Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- Likes 1
Komentár
-
Viem, ze su bubnove brzdy vzadu standard pri takychto EV. Je to ale idealne pri RS verzii, ktora by mohla mat ambicie aj na nejaku dynamickejsiu jazdu?
-
Vzhladom na to, ze najdynamickejsia jazda pri RS je ako najslabsia verzia Tesly. (zrychlenie, maximalka), tak stacia aj bubnove.
-
Catchcash po rokoch dieselovych RS Octavii je toto dost velky rozdiel ;-). Na cesty staci. Na okruhu pri plnom nasadeni uvaris kazdy elektricky "sportiak" po par kolach. Brzdenie do hairpinov, sikan a ostrych zakrut musi byt co najkratsie, brzdy pojdu vzdy na doraz. A kedze v normalnej premavke staci na 99% rekuperacia, v elektromobiloch nie su brzdy az tak naddimenzovane aby sa pocitalo z ich sustavnym pouzivanim.
-
Na bezne cesty bohate stacia aj bubnove, sanca na situaciu, ze by ti nestacili je tak mala, ze to nedava ekonomicky zmysel. Treba byt realista. Mam na druhom aute bubny, a zeby to brzdilo horsie ako TMY nemozem povedat. K tomu je to zadna naprava, kde je ten efekt brzd standardne nizsi. Uz samotne pneumatiky urobia viac. Tie bubny su nachylne na skorsie uvarenie ked ides neustale na hranu, ale tie teslacke kotuce nie su na tom o moc lepsie. Su to uplne zakladne brzdy, nie su odvetrane, ziadna perforacia alebo drazkovanie na lepsi odvod tepla, este tam just slahli ten zadny kryt, ktory robi skor horsie ako lepsie, ci uz sa jedna o zber kamienkov alebo zadrziavanie tepla, uvaris ich mozno o 1-2 zabrzdenia neskor ako tie bubnove na koncerne. Od roku 2024 zacali na brzdach setrit este viac, a dali tam celoplosne slabsie, preto pri Tesle uz tak dako chronicky plati, ze starsie je casto lepsie 😁 paradoxne to potvrdzuju tie najdolezitejsie veci na kazdom aute - svetla a brzdy. Tam to nepochopitelne osekavaju, a pridavaju zbytocnosti ako ambientne pasiky, ktore nikomu nic neprinesu. Za mna su tie koncernove bubny uplne ok, a hlavne su takmer bezudrzbove, z dlhodobeho hladiska aj menej problemov na STK/TÜV. Pre bezneho vodica neni o com. A na okruh s tym nikto nepojde. Aktualne je asi aj tak jedine auto, co ma dobre poriesene brzdy, ktore zvladnu naozaj nasilnu jazdu, jedine Ioniq 5N, ale tam je to zas o kompromise pre bezny zivot, na denne jazdenie mi to pride hrozne auto, stacili mi 2 dni, aby som pochopil, ze by som s tym nedokazal dlhodobo fungovat 🙈 prave brzdy su tym poslednym, kde by som hladal problem v koncerne…
-
milan84 no a presne o tom hovorim. Naco potom upravovali podvozok ked nikto s tym nebude chodit na okruh a blaznit sa? Alebo predsa len ano? A ked ano, mali upravit aj brdzy - moj nazor. Nikomu neberiem ten jehoKed sa hrdia tym, ze je to najrychlejsia skoda (seriovo vyrabana). Aby nedopadli ako Xiaomi a dakto sa im nerozbil na okruhu.
Komentár