Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    Tak z myslienkou zakazu spalovacich motorov prislo tusim prve Norsko. Nori niesu priamo v EU, len maju zmluvy o spolupraci, alebo take nieco. Potom to schvalili asi ako prvy Holandania v parlamente a Dani to zacali tusim pretlacat v EU ak si dobre pamatam. A v EU sa to vraj schvalilo, lebo sami automobilky chceli byt na istom, ze ci to bude, alebo nie? Aspon tak to volakto na TA3 hovoril. Lebo takto ked je zakaz jasne dany, mozu automobilky dat peniaze na EVcka a ich vyvoj, test atd a uz nebudu riesit spalovaky. Lebo doteraz davali peniaze aj tam aj tam. Zaroven je to signal aj pre automobilky mimo EU, ze po 2030 uz v EU ziaden spalovak nepredaju. Ak sa nahodou nieco medzi tym nezmeni.

    Na zlepseni emisii nam treba poriadne tranzitne cesty, teda rychlostne cesty a dialnice. Aby nam tranzit nebehal po cestach 1., 2., ci 3. triedy. Ale plnohodnotne nie kraviny polprofily a jednotunelove rury. Viac cyklotras v obciach ci medzi obcami. Kvalitnejsiu verejnu dopravu ci cestnu alebo zeleznicnu. Letecka a vodna zatial velmi eko nieje aj ked aj tu to riesia niektory.

    Na dalsiu jadrovku v SR zabudni. Stoji to majland a trva to dlho a ked sa to postavi, tak je technologia 10-20 rocna? Elektrina vyrabana v elektrarnach nejakym mixom ma svoju budovu a je lepsie kontrolovatelnejsia ako auta na emisnych kontrolach. Je tam priestor na velke filtre, ktore toho zachytia viac ako filtre, ktore su v spalovakoch, kde je malo miesta.

    Co sa tika EU alebo Europy a jej znecistenia je ake je v porovnani zo svetom. To ale neznamena, ze sme na tom dobre a nemusime nic robit. Sme zavysli na rope a zemnom plyne od druhych stran. Nemame tolko plynu ani ropy a ceny diktuje burza, alebo kartel OPEC. Elektriku si vieme vyrobit sami v Europe aj EU a sme poprepajany z ostatnymi susedmi el. sietou. A kopec veci mame na elektrinu: el. zubna kefka, el. holiaci strojcek, el. sporak a ine veci. Cize ono ta prirodzena cesta, ktoru spominal vo videu p Viskupic uz zacala davno.

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Voľby sa blížia. SaSka je ostro proti obmedzeniu používania spalovákov, PS sa zasa netají svojím odporom voči jadrovej energetike. Výber sa akosi zužuje

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    Rozhovor bol taky pred volbami a nak sa ho skusi na nejake otazky spytat po volbach, ked uz budeme vediet kto bude v parlamente a pripadne aka bude vlada. Ci bude moznost podpori statu pre elektromobiltu v ramci budovania nabijacich HUBov na odpocivadlach nasich rychlostnych cestach a dianiciach. Najvacsi zabijak EVciek je dialnica, tak nak sa vybuduju nabijacky na odpocivadlach, kde sa nabijete rychlo a bez cakania, lebo tam budu HUBy. A nebude treba schadzat z dialnice.

  • PistaTT
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Taur
    Naozaj si myslite ze planeta/priroda ma este dostatok casu cakat kym to trh vyriesi skrz slobodu volby pohonu? Ta nenapadla, alebo si sa bal opytat, ked si sa tam tak osival?

    A co ak vyhraju ropaky na celej ciare, alebo nejaky este ludom/planete skodlivejsi lacny pohon s ktorym niekto pride?
    A preco pri mobilite musi byt sloboda ale trebalo zakazovat otroctvo, cigarety, drogy, pesticidy, azbest ... ked trh vyriesi vsetko najlepsie?
    Nebudem spochybnovat prinos elektromobility z pohladu emisii oxidov uhlika a dusika v porovnani s autami so spalovacimi motormi. Priame porovnanie pouzivania BEV voci ICE z hladiska zivotneho cyklu bude vychadzat pozitivne pre BEV.

    Dovolim si vsak zapochybovat o tom, ze by prave prechod EU na elektromobilitu v segmente osobnych aut malo priniest zasadne zlepsenie v globalnom meritku.
    Zakaz predaja ICE aut riesi prakticky len EU. vsetky ostatne krajiny su v tomto zdrzanlive, takze sa neda nijako predpokladat, ze by hufne nasledovali priklad EU a teda prakticky mozeme skumat len potencialne dopady tohto kroku v kontexte EU. EU ako celok vyprodukuje aktualne priblizne 10% z globalneho objemu emisii sklenikovych plynov. EU si dala za ciel do roku 2050 klimaticku neutralitu a ciastkovy ciel do roku 2030 znizit emisie o 55% oproti roku 1990. Cestna doprava ako celok v EU sa aktualne podiela na tvorbe emisii priblizne 20% (vsetky druhy cestnej dopravy), pricom za osobnymi autami ide z tohto asi polovica (zvysok nakladiaky, autobusy, motocykle...).Z globalneho pohladu vsetky osobne auta v EU teda predstavuju priblizne 1% podiel emisii sklenikovych plynov.

    Zaroven tu mame este odvratenu stranku mince - odkial pochadza elektricka energia pre EV v EU? V EU ako celku vyrabame elektrinu cca 20% spalovanim plynu, cca 13% spalovanim uhlia, cca 4% spalovanim inych fosilnych paliv a cca 6% spalovanim biomaxy.(v roku 2020, myslim, ze aktualne je tam podiel uhlia o cosi vyssi a plynu bude menej). To mame spolu asi 43% vyroby elektriny s produkciou emisii sklenikovych plynov. Zvysok mixu su potom jadro (25%) a OZE (13% voda, 14% vietor, 5% slnko). Co z toho vyplyva? Aj keby sme mavnutim carovneho prutika zrusili vsetky osobne auta v EU, tak realny dopad na globalne emisie sklenikovych plynov bude na urovni ani nie pol percenta. Auta ale nezmiznu. A ak ich nahradime BEV, tak sa stane co presne? No predsa sa zvysi spotreba elektrickej energie. Tazko odhadnut ako velmi lepsi bude energeticky mix, no zase si to skusim pre seba nejako logicky rozdrobit. Take priemerne BEV ma v mojich ociach lahko porovnatelnu spotrebu elektrickej energie asi ako priemerna domacnost. Domacnosti spotrebuju zhruba tretinu vsetkej vyrobenej elektrickej energie. Takze zhruba tolko elektrickej energie budeme musiet vyrobit navyse oproti dnesnemu stavu. Mozno sa podari dobudovat nejake jadrove elektrarne a aj nejake FVE a ine OZE, ale v zasade sa neda ocakavat ze by ten energeticky mix siel v priebehu 10 rokov zasadne do zelena. Takze sa len navysi vyroba o tretinu (snad, lebo inak nebude z coho nabijat auta a budu hrozit vypadky dodavok elektriny) a tym sa zvysi produkcia emisii v sektore energetika. Pripadne nedostatky v spickach a zabezpecenie stability siete nebudu vykryvane ani OZE a ani jadrom, zostane to zase na plyn/uhlie.

    Vsimne si priroda, ze sa globalne vyprodukuje o mozno 3 promile menej emisii vdaka prechodu EU na elektromobilitu osobnych aut? Ako laik prudko pochybujem, ze prave toto nam umozni zabodovat v boji s klimatickou zmenou.

    Tak sa teraz skusme zamysliet ci neexistuju oblasti s ovela vyraznejsimi dopadmi. napada ma rovno produkcia elektriky = prechod z fosilnych paliv na jadro a OZE ma sancu znizit emisie rapidne viac ako prechod osobnych aut na elektromobilitu. Priemysel alebo polnohospodarstvo maju tiez solidny podiel na emisiach a asi by bolo vhodne investovat energiu a snahu tymto smerom skor ako na elektromobilitu.

    A napokon. cokolvek spravime v EU (aj keby sme rovno zajtra dosialhi klimaticku neutralitu a znizili golbalne emsisie od zajtra o tych 10%, ktorymi sa dnes EU na nich podiela) - bez toho aby vyrazne zabrali Cina, USA, India, pripadne Rusko, Japonsko, Brazilia a dalsi vyznamni producenti sklenikovych plynov sa neda ocakavat, ze by sme mali sancu s klimatickou zmenou vyznamne pohnut.
    Takze dalsie usilie by malo ist prave smerom medzinarodnej spoluprace, globalnych zavazkov a pripadne aj sankcii ak by zavazky neboli dodrziavane. To je ale uz vcelku utopia.

    Co nam teda zostava? Byt zodpovedny aspon kazdy sam za seba. Ist prikladom ale nie natlakom.
    Radsej nech si sused kupi nove ICE auto, ako by kvoli nedostatku penazi na BEV mal pouzivat stare ICE auto.

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Toto nebola politicka debata a mala byt primarne o podpore/dotaciach/pomoci elektromobilistom na trhu. Zakaz spalovakov zacal byt tema ked sme uz mali dohodnuty termin aj osnovu a vyhrotilo sa to v den natacania, respektive dva dni nato, ked to parlament riesil a hlasoval.
    Mimo kamery som p. Viskupicovi povedal svoje so vsetkou slusnostou. Osobne si myslim, ze tento lacny populizmus ich dobehne. Mozno ziskaju par jednoduchych volicov, co si nevidia dalej od nosa (alebo krcmy) no pridu o vzdelanejsich volicov, ktori im populizmus a toto anti-EU smerovanie nepodporia.
    Vzdy to je o politike Viskupic je prava ruka Sulika, takze som necakal ziadny iny vysledok debaty. Zaroven je mrzute, ze toto je ten naj-elektro najvacsi fanusik a podporovatel v NRSR.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Na jeho dookola omielany argument mi chybala otazka: Naozaj si myslite ze planeta/priroda ma este dostatok casu cakat kym to trh vyriesi skrz slobodu volby pohonu? Ta nenapadla, alebo si sa bal opytat, ked si sa tam tak osival?

    A co ak vyhraju ropaky na celej ciare, alebo nejaky este ludom/planete skodlivejsi lacny pohon s ktorym niekto pride?
    A preco pri mobilite musi byt sloboda ale trebalo zakazovat otroctvo, cigarety, drogy, pesticidy, azbest ... ked trh vyriesi vsetko najlepsie?

  • Marcel Pavlík
    komentoval k 's odpoveď
    pán Viskupič zrejme nemá kontakt na predsedu, ktorý robil a robí všetko proti BEV.
    naposledy ctrl c/v

    Richard Sulík <newsletter@sas.sk> Zrušiť odber
    št 18. 5. 14:41 (pred 1 dňom)
    komu: mne

    Pozdravujem fanúšikov SASKY,
    ďakujem Vám, že ste si našli chvíľku času na témy, ktoré sa týkajú našej budúcnosti a osobnej slobody, za ktorú SASKA bojuje.
    Práve teraz schválila Národná rada uznesenie, ktorým sa jasne stavia proti zákazu spaľovacích motorov a zároveň k tomuto postoju zaväzujeme aj vládu.
    To znamená, že ak sa v dohľadnej dobe bude tento zákaz na úrovni EÚ prehodnocovať, vláda bude musieť byť PROTI ZÁKAZU spaľovacích motorov.
    Je to veľmi dôležitý moment v boji proti zákazom a príkazom prichádzajúcich z Bruselu. My bojujeme za zachovanie dostupnej individuálnej dopravy pre každého z vás. Viac čítajte prosím v tomto mojom statuse:
    Máte auto na benzín alebo naftu? Niečo vám poviem. Možno ma nemusíte, ale toto je pre mňa dôležité. Ekoaktivisti ma síce budú bičovať, ale proti takémuto nezmyslu musíme bojovať. No áno, ide o ten...

    Zároveň vás chcem poprosiť podporiť našu petíciu
    PROTI ZÁKAZU spaľovacích motorov: Zachráňme spaľovacie motory (sas.sk)

  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • milan84
    odpovedal

    Pridajte komentár:


  • patapuf
    komentoval k 's odpoveď
    Niektorí "jutuberi" sú super, ale niektorí sú ako malé deti. Koľko má rokov tento chlap z videa? Veď narieka ako malé decko, ktorému je ukrivdené. Ak jeden vo svojich videách spomenie iného jutubera, OK, ale prečo potrebuje hovoriť o jeho nekvalitách? Veď nech teda ukáže aké je úžasné to, čo preferuje práve on a nie poukazovať na chyby iných. Diváci si už svoje obľúbené videá a ich predstaviteľa nájdu aj sami. Tým, že bude ohovárať druhých len neskutočne znižuje kvalitu a výpovednú hodnotu svojich videí. Mne je úplne ukradnuté, ktorý ten panáčik na videu sa ako volá. Ak je video kvalitné (rozumej, z môjho uhla pohľadu kvalitné), tak je to super. Ale keď sa začne ľutovať a ešte nadávať na druhých, tak je to s prepáčením len obyčajný úbožiak. Ale to nie je prípad len tohto tu. Aj na tomto fóre sú jedinci, s ktorými keď niekto nesúhlasí, sú tiež ako sopľaví fagani, ktorým niekto vzal autíčko na piesočku. Či dokonca sa správajú ako malí bohovia. To, že niekto nie je spokojný s Teslou je snáď úplne normálne. Len máloktorý majiteľ sa asi aj prizná, že to jeho auto stojí za tri pi.e. Ale nemám na mysli len Teslu. Ani jedno auto nie je dokonalé a má chyby. Pre niekoho sú to neprekonateľné chyby (nemám na mysli konštrukčné či funkčné chyby, ale veci, ktoré sa človeku na danom aute nepáčia, prekážajú mu a podobne), pre iného sú to dokonca plusy. Už by sa mali správať niektorí ako dospelí a byť nad vecou a nie ako malí ukrivdení chudáčikovia, ktorí nie sú schopní uznať, že niekto môže mať aj iný názor. Ani jeden z nich nemá vždy na 100% pravdu.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Myslim, ze jemu je nejaka reklama Tesle ukradnuta. Ma to kliky a zdielania, to je vacsinou to jedine, o co ide pri roznych videach tohto formatu (reakcia, hejt, otvoreny list atd.). V kazdom tabore sa najde aspon jeden exhibicionista 😁

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Týmto videom robí negatívnu reklamu Tesle a potvrdzuje to, čo už dávnejšie písal milan84, že veľa majiteľov Tesiel sú fanatici značky. Samozrejme nie všetci sa takto správajú, neprináša to ale asi dobré svetlo na Teslu.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Wilo tiez ma otazka pri videu trochu zarazila, Mercedes/BMW maju tych modelo tiez dost.
    @nick84 podla toho co citam najnovsia verzia SW BMW i4 ma tiez priamo tlacitko na predohrev. Kolegovi uz i4 dosla, pojdem sa mu pohrabat v menu. Ja stale cakam...
Pracuje...