Wow. Si king :-) Btw, robím do evDash "send anonymous data". Keď to bude zakliknuté a evdash mať dostupný NET cez hotspot, tak to každých 15 min zozbiera v 1 loop-e všetky registre a pošle to na môj server.
A tam budem potom ďalšími nástrojmi (PHP) zameriavať hodnoty. Potrebujem zamerať na eGMP teploty motorov, či beží predohrev, súradnice GPS z auta. Už mám sľúbené takto dáta od dalších 2 ľudí s evDash (eGMP).
Ak chceš môžeš posielať aj ty a pomôžem ti zamerať všetky hodnoty, aj naintegrujem podporu I4.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
BMW i4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Podarilo sa mi pripojit CarScanner cez OBD2 a vytiahnut par dat (PIDy z profilu iX3): Viem citat stav 12V baterie a teplotu a SoC z trakcnej baterie.
Tak som hned otestoval manualny predohrev. Zacal som z 3,4°C po zapnuti nabehla spotreba na 11.6kW (zhruba 0,6kW z toho je vykurovanie kabiny). Staly odber az pokial teplota na baterii neprekrocila ~19,5°C, potom to kleslo na 1-2kW a po prekroceni 20°C uz nebralo nic, ale predohrev ostal aktivny. Celkova doba bola zhruba 16min, z baterie ubudlo ~4% SoC.
Toto bola prva skuska, zopakujem znova z presnejsimi datami.
- Likes 1
-
nick.n17 celkom dlha doba bola niekde medzi 10-12min. Pri dlhych trasach ani netreba zohrievat, vacsinou sa ani neda zapnut. Ale vcera ma prekvapilo ked som prichadzal na nabijacku z 7% a vonku bolo okolo 0°C tak mi auto vypisalo 2 hlasky. Najskor varovanie ze po vypnuti auta a opatovnom zapnuti moze stav baterie dramicky klesnut (7% pri plne zahriatej baterii bude pri poklese na 0°C bude urcite cislo blizke 0%) a potom ze auxiliary battery heating/cooling suspended (poslednych par km som isiel mestom a asi bateria zacala chladnut pred nabijackou)...
-
Auta vyrobene pred 03.2023 manualny predohrev nemaju. A musi byt nainstalovany SW minimalne 03.2023
-
Neviem som tu nový,ale mne ten pred ohrev zatiaľ ukázalo len keď som mal v navigácii zadané že budem nabíjať.
Pridajte komentár:
-
Tuna je dalsia krivka az po 96%SoC:
Kedze bolo 12,5°C, tak 30 min pred priichodom na nabijacku som zapol manualny predohrev. Krivka rovnaka ako vzdy. Zatial ziadna zmena. Dufam ze uz dalsi update to zmenia tak ako na e40 a M50.
Pridajte komentár:
-
Doteraz som netusil ako zistit ci je zapnuty predohrev/chladenie baterie. Jedina moznost bola ist do menu manualneho zapnutia a tam podla stavu prepinaca zistit ci predohrev ide alebo nie. Vcera som nahodou preklikol na aktualnu spotrebu a cuduj sa svete, tam to ukazuje:
Nechapem preco nedali tu ikonku rovno dole na ukazovatel baterie.
Bralo to medzi 1-1,4kWh/h, pricom samotne auto berie zhruba 0,3kWh/h. Neviem kolko berie bodla nabehu, prisiel som na to az nejakych 20 minut po zapnuti. Budem musiet pozriet nabuduce.
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
Realne ta krivka vyzera takto:
Problem je ze BMW coud data maju samplovaciu frekvenciu 2 min, a tam sa ta spicka strati a je ju vidno iba v apke ale nie v uchovanych datach na postprocesing.
U vacsej baterie BMW vydalo po cca 1 roku OTA kde sa to zasadne upravilo, spomalil sa pad po dosiahnuti spicky a pevna spicka pri cca 10%SoC sa stala pohyblivou medzi 10-50%.
Pri mojej verzii je este asi skoro (zacali dodavat v Marci 2023) a pravdepodobne BMW este nema dostatok dat aby upravilo nabijaciu krivku k lepsiemu.
Dufam ze sa to upravi, lebo max 180kW pri 10%SoC a potom prudky pad sa tazko v reale vyuziva. Inak toto je moja najzasadnejsia pripomienka k i4 e35.
Pridajte komentár:
-
Zaujimave data. Mna len zaraza, ze ta krivka je v dost podobna krivke mojej 7 rokov starej TMS (75 kWh bateria) so 150 000 km (ta nabija rychlejsie pri mensich SOC a pomalsie pri vacsich SOC). To fakt musia ten vykon tak skrtit? Alebo sa boja lebo je to nove a este len zberaju data aby zistili bezpecne limity. Takto sa spraval aj Tesla. Ked bola nova tak nabijala max 95 kW, dnes nabija max 115 kW(ale zasa je pomalsia pri SOC nad 70% co je logicke vdaka degradacii = zvysenemu vnutornemu odporu clankov).
- Likes 2
Pridajte komentár:
-
Po pol roku sa blizim k 10000km a prezul som na zimne 18''. Tak som si urobil snapshot cez Tronity:
Necham bez komentara. Hadam to niekomu pomoze pri rozhodovani.
Pridajte komentár:
-
edit ku originalnym kolesam, default 17'' su 225/55, default 18'' su 245/45 (18'' su sirsie).
Po prezuti z 17'' na 18'' sa uplne eliminovalo plavanie auta v zakrutach a aj predo/zadne naklony pri prudkej akceleracii a brzdeni. Pri rozdieli 10km v udavanom dojazde medzi 17'' a 18'' uz nabuduce nebudem o 17'' vobec uvazovat (ani pre zimne obutie).
- Likes 1
-
Tak dnes nahratý najnovsi OTA SW 07/2023.53
Hneď som to vytiahol na UFC nabíjačku, ale k môjmu sklamaniu sa zatiaľ nabíjacia krivka nezlepšila. Ale pozitívum je že auto ukazuje o 60km väčší dojazd ako doteraz. Uvidíme či sa len vyresetoval aktuálny profil spotreby na default, alebo sa niečo zmenilo. Budem pozorovať.
edit: Po prejdeni 177km mixom zhruba 50/50 dialnica (~140) a mesto mi stale ukazuje zostatok 256km.
Vyzera ze sa nieco v update udialo. Zeby sa upravili buffre? Alebo len upravili zakladny prepocet aby pri 100% ukazovalo viac ako deklarovany dojazd? Zatial je to cista spekulacia. Mojim prepoctom mi to vychadza pri mixovanej prevadzke ~385km. Uvidime co spravi cisto dialnicna spotreba.Naposledy upravené SKolja; 15-10-2023, 10:40.
Pridajte komentár:
Pridajte komentár: