Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Wow. Si king :-) Btw, robím do evDash "send anonymous data". Keď to bude zakliknuté a evdash mať dostupný NET cez hotspot, tak to každých 15 min zozbiera v 1 loop-e všetky registre a pošle to na môj server.

    A tam budem potom ďalšími nástrojmi (PHP) zameriavať hodnoty. Potrebujem zamerať na eGMP teploty motorov, či beží predohrev, súradnice GPS z auta. Už mám sľúbené takto dáta od dalších 2 ľudí s evDash (eGMP).

    Ak chceš môžeš posielať aj ty a pomôžem ti zamerať všetky hodnoty, aj naintegrujem podporu I4.

  • SKolja
    odpovedal
    Podarilo sa mi pripojit CarScanner cez OBD2 a vytiahnut par dat (PIDy z profilu iX3): Viem citat stav 12V baterie a teplotu a SoC z trakcnej baterie.
    Tak som hned otestoval manualny predohrev. Zacal som z 3,4°C po zapnuti nabehla spotreba na 11.6kW (zhruba 0,6kW z toho je vykurovanie kabiny). Staly odber az pokial teplota na baterii neprekrocila ~19,5°C, potom to kleslo na 1-2kW a po prekroceni 20°C uz nebralo nic, ale predohrev ostal aktivny. Celkova doba bola zhruba 16min, z baterie ubudlo ~4% SoC.
    Toto bola prva skuska, zopakujem znova z presnejsimi datami.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:80,7 KB ID:	94151
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:310,7 KB ID:	94152

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 celkom dlha doba bola niekde medzi 10-12min. Pri dlhych trasach ani netreba zohrievat, vacsinou sa ani neda zapnut. Ale vcera ma prekvapilo ked som prichadzal na nabijacku z 7% a vonku bolo okolo 0°C tak mi auto vypisalo 2 hlasky. Najskor varovanie ze po vypnuti auta a opatovnom zapnuti moze stav baterie dramicky klesnut (7% pri plne zahriatej baterii bude pri poklese na 0°C bude urcite cislo blizke 0%) a potom ze auxiliary battery heating/cooling suspended (poslednych par km som isiel mestom a asi bateria zacala chladnut pred nabijackou)...

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Auta vyrobene pred 03.2023 manualny predohrev nemaju. A musi byt nainstalovany SW minimalne 03.2023

  • Martin Vnuk
    odpovedal
    Neviem som tu nový,ale mne ten pred ohrev zatiaľ ukázalo len keď som mal v navigácii zadané že budem nabíjať.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    nick.n17 tuna je dokaz :-)​Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	329
Veľkosť:476,1 KB
ID:	93940

    Pridajte komentár:


  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja Rekordné číslo. Koľko je cca dlhá doba? Ale v pri diaľke zohrievaš v mrazoch len raz nie?

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Po pretestovani predohrevu pri nabehu je odber az do 12,5kW po celkom dlhu dobu az po dosiahnutie optimalnej teploty. Teplotu akku som nezistil, ale po dosiahnuti stale berie nieco na udrzanie teploty.

  • SKolja
    odpovedal
    Tuna je dalsia krivka az po 96%SoC:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	324
Veľkosť:119,2 KB
ID:	93770
    Kedze bolo 12,5°C, tak 30 min pred priichodom na nabijacku som zapol manualny predohrev. Krivka rovnaka ako vzdy. Zatial ziadna zmena. Dufam ze uz dalsi update to zmenia tak ako na e40 a M50.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Doteraz som netusil ako zistit ci je zapnuty predohrev/chladenie baterie. Jedina moznost bola ist do menu manualneho zapnutia a tam podla stavu prepinaca zistit ci predohrev ide alebo nie. Vcera som nahodou preklikol na aktualnu spotrebu a cuduj sa svete, tam to ukazuje:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	324
Veľkosť:457,8 KB
ID:	93768
    Nechapem preco nedali tu ikonku rovno dole na ukazovatel baterie.
    Bralo to medzi 1-1,4kWh/h, pricom samotne auto berie zhruba 0,3kWh/h. Neviem kolko berie bodla nabehu, prisiel som na to az nejakych 20 minut po zapnuti. Budem musiet pozriet nabuduce.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Realne ta krivka vyzera takto:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	693
Veľkosť:117,5 KB
ID:	93346
    Problem je ze BMW coud data maju samplovaciu frekvenciu 2 min, a tam sa ta spicka strati a je ju vidno iba v apke ale nie v uchovanych datach na postprocesing.
    U vacsej baterie BMW vydalo po cca 1 roku OTA kde sa to zasadne upravilo, spomalil sa pad po dosiahnuti spicky a pevna spicka pri cca 10%SoC sa stala pohyblivou medzi 10-50%.
    Pri mojej verzii je este asi skoro (zacali dodavat v Marci 2023) a pravdepodobne BMW este nema dostatok dat aby upravilo nabijaciu krivku k lepsiemu.
    Dufam ze sa to upravi, lebo max 180kW pri 10%SoC a potom prudky pad sa tazko v reale vyuziva. ​ Inak toto je moja najzasadnejsia pripomienka k i4 e35.

    Pridajte komentár:


  • Jiri GrandPa
    odpovedal
    Zaujimave data. Mna len zaraza, ze ta krivka je v dost podobna krivke mojej 7 rokov starej TMS (75 kWh bateria) so 150 000 km (ta nabija rychlejsie pri mensich SOC a pomalsie pri vacsich SOC). To fakt musia ten vykon tak skrtit? Alebo sa boja lebo je to nove a este len zberaju data aby zistili bezpecne limity. Takto sa spraval aj Tesla. Ked bola nova tak nabijala max 95 kW, dnes nabija max 115 kW (ale zasa je pomalsia pri SOC nad 70% co je logicke vdaka degradacii = zvysenemu vnutornemu odporu clankov).

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Po pol roku sa blizim k 10000km a prezul som na zimne 18''. Tak som si urobil snapshot cez Tronity:
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	479
Veľkosť:61,0 KB
ID:	93329
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	384
Veľkosť:21,6 KB
ID:	93330
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	380
Veľkosť:38,4 KB
ID:	93331
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	383
Veľkosť:33,6 KB
ID:	93332
    Necham bez komentara. Hadam to niekomu pomoze pri rozhodovani.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    edit ku originalnym kolesam, default 17'' su 225/55, default 18'' su 245/45 (18'' su sirsie).
    Po prezuti z 17'' na 18'' sa uplne eliminovalo plavanie auta v zakrutach a aj predo/zadne naklony pri prudkej akceleracii a brzdeni. Pri rozdieli 10km v udavanom dojazde medzi 17'' a 18'' uz nabuduce nebudem o 17'' vobec uvazovat (ani pre zimne obutie).

  • SKolja
    odpovedal
    Tak dnes nahratý najnovsi OTA SW 07/2023.53
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	Screenshot_20231013-164807.jpg Videní:	66 Veľkosť:64,0 KB ID:	93299
    Hneď som to vytiahol na UFC nabíjačku, ale k môjmu sklamaniu sa zatiaľ nabíjacia krivka nezlepšila. Ale pozitívum je že auto ukazuje o 60km väčší dojazd ako doteraz. Uvidíme či sa len vyresetoval aktuálny profil spotreby na default, alebo sa niečo zmenilo. Budem pozorovať.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	IMG_20231013_194522_914.jpg Videní:	29 Veľkosť:56,2 KB ID:	93300
    edit: Po prejdeni 177km mixom zhruba 50/50 dialnica (~140) a mesto mi stale ukazuje zostatok 256km.
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:73,0 KB ID:	93302
    Vyzera ze sa nieco v update udialo. Zeby sa upravili buffre? Alebo len upravili zakladny prepocet aby pri 100% ukazovalo viac ako deklarovany dojazd? Zatial je to cista spekulacia. Mojim prepoctom mi to vychadza pri mixovanej prevadzke ~385km. Uvidime co spravi cisto dialnicna spotreba.
    Naposledy upravené SKolja; 15-10-2023, 10:40.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X