Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Martin Vnuk
    odpovedal
    Neviete niekto kde zistím všetko o poslednej aktualizacii 11/2023.73 čo všetko sa zmenilo?

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Edit, auta vyrobene od 10.2022

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Ano, a mas pravdu zacalo sa to objavovat v autach vyrobenych od Oktobra 2022. Idem opravit moj predchadzajuci prispevok.

  • Martin Vnuk
    odpovedal
    Jaj mam auto vyrobené z roku 2022 a teda som lajik ale toto je ten predohrev nie?
    Pripojené súbory

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    Nabijanie a teplota baterie
    Vcera som si dal nabijaci test na UFC (300kW Smatrics Kittsee). Pred prijazdom zapnuty predohrev. Bateria vyhriata na 25°C, do zaciatku nabijania spadla na 23°C. Pri nabijani vykonom vyssim ako ~40kW sa bateria zahrieva a auto nestiha chladit a musi znizovat vykon.
    Celkovy cas nabijania 39min, 7%-85%, nabite 53kWh. Priemerna rychlost nabijania ~81,5kW
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:86,7 KB ID:	94301Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:45,9 KB ID:	94302

    Pridajte komentár:


  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Nie je náhodou práve LFP citlivejšie na chlad pri nabijani?
    Ten medzi článok so super kapacitorom by bolo logické vysvetlenie ten plnej rekuperácie pri premrznuté batérii.To by aj vysvetľovalo prečo sa ti batéria vôbec po meste nezohriala aj keď si rekuperoval. Nechce sa mi veriť že by pustili 80 kW do batérie pod bodom mrazu.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Taur dnes mala bateria nieco medzi 0-1°C a auto tam v pohode davalo 80-90kW pri rekuperacii, moc po brzde som nesiel, kedze padal sneh ale nevyzera ze by rekuperacia bola neako obmedzovana. Musim pockat ked zase bude mrznut aby som to pozrel pri minusovych teplotach. e40/M50 maju NMC baterie, kde by to mohol byt problem, o e35 (moj pripad) som zatial nenasiel nic, tam by som predpokladal LFP kde by to az taky problem nemal byt.
    Druha moznost je ze na regen mozu pouzivat medziclanok (nejaky supercapacitor ako pouziva napriklad Mazda) kde zima vobec nie je problem.
    Zatial som nikde nenasiel ziadne schemy baterioveho systemu na BMW, ked budem mat data, tak sa tu zase podelim.
    P.S.: Moj Ioniq 28kWh nemal po 4 rokoch ziadnu meratelnu degradaciu. To ale neznamena ze tam ziadna nebola. Pokial nevies ako su nastavene buffre na baterii, tak diskusia o tom ci tam je alebo nieje degradacia je uplne zbytocna a takisto info o nabijani moze byt zavadzajuce. Prve Ioniqy boli zname ze maju velky horny buffer, na BMW je zase dost velky spodny buffer.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja Urcite vyvoj ide dopredu ale 3-4r nieje snad az taka "riadne dlha" doba, mam Zoe II s 55/52kwh bat. Skor si myslim ze BMS <> extremne setri bateriu kvoli ich sirokej praxi prenajmu baterii, aby ich nemuseli menit ludom v najme pre degradaciu. Zrejme aj preto dali slabe DC46kw na urovni 0,9C. No je fakt ze po 2,5r/95tkm mam degradaciu pod 2% a pritom sa nijak neobmedzujem v jej uzivani (vybijam do 0-1%, nabijam do 95-100%, takych 90% nabiti mam na DC...). Za mna OK.

  • MilanR
    komentoval k 's odpoveď
    Potvrdzujem, na iX som tiež nezaznamenal zmenu v rekuperácií pri nízkych teplotách, sila rekuperácie je porovnateľná s Teslou

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Taur rekuperacia je silna, detaily som nepozeral ale pozriem dnes/zajtra, stale ma byt minusove pocasie. Zoe je na trhu uz riadne dlhu dobu, za ten cas sa chemia v baterii urcite posunula.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja Tak bud maju taku slabu rekup alebo taku super bat ze netreba obmedzovat ked neberu ohlad. Alebo len kaslu na zdravie/zivotnost bat.
    Mne Zoe obmedzuje rekup ked je studena bat a postupne ako sa zvysuje teplota bat tak zvysuje sa aj sila rekup, plynule nie skokovite. Pri teplote bat -4C dovoli rekup tak 5-7kw (pri bat 10+C v praxi bezne 29kw-45kw resp. max 72kw)

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Taur po meste som nepostrehol ziadnu zmenu, jazdim stale na max rekuperaciu.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Ani rekuperaciu neobmedzuju pri premrznutej baterii?

  • SKolja
    odpovedal
    BMW i4 a zima. Vyzerá ze baterky od BMW i4 majú radi zimu.
    Včera ráno -11°C. Auto 30 min na predohreve (bez kábla), batéria pri štarte -3,8°C. Pri jazde mestom sa pomaličky ohrieva, na semaforoch chladne. Vôbec nezapina ohrev batérie. Vyzerá že BMW nemá problém z batériou v mínusových teplotách. Žiadne viditeľné hlášky. Po ceste mestom berie teplo iba z motora a samoohrev pri odbere z baterie. Po 1h jazdy po meste som dorazil z batériou na -1°C...
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	221
Veľkosť:173,4 KB
ID:	94208

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 super ponuka. Jasne ze sa pridam na takyto projekt. Ked uz sa viem pripojit, tak je jednoduchsie testovat rozne PIDy a zbierat logy...
    evDash bol super na Ioniqu, a ak sa ho podari spojazdnit aj na i4, tak to bude parada. Tronity a BMW cloud data su OK, ale ich samplovaci interval je dlhy (a hlavne nie konstantny) a presnost nazbieranych dat kolise.
Pracuje...
X