Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
BMW i4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevkyAle jazdim ho relativne malo, za 4 roky ma najazdenych ~25k.
-
-
SKolja: My zrejme nejazdime pravidelne dlhe trasy ako ty. Ja som v r 2016 chcel teslu, tak som kupil X-ko. Ma 150 tis. km, bezplatne nabijanie na SC. Je to nas workhorse, tahava 1000+ km prives s nalozenym autom.
Minuly rok o takomto case sme dokupili tm3 sr+, ma za rok takmer 20 tis km, kazdy si radsej berie 3-ku.
-
SKolja praveze ja som bol par rokov dozadu veeeelky Tesla a z ostatnych som mal posmech. Posledne dva roky striedam skoro vsetko, co je na trhu a vidim to aj z druhej strany. Preto som ciastocne vytriezvel a velakrat sa musim zastat tradicnych znaciek.
-
jux na TMX pre mna su 2 limitujuce faktory: SUV format a cena. Na dlhe trasy a velke naklady mam stale klasicke velke kombi spalovak. Truhla + prives a nemam problem. Tym ze s nim jazdim iba dlhe trasy, spotreba je na 5,6l (truhla zhruba na 40% jazd) a to jazdim s ~190HP dost dynamicky. Ale cas sa blizi ked vymenim aj toto auto za elektro. Momentalne ale stale nie je na trhu nieco co by ho 100% nahradilo. Ale jazdim ho relativne malo, za 4 roky ma najazdenych ~25k.
-
Na potreby ako mas ty mame X-ku. No 3-ka je super na cestovanie - aj tak na nej jazdime max. dvaja, takze vecsie veci davame cez bocne zadne dvere. Keby bolo malo za X-ku aj za 3-ku mozme dat prives. Mame maly 350kg a vecsi 750kg.
-
jux denne prevazam 2 velke skolske tasky, 2 laptopove ruksaky, k tomu nakupy, 2x do tyzdna k tomu plna ikea taska balikov. Prevazam aj bednicky s ovocim a rozne zahradkarske naradia. Bezny vikendovy nakup je 3-4 skladacie Metro prepravky. Na toto vseko by mi ID.3 nestacilo kedze potrebujem skoro permanentne 4 sedadla obsadene posadkou. Pre to som aj odmietol Konu, na ktoru som originalne cakal, a po prvej skusobnej jazde som si to rozmyslel a zobral Ioniq (ten ma kufor velky ale relativne plytky, ale presne plocha kufra a jej dostupnost je jeden zo zakladnych parametrov ktore su pre mna dolezite (a to golfove palice nevozim ;-)).
Samozrejme aerodinamicky profil karoserie je dolezity, tam TM3 , Ioniq a aj i4 maju navrch, ale pristupnost kufra na TM3 to celkom zabija. Ale verim ze golfisti kufor na TM3 ocenia.
-
Prave typ karoserie u TM3 ocenujem, lebo pomaha znizovat spotrebu a vlastne nikto nevyraba podobny typ mensieho sedanu. Najblizsie je ID.3, preto ju mam objednanu aj ked ma na nej zopar veci hneva. Vsetci sa blaznia za SUV No tie nikdy nemozu mat taku spotrebu a jazdne vlastnosti ako nizky a relativne lahky sedan.
-
Suhlas. Tu sa ukazuje jedno velke minus a to ze redaktori testujuci elektroauta nemaju ziaden referencny bod. Kazdy jeden by mal v ramci pripravy na zamestnanie stravit minimalne par tyzdnov jazdenim zo zakladnou TM3 aby ziskal zakladnu referenciu. milan84 ma aspon odsedene dlhe dni v Leafe a pojazdene s teslou tiez, ale hlavne chape podstatu elektromobilizmu.
Elektromobilizmus nie je nahrada spalovacich aut, je to uplne ina filozofia. Pokial sa elektro bude porovnavat so spalovakmi, tak sa nikdy dalej nepohneme a budu vznikat take veci ako elektromobil vrciaci, vibrujuci a dymiaci na semafore na cervenej.
Z mojho pohladu ma TM3 2 velke minus: typ karoserie, specialne zadny kufor a pracovisko vodica. To druhe ale vychadza z filozfie Tesly, kde konecne stadium nie je sofersky automobil, ale autonomny dopravny prostriedok. Su to moje osobne priority a minusy ktore zatial nedokazem prekonat (mozno v buducnosti zmenim nazor). i4 40 by mi vyhovovalo, ako auto stale orientovane na vodica a som ochotny zniest par nedostatkov ako bordel pod kapotou a absenicia frunku, menej miesta v zadu a mierne zvysena spotreba (stale sme zatial pod vsetkymi SUV). Ale umele zvuky a trasenie neznesiem. Ticho a klud (a ziaden smrad) je jedno z najvacsich pozitiv elektromobilu.
Pokial sa Tesla rozhodne vyriesit 2 spominane veci, v momente kupujem a neriesim nejake i4
-
Tie zvuky motora a trasenie ma dorazilo. Dufam ze sa to da vypnut (permanentne), lebo inac to je dost velke no-go. Ak je to specifikum M50 paketu ako M-kove prislusenstvo pre ludi ktori musia byt "in" ok, ale pokial to bude aj v obycajnej i40, tak "panboh potes".
Ak su tieto zvuky defaultne zapnute, treba jednoznacne vsade popisat ako jedno velke minus. Ak je to nieco co si uzivatel moze nastavit dodatocne, preco nie, ale je to pekna blbost. Namiesto toho mal dany inzinier/vyvojove oddelenie riesit ten "bordel" trubiek v motorovom priestore.
-
Z textu, čo napísal play3man:
"Sám som bol prekvapený, na akých detailoch si dali inžinieri záležať. Áno, simulovaný zvuk motora tu pochopiteľne je a nie je to nič výnimočné. Nejde však iba o zvuk na výstrahu pre chodcov, ale aj pre pasažierov v interiéri. Umelý zvuk je generovaný pri akejkoľvek rýchlosti, no dá sa to vypnúť. Ďalší detail rovnako súvisí so zvukom motora. Ten je totiž aktívny aj v momente, keď s autom zastavíte na križovatke.
Z reproduktorov sa stále ozýva zvuk naštartovaného motora, pričom až po pár sekundách na červenej sa vypne spôsobom, ako keby sa vypol bežný spaľovací motor. Veľmi zaujímavý je aj posledný tretí detail, ktorý som si stihol všimnúť. Ak som sa rozbiehal cez launch control, auto začalo v interiéri simulovať zvuk motora, no zároveň sa celé auto začalo triasť. S tým som sa ešte nikdy nestretol."
Takže skvelé elektromobily už pridávajú nielen umelý trápny zvuk motora ale ešte aj simulujú vibrácie motora - len tak ďalej. Už chýba len poriadny výfuk a simulovaný dym z dymovnice.
A keď chce niekto ešte porovnávať cenu - testovaná verzia za 85 tis.€ mala zrýchlenie ako Tesla 3 Long Range s priplateným Boost-om - 3,9s. Takže rozdiel 30 tis. €. Určite tie peniaze stoja za tie "prémiové" materiály.
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
Ja budem mať test, predpokladám, do dvoch týždňov, zatiaľ si môžeš pozrieť dojmy z 3-hodinovej zápožičky https://www.techbox.sk/temy/bmw-i4-m...ak-bez-vyfuku/
-
Od Tesly sa neocakava nic ine ako to, co robia teraz. A rovnako sa od BMW neocakava nic ine ako to, co robia teraz. Problem je ten, ze Tesla fanusikovia ocakavaju od BMW to co od Tesly, a BMW fanusikovia ocakavaju od Tesly to co od BMW. A neexistuje tu prienik. Ale ani nemusi. Obidve automobilky su jedinecne v tom co ponukaju, obe maju svoju klientelu a obe sa nemusia snazit zapacit sa fanusikom tej druhej strany. A kedze mame volny trh, mame tu miesto pre oboch, a aj mnoho dalsich so svojimi specifikami, negativami aj pozitivami. Ja som za aktualny stav vdacny, kazdy si vyberie, co mu je blizke
Pridajte komentár: