Miroslav Rojko ano no, tiez som si to vsimol… to bude nejaka Tesla diagnoza 😁
E-Up! Tak ako pises… na TM3P mam “nieco” odjazdene od jesene, i4 som skusal, aj ked len par km. V zasade sa stotoznujem s meraniami Bjorna. i4 je uzrate hovado, a na usekoch, kde mam na Tesle 220Wh/km, nemalo BMW problem davat 280-300Wh. Tie dojazdy co pises pri i4 das s velmi silnou davkou sebaovladania a sebazapretia. A to je sedan/liftback, ziadne neforemne SUV. V meste bol rozdiel minimalny, ale zas kupovat si do mesta take vykonne auto je tiez trosku blbost. I ked pre cielovku BMW je to asi ich teritorium, hlavne nech v Auparku vidia, ze na to mam. Btw mam za sebou 4x vlastnictvo BMW. Po 3 spalovakoch, ktore boli v servise 3x rocne kvoli tazsim zavadam bola i3 moje prvy bezproblemovy bavorak. Takze vyzdvihovat “kvalitu” BMW je otazne. Vsetky isli prec z domu po 2 rokoch. Tiez nie som plne stotozneny s interierom TM3, ale na zaklade skusenosti, radsej uprednostnim minimalizmus s jednoduchsim spracovanim, ako nadupany interier na aute, ktore je kazdu chvilu nepojazdne. Ale niekomu to mozno nevadi, subjektivne priority.
Btw, na margo iX3 a spotreby, uz som to tu raz pisal, ale je to dane technickym riesenim, ktorym sa BMW az tak nechvali, lebo je to slusna kuleha na zakaznika. Externe budeny elektromotor, ktory pouzili, ma nadstandardnu ucinnost, ale aj nestandardne opotrebenie stykacov, ku ktoremu dochadza pri kazdom jednom stlaceni akceleratora. Zatial co klasicke motory s permanentnym magnetom / indukcne su teoreticky nesmrtelne, tieto externe budene zvyknu klaknut uz po 60-70tis km. Hadaj, kto plati vymenu? BMW to nema v zarucnych podmienkach osetrene, a davaju od toho ruky prec. A konstrukcia znemoznuje vymenu, takze sa meni cely motor kus za kus, pekne cash na drevo. Ale daju ti pocas pobytu v servise dieslovu 320d alebo X3 20d ako nahradne vozidlo, nech si pripomenies, preco si chcel EV. Hlavne, ze je pekne a kvalitne spracovane auto, v zmysle bavorskej filozofie “osklb sliepku ked rada plati” 😉 iX3 je nalestena bieda a buduca kasicka, Tesla je po technickej stranke diamant v kabate zobraka. Za mna je vyber jednoznacny, kedze pozlatko ti neprinasa ani dlhodobu usporu, ani spolahlivost, v podstate nic… cim nehovorim, ze je TM3 technicky dokonala, ale je aspon navrhnuta ako “nepriestrelna”, narozdiel od iX3, ktora ma jednoznacne a umyselne znizenu zivotnost motora, a zakaznik o tom nie je ani informovany. Elektronika BMW uz je kapitola sama o sebe, ale nechcem byt zly. Gut gemacht! Meine Herren, halten Sie Ihre Kreditkarten bereit, bitte.
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
BMW i4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Možno na prvý pohľad to tak vyzerá, skúste ma však presvedčiť, že to tak v skutočnosti nie je a Model 3 je komplexnejšie vozidlo. Patrím medzi nadšencov Tesly, bohužiaľ jazda v tomto aute je pre mňa sklamaním. Tým nechcem povedať, že je to vyslovene zlé auto, jednoducho je stále vidieť, že tie roky vývoja a produkcie Tesle stále chýbajú.
Každopádne ako sa tu spomínalo aby to nezostalo len pri subjektívnych pocitoch a dojmoch ak sa tu nájde majiteľ Modelu 3 pripadne aj Modelu Y, ktorý by bol ochotný zúčastniť sa porovnávacieho testu veľmi by som to privítal a určite nebum jediný.
-
Z článku mám dojem, že zadanie znelo - dokázať, že to BMW je lepšie.
Mno, moc sa ti to nepodarilo…
- Likes 1
-
E-Up! Odporúčam si sadnúť do BMW za tie ceny od, ktoré sú v článku a sú porovnávané s cenami Tesiel a potom porovnávať, čo vyzerá prémiovo. Resp. spomenúť cenu auta na fotkách a bude to vyrovnané hodnotenie vyzerať úplne inak.
-
Miroslav Rojko
Je zrejmé, že kvalita dielenského spracovania bude v nemeckom závode na lepšej úrovni ako v USA. Myslieť si však, že poskočí na úroveň premiovych značiek je naivne. Kvalifikovanejšia pracovná sila nie je všetko, pokiaľ automobilka nedosahuje štandardy premiovych výrobcov. Ako príklad uvediem závod VW v BA a závod PSA v TT. Pracujú tam rovnako kvalifikovaní zamestnanci ale z hľadiska dielenského spracovanie je napr VW e-up na lepšej úrovni ako pri Peugeote e-208 z Trnavy.
Wilo
Na základe recenzií a videotestov spotreba BMW i4 nie je výraznejšie vyššia ako pri Tesle Model 3. Takže nám to chápať tak, že keď Model 3 dosahuje spotrebu pri 130 km/h 20 kWh tak i4 bude atakovať viac ako 26 kWh alebo až 28 kWh? Nakoľko som aktuálne mal zapožičané BMW iX3, ktoré je skôr porovnateľné s Modelom Y tak realita je iná.
-
Praveze tie udaje o spotrebe su uplne nepouzitelne. Keby ste tie auta jazdili, tak zistite, ze BMW sa k tym udajom ani nepriblizi, a rozdiel v dojazde medzi TM3P a i4M50 bude citelny. Preto je teoreticke porovnanie podla katalogovych udajov uplne zbytocne. Nechapte ma zle, mne sa i4 velmi paci a je to velmi solidne auto, ale tie cisla co pisete su nerealne. A aj ked TM3 vyzera pri i4 ako chudobny pribuzny, efektivitou a skutocnym dojazdom si s BMW vytrie zadok. A toto su tiez nezanedbatelne naklady, nielen kupna cena. Pri dlhych trasach je BMW horsie aj o 40%.
-
Wilo neviem ako to robíš ale posledných niekoľko príspevkov je písaných ako keby si mi čítal myšlienky a to sme v minulosti mali veľmi opačné debaty
E-Up! len čo budeš vyčítať na kvalitu, keď tú Teslu bude Tesla dodávať z Berlína a budú ju tam robiť kvalifikovaní nemci, češi a poliaci a nie turci bez záujmu ako robia BMW
nechcem moc prezrádzať, hádam si to veľa z Vás nevšimne, ale dodávky od Marec 2023 (teda väčšina teraz objednaných Model 3 nakoľko sa čaká rok) budú vyrobené v Berlíne
- Likes 1
-
Zrealizovať porovnávací test dvoch elektromobilov a Tesly vôbec v našich podmienkach je dosť problematické, nenašiel som takýto porovnávací test ani v zahraničí. Model 3 má väčší batožinový priestor, keďže je aj pod prednou kapotou, vzhľadom na typ karosérie sedan vs. liftback z praktického hľadiska je batožinový priestor dostupnejší v BMW. Nemyslím si, že údaje z ev-database.org budú anonymné, viac sa približujú realite ako napr. WLTP štatistika. Samozrejme najviac by nám prezradilo priame porovnanie ideálne s hodnotami dosiahnutými z nabíjania, keďže Tesla nezobrazuje reálnu spotrebu celého vozidla vrátane vybavenia vozidla. Pokiaľ mi je známe nie všetky verzie Modelu 3 sú vyrábané v Číne, ak sa mýlim tak ma prosím opravte. Ak mám záujem o verziu Performance tak vozidlo sa stále vyrába v USA. Kvalita výroby v čínskej továrni stúpla, každopádne úroveň prémiových európskych výrobcov nedosahuje, čo môžem aj potvrdiť z reálnej skúsenosti. To, že BMW ponúka veľké množstvo príplatkovej výbave je možno dané aj tým, že do Modelu 3 reálne okrem autopilota, iných kolies, ťažného zariadenia a možno inej farby ani nie je čo z výroby dokúpiť. neponúka taký stupeň personalizácie. Neviem, ktoré problémy z minulosti Tesly sa vyťahujú, popisujem ročnú Teslu Model 3, s ktorou som mal možnosť si zajazdiť.
Tesla Model 3 je každopádne dobrý elektromobil, článkom som len chcel naznačiť, že to vozidlo je značne preceňované a v danej cenovej kategórii nemusí ísť o úplne najlepšiu voľbu.
-
Cakal som realny test a porovnanie, nasiel som prehlad katalogovych udajov a subjektivnych vnemov 😕 pri rozmeroch uplne absentuje porovnanie batozinoveho priestoru. Pri porovnani spotreby sa beru anonymne udaje z webu, namiesto priameho porovnanie v terene face-to-face. Narazky na spracovanie su uplne zbytocne nakolko vacsina problemov bola so spustenim cinskej tovarne odstranenych. Zaujimave, ze pri hodnoteni BMW sa neaktualne problemy z minulosti nespominaju, ale pri Tesle sa vzdy vytiahnu. Pri cene takisto velmi dobre vieme, kde skonci BMW po naklikakani par extras, ktore su v Tesle standard. Kozene sedacky, panoramaticka strecha, vyhrievane sedadla atd.
-
BMW i4 som porovnal s Teslou Model 3. Aj napriek tomu, že je BMW i4 prerobené BMW radu 4, tak v priamom porovnaní s Teslou Model 3 je v mnohých parametroch lepšie vozidlo. Viac sa dozviete v článku nižšie:
https://www.techbox.sk/temy/americke...l-3-vs-bmw-i4/
-
SKolja treba si ten článok prečítať, nie iba to čo tu bolo vytrhnuté 🙂 Ale jasné, ja som s tým v pohode, iba upresňujem, aby neprišlo k nedorozumeniu.
Hneď predtým je: "Nie každý dokáže stratu výfuku a spaľovacieho motora predýchať. Je zaujímavé sledovať, ako sa BMW snaží tento bolestivý prechod uľahčiť mnohými spôsobmi."
Čiže naozaj neviem, kde o tom informujem pozitívne. Ak to ale má niekomu pomôcť s prechodom, tak budiš...
- Likes 1
-
play3man komentar nebol mysleny osobne. Ale to s tymi zvukmi a vybrovanim je nechutne. Prednostou elektromobilu je ticho. Ked uz treba o takychto zbytocnostiach informovat pozitivne, vzdy by som zacal s poznamkou "pre tych ktorym v elektromobile vadi ticho a absencia zvuku motora je tu ...". Naozaj ti inzinieri ktori tu zabijali cas mohli upratat pod prednou kapotou. V niektorej recenzii som zachytil ze vraj BMW nechce dat do predu frunk aby v pripade narazu obsah frunku nesposobil zranenia posadke, ale do vzduchu trciace rozne poohybane hadice a rurky schladiacich okruhov vobec nikomu nevadia.
Zaujimave ze pod kapotou (kde sa vraj nikto nepozera) nemecka premia vyzera nepekne. V niektorych modeloch uz ju preventivne ani normalne nejde otvorit. Ked uz nic, tak by som tam privital drziak na rezervu. Hovorim, pre mna nech to tam daju ak si niekto naozaj potrpi na (fake) zvuku. Ale tak aby to bolo default vypnute, nie default zapnute.
Este raz sa ospravedlnujem ak som Ta nejakym sposobom urazil, komentar bol viac reakciou na to co napisal Miroslav Rojko a to co citam/pocuvam vo viacerych recenziach roznych autorov.
Kazde taketo auto a specialne i40 ktore priamo konkuruje TM3 by malo byt porovnavane s referenciou Tesly (v podstate kazdy elektromobil s vynimkou malych mestskych aut, kde Tesla nema nic a referencia je podla mna momentalne ID.3) .
-
jux ja na oboch autach najazdim cca 25-30k rocne, drviva vacsina elektro (predkorovony stav). Vsetko sukromne jazdy. TMX sa mi v momente predstavenia pacilo, keby som mal volnu danu hotovost, tak by som si pravdepodobne aj objednal aj napriek SUV formatu. Ale ako hovorim, 100k+ nie je pre mna realne investovat do auta cisto pre sukromne pouzivanie.
-
SKolja ak je v tom prvom komente akýkoľvek odkaz na mňa, tak ja testujem iba elektromobily, maximálne plug-in hybridy. Sedel som za volantom prakticky každého u nás dostupného BEV, teda mám odjazdené desiatky BEV a aj ako jediné auto využívam BEV...
Pridajte komentár: