BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Len chcem poopravit, aby sa niekto neurazil. Kazdy clovek aspon trosku financne gramotny, ktory si svoje peniaze zarobil sam, riesi naklady. To, ze to majetni ludia neriesia je mytus. Neriesia to ti, ktori neminaju vlastne peniaze, ale nakradnute z DPH, dotacii a pod. Ked niekto nieco zarobi vlastnymi rukami, vazi si to a prepocitava. Bez ohladu na to, kolko zaraba. Lebo vie, co za tym vsetkym bolo. A dostal sa tam kde je aj vdaka tomu, ze drzal naklady pri zemi. To je ekonomicke minimum.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Joooj to by si sa divil, aj preto majitelia drahych EV, z ktorych mnohe prekracuju 100.000€ zneuzivaju free nabijacky a blokuju ich cele dni. A to sa bavime o jednotkach €. Alebo jazdia na cinskych gumach, lebo vysolit 1000€ za sadu 20 palcovych premioviek je prilis. To, kolko nemeckych premioviek po prvom majitelovi najdes na webe, a nemaju kompletnu servisku alebo to plataju kde-akym lacnym dedinskym servisom, len aby usetrili par stovak za garancku. Si este malo videl 😁 Ver, ze minimalne v SR plati, ze cim vacsi prachac, tym je to casto vacsi a lakomejsi sedlak (nechcem teraz aplikovat vseobecne). I ked tento trend vnimam casto uz aj v Rakusku.

  • MilanR
    odpovedal
    Ja som teda mal vypožičanú i4M50 na dve hodiny a tiež spomeniem pár poznatkov. Veľkosť zadného kufra super, chýbajúci frunk veľká škoda, tragicky málo miesta na zadných sedačkách v porovnaní s TM3.

    Spotreba - diaľnica 130km/h - 28kWh/100km, 120km/h - 25-26 kWh/100km. Celkovo za tie približne dve hodiny jazdy 27,6kWh/100km, či je to veľa alebo málo na auto s takým výkonom si netrúfam odhadnúť, len dodám, že to bola kombinácia diaľnice, okresky, mesto pri cca 17stupňoch vonku a dva krát som skúšal aj 0-100 na prázdnej ceste. Ešte dodám, že od začiatku dňa auto ukazovalo priemernú spotrebu 36,2kWh/100km takže ostatní vodiči ho určite nešetrili.

    Infotainment na môj vkus strašne zložitý, preklikať sa k nastaveniam rekuperácie, ku spotrebe a tak ďalej dá zabrať - neporovnateľné s TM3 kde mi na to stačia dva kliky na obrazovku. Podvozok v comforte dobre tlmil nerovnosti, v sporte citeľne tvrdší tak ako to má byť. Umelý zvuk mi vôbec nevadil. Adaptívny tempomat sa síce po zastavení auta v kolóne sám nerozbehne ale brzdenie bolo pekne plynulé. Športové sedačky pohodlné, dalo sa dosť výrazne dofúknuť bedrovú opierku čo bolo fakt super.

    Posledná vec, po jazde na tomto BMW som mal z neho fakt super pocit, následne po krátkom výlete na TM3 zo mňa ten super pocit z BMW trochu opadol

    Pridajte komentár:


  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo
    Viac menej sme sa v tomto zhodujeme, Model 3 ponúka asi to najlepšie čo je na trhu z hľadiska pohonu, batérií, infotainmentu. Ale ten náskok 10 rokov je prehnaný. To, že Tesla robí veci inak je všeobecne známe. Nepotrebujem jazdiť s autom týždne aby som si vytvoril názor. Niekomu tie nedostatky nemusia vadiť. Spomínané nedostatky ako hluk, podvozok, servisná sieť by ma od kúpy odrádzali aj napriek pozitívnym stránkam, ktoré Model 3 prináša.
    Je logické, že Tesla, ktorá v podstate nemá žiadne servisné intervaly by mala mať nižšie prevádzkové náklady ako prémiový nemecký výrobca. Ale úprimne zákazník, ktorý za nové vozidlo zaplatí 70000 EURO asi nebude riešiť cenu servisu.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg
    Konfigurátor pre SK začína na sume 45870 bez DPH.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Ale o odhlucneni tu nikto nehovori Ani len necitas, co kto pise. Sam som pisal, ze su veci, ktore mi na Tesle vadia. Ano je to tak. Nie je dokonala. Odhlucnenie je skutocne slabsie, nie som hluchy a pocujem to velmi dobre. Dokonca som to tu na fore viac krat kritizoval, rovnako ako podvozok alebo servisnu siet. Ja sa uplne nestotoznujem ani s interierom. Ako “auto” je Tesla velmi kompromisna. Avsak ked zmenis optiku, a zacnes sa na nu pozerat ako na “elektromobil”, tak je tym najlepsim na trhu. Proste skutocnost je taka, ze sme v dobe, kedy pojmy “auto” a “elektromobil” stale nie su prepojene. BMW i4 je primarne auto, a elektromobil len okrajovo a velmi kompromisne. Tie “autove” veci zvlada bravurne, ako EV v mnohych oblastiach uplne prepada. Tesla to ma presne opacne. Problemom tohto odvetvia je, ze urobit “auto” uz nie je taky problem, a Tesla sa v tom zlepsuje kazdym rokom. Takmer kazdy rok prichadzaju vylepsenia, svetla, podvozok, odhlucnenie, detaily v interiery. Rozdiely medzi TM3 2020 a 2022 su velke, a pribudaju s kazdym rokom. K lepsiemu. Urobit dobre EV vsak stale je problem. Tesla ma naskok takmer 10 rokov a je to citit, to nie je nieco, co sa da naucit a rychlo dohnat. Zapasia s tym uplne vsetky automobilky, od baterii, termomanazmentu, konstrukcie motorov, infotainmentu, UIX, konektivity. A po rokoch vyvoja sa stale tocia v kruhu a nahanaju si chvost. Posledny trend je taky, ze namiesto dobre navrhnuteho pohonu a platformy zoberu co maju, pouziju hocijake dostupne riesenie, capnu tam velku baterku a tym to konci. Nevadi, ze EV ma byt ekologicke a udrzatelne. Ved nech to zerie ako V8, hlavne ze je to akoze eko. Nech tam je velka, tazka a draha baterka, tym dozenieme nasu chybajucu efektivitu, aby nevyzerali cisla dojazdu v katalogu zle. Zaklincujeme to pomalym infotainmentom, ktory nevie ani plynulo otacat a zoomovat mapu, co vie uz aj hocktory lacny smartphone. A tych veci je tam proste vela. Vies, niekto chce mechanicke hodinky, ktore pekne vyzeraju. Niekto chce smarthodinky, ktore vyzeraju lacnejsie, ale prinasaju cosi viac. A niekomu staci na prehlad o case mobil. Da sa pozicat aj Tesla na tyzden, mame tu na to firmy. Skus s tym autom zit dlhsie, vela cestuj, a zistis, v com je vlastnictvo Tesly ine. Kompletne zmenis pohlad, nielen na filozofiu elektromobility, a zistis, ze veci sa daju robit aj inak. Lepsie. A potom si skus to vlastnictvo financne prepocitat aj s i4, vratane spotreby, servisu atd. A ten tvoj argument o WLTP bol dufam len vtip. Celkom zaujimavy by bol prepocet nakladov za vlastnictvo auta vratane nabijania za usek 2 rokov /60tis km. Tam by to uz pre to BMW nevyzeralo tak ruzovo 😉

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Preco cena TM3 60kWh, LFP 55k, ved stoji 53k? To je o 5k menej ako i4. Za cenu i4 ma TM3 LR 4x4.
    Naposledy upravené mozeg; 17-05-2022, 10:21.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Porovnanie vozidiel na rovnakej trase za podobných podmienok nemá dostatočnú výpovednú hodnotu. Pokiaľ nie sú obe vozidlá súčasne testované na rovnakej trase rozdiely v spotrebe môžu byť aj 20 %. Môže byť rovnaká teplota vzduchu, suchá vozovka, stačí protivietor, alebo aj bočný vietor a spotreba na diaľnici porastie o 3 - 5 kWh. Ale aby sme nezostali pri subjektívnych pocitoch, stále sa tu uvádza ako je i4 v porovnaní s Modelom 3 rozožratá. Keď nemáme možnosť priameho porovnania použime metodiku WLTP, ktorá je jednotná pre všetkých výrobcov. Model 3 Performance má podľa WLTP dojazd 547 km, i4 M50 510 km, kde je ten rozdiel 40 %?
    Keď už sme pri tých rozdieloch, zrejme len hluchý človek nerozozná výrazné nedostatky v odhlučnení aj v porovnaní s výrazne lacnejšími modelmi.
    Nebudem tu riešiť hlúposti, kto z koho robí kona , nech si každý vyberie čo mu vyhovuje. Spotreba nižšia o pár kWh nemusí byť pre niekoho najdôležitejší prvok pri kúpe nového elektromobilu.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo So vsetkym co si napisal 100% suhlasim. Mame rok tm3 sr+ lfp, mic. Ze nema kopu blbosti v interieri ani exterieri prave ocenujem. LFP baterie sa mozu/maju nabijat vzdy na 100%. postupne inovacie tm3 podstatne vylepsili, dvojite skla znizili hlucnost. Nabija dobre, zerie malo. LFP ma trojnasobnu zivotnost, cize po case a kilometroch bude mat vecsiu kapacitu ako LR. LFP su robustne, nehoria, len dymia pri poskodeni havariou. Na detailoch nasej TM3 MiC nevidim ziaden problem s nepresnostami licovania a keby aj boli, vobec by ma nezaujimali. Za rok mame na nej najazdenych 15 tis km.
    Spotreba: v aute len vodic: start: Ludrova (vonk teplota 5 stupnou) (Ruzomberok) - cez Donovaly - ciel: BA (vonk teplota 12 stupnou) trasa: 275,7 km. Zimne 18tky, Rychlost podla predpisov + 4kmh, spotreba 150Wh/km. minute 41kWh, v BA ostalo 16%.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo So vsetkym co si napisal 100% suhlasim. Mame rok tm3 sr+ lfp, mic. Ze nema kopu blbosti v interieri ani exterieri prave ocenujem. LFP baterie sa mozu/maju nabijat vzdy na 100%. postupne inovacie tm3 podstatne vylepsili, dvojite skla znizili hlucnost. Nabija dobre, zerie malo. LFP ma trojnasobnu zivotnost, cize po case a kilometroch bude mat vecsiu kapacitu ako LR. LFP su robustne, nehoria, len dymia pri poskodeni havariou. Na detailoch nasej TM3 MiC nevidim ziaden problem s nepresnostami licovania a keby aj boli, vobec by ma nezaujimali. Za rok mame na nej najazdenych 15 tis km.
    Spotreba: v aute len vodic: start: Ludrova (vonk teplota 5 stupnou) (Ruzomberok) - cez Donovaly - ciel: BA (vonk teplota 12 stupnou) trasa: 275,7 km. Zimne 18tky, Rychlost podla predpisov + 4kmh, spotreba 150Wh/km. minute 41kWh, v BA ostalo 16%.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    To je v poriadku, ja som obe auta jazdil na rovnakej trase a hovorim zo skusenosti. iX3 vie jazdit uspornejsie ako i4, aj napriek nepriaznivej karoserii, ale je to vymenou za nestastne technicke riesenie. To nie je cesta. A nehovorim, ze TM3 pojde za 160Wh, hovorim, ze ta i4 pojde za viac ako to, co si napisal i4 vie bez problemov konkurovat povodnemu eTronu, to auto proste zerie. Btw ked sme uz pri Bjornovi, pozri jeho Range Test i4 M50, kde pri 120kmh ma o 700Wh vyssiu spotrebu ako TM3P, rovnaka trasa a dokonca aj rovnaka teplota, i4 mala este o 2 stupne teplejsie. A pri 130-140kmh sa tie rozdiely este viac prehlbuju, nie je problem sa s i4 dostat cez 300-320Wh a pri sviznejsej dialnicnej jazde budes mat realne problem dat 230km. Na TM3P som nevidel 30kWh spotrebu ani pri 180kmh. Tam by uz asi palubak bavoraku ukazoval len pomlcky. Proste nemozes robit porovnavacku z katalogu. Aj ked nevies ziskat obe auta v rovnaky cas, treba si to osobne nazivo zmerat, hoc aj v rozne dni. Ten rozdiel neuvidi len slepy clovek. Alebo nerob porovnanie, ked na to nemas auta. Urob len recenziu. Mne je jedno co napises, ale ty zo seba robis kona. Potom to fakt vyzera bud amatersky, alebo ako zaplateny clanok. Ale ako hovorim, mne je jedno, tvoje meno tam svieti.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! ako spravne Wilo v niekolkych prispevkoch zosumarizoval, Tesla je zmena filozofie pouzivania auta, a v BMW sa mi zatial podarilo zmenit akurat pohonnu jednotku.
    Sluzby ako ma Tesla by mali byt samozrejme pre vsetky elektromobily:
    - Riadenie a platby za nabijanie priamo z auta
    - Integracia nabijacej siete do navigacie
    - Servisny interval podla potreby (diagnostiky auta)
    - Vzialene riadenie a updatovanie systemu OTA
    - Frunk
    - Mobilny servis u zakaznika
    Interier a jazne vlastnosti su tiez dolezite, ale pre kazdeho trocha inak (ja sa z interierom Tesly zatial neviem zmierit, fyzicke tlacitka a instrument cluster mi chybaju).
    Co mi ale vylozene vadi u Tesly ze diferencuju Core/Non-core countries, minimalne v EU je to na povazenie, pretoze sluzby v celej EU by uz mohli byt unifikovane.
    Zato v BMW celu elektromobilitu pojali tak, ze dame ludom elektrifikovane auta, je to teraz modne a podporovane dotaciami a o celom koncepte ako budu tieto elektroauta fungovat, budeme rozmyslat az potom ked nas do toho bude nieco tlacit. Je to velka skoda, pretoze BMW zacalo z elektrovozidlami ako jeden s prvych, ale vyzera ze filozoficky su stale klasicka automobilka.
    Je naozaj na povazenie je z takym ucinnym elektromotorom a profilom aerodinamickeho odporu vychadzaju spotreby i4 az tak zle.
    i4 je pekne auto, peknym interierom a celkom dobrymi jazdnymi vlastnostami ale ako elektromobil v nicom nevynika.

  • E-Up!
    odpovedal
    Willo
    Pokiaľ vedľa seba na rovnakej trase nepostavíme Model 3 a i4 nebudeme vedieť aký je rozdiel v spotrebe. S BMW iX3 som pri diaľničnej 130ke dosahoval spotrebu 23 - 24 kW je to podstatne väčšie auto ako i4 je nereálne si myslieť, že Model 3 bude mať pri tejto rýchlosti spotrebu 16 - 17 kWh. Rozdiel v spotrebe medzi i4 a Modelom 3 reálne bude 10 - 15 % v neprospech BMW.
    Ale súhlasím ak je zákazník menej náročný Model 3 mu bude vyhovovať. Za posledných 18 mesiacov som na mestskom VW e-up! najazdil viac ako 70000 km, možno aj preto som mal určité očakávania z Modelu 3. Len nerozumiem ako dokáže niekto absolvovať dlhšie jazdy po diaľnici, keď to auto je porovnateľne hlučné ako spomínaný e-up!, a to naozaj nie sú moje subjektívne pocity, potvrdzuje to Tesla Bjorn vo svojich meraniach. Model 3 je konštrukčne zaujímavé vozidlo, ale za tie peniaze by som čakal minimálne viac komfortu.

    Pridajte komentár:


  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Amen! Pod toto sa 100% mozem podpisat, tiez som mal pred Teslou BMW 5GT. Minuly tyzden som chvilu jazdil BMW ix4 a teda nevratil by som sa nikdy. Uz len kvoli rychlosti infotainmentu/navigacie.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    A len na zaver, E-Up! tu je cely ten problem. Stale sa pozeras na Teslu optikou spalovacieho auta, a to je chyba. Vtedy vzdy dojdes k rovnakemu a vopred preddefinovanemu zaveru. Ciastocne ta chapem, kedysi som bol tiez taky a na Tesle mi vadilo kopec veci. Mnohe mi vadia doteraz. Lebo som si vytvoril konstrukt, ze auto musi mat dokonaly podvozok, vycancany interier, vsetky tie vecicky co vidno navonok, ale pritom som sa nezaujimal uplne o to, co sa deje vnutri. Jasne musel byt radovy 6-valec, zadny nahon alebo xDrive, premiovy zvuk zabuchnutia dveri, keramicke ovladace… ale bolo mi ukradnute ako to funguje, len nech to proste ide ako urvate a nech to vyzera dobre na fotkach. Potom som skusil viacere EV a priority aj moj pohlad sa zacali preklapat. Do toho prisiel aj vek, zmena pouzivania a vnimania auta. Zrazu mi je uplne jedno, ako zneju zatvarajuce sa dvere. Je mi jedno, ze auto nema RGB ambientne podsvietenie vyduchov klimy a dalsich 15 LED pasikov na palubovke a dverach. Ovladace z kristalu, keramiky, hliniku. Je mi fuk, aky to ma odznak na kapote. Zacal som vnimat auto ako prostriedok, ktory ma dostane kam chcem, co mozno najrychlejsie a bez zbytocnych starosti. A vsetko ostatne je vata. Chcem sadnut a odist, bez zbytocnych ukonov ako mackanie tlacitka. Chcem si zadat ciel trasy dakde v Toskansku a ist, bez planovania, bez overovania, ci mam vsetky potrebne karticky, registracie, appky. Proste idem, auto mi povie kadial, a kde mam kolko stat. A aj mi ukaze, kolko ludi na tom Superchargeri je. Pichnem, pockam, odchadzam. Pocas toho, co si vypijem kavu, sa syn hra zavodnu hru a vytesuje sa, ako je to najlepsie auto, co sme v rodine kedy mali. Nie najdokonalejsie, ale najlepsie. A ta radost v jeho ociach je na nezaplatenie pre kazdeho fotra. To, ze cestou prdime, je tak infantilne, az je to najlepsi vynalez na zabavenie otravenych deti, a musim sa pytat, preco doteraz okrem Tesly NIKTO nevyriesil zabavu deti na palube. Ani take “rodinne” sa tvariace znacky ako Skoda. Hen mas dazdnik a drz hubu, mozte sa s nim sermovat. Nechcem byt viazany servisnymi intervalmi… mate 29.880km a vozidlo vam hlasi povinny zarucny servis, ale ty mas za 5 dni naplanovany 4-dnovy trip do Chorvatska a v servise maju prvy volny termin o 3 tyzdne (co je zo skusenosti mimochodom celkom bezna vec). Ale servis robi potom bububu, ze sa nedodrzal servisny interval. Proste chcem ist vtedy, ked mam problem alebo citim, ze je to potrebne. Co chce kto na EV kontrolovat pocas fixnych intervalov? Olej? Brzdy?

    Hovorim ako vodic, pracujuci clovek, rodic dvoch deti a psa, nikdy som nemal lepsi furik ako Tesla. Zivot nie je o riadeni so spatnou vazbou, dokonale rozlozenej hmotnosti, interierovych obkladoch, dokonalom podvozku a mikronovo presnom zlicovani. Ano su to fajn veci, ked zijete len pre auto. Ale eventualne pride v zivote kazdeho cloveka chvila, ked na tom vsetkom prestane zalezat. Zacnete si vazit svoj cas, svoje peniaze, ludi okolo. A aktualne ziadna znacka neponuka taky uzivatelsky a rodinny komfort a bezstarostnost, ako prave Tesla. Je to prve a zatial jedine auto, ktore mi sluzi, a nie som ja jeho otrokom, ako to bolo pri vsetkych predchadzajucich, vratane premie. Proste chodim, a neriesim. Viem, asi som nenarocny (uz). Ale som vysmiaty a stastny 😁

    Tam, vylial som sa, dobru noc. Nepite v pondelok.
Pracuje...