Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Tu nejde o mna, ja to pocujem, aj bez sluchatiek. Ale v aute to nebudes pocut, citaj poriadne co pisem cely cas a to, ci to pocujem ja alebo ty znamena maximalne to, ze si mozes pogratulovat, ze patris k 1-5% populacie. Ale tych ostatnych 95-99% to pocut proste nebude.
    Naposledy upravené Wilo; 19-05-2022, 18:33.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    V realnom svete sa jazdi tak, ze kazdu chvilu stojis na semafore, potom davas prednost chodcom, potom trcis v zapche, kde tu potrebujes vyjst aj nejaky kopec, kde tu sa motkas za kamionom, a ked sa konecne uvolni protismer tak das podlahu aby si sa ho zbavil. V zime sadas do ladoveho auta, v lete zas do vypeceneho, a potrebujes si urobit nejaky teplotny komfort. Pocas jazdy mas takisto casto zapnute kurenie alebo klimu. Casto aj niekoho vezies, a inokedy ides sam. Na dialnici sa mozes pripajat plynule alebo dynamickejsie. A to iste sa tyka aj vyjazdov z obce. Niekedy tomu proste vypecies aj v meste, lebo casomiera zelenej ukazuje 3s do prebliknutia. Niekedy sa pred teba niekto tesne zaradi a ty musis prudko spomalit, a nasledne zas minut energiu na rozbeh. Akiste si videl, ako sa robia WLTP a EPA testy, ako maju prisne naordinovane konkretne teploty, presne rychlosti, v nerealistickych podmienkach Jaaaaaj ved sme to mali Dieselgate, a vseliake “udelatka”, ktore presne tieto situacie vyuzivali. Velmi priekazne su tie testy 😁

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo Ty nicomu nerozumies. Vonkajsie rozmery su predsa dolezite ked chces budit dojem, ked chces porovnavat kto ma vacsi, ked si rieisis komplex atd. Takych ludi je hafo. Tak nehovor ze nikoho nezaujimaju vonkajsie rozmery.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Cele zle, pleties sa coraz viac a viac.

    Rozdiel 3dB znamena, ze potrebujes 2x vacsi vykon. T.j. ak ti 200W dava 102dB, na 105dB potrebujes 400W vykonu. Na to, aby si mal, laicky povedane, 2x vacsi hluk, potrebujes 10dB. Ach jaj…

    Rozdiel 1dB v aute nemas sancu postrehnut bez meracieho zariadenia, rozdiel 3dB postrehnes doma, ale v aute takisto nie, bez meraku. A pri beznej jazde na dialnici, alebo v meste s hustou premavkou, nebudes pocut ani tie tvoje 4dB. To nie je o hluchej populacii, to su fakty a fyzikalne zakony.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo
    Chceš mi povedať, že nepočuješ tie rozdiely? Veď ten test keď si pustiíš po sebe tak minimálne v 80% sa musíš trafiť, samozrejme ak nie si hluchý.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo
    Ak myslíš hluchú populáciu, tak možno aj áno. Pri meraní hlučnosti zabúdaš na jednu podstatnú vec a to že stupnica je loagritmická. Zvýšenie hlučnosti o 3 dB znamená zdvojnásobenie vnímanej hlučnosti. A reálne medzi TM3SR+ a i4 bude väčší rozdiel ako 1 dB, keďže BMW sa meralo za mokra. Ale súhlasím, nenáročnému zákazníkovi to nemusí vadiť.

    A ako sa podľa teba jazdí v skutočnom svete, skús ma poučiť, určite sa dozviem niečo nové. Vlastne EPA, WLTP sú len vymyslené tabuľky, ktoré s realitou nemajú absolútne nič spoločné. No možno by si mal o tom informovať spomínané organizácie, ušetria si aspoň námahu, keď ich údaje sú absolútne nepresné.

    Napíš mi prosim ťa nejaký odkaz, kde sa reálne riešili odchádzajúce motory rovnakej konštrukcie ako má BMW v iX3 al i4.

    Ako dopadla v tej štatistike Tesla, nejaké relevantné údaje budú?

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    E-Up! Tu mas blind-test na vnimanie rozdielu 1dB. Kliknes dole na otaznik, prehra ton. Mas zakliknut ci je rovnaky, alebo sa po 1 sekund zvysil/znizil o 1dB. Ak das toto v aute tak si pan

    https://www.audiocheck.net/blindtests_level.php?lvl=1

    Je tam 10 “kol” aby sa vylucila nahoda a stastie. Ides

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Absolutna vacsina ludskej populacie nepocuje rozdiel 1dB. To je odborne medicinsky aj fyzikalne potvrdene. Mala cast populacie rozdiel pocuje, ale len specificke frekvencie, a idealne bez dalsich sprievodnych ruchov, t.j. sluchatka alebo odhlucnena miestnost. To, ze v Tesle pocujes “viac” hluku je primarne sposobene tym, ze pocujes viac zvukov (vietor kvoli panoramatickej streche, odvalovanie gum atd), ale nutne to neznamena, ze je to fyzikalne vacsia uroven hluku. Len je tam proste sirsie spektrum frekvencii. Preto na EV vodic pocuje zvuky, ktore na spalovaku casto nepocuje. Nemusi to byt nutne kvoli horsiemu tlmeniu, ale kvoli tomu, ze v spalovaku to prehlusi motor, a tuna ten zvuk chyba.

    Ad spotreba - zabudas, ze to je teoreticky vypocet, a v skutocnom svete tak nikto nejazdi a nikto sa tym neriadi. Teda zjavne okrem teba 😁

    Inac akurat som pozeral motor i4, vyzera, ze BMW nezostali nic dlzni svojej povesti, a hodili tam rovnaku koncepciu budeneho asynchronneho motora ako iX3. To, ze tam maju casovanu bombu, ktora majitela vyjde dost draho, si uz dako nespomenul. Rovnako ako skutocnost, ze TM3SR ma LFP baterku, cim sa znacne odlisuje od akejkolvek konkurencie na trhu, a pre niekoho to moze byt vdaka konkretnym poziadavkam silny dovod na vyber prave toho konkretneho modelu.

    Fun Fact: V Cine dosiahla iX3 uz historicky milnik - za 2021 najviac technickych zavad spomedzi vsetkych SUV, spalovacich aj elektrickych, najcastejsie sa vyskutuju zlyhanie motora a zlyhanie baterie. Takmer 10x viac problemov ako cinsky chudak na druhom mieste, takmer 20x viac ako tretie miesto. Neviem ci to dokonca nebude aj historicky rekord, priemerny index je 5-13, iX3 dala 113. Premiovka za vsetky prachy…

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Až na to, že BMW má širšie pneumatiky a hlavne meranie bolo realizované na mokrej vozovke, ktorá je v zásade vždy hlučnejšia. Už rozdiel 1 dB je pri vnímaní hlučnosti pre človeka dosť výrazný, vidno to aj v tabuľke rozdiel medzi najtichším a najhlučnejším elektromobilom v bjornovej tabuľke sú 4 dB.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    Súhlasím, prečo nezrealizovať porovnávací test, iba tak sa dozvieme pravdu a nemusíme sa tu doťahovať.

  • E-Up!
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg
    V priemere teda spotreba vyššia o 15 %, to je naozaj až taká tragédia? Bavme sa o kombinovanej premávke, ktorá je najbežnejšia dennému používaniu.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    Bjorn uz hluk meral, priemerny rozdiel mensi ako 1dB

    BMW i4 M50 — — 65.75dB
    Tesla Model 3 Perf — — 66.62dB

    Ano BMW malo znackove premiove gumy a Tesla mala lacne cinske, po spravnosti by sa mali auta merat s rovnakou znackou obutia. Plus nam nedolozil doklad o kalibracii hlukomeru ☝️😁
    Naposledy upravené Wilo; 19-05-2022, 09:05.

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Bjorn meria aj hluk, ked odmeria i4 tak to porovname o kolko decibelov je to viac a budeme vediet kolkokrat je TM3 hlucnejsia. Zatial to je o subjektivnom nazore.

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Osobne k spotrebe, ak chceme vysledky potrebujeme obe auta na rovnakej trase iduce za sebou a striedajuc sa.

    Ked som pouzil trojclenku na EPA spotreby vyslo nasledovne:

    TM3 ......................470km.................71kWh
    BMW i4.................470km..................81kWh

    Rozdiel 10kWh pri rovnakej vzdialenosti. Takze nam to pri i4 vychadza spotreba o cca 2kWh viac akoTM3.

    Co sedi podla Evdatabase.org
    BMW i4
    Efficiency*
    172 Wh/km

    TM3
    Efficiency*
    151 Wh/km


    Samozrejme pri mixe mesto/dialnica 23C bez AC a nie dialnicnou 130km/h.
    Naposledy upravené mozeg; 19-05-2022, 08:23.

  • jux
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevky
    keďže predpokladám, že pri tejto rýchlosti bude na palube TM3 riadny ramus.


    Uzasne subjektivne zhodnotenie "ramusu" TM3 bez akehokolvek realneho porovnania.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X