
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
BMW i4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tu nejde o mna, ja to pocujem, aj bez sluchatiek. Ale v aute to nebudes pocut, citaj poriadne co pisem cely casa to, ci to pocujem ja alebo ty znamena maximalne to, ze si mozes pogratulovat, ze patris k 1-5% populacie. Ale tych ostatnych 95-99% to pocut proste nebude.
Naposledy upravené Wilo; 19-05-2022, 18:33.
-
V realnom svete sa jazdi tak, ze kazdu chvilu stojis na semafore, potom davas prednost chodcom, potom trcis v zapche, kde tu potrebujes vyjst aj nejaky kopec, kde tu sa motkas za kamionom, a ked sa konecne uvolni protismer tak das podlahu aby si sa ho zbavil. V zime sadas do ladoveho auta, v lete zas do vypeceneho, a potrebujes si urobit nejaky teplotny komfort. Pocas jazdy mas takisto casto zapnute kurenie alebo klimu. Casto aj niekoho vezies, a inokedy ides sam. Na dialnici sa mozes pripajat plynule alebo dynamickejsie. A to iste sa tyka aj vyjazdov z obce. Niekedy tomu proste vypecies aj v meste, lebo casomiera zelenej ukazuje 3s do prebliknutia. Niekedy sa pred teba niekto tesne zaradi a ty musis prudko spomalit, a nasledne zas minut energiu na rozbeh. Akiste si videl, ako sa robia WLTP a EPA testy, ako maju prisne naordinovane konkretne teploty, presne rychlosti, v nerealistickych podmienkachJaaaaaj ved sme to mali Dieselgate, a vseliake “udelatka”, ktore presne tieto situacie vyuzivali. Velmi priekazne su tie testy 😁
-
Cele zle, pleties sa coraz viac a viac.
Rozdiel 3dB znamena, ze potrebujes 2x vacsi vykon. T.j. ak ti 200W dava 102dB, na 105dB potrebujes 400W vykonu. Na to, aby si mal, laicky povedane, 2x vacsi hluk, potrebujes 10dB. Ach jaj…
Rozdiel 1dB v aute nemas sancu postrehnut bez meracieho zariadenia, rozdiel 3dB postrehnes doma, ale v aute takisto nie, bez meraku. A pri beznej jazde na dialnici, alebo v meste s hustou premavkou, nebudes pocut ani tie tvoje 4dB. To nie je o hluchej populacii, to su fakty a fyzikalne zakony.
-
Wilo
Ak myslíš hluchú populáciu, tak možno aj áno. Pri meraní hlučnosti zabúdaš na jednu podstatnú vec a to že stupnica je loagritmická. Zvýšenie hlučnosti o 3 dB znamená zdvojnásobenie vnímanej hlučnosti. A reálne medzi TM3SR+ a i4 bude väčší rozdiel ako 1 dB, keďže BMW sa meralo za mokra. Ale súhlasím, nenáročnému zákazníkovi to nemusí vadiť.
A ako sa podľa teba jazdí v skutočnom svete, skús ma poučiť, určite sa dozviem niečo nové. Vlastne EPA, WLTP sú len vymyslené tabuľky, ktoré s realitou nemajú absolútne nič spoločné. No možno by si mal o tom informovať spomínané organizácie, ušetria si aspoň námahu, keď ich údaje sú absolútne nepresné.
Napíš mi prosim ťa nejaký odkaz, kde sa reálne riešili odchádzajúce motory rovnakej konštrukcie ako má BMW v iX3 al i4.
Ako dopadla v tej štatistike Tesla, nejaké relevantné údaje budú?
-
E-Up! Tu mas blind-test na vnimanie rozdielu 1dB. Kliknes dole na otaznik, prehra ton. Mas zakliknut ci je rovnaky, alebo sa po 1 sekund zvysil/znizil o 1dB. Ak das toto v aute tak si pan
https://www.audiocheck.net/blindtests_level.php?lvl=1
Je tam 10 “kol” aby sa vylucila nahoda a stastie. Ides
-
Absolutna vacsina ludskej populacie nepocuje rozdiel 1dB. To je odborne medicinsky aj fyzikalne potvrdene. Mala cast populacie rozdiel pocuje, ale len specificke frekvencie, a idealne bez dalsich sprievodnych ruchov, t.j. sluchatka alebo odhlucnena miestnost. To, ze v Tesle pocujes “viac” hluku je primarne sposobene tym, ze pocujes viac zvukov (vietor kvoli panoramatickej streche, odvalovanie gum atd), ale nutne to neznamena, ze je to fyzikalne vacsia uroven hluku. Len je tam proste sirsie spektrum frekvencii. Preto na EV vodic pocuje zvuky, ktore na spalovaku casto nepocuje. Nemusi to byt nutne kvoli horsiemu tlmeniu, ale kvoli tomu, ze v spalovaku to prehlusi motor, a tuna ten zvuk chyba.
Ad spotreba - zabudas, ze to je teoreticky vypocet, a v skutocnom svete tak nikto nejazdi a nikto sa tym neriadi. Teda zjavne okrem teba 😁
Inac akurat som pozeral motor i4, vyzera, ze BMW nezostali nic dlzni svojej povesti, a hodili tam rovnaku koncepciu budeneho asynchronneho motora ako iX3. To, ze tam maju casovanu bombu, ktora majitela vyjde dost draho, si uz dako nespomenul. Rovnako ako skutocnost, ze TM3SR ma LFP baterku, cim sa znacne odlisuje od akejkolvek konkurencie na trhu, a pre niekoho to moze byt vdaka konkretnym poziadavkam silny dovod na vyber prave toho konkretneho modelu.
Fun Fact: V Cine dosiahla iX3 uz historicky milnik - za 2021 najviac technickych zavad spomedzi vsetkych SUV, spalovacich aj elektrickych, najcastejsie sa vyskutuju zlyhanie motora a zlyhanie baterie. Takmer 10x viac problemov ako cinsky chudak na druhom mieste, takmer 20x viac ako tretie miesto. Neviem ci to dokonca nebude aj historicky rekord, priemerny index je 5-13, iX3 dala 113. Premiovka za vsetky prachy…
-
Až na to, že BMW má širšie pneumatiky a hlavne meranie bolo realizované na mokrej vozovke, ktorá je v zásade vždy hlučnejšia. Už rozdiel 1 dB je pri vnímaní hlučnosti pre človeka dosť výrazný, vidno to aj v tabuľke rozdiel medzi najtichším a najhlučnejším elektromobilom v bjornovej tabuľke sú 4 dB.
-
Bjorn uz hluk meral, priemerny rozdiel mensi ako 1dB
BMW i4 M50 — — 65.75dB
Tesla Model 3 Perf — — 66.62dB
Ano BMW malo znackove premiove gumy a Tesla mala lacne cinske, po spravnosti by sa mali auta merat s rovnakou znackou obutia. Plus nam nedolozil doklad o kalibracii hlukomeru ☝️😁Naposledy upravené Wilo; 19-05-2022, 09:05.
-
Osobne k spotrebe, ak chceme vysledky potrebujeme obe auta na rovnakej trase iduce za sebou a striedajuc sa.
Ked som pouzil trojclenku na EPA spotreby vyslo nasledovne:
TM3 ......................470km.................71kWh
BMW i4.................470km..................81kWh
Rozdiel 10kWh pri rovnakej vzdialenosti. Takze nam to pri i4 vychadza spotreba o cca 2kWh viac akoTM3.
Co sedi podla Evdatabase.org
BMW i4
Efficiency*
172 Wh/km
TM3
Efficiency*
151 Wh/km
Samozrejme pri mixe mesto/dialnica 23C bez AC a nie dialnicnou 130km/h.Naposledy upravené mozeg; 19-05-2022, 08:23.
-
Pôvodne zverejnené od E-Up! Pozrieť príspevkykeďže predpokladám, že pri tejto rýchlosti bude na palube TM3 riadny ramus.
- Likes 2
Pridajte komentár: