Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

BMW i4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • SKolja
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od jux Pozrieť príspevky
    ja si tazku a zravu prerabku spalovaka urcite nikdy nekupim
    Ked som kupoval Ioniq, tak na TM3 boli predobjednavky bez realneho datumu a prva TM3 sa objavila po roku mojho jazdenia s Ioniqom. Keby prisla tak ako bola ohlasena, mozno by som uz dnes jazdil s Teslou a tieto veci neriesil ;-).
    Ked Tesla urobi 5dverak/kombi v rozmeroch TM3-TMS za prijatelnu cenu, budem o tom uvazovat. Zatial nemam z coho vyberat. TMY zo svojou SUV postavou mi pride tiez ako zrut elektriny.
    Ako som tu pisal i4 40 ma 172Wh/km a deklarovany dojazd 470km a TM3LR ma 152Wh/km a deklarovy dojazd 602km. To vychadza na ~13% horsiu spotrebu u i4 co sa blizi TMY
    Dojazd u TM3LR ale nevychadza, pretoze ked prepocitam udanu spotrebu na velkost baterie, tak mi vyjde ~495km u TM3LR a ~470km u i440 (cisla som zobral z oficialnych stranok na webe).

    Tej spotreby je skoda, mohla by byt dost lepsia. Z mojho pohladu sa typu karoserie ktory preferujem od Tesly nedockam, tak pozeram inde.
    Spotreby sa ukazu v reale, dufam ze milan84 riadne pretestuje a zreferuje. Predpokladam ze i4 budu vyhovovat normalne dialnicne rychlosti.
    Naposledy upravené SKolja; 22-04-2022, 21:18.

    Pridajte komentár:


  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Nuz co, kazdy preferujeme ine, ja si tazku a zravu prerabku spalovaka urcite nikdy nekupim. No mozno sa poucia a neskor vyrobia lepsie BEV. Aky iny pristup sa ocakava od tesly?
    Naposledy upravené jux; 22-04-2022, 18:20.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Julo i4 ma zrychlenie v tej vyssej verzi 3,9. Tesla 3,3. Bezne verzie 4,4 vs 5,7. To su cisla, kedy ludom take zrychlenie nie je ani prijemne. Obe auta teda maju vykonu na rozdavanie.
    Naozaj su dolezite aj veci ako odhlucnenie, komfort, vybava, dojem z ovladania atd. Pre teba mozno nie, ale ja to pri presadani medzi testovacimi autami vnimam a ma to nieco do seba.
    Ja som rad, ze BMW elektrifikuje ich auta. Aj ked chyba mala, mestska nahrada za i3, som rad aj za tie velke hebeda. Ide im to celkom fajn a ano, robia to po starom. Ale iny pristup sa ocakava prave od tesly a inych novych znaciek.

  • play3man
    odpovedal
    Akurát to mám. Zlé to nie je, je to BMW, ale nie je to iX (nie rozmerovo, samozrejme). Je to elektromobil, ale nemá všetky výhody, ktoré z tohto pohonu vychádzajú. Je to ale brutálne rýchle a dobre sa s tým jazdí..

    Pridajte komentár:


  • jux
    odpovedal
    milan84: "Realne je BMW uplne niekde inde pouzitymi materialmi, odhlucnenim...toto vsetko robi poriadne davky kilogramov. Samozrejme, asi im nevyslo vsetko uplne idealne a mohli to trochu zredukoat, ale pre ne-tesla kupcov sportoveho elektormobilu je to favorit c.1."
    Ano, platilo by to mozno keby tesly neexistovali...
    Skusal som len dve dynosaurie prerabky ICE... Audi a MB. Ziadne by som si nekupil. Rozdiel v materialoch a odhlucneni mozno je, ale mne viac zalezi na vykone, jazdnych vlastnostiach, vahe a spotrebe.
    Keby mala tesla v ponuke mensie auto ako TM3, urcite kupim teslu a nie ID.3, ktoru som objednal. Netvrdim ze ID.3 je zle auto, pretoze ID.3 nie je prerabka spalovaka, no ma kopu nedotiahnutych veci a ani najnovsi komplikovany 6 hodinovy update, ktory snad ID.3 dostanu niekedy na jesen nic pre mna podstatne neriesi. Ja som sice objednal este dobru konfiguraciu, no dnesna ponuka vybav ID.3 je na zaplakanie.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko suhlasim ze je to obycajna prerabka spalovaku, radsej by som prijal auto vystavane priamo na elektrickej platforme, ale bohuzial z toho co je na trhu mi nic nevyhovuje. Ako som uz par krat povedal, SUV a elektro dohromady nejde, tu sa popiera zakladny zmysel elektra, ktorym je uspornost. Tesly su svojim tabletovym systemom na mna prilis uzivatelsky zjednodusene az na vynimku TMS, ale 100k€+ nie som ochotny platit za auto. Som zamestnanec, ziaden podnikatel co by si vsetko daval do nakladov.
    Ja tiez vidim nedostatky:
    1. Uplne nevyuzity Frunk
    2. Malo miesta v zadu
    3. Relativne maly kufor
    4. Hmotnost
    Dalsie 2 veci so spominas posudit neviem, este som nemal moznost nazivo si auto vyskusat:
    1. Spotreba - papierovo vyzera dobre a doteraz sa hodnotam udavanym vyrobcami dalo ako tak verit
    2. Integracia riadiacich systemov - z mojho pohladu je vyhodou iba z pohladu vyrobnej ceny (a mozno teraz v dobe nedostatku elektronickych komponentov aj s pohladu dostupnosti), ale dobre navrhnuty decentralizovany system je z hladiska bezpecnosti a poruchovosti vzdy len vyhoda (pozor, to co teraz automobilky robia ze integruju systemy rozlicnych dodavatelov bez toho aby bol cely komplet vyvyjany a ladeny na jednom mieste je uplne nepochopenie toho ako sa to ma robit, ale je to dopad outsorcingu a znizovania nakladov a pravdepodobne toto bude aj pripad i4)
    Bohuzial zatial produkcia elektromobilov nepokryva celu skalu modelov a specialne v kategorii C (stredna trieda) kombi/5 dverak je uplne prazdna a tesim sa ze aspon BMW tu nieco ponuka (plus Polestar - opravte ma ak som na nieco zabudol). Ked bude takych viac, budem rad (cakam takisto na Ioniq 6).

    Na zaver len tolko, ze jazdim Ioniq 28kWh 1st gen denne uz 4,5 roka, co je tiez auto na rovnake platforme ako spalovak. Sluzi dobre, na to na co ho pouzivam uplne staci a je mimoriadne efektivne (auto pre 4 ludi na denne dochadzanie). Minuly rok sa konecne moja firma rozhodla pridat do ponuky firemnych aut aj elektro (konecne). Bohuzial som limitovany iba jednou znackou, ktora doteraz mala v ponuke iba auta neprakticke (i3) alebo SUV (nepocitam i8, na to moj budget nestaci). Som stale vo faze rozhodovania sa ci si nejake firemne auto nakoniec vezmem, alebo si kupim casom aj druhe dialkove auto elektricke sam podla svojho (nelimitovaneho) vyberu. Tato i4 by uz ciastocne tuto volbu splnala, ale je na moj vkus stale kusok mala.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Uz teraz sa tesim na vysledok :-).

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Ja napr. spotrebu riesim, prave spotreba pri vyssich rychlostiach a cas straveny na nabijackach hra pre mna klucovu rolu. Casova strata je to naj co mi vadi, takze po skoro 4 rokoch s EV som prisiel na to, ze kombinacia dobra spotreba a rychlost nabijania, vratane dostupnosti a funkcnostinabijaciek je pre mna to klucove. Pri eNire bola casova strata na dlhej trase pre mna neakceptovatelna: jednak nizsia rychlost cestovania a nasledne pomale nabijanie. Tak som si zobral co mame na trhu plus ze po tej TM3 tuzim uz od jej predstavenia a je to tu TM3 :-).

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ale veď spotrebu neriešime (alebo len ja ?) kvôli cene a či na to máme ale kvôli zdržaniu pri nabíjaní na nabíjačkách - skôr ide o čas. Keď má auto väčšiu spotrebu, tak musí vodič dlhšie stáť na nabíjačke a cestovanie je menej príjemné a hlavne v ne-smart autách, ktoré nemajú na palube internet s videoslužbami alebo hrami na trávenie času. A nemyslím, že zrovna majitelia i4 sú Tí, čo sú odkázaní nabíjať na Lidli, skôr keďže zarobili na také auto, si svoj čas vážia.

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Tá hmotnosť i4 je o ničom tak ako je to pri superšportoch alebo aj len športových verziách áut, na hmotnosti záleží nielen kvôli spotrebe ale aj kvôli jazdným vlastnostiam.

    Napr. aj konkrétne BMW robilo CSL verziu M3, kde prácne za tisícové príplatky použitím karbónu na kapote alebo streche, odľahčovali sedačky a niektorých modulárnych jednotkách znižovalo hmotnosť o 20 kg aby auto malo lepšie prejazdy zákrut a celkový zážitok a tu drbnú 300kg navyše ako konkurencia a idú hovoriť o nejakej športovosti - no to sa vylučuje s tým, čo bulíkali zákazníkom predtým u ich športových verzií spaľovákov, kde aj na jednotkách kilov záležalo.
    Ja sa skôr prikláňam k názoru jux, že nedokážu navrhnúť konštrukciu a výbavu auta lepšie a ľahšie, preto je to ťažšie auto - sú zaostalí v technológiách, lebo auto robia starým spôsobom - množstvo modulov namiesto ich zlučovania a nahrádzania zastaralých jednotiek zo spaľovákov. Veď i4 je len ďalší prerobený spaľovák zo štvorkového BMW.

    Rovnaký príklad je z poslednej doby Volvo XC40 - do spaľovacej kastle zo všetkými nadbytočnými protivibračnými a pevnostnými výstuhami kvôli uchyteniu spaľovacieho motora narvali elektrický a ostala hmotnosť u malého SUV s dĺžkou pod 4,5 metra na 2,3 tony ? Bože môj a potom že to žerie aj trávu okolo diaľnice a má to dojazd 200 km pri diaľničnej rýchlosti.

    Na elektromobily sa treba pozerať nie ako na zmenu pohonu nových áut ale ako na úplne nové autá - veľa zaužívaných konštrukčných postupov (ako už vyššie spomínam ťažký spaľovací motor vpredu, vibrácie, vyššie ťažisko a potreba lepšj tuhosti karosérie) je pri EV zbytočných a preto nemôžu tie prerábky až tak konkurovať v efektivite čisto navrhnutým EV (aj keď nie všetkým a vždy je výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo - i3 vs Mini, kde do starej konštrukcie Mini dali techniku z ľahkej karbónovej i3 a mini má menšiu spotrebu, lepšiu efektivitu ako i3).

    Pridajte komentár:


  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 To mas pravdu ze nebudu riesit spotrebu ked budu nabijat zdarma pri Kaufe/Lidli. Vacsinou TMS/X, Mercedes, Jaguar ... tam len sedia v aute. Nakupovat v takom obchode je asi pod uroven. TM3 a lacne BEV aj nakupuju. Zvlastne je ze Audi som tam nevidel este ani jediny raz.

  • esp
    odpovedal
    https://youtu.be/VzBhqwQfKBg

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo presne tak. Proste tradicneho vodica, co chce nieco od premiovej znacky, tak tam to nesklame. A okrem tej vyssej hmotnosti/spotreby ako teda sa zatial internetom siri to vyzera na poriadne nadupany stroj. Na druhu stranu, majitel takehoto auta nebude riesit ci jazdi za 13 alebo 16.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 tam musim suhlasit, pred 2 dnami vedla mna jedna i4 M50 parkovala, uz na parkovisku z toho dychala dominancia a urcita davka exkluzivity, a bolo vidiet, ze je to kus auta nielen hmotou, ale aj cenovkou. TM3P bola vedla toho ako taka rozpucena zaba z vypredaja co sice neznamena, ze by som menil, ale myslim, ze trafili klinec presne po hlave pre typicku cielovku zakaznikov BMW. Toto auto bude podla mna velmi uspesne tam, kde je cielene.

  • milan84
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od SKolja Pozrieť príspevky
    Mal niekto uz v rukach i4? Vyzera ze to je konecne auto ktore moze konkurovat TM3 ale pritom stale ostava autom a nie tabletom na kolesach ;-)

    https://www.bmw.co.uk/en/all-models/...a.html#tab-0-0

    Prave som si vyklikal celkom slusne vybavenu konfiguraciu v AT za 68k€
    https://configure.bmw.at/de_AT/configid/a2x75u9q

    Deklarovana spotreba 13,7kWh/100km, skoro ako moj Ioniq ;-)

    Momentalne moj favorit (pokial nepride kombi i5) :-)
    Idem sa objednat na testovacku...
    Snad sa mi podari buduci mesiac. Ak ano, poriadne zreferujem. Ale kamarati v inej redakcii to poriadne chvalili. Cistokrvne sportove náčinie.

    Pridajte komentár:

Pracuje...
X