GreenWay cennik
				
					Zložiť
				
			
		
	1000,- € zľava na Model S, X
				
					Zložiť
				
			
		
	
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
				
					Zložiť
				
			
		
	Tag Cloud
				
					Zložiť
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
Ahoj kde všade sú ZSE nabíjačky a hlavne ako tam funguje nabíjanie ? Je treba vlastný kábel ? Aké koncovky ? Kde sa dajú lacno zakúpiť ? Ja mám Peugeot iOn no rád by som tie káble koncovky neskôr využil aj na Tesle 3 ak to bude reálne. - 
	
	
	
	
No vyzera to tak, ze Tesly sa mozu na dlhe trate realne spolahnut len na svoje Superchargery a Greenway pouziju len v nudzovej situacii.
Je jasne, ze DC nabijacky maju svoju cenu a tu jasne vidno kolko penazi dava Tesla (resp. zaplatia majitelia Tesiel v cene auta) na budovanie siete Superchargerov. - 
	
	
	
	
Pre mňa asi najväčší problém s tým cenníkom vidím v tom, čo tam vôbec nie je spomenuté. Nikde nie je v cenníku spomenuté, že môžem nabíjať maximálne 45 min. A to je veľmi dôležitá informácia (hlavne pre návštevníkov zo zahraničia) a mala by tam byť spomenutá. 45 minút nestačí na nabitie Tesly! To je ako keby som prišiel na pumpu a povedia mi že môžem natankovať maximálne 8 litrov a k tomu si ešte musím zaplatiť 70 euro mesačný paušál.
To keď turista príde s vybitou baterkou do BA a bude chcieť prejsť do Košíc (severnou stranou bez použitia Supernabíjačky) bude musieť skákať od nabíjačky k nabíjačke ako kobylka a riskovať, že na tej ďalšej bude obsadené. Lebo to čo nabije za 45 min. mu ledva vystačí po ďalšiu nabíjačku. Takýmto spôsobom cestovať naprieč republikou nemá zmysel. To radšej pôjdem na fosílnom aute. A naprieč republikou cestujú väčšinou len Tesly. Takže neviem vlastne pre koho ten Greenway bude? Pre mňa ako Tesla užívateľa, 45 min. limit mi bude veľmi strpčovať život a malé mestské autá sa nabijú cez noc doma, po meste im to bude stačiť.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Nechcem GreenWay obhajovat, ako je ale vyssie pisane od p. Lauka aj od p. Badika nabijanie na rychlonabijacke by nemalo byt pre teba bezne (uz len z pohladu zataze na baterie), je teda nezmysel to co pises. Normalne predsa nabijas v noci doma, siet GreenWay ma zmysel pri cestovani napriec republikou, kde je priplatok za rychlost nabitia logicky. Pises ze dakujeme odchadzame, realne ale nemas vela moznosti. Ano, ZSE ma par nabijaciek a buduje svoju siet, tiez ale nebude naveky zadarmo.
A kazdopadne, dnes sa o ekonomickej navratnosti elektromobilu prilis neda hovorit. Standardne TDI auta budu vzdy lacnejsie. - 
	
	
	
	
Dobry den pan Janek72,
Dakujem za konstruktivny ton diskusie a dovolte mi zapojit sa do nej,
1) Podpora vlady pre elektromobilitu sa chysta uz od roku 2012, ale stale bohuzial nieje realitou. Nedavno sa sice velmi kratka zmienka o podpore dostala aj do programoveho vyhlasenia, ale odtial je k realnemu naplneniu, pokial vobec, este velmi daleko. Samozrejme, ak by vznikol nejaky zmysluplny mechanizmus podpory cez ktory by sme mohli znizit nase naklady, okamzite to pocitia aj nasi zakaznici. Mozno tu je priestor prave pre Vas, elektromobilistov aby ste sa ozvali. Prilezitostou moze byt napriklad podporenie vyzvy vlade, aby sa skutocne aktivne postavila k implementacii smernice europskeho parlamentu 2014/94/EU o podpore infrastruktury pre alternativne paliva. Bohuzial mam z doterazjsich rokovani obavu, ze sa zodpovedni skor priklonia k nazoru SAPPO, ze vsetko vyriesime cez biopaliva. Text vyzvy Vam mozem zaslat.
2) Tu musim pridat vysvetlenie. V spominanej rakuskej spolocnosti platia ceny za pomalsie AC nabijanie na AC stojanoch. Tie su nepomerne lacnejsie z pohladu nakladov na obstaranie a prevadzku. Ak sa budete nabijat AC nabijanim na rychlonabijacke s AC konektorom (tak ako napriklad u nas) zaplatite vyssiu cenu. Aj GreenWay planuje postupne pridavat jednoduche AC nabijacky s vykonom 7 az 22kW (zatial taku v systeme nemame). Predpoklada to vsak dalsie investicie do technologie, pripojenia, developmentu atd. Nase zdroje musime planovat rozvazne. Bohuzial niesu neobmedzene. Naviac treba vziat do uvahy dobu fixacie. Snazime sa vyjst klientom v ustrety, aby si mohli vyskusat a vyuzivat taky program aky im vyhovuje. Urcite ste si vsimli 12 mesacnu viazanost v zahranici. No a v neposlednom rade spomeniem, ze v Rakusku je dnes registrovanych cca 5.000 elektrickych automobilov (oproti cca 250 v SR), maju okolo 2300 pomalych nabijaciek a okolo 100 rychlonabijacich stanic. To uz je priestor na dosahovanie uspor z rozsahu.
3) Domace nabijanie by malo byt preferovanou variantou. Uvedomujem si, ze pre taky profil nabijania ako popisujete, by boli vhodnejsie jednoduchsie AC stojany s vykonom povedzme 22kW na ktorych by bola cena za nabijanie nizsia. Ako pisem vyssie planujem aj tie, len to chce cas (a peniaze ). Nasou prioritou v ramci moznosti ktore mame, bolo zabezpecit moznost rychlonbijania sa po celej krajine aby bola elektromobilom zjazdna a nabijacky boli rozmiestnene viacmenej rovnomerne od vychodu na zapad. Toto sme vnimali ako absolutnu prioritu.
4) Dakujem za podnet. Budeme postupne zavadzat rozne IT inovacie aj v tejto oblasti. Nateraz vsak mozem aspon povedat ze IT system ktory budete mat moznost vyuzivat (web portal, pristup mobilnym telefonom) patri k najmodernejsim v Europe a urcite je to jediny tak komplexny system nasadeny v strednej Europe.
Pekny vecer zelam.
Peter Badik
GreenWay - 
		
	
		
	
	
	
A máme tu nový cenník Greenway. Už v predchádzajúcom mojom príspevku som uviedol, že mnohým, keď ho uvidia, zamrzne úsmev na tvári...a je to tu !! Dovolím si zhrnúť pár poznatkov ročného používateľa e-auta konkrétne Nissan Leaf 24kWh baterka. Nebudem tu polemizovať nad cenou za nabíjanie, pretože každý súkromný podnikateľ si môže zapýtať čo chce. Napríklad aj 10 € za minútu nabíjania. Hoci neviem, ako je to pri poberateľovi nejakej dotácie od štátu alebo EU...Keď existuje len jedna celoplošná sieť, tak monopolný prevádzkovateľ sa vačšinou riadi heslom...ber alebo nechaj tak. Ja sa skôr zamyslím nad tým, či je pravda to, čo uvádza pri jednotlivých programoch.
Greenway píše pri programoch (nie je podstatná uvedená cena) :
,, Za 20 minút nabíjania klient zaplatí 10 €. Za túto dobu načerpá približne 14 kWh energie (80-90 km v závislosti od štýlu jazdy a počasia)“….V tomto Greenway dosť zavádza. Neviem ako je to u iných áut, ale u mnou používaného Nissanu Leaf to nie je pravda !! Všetko, čo tu uvediem podložím dôkazom viď. foto… Rýchlosť nabíjania sa vplyvom vonkajšej teploty znižuje alebo zvvšuje…V zimných podmienkach som
za 30 min nabil len 11,1 kWh a to bolo len asi -4 stupne C. Ked som chcel nabiť 15 kWh a prejsť 100 km, tak som tam strávil 45 min !! Keď bola plusová teplota asi +10 stupňov C tak 30 min = 14,1kWh. Ja sa pýtam: Kde je tých 14 kWh za 20 min??? Tak si to idem dať do tabuliek. Pre porovnanie pridám aj náklady na palivo Peugeot 308 HDI s podobnou výbavou čo som mal pred Leafom, čo je porovnateľné auto s Leafom.
Letná prevádzková tabuľka :
.................................................. .................................................. .......................Nissan Leaf (28.000 €)............. P 308 HDI (18.000€)
.................................................. .................................................. ........................(priem:14kWh/100km).............. (priem:4,5L/100km)
Program FULL(69€/mesiac).30min x 0,10€ = 3 €/100 km .................................................. ....................................4,5L x 1 € = 4,50 €/100 km
(jazdím priem. 135 km denne: 4€ + 2€/den FULLpaušal =............................................. 6,00 €/deň................................ 6,00 €/deň
Program OPTIMAL(19€/mesiac) 30min x 0,20€ = 6 €/100km
(jazdím priem. 135 km denne): 8€ + 0,65€/deňOPTpaušal=..................................... ...... 8,65€/deň................................. 6,00€/deň
Program ZERO( 0€/mesiac) 30min x 0,50€ = 15 €/100km
(jazdím priem. 135 km denne): 20€ + 0€/deňZEROpaušal =........................................... 20,00/deň.................................. 6,00€/deň
Zimná prevádzková tabuľka :
.................................................. .................................................. ....................Nissan Leaf (28.000 €)............... P 308 HDI (18.000€)
.................................................. .................................................. ....................(priem:15kWh/100km).................(priem:5,5L/100km)
Program FULL(69€/mesiac). 40min x 0,10€ = 4 €/100 km .................................................. ..................................5,5L x 1 € = 5,50 €/100 km
(jazdím priem. 135 km denne: 5,30€ + 2€/den FULLpaušal =..........................................7,30 €/deň................................7,30 €/deň
Program OPTIMAL(19€/mesiac) 40min x 0,20€ = 8 €/100km
(jazdím priem. 135 km denne):10,65€ + 0,65€/deňOPTpaušal=..................................... .11,30€/deň................................ 7,30€/deň
Program ZERO( 0€/mesiac) 40min x 0,50€ = 20 €/100km
(jazdím priem. 135 km denne): 26,65€ + 0€/deňZEROpaušal =.........................................26,65/deň................................. 7,30€/deň
Vysvetlivky: Leaf 3/2015–0 km až 3/2016 - 50.000 km : 365dní = 135 km/deň. Nabíjanie na DBT Dalitrans.
Zimná prev. 30min=11kWh(viď. Foto) = 40min=15kWh potrebne na 100 km jazdy
Pozn.: Ta zimná spotreba 15kWh/100km je dosť optimisticka. Ak používate kúrenie, tak je to aj 17kWh.
Horeuvedené výpočty platia pre Nissan Leaf mnou použitý. Neviem, ako to vychádza u iných aut. Ako vidieť z výpočtov, ani ten najlepší paušál nedáva argument na presvedčenie nádejného nového elektromobilistu na výmenu spaľovacieho auta za napr. Nissan Leaf. Jediný argument je, že auto bude používať len na cesty v okolí svojho domova a nabíjať doma. Ale toto nemusí každému vyhovovať.
Nabíjanie doma: 15kWh x 0,15€(najhorší garážový tarif) = 2,25 €/100 km
15kWh x 0,10€(zvýhodnený nočný prúd) = 1,50 €/100 km
Myslím že mnohí sa poďakujú firme Greenway za možnosť nabíjať na ich nabíjačkách a povedia.......................,,Ďakujeme odchádzame !! „1 BildNaposledy upravené curgali; 24-04-2016, 11:18.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Dobrý deň pán Lauko.
V prvom rade Vám ako elektromobilista ďakujem za vybudovanie siete nabíjacích staníc. Pri vzniku išlo skutočne o odvážnu myšlienku najmä v spojení s prenájmom vlastných elektrických vozidiel. Plne chápem Váš podnikateľský zámer, ktorý vo vzťahu k verejností má pár "ale".
1.) Nemám pocit že sa slovenské cesty hemžia elektromobilmi a teda že je na čase pristúpiť k spoplatneniu zvlášť v situácii, kedy jej rozvoj potrebujú všetky krajiny ako soľ - to z hľadiska rozvoja elektromobility, pričom vás považujem za jedného z lídrov... Považujem za lepšiu cestu využiť zámer vlády podporiť elektromobilitu a pri uvedenej sume za el. energiu si myslím že by stálo za to získať na nejaké rozumné obdobie prostriedky na podporu elektromobility práve tým, že sa nespoplatnia nabíjačky kým nebude na cestách aspoň 5% elektromobilov (ak nie viac). Myslím že z politického hľadiska v rámci rozmýšľania Únie ide o vhodný čas...
2.) Pre nastavenie cien mi chýbala komunikácia s Vašimi zákazníkmi, ktorí sa u vás registrovali so svojimi kontaktami a teda neviem prečo sme pri cenotvorbe neboli oslovení k diskusii (ja teda nie). Kopírovať systém z iných krajín je fajn, už len teda keď tak aj s cenotvorbou, nemyslím si že je vhodné mať vyššie ceny než Rakúšania napriek inej technológi stojanov na nabíjanie...
3.) Ako zástupca vlastníkov vozidiel Tesla môžem len povedať že nabíjanie je o polovicu pomalšie než na SC, čo však určite viete. Domáce "pomalé" nabíjanie je "iba" o necelú polovicu pomalšie než ponúkate (doma 105km/h), čo nie je až taký rozdiel pri ponúkanej cene. Samozrejme rovnako rýchlo nabíjam aj u vás bez ChaDeMo redukcie...
4.) Nakoľko po zavedení čipových kariet viete presne ktoré a koho auto máte zapojené vo svojej nabíjačke, stálo by za úvahu doplniť SMS notifikáciu vlastníkov o stave, prípadne o záujme ďalšieho elektromobilistu čakajúceho na nabíjanie. Myslím že doprogramovaním systému by sa vyriešil problém s čakajúcimi na stojanoch...
Berte prosím moje postrehy ako pokus o konštruktívny dialóg v zmysle skvalitnenia a zatraktívnenia Vašej ponuky čo verím že bude mať pozitívny ohlas aj od obce vlastníkov elektromobilov. - 
	
	
	
	
Dobry den,
Dovolte mi zaslat niekolko postrehov:
1) Nemame ambiciu a ani nebude nikdy mozne, aby verejne nabijanie na rychlonabijackach konkurovalo cene nabijania z domacej zasuvky ci nizkovykonnej AC nabijacky. Predpokladame, ze v priemere sa cc 70-80% energie do elektrickeho automobilu sa dostane cez pomale/domace nabijanie. Napriek tomu ze zostane principialne vyssia, moze cena nabijania na rychlonabijacke klesat najma v pripade ak sa dosiahnu uspory pri ich sprave, to vsak vyzaduje aby ich bolo radovo viac ako je tomu dnes.
2) Na rozdiel od bezneho automobilu, kedy je potrebne vsetku energiu natankovat na niektorej z pump, je nabijanie elektrickeho auta vzdy mix roznych druhov nabijani. To co je dolezite, je priemerna cena, ktoru moze elektromobilista dosiahnut pocas celej doby vyuzivania elektrickeho automobilu. Ak bude dodrzany vyssie uvedeny pomer, celkove naklady na nabijanie nemusia prekrocit 2-4 EUR na 100 km
3) Rozhodnutie medzi minutovou a kWh tarifikaciou sme velmi dlho zvazovali. Pre minuty, co je standardom pri vacsine spoplatnenych nabijaciek v Europe sme sa rozhodli z dvoch hlavnych dovodov:
A) nasa sluzba je primarne o moznosti vyuzivat spolahlivu siet nabijacich miest, (podobnym prikladom je spoplatnene nabijanie telefonu na letisku, ani tu nie je poplatok odvodeny od spotrebovanej energie, pretoze hodnota sluzby spociva omnoho viac v moznosti nabit si pristroj ako v objeme spotrebovanej energie). Zaroven aj naklady na vystavbu, odpisy technologie, udrzbu, personalne naklady, naklady na informacne technologie potrebne na udrziavanie systemu, fixne naklady na pripojenie su podstatne vyssie ako naklady na samotnu elektrinu.
B) Nasim cielom bolo aj cenovou politikou motivovat efektivne vyuzivanie stojanov. Bohuzial sa velmi casto deje, ze automobily blokuju nabijacie miesto aj dlho po nabiti. Aby sme mohli udrzat comfort vyuzivania siete, musime potom omnoho skor a omnoho viac investovat do jej rozsirovania. Tu zaroven velmi odporucam nevyuzivat rychlonabijanie az do 100% nabitia, kedze posledne percenta tecu do elektromobilu velmi pomaly.
4) Do dnesneho dna sme do rozvoja infrastruktury rychlonabijacich stanic investovali cca 800.000 EUR sukromnych zdrojov z coho podstatnu cast tvorili najma: technologie, pripravne prace, pripojky, personalne naklady za obdobie 2 rokov, fixne mesacne naklady na pripojenie, administrativne naklady a viacero mensich poloziek. Napriklad len naklady na elektricku energiu ked ste mohli vyzuzivat nabijanie zadarmo sme uhradili vo vyske viac ako 40.000 EUR.
5) Cenova hladina, ktoru sme nastavili, pocita s pokrytim aspon zakladnych nakladov existujucej infrastruktury na energiu, fixne naklady na pripojenie, udrzbu, revizne spravy a amortizaciu. Zivotnost stojanov predpokladame 7 rokov. Kedze pevne verime v rozvoj elektromobility na Slovensku, nadalej budeme investovat vlastne zdroje do personalnych nakladov teamu, rozvoja a developmentu siete, dalsich nabijaciek, zlepsovania informacnych technologii a inych veci. Tieto investicie budu predstavovat niekolko sto tisic eur rocne. Pevne verime ze sa nam investicia do elektromobility vrati v case ked budeme mat na cestach tisice elektrickych aut a nase nabijacky sa budu pocitat v stovkach.
6) Nulova alebo nerealistickty nastavena cena za vyuzivanie infrastruktury nie je prejavom skutocneho zaujmu o udrzatelny rovoj elektromobility. Ak necheme elektromobilnu bublinu iba nafuknut, aby potom s hrmotom praskla, je potrebne transparentne uvazovat o jej nakladoch.
7) Nase AC nabijacky maju rovnaky vykon ako DC konektory (cca 45kW), rychlost nabijania AC nabijackou je obmedzena rychlostou invertora v automobile.
8) Pri porovnavani napr. so Smatrics je dolezite porovnavat nasu ponuku s High Speed ponukou od Smatrics. Zo zakaznickeho hladiska vnimam ako dolezite, ze aj v GreenWay Vas nechcem "zviazat" (napr. oproti 12 mesacnej vizanosti u predmetneho partnera)
S pozdravom,
Rastislav Lauko
GreenWay
Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
velmi uzitocny prispevok.
No tak ako viacerym, mi nie jasne, preco Greenway aj Smatrics uctuje minuty a nie kWh.
Vie mi to niekto objasnit?
Predsa sa predava energia, nie cas nabijania.
Alebo tam chcu nejako zamontovat aj cas obsadenia nabijacieho stojana - ale to nedava zmysel u cien Smatrics
Ked by chceli skombinovat energiu s casom obsadenia stojana, v poriadku, ale nejak zmysluplne.Naposledy upravené jux; 22-04-2016, 11:44. - 
	
	
	
	
Porovnanie Greenway cien s cenami od Smatrics v Rakúsku. Červenou farbou sú ceny od Greenway:
Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Uvidime co na to ZSE, mam od nich info, ze zatial je nabijanie zdarma, po spusteni dalsich stanic ale bude platene, tak dufajme ze sa na chybe GW poucia. Zial je to aj biznis nakupnych centier, teraz nepojdem na nakup do AVIONu kde je GW ale radsej do Centralu alebo Bory kde je ZSE.
Este pre porovnanie cennik rakuskeho smatricsu:
tam je pri nulovom pausali pri 50kW nabijani podobna cena 45 centov / minuta, ale pri pomalsej rychlosti je cena nizsia.Naposledy upravené jeeff; 22-04-2016, 08:26.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Takze vsetci sa asi zhodneme, ze GW to spoplatnenie nastavil zle. Na ich fore sa uz takisto ludia vyjadrili negativne.
Ja na ich nove obchodne podmienky nepristupujem a ostatnym tiez navrhujem bojkotovat cely GW. Mozno, ked zistia, ze sa u nich uz nikto nenabija, tak tie ceny a hlavne formu tarifikacie prehodnotia. Alebo nech celu siet predaju elektrarnam, ktore jedine dokazu podla mna spravit spravodlivy pausal.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Tak nezostáva nám nič iné len čakať a veriť že Tesla dobuduje SC tak aby sme nemuseli nabíjať na GW... Každopádne sa mi to nezdá byť fér platiť za minútu a nie kW, čo by bolo spravodlivejšie a ideálne mať nejaké kW v paušále predplatené. Bohužiaľ rýchlosť nabíjania nedokážem ovplyvniť a záver vždy ide pomalšie.... Paradoxne informáciu o spotrebovanej el.energii GW má tak ozaj nechápem prečo penalizovať vlastníkov auta za to akú nabíjačku majú resp. ako rýchlo je schopné nabíjať. Druhou vecou je že aj GW má dva druhý nabíjacích staníc, kde niektoré vedia nabíjať rýchlejšie, čo v praxi znamená, že budú lacnejšie a to sa mi tiež nevidí fér. Je to totiž čisto ich výber zariadenia akou rýchlosťou nabíja a generujú takto umelo vyšší zisk za cenu zníženia nabíjacieho prúdu. Chápem a dúfam že to nebolo ich zámerom avšak zohľadniť v cenníku to mali... Preto myslím že tieto úvahy by boli vhodné pre návrh programu, ktorý by takto zohľadnil reálne požiadavky. Ja osobne nemám problém platiť mesačne paušál 100EUR, pokiaľ by bolo v cene min.850kW - optimálne 1000kW... (jazdím 5-7.000km mesačne, od augusta 2015 - 51.000km) Týmto pozdravujem zodpovedných z GW ;-)Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
No podľa toho koľko si počítal, že mi jedno nabitie vydrží, zaleží od typu jazdy. Ver mi, že pri P85D je dosť ťažké šetriť dojazd, jemne povedané a ani nie je nutné.
  Počítaj okolo 200 km na jedno nabitie v mojom prípade. 
 200x360=72000, čo za rok aj najazdím. Ale aj tak to bolo myslené skôr teoreticky. 
					 
	
Pridajte komentár: