Slušnou nabídku, ale vedle paušálu ČEZu nezajímavou, má Pražská Energetika
https://www.pre.cz/Files/profil-spol...y-od-1-1-2016/
Paušal 30 Kč/Q
Cena za kWh 2,50 Kč
Cena za nabíjení nad 120minut 0.20 Kč/min
vše bez DPH
					
					
					
	
	
	
	
	
	GreenWay cennik
				
					Zložiť
				
			
		
	1000,- € zľava na Model S, X
				
					Zložiť
				
			
		
	
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
				
					Zložiť
				
			
		
	Tag Cloud
				
					Zložiť
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
Tak ma napada otazka je skutocne prevadzka elektromobilu lacnejsia ako spalovacieho auta? Teraz mam na mysli tankovanie vs nabijanie. A nemam namysli nabijanie domace, ale rychlonabijanie na cestach. Ak ma byt spravodlivo spoplatnene, tak ako? Aby sa to oplatilo aj prevadzkovatelovi aj zakaznikovi. Z coho vychadzal GW pri svojom cenniku? Slovensko je mala krajina a podpora elektromobilov nieje ziadna a ich predaj na Slovensku je nizky. Preco je udavana cena za minutu a nie cena za kWh? Viazanost tam nieje, to je plus. Rychlonabijanie je oproti domacemu nabijaniu drahsie. Ale aka by mala byt cena? Keby som mal kartu GW presiel by som teraz na pausal ZERO, ale chcel by som platit za kWh nie za minuty. Blokovanie stojanu by mali spoplatnit inac. Nie to zahrnut do celkovej ceny pausalov pri nabijani. Preco ma disciplinovany sofer platit, ked pride ku koncu nabijania k autu a po skonceny autom odide a moze sa nabijat dalsi. Dat im 10 minut maximalne a ak pride po 10 minutach a az tak uvolni stojan, tak mu dat zaplatit blokovanie stojanu aj tych 10 minut co mal k dobru. Vsak stat sa to moze obcas kazdemu. Navise je to tam monitorovane, tak presne vedia, kto to robi pravidelne a komu sa to stalo mozno raz ci dva. Uviedli ste tu priklady z Rakuska a Ceska. Tak ten Rakusky viazanost, poplatky za registraciu.... no uctuju si riadne palky. Co sa tika CEZu v CR 150KC mesacne asi tiez nebude navzdy a siet pisete, ze je nedostatocna, servis ste pisali, ze tiez nefunguje riadne, to tiez nieje dobry priklad. Navise aj pre domaceho uzivatela teda u nas pre Slovakov pri GW je ZERO pausal asi najlepsi, lebo ak viac ako 80% nabijas doma, tak raz za cas nabit niekde mimo domu je asi najlepsi pausal. Moze sa stat, ze v mesiaci nebude nabijat mimo domu a tak pausal ZERO je asi najlepsi. Teslaci maju jeden SC na Slovensku a dalsie pridu casom a z otvorenim moznosti destination charging sa moznosti nabijania Tesiel zadarmo v sieti Tesla nabijaciek rozsiria mozno ovela rychlejsie ako si myslime a nie len u nas, ale aj v CR ci PL snad aj HU. Tak co si myslite, ze by bolo najlepsie.
Na Slovnesku nieje v ziadnom meste a ani ziaden podnikatel neposkytuje prenajom elektromobilov pre nepodnikatelov, ktory by si auto chceli pozicat a vyskusat na vlastnej kozi. Zotpovedat si na vlastne otazky, ci to je vhodne pre mna na moje podmienky atd. Aj keby som si od niekoho pozical auto, nemam moznost okrem domaceho nabijania nabijat na rychlonabijacke mimo domov. Keby som mal pozicanu Teslu, tak mam SC cca 60km od domu. No aj ked je to v cene auta, chce sa mi ist 60km, len aby som nabil zadarmo. Odpoved znie NIE. Keby som siel do BA, tak sa asi zastavim ak by to bolo treba. Pri pozicani elektromobilu nemam sancu sa registrovat u nejakeho poskytovatela, aby som mohol niekde nabit auto, lebo musim uviest ake auto vlastnim. Naco je toto prevadzkovatelovi netusim, ked su tri standardy a ak chce prevadzkovatel podnikat aj z nabijanim, mal by mat vsetky 3 strandardy v ponuke. Tim padom je tato otazka absoltne zbytocna.
Pisem to takto a je toho vela, vopred sorry za dlhe citane. Hadam som vsetko napisal co som chcel a aj vysvetlil naco chcem vediet odpoved. Tak hadam sa mi jej dostane. Zaujima ma nazor aj Slovakov aj Cechov, lebo Slovak to berie ako domace nabijanie na rychlonabijackach a Cech ako zahranicne, teda od majitelov / klientov a aj od prevadzkovatela v tomto pripade GW Vsetci viete, ze som momentalne hlavne nadsenec a nevlastnim ziaden elektromobil ci elektroskuter. Ale toto forum citaju aj ludia, ktory si mozno v kratkej buducnosti, budu chciet kupit elektromobil ale zase su tu otazky, pochybnosti a neviem co vsetko. Neviem co si o tom vsetkom mam mysliet.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Ja mám iOn a mne sa to absolútne neoplatí - budem bez paušálu a na Greenway nepôjdem nabiť pokiaľ to nebude absolútne nutné a aj to tam budem len pár minút a nabiť pojdem len ak budem mať pod 50% energie inak by tá 1m bola nenormálne drahá. Samozrejme čím viac je aku nabitý tým pomalšie tam tečú km a kw. Čiže možno nepôjdem nabiť vôbec.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Zdvihnite ruku tí, ktorí ste ochotní používať nabíjačky Greenway za týchto podmienok. A napíšte orientačne koľkokrát do roka. Lebo ja si ich týmto mažem z mapy.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Zaujímavé príspevky od ePavel na greenway.sk, nedalo mi to nespomenúť.
1,47 eur za 1 kWh, wow.Dobry den,
další priklad z praxe: dnesni nabijeni venkovni teplota +9°C, baterka +20°C, z 35 na 85% - prodlouzeni dojezdu o 67km.
doba nabijeni 38 minut, odebrano 12,9kWh
U GW by bylo zpoplatnene castkou 19 eur = 1,47 eur/kwh, 0,28eur/km
Porovnani s u nas zpoplatněnou PRE:
U PRE by bylo zpoplatnene castkou 1,43 eur = 0,11 eur/kwh, 0,021eur/km
Zdroj: greenway.skDobry den,
diky za reakci.
Bohuzel pausal pripada v úvahu pro nekoho, kdo pravidelne vyuziva vasi sit. My jezdime na Slovensko velmi radi, ale jen několikrát do roka. Uvazovali jsme i o rozvozu zbozi nasemu slovenskemu partnerovi, ale to ted nepripada v úvahu. Az pojedeme na dovolenou do Popradu, tak hold cesta bude trvat o něco dele. Nabijet budeme v Ziline u nissanu, v Ruromberku na benzinove stanici. A v Poprade u VSE. Kdyz budu uvazovat, ze si jednorazove zaplatim program full, tak rozpocitane na 400km po slovenskem uzemi jen ten pride na 0,17eur/km + 200 min za 20 eur = 0,175 eur/km. To je proste pro nekoho, kdo jezdi 3 roky elektromobilem neakceptovatelne.
(1) To same si myslim, ze plati pro slovenskeho uzivatele, který většinou nabiji doma a občas potřebuje jet dále. Za 69eur mesicne/ 828eur rocne? Druhé zalozni spalovaci vozidlo, které na delší ceste poskytuje daleko vyssi komfort stoji rocne polovinu.
Doma nabijim 1kWh za 0,06 (tarif C27d), + paušál 4,5 eur / mesic. Kdybych to prepocital na tu vasi minutu je to 0,0087/min.
(2) Pocitat to za minutu je podle me spatne. Rovnake vozidlo s jinou teplotou baterie muze nabijet 2x dele. Pokud potrebujete pojistku, aby tam lidi neparkovali udelejte to jako u nas PRE, kdy zpoplatnuje i cas, ale az nad 120min, jako pojistku. Ve vasem pripade bych to dal od 45.min.
Hrubým som vyznačil to (pre mňa) najzaujímavejšie. Moja poznámka k (1): Ako Peter Badik píše trochu vyššie, citujem "3) Domáce nabíjanie by malo byt preferovanou variantou." podľa tohto Greenway nabíjačky by nemali byť pre zákazníka bežné, skôr používať len na dlhé trasy. Tak potom balík za 69 eur mesačne/ 828 eur ročne mi nedáva zmysel. Platiť 69 eur mesačne/ 828 eur ročne a používať nabíjačky len občas, to radšej fakt pôjdem na fosílnom aute na dlhé trasy.
Poznámka k (2) ak by im naozaj išlo len o to aby sa neblokovali miesta, tak by sa to dalo vyriešiť aj (podľa mňa) lepšie. Tak ako to má napr. PRE. Spoplatniť minútami až po 120 min. Za ten čas by som si aspoň stihol nabiť auto. S cenami ako sú nastavené teraz a s prístupom typu "Domáce nabíjanie by malo byt preferovanou variantou.", mám skôr pocit, že chcú len vyberať paušály, ale nechcú aby sa autá aj nabíjali.
Stále ma kontaktujú majitelia elektromobilov, či Tesly, alebo mestské elektromobily. Sa mi sťažujú a tvrdia, že sa im to finančne neoplatí, hlavne malé mestské elektromobily a neplánujú viac používať Greenway. Pokiaľ Greenway nezmení cenník, tiež som sa rozhodol vyskúšať fungovať bez Greenway. Našťastie mám Dual Charger, čo nabíja skoro tak rýchlo ako tie staré DBT nabíjačky. A keď budem musieť ísť niekde na dlhé trasy, kde nie je nič iné, tak to radšej pôjdem na fosílnom aute.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
AD Porovnanie Smatrics vs Greenway - vam nevadi sa automaticky viazat na 12 mesiacov?
Smatrics s 20 EUR za registraciu, minimalna fixacia na vyber je 12 mesiacov, znizenie programu jednine 50 eur a strata karty 30 eur? To znie ale Slovak Telekom z pred 20rokov. To je pre mna horsi deal ako Greenway. Greenway stredny optimal dostanem za rovnaku cenu volnost kedykolvek vyber zmenit.
Smatrics cena za normal a accelerated nie je nahodou na 11kW a 22kW nabijackach? - 
	
	
	
	
Ja som bol na stretnutí ako jediný "lobovať"
 za Tesly, ktoré potrebujú viac ako 45 min. Lebo na tých DBT nabíjačkach sa nabije strašne málo. A myslím, že sa to podarilo vyriešiť. 
 O cenách som sa tiež vyjadril. V podstate nepoznám prevádzkovateľa, ktorý by bol drahší než Greenway. Možno že je, len o takom neviem.
					Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Chcem sa spytat či niekto bol včera na strernuti s Greenway, Dik za infoPridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Drzim Vam palce, prisli ste s dobrym napadom ale myslim, ze nie vy ale vasi zakaznici si vyberu minutovu alebo kWh tarifikaciu... rozumiem ze treba pokryt naklady na vybudovanie/expanziu ale musite sa pozriet na ekonomicke zmyslanie ludi ktori investovali do elektroauta. Preto sa kladie otazka ci zarabat pomaly ale isto alebo rychlo ale velmi neisto. Druha vec ak porovnavate ceny AT a SK rychlonabijaciek berte do uvahy aj prijmove standardy jednotlivych krajin. Mozno by nebolo zle ist sponzorskou cestou a propagovat vybranu energeticku spolocnost..mozno to nieje take jednoduche ako si myslim len rozmyslam nahlas. Zelam Vam vela zakaznikov a konstruktivne zmyslanie pri podnikani.<
PS: mozno viazanost by nebola az tak od veci za cenu nizsich sadzieb s tym ze predcasne odstupenie od zmluvy by sa dalo len dokladom o predaji auta.. - 
	
	
	
	
K cenníku Greenway iba toľko , že nie je veľmi priateľsky nastavený. Pri najvyššom paušále platí človek s Teslou a chademo adaptérom zhruba normálnu cenu elektriny plus 69 Euro !!!. Pri najnižšom prepláca elektrinu 5 násobne !!!!. Pre porovnanie rakúsky Smatrics , určite poznáte , tam platím 12,40 mesačne bez ohľadu na počet nabijaní proste paušál. A nabijačiek majú asi stopäťdesiat a to aj rýchlonabíjačky (220 km/h ) po celom Rakúsku viď http://smatrics.com/ladenetz . V Čechách platím v CEZ-e tiež len paušál na pol roka cca 500 CZK a ak si dobre pamätám žiadne Kwh . Za rok a pol som najazdil na Tesle ako prvom rodinnom a firemnom aute 75 000 Km , nikdy som nemusel použiť moje staré BMW a to aj vďaka GW. Samozrejme som nečakal že bude zadarmo navždy ale čakal som niečo ako normálny paušál npr. cca 29 Euro mesačne alebo nech aj 39 Euro by som akceptoval kde v cene je aj nabíjanie žiadne dodatočné kwh. Alebo jednoducho a spravodlivo iba cenu elektriky za kwh plus maržu nech aj 30-40-50% za odobranú eletriku adresne a presne.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Info o SZE, na to je téma tu: http://teslaclub.sk/forum/všeobecné-...h-staníc/2243
Na DC majú Chademo a Combo, na AC je Typ 2. Všetky ich stanice sú na našej mape: www.nabijanie.teslaclub.sk 
Pridajte komentár: