Majitelia Tesiel sa môžu tešiť zo Suerchargrov zadara, ale faktom je, že nič nie je zadarmo
Oni si to iba predplatili, bez ohľadu na budúce využívanie.Pri predpokladanej životnosti Tesly 15 rokov (skutočne netuším aká môže byť realita) by to v GW vychádzalo 120 x 12 x 15 = 21 600 €. To uznávam že prestrelili - predpokladám, že na Supercharger je vyhradená podstatne menšia časť ceny auta.
Ak príde vybitá Tesla na GW nabíjačku a za hodinu nabije ideálnych 44 kWh, majiteľ za to zacvaká:
Program "0": 60 x 0.6 - 36 €
Program "5": 60 x 0.4 + 5 = 29 €
Program "19": 60 x 0.24 + 19 = 33,4 €
Tzn. už pri jednorazovom nabíjaní sa oplatí program "5" a následne ho zrušiť.
Tých 44 kWh by malo pri 120 km/h a 0 C° vydržať na cca 170 km. To vychádza pri najlacnejšom programe ~17 €/100 km.
(Pri 70 km/h a 40 C° bez klimatizácie by to vraj bolo 8,23 €/100 km, ale takto snáď nejazdí nikto

Každopádne, za jedno hodinové nabíjanie je to riadna pálka.
Za 120 € / mesačne si doma kúpim ~600 kWh. Ak je niekto schopný využívať ich nabíjačky aspoň na hodinu každý druhý deň, tak ho to vyjde cca toľko ako nabíjanie doma. To vychádza na ročný nájazd 40 000 km (18 kW/100 km). Prípadne 28 000 km na diaľniciach v plnom tepelnom komforte.
Vzhľadom na potrebu GW prilákať elektromobilistov a nie odohnať ich, by som pochopil stratégiu predaja kWh s prirážkou.
Ak ich stojí nákup 1 kWh napr. 0,20 €, tak nech ju predajú pri AC po 0,30 € a DC 0,40 €. AC ich stojí iba cenu zásuvky a platbu za vyhradenú kapacitu, takže by na tom v obchodných domoch (mnoho ľudí na dlhý čas) vyslovene ryžovali.
Pri takomto cenníku by dobíjanie 44 kWh stálo:
AC 22 kW: 13,20 €
DC 44 kW: 17,60 €
Keďže elektrina nie je zadarmo, nabíjanie zdarma považujem okrem Superchargrov iba za bublinu, ktorá bude musieť nutne po rozšírení elektromobilov zaniknúť.
Ak sa zastavím v reštike na obed za 5 € a zatiaľ si dobijem elektrinu za 4,40 € grátis (22 kWh, 0,20 € / 1 kWh), dlho nepotrvá a zarazia to

Pridajte komentár: