Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Marekk
    Member
    • Feb 2015
    • 79

    GreenWay cennik

    Videli ste novu stranku Greenway ? Tesla 120 Euro mesacne

    Aktuálny cenník: https://greenway.sk/wp-content/uploa...NAL-1.4.18.pdf
  • enfko
    Member
    • Dec 2014
    • 183

    #2
    Ta cena svedci o tom, ze spolocnost Greenway jednoducho nema zaujem, aby sa majitelia Tesiel nabijali v ich infrastrukture.
    Za seba mozem povedat, ze tych 120 EUR mesacne za to nedam. Nedal by som ani 30 EUR.
    Naposledy upravené enfko; 18-12-2015, 20:46.

    Komentár

    • ozana
      Member
      • Jun 2015
      • 193

      #3
      Když jsem před pár léty jezdil se spalovákem, tak mě to měsíčně stálo asi 100€ (jen benzín). A to jsem nepodnikal žádné dlouhé cesty, jen do práce a zpátky 40km, o víkendu na návštěvu nebo na nákup 10+10km, sem tam na výlet (třeba na hory) 60+60. A Vám se 120 zdá moc?!
      Naposledy upravené ozana; 18-12-2015, 21:22.

      Komentár

      • ICE666SVK
        Senior Member
        • Jul 2014
        • 1912

        #4
        Znamena to, ze uz Greenway spoplatnila svoje nabijacky? Prislo od greenway dake info na e-mail greenway registrovanym uzivatelom?

        Komentár

        • enfko
          Member
          • Dec 2014
          • 183

          #5
          ozana Ano, 120 EUR za mesiac je prilis. V CZ ma CEZ priblizne rovnako velku siet rychlonabijaciek ako Greenway a ich sluzba stoji 150 CZK (asi 5,60 EUR) mesacne bez akychkolvek obmedzeni.

          Komentár

          • Juro
            Administrator
            • Mar 2014
            • 2162
            • juraj1702
            •   

            #6
            Treba si zvykať. DC nabíjanie zadarmo nebude môcť byť. Okrem Supernabíjačiek. Ja som musel v Brne zaplatiť za jedno DC nabitie Modelu S skoro 25 eur.
            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

            Komentár

            • enfko
              Member
              • Dec 2014
              • 183

              #7
              ICE666SVK Zatial z Greenwayu neprisiel ziaden e-mail. Tiez som si vsimol, ze na novej stranke nemaju kompletnu mapu nabijaciek. Navyse stale subezne funguje aj stara stranka www.plug-in.sk, kde su odlisne informacie a aj kompletna mapa nabijaciek, vratane tych pripravovanych (Sekule, Zelenec, ...).

              Komentár

              • romiix
                Member
                • Oct 2015
                • 51

                #8
                Spoplatnenie nabíjania sa mi zdá pochopiteľné. Investovali stovky tisíc € do infraštruktúry a logicky z toho chcú raz aj niečo mať. Predpokladám, že je to normálna firma a nie charita.

                Majitelia Tesiel sa môžu tešiť zo Suerchargrov zadara, ale faktom je, že nič nie je zadarmo Oni si to iba predplatili, bez ohľadu na budúce využívanie.
                Pri predpokladanej životnosti Tesly 15 rokov (skutočne netuším aká môže byť realita) by to v GW vychádzalo 120 x 12 x 15 = 21 600 €. To uznávam že prestrelili - predpokladám, že na Supercharger je vyhradená podstatne menšia časť ceny auta.

                Ak príde vybitá Tesla na GW nabíjačku a za hodinu nabije ideálnych 44 kWh, majiteľ za to zacvaká:
                Program "0": 60 x 0.6 - 36 €
                Program "5": 60 x 0.4 + 5 = 29 €
                Program "19": 60 x 0.24 + 19 = 33,4 €
                Tzn. už pri jednorazovom nabíjaní sa oplatí program "5" a následne ho zrušiť.
                Tých 44 kWh by malo pri 120 km/h a 0 C° vydržať na cca 170 km. To vychádza pri najlacnejšom programe ~17 €/100 km.
                (Pri 70 km/h a 40 C° bez klimatizácie by to vraj bolo 8,23 €/100 km, ale takto snáď nejazdí nikto
                Každopádne, za jedno hodinové nabíjanie je to riadna pálka.
                Za 120 € / mesačne si doma kúpim ~600 kWh. Ak je niekto schopný využívať ich nabíjačky aspoň na hodinu každý druhý deň, tak ho to vyjde cca toľko ako nabíjanie doma. To vychádza na ročný nájazd 40 000 km (18 kW/100 km). Prípadne 28 000 km na diaľniciach v plnom tepelnom komforte.

                Vzhľadom na potrebu GW prilákať elektromobilistov a nie odohnať ich, by som pochopil stratégiu predaja kWh s prirážkou.
                Ak ich stojí nákup 1 kWh napr. 0,20 €, tak nech ju predajú pri AC po 0,30 € a DC 0,40 €. AC ich stojí iba cenu zásuvky a platbu za vyhradenú kapacitu, takže by na tom v obchodných domoch (mnoho ľudí na dlhý čas) vyslovene ryžovali.

                Pri takomto cenníku by dobíjanie 44 kWh stálo:
                AC 22 kW: 13,20 €
                DC 44 kW: 17,60 €

                Keďže elektrina nie je zadarmo, nabíjanie zdarma považujem okrem Superchargrov iba za bublinu, ktorá bude musieť nutne po rozšírení elektromobilov zaniknúť.
                Ak sa zastavím v reštike na obed za 5 € a zatiaľ si dobijem elektrinu za 4,40 € grátis (22 kWh, 0,20 € / 1 kWh), dlho nepotrvá a zarazia to

                Komentár

                • enfko
                  Member
                  • Dec 2014
                  • 183

                  #9
                  Pôvodne zverejnené od romiix Pozrieť príspevky
                  Ak príde vybitá Tesla na GW nabíjačku a za hodinu nabije ideálnych 44 kWh,
                  Problem je, ze majitel Tesly hodinu nabijat nemoze, pretoze Greenway obmedzuje maximalnu moznu dobu nabijania na 45 minut. Minimalne v jednej lokalite to uz funguje tak, ze sa nabijanie po 45 minutach natvrdvo vypne.
                  Vsetci dobre vieme, ze Tesle na CHAdeMO tych 45 minut vacsinu casu jednoducho nestaci (45 min v idealnych podmienkach je cca. 172 km dobiteho dojazdu na najrychlejsej Greenway nabijacke).
                  Takze si stale myslim, ze Greenway nechce, aby sa u nich Tesly nabijali.

                  Komentár

                  • curgali
                    Member
                    • Jul 2014
                    • 283
                    •   

                    #10
                    Ked vtáčka lákajú, pekne mu spievaju...Toto ma napadlo, ked som si pozrel cenník . Jazdite za 2 eura na 100 km...slogan Greenway. Ten kto nenajazdí aspon 60.000 km za rok, tak tento slogan neplatí. Ked si motorista prepočíta vyžšiu cenu el.auta o cca 10.000 euro oproti benzínu alebo nafte....Tak aj tí, ktorý uvažovali, že si el. auto kúpia....otočia o 180 st. smerom k spalováku. Ekologia je síce ušlachtila vec, ale peňaženka nepustí v našich pomeroch slovenských. Myslím, že nastáva na Slovensku doba elektromobilného temna...Bravo Greenway...Pomohla by konkurenčná sieť. Keď má niekto monopol, vždy na to dopláca zákazník. Myslím , že už naši bratia z Česka nebudú písať....Bravooo Slováci. Ale ...chvalabohu za ČEZ a jeho pár eurový mesačný poplatok....Ja len tolko..

                    Komentár

                    • ICE666SVK
                      Senior Member
                      • Jul 2014
                      • 1912

                      #11
                      Pôvodne zverejnené od Juro Pozrieť príspevky
                      Treba si zvykať. DC nabíjanie zadarmo nebude môcť byť. Okrem Supernabíjačiek. Ja som musel v Brne zaplatiť za jedno nabitie Modelu S skoro 25 eur.
                      Tych 25€ si zaplatil za plne nabitie? Lebo potom by to bolo 120 / 25 = skoro 5 plnych nabiti a ostatne by boli uz zadara. Preco nemozem komentovat, ale mozem len citovat, oznacit a like? A toto je od posledenej udrzby. Neviem preco.

                      Nemyslim si, ze GW ma monopol na Slovensku. Kto kolvek dneska z dostatocnym kapitalom a dobrov obchodnou politikov a cenotvorbou, by po vybudovani cca za 1 rok mohol GW konkurovat a ono to mozno aj pride. GW malo doteraz nabijacky zadarmo a ludia to vyuzivali a mozno az zneuzivali, Tym sa nechcem nikoho dotknut. Nasli sa asi aj taky co tam auta asi nabijali od 0 do 100%, to je len teoria a nabijacka sa bola teda blokovana. Myslim, ze to pravidlo nabi a jazdi z dakych 20-40% na 80% ma cosi do seba.

                      Nestastne riesenie GW bolo dat jednemu z programov nazov TESLA/TAXI a napisat tam 120€. Obmedzenia na 45 minut asi maju dovod, ale ten by som si dal zistit priamo u GW, ze preco. Mozno zato ze to bolo zadara, tam asi niekto blokoval autom miesto a nabijal sa na 100%. Tazko povedat, ale uz sa opakujem. Keby som mal eletromobil a ucet u nich tak by som sa spital.

                      CEZ ma pompezne reklamy a aj podla ceskych kolegov skutek utek a mal to spoplatnene od zaciatku. Budovanie mu ale trva a so spolahlivostou a servisom ci informovanostou som tiez vela chvali nan nepocul. Aj tam pride cas a CEZ zvysi cenu za pausal.

                      Co sa tika Tesiel si myslim, ze supercharger je sice v cene auta zahrnuty, ale tie peniaze idu na budovanie superchargrov a nie na to, ze sa tam auta mozu nabijat.

                      Komentár

                      • 1fisker
                        Senior Member
                        • Aug 2014
                        • 1423
                        •      

                        #12
                        Od samého začiatku fungovania elektromobilov a nabíjacích staníc na Slovensku som tvrdil, že cena za nabíjanie auta by nemala prekročiť cenu najvyššej tarify elektriny pre domácnosť, t.j. asi 0,2 eura/kWh. Akonáhle tá cena bude vyššia, ľudia o tieto nabíjačky prestanú mať záujem. Greenway nás niekoľko rokov lákal na elektrinu zadarmo. Čo sa dosiahlo? Zhola nič. Elektromobily sa predávajú málo, stále ich je smiešny počet na Slovensku. Spolu so znížením cien benzínu možno aj ekologicky zmýšľajúci ľudia prestanú uvažovať o kúpe elektromobilu. Kdesi sa stala chyba, možno Greenway za to nemôže, faktom je, že na podnikaní v oblasti nabíjacích staníc sa v súčasnosti zarobiť nedá. Niekto má asi falošné predstavy, že áno. Ide teda o zisk alebo o ekológiu? Treba priznať, že to nevyšlo, štát nepodporil predaj elektrických áut, takže výsledok je taký, že nabíjacích staníc pribúda rýchlejšie ako počet elektromobilov.
                        Uvidíme čo ďalej, ale nevidím situáciu moc optimisticky, bohužiaľ. Smrad v mestách zostane a budeme ho musieť dýchať naďalej. Podľa mojich predpokladov mal byť rok 2015 prelomový. Nič optimistické sa nestalo. Akurát pribudlo viac Tesiel a viac nabíjacích staníc. Žiaľ nie je to o prudkom nástupe elektromobilty. Z núdze cnosť. Rok 2016 nebude o nič lepší. Vidím to na ďaľších 10 rokov prešľapovania. Krok vpred, 2 kroky nazad. A pritom automobilky chrlia množstvo ďaľších modelov áut so spaľovacími motormi.

                        Komentár

                        • Peter Badik
                          Junior Member
                          • Dec 2015
                          • 2

                          #13
                          Cennik ktory bol na nasej novej stranke omylom zverejneny pri jej spusteni nieje finalnou verziou. Jeho konecne znenie zverejnime v priebehu januara. Kazdopadne uz dnes mozem uviest, ze vlastnici vsetkych elektrickych automobilov si budu moct vybrat pausal, ktory bude najlepsie vyhovovat ich potrebam.
                          Peter Badik
                          Greenway

                          Komentár

                          • Juro
                            Administrator
                            • Mar 2014
                            • 2162
                            • juraj1702
                            •   

                            #14
                            Zdravím Peter Badik, vďaka za vysvetlenie. Čo sa ale cien týka, by sa asi mal zohľadniť aj fakt, že sa tam bude dať nabíjať len 45 min. Čo podľa mňa zníži hodnotu DC nabíjania v podstate na úroveň AC 32A nabíjania (DC nabíjanie býva väčšinou drahšie ako AC nabíjanie hlavne kvôli nákladom). Lebo ako enfko píše, "na CHAdeMO tych 45 minut vacsinu casu jednoducho nestaci". Neviem si v reále predstaviť skákať ako kobylka od jednej nabíjačky na druhú a dúfať, že na tej ďalšej nebude už niekto nabíjať. To si radšej naplánujem deň tak, aby som si mohol spraviť o trochu dlhšiu prestávku (pri tých DBT nabíjačkách so zníženým výkonom je to naozaj len o trochu) na nejakej 32A zásuvke, ktorá dokonca bude možno ešte aj zadarmo (lebo na ňu sú náklady veľmi nízke). Neviem síce aké budú ceny, ale mňa skôr trápi tých 45 min. ako tie ceny. Keď sa naozaj zavedie platenie za 45 min, nabíjanie zadarmo na 32A sa mi zdá ako slušná alternatíva. Platenie za 45 min. CHAdeMO nabíjania asi nebude mať pre mňa moc význam.
                            Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
                            Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

                            Komentár

                            • 535
                              535
                              Junior Member
                              • Dec 2015
                              • 6

                              #15
                              Neviem koľko je na Slovensku Tesiel, Leafov, ionov, i3..ale pri cene 120 eur za mesiac ba aj pri cene 50 eur za mesiac by sa už majitelia aj fanúšikovia mohli zamyslieť nad vlastnou sieťou nabíjaciek. Založiť akciovku "eCharge" vyzbierať 10..15 000 a začať s jednou chademo/32A/16A rychlonabijackou a postupne to rozširovať po diaľnici z BA až do Košíc. Grenway je mimo diaľnice a keď sa dokončí obchvat ZA a RK.. Tak nik nebude zachádzať do ZA 10km aby nabil u Grenway. Síce elektromobil zatiaľ nemám ale rád si dáku akciu kúpim. Pri povedzme 100 eur nominálna hodnota ich stačí predať 100-150 a mame prvú nabíjačku. Platbu nechápem prečo všetci komplikujú kartami..cipmi.. Normálne hodím 2 eura a nabijam 10 minút.. Hodím 3*2 eura a nabijam 30 minút. Majitelia Tesiel.. Leafov a celkovo elektromobilov sú solventnejsia časť Slovenska.. Nemal by byť problém založiť takú spoločnosť.

                              Komentár

                              Pracuje...
                              X