Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 194
    • lubos1519
    •   

    #46
    Uvidime co na to ZSE, mam od nich info, ze zatial je nabijanie zdarma, po spusteni dalsich stanic ale bude platene, tak dufajme ze sa na chybe GW poucia. Zial je to aj biznis nakupnych centier, teraz nepojdem na nakup do AVIONu kde je GW ale radsej do Centralu alebo Bory kde je ZSE.

    Este pre porovnanie cennik rakuskeho smatricsu:

    http://smatrics.com/en/private#tarife

    tam je pri nulovom pausali pri 50kW nabijani podobna cena 45 centov / minuta, ale pri pomalsej rychlosti je cena nizsia.
    Naposledy upravené jeeff; 22-04-2016, 08:26.

    Komentár

    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #47
      Porovnanie Greenway cien s cenami od Smatrics v Rakúsku. Červenou farbou sú ceny od Greenway:
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	gwceny.jpg
Videní:	246
Veľkosť:1.002,5 KB
ID:	8886
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        velmi uzitocny prispevok.
        No tak ako viacerym, mi nie jasne, preco Greenway aj Smatrics uctuje minuty a nie kWh.
        Vie mi to niekto objasnit?
        Predsa sa predava energia, nie cas nabijania.
        Alebo tam chcu nejako zamontovat aj cas obsadenia nabijacieho stojana - ale to nedava zmysel u cien Smatrics
        Ked by chceli skombinovat energiu s casom obsadenia stojana, v poriadku, ale nejak zmysluplne.
        Naposledy upravené jux; 22-04-2016, 11:44.

      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Minuty jednoznacne preto, ze blokujes stojan a nemoze sa nabijat niekto iny, neviem ale ci sa rataju aj ked nabijanie skonci a ty este sedis niekde v restike. Smatrics to ma aspon tak ze cena sa meni podla vykonu, co GW nema.

      • leaf_zen
        leaf_zen komentoval
        Upraviť komentár
        AD Porovnanie Smatrics vs Greenway - vam nevadi sa automaticky viazat na 12 mesiacov?

        Smatrics s 20 EUR za registraciu, minimalna fixacia na vyber je 12 mesiacov, znizenie programu jednine 50 eur a strata karty 30 eur? To znie ale Slovak Telekom z pred 20rokov. To je pre mna horsi deal ako Greenway. Greenway stredny optimal dostanem za rovnaku cenu volnost kedykolvek vyber zmenit.

        Smatrics cena za normal a accelerated nie je nahodou na 11kW a 22kW nabijackach?
    • GreenWay Rasto
      Junior Member
      • Apr 2016
      • 4

      #48
      Dobry den,

      Dovolte mi zaslat niekolko postrehov:
      1) Nemame ambiciu a ani nebude nikdy mozne, aby verejne nabijanie na rychlonabijackach konkurovalo cene nabijania z domacej zasuvky ci nizkovykonnej AC nabijacky. Predpokladame, ze v priemere sa cc 70-80% energie do elektrickeho automobilu sa dostane cez pomale/domace nabijanie. Napriek tomu ze zostane principialne vyssia, moze cena nabijania na rychlonabijacke klesat najma v pripade ak sa dosiahnu uspory pri ich sprave, to vsak vyzaduje aby ich bolo radovo viac ako je tomu dnes.
      2) Na rozdiel od bezneho automobilu, kedy je potrebne vsetku energiu natankovat na niektorej z pump, je nabijanie elektrickeho auta vzdy mix roznych druhov nabijani. To co je dolezite, je priemerna cena, ktoru moze elektromobilista dosiahnut pocas celej doby vyuzivania elektrickeho automobilu. Ak bude dodrzany vyssie uvedeny pomer, celkove naklady na nabijanie nemusia prekrocit 2-4 EUR na 100 km
      3) Rozhodnutie medzi minutovou a kWh tarifikaciou sme velmi dlho zvazovali. Pre minuty, co je standardom pri vacsine spoplatnenych nabijaciek v Europe sme sa rozhodli z dvoch hlavnych dovodov:
      A) nasa sluzba je primarne o moznosti vyuzivat spolahlivu siet nabijacich miest, (podobnym prikladom je spoplatnene nabijanie telefonu na letisku, ani tu nie je poplatok odvodeny od spotrebovanej energie, pretoze hodnota sluzby spociva omnoho viac v moznosti nabit si pristroj ako v objeme spotrebovanej energie). Zaroven aj naklady na vystavbu, odpisy technologie, udrzbu, personalne naklady, naklady na informacne technologie potrebne na udrziavanie systemu, fixne naklady na pripojenie su podstatne vyssie ako naklady na samotnu elektrinu.
      B) Nasim cielom bolo aj cenovou politikou motivovat efektivne vyuzivanie stojanov. Bohuzial sa velmi casto deje, ze automobily blokuju nabijacie miesto aj dlho po nabiti. Aby sme mohli udrzat comfort vyuzivania siete, musime potom omnoho skor a omnoho viac investovat do jej rozsirovania. Tu zaroven velmi odporucam nevyuzivat rychlonabijanie az do 100% nabitia, kedze posledne percenta tecu do elektromobilu velmi pomaly.
      4) Do dnesneho dna sme do rozvoja infrastruktury rychlonabijacich stanic investovali cca 800.000 EUR sukromnych zdrojov z coho podstatnu cast tvorili najma: technologie, pripravne prace, pripojky, personalne naklady za obdobie 2 rokov, fixne mesacne naklady na pripojenie, administrativne naklady a viacero mensich poloziek. Napriklad len naklady na elektricku energiu ked ste mohli vyzuzivat nabijanie zadarmo sme uhradili vo vyske viac ako 40.000 EUR.
      5) Cenova hladina, ktoru sme nastavili, pocita s pokrytim aspon zakladnych nakladov existujucej infrastruktury na energiu, fixne naklady na pripojenie, udrzbu, revizne spravy a amortizaciu. Zivotnost stojanov predpokladame 7 rokov. Kedze pevne verime v rozvoj elektromobility na Slovensku, nadalej budeme investovat vlastne zdroje do personalnych nakladov teamu, rozvoja a developmentu siete, dalsich nabijaciek, zlepsovania informacnych technologii a inych veci. Tieto investicie budu predstavovat niekolko sto tisic eur rocne. Pevne verime ze sa nam investicia do elektromobility vrati v case ked budeme mat na cestach tisice elektrickych aut a nase nabijacky sa budu pocitat v stovkach.
      6) Nulova alebo nerealistickty nastavena cena za vyuzivanie infrastruktury nie je prejavom skutocneho zaujmu o udrzatelny rovoj elektromobility. Ak necheme elektromobilnu bublinu iba nafuknut, aby potom s hrmotom praskla, je potrebne transparentne uvazovat o jej nakladoch.
      7) Nase AC nabijacky maju rovnaky vykon ako DC konektory (cca 45kW), rychlost nabijania AC nabijackou je obmedzena rychlostou invertora v automobile.
      8) Pri porovnavani napr. so Smatrics je dolezite porovnavat nasu ponuku s High Speed ponukou od Smatrics. Zo zakaznickeho hladiska vnimam ako dolezite, ze aj v GreenWay Vas nechcem "zviazat" (napr. oproti 12 mesacnej vizanosti u predmetneho partnera)

      S pozdravom,
      Rastislav Lauko
      GreenWay

      Komentár


      • Janek72
        Janek72 komentoval
        Upraviť komentár
        Dobrý deň pán Lauko.
        V prvom rade Vám ako elektromobilista ďakujem za vybudovanie siete nabíjacích staníc. Pri vzniku išlo skutočne o odvážnu myšlienku najmä v spojení s prenájmom vlastných elektrických vozidiel. Plne chápem Váš podnikateľský zámer, ktorý vo vzťahu k verejností má pár "ale".
        1.) Nemám pocit že sa slovenské cesty hemžia elektromobilmi a teda že je na čase pristúpiť k spoplatneniu zvlášť v situácii, kedy jej rozvoj potrebujú všetky krajiny ako soľ - to z hľadiska rozvoja elektromobility, pričom vás považujem za jedného z lídrov... Považujem za lepšiu cestu využiť zámer vlády podporiť elektromobilitu a pri uvedenej sume za el. energiu si myslím že by stálo za to získať na nejaké rozumné obdobie prostriedky na podporu elektromobility práve tým, že sa nespoplatnia nabíjačky kým nebude na cestách aspoň 5% elektromobilov (ak nie viac). Myslím že z politického hľadiska v rámci rozmýšľania Únie ide o vhodný čas...
        2.) Pre nastavenie cien mi chýbala komunikácia s Vašimi zákazníkmi, ktorí sa u vás registrovali so svojimi kontaktami a teda neviem prečo sme pri cenotvorbe neboli oslovení k diskusii (ja teda nie). Kopírovať systém z iných krajín je fajn, už len teda keď tak aj s cenotvorbou, nemyslím si že je vhodné mať vyššie ceny než Rakúšania napriek inej technológi stojanov na nabíjanie...
        3.) Ako zástupca vlastníkov vozidiel Tesla môžem len povedať že nabíjanie je o polovicu pomalšie než na SC, čo však určite viete. Domáce "pomalé" nabíjanie je "iba" o necelú polovicu pomalšie než ponúkate (doma 105km/h), čo nie je až taký rozdiel pri ponúkanej cene. Samozrejme rovnako rýchlo nabíjam aj u vás bez ChaDeMo redukcie...
        4.) Nakoľko po zavedení čipových kariet viete presne ktoré a koho auto máte zapojené vo svojej nabíjačke, stálo by za úvahu doplniť SMS notifikáciu vlastníkov o stave, prípadne o záujme ďalšieho elektromobilistu čakajúceho na nabíjanie. Myslím že doprogramovaním systému by sa vyriešil problém s čakajúcimi na stojanoch...

        Berte prosím moje postrehy ako pokus o konštruktívny dialóg v zmysle skvalitnenia a zatraktívnenia Vašej ponuky čo verím že bude mať pozitívny ohlas aj od obce vlastníkov elektromobilov.

      • Peter Badik
        Peter Badik komentoval
        Upraviť komentár
        Dobry den pan Janek72,
        Dakujem za konstruktivny ton diskusie a dovolte mi zapojit sa do nej,
        1) Podpora vlady pre elektromobilitu sa chysta uz od roku 2012, ale stale bohuzial nieje realitou. Nedavno sa sice velmi kratka zmienka o podpore dostala aj do programoveho vyhlasenia, ale odtial je k realnemu naplneniu, pokial vobec, este velmi daleko. Samozrejme, ak by vznikol nejaky zmysluplny mechanizmus podpory cez ktory by sme mohli znizit nase naklady, okamzite to pocitia aj nasi zakaznici. Mozno tu je priestor prave pre Vas, elektromobilistov aby ste sa ozvali. Prilezitostou moze byt napriklad podporenie vyzvy vlade, aby sa skutocne aktivne postavila k implementacii smernice europskeho parlamentu 2014/94/EU o podpore infrastruktury pre alternativne paliva. Bohuzial mam z doterazjsich rokovani obavu, ze sa zodpovedni skor priklonia k nazoru SAPPO, ze vsetko vyriesime cez biopaliva. Text vyzvy Vam mozem zaslat.
        2) Tu musim pridat vysvetlenie. V spominanej rakuskej spolocnosti platia ceny za pomalsie AC nabijanie na AC stojanoch. Tie su nepomerne lacnejsie z pohladu nakladov na obstaranie a prevadzku. Ak sa budete nabijat AC nabijanim na rychlonabijacke s AC konektorom (tak ako napriklad u nas) zaplatite vyssiu cenu. Aj GreenWay planuje postupne pridavat jednoduche AC nabijacky s vykonom 7 az 22kW (zatial taku v systeme nemame). Predpoklada to vsak dalsie investicie do technologie, pripojenia, developmentu atd. Nase zdroje musime planovat rozvazne. Bohuzial niesu neobmedzene. Naviac treba vziat do uvahy dobu fixacie. Snazime sa vyjst klientom v ustrety, aby si mohli vyskusat a vyuzivat taky program aky im vyhovuje. Urcite ste si vsimli 12 mesacnu viazanost v zahranici. No a v neposlednom rade spomeniem, ze v Rakusku je dnes registrovanych cca 5.000 elektrickych automobilov (oproti cca 250 v SR), maju okolo 2300 pomalych nabijaciek a okolo 100 rychlonabijacich stanic. To uz je priestor na dosahovanie uspor z rozsahu.
        3) Domace nabijanie by malo byt preferovanou variantou. Uvedomujem si, ze pre taky profil nabijania ako popisujete, by boli vhodnejsie jednoduchsie AC stojany s vykonom povedzme 22kW na ktorych by bola cena za nabijanie nizsia. Ako pisem vyssie planujem aj tie, len to chce cas (a peniaze ). Nasou prioritou v ramci moznosti ktore mame, bolo zabezpecit moznost rychlonbijania sa po celej krajine aby bola elektromobilom zjazdna a nabijacky boli rozmiestnene viacmenej rovnomerne od vychodu na zapad. Toto sme vnimali ako absolutnu prioritu.
        4) Dakujem za podnet. Budeme postupne zavadzat rozne IT inovacie aj v tejto oblasti. Nateraz vsak mozem aspon povedat ze IT system ktory budete mat moznost vyuzivat (web portal, pristup mobilnym telefonom) patri k najmodernejsim v Europe a urcite je to jediny tak komplexny system nasadeny v strednej Europe.
        Pekny vecer zelam.
        Peter Badik
        GreenWay

      • BMWi3
        BMWi3 komentoval
        Upraviť komentár
        Drzim Vam palce, prisli ste s dobrym napadom ale myslim, ze nie vy ale vasi zakaznici si vyberu minutovu alebo kWh tarifikaciu... rozumiem ze treba pokryt naklady na vybudovanie/expanziu ale musite sa pozriet na ekonomicke zmyslanie ludi ktori investovali do elektroauta. Preto sa kladie otazka ci zarabat pomaly ale isto alebo rychlo ale velmi neisto. Druha vec ak porovnavate ceny AT a SK rychlonabijaciek berte do uvahy aj prijmove standardy jednotlivych krajin. Mozno by nebolo zle ist sponzorskou cestou a propagovat vybranu energeticku spolocnost..mozno to nieje take jednoduche ako si myslim len rozmyslam nahlas. Zelam Vam vela zakaznikov a konstruktivne zmyslanie pri podnikani.<

        PS: mozno viazanost by nebola az tak od veci za cenu nizsich sadzieb s tym ze predcasne odstupenie od zmluvy by sa dalo len dokladom o predaji auta..
    • curgali
      Member
      • Jul 2014
      • 310
      •   

      #49
      A máme tu nový cenník Greenway. Už v predchádzajúcom mojom príspevku som uviedol, že mnohým, keď ho uvidia, zamrzne úsmev na tvári...a je to tu !! Dovolím si zhrnúť pár poznatkov ročného používateľa e-auta konkrétne Nissan Leaf 24kWh baterka. Nebudem tu polemizovať nad cenou za nabíjanie, pretože každý súkromný podnikateľ si môže zapýtať čo chce. Napríklad aj 10 € za minútu nabíjania. Hoci neviem, ako je to pri poberateľovi nejakej dotácie od štátu alebo EU...Keď existuje len jedna celoplošná sieť, tak monopolný prevádzkovateľ sa vačšinou riadi heslom...ber alebo nechaj tak. Ja sa skôr zamyslím nad tým, či je pravda to, čo uvádza pri jednotlivých programoch.
      Greenway píše pri programoch (nie je podstatná uvedená cena) :
      ,, Za 20 minút nabíjania klient zaplatí 10 €. Za túto dobu načerpá približne 14 kWh energie (80-90 km v závislosti od štýlu jazdy a počasia)“….V tomto Greenway dosť zavádza. Neviem ako je to u iných áut, ale u mnou používaného Nissanu Leaf to nie je pravda !! Všetko, čo tu uvediem podložím dôkazom viď. foto… Rýchlosť nabíjania sa vplyvom vonkajšej teploty znižuje alebo zvvšuje…V zimných podmienkach som
      za 30 min nabil len 11,1 kWh a to bolo len asi -4 stupne C. Ked som chcel nabiť 15 kWh a prejsť 100 km, tak som tam strávil 45 min !! Keď bola plusová teplota asi +10 stupňov C tak 30 min = 14,1kWh. Ja sa pýtam: Kde je tých 14 kWh za 20 min??? Tak si to idem dať do tabuliek. Pre porovnanie pridám aj náklady na palivo Peugeot 308 HDI s podobnou výbavou čo som mal pred Leafom, čo je porovnateľné auto s Leafom.

      Letná prevádzková tabuľka :
      .................................................. .................................................. .......................Nissan Leaf (28.000 €)............. P 308 HDI (18.000€)
      .................................................. .................................................. ........................(priem:14kWh/100km).............. (priem:4,5L/100km)
      Program FULL(69€/mesiac).30min x 0,10€ = 3 €/100 km .................................................. ....................................4,5L x 1 € = 4,50 €/100 km
      (jazdím priem. 135 km denne: 4€ + 2€/den FULLpaušal =............................................. 6,00 €/deň................................ 6,00 €/deň

      Program OPTIMAL(19€/mesiac) 30min x 0,20€ = 6 €/100km
      (jazdím priem. 135 km denne): 8€ + 0,65€/deňOPTpaušal=..................................... ...... 8,65€/deň................................. 6,00€/deň

      Program ZERO( 0€/mesiac) 30min x 0,50€ = 15 €/100km
      (jazdím priem. 135 km denne): 20€ + 0€/deňZEROpaušal =........................................... 20,00/deň.................................. 6,00€/deň


      Zimná prevádzková tabuľka :
      .................................................. .................................................. ....................Nissan Leaf (28.000 €)............... P 308 HDI (18.000€)
      .................................................. .................................................. ....................(priem:15kWh/100km).................(priem:5,5L/100km)
      Program FULL(69€/mesiac). 40min x 0,10€ = 4 €/100 km .................................................. ..................................5,5L x 1 € = 5,50 €/100 km
      (jazdím priem. 135 km denne: 5,30€ + 2€/den FULLpaušal =..........................................7,30 €/deň................................7,30 €/deň

      Program OPTIMAL(19€/mesiac) 40min x 0,20€ = 8 €/100km
      (jazdím priem. 135 km denne):10,65€ + 0,65€/deňOPTpaušal=..................................... .11,30€/deň................................ 7,30€/deň

      Program ZERO( 0€/mesiac) 40min x 0,50€ = 20 €/100km
      (jazdím priem. 135 km denne): 26,65€ + 0€/deňZEROpaušal =.........................................26,65/deň................................. 7,30€/deň

      Vysvetlivky: Leaf 3/2015–0 km až 3/2016 - 50.000 km : 365dní = 135 km/deň. Nabíjanie na DBT Dalitrans.
      Zimná prev. 30min=11kWh(viď. Foto) = 40min=15kWh potrebne na 100 km jazdy
      Pozn.: Ta zimná spotreba 15kWh/100km je dosť optimisticka. Ak používate kúrenie, tak je to aj 17kWh.
      Horeuvedené výpočty platia pre Nissan Leaf mnou použitý. Neviem, ako to vychádza u iných aut. Ako vidieť z výpočtov, ani ten najlepší paušál nedáva argument na presvedčenie nádejného nového elektromobilistu na výmenu spaľovacieho auta za napr. Nissan Leaf. Jediný argument je, že auto bude používať len na cesty v okolí svojho domova a nabíjať doma. Ale toto nemusí každému vyhovovať.
      Nabíjanie doma: 15kWh x 0,15€(najhorší garážový tarif) = 2,25 €/100 km
      15kWh x 0,10€(zvýhodnený nočný prúd) = 1,50 €/100 km

      Myslím že mnohí sa poďakujú firme Greenway za možnosť nabíjať na ich nabíjačkách a povedia.......................,,Ďakujeme odchádzame !! „
      Naposledy upravené curgali; 24-04-2016, 11:18.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Nechcem GreenWay obhajovat, ako je ale vyssie pisane od p. Lauka aj od p. Badika nabijanie na rychlonabijacke by nemalo byt pre teba bezne (uz len z pohladu zataze na baterie), je teda nezmysel to co pises. Normalne predsa nabijas v noci doma, siet GreenWay ma zmysel pri cestovani napriec republikou, kde je priplatok za rychlost nabitia logicky. Pises ze dakujeme odchadzame, realne ale nemas vela moznosti. Ano, ZSE ma par nabijaciek a buduje svoju siet, tiez ale nebude naveky zadarmo.

        A kazdopadne, dnes sa o ekonomickej navratnosti elektromobilu prilis neda hovorit. Standardne TDI auta budu vzdy lacnejsie.
    • Juro
      Administrator
      Gold Member
      • Mar 2014
      • 2208
      • juraj1702
      •   

      #50
      Pre mňa asi najväčší problém s tým cenníkom vidím v tom, čo tam vôbec nie je spomenuté. Nikde nie je v cenníku spomenuté, že môžem nabíjať maximálne 45 min. A to je veľmi dôležitá informácia (hlavne pre návštevníkov zo zahraničia) a mala by tam byť spomenutá. 45 minút nestačí na nabitie Tesly! To je ako keby som prišiel na pumpu a povedia mi že môžem natankovať maximálne 8 litrov a k tomu si ešte musím zaplatiť 70 euro mesačný paušál.
      To keď turista príde s vybitou baterkou do BA a bude chcieť prejsť do Košíc (severnou stranou bez použitia Supernabíjačky) bude musieť skákať od nabíjačky k nabíjačke ako kobylka a riskovať, že na tej ďalšej bude obsadené. Lebo to čo nabije za 45 min. mu ledva vystačí po ďalšiu nabíjačku. Takýmto spôsobom cestovať naprieč republikou nemá zmysel. To radšej pôjdem na fosílnom aute. A naprieč republikou cestujú väčšinou len Tesly. Takže neviem vlastne pre koho ten Greenway bude? Pre mňa ako Tesla užívateľa, 45 min. limit mi bude veľmi strpčovať život a malé mestské autá sa nabijú cez noc doma, po meste im to bude stačiť.
      Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
      Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        No vyzera to tak, ze Tesly sa mozu na dlhe trate realne spolahnut len na svoje Superchargery a Greenway pouziju len v nudzovej situacii.
        Je jasne, ze DC nabijacky maju svoju cenu a tu jasne vidno kolko penazi dava Tesla (resp. zaplatia majitelia Tesiel v cene auta) na budovanie siete Superchargerov.
    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 502
      • lubos98970
      •   

      #51
      Ahoj kde všade sú ZSE nabíjačky a hlavne ako tam funguje nabíjanie ? Je treba vlastný kábel ? Aké koncovky ? Kde sa dajú lacno zakúpiť ? Ja mám Peugeot iOn no rád by som tie káble koncovky neskôr využil aj na Tesle 3 ak to bude reálne.

      Komentár

    • Ľuboš Geleta
      Senior Member
      • May 2014
      • 502
      • lubos98970
      •   

      #52
      Ďakujem

      Komentár

      • BA-TESLA
        Junior Member
        • Apr 2016
        • 8

        #53
        K cenníku Greenway iba toľko , že nie je veľmi priateľsky nastavený. Pri najvyššom paušále platí človek s Teslou a chademo adaptérom zhruba normálnu cenu elektriny plus 69 Euro !!!. Pri najnižšom prepláca elektrinu 5 násobne !!!!. Pre porovnanie rakúsky Smatrics , určite poznáte , tam platím 12,40 mesačne bez ohľadu na počet nabijaní proste paušál. A nabijačiek majú asi stopäťdesiat a to aj rýchlonabíjačky (220 km/h ) po celom Rakúsku viď http://smatrics.com/ladenetz . V Čechách platím v CEZ-e tiež len paušál na pol roka cca 500 CZK a ak si dobre pamätám žiadne Kwh . Za rok a pol som najazdil na Tesle ako prvom rodinnom a firemnom aute 75 000 Km , nikdy som nemusel použiť moje staré BMW a to aj vďaka GW. Samozrejme som nečakal že bude zadarmo navždy ale čakal som niečo ako normálny paušál npr. cca 29 Euro mesačne alebo nech aj 39 Euro by som akceptoval kde v cene je aj nabíjanie žiadne dodatočné kwh. Alebo jednoducho a spravodlivo iba cenu elektriky za kwh plus maržu nech aj 30-40-50% za odobranú eletriku adresne a presne.

        Komentár


        • BMWi3
          BMWi3 komentoval
          Upraviť komentár
          presne moja rec, platba za kWh nech cena za elektrinu stoji doma 15 ct. a oni ju predaju za 25 stale by to bolo atraktivne.. ale tieto pausaly nemaju ani hlavu ani pätu..
      • gamcik
        Member
        • Feb 2015
        • 46
        •   

        #54
        Chcem sa spytat či niekto bol včera na strernuti s Greenway, Dik za info

        Komentár

        • Juro
          Administrator
          Gold Member
          • Mar 2014
          • 2208
          • juraj1702
          •   

          #55
          Ja som bol na stretnutí ako jediný "lobovať" za Tesly, ktoré potrebujú viac ako 45 min. Lebo na tých DBT nabíjačkach sa nabije strašne málo. A myslím, že sa to podarilo vyriešiť. O cenách som sa tiež vyjadril. V podstate nepoznám prevádzkovateľa, ktorý by bol drahší než Greenway. Možno že je, len o takom neviem.
          Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
          Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

          Komentár

          • gamcik
            Member
            • Feb 2015
            • 46
            •   

            #56
            Dakujem.

            Komentár

            • Juro
              Administrator
              Gold Member
              • Mar 2014
              • 2208
              • juraj1702
              •   

              #57
              Zaujímavé príspevky od ePavel na greenway.sk, nedalo mi to nespomenúť.

              Dobry den,
              další priklad z praxe: dnesni nabijeni venkovni teplota +9°C, baterka +20°C, z 35 na 85% - prodlouzeni dojezdu o 67km.
              doba nabijeni 38 minut, odebrano 12,9kWh
              U GW by bylo zpoplatnene castkou 19 eur = 1,47 eur/kwh, 0,28eur/km
              Porovnani s u nas zpoplatněnou PRE:
              U PRE by bylo zpoplatnene castkou 1,43 eur = 0,11 eur/kwh, 0,021eur/km
              1,47 eur za 1 kWh, wow.

              Dobry den,
              diky za reakci.
              Bohuzel pausal pripada v úvahu pro nekoho, kdo pravidelne vyuziva vasi sit. My jezdime na Slovensko velmi radi, ale jen několikrát do roka. Uvazovali jsme i o rozvozu zbozi nasemu slovenskemu partnerovi, ale to ted nepripada v úvahu. Az pojedeme na dovolenou do Popradu, tak hold cesta bude trvat o něco dele. Nabijet budeme v Ziline u nissanu, v Ruromberku na benzinove stanici. A v Poprade u VSE. Kdyz budu uvazovat, ze si jednorazove zaplatim program full, tak rozpocitane na 400km po slovenskem uzemi jen ten pride na 0,17eur/km + 200 min za 20 eur = 0,175 eur/km. To je proste pro nekoho, kdo jezdi 3 roky elektromobilem neakceptovatelne.
              (1) To same si myslim, ze plati pro slovenskeho uzivatele, který většinou nabiji doma a občas potřebuje jet dále. Za 69eur mesicne/ 828eur rocne? Druhé zalozni spalovaci vozidlo, které na delší ceste poskytuje daleko vyssi komfort stoji rocne polovinu.
              Doma nabijim 1kWh za 0,06 (tarif C27d), + paušál 4,5 eur / mesic. Kdybych to prepocital na tu vasi minutu je to 0,0087/min.
              (2) Pocitat to za minutu je podle me spatne. Rovnake vozidlo s jinou teplotou baterie muze nabijet 2x dele. Pokud potrebujete pojistku, aby tam lidi neparkovali udelejte to jako u nas PRE, kdy zpoplatnuje i cas, ale az nad 120min, jako pojistku. Ve vasem pripade bych to dal od 45.min.
              Zdroj: greenway.sk

              Hrubým som vyznačil to (pre mňa) najzaujímavejšie. Moja poznámka k (1): Ako Peter Badik píše trochu vyššie, citujem "3) Domáce nabíjanie by malo byt preferovanou variantou." podľa tohto Greenway nabíjačky by nemali byť pre zákazníka bežné, skôr používať len na dlhé trasy. Tak potom balík za 69 eur mesačne/ 828 eur ročne mi nedáva zmysel. Platiť 69 eur mesačne/ 828 eur ročne a používať nabíjačky len občas, to radšej fakt pôjdem na fosílnom aute na dlhé trasy.

              Poznámka k (2) ak by im naozaj išlo len o to aby sa neblokovali miesta, tak by sa to dalo vyriešiť aj (podľa mňa) lepšie. Tak ako to má napr. PRE. Spoplatniť minútami až po 120 min. Za ten čas by som si aspoň stihol nabiť auto. S cenami ako sú nastavené teraz a s prístupom typu "Domáce nabíjanie by malo byt preferovanou variantou.", mám skôr pocit, že chcú len vyberať paušály, ale nechcú aby sa autá aj nabíjali.

              Stále ma kontaktujú majitelia elektromobilov, či Tesly, alebo mestské elektromobily. Sa mi sťažujú a tvrdia, že sa im to finančne neoplatí, hlavne malé mestské elektromobily a neplánujú viac používať Greenway. Pokiaľ Greenway nezmení cenník, tiež som sa rozhodol vyskúšať fungovať bez Greenway. Našťastie mám Dual Charger, čo nabíja skoro tak rýchlo ako tie staré DBT nabíjačky. A keď budem musieť ísť niekde na dlhé trasy, kde nie je nič iné, tak to radšej pôjdem na fosílnom aute.
              Ako zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
              Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.

              Komentár

              • g211
                Member
                • Sep 2015
                • 118
                •   

                #58
                Zdvihnite ruku tí, ktorí ste ochotní používať nabíjačky Greenway za týchto podmienok. A napíšte orientačne koľkokrát do roka. Lebo ja si ich týmto mažem z mapy.

                Komentár


                • BMWi3
                  BMWi3 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ak by som zvazoval ci radsej odtiahnut auto s prazdnou baterkou alebo dobit v greenway tak asi dobijem 😂
              • Ľuboš Geleta
                Senior Member
                • May 2014
                • 502
                • lubos98970
                •   

                #59
                Ja mám iOn a mne sa to absolútne neoplatí - budem bez paušálu a na Greenway nepôjdem nabiť pokiaľ to nebude absolútne nutné a aj to tam budem len pár minút a nabiť pojdem len ak budem mať pod 50% energie inak by tá 1m bola nenormálne drahá. Samozrejme čím viac je aku nabitý tým pomalšie tam tečú km a kw. Čiže možno nepôjdem nabiť vôbec.

                Komentár

                • ICE666SVK
                  Senior Member
                  • Jul 2014
                  • 1998

                  #60
                  Tak ma napada otazka je skutocne prevadzka elektromobilu lacnejsia ako spalovacieho auta? Teraz mam na mysli tankovanie vs nabijanie. A nemam namysli nabijanie domace, ale rychlonabijanie na cestach. Ak ma byt spravodlivo spoplatnene, tak ako? Aby sa to oplatilo aj prevadzkovatelovi aj zakaznikovi. Z coho vychadzal GW pri svojom cenniku? Slovensko je mala krajina a podpora elektromobilov nieje ziadna a ich predaj na Slovensku je nizky. Preco je udavana cena za minutu a nie cena za kWh? Viazanost tam nieje, to je plus. Rychlonabijanie je oproti domacemu nabijaniu drahsie. Ale aka by mala byt cena? Keby som mal kartu GW presiel by som teraz na pausal ZERO, ale chcel by som platit za kWh nie za minuty. Blokovanie stojanu by mali spoplatnit inac. Nie to zahrnut do celkovej ceny pausalov pri nabijani. Preco ma disciplinovany sofer platit, ked pride ku koncu nabijania k autu a po skonceny autom odide a moze sa nabijat dalsi. Dat im 10 minut maximalne a ak pride po 10 minutach a az tak uvolni stojan, tak mu dat zaplatit blokovanie stojanu aj tych 10 minut co mal k dobru. Vsak stat sa to moze obcas kazdemu. Navise je to tam monitorovane, tak presne vedia, kto to robi pravidelne a komu sa to stalo mozno raz ci dva. Uviedli ste tu priklady z Rakuska a Ceska. Tak ten Rakusky viazanost, poplatky za registraciu.... no uctuju si riadne palky. Co sa tika CEZu v CR 150KC mesacne asi tiez nebude navzdy a siet pisete, ze je nedostatocna, servis ste pisali, ze tiez nefunguje riadne, to tiez nieje dobry priklad. Navise aj pre domaceho uzivatela teda u nas pre Slovakov pri GW je ZERO pausal asi najlepsi, lebo ak viac ako 80% nabijas doma, tak raz za cas nabit niekde mimo domu je asi najlepsi pausal. Moze sa stat, ze v mesiaci nebude nabijat mimo domu a tak pausal ZERO je asi najlepsi. Teslaci maju jeden SC na Slovensku a dalsie pridu casom a z otvorenim moznosti destination charging sa moznosti nabijania Tesiel zadarmo v sieti Tesla nabijaciek rozsiria mozno ovela rychlejsie ako si myslime a nie len u nas, ale aj v CR ci PL snad aj HU. Tak co si myslite, ze by bolo najlepsie.

                  Na Slovnesku nieje v ziadnom meste a ani ziaden podnikatel neposkytuje prenajom elektromobilov pre nepodnikatelov, ktory by si auto chceli pozicat a vyskusat na vlastnej kozi. Zotpovedat si na vlastne otazky, ci to je vhodne pre mna na moje podmienky atd. Aj keby som si od niekoho pozical auto, nemam moznost okrem domaceho nabijania nabijat na rychlonabijacke mimo domov. Keby som mal pozicanu Teslu, tak mam SC cca 60km od domu. No aj ked je to v cene auta, chce sa mi ist 60km, len aby som nabil zadarmo. Odpoved znie NIE. Keby som siel do BA, tak sa asi zastavim ak by to bolo treba. Pri pozicani elektromobilu nemam sancu sa registrovat u nejakeho poskytovatela, aby som mohol niekde nabit auto, lebo musim uviest ake auto vlastnim. Naco je toto prevadzkovatelovi netusim, ked su tri standardy a ak chce prevadzkovatel podnikat aj z nabijanim, mal by mat vsetky 3 strandardy v ponuke. Tim padom je tato otazka absoltne zbytocna.

                  Pisem to takto a je toho vela, vopred sorry za dlhe citane. Hadam som vsetko napisal co som chcel a aj vysvetlil naco chcem vediet odpoved. Tak hadam sa mi jej dostane. Zaujima ma nazor aj Slovakov aj Cechov, lebo Slovak to berie ako domace nabijanie na rychlonabijackach a Cech ako zahranicne, teda od majitelov / klientov a aj od prevadzkovatela v tomto pripade GW Vsetci viete, ze som momentalne hlavne nadsenec a nevlastnim ziaden elektromobil ci elektroskuter. Ale toto forum citaju aj ludia, ktory si mozno v kratkej buducnosti, budu chciet kupit elektromobil ale zase su tu otazky, pochybnosti a neviem co vsetko. Neviem co si o tom vsetkom mam mysliet.

                  Komentár

                  Pracuje...
                  X