GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Marcel Pavlík
    komentoval k 's odpoveď
    prečo prehodnotiť?
    veď riešenie nje vyskúšané a funguje - ušetrím vodu, zvýšia cenu.

  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    Ako to je z tou minutovou tarifikaciou? Kim vecina vychladne a pristupi sa ku konstruktivnej debate tak sa spitam nieco co sa nik nespital az mi je to cudne. Takze je minutova tarifikacia a nie kWh tarifikacia. Osobne sice este e auto nemam, ale som zvyknuty platit za litre ktore natankujem a nie za minuty, ktore sa zdrzim na pumpe. A pokial ide o minutovu tarifikaciu, tak je to podobne ako ked zacinali mobily? Alebo ako...??? Ked bola minutova tarifikacia pri mobiloch a skoncil som rozhovor pri 40sekunde cvakol som aj za to co som uz netelefonoval. Teda operator zobral celu minutu a 20 sekund bolo fuc. Alebo som skoncil 1:01 min a 59 sekund slo tiez prec a zaplatil som ich aj ked som ich nepretelefonoval. Ako je to u GW minutovej tarifikacii? Plati sa aj za nedokoncenu a zacatu minutu? Alebo...???

  • Stano Kurek
    komentoval k 's odpoveď
    SK: riadne sa to rozprudilo, GreenWay si vazim a myslim ze je to dobry projekt ako aj skvela partia ludi okolo neho, cennik a ceny to bude vecna diskusia, verime ze nakoniec vsetci budu spokojni a ceny budu pre vsetkych a hlavne pre elektromobilistou take dobre, ze vsetci budu chciet mat doma eCars!

  • luboccc
    odpovedal
    Pan Badik,
    len jedna priama otazka: ked Vam klesnu odbery a teda aj potencionalny obrat na mizive minimum, planuejete svoj cennik a teda vyvoj firmy prehodnotit? predpokladam, ze mate este znacne rezervy a dotacie, aby ste to takto mohli tahat a dufat v zazracne pochopenie elektromotoristov, otazka je ale do kedy vam to vydrzi...

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    A vy sa nemôžete porovnávať s Teslou pretože Tesla zarába na výrobe elektrického auta a bránici toho buduje niečo bezkonkurenčné - vy ste ( len ) vybudovali sieť rýchlonabíjačiek a zarobiť na tom nemôžete - vaša zárobková činnosť sú asi elektrické dodávky ktoré prenajímate.

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Opravujem Tesla nabíjanie bude určite navždy zadarmo pokial Elon bude žiť

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Čo k tomu dodať isteže nič nieje zadarmo no základné nabíjanie za 50 centov minúta je jednoducho moc :-( a platiť si paušál je trochu zvláštne pretože bežne si paušál s fosilným autom neplatíte. Lepšie by asi bolo dať menší poplatok za kW bez paušálu pre každého rovnako. Ale za kW nie minútu. Ja na iOne s 16 kWh aku ktorý aj tak zoberie možno maximálne 15 kWh platím podla vášho cenníka šialene moc na 100 km. Ak by som bol vybitý na 10-20% tak za 10 minút nabíjam 7 kWh čo mi v terajšom období na letných gumách bez klími a kúrenia stačí na cca 60 km čo k tomu dodať

    Pridajte komentár:


  • Peter Badik
    odpovedal
    Dobry den,

    Elektromobilita pre mna a nas team nieje len zabavou ci peknym konickom (aj) ale kazoddennou naplnou prace uz viac ako pat rokov. Naucili sme sa na jej potencial, vyhody a nevyhody pozerat triezvo, lebo len to je sposob ako prezit a venovat sa jej dalej. Zpoplatnie siete nabijania je len jedna z mnohych veci na tejto ceste, ale vcelku ma prekvapilo kolko emocii moze vyvolat.
    Asi by sa dalo rozmyslat o tom ci sme na tento krok uz boli na Slovensku pripraveny, ci sa este nedalo pockat. Mozno sme mohli byt v GreenWay este chvylu za peknych a rozdavat nabijanie zadarmo, pripadne zaviest nejaky uplne nezmyselny fixny pausal ako to napriklad urobil CEZ, kedze realne naklady nevedia zuctovat.
    Poznam zakulisie takmer vsetkych vacsich poskytovatelov nabijania v okolitych krajinach. Ak niekto poskytuje nabijanie na rychlonabijackach zadarmo alebo za zvlastne nastavene fixne pausaly je tomu tak preto, ze nieje schopny naklady poriadne zuctovat. Dovodom je najme chybajuci alebo nedokonaly informacny system na komplexnu spravu site. Naviac ak je nieco zadarmo, nikto sa nemusi prilis trapit s kvalitou sluzby. Je to teda skor prejavom neschopnosti ako altruizmu.
    Popravde vypytat si od kazdeho uzivatela mesacne 5 EUR a viest si evidenciu v excelovskej tabulke by bolo v tejto faze lacnejsie, jednoducsie a mozno aj vynosnejsie.

    Ale som presvedceny, ze cakat by bolo nespravne. Bolo by to iba zakryvanie si oci pred jednoduchou realitou:

    Nabijanie na rychlonabijacich staniciach bude vzdy niekolkonasobne drahsie ako nabijanie z beznej zasuvky. A je na to jeden velmi jednoduchy pragmaticky dovod: priame naklady na elektrinu totiz v tomto pripade predstavuju iba zanedbatelnu cast nakladov na poskytnutie sluzby nabijania.

    Slovami klasika: mozeme o tom viest spory, mozeme s tym nesuhlasit, ale to je tak asi vsetko co s tym mozeme urobit.

    Odpovedou je spravny mix pomaleho a rychleho nabijania podla toho, ako automobile naozaj vyuzivate.


    Cim skor a jasnejsie si tento fakt uvedomime, tym poctivejsi a udrzatelnejsi postoj k elektromobilite mozeme zaujat.
    Zoberme si priklad Superchargrov od TESLA. Asi je zrejme, ze k spoplatneniu ich vyuzivania musi raz prist. (aj ked mozno nie pre existujucich vlastnikov TMS ktori dostali prislub naijania zadarmo. Tesla svoj slub zaiste dodrzi).
    Kolko by potom mala byt adekvatna cena nabijania? Niektori z TESLA klubu boli intenzivne zapojeni do vystavby prveho Slovenskeho Superchargru. Poznaju cisla presnejsie ako ja a mozno by mohli pomoct komunite a takyto odhad pripravit. Mozno by to vnieslo aj trocha iny uhol pohladu aj do tejto debaty.

    Ja skusim pomoct uvedenim niekolko premennych, ktore treba pri vypocte vziat do uvahy:

    Cena technologie (moj kvalifikovany odhad nakladov na jedno nabijacie miesto v pripade TESLA Superchargrov je cca 25.000 EUR zahrnajuc nabijaci stojan, AC/DC menic, transformator, riadenie, dialkovy pristup – ale mozno niekto z Tesla klubu vie aj presnejsie cisla) Na tomto sa ani pri vacsom pocte nabijaciek, nic zasadne nezmeni, kedze ide o standardizovane komponenty, ktore su uz dnes v podstate komoditou.
    Naklady na development (vyber lokalit, povolenia, pravne sluzby), s pribidajucimi nabijackami, budu tieto naklady este rast, kedze dobre miesta sa budu hladat coraz tazsie. Kolko casu bolo potrebne vynalozit aby vznikol prvy Supercharger na Slovensku. Vie to niekto?
    Naklady na realizaciu, pripojku, zapajanie, reviziu.
    Zivotnost technologie bez vaznejsich oprav odhadnime na 7 rokov,
    Dalej:
    Prenajom miesta (aj ked verme ze este dlho zadarmo),
    Fixne poplatky za pripojenie do elektrickej siete pre kazde odberne miesto,
    Spotrebovana elektrina,
    Udrzba a revizie
    Poistenie
    Naklady na financovanie.
    Personalne naklady sa v pripade TESLA urcia asi tazsie, kedze priamo zamestnancov na Slovensku mat asi nebude, ale predstavme si, ze by slo o lokalneho poskytovatela s rozsiahlou sietou po Slovensku a drzal by si na zaciatok team 5 ludi.
    Bezna firemna rezia,

    No a na zaver asi najdolezitejsi parameter a to je tzv. utilizacia t.j. kolko minut alebo kWh na jednom nabijacom mieste mozno vlastne predat. Urcite existuju pocas tyzdna/dna casove useky ked je o nabijanie vacsi zaujem, a moze sa stat ze dokonca niekto “caka v rade”. Ale aj pri plne saturovanom trhu, ked budu na cestach uz statisice elektrickych automobilov, bude nabijacka po vacsinu dna prazdna. Rovnako ako je po vacinu 24 hodinoveho dna prazdny stojan na cerpacej stanici. Rozumny odhad je, ze aj pri saturovanom trhu je priemerna utilizacia maximalne cca 360 minut denne ( toto bude hadam platit v dalekej buducnosti, mozem prezradit ze GreenWay sa v posledny mesiac pred spoplatnenim, ked bola siet vyuzivana najintenzivnejsie, nedostalo ani na 1/5 tejto hodnoty – mozno niekto vie kolko je tato hodnota vo Zvolene na SPCH)

    Stano Kurek, ty by si nieco take mohol spocitat, venujes sa biznis planom, nech to nejde od toho certovskeho, zaujateho a zapredaneho GreenWay-u.

    Ak niekomu skutocne zalezi na tom aby sme tu raz vsetci jazdili ekologicky mal by sa snazit spoznat zakladne parametre tohto noveho ekosystemu, inak nas petrolheads vzdy ubiju argumentami.

    Pekny vecer prajem

    Peter Badik
    GreenWay
    Naposledy upravené Peter Badik; 07-05-2016, 00:25.

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    O Greenway cenníku sa budeme baviť na tejto akcii. Kto má záujem, môže sa pridať.

    Pridajte komentár:


  • mozeg
    odpovedal
    uvadzal som ceny za min. nabijania pretoze predpokladam ze pri kWh je problem ze dodavatel by sa zrejme stal dodavatelim el. energie s cim je spojena regulacia a administrativa.

    Pridajte komentár:


  • ICE666SVK
    komentoval k 's odpoveď
    A racej by si platil za kWh, alebo tak ako to je teraz za minuty?

  • mozeg
    odpovedal
    No mna osobne cennik sklamal. Chapem investiciu ktoru do nabijaciek dalo spolocne GW+Nissan a zrejme aj EU, ale: asi raz mesacne potrebujem ist do Bojnic. Cakanie na Model 3 som si chcel skratit inym elektromobilom, ktory by som pouzival aj na trasy do 200km (1 DC nabijanie). Vzhladom na to ze realne mozem pri inych elektromobiloch ratat s dojazdom tak max 130km, ratal som ze vyuzijem nabijacku GW v Trencine pri dialnici, stacilo by mi 20min a sli by sme dalej veselo. Co sa ale nestalo nabijanie ma ma stat napr. podla ich prikladu 20€ (zero pausal) , teda skoro rovnako ako spalovakom (rozdiel je vypustenych : 40kg CO2).

    Ak si vazmem ze potencionalne nakup el. a jej prekonvertovanie na DC stoji 0,12€/kWh (nepochybujem ze by to malo byt menej), preco teda mam davat 0,50€ /min. Za minutu nabijam 0,7kWh co je 0,085€ /potencionalna nakupna cena, predaj 0,50€. To je fakt moc a az do prichodu M3 ostavam na spalovaku a vysadim niekolko stromov, ktore vykonpenzuju moje cakanie na M3 z pohladu vypusteneho CO2. Osobne nema problemm minut svoje peniaze a zaplatit za niektore sluzby viac ako za ine ale nesmie to byt premrstene a neadekvatne. Za mna by som bol ochotny zaplatit tak 0,15-0,20€/min DC nabijania v pripade pausalu bez osobitneho mesacneho poplatku.

    Pridajte komentár:


  • luboccc
    komentoval k 's odpoveď
    ich kartu mam, ale len ako velmi... velmi... velmi silnu zalohu

  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Ja sa snažím ignorovať a nenabíjať u nich. Aj preto hľadám samé iné možnosti.

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Zaujímalo by ma, či už niekto má odskúšané nabíjanie u Greenway po spoplatnení, alebo sa všetci na to vykašlali. Možno by bolo dobre ich ignorovať až nakoniec sami prídu na to, že treba elektromobilistom vyjsť v ústrety.
    Takže čakám reálne skúsenosti, som zvedavý, čo kto napíše. Napíšte aj tí, ktorí ste sa rozhodli tam nenabíjať.

    Pridajte komentár:

Pracuje...