GreenWay cennik

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • 1fisker
    odpovedal
    Ponúkam 10 eur

    Pridajte komentár:


  • ePavel
    odpovedal
    Budu nepouzivane nabijacie stojany u greenway odpredavat za vyhodnu cenu?

    Pridajte komentár:


  • Juro
    komentoval k 's odpoveď
    Keď 10min. dá 8kW, tak nabiť prázdnu Teslu (okolo 75kW) s greenway roaming vychádza nasledovne: 75÷8=9,375×10=93,75×0.65= ~61,-€ A tým, že na konci nabíjanie spomaľuje, by to vyšlo niekde okolo 70-75,-€ na priemerných 300 kilometrov dojazdu. Pre niekoho je to možno pekné, pre mňa je to ale šialená suma a radšej volím fosílne auto.

    Ale treba si uvedomiť že greenway má po Slovensku väčšinou staré, upravené, a často sa kaziace DBT nabíjačky ktoré nabíjajú "skoro" na plný výkon len asi 20 min. (a vlastne ich už výrobca aj prestal vyrábať). Potom sa výkon zníži skoro na výkon klasickej 32A zásuvky a tak nabíjanie sa predĺži asi na 150 min. čo je okolo 97,5,--€ na priemerných 300 kilometrov dojazdu.

  • Juro
    odpovedal
    Podľa fastned, nabiť prázdnu Teslu by ma vyšlo na približne 60,- € (keď len cez Holandsko prechádzam) a to mi vydrží priemerne na 300 km. Takže na priemerných 600 km by som zaplatil približne 120,-€. U greenway to so "zero" vychádza na priemerných 600 km na 150,-€. Roaming u Greenway na priemerných 600 km by ma vyšiel na 195,- € (ak by sa používali také staré DBT nabíjačky ako majú na Slovensku). Takže jedine Teslu, vďaka Supernabíjačkám, má zmysel kúpiť. Inak behať často do zahraničia na inom elektromobile (a využívať roaming od greenway) by som považoval asi za čisté šialenstvo.

    Fastned je lacnejší ako greenway, má kvalitnejšie nabíjačky, má ich oveľa viac a čo je najdôležitejšie, dovolí mi nabiť kľudne aj do plna, ak chcem. Greenway mi zakazuje nabiť viac ako je ekvivalent okolo 8 litrov benzínu, čo považujem od nich za maximálnu aroganciu a ignoranciu zákazníkov s Teslami/väčšími baterkami. Vraj aby som neblokoval stojan pre ďalšieho "chudáka". Aj keď sa jasne vyjadrili, že stojany (ešte keď boli zadarmo) sa využívali priemerne len jednu hodinu za deň. Tak ja som sa rozhodol veľkodušne uvolniť stojany úplne pre toho ich "chudáka" a nevyužívať ich služby vôbec. A ani mi tie ich stojany nechýbajú, napriek tomu, že najazdím po celom Slovensku okolo 6000 km za mesiac. A očividne aj im to je úplne jedno či niekto využíva tie ich stanice, alebo nie.

    Pridajte komentár:


  • Maros5
    odpovedal
    Holandsky FastNed s 51 nabyjacimi staniciami na dialniciach (s opciou postavit dalsich 150).

    Programy:
    1 kW = 0,79€ (bez mesacneho pausalu)
    1 kW = 0,35€ (Standard 12€/mes)
    1 kW = 0,19€ (Power 24€/mes)
    1 kW = 0,00€ (Unlimited 99€/mes) mozno pre Taxikarov

    Ale hlavne PLATBA ZA KILOWATY... ziadne minuty
    You can always hit the back button and try again, or explore the rest of our website.


    VIDEO:

    Pridajte komentár:


  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Roaming za 0,63 eur za minutu ma aj Smatrics, nabijal som sa 10 minut pred par dnami v Slovinsku (Chademo na Dravsko polje / ptuj) a pouzil som Smatrics kartu a mam to presne za tu istu cenu. Vid ceny na:

    With roaming at home and abroad by SMATRICS, you can charge your e-vehicle at numerous other charging network providers in Austria and Europe.


    ale islo to pekne, za 10 minut som nabil tusim v 8kW takze kym deti bolil na WC som dobil dostatok aby som nemal ziaden problem prejst z Graz do Senj (povodne auto sem tam pindalo ze mam spomalit, takto som mohol ist mierne rychlejsie ako predpisovo ;-)

  • Juro
    odpovedal
    Cenník platný od 01.0 6.2016. http://data.greenway.sk/pricelist_sk.pdf Roaming "len" 0,65 na minútu. Nabitie prázdnej Tesly trvá okolo 2,5 hodiny na starých DBT nabíjačkách. Za ten čas získam priemerný dojazd okolo 300km. Takže to by bolo skoro 100 eur na 300 kilometrov.

    Pridajte komentár:


  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Ako som napisal inde, ak by bolo treba specialne povolenie na poskytovanie sluzby, ktorej sucastou je poskytnutie elektrickej energie, potom, by musel mat povolenie na predaj elektriny aj kazdy, kto prenajima bytovy, ci nebytovy priestor v ktorom je privedena elektrina a dodavatelovi elektriny za nu plati najomca (napr. majitel nehnutelnosti). Ci je konecna spotrebovana elektrina AC alebo DC je logicky jedno. Ved, ak najomca necha v prenajimanom byte svoju nabijacku mobilu, v skutocnosti by najomnikovi na nabijanie mobilu poskytod DC energiu. Podobne prevadzkovatelia datacentier poskytuju svojim klientom DC napajanie a aj AC napajanie, ktore poskytuju je na mieste vyrobene menicmi z DC napajania ktore je zalohovane bateriami.
    Navyse pri vypadku primarnej elektrickej siete poskytuju majitelia ci prevadzkovatelia datacentier (aj inych budov) vlastnu, z nafty vyrobenu elektrinu ale urcite nie su preto oficialnimi vyrobcami elektriny.
    Ked maju fotovoltaiku su vlastne vyrobcami, distributormi aj predajcami DC elektriny vo svojej budove.
    Tesla nabijacka v Sielnici je napajana z plynovej kogeneracnej jednotky - preto este hotel Kaskady nemusi byt oficialnym vyrobcom elektriny.
    Naposledy upravené jux; 16-06-2016, 18:24.

  • ozana
    komentoval k 's odpoveď
    Ad2) IMHO na prodej stejnosměrného proudu není potřeba splňovat nějaké speciální regulace.

  • TVRDEX
    komentoval k 's odpoveď
    Je to pravda a nesnažte sa tu klamať prosím. - za podmienky, že ponecháte 2 roky nabíjanie zadarmo. Nemám pravdu?

  • dango
    odpovedal
    zda sa, ze cesky E.ON vie, ako robit podnikanie.

    Budu mat svoje nabijacky spolu s SC v CZ:

    Z úst zástupkyně E.ONu se nám podařilo vymámit, že veškerá energie proudící do elektromobilů bude zelená, což se ovšem odrazí i v ceně. Každá kWh by měla vyjít (tedy alespoň pro platící) na 6 - 7,5 Kč.

    Rozumna cena za rychlodobijanie (do 0.3e/kwh), platis za nacerpanu energiu a nie za "parkovanie"....

    Pridajte komentár:


  • Juro
    odpovedal
    Momentálne cenník hovorí jasne: Chceme aby ste nám platili 70 eur mesačne, ale nechceme aby ste u nás nabíjali.

    Už si pripadám ako za čias totality kedy sme si mohli kúpiť iba jeden ananás na osobu. Tak sme sa museli postaviť do rady celá rodina aby sme si mohli nakúpiť ovocie na sviatky.

    Ja by som navrhoval pre autá s veľkou baterkou čas nabíjania predĺžiť aspoň na 120 min. Alebo postavte nabíjačky, čo nabijú Teslu za 45 min. Už to, že sa platí na minútu je dosť na to, aby ľudia nabíjali len toľko čo potrebujú.

    Inak neostáva nič iné len si počkať na cenník od ZSE. V priebehu tohto roka budú mať tiež pokryté celé Slovensko s DC nabíjačkami. Akurát, že všetky budú kvalitnejšie (ABB) a výkonnejšie, 50kW. Takže keby mali aj rovnakú cenovú ponuku, by sa mi viac oplatilo platiť paušál ZSE, lebo nabijem oveľa rýchlejšie, takže by ma to vyšlo lacnejšie.
    Najväčšia slovenská sieť nabíjacích staníc pre elektromobily spoplatnila nabíjanie.

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od mozeg
    Ja, skusim zo svojho pohľadu sa vyjadriť a opäť aj so snahou pochopiť aj druhú stranu.

    Ad.1 Vystavba- Ja som bol pred rokmi milo prekvapený, že niekto na Slovensku sa rozhodol vystavať sieť DC rýchlonabíjačiek a byť si vedomý toho, že ešte pár rokov z toho nebude prakticky nič. Spojenie GW+Nissan+fondy EÚ vyriešili prvotnú investíciu v prospech všetkých zúčastnených a riziko rovnomerne rozložilo na niekoľko subjektov. Za to všetko palec hore. A zrejme vďaka EÚ aj 5 rokov nabíjania zadarmo.

    Ad.2 Minutová tarifikácia vs kWh- GW to poňal celé ako službu DC nabíjania s minutovou tarifikáciou. Otazkou je či sa im vôbec čudovať. Ak by predávali kWh museli by spĺňať obrovské množstvo zákonných podmienok a podrobiť sa regulácii.dodávajú nam službu nabíjania, ktorá sa skladá z dvoch zložiek: (i) cena za kWh v rovnakej výške ako ju nakupujú, (ii) DC nabíjania vrátane státia. Za mňa logické a zrejme jediné rozumné riešenie.

    Ad.3 Možnosť výberu dodávateľa- ak si väzmem mapu Slovenska z východu na západ jediným dodávateľom služby DC nabíjania je na tejto trase práve GW. Vzhľadom na terajšiu penetráciu na trhu iných dodávateľov tejto služby je možné konštatovať, že sa nám tu potencionálne črtá Monopol GW, čo môže deformovať správanie sa GW. Dokiaľ nebude penetrácia na trhu vyššia, tak s týmto asi nič nespravíme, až do času kedy by nastúpila štátna regulácia.

    Ad.4 Náklady- každá firma sa snaží optimalizovať ako sa len dá. V dnešnej dobe je obrovské množstvo možností či už vlastná lacná pracovná sila alebo outsorcing. To už je ale úloha na GW nájsť možnosť, či je možné náklady optimalizovať. tu sa možno viem vyjadriť práve k spomínaným nákladom na právnikov. Dnes je trh s právom tak zdeformovaný, že nie je nezvyklé na Slovensku nájsť túto službu v rozmedzí 16,50€ až 200€ s DPH/hod. Záleží čo preferujete. v Bratislave je možné nájsť kvalitnú právnu službu od 30-60€ s DPH. Fancy medzonárodné kancelárie makajú za 150-200€ na hodinu-prestíž niečo stojí. Na východe vám ju ponúknu aj za 16,50€ s DPH. Vlastný právnik s 5 ročnou praxou stojí zhruba 1600€ v hrubom, čo je v superhrubom zhruba 2200€+200 iné náklady, teda 2400€ pri 160 hodinách a sme na 15€ na hodinu pre zamestnávateľa (zamestnanec dostane 7,50€/hodina v čistom). Asi nie je o čom, že. A takto je to asi pri všetkom. Freelancerov na trhu IT je na celom svete neúrekom, rovnako technikou, ktorí na základe outsorcingovej zmluvy budú "opatrovať" DC nabíjacie stojany.

    Ad.5 Reakcia GW- tu sa chcem poďakovať manažmentu GW, ktorí napriek hlavne negatívnym reakciám nestrkajú hlavu do piesku, ale snažia sa vysvetľovať. Len tak ďalej.

    Ad.6 Vzťah s klientom - osobne tu vidím priestor na zlepšenie. Dnes si všetky väčšie a niektoré menšie firmy uvedomujú, že spokojný klient je hlavnou devízou spoločnosti. Iba spokojný klient sa vráti a je ochotný zaplatiť aj niečo navyše, aby služba pokračovala a firma mala prostriedky na jej ďalšie zlepšovanie. Naozaj v dnešnej dobe treba počúvať hlas klienta. A práve na tomto fore kde sú vaši terajší klienti, ba dokonca budúci klienti treba brat inšpiráciu ako službu nastaviť a následne komunikovať na zákazníkov. Ako príklad uvediem práve Teslu: zákazníci sú plní nadšenia a eufórie, nie len preto, že je to niečo nové ale aj preto akým spôsobom sa na nich product a služba komunikuje. môžem vám potvrdiť, že keby zajtra Elon vystúpil a povedal, že musí ukončiť výrobu elektromobilov, lebo...., tak ja prvý mu napíšem kam mu mám poslať svoje peniaze, aby vývoj a produkcia v elektromobilite pokračovali. a takých by boli státisíce (dobrovoľné príspevkové financovanie je toho príkladom). Ba dokonca nemusím ísť ani do USA a odvolávať sa na Teslu, za mňa aj keby sa tvorcovia či prevádzkovateľ tohto fóra vyjadril, že na prevádzku môžme prispieť, neváham a peniaze podľa svojho budgetu pošlem. Ľudia radi podporia niečo čo má zmysel. príkladov vo svete je vela hudba zadarmo a napriektomu kapela zarába milióny.... Naozaj skúste prehodnotiť komunikáciu s klientami.

    Ad.7 Cena- tarifikáciu sme si rozobrali vyššie. Naozaj je ťažké zhodnotiť, nakoľko človek nepozná reálne čísla. možno by nebolo zlé si zozbierať od klientov a potencionálnych klientov ich názor na cenu. Za mňa by bola fajn cena 0,20€/minúta nabíjania, prežil by som so super prístupom a dobrou službou aj 0,30€/minúta (to skôr do budúcna). Za mňa je 0,50€/minúta neprijateľná cena, čo vedie len k jedinému M3 bude s najvyšším dojazdom.

    Ad.8 Kvalita služby- verím, že ste stavali a službu sa snažíte poskytovať najlepšie ako viete, ale: pri terajsom nastavení práve minútová tarifikácia spôsobuje to, že zaplatím stale inú sumu za rovnaký čas nabíjania nakoľko asi neviete garantovať službu napr. na 95%, t.z. 95% času potečie do auta rovnaké množstvo (nerátam posledných 20% capacity batérie kedy sa výkon znižuje). Takže z 0,50€/minúta môže byť na konci dňa kľudne aj 1€/minúta a to je podľa môjho názoru už naozaj priveľa.



    ZÁVER: držím palce GW, aby mali z trhu pozitívnu väzbu na ich ceny a služby, rovnako držim prsty novým dodávateľom a možno raz sa dostaneme k tomu, že sa el. mobilisti na slovensku a v čechách spoja a založia vlastnú Akciovku s vlastných peňazí a vystavajú si "vlastnú" sieť DC/AC nabíjania . Prvý takémuto nápadu poskytnem svoje právne služby a poskytnem založenie A.S. za 1€ a ak bude vedenie a akcionári chcieť aj právne služby s 30-50% zľavou. Verím, že sa pridajú další a podporia svojimi peniazmi za nákup akcií, službami alebo tovarom tento nápad. Všetko chce však čas. Verím, že trh to celé rozlúskne.
    Tento pán to tu pekne popísal v 8 bodoch, ale podľa toho čo píše asi v živote nemal elektromobil, ani ho nikdy nevidel ani z diaľky, najmä podľa bodu 7.
    Fajn cena 0,20 eur/min ??? To dúfam nemyslíte vážne!!!
    Vysvetlím jednoducho prečo je to nezmysel. Predstavte si napr. Nissan Leaf, ktorý bude nabíjať cez Chademo rýchlonabíjačku. Kapacita batérie je asi 20 kWh. Na 80% nabitia, čo je asi 16 kWh sa nabije za 3/4 hod., t.j. 45 min. Ak by cena nabíjania bola 0,20 eur/min, tak zaplatí 45 x 0,2 = 9 eur, s tým spraví dojazd asi 100 km. Spotreba 9 eur/100 km je fajn? Asi ťažko! A to som nebral do úvahy, že reálna cena u Greenway nie je 0,20, ale 0,50 a ďaľšia vec, že niektoré autá budú nabíjať ešte pomalšie cez Mennekes typ 2, takže ich to vyjde ešte výrazne drahšie.
    Jedným slovom cena za nabíjanie je astronomicky vysoká a vychádza z toho, že prevádzkovateľ chce podporiť smradľavé autá. Za týchto okolností tam žiadny rozumný človek nabíjať nebude.

    Pridajte komentár:


  • 1fisker
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Marekk
    Neviem co na tom celom nechapete snad nikto z vas nezije na Slovensku ? Podla mna to je cele iba o tom ze niekto chcel zarobit dostal od EU dotacie samozrejme vybudovat sa nieco muselo podmienka bola splnena. Teraz je idealny stav nastavit ceny tak aby o sluzbu nebol zaujem a tym padom minimum starosti lebo o zisku aj uz pri vybudovanej sieti sa tu hovorit urcite neda.
    Presne tak to je!
    Doteraz som sa k tejto téme nevyjadroval, mal som na to svoje dôvody, ale asi naozaj začnem.

    Pridajte komentár:


  • Ľuboš Geleta
    odpovedal
    Ďakujem za odpoveď ešte sa k tomu vrátim

    Pridajte komentár:

Pracuje...