GreenWay cennik
				
					Zložiť
				
			
		
	1000,- € zľava na Model S, X
				
					Zložiť
				
			
		
	
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
				
					Zložiť
				
			
		
	Tag Cloud
				
					Zložiť
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
Neviem co na tom celom nechapete snad nikto z vas nezije na Slovensku ? Podla mna to je cele iba o tom ze niekto chcel zarobit dostal od EU dotacie samozrejme vybudovat sa nieco muselo podmienka bola splnena. Teraz je idealny stav nastavit ceny tak aby o sluzbu nebol zaujem a tym padom minimum starosti lebo o zisku aj uz pri vybudovanej sieti sa tu hovorit urcite neda. - 
	
	
	
	
Klucovy je bod 2 - sposob vypoctu platby za nabijanie
Vy sami ste naznacili ako sa da cena na nabijanie rozlozit na cenu energie (refakturaciu dodanej elektrickej energie v rovnakej vyske ako ju nakupili) plus casovu cenu za pobyt na nabijacke, ktora by pokryvala naklady na zriadenie a prevadzku nabijacky. Na poskytovanie elektrickej energie ako sucast inej sluzby netreba ziadne povolenie. Predsa kazdy vacsi najomca obchodnych, alebo kancelarskych priestorov plati prenajimatelovi spotrebovanu elektricku energiu meranu podruznymi elektromermi a pritom prenajimatel priestorov nie je oficialnym dodavatelom elektrickej energie a nemusi mat na to ziadne specialne povolenie.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Ja, skusim zo svojho pohľadu sa vyjadriť a opäť aj so snahou pochopiť aj druhú stranu.
Ad.1 Vystavba- Ja som bol pred rokmi milo prekvapený, že niekto na Slovensku sa rozhodol vystavať sieť DC rýchlonabíjačiek a byť si vedomý toho, že ešte pár rokov z toho nebude prakticky nič. Spojenie GW+Nissan+fondy EÚ vyriešili prvotnú investíciu v prospech všetkých zúčastnených a riziko rovnomerne rozložilo na niekoľko subjektov. Za to všetko palec hore. A zrejme vďaka EÚ aj 5 rokov nabíjania zadarmo.
Ad.2 Minutová tarifikácia vs kWh- GW to poňal celé ako službu DC nabíjania s minutovou tarifikáciou. Otazkou je či sa im vôbec čudovať. Ak by predávali kWh museli by spĺňať obrovské množstvo zákonných podmienok a podrobiť sa regulácii.dodávajú nam službu nabíjania, ktorá sa skladá z dvoch zložiek: (i) cena za kWh v rovnakej výške ako ju nakupujú, (ii) DC nabíjania vrátane státia. Za mňa logické a zrejme jediné rozumné riešenie.
Ad.3 Možnosť výberu dodávateľa- ak si väzmem mapu Slovenska z východu na západ jediným dodávateľom služby DC nabíjania je na tejto trase práve GW. Vzhľadom na terajšiu penetráciu na trhu iných dodávateľov tejto služby je možné konštatovať, že sa nám tu potencionálne črtá Monopol GW, čo môže deformovať správanie sa GW. Dokiaľ nebude penetrácia na trhu vyššia, tak s týmto asi nič nespravíme, až do času kedy by nastúpila štátna regulácia.
Ad.4 Náklady- každá firma sa snaží optimalizovať ako sa len dá. V dnešnej dobe je obrovské množstvo možností či už vlastná lacná pracovná sila alebo outsorcing. To už je ale úloha na GW nájsť možnosť, či je možné náklady optimalizovať. tu sa možno viem vyjadriť práve k spomínaným nákladom na právnikov. Dnes je trh s právom tak zdeformovaný, že nie je nezvyklé na Slovensku nájsť túto službu v rozmedzí 16,50€ až 200€ s DPH/hod. Záleží čo preferujete. v Bratislave je možné nájsť kvalitnú právnu službu od 30-60€ s DPH. Fancy medzonárodné kancelárie makajú za 150-200€ na hodinu-prestíž niečo stojí. Na východe vám ju ponúknu aj za 16,50€ s DPH. Vlastný právnik s 5 ročnou praxou stojí zhruba 1600€ v hrubom, čo je v superhrubom zhruba 2200€+200 iné náklady, teda 2400€ pri 160 hodinách a sme na 15€ na hodinu pre zamestnávateľa (zamestnanec dostane 7,50€/hodina v čistom). Asi nie je o čom, že. A takto je to asi pri všetkom. Freelancerov na trhu IT je na celom svete neúrekom, rovnako technikou, ktorí na základe outsorcingovej zmluvy budú "opatrovať" DC nabíjacie stojany.
Ad.5 Reakcia GW- tu sa chcem poďakovať manažmentu GW, ktorí napriek hlavne negatívnym reakciám nestrkajú hlavu do piesku, ale snažia sa vysvetľovať. Len tak ďalej.
Ad.6 Vzťah s klientom - osobne tu vidím priestor na zlepšenie. Dnes si všetky väčšie a niektoré menšie firmy uvedomujú, že spokojný klient je hlavnou devízou spoločnosti. Iba spokojný klient sa vráti a je ochotný zaplatiť aj niečo navyše, aby služba pokračovala a firma mala prostriedky na jej ďalšie zlepšovanie. Naozaj v dnešnej dobe treba počúvať hlas klienta. A práve na tomto fore kde sú vaši terajší klienti, ba dokonca budúci klienti treba brat inšpiráciu ako službu nastaviť a následne komunikovať na zákazníkov. Ako príklad uvediem práve Teslu: zákazníci sú plní nadšenia a eufórie, nie len preto, že je to niečo nové ale aj preto akým spôsobom sa na nich product a služba komunikuje. môžem vám potvrdiť, že keby zajtra Elon vystúpil a povedal, že musí ukončiť výrobu elektromobilov, lebo...., tak ja prvý mu napíšem kam mu mám poslať svoje peniaze, aby vývoj a produkcia v elektromobilite pokračovali. a takých by boli státisíce (dobrovoľné príspevkové financovanie je toho príkladom). Ba dokonca nemusím ísť ani do USA a odvolávať sa na Teslu, za mňa aj keby sa tvorcovia či prevádzkovateľ tohto fóra vyjadril, že na prevádzku môžme prispieť, neváham a peniaze podľa svojho budgetu pošlem. Ľudia radi podporia niečo čo má zmysel. príkladov vo svete je vela hudba zadarmo a napriektomu kapela zarába milióny.... Naozaj skúste prehodnotiť komunikáciu s klientami.
Ad.7 Cena- tarifikáciu sme si rozobrali vyššie. Naozaj je ťažké zhodnotiť, nakoľko človek nepozná reálne čísla. možno by nebolo zlé si zozbierať od klientov a potencionálnych klientov ich názor na cenu. Za mňa by bola fajn cena 0,20€/minúta nabíjania, prežil by som so super prístupom a dobrou službou aj 0,30€/minúta (to skôr do budúcna). Za mňa je 0,50€/minúta neprijateľná cena, čo vedie len k jedinému M3 bude s najvyšším dojazdom.
Ad.8 Kvalita služby- verím, že ste stavali a službu sa snažíte poskytovať najlepšie ako viete, ale: pri terajsom nastavení práve minútová tarifikácia spôsobuje to, že zaplatím stale inú sumu za rovnaký čas nabíjania nakoľko asi neviete garantovať službu napr. na 95%, t.z. 95% času potečie do auta rovnaké množstvo (nerátam posledných 20% capacity batérie kedy sa výkon znižuje). Takže z 0,50€/minúta môže byť na konci dňa kľudne aj 1€/minúta a to je podľa môjho názoru už naozaj priveľa.
ZÁVER: držím palce GW, aby mali z trhu pozitívnu väzbu na ich ceny a služby, rovnako držim prsty novým dodávateľom a možno raz sa dostaneme k tomu, že sa el. mobilisti na slovensku a v čechách spoja a založia vlastnú Akciovku s vlastných peňazí a vystavajú si "vlastnú" sieť DC/AC nabíjania . Prvý takémuto nápadu poskytnem svoje právne služby a poskytnem založenie A.S. za 1€ a ak bude vedenie a akcionári chcieť aj právne služby s 30-50% zľavou. Verím, že sa pridajú další a podporia svojimi peniazmi za nákup akcií, službami alebo tovarom tento nápad. Všetko chce však čas. Verím, že trh to celé rozlúskne.Naposledy upravené mozeg; 12-05-2016, 18:44.Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Osobne si myslim, ze keby ste dali pausal na rok ako to ma napriklad CEZ tak by ste prisli daleko ku vacsim peniazom a vacsiemu mnoztvu zakaznikov ako v tejto situacii. A odpadla by aj pracna cast spojena s fakturaciou minut. Skusali ste pan Lauko pocitat aj takuto variantu? - 
	
	
	
	
1. ... stále ste to nepochopili alebo úmyselne odbočujete od základného pomýleného účtovania ZA MINÚTU, keď točíte raz jeden a raz druhý kolega stále dookola ??? Vaša rečnícka otázka je teda úplne irelevantná: "Kolko by podla Vas malo stat napr. jedno nabíjanie (napr.30 min), ak vychadzate z hrubych predpokladov :"
2. nech sa páči, môžete doplniť aj konkrétne čísla (nemusíte na hrubo), ale reálne a môžeme počítať spoločne a nezabudnite aj na platbu z EU:
- trhova cena nabijacky, zivotnost 7 rokov
- utilizacia napr. 60 - 90 min za den
- Naklady na development (vyber lokalit, povolenia, pravne sluzby),
- Naklady na realizaciu, pripojku, zapajanie, reviziu.
- Prenajom miesta
- Fixne poplatky za pripojenie do elektrickej siete pre kazde odberne miesto,
- Spotrebovana elektrina,
- Udrzba a revizie
- Poistenie
- Naklady na financovanie.
- Personalne naklady
- Firemna rezia
- IT system, jeho rozvoj a udrzba
- naklady súvisiace s komunikaciou
- zostane miesto aj na primerany zisk???
A potom by nemal byť problém zavrieť nám ústa, no nie? Keby ste išli zdokladovať s podrobnými nákladmi na vybudovanie a udržiavanie siete na URSO spolu s cenníkom za dodaný kW, asi by ste moc nepochodili, VŠAKŽE? Nemusíte chodiť na URSO, môžeme Vám to pomôcť spočítať aj tu napr. na fóre, tak šup-šup, sem s faktúrkami, mzdovými listami, réžiami, atď. no a samozrejme spomínaný "PRIMERANÝ ZISK" a to vieme tak my ako aj Vy, že Vám ešte vždy ostane priestor preháňať s nafukovaním nákladov. Na konci tohto výpočtu by sme boli asi všetci milo, niektorí nemilo prekvapení ...
Podotýkam, že Vás do toho nikto netlačí a určite si to radi necháte ako svoje obchodné tajomstvo, no a namiesto rozmýšľania ako pritiahnuť zákazníka k stojanom a začať postupne dlhodobo zarábať a nalákať na kúpu e-mobilu ďalších a ďalších zákazníkov, sa radšej márnivo snažíte vysvetľovať a presviedčať o nastavení "fér" biznisu pre všetkých s primeraným snáď aj podhodnoteným ziskom a budete radšej pozerať na prázdne nabíjacie miesta.
Inak nepochopil som ešte jednu vec (neviem či už niekto riešil), načo vlastne máte 2 parkovacie miesta ku nabíjačkám, ktoré dokážu nabíjať súčasne iba 1 auto ? Dosť zbytočné, nie ? Žeby práve preto obmedzenie na 45 MINÚT (a to máte po up-grade) ? Takže tu máme neskutočne predraženú službu dodávky el. energie určenú práve na dlhé a občasné trasy a v praxi to vypadá tak, že prídete k stojanu najdrahšej elektriny so 45 MIN. obmedzením, s ktorým ani nedôjdete k ďalšiemu stojanu a môžete zase nabíjať AK. Ak tam čírou náhodou nebude práve nabíjať Váš kolega, ktorý tam prišiel o 5 min. skôr a tiež potrebuje súrne nabiť a tak si teda počkáte prvých 45 MIN. kým si pošteklí svoju baterku on a potom Vás čaká ďalších 45 MIN. tento-krát Vašich, aby ste si pošteklili svoju baterku VY. Za predpokladu, že si nepriplatí a nerozhodne sa nabíjať, koľko potrebuje.
DRAHÉ TAK, AKOBY DOKONALÉ A NEDOKONALÉ TAK, AKO KEBY ZADARMO !
Neplytvajme si teda navzájom zbytočne čas na fórach a nechajme tomu čas a uvidíme, kto dlhšie vydrží a kto nakoniec prehodnotí svoje postoje a bude musieť zmeniť ich.
A ešte jedna poznámočka na záver: už viacerí z nás Vám tu písali, že nikto nečakal, že nabíjanie zadarmo bude naveky a od začiatku bolo jasné, že to raz príde a platiť sa bude - ako za všetko. No vyhadzovanie na oči, že ste tu 5 rokov poskytovali služby a prúd zadarmo by som moc nevyťahoval, nedávali ste to predsa zo svojho a ako každý EU projekt ste to určite mali zahrnuté v projekte a podmienkach podpory ako to je pri všetkých EU projektoch a dostali ste na to peniaze, ktoré ste na to žiadali. A koľkože na Slovensku jazdilo e-mobilov tak napr. práve pred tými 5-timi, potom 4-mi, 3-oma rokmi, ... ? A koľkože áut to aj reálne využívalo, keďže ani Vaša sieť nebola taká hustá ako dnes ? A ako často ? Dajte teda štatistiku (ktorú máte presnú), nech sa bavíme konkrétnejšie ... asi radšej nie, že?
NO A PRÁVE PRETO 5 ROKOV, LEBO TO MÁTE Z EU PROJETOV A BOLA TO PODMIENKA - A NIE ZO SVOJHO AKO SA SNAŽÍTE NENÁPADNE PODSÚVAŤ !!! Samaritáni snáď nie ste, alebo sa mýlim ?
Takže navrhujem prehodnotiť, nech si tu nemusíme vyhadzovať na oči a môžeme začať fungovať ako seriózny dodávateľ a spokojný zákazník a spoločne vylepšovať túto skvelú myšlienku a Vašu zatiaľ (podľa možností) najlepšiu nabíjaciu sieť na Slovensku a samozrejme tak konečne začať potláčať hegemóniu ropných magnátov.
... asi toľko ...
Pozdravujem tím Green Way - 
	
	
	
	
Ja si pri citani argumentacie panov z Greenway predstavujem ako by to vyzeralo keby benzinove stanice mali poplatok za cerpanie 10 Euro za minutu pouzitia stojanu. A s klubovou kartou 2.
Ten fakt ze dodanie suroviny ju predrazuje viac ako 5 nasobne je absurdny. Keby bola cena bez pausalu 0.20 tak by som ani nepipol, ale 0.50 je proste strasne vela. S takouto cenou budu tie stojany vyuzite max 60 minut denne aj nadalej
					 - 
	
	
	
	
ceny ste dali a je na zakaznikoch ber alebo nechaj tak. Mne osobne ale aj dalším vadí platba za čas a nie za kwh. aj tu vodu čo vo vašom prispevku spominate nespotrebavame na čas ale na litre. platenim nabijania na čas sa niekedy /napr. v zime/ predraží nabijanie aj o 80%Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Já nemám zač děkovat, nenabil jsem tam ještě ani jedinou Wh. Naopak jsem je vždy dával za vzor neschopnému ČEZu.
Kolik z těch všech vyjmenovaných nákladů pokryla nějaká ta dotace? - 
	
	
	
	
Pekny vecer prajem.
Je velmi zaujimave sledovat prebiehajucu diskusiu. Napada ma samozrejme vela komentov, najdolezitejsie su zrejme nasledujuce:
1. Tazko sa mi v prebiehajucej diskusii identifikuju prispevky, ktore by zahrnali aj podakovanie pre GreenWay za to, ze viac ako dva roky poskytovala sluzbu bezplatne pre vsetkych, vratane tych najvacsich kritikov prezentujucich na tomto fore svoje nazory.
2. Preco podla Vas neplatime za vodu vo flasi zo supermarketu podobnu/rovnaku cenu ako za rovnaky objem vody, ktory spotrebujeme doma z vodovodneho kohutika?Alebo preco nie je v cene za Taxi sluzby reflektovana iba cena spotrebovanych pohonnych hmot za predmetnu jazdu? Obdobnych pripadov vieme vsetci uviest urcite vela. Kam smerujem je fakt, ze cena sluzieb GreenWay je primarne determinovana inymi polozkami (radovo vyssimi) ako hodnotou elektrickej energie, vyuzivanej pocas nabijania na rychlonabijacich stojanoch. Aj preto je absolutne nespravne porovnavat ceny za rychlonabijanie s cenou elektrickej energie. Ceny GreenWay su standardne, co je mozne okrem ineho vidiet aj pri porovnani s inymi poskytovatelmi sluzieb nabijania (napr.Smatrics), ktori dokazu poskytovat sluzby v plnohodnotnom rozsahu.(zvyraznujem PLNOHODNOTNOM) Nutne musia odrazat naklady, ktore vznikaju pri poskytovani predmetnych sluzieb, inak je logicky otazkou udrzatelnost podnikania v tomto sektore.
3. Od kolegu Petra Badika odznela vyzva, ktora pre mna z nepochopitelnych dovodov nebola zodpovedana. Vsetci vieme pocitat, mame dokonca aj kalkulacky
, tak skuste prosim urobit to,co je pre tuto diskusiu podstatne. Kolko by podla Vas malo stat napr. jedno nabijanie (napr.30 min), ak vychadzate z hrubych predpokladov :
- trhova cena nabijacky, zivotnost 7 rokov
- utilizacia napr. 60 - 90 min za den
- Naklady na development (vyber lokalit, povolenia, pravne sluzby),
-Naklady na realizaciu, pripojku, zapajanie, reviziu.
-Prenajom miesta
- Fixne poplatky za pripojenie do elektrickej siete pre kazde odberne miesto,
- Spotrebovana elektrina,
- Udrzba a revizie
- Poistenie
- Naklady na financovanie.
- Personalne naklady
- Firemna rezia
- IT system, jeho rozvoj a udrzba
- naklady súvisiace s komunikaciou
- zostane miesto aj na primerany zisk???
Ak budete pocitat, tak je to prvy krok spravnym smerom. Pretoze diskusia o cenach musi/by mohla mat aj nejaky realny podklad. GreenWay logicky svoj nazor na primerane ceny vyjadrila v zverejnenom cenniku. Ak budete pocitat dobre, predpokladam, ze budete velmi pozitivne prekvapeni.
Na zaver, rozumiem, ze ked je nieco zadarmo a treba za to teraz platit, prve emocie su negativne. Avsak, ak existuje vola na pochopenie racionalnych dovodov,diskusia by mala postupne smerovat od emocii ku pochopeniu pragmatickych, overitelnych faktov.
Dnes som cital pekne motto od W. Churchilla, ktore mozno vystihuje kulturu a mentalitu ludi, stojacimi za projektom GreenWay. " Nikdy, nikdy, nikdy sa nevzdavaj".
A tak sa nam dufam spolocne podari prekonat aj fakt, ze za nabijanie na rychlonabijackach treba zacat platit primerane ceny, a ze to nakoniec je v prospech rozvoja e-mobility.
S pozdravom,
Rasto Lauko
GreenWay
Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Ahojte spolutrpitelia !
... diskusia v plnom prúde ... Nechodím na fóra často, no pri zverejnení cenníka GW mi tak stúpol tlak, že som si túto diskusiu vyslovene vyhľadal.
Takže všetkým, ktorí môžu doporučujem svoje e-autá používať na krátke vzdialenosti a na dlhšie trasy vytiahnuť klasické autá.
Inak, aby som nezabudol, bohovská podpora e-mobility pán riaditeľ, len co je pravda !!!
Asi toľko ...
Preto ja osobne odporúčam a preferujem v tomto období používať plug-in hybridy. Kto nechce mať 2 autá, je to ideálna voľba.
Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Ahojte spolutrpitelia !
... diskusia v plnom prúde ... Nechodím na fóra často, no pri zverejnení cenníka GW mi tak stúpol tlak, že som si túto diskusiu vyslovene vyhľadal.
Po prečítaní si srdcervúceho listu od riaditeľa GW ako chcú podporiť e-mobilitu na Slovensku a v celej EU som mu to skoro skonzumoval aj s navijákom. Hneď po prejdení na cenník som sa išiel skoro vyvracať (doslova). Nechcem sa ich nejako dotknúť, no zrejme si myslia, že si vymyslia PROJEKT, ktorý im raz zaplatia EU fondy a druhý-krát tých 250 e-mobilov a pár občasných návštevníkov. PROJEKT bol zrejme dobre nadhodnotený, keď nepotrebujú získať klientelu, ktorá by ich začala živiť. No veď uvidíme dokedy ... bubáky sa raz rozkotúľajú. Môžu tu vysvetľovať koľko len chcú. Inštalácia je zaplatená, nejaká nepatrná spoluúčasť investovaná a teraz idú vyskúšať koľko budú ľudia ochotní zaplatiť. No bohužiaľ toto "trošku" prepískli (!). Si myslia, že keď sme boli ochotní zaplatiť také peniaze za e-autá tak budeme dojné kravy ktoré podoja. No asi pozabudli pri svojom ziskuchtivom rozmýšľaní, že drvivá väčšina ich zákazníkov sú podnikatelia, ktorí majú svoje kalkulačky v najlepšom poriadku a nebudú podporovať takéto tlačenie k múru. Väčšina má k dispozícii niekoľko aút vo svojom vozovom parku a bude ich využívať podľa momentálnej výhodnosti.
Takže všetkým, ktorí môžu doporučujem svoje e-autá používať na krátke vzdialenosti a na dlhšie trasy vytiahnuť klasické autá. Uvidíme, koľko "nabiznisujú" páni z GW, keď budú musieť tie poplatky, o ktorých rozprávajú (a verím, že ich majú) musieť platiť a nepredajú ani kW (resp. iba tie núdzovo odobraté)?
NENABIJAJTE NA Green Way POKIAĽ NEMUSÍTE !!!
UVIDÍTE, ŽE BUDÚ MUSIEŤ ZMÄKNÚŤ - taký je zákon obchodu.
NIE JE DOPYT - CENA MUSÍ ÍSŤ ZÁKONITE DOLE. Poučka ešte zo školy, no stále platí (pokiaľ nemáte iné zdroje).
CENY MUSIA BYŤ JEDNODUCHO ADEKVÁTNE A ODRÁŽAŤ AJ SITUÁCIU NA TRHU - platí v každom segmente, nemyslíte?
PODĽA MŇA JE TO BUĎ IBA NESKÚSENOSŤ ALEBO ROZŠÍRENÉ ZRENIČKY.
... ONO PRÍDE RAZ VYTRIEZVENIE A NÁSLEDNÉ ZREÁLNENIE - UVIDÍTE ...
... LEN ABY POTOM UŽ NEBOLO PRÍLIŽ NESKORO A NAKONIEC VÁS BUDÚ PONÚKAŤ NIEKDE V DRAŽBE AKO SKRACHOVANÝ START-UP ...
PRAJEM ZDRAVÝ ROZUM A VEĽA ÚSPECHOV V ĎALŠOM PODNIKANÍ.
Čím skôr prídu superchargre Tesla, tým skôr príde vytriezvenie. Snívali o superbiznise, no budú sa musieť uspokojiť s oveľa dlhšou dobou návratnosti svojho bussiness plánu ;-) . Inak, aby som nezabudol, bohovská podpora e-mobility pán riaditeľ, len co je pravda !!!
Asi toľko ...Pridajte komentár:
 - 
	
	
	
	
Minútová tarifikácia je zrejme nakoniec sekundová tarifikácia, takže sa platí za každú sekundu, nie len za celé minúty. Včera som prvýkrát nabíjala takto platene a za nabíjanie 23,08 min (x 0,20 €) mi vyšla suma 4,616 €, avšak GW vyšla suma 4,63 € a pri nabíjaní 21,49 min mne vyšla suma 4,298 €, ale Greenwayu cena 4,37 € - no rozhodne zaujímavé. Sú to len centy navyše, ale samozrejme, že v prospech GW. A tiež si myslím, že na bežnej čerpacej stanici tiež neplatíme za používanie stojanu, ani za parkovanie na benzínke, ale iba za natankovaný benzín/naftu... A platba za kW asi u Greenway nie je možná preto, že oni nie sú predajcovia elektriny, ako napr. ZSE... no môj názor, možno sa mýlim. 
Pridajte komentár: