ZSE

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Este si zabudol na Billu gratis u Vas na zapade. A na par miestach VSE AC, a aj to ZSE malo celkom dlho AC zdarma mam dojem, ci nie?
    ejoin nabijacka poskodila motor, alebo co to bolo s tym MB?

    Catchcash Opakovane spominas "az raz budem mat wallbox", na ten je nutna 5rocnica?

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Kazdy ma na to iny pohlad. Vsetky tie veci co si vymenoval su super pre niekoho (mozno aj vacsinu). Mne napriklad absolutne nepomoze nabijanie na ceste do Chorvatska kedze by som tam ani nedosiel Takisto nepotrebujem po meste nabijat na DC. A tak mi neostava nic ine len trpiet ZSE (pretoze to mam najblizsie) kym nebudem mat wallbox.

    Tym som len chcel povedat, ze to co niekomu vyhovuje, neznamena ze to automaticky vyhovuje vsetkym

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Malé zhrnutie pre tých neskorších elektromobilistov.

    Prvý bol GreenWay, keď tu nebolo nič. Nabíjanie bolo zdarma, aj niektorí tu z fóra si to užili. Potom spoplatnil, vyvolalo to vlnu odporu ale mohlo to byť zdarma udržateľné ?
    Potom prišlo ZSE s pár stojanmi v BA a začal Lidl a neskôr Kaufland. Medzitým GreenWay mal problém so starými stojanmi a dal ich zdarma, dokedy ich nevymení.
    Spoplatnil ZSE ale začali Slovnaft na západe.
    Spoplatnil Slovnaft a LIDL sa odtrhol z reťaze.
    Takže stále sú možnosti ako jazdiť a neplatiť, samozrejme základom je mať možnosť nabiť doma a dlhý dojazd elektromobilu.

    GreenWay mal v minulosti akciu v lete zdarma k moru do Chorvátska, potom mali výzvu k Baltu aby ukázali, že tam majú sieť. Všetko zasa nabíjanie zdarma. Posledné roky chorvátsky Elen zdarma, ešte aj na jeseň som si urobil výlet do Dubrovníka a ešte nižšie na najjužnejší cíp Chorvátska, tým mám Chorvátsko na EV prejdené najdlhšie ako sa dá. Bez jediného centu za nabíjania.

    GreenWay mal v lete akciu dva mesiace 100 kWh zdarma. Potom mali toľko dní, koľko rokov, tam som mal 5 dní (500kWh) a aktivoval som to pri dlhšej dovolenke. Potom mali 100 kWh ako omluvu za strhnutie poplatku, ktorý nemal byť. Tiež som mal ešte nejaký kupón za prieskum na 50 kWh. Tesla dávala 1500 km zdarma pri kúpe, to som využil pri dvoch cestách naprieč Rakúskom. Teraz sú Superchargre zdarma na Slovensku (aj keď ešte nemám minuté voľné km od Tesly).

    Situácia je taká, že som za 5 rokov jazdenia na EV nezaplatil za nabíjanie viac ako 20 € (spolu za všetky roky). Tento rok to bolo nejakých 27 centov, aj to len preto, že sa mi zasekol konektor po ukončení nabíjania v Poprade pri Maxe a aj keď už nenabíjalo, tak naúčtovali to stojné po hodine dokedy sa mi podarilo odblokovať zámok.

    Takže je lepšia krajina na EV ako Slovensko a to aj vďaka GreenWay ?

    Poznámka k ZSE: za roky čo prevádzkujú spoplatnené nabíjačky, mali vôbec nejakú akciu ako GW, kde by dali nejaký bonus alebo zdarma kWh ? Infolinka o ničom a len sa pokúšajú ľudí nachytať na predražené Wallboxy alebo fotovoltaiku. Nabíjanie za 9 centov nebolo dotované, ich náklady na túto elektrinu vyššie neboli, len si odpustili 300% zisk. Silovka sa minulé roky v priemere pohybovala okolo pár centov (veď fotovoltaici vedia za koľko im vykupovali priemernou cenou elektrinu v 2019,2020) a distribučné poplatky tiež. Na stojan dostali dotácie z fondov rovnako ako ostatní. A k eJoin sa vyjadrovať nebudem, nemám ich kartu ani nechcem, oprava motora na novom Mercedesi mi stačila, aby som sa ich stojanom vyhýbal aj keby ešte platili mne za nabíjanie.

    Pridajte komentár:


  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Taur Toto je hodne individuálne. Mne na Kone tiež 60kW DC absolútne postačuje. Navyše je dnes lacnejšie ako 11kW AC od "tradičných". Aktuálne robím na EV týždenne cez 500 km, z toho 400 diaľničných a úplne si vystačím s AC nabíjaním. Bývam v paneláku a teda v meste ma namiesto 1 stojanu s 50kW DC+22kW AC viac poteší 6-7 AC 11kW stojanov.
    Ešte do začiatku roka som to mal tak, že ZSE na domáce nabíjanie a ak sa šlo von, tak GW roaming. Teraz vonku Ionity a doma, zatiaľ ejoin.
    Kým sa neustália cenníky, je zatiaľ ejoin najvýhodnejší. Ale zrejme, ako píše milan84, je to len otázka času. Až potom by som to hodnotil.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 To nieje moj pripad kedze EV mam 10 mesiacov, takze eru operatorov zdarma som velmi nezazil, len ma tak lizla. Ani ma ziadny nesponzoruje, ani so ziadnym nesympatizujem, ani nemam voci ziadnemu averziu, ani s ziadnym niesom rodina ... pozeram na nich pragmaticky. a sudim podla svojej praxe, potrieb a pomerov regionov kde sa pohybujem.
    Tunajsim pomerom som prisposobil vyber EV a s AC22kw ma absencia DC v regione, ci nefunkcna jedina siroko daleko, alebo obsadena nerozhodi. Ved pocas hodinoveho parkovania pribijem na 120km. V takom ptipade siroka siet AC ejoinu je lepsia ako jedina sebespolahlivejsia DC GW resp. ziadna.
    A nakoniec ked byvas v panelaku, tak aj v hometown cena a hustota AC operatora tiez zavazi.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Taur moj milovany gw? ako, ja chapem, ze ak niekto dava X rokov zadarmo AC, tak ho bude vacsina ludi velebit a na ostatnych nadavat, ale to je trosku pokriveny pohlad. Dnes je siet skor o DC. Na AC su tu domacnosti, firmy, hotel, obchod.
    Viem, ze AC maju par trefnych lokalit, ale ani tam nie je zaruka funkcnosti. Mozno mam smolu len ja, ale ked historicky rozmyslam ake sa tu vedu na tuto temu diskusie, nie som zdaleka jediny.
    Spat k teme - ak niekto nechce dotovat z vlastneho, budu zdrazovat. Inak sa neda pri nejakom obchode, ktory ma byt aj ziskovy.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Absolutne. Pozri si ich mapku pokrytia AC o ktorom bola aktualne rec. A aj DC mozes, pretoze ja som sa u nich na DC zatial vzdy nabil ked som potreboval. Nezijeme vsetci okolo BA, z pohladu vychodnara je konkurencnejsi ako GW a ZSE. Vlastne tvoj milovany GW je vcelku nepouzitelny, je drahy a niet ho. Co mas na vyhchod ci sever od PO/KE? Iba ejoin, na Spisi? iba ejoin, na orave? ejoin...

    PS: A nakolko mam auto s DC46kw tak mne vykon ich DC nabiek bude par rokov postacovat.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Taur nechcem byt neslusny, ale mas pocit, ze aktualny ejoin je konkurencia pre dvoch velkych hracov? Oprav ma ak mam staru info, ale maju max 60kW stojany, kde je hop alebo trop ci ti bude fungovat.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Zatial naboperatori nezaviedli 2r viazanost ako mobilny/IT operatori, tak nieje problem pendlovat pri zmenach cennikov tam kde komu to bude vyhodnejsie. Teraz chvilku taha pilku ejoin co sa ceny tyka, teda od 1.4, teda ak nedvihnu zas aj oni.
    A stale je to v pohode oproti fosilom. Toto zdrazenie AC od ZSE o 111% by znamenalo u mna o 1,7e/100km viac, pri mojom spalovaku by som o tolko viac platil pri zdazeni len o 19% a benzin zdrazel medzirocne viac.
    V najhorsom zacnem nebijat doma kde je to regulovane zatial.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Catchcash a ty dopredu vies, ze ZSE tento rok uz ceny nezdvihne? DC nezdvihli spolu s AC len preto, aby nenastvali uplne vsetkych a aby to davkovali postupne. Do leta (ak budu trhove ceny taketo a stupat) nemaju inu moznost. Aj ked...tri roky dotovania AC im za to stalo tak uvidime

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Ked niekde mas 850kWh zdarma a niekde nič, tak je to velky rozdiel.

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    nechcem sa teraz vyjadrovat k cenniku ZSE ale fakt, ze konkurencia ponukala minuly rok zlavy je podla mna dost slaby argument. To akoze dopredu vies ze bude ponukat aj tento rok v takom istom pocte a vyske aby sa ti to oplatilo? Mozno len chceli prilakat novych zakaznikov a ked ich budu mat dost tak to dopadne presne ako pri ZSE...kazdy to robi koli zisku

  • Pepo096
    komentoval k 's odpoveď
    Zaskocili ste ma teraz. To AC nabijanie som vyuzival casto, tymto padom pre mna platit program straca zmysel.
    Ako to ma Greeway v pripade niektoreho programu? Je tam tiez mesacna zuctovacia fa ako ZSE, alebo sa to strhava z karty po kazdom nabijani?

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    najhorsie na tom je to ze vsetko okrem ZSE mam relativne daleko...uz nech mam wallbox

  • Miroslav Rojko
    odpovedal
    Celý ZSE cenník je trápny. Síce majú o trocha nižšie kWh sadzby ako Greenway ale Greenway mal aj minulý rok toľko akcii, že v konečnom dôsledku cena za kWh vyšla výrazne lacnejšie.
    Čerešničkou je to nepoužiteľné AC nabíjanie v zahraničí za 9€ / hod. = 0,82€ / kWh. Aj v piatok som sa pozeral na nabíjačku ich roamingového partnera v jednom alpskom stredisku ale ako minule, nepripojil som. Nabíjať za raz takú cenu na AC ako som potom 50 km po ceste nabil na Villach-Ost V3 Supercharger (250 kW UltraDC), je naozaj predražená trapošina aj s celými ich sadzbami.

    Pridajte komentár:

Pracuje...