
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
ZSE
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
15.7 odchádzame do Grécka (chalkidiki). Pozerám, že nás čaká celkom dobrodružstvoEšte nie som rozhodnutý, či ísť cez Macedónsko, alebo Bulharsko.
-
Macedonska dialnica bola pred zhruba 4 rokmi celkom zaujimava.
Cesta smer Grecko bola oznacena ako dialnica, no v podstate to bola len jednosmerka z povodnej obojsmernej vcelku klukatej cesty bez odstavneho pruhu (kto rad soferuje, tak vcelku ocenil clenity profil cesty vynucej sa popri rieke. ostatni mohli ocenit aspon peknu prirodnu sceneriu), zatial co cesta smer Srbsko bola uz rovna dialnica (teda len ten jeden profil)
-
Naspäť som išiel cez Macedónsko a cesta je nielen kratšia ale aj stále diaľnica, v Bulharsku sa ide dosť po obyčajných cestách. Nabudúce pôjdem aj smerom tam cez Macedónsko, pod 400km po diaľnici od posledného srbského SuperChargra na poslednej Macedónskej pumpe pred Gréckom je 100kW nabka (a podľa plugshare spoľahlivá), kde som nabíjal. V Grécku sú stále zdarma LIDL nabíjačky a tých Lidlov je v okolí Solúnu niekoľko. Sú obmedzené na 20 kW ale nevypínajú, takže dá sa kolobežkou odbehnúť na pláž a nechať nabíjať aj niekoľko hodín. Funguje súčasne AC aj DC. A pre mňa to bola posledná záchrana pred cestou domou aj za cenu, že som tam hodinu a pol strávil, lebo aj keď som chcel zaplatiť, nemohol som (ZSE kartou) nikde nabiť. A apka k AC nabíjačke pri ubytovaní priamo Gréckeho operátora chcela 100€ kredit, čo by som nebol minul ani z tretiny (nie rezerváciu ale naozaj by stiahla 100€ ako krediť a nevrátila nič).
-
No pozerám, že ani H/K s ich kartami tam nič nemajú. Rumunsko a potom až Grécko. Čo tá Fines appka?
...ešte cez plugsurfing appku by sa zrejme dalo dačo spustiť.Naposledy upravené tommik; 05-07-2023, 19:13.
-
Bulharsko - žiadna stanica. Takže pokračovanie z cesty do Grécka, dnes som bol vyrozumený, po neviem koľkých urgenciách z mojej strany, že tie stovky staníc v roamingu, ktoré majú v Bulharsku, sú všetky od operátora Fines a ten nemá prepojenie cez ich roamingovú platformu a budú nabíjačky tiež odstraňovať z mapy. Keďže jeho majú ako jediného partnera v Bulharsku, že tam nebude žiadna stanica na nabíjanie. Táto odpoveď im trvala od 14.6. do dnes. Takže ak sa nájde ešte nejaký cestovateľ do Grécka alebo Bulharska, na ZSE sa nespoliehajte. Do Grécka ako dlhého člena EU sa s kartou ZSE a ich roamingovou platformou nedostanete, Srbsko, Bulharsko úplne bez pokrytia a v Macedónsku majú pár AC stojanov mimo trasy v Skopje (nebol som tam, takže neviem či fungujú, možno keby som skúsil ...)
Fascinuje ma, podľa čoho zaraďovali stanice do mapy, keď zaradili operátora, ktorý nemal prepojenie na Hubjekt (ich roamingová platforma), čo potom v iných štátoch. Vyzerá to, že sa naozaj nedá na nič, čo už niekto z nás konkrétne nevyskúšal, spoľahnúť.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 05-07-2023, 18:40.
- Likes 2
-
Áno, na to bola odpoveď v marci že to vyrieši sw. upgrade, ale ešte nevyriešil. Rozdelenie výkonu som riešil preto ze moje predchádzajúce skúsenosti s Deltou GW v Auparku BA boli, že rozdelenie nie je 1/2 ale fkexibilnejšie, Alpintronik to ale inak nevie.
Pridajte komentár:
-
Tam neslo o rozdelenie, to je samozrejme a je to tak odpradavna, ze sa deli vykon vo fixnych hodnotach jednotlivych modulov-menicov ale islo o to, ze po ukonceni nabijania na jednom konektore sa nepripoji vykon z druheho modulu, ktory sa vyuzival na nabijanie ineho auta a je uz volny. Ked sa pripoji druhe auto, modul sa od prveho konektora odpoji a pridelimdruhemu konektoru ale po ukonceni nabijania naopak spatne to uz neurobi.
-
To iste, v minulosti som to riešil so ZSE podrobné to vysvetlili. Sú to dva 75 kW moduly, ktoré ak sa mabíjajú dve autá sa rozdelia tak, že jeden modul obsluhuje jeden konektor a druhý druhý konektor. Alpintronik to ma technický inak riešené ako Delta, ta to vie presnejšie rozdeliť. Mal by prísť v budúcnosti sw. upgrade, ktorý aspoň umožní pripojiť aj druhý modul po skončení jedného nabíjania, ale zatiaľ treba, ak jeden odíde, tak sa odpojiť a znovu sam pripojiť
Pridajte komentár:
-
Miroslav Rojko To si mal este v pohode. Ja som minule nabijal na ABB50kw a prisiel ukrajinec s Teslou a snazil sa napojit cez nejaky adpater, chvilku tam saskoval neslo mu to tak odisiel, nato som si vsimol ze prestalo nabijat aj mne. Vystupim ze sa zapnem zas a nabka uplne mrtva, displej zhasnuty, neviem ci vyhodil poistky, alebo co.
-
Neviem aky typ stojana, je bez Chademo, 2xccs a ac ma. Takze bug.
-
tam je Alpitronic nie? ABB ma takyto bug-vlastnosti, ale tiez len starsi sw napr. v TN pri mekaci. Zeby rovnakou logikou fungoval aj Alpi?
-
ZSE Kozí vŕšok. - druhé auto odíde ale konektor dáva stále len polovicu 75kW. Musel som po niekoľkých minútach vypnúť a zapnúť nabíjanie, aby išlo 150kW. To stojan nevie počas nabíjania pridať výkon, keď sa mu uvoľní kapacita na druhom konektore ?
Akú máte skúsenosť ? Pridalo Vám niekomu zantakejto situácie výkon na 150kW zse nabíjačkách ?
Pridajte komentár:
-
Miro, prajem Ti už len pekné zážitky na dovolenke a teším sa na článok
-
Pozor, nepodcenuj Rumunsko. Jazdi tam viac EV na pocet obyvatelov ako u nas.
-
Taur pocitat nepocitat, stale si myslim, ze Miro bol prvym Slovakom, co tam kedy skusil pouzit ZSE RoamingA podla mna to ma grecka strana uplne v pazi ci nieco funguje, to je ich juzanska mentalita. A co je horsie, si myslim, ze tato destinacia nezaujima ani ZSE. Ako bolo spravne poznamenane, vsetko na juh od Madarska je len potemkinova dedina. Jedine Tesla ma nejaky zaujem, ale tam ide prave o to, ze ide o ich vlastnu siet a ich meno. Tak si to vedia osefovat.
- Likes 1
Pridajte komentár: