Vedel by niekto vysvetliť nasledovné?:
Stará Kona 64 kWh.
Rozgúľam auto na 130 km/h, zaradím N a Car Scanner mi dáva kladnú hodnotu Battery power 3 kW. Spolu s rýchlosťou tá hodnota klesá až niekde ku 2 kW pri 100 km/h. HVAC vypnutý.
Nejaký tip, čo v aute by mohlo mať spotrebu závislú na otáčkach motora a teda rýchlosti auta?
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
juris ja som naopak chcel a nedal sa objednať, prvé predkonfigurované možno mali, preto aj novinárske mali ale pri objednávke sa nedala vybrať Kona s takýmto interiérom
biely interiér sa začal ponúkať až o dva alebo tri roky neskôr pri facelifte, keď prestali voziť Kony z Kóreje
na Slovensko sa aj po zahájení výroby v CZ vozili kórejské Kony asi rok a pol ešte, nevedel som nikde zistiť prečo, aj keď české sa veselo dodávali do okolitých štátov -
Miroslav Rojko myslim ze sa mylis. Ked som objednaval Konu na prelome 2018/2019 tak som mal na vyber z aut ktore boli uz zadane do vyroby a boli tam aj auta so svetlym interierom. Pamatam si to lebo som ten svetly interier vtedy nechcel a musel som si dat na to pozor. Niekde by som o tom nasiel este aj email. -
Svetlý interiér sa robil ale nedal sa na Slovensku objednať, len v zahraničí. -
tommik
Cena a dizajn bude pre mnohych no-go zona, ale zvysok auta je fajn a Kona si zasluzila podrobny test aj s porovnanim. Uz trh rozhodne, ake miesto si najde. Niro je prepadak, ale aj tym, ze tu mame import, ktory zvolil zle vybavy a vyssiu cenu ako Kona.Pridajte komentár:
-
milan84 Prečo eGMP (ev6,Ioniq6) vyhadzuje po každom nabíjaní teplo a na 60 km ochladí 40c aku na 12 stupňov. Viď hlúpy 130 km presun z Ionity Dubnica na Ionity senec. Aby si následne predohrev mohol posledné desiatky km ohrievať na 20 st.
Hyundai/Kia žiaľ nerobia veci poriadne a komplexne. :/ Aj pri eGMP som na to upozorňoval už pri Ioniq5 v 2021. V 2023 stále nie je doriešené. -
tommik ako majiteľ staršej Kony z videa ta môžem ubezpečiť, že ten svetlý interiér bola bežná výbava, nie predprodukčná. Osobne som sa stretol presne s tým interiérom raz v Čechách a raz v Nemecku. Tam som dokonca krátko hovoril aj s majiteľom, tiež sa mu začal olupovat volant a to mal najazdených len 20tis. Km. To som ja už mal druhý. Ten mi na záruku menili pri cca 55tis.km.ked som vrámci záruky chcel meniť volant pri 100tis.km,uz mi to neuznali. Tká som si ho obšil takým univerzom z Číny. Teraz už majú dokonca náhradnú kožu priamo na Koni aj so všetkými výrezmi a zaobleniami.
Inak čo sa týka toho svetlého interieru je to za mňa najväčšia slabina auta. Je to moje 28-me auto čo som kedy vlastnil a zároveň prvé, v ktorom som musel tepovat interiér a to v podstate robím každé 3-4 mesiace. Tam stačí že sa vyleje čistá voda a sedačky sú okamžite flakaté. -
tommik diky a kludne to skopiruj aj pod video. Tak potom som si pomylil plug-in v Ioniqu starom. Tam bola urcite tato verzia, takze moja chyba. Aj ked sa mi fakt zdalo, ze je to aj tu a bolo v starej Kone.
Ten tunel nie je v starej vyrazny, ale je tam. Nova to ma prakticky zarovno s kobercami.
Nabijaci vykon max ide od 20stupnov na najchladnejsom clanku. Aspon to je moja skusenost z videa. Porozueml si, ze 10 alebo je to info z ineho zdroja?
Cena a dizajn bude pre mnohych no-go zona, ale zvysok auta je fajn a Kona si zasluzila podrobny test aj s porovnanim. Uz trh rozhodne, ake miesto si najde. Niro je prepadak, ale aj tym, ze tu mame import, ktory zvolil zle vybavy a vyssiu cenu ako Kona. -
Nie je to predprodukčný model, je to novinárska Kona, ktorú kúpil @RomanBA a preto má šedý interiér. Vlastne sa stretli dve novinárske Kony.
Kona bola v dobe, kedy prišla na trh, skvelé auto a s tak veľkou batériou a efektivitou namútila veľa vody.
Táto nová Kona je tuctové mestské SUV, ktoré stratilo športovosť, dokonca prinieslo horšie zrýchlenie a vyslovene hnusný kórejský dizajn. Upadne do zabudnutia ako nové eNiro, po ktorom tiež ani pes neštekne alebo pofaceliftový Ioniq s pomalým nabíjaním, predsalen je 5 rokov od uvedenia prvej Kony na SK trh a mierne vylepšenie parametrov nabíjania prvej Kony nestačí v dnešnej dobe. A to som podľa prvých videí z testovania novej Kony a tiež prezentácie, ako má riadiace jednotky ešte novšej generácie ako nielen Ioniq 5 ale aj Ioniq 6, čo sa vyjadrovali z Hyundai, dosť sklamaný
V takomto nejakom čase v roku 2018 som práve platil zálohu na prvú svoju Konu, keď som sa dozvedel dostupnosť Modelu 3 v EU, vracal som sa z Viedne, kde bol vystavený a rovno objednával Hyundai. Boli to skvelé časy pre kórejcov, keď sa pomýlili a urobili dve dobré autá za sebou. Teraz je to len cenou nekonkurenčné tuctové auto s poddimenzovanými materiálmi a drahým servisom. Keby som bol donútený kúpiť nejakého kórejca, tak si radšej kúpim bazárovú Konu. -
Vzhľadom na to, že som sa na toto porovnanie dlhšie tešil, o to pozornejšie som ho sledoval.
Obrovský palec hore, že milan84 vzal takto starú a novú generáciu a porovnal ich vedľa seba. To sa často nevidí a o to viac chválim tento test
Ale k veci...Neviem teda, kto môže novú Konu považovať za facelift tej starej ale za mňa je toto úplné iné auto, v tom sa zhodneme. Tých 20 cm navyše ale bude pri pozdĺžnom parkovaní sakra cítiť. Toto už nie je kompaktný mestský crossover a vzhľadom na spotrebu ani diaľničný krížnik tak neviem teda, do akého prostredia je toto určené.
Je fajn, že plný nabíjací výkon dosahuje nová Kona už pri minimálnej teplote v batérii 10°C (doteraz 25°C).
Zaujímalo by ma, či aj nová Kona má ten neduh ako I5/EV6, ak si pádlami naťukám stupeň 0 rekuperácie, tak auto nerekuperuje ani po stlačení brzdového pedála?
Pár postrehov:
Aktívne lamely mala už aj prvá Kona. Ak sa teda bavíme o lamelách, ktoré sa automaticky pri nabíjaní otvárajú.
Toto je už asi druhé video, kde sa dokonca viackrát hovorí, že Kona sa robí(la) ako Plug-in hybrid. Pritom je to jediná motorizácia, ktorú do tej karosérie u nás nedávali. Fakt to uráža človeka, ktorý to auto pozná.
Len upresním, že ten zadný tunel na podlahe, ktorý sa viackrát spomína, je v starej Kone od povrchu koberčekov vysoký cca 4 cm. To je na fakt, že auto vedelo byť aj ako AWD spalovák, celkom slušné. Každopádne nie je to 20cm vysoká hrádza ako by sa z videa mohlo zdať.
Inak tá stará Kona vo videu to bude zrejme nejaký predprodukčný model aspoň teda podľa toho svetlého interiéru a modrého(?) plastu na dverách. Šúpajúci sa volant tiež už Kona z 2020 nepozná ani po 65tis.km.
Good job. -
tu cele video aj s krivkou.
10-80 podla ZSE 38min, podla stojanu 37.Hyundai Kona Electric v prvej generácií zožal obrovský úspech a majitelia sú s ňou veľmi spokojní. Ako na to zareaguje druhá generácia? Má šancu príbeh zopak...Pridajte komentár:
Pridajte komentár: