Hyundai Kona EV

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    104DC max. 10-80 za necelych 38minut. Prave ju mam v garazi na test.

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    Vďaka, takže na moje prekvapenie je to tak. Ešte si počkám na porovnanie spotreby, ktoré spomínal vo videu.

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    U battery life máš krivku 2024 vs stará Kona

  • tommik
    odpovedal
    Tak práve na Prima Autosalóne odznelo, že nová Kona Electric si na DC vie potiahnuť cez 100 kW. Vie to niekto potvrdiť?

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    odpovedal
    tommik ja zase nechápem ako niekto kto nakupuje palivo do spaľovaku sa čuduje tomu že sa platí za dodané palivo/energiu, nie spotrebované na pohon.
    V spaľovacom pohone stratiš viac ako 60% energie ktorú si si kúpil. Palubný počítač nemieria spotrebu v nezávislom kúrení, keď niečo pri tankovaní rozleješ tiež to tam nemáš.
    Ale problém je opačný. Straty pri nabíjaní by sa mali započítavať do spotreby. Alebo na spaľováku by malo ukazovať iba tú časť ktorá sa použije na pohon a nie na ohrev motora a odpadové teplo. Potom by si porovnával porovnateľné a mohol by si sa rozčulovať prečo musíš platiť aj palivo ktoré sa stratí ako teplo do okolia.
    Naposledy upravené SKolja; 10-11-2023, 09:59.

    Pridajte komentár:


  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    tommik Ono sa to kompenzuje rekuperáciami. Hlavne v meste sú 1/3-1/2. Stratíš 10, ale vyrobíš 15-20. Preto to nie je také okaté. A pri diaľke, straty DC nie sú účtované. Resp. sú v cene DC.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    V benzine uz su ukryte "straty" od tazby az po prietokomer. U EV bud znasas tieto straty ty (pri AC) alebo v DC stojane -> aj preto vyssia cena za DC ako AC

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    No asi to necháme tak. Len si nejak ani po 11 rokoch s EV neviem zvyknúť na to, že človek platí za viac elektriny než spotrebuje na jazdu. Viem, že sa to nemá ale ak by som to vztiahol na fosil tak dať do nádrže 20 litrov a zaplatiť za 25, to by bol iný škandál

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    tommik Asi sa nechápeme. Straty priamo na akumulátore sú 6%. Do 64-65kWh Kona/Niro, treba
    aj na DC stojane natlačiť cca 70kWh, aby sa dalo vybrať tých 64-65kWh na jazdu.

    Straty AC určite nie sú plných 17%. Druhá vec na ktorú netreba zabúdať. Ak je réžia ECU napr 300W, za 6 hod sú preč len na tom 2kWh.

    Nové Niro20 64kWh malo 100-0% kapacitu 66.3-66.6kWh. Ak ti menili LG na SK ON, tak máš viac ako 64.

  • tommik
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17 8.5% strata by bola pri AC akceptovateľná ale v tomto jednom prípade beriem, že z tých cca 60 kWh išlo 10 kWh na straty a to mi príde dosť. 17% ak dobre rátam?
    Cez víkend ma opäť čaká takéto dlhšie nabíjanie, tak si to odsledujem.

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    Zalezi od voltaze. Ak je tam 240V, tak potom to je 11.5kW. 10.8 odpoveda 225V. Taketo rozdiely pri AC nabijani vidiet casto

  • nick.n17
    komentoval k 's odpoveď
    Keď som dobíjal Niro z 0 - 100, do baterky sa natlačilo cca 70kWh. Straty na úrovni LiOn sú cca 6%.
    +8.5% na to, že tam hodiny bežia nejaké jednotky, resp. strata OBC nie je až tak zle. Či?
    Naposledy upravené nick.n17; 09-11-2023, 07:48.

  • tommik
    odpovedal
    Tak po poslednom update (10/23), o ktorom sa tu vo viacerých H/K témach píše si vie teraz stará Kona podľa GW appky potiahnuť na AC 11,5 kW (predtým 10,8kW) a s takýmto výkonom vám to z 13 > 90% odoberie 59 kWh (77%). Buď má batéria teraz kapacitu cca 76 kWh alebo na 50 kWh máme 10 kWh straty.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    odpovedal
    Tá spotreba / efektivita 19" novej Kony už nič moc.. To čo prešiel na 19" v 110, Ioniq 6 Awd 18" dá v 130 aj viac. Hej má o 10kWh viac, ale s I6 sa dobre vymazlili. Uvidí sa efektivita 17".

    Stará kona nemala veľa konkurencie, okrem vtedy drahšej Tesly. Dnes už je veľa efektívnych pohonov...




    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:197,6 KB ID:	93526
    Naposledy upravené nick81; 28-10-2023, 14:02.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    odpovedal


    Ten nový infotainment novej Kony je cute. Nový HW ccNc (kona/I5N) podporuje natívne wireless AA / Carplay.
    Dúfam, že túto novú grafiku a funkčnosť. A snáď aj trochu svižnosť prenesú do našich Gen5W infotainmentov v eGMP a do starších Kona/Niro.

    Konečne by to vyzelo na úrovni, ako to malo byť na začiatku. Good job, Nošovice.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	807
Veľkosť:411,4 KB
ID:	93523

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	872
Veľkosť:374,2 KB
ID:	93522

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image.png
Videní:	793
Veľkosť:364,2 KB
ID:	93524​​

    Pridajte komentár:

Pracuje...