Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
tommik Áno máš pravdu, len do 15 celzia ide. Aj keď v nejakých podmienkach to naprv. vyhrievalo do 20, ale takých prípadov bolo strašne málo. PTC by si mal vidieť cez carscanner. Ale aj tak to nesedí. 2kW PTC ak ide 30 min, by si mal nárasť len 1kWh. Potom je to záhada, snáď na to prídeš. -
nick.n17 PTC sa pri nabíjaní spúšťa iba ak je min. teplota na baterke pod 15°C, ak sa nemýlim. Pričom akonáhle túto hodnotu dosiahne, vypína sa a ďalej sa batéria ohrieva už len samotným nabíjaním. Navyše tie nabíjania na ZSE nabke boli všetky v čase keď ešte aj vonkajšie teploty boli nad 15°C a nie to na baterke. No a v aute som teda nesedel, resp. určite nekúril.
Ide ale fajn počasie na testovanie a porovnávanie ako sa bude auto chovať v chlade na nabkách rôznych CPO. Skúsim potom z toho urobiť nejaký výstup aj pre ostatných. -
nick.n17 Pri 14% SoC podľa BMS obe hodnoty Min. aj Max. Cell Voltage zhodne po 3,44 V pri zastavenom aute. Vonkajšia teplota +2°C. Teplota batérie 12-13°C.
Btw...
Medzičasom ďalšie DC nabíjanie na rovnakej ZSE stanici a OBD hlásilo + 12 kWh, faktúra 18,1 kWh. Rozdiel +50%.
Následne iný deň znova DC ale na GW spustené cez KiaCharge a OBD + 10 kWh, faktúra 10,7 kWh. Rozdiel +7%. -
Tak som to dotlačil na 100%. Zjavne to kalibrovalo BMS pretože zostatkový čas nabíjania pár krát pri 99% letel z 2 min. na 20 min. a celkovo posledné 1% trvalo cca pol hoďku tam dotlačiť.
Čo sa ale týka SoH tak tento proces nespôsobil návrat na 100%. Priebežne to sledujem a je zrejmé, že sa to hýbe v závislosti na vonkajšej teplote od 98,8 k dnešným 99,1%
Čo ma ale zaráža je porovnávanie hodnôt nabitia z OBD s fakturovaným objemom nabíjania.
Príklad:
2 x AC nabíjanie pri Lídli spustené appkou 3. strany; raz podľa OBD nabité 41 kWh, fakturované 41,6 kWh; ďalší raz nabité 42 kWh, fakturované 42,4 kWh. V zásade OK rozdiely zrejme v zaokrúhľovaní.
Ale 1 AC nabíjanie na ZSE a OBD 16 kWh, faktúra 18,3 kWh. Rozdiel cca 15% už zaokrúhľovanie neurobilo.
Detto DC nabíjanie znova na ZSE, podľa OBD 18 kWh, faktúra 28,3 kWh. Toto budem určite viac sledovať lebo mi to nepríde úplne OK. -
Discharged, keď vydelíš odometrom/100 vyjde ti nejaká priemerka kWh/100, ak tam bude podozrivo malé číslo spotreby tak sa niekedy resetovalo. Počet cyklov aku. Ak ti stačí len orientačne. Vezmi len odometer km, a prepočítaj to cez kwh/100 čo máš v aute pre nejaký dlhší nájazd, alebo ak si resetoval tak cez nejaku výrobcovú normohodinu / 64 kWh... Aj tak je to len cca. -
Ahojte. Chcel by som sa poradiť či počítam správne.
V Car Scanner spočítam hodnoty pre "Cumulative Energy Charged" a "Discharged", vydelím 2 (lebo 1 cyklus = nabitie a vybitie) a vydelím netto kapacitou batérie (v mojom prípade 64 kWh). Bude sa výsledok rovnať počtu cyklov? -
Miroslav Rojko Presne to iste plati aj u mna , presiel som z kony a IQ5 na TMY RWD ... uplne ti rozumiem a mal som ich par rokov !!!
Pridajte komentár: