@romiix
>> - Priemerná spotreba bola na 2229 km 12,34 kWh
to akoze na akom aute, na citigu??
po kolkych km si nabijal?
Volkswagen e-up!
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ok tak to sú možnosti. Prevodovka, klimatizácia, ešte ma napadol posilovač riadenia. prečítal som celý uživatelský manuál. O oleji ani zmienka. Ak je bežne, že sa má čosi dolievať malo by to tam byť zmienené. Všetky tieto možnosti sú podľa mňa na reklamáciu ak tam po 12mesiacoch /30k km chýba 3dcl oleja. 8 € ma nezabije, to riešiť reklamáciou nechcem. V tejto chvíli by som bol najradšej ak by ma len oje..li, a reálne tam nič nedolievali.
Inak teraz v lete super dojazd. TT-BA cez Blatné 80-20percent 4x45km s prehľadom. Popoludní s klimou.V zime je to o dosť horšie. Kombinovaný režim cca. 15+15+15km rovina, dobré cesty . Jazdím +/- 56km/h mesto, 97mimo, 105 dialnica podľa pp.
Super autičko. Až na ten zimný dojazd a ešte to zhoršuje pomalá AC v zime.
dalšia otázka: Dobíja sa 12V baterka pri dlhom státí trakčnej? Napríklad nechám na týždeň omylom svietiť interiérové 10W svetielko.
Všimol som si, že pri vypnutom aute sa každých pár hodín aktivuje silová elektronkia a spustí nejaké česrpadlo ( podla sluchu) . To isté pri otvorení hociktorých dvier (aj nezamknutého auta). Príde mi to divné a zbytočné . Ale si to koli niečomu takto museli spraviť.
Na to aby poslali cez net data o otvorených dverách nemusia aktivovať celý "motor" -
palo47 odkaz priamo na fore https://teslaclub.sk/node/61448 a pridal som fotky kde odbocit a vo videu Rasta Chvalu https://www.youtube.com/watch?v=QMgp8leZfU8 daj si od casu 9:09min o nej hovori. -
palo47 ta ejoin v Beňuš-i je hned pri hlavnej ceste, taka siroka velka odbocka -parkovisko pred skolkou. Ked ides smer na Brezzno z vychodu, po pravej strane mas detske ihrisko, budovu skolky a hned potom doprava. Tiez som si ju vsimol az ked som siel druhykrat okolo. -
Môj názor na otazku “romiix” ako nabitý je lepšie vyrážať na dlhšiu cestu je: s e-up vyrážať len na tak dlhú cestu aby som nemusel cestou nabíjať.
Ja sa tým často musím riadiť, lebo chodievam s e-up napr. trasu BB- Gelnica cez Horehronie (180 km) a cestou nie je žiadna nabíjačka (niekde v Beňuši by nejaká nová AC mala byť ale keď som prechadzal nič som nenašiel). Ja som ešte inak ako doma nenabíjal (s výnimkou Gelnice ale tam u kamarátov).
Je to aj preto lebo mám staršieho TDI Tiguana. V ňom vydržim sedieť v jednom kuse aj 4 hodiny a v e-up ma už po hodine omína zadok. Asi kvôli vykurovanie (alebo výrobnej cene?) je sedadlo dosť tuhé a jazda v e-up slovenskými neudržiavanými okreskami človeka aj dosť vytrasie, hlavne na opakovaných nerovnostiach. Na opravených je to v pohode.
Keby nie dotácie tak stále všade jazdim Tiguanom. Škoda, že na e-up nie možný nosič na bicykle na zadnú kapotu alebo gulu. Pre 23 kg elektrobicykle strešný nosič nepripadá v úvahu ani pre e-up. Na Tiguane mám nosič na zadnej kapote a spotreba nafty sa blíži pri beźnej jazde k 8 litrom!.Naposledy upravené palo47; 22-07-2021, 15:12. -
palo47
Skôr by som povedal, že ukazovateľ spotreby zobrazuje hodnoty o 15 % nižšie ako je realita.
Podľa palubného PC som mal spotrebu 8,8 kWh. Prešiel som 301 km a zvyšný dojazd bol 11 km. Ak by som počítal s prejdenou vzdialenosťou 312 km a a s využiteľnou kapacitou 32 kWh (teplota vzduchu bola ideálna, dojazd mám rovnaký ako pri novom vozidle, nepredpokladám výrazný pokles kapacity akumulátora) dojazd pri spotrebe 8,8 kWh by mal byť 363 km. Reálne pri tejto jazde bola spotreba 10,3 kWh, čo je 15 % rozdiel.
Nepredpokladám, že využiteľná kapacita akumulátora by bola len 27,5 kWh.
Čo sa týka životnosti akumulátora je lepšie nabíjanie AC do 100 % alebo viac zaťažuje akumulátor nabíjanie DC ale len do 80 %. Zaujíma ma, čo je lepšie pre dlhšie jazdy - vyrážať na cesty s akumulátorom nabitým na AC do 100 %, alebo radšej po ceste častejšie nabíjať ale len DC. Samozrejme po nabití na 100 % sa kapacita jazdou ihneď spotrebuje, nehrozí dlhšie státie plne nabitého akumulátora.
romix
Áno, tiež som názoru, že auto má slúžiť na presun z bodu A do bodu B. Jednoducho toto auto nie je stavané na dlhé trasy ikeď ich zvládne. -
E-Up! Mávam jazdy aj okolo 10-11 kWh, ale pri rozvoze je to hrozne veľa krátkych jázd - relatívne agresívne štart/stop. S autom sa vôbec neobmedzujeme, používame ho podla potreby. Klimatizácia, kúrenie... Plný komfort. Ešte tak mňa občas poteší keď sa podarí dostať na dobrú spotrebu, ale priateľka je menej trpezlivá a auto je proste dopravný prostriedok na dopravu z bodu A do bodu B v najvyššom možnom komforte za najkratší možný čas.
Včera sme sa vrátili z Nemecka:
- Priemerná spotreba bola na 2229 km 12,34 kWh (podla auta)
- Priemerný dobíjací výkon na DC: 26,17 kW (iba dobíjania pri vybitom aute po najbližšie dobíjanie)
- Priemerná dĺžka DC dobíjania: 17 min -
Pozoruhodný dojazd a pekné video.
Som ale presvedčený, že všetky skoro nové e-up, citygo, mii majú za rovnakých podmienok dojazdy rovnaké. Malé rozdiely môžu byt v dôsledku rôznych šarži baterii, niektoré by mohli mať o pár % viac ako 32,3 kWh netto. Všetko ostatné nemá dôvod sa líšit (okrem pneu).
Podstatne sú podmienky jazdy, hlavne rýchlosť , výškový profil trasy, teplota batérie, použitý mód, sila a smer vetra užitočne zaťaženie a malý vplyv má hustenie pneu a typ povrchu vozovky.
Moja skúsenosť je taká, že pokial sa vraciam na to isté miesto, tak výškový profil pri rekuperácii B má len veľmi malý vplyv a rovnako aj užitočné zaťaženie. Napr. na trase 222 km: BB- Štrbské pleso-BB cez Čertovicu, s celkovým stúpanim 2940 m, dve osoby, pri dodržiavaní predpisovej rýchlosti som mal spotrebu 9,6 kWh/100km. To pri vyjazdení batérie na 10% dáva pri teplote baterie cca 25 deg C, AC off, dojazd 303 km.
Posledný údaj z mestkej jazdy je 8,5 kWh (16 km, celkove stúpanie cca 200m) čo dáva dojazd 340 km (AC off, 25 deg, vyjazdenie do 10%).
Ja som experimentoval aj vyčitavanim radu údajov z riadiacich jednotiek cez OBD diagnostický konektor. Mám silné indície, že údaj palubného displeja údáva o cca 5% nižšiu spotrebu ako je reálna. Ale nie vždy, pravdepodobne algoritmus stanovenia spotreby na palubnom displeji nie je exaktný (SW je slabinou VW) a za istých podmienok je optimistický. Ale je to OK, údaj je len pre informáciu vodiča nie je to žiadny laboratórny kalibrovaný merák.
Už som ale s experimentami skončil a jazdím a nabijam výlučne doma (4,6 kW), štandartne na 80% keď sa približim 25%, bez toho aby som sledoval spotrebu.
Veľký vplyv má vietor, priemet smeru rýchlosti vetra do smeru jazdy sa pričitava/odčítava od rýchlosti jazdy. Rýchlosť vetra 30 km/h je dosť časta a ak je rýchlosť vozidla 90 km/h, tak ak je 30 km/h protivietor je to rovnaké ako by som išiel 120 km/h v bezvetrí.
Môj záver, aj keď e-up 2020 má techniku (okrem batérie) 10 rokov starú, tak jeho užitková hodnota v meste a prímestke jazdy je vysoká a to aj v zime pokial môžem nabíjať doma. Nehodí sa na dialnicu, DC nabíjanie má. e-up len ako marketing, Viac užitku (aj úsporu financii)
by priniesla plná trojfázová AC zabudovaná nabijacka 11 kW namiesto súčasných 7,3) hoci v mrazoch by bol určite citeľný coldgate aj pri AC 11 kW.Naposledy upravené palo47; 22-07-2021, 12:20. -
Pridajte komentár: