Zdravím Vás. Prepačte, že napíšem takto mimo témy. Mal by som záujem o kúpu Leafu prvej generácie, najepšie s cenovkou cca do 8000€. Veľký dojazd mi netreba, keďže by išlo o auto na mestské, prípadne primestské jazdenie. No akosi tých ponúk veľa nie je. Viete mi niekto prosím poradiť kde hľadať a na čo si dávať pozor?
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
-
Ahoj. v prvom rade pozri moje vide, kde tuto temu podrobne rozoberam: https://www.youtube.com/watch?v=k7oO-KPYO4E&t=1s
Do 8000€ si realne s prizmurenym okom pri ponukach Leafov od polovice 2013 co bol prvy facelift techniky. Za 8000 rocniky 2011-2013 vobec neuvazovat.
Teraz je na autobazar.eu jeden takyto super stary a vyjazdeny, s bateriou takmer na odpis za 4500. Ani to nedava este vyznam. Do roka, dvoch bude nutna vymena baterie a spolu s autom si na cene terajsieho zachovalejsieho bez problemov okolo toho.
Ja mam relativne zachovaleho, tiez to mam hlavne na mesto,okoli a poviem ti, ze v zime tych realnych 100-110km max je ako tak v dni, kedy to nie je len o ceste do roboty a spat.
-
mne sa ten vyjazdený zdá najvýhodnejší - dá 4500, k tomu päťku maďarom za novú baterku a za 9500 má Leaf s novou baterkou, aký nie je v inzerátoch žiadny z Leafov 1. generácie
-
Miroslav Rojko ked som skusal kontaktovat madarov, tak ani obraz ani zvuk. Mas od nich cenu 4500?
Aj keby, mas za 9500 sice novu bateku, ale auto osuchane, ponalepkovane, ktore ma 160000km a bez veci ako zimny paket. Keby to auto stalo 2-3000 + nejaka bat z ebay co ma povedzme 30perc. degradaciu a je to zaujimava volba.
-
Zdravim, chcel by som pomoct svojej povodnej12V bat. stale sa len nabija a napatie ma biedne. Mozem do nej doliat dest. vodu? Treba uvolnit krytky na obrazku a do oboch doliat?Pripojené súbory
Komentár
-
nevie niekto poradit ako otvorit tie zatky?Pripojené súbory
Komentár
-
oni sú šróbovacie, pichni tam dva skrutkovače a rovnako s nimi toč, keď tam nie je obyčajná drážka
-
mastiť radšej nie
podobné som otváral ako kedysi kováči - "tupý" skrutkovač a klepkať po ňom ...
-
Ešte lepší tip - nahrej zapaľovačom krížový sroubovak a zatlač do tej zátky. Vytiahni a nechaj vychladnúť. Ale musí byt väčší.
Alebo - zober plochý, zapri ho zátky na okraji z tukaj kladívkom proti smeru hodinových ručičiek. Ono to povolí pomerne ľahko.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-12-2020, 20:36.
-
-
Bateria je uz fakt kaputt, kazdy den to necham ist pre istotu a ledva na 12.1 V dobije. musim kupit novu. Povodna mala 50 Ah, je problem kupit 44 Ah? mam sa bat ze sa mi nieco zahesluje / pokazi ked odpojim bateriu?
Komentár
-
taka 50-60Ah bateria stoji 55€ (teda za tolko viem kupit na SR). Mensou budes fungovat normalne, ale vacsia kapacita znamena, ze ti dlhsie vydrzi, lebo aj ked klesne jej startovaci prud a bude "zdegradovana", bude mat stale vacsiu rezervu ako 44Ah. Ale rozdiely su to pri nasich autach tak male, ze to je asi jedno.
Nic sa ti nerozhasi, nezahesluje, jedine sa ti vynuluje spotreba, vsetky udaje a hodiny. Hodiny si GPS nacita same hned po pripojeni. Pri nasich radiach sa nic nestane ani s nimi, pri lacnych Leafoch so zakladnym radio by si musel zadavan radio-code.
-
Na SR sa nedostanem, tu kupim najlacnejsiu 44 Ah za 70 eur, 55 AH je o 15 E drahsia.
https://www.forstinger.com/index.php...ram=SUPERSTART
Neoplati sa ale zainvestovat 100 eur do gelovej? nevydrzi dlshie?
https://www.autobatterienbilliger.at/Gel-Batterien
-
z mojich skusenosti nevydrzi viac. my vyuzivame 0,0nic na aktivovanie auta. resp. pri dobijani viac, ked vsetky palubne veci idu z 12-tky.
Nie som pri aute, pozri ci vies kus hybat oboma kontaktami. 44Ah je mensia na dlhzku ako 50-60Ah.
Na tom webe nepisu vobec nic o startovacom prude. Tych 15e uz nie je taky rozdiel, ja by som siel do tej vacsej. Vyrobcovia pri spalovakoch davaju to najnutnejsie a najmensie, co auto znesie. Pri Leafe zrejme zobrali to, kde maju najlepsiu nakupnu cenu lebo to pchaju do vsetkych ich EV. Neviem povedat, ci z nejakeho dovodu musi byt aspon kapacita ako je fabricka.
-
Teq a co takto aby bateria prisla k tebe? https://www.amazon.de/Varta-Autobatt...9429412&sr=8-3
-
Pozor pri nakupe baterie cez internet, zvyknu davat leziaky, co byvaju na skladoch dlho a bez dobijania.
Ja 12V automobilove olovenne baterie uz cca 30 rokov kupujem v jednom konkretnom kamennom obchode, kde si pozriem datum vyroby baterie, pricom navyse viem, ze obchod ma velky obrat baterii a majitel obchodu tie baterie co ma na predajni poctivo dobija. Tiez vzdy pozaduje aby clovek prisiel uz s novou namontovanou bateriou na premeranie nabijacej sustavy auta - az potom, ked nabijanie funguje spravne potvrdi zarucny list. No zatial mi meral len spalovaky, na BEV by rovnaky postup ako pri merani na ICE nemohol pouzit :-))).
-
jux to co spominas sa moze stat, specialne ak clovek kupuje cez internet z obchodu ktory ma aj kamennu predajnu (typicky priklad potraviny). Na amazone kupujem pravidelne, a este sa mi nestalo ze by reklamaciu vyriesili inak ako k mojej spokojnosti. Zaroven clovek moze bezplatne (postovne zadarmo aj pri vrateni) do 30 dni vratit tovar bez udania dovodu (ako vo vsetkych e-shopoch). Vobec by som sa nebal. Samozrejme ziaden instalacny servis nedostanes, ale to uz je na rozhodnuti kupujuceho, ci to potrebuje alebo nie. Rad podporim aj domacich predajcov, ale potom nazaj ocakavam ze k tovaru dostanem aj sluzby adekvatne k cene.
-
12V Bateriu som dnes vymenil, z amazonu sa nedala obiednat, z nejakeho dovodu sa nedala ziadna doviest na moju adresu...hm, tak som musel ist 55 km do Eisenstadtu kupit o 20 eur drahsiu a s mensiou kapacitou. Vymena bola bez problemov, napatie na novej som si odmeral pred kupou, bolo 12.52V, cize OK. Zo zaujmavosti som odmeral napatie na svorkach ked auto stalo na priamom slnku (ci robi ten maly solarny panel) a nameral som len 3.5V...no neviem ci to vobec nieco dobije.
Komentár
-
Zdravim,
Mam otazku na majitelov NISSAN LEAF 2.
V tychto dnoch a obecne, ak klesne teplota pod cca 5stupnov, tak sa nam na aute zacne prudko znizovat dojazd.
Toto sa deje uz tretiu zimu, pricom kazdu tento problem narastie. Trochu v cislach:
Auto - Nissan Leaf 2, 40KW bateria, teraz bude mat 3roky.
1. Leto - teploty nad 18stupnov - dojazd v pohode, zalezi na style jazdy od 250 do 300km.
2. Jar, Jesen - teploty 8-18stupnov - dojazd 220-250km - tiez si myslim ze OK
Cca polka jar/jesen zimne gumy - co znizi dojazd o cca 10-20km. (Teda blizsie k 220)
3. Zima - teploty pod 5 stupnov - dojazd 180-200Km - zacinam byt nervoznejsi, ale stale OK
Aktualne - teploty okolo -5, -10stupnov - dojazd 110-140km - tak toto sa mi zda prudko cez ciaru.
Pri teplotach pod 10stupnov - dochadza k vypadavaniu rekuperacie. (Hlavne na e-pedale).
Jazda je vzdy so zapnutym kurenim/klimatizaciou. Paradox je, ze s pozorovani kurenie aj v tychto mrazoch nema az tak "zasadny" vplyv. Mozno 20-30km.
Co aj tak sa dostavame na hodnoty 140-170km max (bez kurenia).
Podla mna nieje uplne v poriadku ak dojazd klesa na 30% ak budem optimista na 50% bezneho dojazdu.
Otazka znie:
1. Co si o tom obecne myslite?
2. Ake su vase skusenosti s dojazdom v tomto obdobi?
3. Neake tipy na mozny problem? - ja mam podozrenie na "vyhrev" baterie a vypadavanie rekuperacie.
dik za nazory.
Komentár
-
v minuse to ide rapidne dolu na vsetkkych autach bez ohrevu.
Dokazes ten odhad 110-140 realna nasimulovat, aby sa dal povazovat za overeny? Lebo to je skutocne malo podla mna. Ale napis viac o tom vypadavani rekuperacie. Chces povedat, ze auto pocas jazdy prestane spomalovat a rekup. ide na nulu ?
-
To ze klesa dojazd mi je jasne. Asi nik neocakava, ze elektro bude mat taky isty dojazd v lete ako v zime.
K tym 110-140km dojazd - to nieje problem. Staci sa teraz kedykolvek previest. Mam ja fotky ako klesaju "percenta" a kolko sme presli km.
Z toho pocitam dojazd. Konkretne - zo 100% na 90% a prejdenych 13km. Nasledne z 90% na 87% a prejdenych 16,3km (teda 3,3km na 3%).
Co sa tyka rekuperacie - tak ak idem na e-pedale, tak ked das nohu dole z "plynu", tak indikator co ukazuje rekuperaciu (to koliesko co ide do modra :-) ) ostane na nule. Z toho je domienka ze nerekuperuje, lebo ziadna "kontrolka" neukazuje rekuperaciu. Toto sa ale deje nahodne. Nieje v tom logika, okrem toho ze sa to deje nahodne a iba v nizsich teplotach.
-
studena bateria straca docasne na kapacite - dostanes z nej menej kWh ked je studena, akonahle sa zohreje tak sa kapacita "vrati" cize na dlhej trase by si mal prvy dojazd ako hovoris ovela mensi, ale po nabiti / zohriati by to bolo ovela lepsie. ako pise milan vsetky elektromobily bez predohrevu baterie tym trpia..chemia / fyzika nepusti
-
PPri teplotách pod nulou (batérie) musí byt rekuperácia nula. Li-Ion batérie sa zničia ak ich nabijas a majú zmrznutý elektrolyt. Preto je zohrievanie batérie u EV take dôležité.
Keď prídeš s premrznutým autom na nabijacku tak najskôr bude prúdom zohrievať batériu a až potom do nej pusti nejaký významný výkon.
-
Teq @Jiri GrandPa
Vsetko chapem a berem. To co pisete boli hned alternativy co som preskumaval. Len tu je to trochu inac.
1. Auto je garazovane, kde je teplota okolo 10stupnov. Cize nevidim dovod na zamrznutu bateriu. Je pravda ze trasy su kratsie - 10-15km, plus minus. Ale aj na dlhsej trase - povedzme otocka Zilina-Cadca co je cca 60-70km, rozdiel vobec nieje neaky zasadny.
2. Vyhrievanie baterie - ak sa nemylim tak NISSAN LEAF 2 ma vyhrievanu bateriu. Na co zabudli je chladenie, ale to nieje tento problem. Ja mam prave velke podozrenie na toto vyhrievanie baterie ze je zblbnute. Ale bolo mi povedane ze urcite nie. (V servise, tak neviem...)
3. To s rekuperaciou - je totalne nahodny jav - ides normalne po ceste a raz rekuperuje, druhy krat nie, treti zas nie, stvrty ano... ziadna logika. Proste totalna nahoda. (Aspon z mojho pohladu)
Mozno otazka pre tych co mate Leaf2 so 40KW bateriou. Aky mate teraz dojazd? Pri teplotach pod 0(nula) stupnov.Naposledy upravené Laco; 19-01-2021, 13:30.
-
Jiri GrandPa to je moja obava...moj LEAF nema problem s rekuperaciou 30 kW ked ma bateria -3C a 70%...zaujmave nastavenie BMS Laco aj pri teplote 10 C ma bateria o dost znizenu kapacitu a kurenie bere na zaciatku velmi vela energie - cize ked ides kratke trasy kde si kurenie zobere kludne 4-6 kW tak to hlasi dojazd niekolko nasobne mensi, je to ale len kratkodobe a pri dlhej trase sa to spriemeruje a vyrovna. Problem je ze pocitadlo dojazdu je tak nastavene a pocita dojazd velmi agresivne - keby si siel naopak v lete z vysokej nadmorskej vysky tak ti dojazd pojde niekolko nasobne hore
-
Teq @jiri GranPa
Este raz dik za info. Toto co ale pisete su vsetko alternativy nad ktorymi som uz badal a overoval som. Len to proste nesedi.
1. Dojazd je takto znizeny aj ked je vypnute kurenie. Pripadne aj na dlhsej jazde sa to nezrovna. Tiez to mam overene ze ak je -10 tak sme na 150km dojazdu cca.
2. Ak sa bavime o dojazde v extreme 110km - po tom ako vyjdem z garaze, kde je 10stupnov so zapnutym kurenim. To by znamenalo ze auto ma spotrebu 36KW/100km - to ako sa Vam zda v poriadku?
3. Aktualne som to dotiahol na 76% a prejdenych 30,6km. Cize spotrebovanych 24% baterie a 30,6km. (Teda dojazd 127km - vypocitane podla realnej aktualnej spotreby na zaklade mojich vypoctov, nie co ukazuje auto. To je ovela optimistickejsie a ukazuje dojazdy okolo 180 az 200km)
Co znamena ze ak je 100% baterie 36KW (co je dostupne) tak ja som spotreboval na prejdenie 30,6km 8,64KW. To znamena, ze spotreba je 28,2KW/100km , ak dobre pocitam. Takze ak aj by kurenie bralo 6KW, tak auto by muselo mat spotrebu 22,2KW/100km. Crazy? Nemyslite?
.... neviem, ale zda sa mi ze je to dost mimo.
Preto este raz prosim - ake mate teraz realne dojazdy? A spotrebu?Naposledy upravené Laco; 19-01-2021, 22:19.
-
Ked vidim tie prepocitane spotreby, este je tu jedna moja teoria:
taketo spotreby by kludne boli bezne, ak by auto nic nerekuperovalo. Realne rekuperacia vie vratit tak 1/3 energie pri beznom jazdeni (samozrejme nie dialnica, kde s reku k slovu nedostane).
Pri -10 ine auta nerekuperuju vobec kym nemaju zohriatu baterku. Spolu s tym, ze spominate ako to sporadicky vypadava-nebude problem tam?
Taketo teploty su na leaf uz dost extrem, malo kto z nas si odskusal jazdu,nabijanie a "rozmrazenie" takehoto auta rano po noci.
-
milan84
Aku diagnostiku mas na mysli? Myslim ze sa mi nechce robit servis na aute, ale ho pouzivat.
V servise sa cosi snazili robit, ale na nic neprisli. Len sa skonstatovalo, ze tak to je a ze je to asi vlastnost, ci nieco taketo. Ale snazili sa to vyriesit, to treba bez pochyb uznat. Len sa to nevyriesilo, bohuzial.
V garazi je plus stredne 10stupnov - to ber ako fakt. Napr hned rano aj teplota na aute ukazala 9. Vcera to bolo myslim zas 11.
Idem na experiment 2 - dnes dobijem na 100% a budem jazdit vyhradne bez kurenia. Uvidime.
Aktualny stav bol dnes rano 60% a prejdenych 49,3 km. Co nam dava jazde s kurenim dojazd 123km. Na Leaf2 so 40KW bateriou mi to pride mega slabo.Naposledy upravené Laco; 20-01-2021, 08:47.
-
milan84 Nemusi mat priamo vykurovanu garaz, ak ma garaz zapustenu do domu ktorym je nepriamo temperovana, nie volne stojacu ked su vsetky muri ochladzovane este aj vetrom, tak v pohode ma taku teplotu. Aj v radovke garazi je to v poho. Ja som mal tak garaz. ze boli len vrata ochladzovane (pravo lavo susedne garaze, vzadu zemina, strop druhe podlazie garazi) a bez vykurovania tiez som tam nemal mraz ani pri -20. Dokonca vrata plechove bez izolacie a tusim len raz mi primrzla voda hned tesne za vratami co som nechal z nakupu, Ale tie 3m vnutri boli v poho tekute.
-
Laco Dnes som volal so známym ,on má Leaf 2, tak som sa ho pýtal aký má teraz dojazd. Hovoril že pri 120km/h po diaľnici minulý týždeň dal 175-180 km. a to v komforte s kúrením a všetkým čo k tomu patrí. Skúšal to šetriť, po diaľnici do 110 km/h, hravo išiel okolo 220 km.Tak asi budeš mať nejaký problém s autom..
-
dajme tomu ze mame skoro nove auto a vyuzitelnu kapacitu 35 kWh, 180 km dojazd = 195 Wh / km pri rychlosti 120 km/h? no neviem neviem, to je letna spotreba hyundai kona, a LEAF nie je ani nahodou efektivnejsi ako kona https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=735351678 - TB tests / range.
62 kWh LEAF mal letnu spotrebu pri 120 km/h 220 Wh / km
-
19,5 je zimná spotreba Kona keď chodím 120km/h po lyzovackach v lete o dosť menej
Na Leaf 2 mám vyskúšané nespočetne krát, že tempomat 100km/h dal 250 km dojazdu a tempomat na 120 km/h dal niečo pod 200. To sú letné jazdy, v zime to určite Leaf nedá.
Keď sa jazdilo v zime na krátke 15 km trasy s rozkurovanim, dojazd bol okolo 150 km a žena stále len dobíjala. Ja verím tomu, že hore na severe keď mu to toľko dáva, nebude s autom nič. Veď boli mrazy.
-
Takze k dnesku:
Teq Miroslav Rojko
V prvom rade chcem povedat ze jazdy, o ktorych tu hovorim su v meste a nie na dialnici. Zdroraznujem - klasicka mestska a malicko primestka doprava. Rychlost nad 100Km/h nepripada do uvahy. 80% jazdy 40-70km/h.
Roman-ba dakujem za info. Ja toto dosahujem na dialnici tiez, ale musi byt teplota nad 5 stupnov. idealne nad 10. Inac bez sance.
No a k mojemu pozorovaniu:
Dnes som nabil spat na 100%. Vonkajsia teplota pri jazdach 4stupne. Jazda tentokrat s vypnutym kurenim podla planu.
Sposob: Mesto Zilina - dalo by sa povedat ze zvycajne trasy.
Prichod do ciela: 90% baterie, najazd 24km. Povedal by som ze genialne! 10% a 24km nam dava dojazd 240km. V tomto pocasi, zimne gumy, to povazujem za super. Ak by to tak bolo tak som spokojny.
Ukazal sa tiez taky zaujimavy jav, ktory sem-tam nastane a to ze prve percento (100-99%) mi dalo cca 5,5km. Toto sa mi dost casto stava ze prve percento ide nestandarne vela km.
V porovnani s minulym tyzdnom kde som siel zhruba tie iste trasy je drasticky.
Teplota -9stupnov, kurenie zapnute, trasa cca ta ista:
Final vtedy v ciely: 87% a nabeh 16,3km cize 10%baterie a 12,5km. Vysledny dojazd 125km. Toto povazujem za katastrofu.
Mne pride ze ten rozdiel je tak dramaticky, ze to nemoze byt normalne. Rozdiel 115km! Inymi slovami viac ako 50%.
Budem dalej informovat ako to ide. Ale zatial identifikovany tento priepastny rozdiel. Komentare?
-
pozor % baterie nie su linearne, zo 100-90% prejdes o dost viac ako z 80-70%, plus ak si dlho nenabijal do 100% tak bateria nebola vybalansovana a % mohli byt nepresne. Ak si chces vyratat presne kapacitu a spotrebu, bateriu zohrej (jazda, nabijanie) a chod z 100% - 0% pri 90 km/h rychlosti po dialnici. Potom nabi na nabijacke do 100% a pozri kolko energie ti dodala
-
Tiez som zazin na svojej 24-ke ze raz za cas pri dobiti do 100 dlhsie trva, kym padne na 99 a nizsie. Nejako to suvisi s balancovanim. Je mozne, ze u teba je len nejaka "rozhasena" baterka, ak ti toto robi casto.
Vacsinou je opak pravidlom. Na prve percento pri plnom nabiti neprejdem ani 1km. Ten ubytok percent nie je uplne rovnaky, su tam nejake male rozdiely subjektivne.
-
Laco Podla mna krajne polohy SOC sa nemeraju uplne korektne, Myslim ze nic zvlastne ze vrchne percenta ubudaju celkom rychlo. Stredne vydrzia dost dlho a uplne spodne ani nevie kosher zmerat a tak uz prestane vypisovat odhad km.
Odvodzovat celkovy dojazd z ubytku hornych 10-15% je blbost. Baterie sa nenabiju uplne vzdy rovnako do plna, resp. vplyva na SOC teplota. Neraz som bateriu po jazde vecer nabil na 99-100% a rano vychladnuta mala 95% a uz aj take bolo ze iba 85% a extrem raz tusim 76%. Zima robi s bat divy, bez termalneho manazmentu zvlast, pripadne podla jeho kvality. Skus ist dlhsiu trasu ci budes mat naozaj len 120km, alebo sa to "cestou" zrovna ked sa bat zahreje.
-
Zdravim,
Vzhladom na to ze pocasie od posledneho prispevku sa vyrazne oteplilo - tak jazda s autom, podobne trasy, s kurenim, bez kurenia. Vysledky absolutne OK.
Teda niekde medzi 200-230km. Co povazujem za OK teraz v zime.
Hadam este pridu mrazy a budem sa moct vratit k pozorovaniu pri nizkych teplotach. (Teda pod 3stupne)
Budem informovat, pricom stale ak ma niekto neaky napad v com moze byt problem, ze zrazu auto strati takmer 50% dojazdu tak budem vdacny.
-
Laco ked pojdes so zohriatou bateriou ako bjorn tak budes mat podobnu spotrebu. Studene kratke jazdy su zrut.
https://youtu.be/sQansDFt-GM?t=793Naposledy upravené Teq; 30-01-2021, 11:37.
-
@Teq
Ta teoria z bateriou je rozumna, ale ako som uz pisal - zacinam z garaze kedy je teplota 9 az 11 stupnov. Cize asi o neakej moc podchladenej baterii z dovodu dlheho statia nemoze byt rec. Tie kratke jazdy rozumiem, ale tiez sa to neda uplne akceptovat nakolko plus/minus chodim tie iste trasy a v minulom tyzdni (a aj tomto) ked teploty boli nad 5stupnov tak vsetko slo OK. Ako som pisal dojazd 200-240km podla toho ci bolo zapnute kurenie / nebolo atd(ine faktory)...
Inac pripajam dalsie pozorovania teraz ked teplota klesla. Mne to stale vychadza na neaky zly senzor, alebo pokazeny komponent, alebo cosi uplne divne.
Jazda Zilina-Cadca (tam teplota -1 a spat +1). Zapnute kurenie po cely cas.
Start: bateria: 93% a stav na tachomery 8.8km. (Auto ukazuje dojazd 178km a priemernu spotrebu 15,3kWh/100km)
Dojazd: bateria 55% a stav na tachometry 80.6km (Auto ukazuje dojazd 126km a priemernu spotrebu 15,3kWh/100km)
Takze trochu pocitajme: Minuly sme 38%beterie a presli 71,8km. Co nam dava realny dojazd 188km na lokalkach. Povedal by som not great not terible.
Dalsi den: test jazda po novej dialnici okolo ziliny - rychlost drzana na max 110km na dialnicnych usekoch. Opat zapnute kurenie. Teplota 3stupne.
Start: bateria 44% a stav tachomerta 90,1km
Dojazd: bateria 24% a stav tachometra 120,7km
Opat pocitajme: Minuly sme 20%baterie a presli 30,6km. Co nam dava realny dojazd 153km dojazd. Toto uz je terible.
Pride Vam to normalne ak napr ten úsek Cadca-Zilina v lete vieme spravit s dojazdom blizko k 300km. (Keby ze len 280povedzme podla toho ci je zapnuta klima). Tak hovorime o strate dojazdu 33% (280-188) respektive 37,5% (300-188). To je podla mna nestandardne vela. Nehovoriac ze pri niektorych usekoch sa dostavam do strat nad 50% dojazdu. Neverim ze toto je normalne.
PROSIM - ake mate realne skusenosti straty dojazdu zima/leto? Mne vychadza ze 15-20% je taky normal. Ale 33%-50% je niekde nieco zle.
Dik
Laco
-
Laco - to je realita, bohužiaľ. Elektromobil je len pre nadšencov, ktorí sú vopred oboznámení s týmito vecami. Ja keď som mal prvý Leaf, tak prvý dojem z dojazdu bol hrozný. Myslel som, že je niečo zlé. Ono to je naozaj zlé, ale lepšie to asi nebude. Teda pri Leafe hlavne. Ostatné značky sú na tom o čosi lepšie, ale rozdiel dojazdu leto-zima 30% je bežná realita. Len vydržať.Naposledy upravené 1fisker; 30-01-2021, 14:54.
-
Laco v poriadnej zime ma leaf velku spotrebu, ako aj ine e-auta. https://youtu.be/3Q13d30YXNU?t=599 253 Wh/km
-
Ok. Cize Vam pride normalne ze auto pri teplote uz okolo 0stupnov ma dojazd nizsi o 30 az 50%?
Dobre chapem?
Mozete sa podelit s Vasimi konkretnymi pozorovaniami? Kolko mate dojazdy? Leto/zima podobne useky?
Lebo napr Teq to video kde Bjorn testoval leaf2 tak ja ak by som to nedal podla mna. Ak by to bolo tak ako to jemu vyslo - teda 200km tak super! Ale ja tu hovorim o 130-150km.
-
Osobne mam eNiro 64kw baterka bez TC dojazd mam v zime nižší o 30-40% záleží od vonkajšej teploty čím nižšia teplota tým horší dojazd. Reálny príklad ráno nastartujem teplota vonku -8 baterka nabitá na 80 % dojazd 320 km kúrenie na 22C prejdena trasa 12 km spotreba 32 kW. Ta istá trasa o par dni neskôr auto rovnako nabité ale teplota +2 C spotreba 24 kW. Spotrebu neriešim keď to porovnám s Hybridom som na tom stále dobre, nehovoriac o komforte teplo do 2 min auto rozmrazene do 5 min nič neskrabem dole okrem snehu na streche.
-
jurajsun : "ráno nastartujem teplota vonku -8 baterka nabitá na 80 % dojazd 320 km kúrenie na 22C prejdena trasa 12 km"
Diabol je schovany v tych 12km... spotreba na rozmrazenie a rozkurenie auta sa rozpocita na tych 12 km, takze zvysenie spotreby oproti letu o 30 az 40% pri -8 a trase 12km je pochopitelne, pri trase 5 km by to bolo mozno az 100% navyse, teda dvojnasobok. No pri trase nad 100km to bude mozno len okolo 10%.
-
Jasne keby som mal pred vyhriate auto cez nabíjačku bude údaj nižší, proste pointa je že čím nižšia teplota tým nižší dojazd fyziku neoklames, v podstate pri kúpe tohto typu auta som s tým rátal preto som šiel do modelu s vyšším dojazdom nakoľko sa flakam v okruhu 150 km, takže nie som limitovaný ani v zime a vystacim celý deň lietať po východe bez nabitia. Pred kúpou si proste treba zvážiť na aký dojazd denného použitia potrebujem auto a rátať s týmto efektom v zime.
-
-
Laco priklad prehnaneho dojazdu ked som siel v 2019tom do taianska - z rakuskych alp som klesal z 1000 n.m. na 0. n.m a pocitadlo dojazdu bolo odrazu
velmi optimisticke, realne je to ale taky doajzd ako tvoj 100 km v zime
Komentár
-
pokroky vo vymene baterie - coskoro sa bude dat sparovat nova bateria cez leafspy https://www.youtube.com/watch?v=U9RGoniju_M
Komentár
-
Komentár
-
Ak veci mechanicke vr. prehliadok, tak kludne u nas v Maxim servis.
https://www.facebook.com/maximservis
-
V podstate potrebujem spravit kontrolu po 30.000 len podla diskusie som asi urcite prisiel o zaruku.
Auto z dovozu, vyroba 2017, zatial nemam ziaden zaznam v servisnej knizke, tak neviem, ci mam ist do oficialneho servisu, alebo ako postupovat.
-
mechanicka zaruka davno skoncila, aj keby malo auto neprestrelnu servisnu historiu z autorizaku. Zaruka na bat je otazna, ked auto nebolo nikdy nikde.
Mozno otazka na autoriz. servis.
Ak potvrdia, ze plati a nema na to vplyv neucast v servise (ofic/neofic), tak potom je slobodna vola.
V kazdom pripade 2017-to mate teraz prvu TK. Mame v Maxime aj tester na brzdy, tlmice, takze zistime vsetko co sa da. V diagnostike je aj Leaf, cize pamat sa pozrie. Stav baterie cez leafSpy.
Ak mate zaujem, kontaktuje ma.
-
-
Dalsi repair shop v UK ktory vymiena baterie do LEAFov - https://youtu.be/C4nS_tSQiVQ.
Od nas to zatial vyzera najblizsie do Holandska, tento rok som este OK ale buduci rok uz budem asi na 80% SOH a budem to riesit
Komentár
-
Nebolo niekde video že aj 62kWh sa vojde do Leaf 1 ?
-
jurajsun ja necelych 110ooo, Teq necelych 100.
Teq ak by to to bola rozumna investicia, realne by som uvazoval. Uvidime, aka bude ponuka o rok. Ale ak to bude priklad 6000+ tak to nema vyznam, pretoze hodnota auta je teraz mozno 8000. Keby to niekto dokazal kludne s odratanim mojej za 3000 tak uvazujem. Este je cas, technologia ide vpred. Uvidime.
Komentár