Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Nissan Leaf

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Marko
    Junior Member
    • Sep 2020
    • 1

    Zdravím Vás. Prepačte, že napíšem takto mimo témy. Mal by som záujem o kúpu Leafu prvej generácie, najepšie s cenovkou cca do 8000€. Veľký dojazd mi netreba, keďže by išlo o auto na mestské, prípadne primestské jazdenie. No akosi tých ponúk veľa nie je. Viete mi niekto prosím poradiť kde hľadať a na čo si dávať pozor?

    Komentár


    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 ti isto poradi

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Ahoj. v prvom rade pozri moje vide, kde tuto temu podrobne rozoberam: https://www.youtube.com/watch?v=k7oO-KPYO4E&t=1s
      Do 8000€ si realne s prizmurenym okom pri ponukach Leafov od polovice 2013 co bol prvy facelift techniky. Za 8000 rocniky 2011-2013 vobec neuvazovat.
      Teraz je na autobazar.eu jeden takyto super stary a vyjazdeny, s bateriou takmer na odpis za 4500. Ani to nedava este vyznam. Do roka, dvoch bude nutna vymena baterie a spolu s autom si na cene terajsieho zachovalejsieho bez problemov okolo toho.
      Ja mam relativne zachovaleho, tiez to mam hlavne na mesto,okoli a poviem ti, ze v zime tych realnych 100-110km max je ako tak v dni, kedy to nie je len o ceste do roboty a spat.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      mne sa ten vyjazdený zdá najvýhodnejší - dá 4500, k tomu päťku maďarom za novú baterku a za 9500 má Leaf s novou baterkou, aký nie je v inzerátoch žiadny z Leafov 1. generácie

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Mas nejake blizsie info ake baterie tam davaju ti madari?

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko ked som skusal kontaktovat madarov, tak ani obraz ani zvuk. Mas od nich cenu 4500?
      Aj keby, mas za 9500 sice novu bateku, ale auto osuchane, ponalepkovane, ktore ma 160000km a bez veci ako zimny paket. Keby to auto stalo 2-3000 + nejaka bat z ebay co ma povedzme 30perc. degradaciu a je to zaujimava volba.
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 235
    •   

    Zdravim, chcel by som pomoct svojej povodnej12V bat. stale sa len nabija a napatie ma biedne. Mozem do nej doliat dest. vodu? Treba uvolnit krytky na obrazku a do oboch doliat?
    Pripojené súbory

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      nie do 2, ale do vsetkych 6 (dalsie 4 mas pod nalepkou) - pozor vsak na max hladinu

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      ok vdaka, pozrem a hadam aj ulejem

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      a následne, zapnúť na nabíjačku
      posledný týždeň jiri grandpa o tom písal - robí to každýrok, pretože najmä bezúdržbové, s prelepenými otvormi odparujú vodu ... a motorista to nemôže vidieť, až keď magické oko zmení farbu a to je aku nenávratne zničená.
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 235
    •   

    nevie niekto poradit ako otvorit tie zatky?
    Pripojené súbory

    Komentár


    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      oni sú šróbovacie, pichni tam dva skrutkovače a rovnako s nimi toč, keď tam nie je obyčajná drážka

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      pichal som ale bez uspechu nie je na to spec. kluc?

    • matchke
      matchke komentoval
      Upraviť komentár
      Skus to trochu ocistit. Rozmyslam, ci by tomu pomohla WD40. Treba s tymi sroubovakmi zatlacit v duchu “male nasilie nie je fasizmus”
      Naposledy upravené matchke; 06-12-2020, 01:04.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      mastiť radšej nie
      podobné som otváral ako kedysi kováči - "tupý" skrutkovač a klepkať po ňom ...

    • jux
      jux komentoval
      Upraviť komentár
      Urob frezkou drazku na plochy skrutkovac... oni to naschval urobili tak, aby sa to tazko otvaralo, ved je pre nich lepsie aby si si kupil novu bateriu.
      Alebo nasurovo zohrej plochy skrutkovac a zatlac, nech vytvori drazku.

    • Teq
      Teq komentoval
      Upraviť komentár
      vdaka za tip jux, to bude asi najlahsie, len nemam na akom vyfuku zohriat a aj sporak je elektricky

    • Jiri GrandPa
      Jiri GrandPa komentoval
      Upraviť komentár
      Ešte lepší tip - nahrej zapaľovačom krížový sroubovak a zatlač do tej zátky. Vytiahni a nechaj vychladnúť. Ale musí byt väčší.
      Alebo - zober plochý, zapri ho zátky na okraji z tukaj kladívkom proti smeru hodinových ručičiek. Ono to povolí pomerne ľahko.
      Naposledy upravené Jiri GrandPa; 06-12-2020, 20:36.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Zahraj sa na rezbara, ako ked ma dlato cize plochy srubovak opri o tu jednu stenu a kladivom to budes vybuchavat/otvarat. Potom uz aj rucne zbytok odkrutis
  • Teq
    Teq
    Member
    • Nov 2017
    • 235
    •   

    Nahrial som sroubovak zapalavacom a prederavil 3 stuple 4ty to prezil, dolial som asi deci a pol dest. vody do 4 och, stuple som opravil s "glue gun" na 6. a 7. stupel mi uz neostal plyn bateria ma teraz v klude 12.32V a auto ju uz viac nenabija
    Pripojené súbory

    Komentár

    • Teq
      Teq
      Member
      • Nov 2017
      • 235
      •   

      Bateria je uz fakt kaputt, kazdy den to necham ist pre istotu a ledva na 12.1 V dobije. musim kupit novu. Povodna mala 50 Ah, je problem kupit 44 Ah? mam sa bat ze sa mi nieco zahesluje / pokazi ked odpojim bateriu?

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        oplati sa kupit " Versorgungsbatterien " ? baterie nie urcene pre auta, ktorym menej vadi hlboke cyklovanie (ako nase leafy zle nabijaju)

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        taka 50-60Ah bateria stoji 55€ (teda za tolko viem kupit na SR). Mensou budes fungovat normalne, ale vacsia kapacita znamena, ze ti dlhsie vydrzi, lebo aj ked klesne jej startovaci prud a bude "zdegradovana", bude mat stale vacsiu rezervu ako 44Ah. Ale rozdiely su to pri nasich autach tak male, ze to je asi jedno.
        Nic sa ti nerozhasi, nezahesluje, jedine sa ti vynuluje spotreba, vsetky udaje a hodiny. Hodiny si GPS nacita same hned po pripojeni. Pri nasich radiach sa nic nestane ani s nimi, pri lacnych Leafoch so zakladnym radio by si musel zadavan radio-code.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Na SR sa nedostanem, tu kupim najlacnejsiu 44 Ah za 70 eur, 55 AH je o 15 E drahsia.
        https://www.forstinger.com/index.php...ram=SUPERSTART
        Neoplati sa ale zainvestovat 100 eur do gelovej? nevydrzi dlshie?
        https://www.autobatterienbilliger.at/Gel-Batterien

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        z mojich skusenosti nevydrzi viac. my vyuzivame 0,0nic na aktivovanie auta. resp. pri dobijani viac, ked vsetky palubne veci idu z 12-tky.

        Nie som pri aute, pozri ci vies kus hybat oboma kontaktami. 44Ah je mensia na dlhzku ako 50-60Ah.
        Na tom webe nepisu vobec nic o startovacom prude. Tych 15e uz nie je taky rozdiel, ja by som siel do tej vacsej. Vyrobcovia pri spalovakoch davaju to najnutnejsie a najmensie, co auto znesie. Pri Leafe zrejme zobrali to, kde maju najlepsiu nakupnu cenu lebo to pchaju do vsetkych ich EV. Neviem povedat, ci z nejakeho dovodu musi byt aspon kapacita ako je fabricka.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ok, vdaka za rady, bateriu odmeram a rozmery porovnam, len neviem neviem ci nepojdem po novu na bicykli

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Teq a co takto aby bateria prisla k tebe? https://www.amazon.de/Varta-Autobatt...9429412&sr=8-3

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        hmm, free shipping pri takej tazkej veci? ale ok, vdaka za tip, asi pojdem cez amazon, hlavne ked je to lacnejsie

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Pozor pri nakupe baterie cez internet, zvyknu davat leziaky, co byvaju na skladoch dlho a bez dobijania.
        Ja 12V automobilove olovenne baterie uz cca 30 rokov kupujem v jednom konkretnom kamennom obchode, kde si pozriem datum vyroby baterie, pricom navyse viem, ze obchod ma velky obrat baterii a majitel obchodu tie baterie co ma na predajni poctivo dobija. Tiez vzdy pozaduje aby clovek prisiel uz s novou namontovanou bateriou na premeranie nabijacej sustavy auta - az potom, ked nabijanie funguje spravne potvrdi zarucny list. No zatial mi meral len spalovaky, na BEV by rovnaky postup ako pri merani na ICE nemohol pouzit :-))).

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        jux to co spominas sa moze stat, specialne ak clovek kupuje cez internet z obchodu ktory ma aj kamennu predajnu (typicky priklad potraviny). Na amazone kupujem pravidelne, a este sa mi nestalo ze by reklamaciu vyriesili inak ako k mojej spokojnosti. Zaroven clovek moze bezplatne (postovne zadarmo aj pri vrateni) do 30 dni vratit tovar bez udania dovodu (ako vo vsetkych e-shopoch). Vobec by som sa nebal. Samozrejme ziaden instalacny servis nedostanes, ale to uz je na rozhodnuti kupujuceho, ci to potrebuje alebo nie. Rad podporim aj domacich predajcov, ale potom nazaj ocakavam ze k tovaru dostanem aj sluzby adekvatne k cene.
    • Teq
      Teq
      Member
      • Nov 2017
      • 235
      •   

      12V Bateriu som dnes vymenil, z amazonu sa nedala obiednat, z nejakeho dovodu sa nedala ziadna doviest na moju adresu...hm, tak som musel ist 55 km do Eisenstadtu kupit o 20 eur drahsiu a s mensiou kapacitou. Vymena bola bez problemov, napatie na novej som si odmeral pred kupou, bolo 12.52V, cize OK. Zo zaujmavosti som odmeral napatie na svorkach ked auto stalo na priamom slnku (ci robi ten maly solarny panel) a nameral som len 3.5V...no neviem ci to vobec nieco dobije.

      Komentár


      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        takže vydržala necelých 5 rokov, to nie je bohviečo
        v spaľovacích autách mi držali tak 8 rokov

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ona by este mozno vydzala, nechcel som riskovat, ked bola zapojena v aute po dlhom nabijana mala 12.1- 12.2 V a po dni dvoch klesala na 12V
        teraz ked je bez zataze ukazuje 12.4 , uvidim co zajtra ukaze

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        5r je uplne bezna priemerna zivotnost dnesnych baterii. Niektore prvovyroby boli lepsie, ale ako vsetko, aj tu sa setri a zivotnost klesa.
        Moja prekrocila 6r a zatial zostava a zije.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Ani nie
    • milan84
      Senior Member
      • Jun 2015
      • 578
      •   

      Leafik opat chyta zimny, druhy dych. SOH nad 83 teda asi o 4 viac ako v lete.
      Teq tebe sa pokles zastavil?

      Komentár


      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        ja kedze nenabijam na DC skoro vobec sa zastavil na 87% SOH.
    • Laco
      Junior Member
      • Mar 2018
      • 3

      Zdravim,
      Mam otazku na majitelov NISSAN LEAF 2.

      V tychto dnoch a obecne, ak klesne teplota pod cca 5stupnov, tak sa nam na aute zacne prudko znizovat dojazd.
      Toto sa deje uz tretiu zimu, pricom kazdu tento problem narastie. Trochu v cislach:

      Auto - Nissan Leaf 2, 40KW bateria, teraz bude mat 3roky.
      1. Leto - teploty nad 18stupnov - dojazd v pohode, zalezi na style jazdy od 250 do 300km.
      2. Jar, Jesen - teploty 8-18stupnov - dojazd 220-250km - tiez si myslim ze OK
      Cca polka jar/jesen zimne gumy - co znizi dojazd o cca 10-20km. (Teda blizsie k 220)
      3. Zima - teploty pod 5 stupnov - dojazd 180-200Km - zacinam byt nervoznejsi, ale stale OK
      Aktualne - teploty okolo -5, -10stupnov - dojazd 110-140km - tak toto sa mi zda prudko cez ciaru.

      Pri teplotach pod 10stupnov - dochadza k vypadavaniu rekuperacie. (Hlavne na e-pedale).

      Jazda je vzdy so zapnutym kurenim/klimatizaciou. Paradox je, ze s pozorovani kurenie aj v tychto mrazoch nema az tak "zasadny" vplyv. Mozno 20-30km.
      Co aj tak sa dostavame na hodnoty 140-170km max (bez kurenia).

      Podla mna nieje uplne v poriadku ak dojazd klesa na 30% ak budem optimista na 50% bezneho dojazdu.

      Otazka znie:
      1. Co si o tom obecne myslite?
      2. Ake su vase skusenosti s dojazdom v tomto obdobi?
      3. Neake tipy na mozny problem? - ja mam podozrenie na "vyhrev" baterie a vypadavanie rekuperacie.

      dik za nazory.

      Komentár


      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        v minuse to ide rapidne dolu na vsetkkych autach bez ohrevu.
        Dokazes ten odhad 110-140 realna nasimulovat, aby sa dal povazovat za overeny? Lebo to je skutocne malo podla mna. Ale napis viac o tom vypadavani rekuperacie. Chces povedat, ze auto pocas jazdy prestane spomalovat a rekup. ide na nulu ?

      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        To ze klesa dojazd mi je jasne. Asi nik neocakava, ze elektro bude mat taky isty dojazd v lete ako v zime.

        K tym 110-140km dojazd - to nieje problem. Staci sa teraz kedykolvek previest. Mam ja fotky ako klesaju "percenta" a kolko sme presli km.
        Z toho pocitam dojazd. Konkretne - zo 100% na 90% a prejdenych 13km. Nasledne z 90% na 87% a prejdenych 16,3km (teda 3,3km na 3%).

        Co sa tyka rekuperacie - tak ak idem na e-pedale, tak ked das nohu dole z "plynu", tak indikator co ukazuje rekuperaciu (to koliesko co ide do modra :-) ) ostane na nule. Z toho je domienka ze nerekuperuje, lebo ziadna "kontrolka" neukazuje rekuperaciu. Toto sa ale deje nahodne. Nieje v tom logika, okrem toho ze sa to deje nahodne a iba v nizsich teplotach.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        studena bateria straca docasne na kapacite - dostanes z nej menej kWh ked je studena, akonahle sa zohreje tak sa kapacita "vrati" cize na dlhej trase by si mal prvy dojazd ako hovoris ovela mensi, ale po nabiti / zohriati by to bolo ovela lepsie. ako pise milan vsetky elektromobily bez predohrevu baterie tym trpia..chemia / fyzika nepusti

      • Jiri GrandPa
        Jiri GrandPa komentoval
        Upraviť komentár
        PPri teplotách pod nulou (batérie) musí byt rekuperácia nula. Li-Ion batérie sa zničia ak ich nabijas a majú zmrznutý elektrolyt. Preto je zohrievanie batérie u EV take dôležité.
        Keď prídeš s premrznutým autom na nabijacku tak najskôr bude prúdom zohrievať batériu a až potom do nej pusti nejaký významný výkon.

      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        Teq @Jiri GrandPa
        Vsetko chapem a berem. To co pisete boli hned alternativy co som preskumaval. Len tu je to trochu inac.

        1. Auto je garazovane, kde je teplota okolo 10stupnov. Cize nevidim dovod na zamrznutu bateriu. Je pravda ze trasy su kratsie - 10-15km, plus minus. Ale aj na dlhsej trase - povedzme otocka Zilina-Cadca co je cca 60-70km, rozdiel vobec nieje neaky zasadny.
        2. Vyhrievanie baterie - ak sa nemylim tak NISSAN LEAF 2 ma vyhrievanu bateriu. Na co zabudli je chladenie, ale to nieje tento problem. Ja mam prave velke podozrenie na toto vyhrievanie baterie ze je zblbnute. Ale bolo mi povedane ze urcite nie. (V servise, tak neviem...)
        3. To s rekuperaciou - je totalne nahodny jav - ides normalne po ceste a raz rekuperuje, druhy krat nie, treti zas nie, stvrty ano... ziadna logika. Proste totalna nahoda. (Aspon z mojho pohladu)

        Mozno otazka pre tych co mate Leaf2 so 40KW bateriou. Aky mate teraz dojazd? Pri teplotach pod 0(nula) stupnov.
        Naposledy upravené Laco; 19-01-2021, 13:30.

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        Jiri GrandPa to je moja obava...moj LEAF nema problem s rekuperaciou 30 kW ked ma bateria -3C a 70%...zaujmave nastavenie BMS Laco aj pri teplote 10 C ma bateria o dost znizenu kapacitu a kurenie bere na zaciatku velmi vela energie - cize ked ides kratke trasy kde si kurenie zobere kludne 4-6 kW tak to hlasi dojazd niekolko nasobne mensi, je to ale len kratkodobe a pri dlhej trase sa to spriemeruje a vyrovna. Problem je ze pocitadlo dojazdu je tak nastavene a pocita dojazd velmi agresivne - keby si siel naopak v lete z vysokej nadmorskej vysky tak ti dojazd pojde niekolko nasobne hore

      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        Teq @jiri GranPa

        Este raz dik za info. Toto co ale pisete su vsetko alternativy nad ktorymi som uz badal a overoval som. Len to proste nesedi.

        1. Dojazd je takto znizeny aj ked je vypnute kurenie. Pripadne aj na dlhsej jazde sa to nezrovna. Tiez to mam overene ze ak je -10 tak sme na 150km dojazdu cca.
        2. Ak sa bavime o dojazde v extreme 110km - po tom ako vyjdem z garaze, kde je 10stupnov so zapnutym kurenim. To by znamenalo ze auto ma spotrebu 36KW/100km - to ako sa Vam zda v poriadku?

        3. Aktualne som to dotiahol na 76% a prejdenych 30,6km. Cize spotrebovanych 24% baterie a 30,6km. (Teda dojazd 127km - vypocitane podla realnej aktualnej spotreby na zaklade mojich vypoctov, nie co ukazuje auto. To je ovela optimistickejsie a ukazuje dojazdy okolo 180 az 200km)
        Co znamena ze ak je 100% baterie 36KW (co je dostupne) tak ja som spotreboval na prejdenie 30,6km 8,64KW. To znamena, ze spotreba je 28,2KW/100km , ak dobre pocitam. Takze ak aj by kurenie bralo 6KW, tak auto by muselo mat spotrebu 22,2KW/100km. Crazy? Nemyslite?
        .... neviem, ale zda sa mi ze je to dost mimo.

        Preto este raz prosim - ake mate teraz realne dojazdy? A spotrebu?
        Naposledy upravené Laco; 19-01-2021, 22:19.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Ked vidim tie prepocitane spotreby, este je tu jedna moja teoria:
        taketo spotreby by kludne boli bezne, ak by auto nic nerekuperovalo. Realne rekuperacia vie vratit tak 1/3 energie pri beznom jazdeni (samozrejme nie dialnica, kde s reku k slovu nedostane).
        Pri -10 ine auta nerekuperuju vobec kym nemaju zohriatu baterku. Spolu s tym, ze spominate ako to sporadicky vypadava-nebude problem tam?
        Taketo teploty su na leaf uz dost extrem, malo kto z nas si odskusal jazdu,nabijanie a "rozmrazenie" takehoto auta rano po noci.

      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        @milan84

        Vtip je, ze to auto netreba rozmrazovat, nakolko ak startuje na plus 10stupnov z garaze tak len vbehne do mrazu.

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        tak uz tu vela ludi ma odsledovane, ze ci Leaf, ci eNiro velmi rychlo jazdou vychladnu.
        Mas vykurovanu garaz, ked tam je az +10 pri -10 v ext?
        Mal si auto pripojene na nejaku diagnostiku? Ziadne chyby v pamati?

      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        milan84
        Aku diagnostiku mas na mysli? Myslim ze sa mi nechce robit servis na aute, ale ho pouzivat.
        V servise sa cosi snazili robit, ale na nic neprisli. Len sa skonstatovalo, ze tak to je a ze je to asi vlastnost, ci nieco taketo. Ale snazili sa to vyriesit, to treba bez pochyb uznat. Len sa to nevyriesilo, bohuzial.

        V garazi je plus stredne 10stupnov - to ber ako fakt. Napr hned rano aj teplota na aute ukazala 9. Vcera to bolo myslim zas 11.

        Idem na experiment 2 - dnes dobijem na 100% a budem jazdit vyhradne bez kurenia. Uvidime.
        Aktualny stav bol dnes rano 60% a prejdenych 49,3 km. Co nam dava jazde s kurenim dojazd 123km. Na Leaf2 so 40KW bateriou mi to pride mega slabo.
        Naposledy upravené Laco; 20-01-2021, 08:47.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        milan84 Nemusi mat priamo vykurovanu garaz, ak ma garaz zapustenu do domu ktorym je nepriamo temperovana, nie volne stojacu ked su vsetky muri ochladzovane este aj vetrom, tak v pohode ma taku teplotu. Aj v radovke garazi je to v poho. Ja som mal tak garaz. ze boli len vrata ochladzovane (pravo lavo susedne garaze, vzadu zemina, strop druhe podlazie garazi) a bez vykurovania tiez som tam nemal mraz ani pri -20. Dokonca vrata plechove bez izolacie a tusim len raz mi primrzla voda hned tesne za vratami co som nechal z nakupu, Ale tie 3m vnutri boli v poho tekute.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Laco Dnes som volal so známym ,on má Leaf 2, tak som sa ho pýtal aký má teraz dojazd. Hovoril že pri 120km/h po diaľnici minulý týždeň dal 175-180 km. a to v komforte s kúrením a všetkým čo k tomu patrí. Skúšal to šetriť, po diaľnici do 110 km/h, hravo išiel okolo 220 km.Tak asi budeš mať nejaký problém s autom..

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        dajme tomu ze mame skoro nove auto a vyuzitelnu kapacitu 35 kWh, 180 km dojazd = 195 Wh / km pri rychlosti 120 km/h? no neviem neviem, to je letna spotreba hyundai kona, a LEAF nie je ani nahodou efektivnejsi ako kona https://docs.google.com/spreadsheets...#gid=735351678 - TB tests / range.
        62 kWh LEAF mal letnu spotrebu pri 120 km/h 220 Wh / km

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        19,5 je zimná spotreba Kona keď chodím 120km/h po lyzovackach v lete o dosť menej

        Na Leaf 2 mám vyskúšané nespočetne krát, že tempomat 100km/h dal 250 km dojazdu a tempomat na 120 km/h dal niečo pod 200. To sú letné jazdy, v zime to určite Leaf nedá.

        Keď sa jazdilo v zime na krátke 15 km trasy s rozkurovanim, dojazd bol okolo 150 km a žena stále len dobíjala. Ja verím tomu, že hore na severe keď mu to toľko dáva, nebude s autom nič. Veď boli mrazy.

      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        Takze k dnesku:

        Teq Miroslav Rojko
        V prvom rade chcem povedat ze jazdy, o ktorych tu hovorim su v meste a nie na dialnici. Zdroraznujem - klasicka mestska a malicko primestka doprava. Rychlost nad 100Km/h nepripada do uvahy. 80% jazdy 40-70km/h.

        Roman-ba dakujem za info. Ja toto dosahujem na dialnici tiez, ale musi byt teplota nad 5 stupnov. idealne nad 10. Inac bez sance.


        No a k mojemu pozorovaniu:
        Dnes som nabil spat na 100%. Vonkajsia teplota pri jazdach 4stupne. Jazda tentokrat s vypnutym kurenim podla planu.
        Sposob: Mesto Zilina - dalo by sa povedat ze zvycajne trasy.

        Prichod do ciela: 90% baterie, najazd 24km. Povedal by som ze genialne! 10% a 24km nam dava dojazd 240km. V tomto pocasi, zimne gumy, to povazujem za super. Ak by to tak bolo tak som spokojny.
        Ukazal sa tiez taky zaujimavy jav, ktory sem-tam nastane a to ze prve percento (100-99%) mi dalo cca 5,5km. Toto sa mi dost casto stava ze prve percento ide nestandarne vela km.

        V porovnani s minulym tyzdnom kde som siel zhruba tie iste trasy je drasticky.
        Teplota -9stupnov, kurenie zapnute, trasa cca ta ista:
        Final vtedy v ciely: 87% a nabeh 16,3km cize 10%baterie a 12,5km. Vysledny dojazd 125km. Toto povazujem za katastrofu.

        Mne pride ze ten rozdiel je tak dramaticky, ze to nemoze byt normalne. Rozdiel 115km! Inymi slovami viac ako 50%.
        Budem dalej informovat ako to ide. Ale zatial identifikovany tento priepastny rozdiel. Komentare?

      • Teq
        Teq komentoval
        Upraviť komentár
        pozor % baterie nie su linearne, zo 100-90% prejdes o dost viac ako z 80-70%, plus ak si dlho nenabijal do 100% tak bateria nebola vybalansovana a % mohli byt nepresne. Ak si chces vyratat presne kapacitu a spotrebu, bateriu zohrej (jazda, nabijanie) a chod z 100% - 0% pri 90 km/h rychlosti po dialnici. Potom nabi na nabijacke do 100% a pozri kolko energie ti dodala

      • milan84
        milan84 komentoval
        Upraviť komentár
        Tiez som zazin na svojej 24-ke ze raz za cas pri dobiti do 100 dlhsie trva, kym padne na 99 a nizsie. Nejako to suvisi s balancovanim. Je mozne, ze u teba je len nejaka "rozhasena" baterka, ak ti toto robi casto.
        Vacsinou je opak pravidlom. Na prve percento pri plnom nabiti neprejdem ani 1km. Ten ubytok percent nie je uplne rovnaky, su tam nejake male rozdiely subjektivne.

      • Taur
        Taur komentoval
        Upraviť komentár
        Laco Podla mna krajne polohy SOC sa nemeraju uplne korektne, Myslim ze nic zvlastne ze vrchne percenta ubudaju celkom rychlo. Stredne vydrzia dost dlho a uplne spodne ani nevie kosher zmerat a tak uz prestane vypisovat odhad km.
        Odvodzovat celkovy dojazd z ubytku hornych 10-15% je blbost. Baterie sa nenabiju uplne vzdy rovnako do plna, resp. vplyva na SOC teplota. Neraz som bateriu po jazde vecer nabil na 99-100% a rano vychladnuta mala 95% a uz aj take bolo ze iba 85% a extrem raz tusim 76%. Zima robi s bat divy, bez termalneho manazmentu zvlast, pripadne podla jeho kvality. Skus ist dlhsiu trasu ci budes mat naozaj len 120km, alebo sa to "cestou" zrovna ked sa bat zahreje.
    • Teq
      Teq
      Member
      • Nov 2017
      • 235
      •   

      Laco priklad prehnaneho dojazdu ked som siel v 2019tom do taianska - z rakuskych alp som klesal z 1000 n.m. na 0. n.m a pocitadlo dojazdu bolo odrazu
      velmi optimisticke, realne je to ale taky doajzd ako tvoj 100 km v zime
      Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	overkill.jpeg Videní:	0 Veľkosť:99,1 KB ID:	67355

      Komentár


      • Laco
        Laco komentoval
        Upraviť komentár
        Jasne - ja som tiez uz dal na 1% 10km pri jazde dole kopcom. Asi to porovnavame jablka a hrusky.
    Pracuje...
    X