Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Nahral som ako sa chová Kona/eNiro pri okreskovej jazde a kde robí chyby.
Video je špeciálne upravené, aby aj lajk videl v akom stave bola každý moment BMS
Komentár
- Štart na diaľkovú trasu. Batéria v coldgate 3 úrovne (min/max 1-2°C). Tu napr. ID3/ID4 automaticky zohrieva baterku na 11-12C. Pri 1-2°C všetky autá okrem kórejských výrazne obmedzujú rekuperácie z dôvodu ochrany článkov. Hyundai/Kia nemá problém dávať 100-150kW aj do takto ľadovej baterky. To je prvá chyba.
- Po prvých 30 km som mal radar pokrytý snehom, zastavil som. Vypol/zapol auto a už sa zapol mód LTR (low temperature radiator), ktorý preháňa kvapalinu cez studený blok OBC a motora.
Tým jej znemožňuje sa svojpomocne prehriať (prúd, ktorý je potrebný na pohon). Auto tak zámerne sťahuje teplotu batérie ku vonkajšej 0.
To je ďalšia chyba. Pripomeňme si, že LTR je určené do MID temp pásma, tj jar/jeseň. Nie na používanie v zime pri 0°C cez ľadový motor
- Príchod na nabíjačku s teplotami batérie 4/6.. Min pod 5°C je coldgate 3 úrovne - 22-25kW
Ak by sa nezaplo LTR počas jazdy bola by aspoň v úrovni 2 - 40kW
- PTC trvalo 8 minút kým nabehol a zdvihol teplotu o 1 stupeň na 5, aby sa nabíjalo 40kW
- Presne 25 minút trvalo dobiť slabých +20% 13kWh (70km jazdy v tomto počasí) :-(
- Baterka ledva dosiahla po tomto čase 15 stupňov, stále coldgate 1, optimálnych je 25 stupňov pre plný výkon v nedohľadne.
- Cesta späť... Min batérie má 20 stupňov., auto hned zas zapína LTR
- Tu môžeme vidieť ako vyhadzuje teplo na motore do vzduchu.. A počas 75km pripraví batériu o teplo a dostane ju na 11 stupňov, tj. zas do coldgate 2 stupňa
- Nabíjanie na 350kW ionity preto ide len priemerne 40kW, a +40% trvá dobiť 44 minút.
Z videa vidíme, ak by auto v mrazoch nepoužívalo nezmyselne LTR a zaplo by PTC ohrev na vyžiadanie a spolu s prúdom potrebným na pohon by batériu v závislosti od rýchlosti prehrialo do optimálnej teploty za 30-60 minút. To isté platí po prvom nabiti. Žiadna iná značka BEV nevyhadzuje v mrazoch takto nezmyselne teplo z baterky, keď je v optimálnej teplote 20-25 stupňov. Preto iné autá, aj keď majú coldgate na prvej, je výrazne slabší a na ďalších nabíjačkách už idú plným výkonom. Tu je to kvôli chybe LTR nereálne.
Pozn. Popis skratiek PTC/LTR tu
https://www.mojelektromobil.sk/pomal...coldgate-blog/
Naposledy upravené nick81; 10-12-2021, 10:50.
- Likes 6
-
Povedzme si co najviac neprospieva bateriam: 1. Vysoke prudy dnu aj von, 2. Nabijanie do 100% (CEST VYNIMKAM, 3. Vysoke teploty, 4. Prinizke teploty... Tak si to dajme do vzorca jednotlivych automobiliek a mame vysledky. Viem ze nechcete porovnavat so stacionarnymi bateriami, ale tam je tiez kopa merani aj pre 18650 a dalsie akumulatory a vysledky su jasne, neprebijat,nepodpijat,neprasit do toho nasobky "C".
- Likes 1
Pridajte komentár:
-
Jiri GrandPa Prečo myslíš? Rôzne merania vrátane môjho cez odpočty čítačov na BMS to len potvrdzujú. Pri 92 tis. https://teslaclub.sk/node/13193?p=77943#post77943
Ak máš pochybnosti v druhej polovici je tam flow s BMS dátami (čítače, voltáže článkov). Napísať iba nemožné je ako čo? Spochybni to prosím. Dáta sú verejné a dodám viac ak treba. Budem len rád, ak sa dozvieme niečo nové. Ale zmiznutých 8% 5kWh by som si určite všimol.
BatteryLife s jeho potvrdením ID.3 cez VW vôbec nezverejnil žiadny protokol, ani metodiku merania. Z jeho meraní sa nedá zistiť, či je to problém všetkých ID, alebo má zničenú baterku. Lebo naše merania Dangovej ID3, Oliverovej ID.4, novinarskeho Enayqa taketo poklesy vobec nepotvrdzuju. Viem, že ste všetci zvyknutí na vyššie čísla "degradácie". Len Tesla nabíja rýchlejšie, chodí s baterkou cez 40°C, NCA chémia, výkonné motory a meriate cez dojazdy, alebo sa len pýtate BMS na kWh namiesto reálneho odpočtu koľko z baterky odíde pri 0..100%. Možno ak by to tam niekto poriadne meral zistilo by sa, že len Tesla upravuje kapacitu a reálne je oveľa menšia.
- Likes 1
-
Hlasenie garancna prehliadka my19...45000km baterka 100
0 degradacia🙂
- Likes 2
Pridajte komentár:
-
MIC TM3SR+ nepipa ako nakladak, pri cuvacke produkuje len nejake kozmicke zvuky, ale tak slabe, ze vnutri ich vobec nepocut. Pritom reprak je v predu. Pri zaradeni D a jazde dopredu je TM3SR+ uplne potichu. Ze vobec nejaky zvuk vydava som zistil az asi po mesiaci, ked som mal otvorene okno a radil som dopredu/dozadu.
Pridajte komentár: