
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Tak tu priznavas, ze za 5 rokov to nabíjanie vobec nezlepsili a v teme o Tesle Model Y tvrdis aka je to teraz super kara
-
Niro2023: Analyzujem dáta z tripu BA-KE-BA. Toto bol najlepší graf s predohrevom pred nabíjaním, aký sme mali. Oproti Niro2020 sa zmenilo to, že znížili minimálnu teplotu aku pre plný výkon z 25 na 20°C, inak to potom tiež coldgatuje. V porovnaní minuloročné e-GMP má pri 5°C ~70kW a pri 15°C už ide cez 150kw.
Podľa Bjornových videí som tam naniesol jeho merania https://www.youtube.com/watch?v=CO8U1Sdf1EQ.
To je tým modrým. Vôbec nevidím nejakú logiku prečo nám to tak skákalo a napriek predohrevu sme nemali normálny graf.
Teploty aku boli podobné/optimálne. Akurát vonku sme mali 6.5 kým Bjorn okolo 13°C.
V jeho videu má inak porovnanie Niro23 vs starý Soul 64. Soul tam sice nezačal úplne optimálne.
Ale aj tak je Niro23 v plus počas nabíjania o cca 5% SoC, pri 82% iba 1.5%
Dá sa teda povedať, že od Kona2018/Niro19 sa po 5 rokoch rýchlosť nabíjania nijako extra nezlepšila.
V porovnaní s konkurenciou, ktorá sa už drží v 10-80% s časmi okolo 30-35 min bude mať s cca 50 min ťažkú pozíciu.
A s e-GMP, ktoré je dnes na 18-22 min už absolútne. Akurát tá cena 45-51 (Gold/Platinum) tis je absolútne mimo.
- Likes 3
-
Pár postrehov majiteľa Niro2020 ku novému Niro 2023 :-). Zareagujem na Milanové video
https://teslaclub.sk/node/62730?p=88451#post88451
Čo sa mi páčilo- Kompaktný rozmer voči EV6 (kratšie, ale hlavne užšie) a pod mi vyhovuje.
- Dizajn, by som si vedel zvyknuť. Aj keď ten predok - linky, svetlomety mi moc napasujú. Také soulové,
- Interiér je v štýle EV6 a iných nových Kia áut. Veľké plus. Len použité displeje sú menšie, 10.25" namiesto 12".
- Tlačidlá, tempomat na ľavej ruke. Veľmi fajn na jazdenie 1 rukou pomocou asistentov.
- USB-C v sedadlách pre zadných pasažierov
- HBA, automatické prepínanie diaľkových - staré Niro2020 neskoro vypínalo. Bolo nepoužiteľné. Škoda, že je tu absencia matrix. Zas dôvod pre e-Gmp.
- 3kW zásuvka je veľký benefit
- Veľký priestor pod kufrom, ale za cenu, že tam už nie je možnosť dať rezervu.
- Ipedal, trochu lepšie asistenty.
- Predohrev AKU alá nový update I5/EV6, resp. Tesla
- Kompatibilné s Comma.AI Openpilot. Cez red-panda (CAN-FD), ale to je aj e-GMP.
- Dá sa zapnúť zájazdy zadná kamera
- Nabíjanie vpredu (pre kompakty naj umiestnenie)
- Absencia Matrixov mi dosť vadí.
- Priestor v dverách max na 0.5L flašku. Pri 0.7 bolo treba trochu odtiahnúť plast a narvať to tam.
- Ambientné má staré Platinum lepšie (tu v gold je len malý pásik pred spolujazdcom. Nič to nepodsvieti).
- Podsvietenie dverí/nožného priestoru zas nie je. Treba príplatkovo (kufor/dvere/nohy) v 2020 ma stálo cca 600 eur (práca/diely)
- Kefka kamery na stierač už je pasé, zadná kamera sa špiní tým že je dole. Ale toto je problém takmer všetkých áut (TMY/EV6 atď). Mimo MEB, kde je vyklápacia pod znakom.
- Nevypínateľný VESS - to už je dnes štandard (škoda)
- Menší aku voči EV6. EV6 RWD ďalej zájde
- LKAS - posun minimálny. Na diaľnici pri preradení, chytal pruhy až keď vychádzal von z preradeného pruhu do zvodidiel.
- Plánovanie trás, rozplánovanie nabíjačiek, ukazovanie zostatku dojazdu - štandardne žiadne. Dúfam, že to už Kia dorieši aj v eGMP. Zaostáva to voči všetkým značkám.
- Aktivácia predohrevu je tak trochu nemotorná - treba vybrať nabku, hlavne pre nabky stovky km mimo treba tým pádom vybrať adresu, potom hľadať nabky, v okolí cieľa... Pri preplánovaní zas tento rituál.
- Zadná časť aku pod podvozkom príde taká nedorobená.
- Chýba SOC na displeji. Zas len paličky :-(. Pritom I5/EV6 má normálne aj percentá. Pri fullscreen AA/Carplay tak vodič nevidí dojazd.
- V porovnaní so starým Niro 2020 veľmi malý posun vpred. Čo keď si zoberieme, že je technológia stará 5 rokov (Kona 2018)
- Nabíjacia krivka v optimál teplotách je dokonca mierne horšia ako v Nire. Kvôli CATL ? BA-KE-BA spraví staré Niro aj s coldgate rovnako rýchlo.
Na dnešnú dobu, kedy všetky autá idú cez 100kW je to zlé. Resp. v porovnaní s eGMP je to úplne zlé, ostali zachované hranice BMS takmer ako v starom.
Kým EV6 od 5°C baterky tam rve 70kW, tak tu treba mať 20-25°C - Stále nezmyselné používanie LTR: Ale to platí aj pre EV6. Tj. vyjdeme z KE, auto v zime vyhádže teplo cez LTR von a predohrev potom minie zbytočne ~4kWh na dohriatie na potrebné teploty pred nabkou.
- Cena je úplne mimo. Akoby sa zabudlo na konkurenciu a Niro je technicky kilometer za eGMP, cenovka by mala byť podstatne nižšie.
Naposledy upravené nick81; 27-12-2022, 21:44.
- Likes 4
Pridajte komentár:
-
Upgradol som. Screeny sú nové. V podstate je to takmer identické s Niro 23/EV6. Zmeny
- zoznam nabiek zobrazuje stanice vrát online stavu, po rozkliknutí stojany (obsadené/offline). Konečne všetky stanice - tj aj murat 24kW DC PK aj LIDL modra. Nie len vyvolené Ionity a ZSE. Po 3 rokoch to vyzerá ako malo byť na začiatku :-) Ešte plánovanie trás a ukazovanie zostatkov. Snaď to nebude trvať ďalšie 2-3 roky
- mapy (drag/zoom) vyzerajú byť svižnejšie
Super, že to dorovnali na stav EV6/NIRO23. Čo je menej super, predohrev je asi na 2020-2021 pasé. Stále sa to volá Winter mode, kým Niro23 má v menu iný názov " precoditioning ". Aj napr. v nastavení klímy sú len 2 kvačky na auto defrost a auto dehumidify. Niro23/EV6 tam má myslím 5-6 rôznych možností.
-
nick81 Ionity Power po 12 mesiacoch vyprsi? A da sa nasledne znovu aktivovat na tej istej zmluve? Lebo niekde som zachytil (myslim ze to bolo na kanale Akcelerace Electric), ze po 12 mesiacoch vyprsal balicek a dotycny ho uz dalej nepouziva a teraz plati vyssiu cenu. Mne bezi zatial iba 6. mesiac, tak by som rad vedel, co ma caka o pol roka
-
tommik Na rok, fakturuje sa 13e/mes. Kratšia sa nedá, resp. je tam možnosť aj Ionity Access za 4.5e/mes. a potom nie je nabíjanie za 0.29 ale 0.52e/kwh. https://kiacharge.com/web/sk/kia-sk/tariffs
Mne osobne vyhovuje platiť plný. 4+13 som stále lacnejšie ako paušály ZSE/GW, ktoré som mal predtým a zahraničie chodím iba po Ionity. S výnimkou PL/HR, kde tá infra ešte nie je akoby mala byť.
-
Diagnostika e-Niro 2020 z 2100km tripu - Chorvátsko v novembri. Trip sa niesol v znamení...
Nový most Peljesac, juh Punta d'Ostro, Nikola Tesla múzeum, Rimac Campus (to je teraz čisté stavenisko). Použili sme 50kW ELEN (kvôli cene, mali sme veľa času a slimák Niro) a Ionity Zadar (0.29e na ionity power balík).
Dubrovník aj v novembri bol dosť bordel. 3x 50kW Elen. Prvé komplet zasypané ICE, druhé nefunkčné DC, tretie si taxikári premenili na parkovisko a je chránené na vstupe elektronicky spušťanou reťazou. Pustili nás po 5 min. cez východ a to sa museli taxíky poposúvať. Úzka cesta, takže autá na nami trúbili a každý týpek sa pri nás pristavil a kričal, že "There is taxi depot". My sme na nich hulákali "There is public EV charger" :-D
Ak môžete, radšej potiahnite na letisko Dubrovnik (hrvatski telekom charging). Inak zlaté SR s UFC, prečo je dovolenková destinácia stále taký hnoj s nabkami
- Likes 5
Pridajte komentár:
-
Dnes vyšiel nový update na Niro 2020 a pod. Vyzerá, že upratali EV screen podľa Ioniq 5
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeView/999
PS: Mám potom Niro v servise na výmene spodného krytu trakčnej baterky, zameranie vadného článku, a 135 tis km garančná. Dám vedieť viac, keď vrátia :-)
- Likes 5
Pridajte komentár:
Pridajte komentár: