Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Pekne fotky vnutra, aj ked stary pack K4050 s LG .. Ja v 2020 mam Q4051
    https://www.diyelectriccar.com/threa...teries.205033/

  • KENNY
    odpovedal
    Chybný článok sa nachádzal takmer isto v module, ktorý je pod zadnými sedadlami v zapojení 19S3P. Článok voláme tri paralelne zapojené Li-ion samostatné aku, ktoré sa zobrazujú pod jednou napäťovou hodnotou. Mal by tam byť SK innovation 3,70V 60Ah, ale tieto packy majú aj LG-Chem 3,65V 60Ah) Keď, že batéria v ENIRO je zapojená v poradí prvý blok 20S3P (spolu 60ks tzv. dva boxy 10S3P) pod miestom vodiča s presahom pod nohy pasažiera za ním. Druhý blok 19S3P (spolu 57ks aku tzv. dva boxy 10S3P a 9S3P) je dole pod zadnými sedadlami. Tretí blok s chybným článkom v zapojení 19S3P tak isto (spolu 57ks aku tzv. dva boxy 10S3P a 9S3P) je ale hore pod zadnými sedadlami. Štvrtý blok 20S3P (spolu 60ks tzv. dva boxy 10S3P) pod miestom vodičového spolujazdca vedľa vodiča s presahom pod nohy pasažiera za ním. A posledný piaty blok 20S3P (spolu 60ks tzv. dva boxy 10S3P) je presne v medzi vodičom a jeho spolujazdcom presne v strede vozidla s presahom pod nohy pasažiera za nimi sediaceho vzadu v strede. Parametre článku SK Innovation 3,7V/60Ah, maximálne napätie 4,25V, minimálne napätie​ 2,75V ​, ​bežné nabíjanie a vybíjanie 60A, maximálne kontinuálne vybíjanie 120A pulzne 300A, maximálne kontinuálne nabíjanie 60A pri životnosti 2000 cyklov. Parametre sú podľa verejne dostupných zdrojov.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Po 2-3 dnoch sa napatia noveho modulu uplne zrovnali so zvyskom.
    Naposledy upravené nick81; 06-03-2023, 09:28.

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    nick81, chápem...

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    hudino Ja som rad, ze mi ten modul vymenili. Ako som uz viac krat pisal. Ten clanok si vo vacsom rozsahu drzi krok, ta "vadnost" sa chova velmi specificky a prejavuje sa len za okrajovych podmienok (studeny aku a vysoke vykony). Osveta pre ludi bude, a Kia som vdacny ze mi vyhoveli.

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 pokiaľ si ty musel dokazovat kedže to oni neboli schopní spravit, dôkazy ich potom presvečili, tak si nechaj celé náklady preplatit.. to rieš právnou cestou, ak máš komunikáciu uloženú to postačí...

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 Staré malo-baterkáče (Kia Soul EV 30kWh, 2017-19), ale nemám to potvrdené ofiko. Len z počutia čo menili, tak vždy celý pack.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Myslis Soul od 2020? akt.generacia? Tam je ina baterka ako niro/kona?

  • nick81
    odpovedal
    Kia mi vymenila celý modul, kde bol ten vadný článok. Keď si zvykne, premeriam ako sa drží na spodu pri 0% SoC a spravíme pre ostatných info video/článok o tomto type "vadnosti" a ako prebiehala reklamácia.

    19 článkov, takže bol to blok, ktorý je pod zadnými sedačkami. Tam sú priečne 2x19 nad sebou. A potom pod podlahou sú pozdĺžne 3x20 čl.

    Sila inak, že Niro má 5 modulov a EV6 už 32. Čo určite aspoň po záruke bude lacnejšie na výmenu.
    Ak by tie moduly Nira neboli tak drahé, tak si zaplatím rovno. Tie merania, "dokazovanie" tiež neboli zadarmo.
    Zvážte si aj toto, keď kupujete staré auto. A starý soul myslím, tam sa mení jedine celý pack.


    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image.png Videní:	0 Veľkosť:344,9 KB ID:	90119

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	kona-electric-battery-illustration.jpg Videní:	0 Veľkosť:86,5 KB ID:	90120

    Pridajte komentár:


  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    nejako zlblo link.
    https://www.youtube.com/watch?v=cJYyDEd_iQ8

  • milan84
    odpovedal
    Dalsie trefne video o Nire aj s mojou asistenciou pri technike a podvozku.

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    PistaTT V EV6 s Matrixami sme išli pred rokom okolo SR 1100km v zime, resp. auto som mal na týždňový test. Tú istú trasu aj s inými autami, vrátane Mercedes EQS580, Enyaq Sportline.
    - EQS malo 1,3mil px natáčacie svetlomety. Okrem toho, že vykrajoval autá úplne dokonale, na kopcovitých kľukatých okreskách ZV-KE nestíhalo vertikálne natáčať svetlomet a pomerne veľa krát nás vyblikali (do 10x). Podobne, trochu lepšie Enyaq s matrix.
    - EV6 ani raz neblikol nikto. Síce bolo rozlíšenie len myslím 8x2 segmentov, ale bolo to dostatočné. Určite lepšie ako obyčajné LED a spomedzi matrixov fungovali aspoň spoľahlivo všade. Ioniq6 má mať nové matrixy s viac segmentami.

    Každé auto má svoje muchy, aj EV6. Mám s výberom ešte rok čas, možno vyjde iné eGMP ktoré uprednostním, alebo počkám na modelový rad 2024, príp. aj Tesla možno ešte snáď prekvapí.
    Naposledy upravené nick81; 31-12-2022, 23:12.

  • PistaTT
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 matrix led na ev6 som zachytil v niektorej z reportáži že nie sú bohviečo. Aspoň mi nie je ľúto že ich nemám. Tie základné ledky sú ale dosť chabé a teda s bixenonmi som bol oveľa spokojnejší. Chýbajúce predné hmlovky radšej ani nespominam. Toľko k ev6. Je to fajn auto, no k dokonalosti mu ešte čosi chýba.

  • nick81
    odpovedal
    Baterkové úvahy pre nové eNiro 2023. To, že dostalo CATL už bolo spomínané viac krát.
    Tu https://www.electrive.com/2022/06/22...atl-batteries/ sa povráva, že Kia uprednostnila čínsky CATL voči LGChem a SK On (SK Innovation) kvôli nižšej cene.

    Nový aku mal dostať vyššiu kapacitu zo 64 na 64.8kWh. Čo je ale mylné, lebo Niro2020/2021 malo nové dostupnú 66.3-66.6kWh (NCM811 malo byť nasadené na modeloch 2020 a vyššie).
    V tom článku vyššie píšu, LGChem a SK On používajú NCM811 kým CATL používa staršie technológie. Ale tu je, že CATL ešte koncom roka 2019 uviedol NCM811 https://pushevs.com/2019/03/30/catl-...battery-cells/ S tým, že prvá verzia mala anódu s grafitom a druhá malá dostať grafit mixnutý s kremíkom na zvýšenie kapacity.

    Ak budete mať niekto k dispo Niro2023, mohli by sme tam na novom zmerať dostupnú kapacitu 100-0% cez evdash / napätia / stav článkov, nech sa to objasní. :-)

    EV6 má SK On. Ale napr. Ford F-150 malo dostať už ďalšiu generáciu NCM9½½. Je dosť možné, že je to už nasadené práve aj v Ioniq5/EV6. A nechceli mrhať 9½½ na Niro.

    Ale, ak je CATL lacnejšie... cena nového Nira to nejako nezohľadňuje :-)

    Pridajte komentár:


  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Jiri GrandPa Nové Kia e-Niro sa z môjho pohľadu nikam výrazne nepohlo (napriek pridanému predohrevu). Hocijaké iné auto je tej cene dnes lepšia voľba. Tie nabíjajú 30-35 min. Nové Niro je stále na pôvodných okolo 50 min. A to je dnes už fakt dosť.

    V téme "Skúsenosti s Tesla Model Y" netvrdím, že e-Niro je super kára na dnešnú dobu. To si tam Miro prekrútil.
    Reč bola o Kia EV6 :-)

    - nabíjanie 240kW, teraz s pridaným predohrevom sú konečne aj teraz v zime časy na sľubovaných cca 20 min (10-80%).
    - možnosť matrix
    - efektivita RWD je zhodná s eNiro, dojazd je vďaka 77kWh podstatne vyšší. Áno TM3/Y má lepšie, pre moje požiadavky dostatočný.
    - podpora Comma.AI - asistenti v EV6 nie sú najhoršie, ale C3 dáva o triedy iný level.

    V téme TMY som písal o tom skúsenosti v slabej hmle s AP/FSD s tým ako odobrali radar.
    Nechcel som robiť žiadny flame a zasierať diskusiu TMY s inými autami. V jednom pod-komentári som len spomenul, že preferujem ako voľbu skôr EV6 a už sa tam do mňa zas pustili.

    EV6 tiež nie je dokonalé a liek pre všetkých. Ja tu na fóre svoje nové auto nebudem s nikým "konzultovať". Mám už dosť skúsenosti s rôznymi značkami.
    Tieto precikávania čo je lepšie by už raz mohli skončiť. Každý má predsa iné preferencie.
Pracuje...
X