Elektromobil - youtube
				
					Zložiť
				
			
		
	1000,- € zľava na Model S, X
				
					Zložiť
				
			
		
	
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
				
					Zložiť
				
			
		
	Tag Cloud
				
					Zložiť
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	👍 1
Komentár
- 
	
	
	
Preco 2x? ved ked som to vyskaldal tak stoji 80k a to uz je cena premie... - 
	
	
	
Ja som porovnaval teraz s novou iX3 - ano je to o nieco mensie auto, ale zase tie co si napisal ty su o nieco vacsie tusim cize je to asi niekde medzi. Nehovorim ze su lacne a to setrenie v interieri ma hneva ale stale je to podla mna o niecom inom (matrix, head-up, podvozok, servisna/predajna siet, dostupnost nahradnych dielov) aj ked je pravda ze pri elektromobiloch sa tie rozdiely (aspon co sa tyka pohonu a techniky) dost zmazavaju. Dalsia vec je ci chcem alebo nechcem podporovat Cinu
 Ale ty tie auta mas otestovane urcite lepsie a vies porovnat - ja len co precitam z clankov cize cisto nepodlozene subjektivne pocity 
			 - 
	
	
	
Politicky nazor na podporu cinskych aut do videa nemozem a ani nechcem davat. Ten som vyjadril dost vyrazne pri videu, ako som si vyberal nove auto a pri ktorom som skoncil
Objektivne je ta cina v tomto podani OK, mne tam viac veci nevyhovuje, ale mozu byt subjektivne. G9 je o kus v interieri vacsia ako iX3.👍 2 - 
	
	
	
Milan niekde na nete bola zmienka o vysuvnych kluckach. Vraj ich chce Cina zakazat, lebo pri nehodach sa zablokuju a neda sa dostat z auta von a ani zachranarom do auta. A v USA vraj tiez v nejach Teslach uhoreli ludia ale spominali hlavne Cybertruck. Ale clanok ti uz sem nedam, lebo uz ho asi nenajdem.
Inac na margo bezpecnosti vieme co vsetko auto o nas zbiera za udaje a co odosiela a naco je to vyrocovi dobre? Skus pozistovat takto nieco a spravit aj video. To sa tika vsetkych automobiliek nie len z Ciny. 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
@ICE666SVK Na temu kluciek a problemov pri poziari je jednoducha odpoved. Zachranar vie vzdy rozbit okno. Problem ma Cybertruck z jeho nerozbitnymi oknami. Zaroven Cybertruck ma dalsi problem, ze pri hociakej poruche elektrickeho systemu treba na otvorenie dveri pouzit manualne tiahla. V predu su este priamo dostupne, ale vzadu je to iba kablik z ockom na konci ktory ze schovany pod gumickou v kapse dveri. To nema sancu v pripade havarie najst ani clovek co to auto vlastni, nie to este iny cestujuci na zadnom sedadle.
Na temu zbierania dat je odpoved zlozitejsia. Od momentu, odkedy je povinny e-Call, kazde auto zbiera minimalne polohu. Je rozdiel kto a ako ma k zozbieranym datam pristup a kde su ulozene. U EU automobiliek je to celkom dobre legislativne osetrene (implementacia automobilkami moze byt samozrejme na vseliakej urovni). U cinskych vyrobcov je priamo cinskym zakonom nariadene, ze vyrobca musi spristupnit akekolvek data zo svojich vyrobkov (aj na uzemi inych statov) v pripade ze o to poziada cinska vlada alebo jej bezpecnostne utvary. Netreba na to ani sudny prikaz.👍 1Komentár
- 
	
	
	
Tu zostava len spomenut koncern VW, ktory mal pred nedavnom kauzu s unikom tychto dat. Ako sa na konzervativnych Nemcov patri, tak namiesto vlastneho moderneho riesenia splnajuceho vsetky moderne poziadavky, sa rozhodli vsetky datove sluzby riesit cez Amazon Web Services, lebo to bolo zjavne napohodlnejsie a najlacnejsie riesenie bez prace. Ako ceresnicka na torte boli data ukladane uplne nezabezpecene, nesifrovane a neanonymizovane. Samozrejme, ze na to niekto prisiel, a verejnost mala zrazu pristup k datam o polohe a zaznamom tras vsetkych VW, vratane sukromnych aut nemeckych politikov, ktore sa dali spolahlivo identifikovat. Nakolko boli primarne postihnute elektricke modely, ktore vyuzivaju tych online sluzieb najviac, tak tam boli este aj vsetky zaznamy kto si kedy zapol kurenie cez appku, ake mal ciele v navi, kde parkuje, proste good job 👌 Takze hej, auto vie o tebe a tvojich navykoch vela. Uz je len otazka, komu chces tie udaje poskytnut, a ci ti nevadi, ze ich trebars hodis verejnosti alebo cinskej vlade 😅 v pripade tohto preslapu VW by bola ta cinska vlada este asi to mensie zlo, ludi s nekalymi umyslami v domovskej krajine by som sa bal asi viac, najma z pozicie politika alebo manazera velkej firmy. Samozrejme, ze VW nepovedal ani to obligatne “Prepacte, mrzi nas to”. Ale kazdemu podla chuti…👍 2 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	👍 2
Komentár
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	👍 1
Komentár
- 
	
	
	
Jednoznacne sa potvrdilo to co uz davno pri EV hovorim kazdemu kto sa ohana spotrebou - radsej auto s o nieco vyssou spotrebou ale lepsim nabijanim (rychlejsie, lepsia krivka) aby vo vysledku to nabijanie trvalo kratsie. Ze to bude o 50 centov na 100km drahsie pri tej cene auta naozaj nema zmysel riesit. Staci ze idem na dialnicnu pumpu a tie rozdiely pri spalovaku su porovnatelne na liter paliva a nie ze 100km
			 - 
	
	
	
Suhlasim, ze to zavisi od konkretnej situacie: kde a ako casto clovek jazdi + moznosti nabijania ale vo vseobecnosti to nema moc zmysel riesit pokial nema clovek nejake obrovske najazdy. A tie rozdiely v case nabijania 10-80 boli castokrat viac ako 10 minut co pri dlhsej ceste kludne spravi aj hodinu (nezvyknem obedovat na kazdej pumpe)
			 - 
	
	
	
Catchcash ale ked ides na dlhsiu cestu tak nenabijas 10-80 😉 bud ides v co najrychlejsom okne, alebo si robis dlhsie prestavky lebo proste nechces ist 3000km v kuse jak debil… rozdiel 1 hodiny je pri extremnych trasach v zasade nepodstatny, nehrajme sa na supermanov. A na kratsich trasach smer dovolenka do tych 800-1000km v ramci ITA / CRO sa na 1 hodinovy rozdiel nedostanes ani keby… tam to budes ratat v ramci stvrthodinky. Rychlost nabijania je precenovana, stal sa z toho daky svaty gral, ale realny prinos je presne taky isty ako spotreba
			 - 
	
	
	
Catchcash "radsej auto s o nieco vyssou spotrebou ale lepsim nabijanim" toto plati iba ked sa rozhodujes medzi vozidlami rovnakeho typu a nahonu (tak ako v tomto teste). Lebo porovnavat jednomotorovy sedan/liftback a nejake vacsie SUV, tak si kludne na 2 nasobku spotreby a tam uz to teda dava zmysel riesit aj spotrebu. - 
	
	
	
milan84 netusim, ako majitel Tesly, Cupry, kedysi aj Hyundaiu, BMW a Leafu, a s vyse 3000km najazdenymi aj na Mach-E a Ioniq5 sa mi nezda, ze by som na niektorom aute vyraznejsie usetril na prestojoch. Vsetky cesty v ramci dovolenky boli do 15-20 minutovej tolerancie, co je zanedbatelny cas. A to mam Taliansko aj Chorvatsko pochodene krizom-krazom. Ak si chces kopnut do Tesly, prosim, ja nie som zaslepeny fanatik, a chapem pozitiva aj negativa. Asi by som si nevybral aj non-Tesla auto do rodiny, ze jo? Zhodou okolnosti z rovnakeho koncernu ako mas ty. Nabijanie vsak v realnom svete k tym negativam vskutku nepatri, v tvojom teoretickom tabulkovom svete na papieri mozno 😉 Ak niekto potrebuje jazdit niekolko tisic km tripy na co najkratsi cas, prosim, nech sa nahana za kW, som rad, ze ma moznost volby. Ja si v takom pripade dovolim vybrat komfortnejsi variant cestovania lietadlom, kde nebudem po celej ceste rozobraty na kasu. Ak je niekto masochista, a nutne vyzaduje stravit 15 hodin za volantom, nebranim mu. Ale v tom pripade bude diesel so 150kmh na tempomate niekde uplne inde.
Vskutku nechapem tento vas ultra-radikalny pohlad. Clovek si povie nazor, ze rychlost nabijania je precenovana, a automaticky to ide do anti-Tesla modu, ociernovania alebo vysmechu. Tlieskam 👏 ako “influncer”, ktory v FB anketach uplne objektivne hlasuje sam za seba, by som cakal od teba vacsi nadhlad z realneho sveta, a nie len tabulkove konstatovanie. Ako zaiste vies, premavka je dynamicky organizmus, a tabulky nikdy nesedia. Ako spotreba, tak ani casy, a ani nabijanie. A do toto vsetkeho sa prida manzelka s plnym mechurom, alebo detske potreby, a cely svoj plan mozes roztrhat. To su tie male veci, co zistis vekom, ked sa prestanes hrat na piesku s kyblikom. Ale ano, kW su alfou a omegou. Uz mi to pripomina vecny boj medzi Apple vs Android, kto prinesie vyssie cisla z benchmarku. A na konci dna, pouzivaju ten telefon obaja uplne rovnako s rovnakym vysledkom. Ale ja mam vacsieho pindura lebo mam o 20Mpix viac 💪 ludia ludia, ze vas to furt bavi - 
	
	
	
milan84 pripadne polozim otazku inac, aby to nevyznelo tak utocne a civilizovanejsie… byvam v dome, nabijam z FVE. Moj denny najazd je do 100km(t.j. o 200-300% viac ako je bezny priemer v spolocnosti), DC nabijanie vyuzivam tak 1-3x rocne. Ako presne nema byt u mna rychlost DC nabijania precenovana? Resp co ako vodic v mojej situacii ziskam, povedzme prechodom na Cinana s 500kW nabijanim? A takisto, ked uz sme sa dotkli tych tabuliek, zaiste vies, ze v ramci statistiky je moj scenar aj typickym use-case scenarom pre 90% majitelov EV. Zaujima ma nezaujata odpoved, od cloveka, ktoremu preslo rukami viacero EV, co by som ziskal prechodom na 800/900/1000V architekturu (a tiez ta vacsina ostatnych vodicov). Ako sa zlepsi moj zivot s EV a co ma to bude stat, resp kolko usetrim? - 
	
	
	
Wilo co som ti slapol na kurier oko? 😂
Uprimne ti hovorim, ze tuto hlasku, ako je 800V a rychlejsie nabijanie vlastne zbytocna blbost pocuvam vyhradne o tesla majitelov, tesla fanusikov, tesla oveciek. Nespochybnuje to nikto z BMW, VW ani Mercedesu, ktory uz prechadza na tieto volty tiez. 525kW z Xpengu vyuzit nevies, ale je sakra rozdiel prist s SOC 20 a mat tam hned vykon 300kW, alebo prist s takymi percentami a uz sledovat iba nekontrolovany pad vykonu.
Ak mam podobne auta s podobnou spotrebou a potrebujem na 1000km trip dve nabijania 10-80 /neber striktne, no ja jazdim najcastejsie prave tak/, tak je rozdiel 15-18min vs 30-35min. Alebo toto ideme popierat a nie je to tak? A ak si to prehodime na najuspornejsiu teslu z testu a zoberieme nejakeho cinana, ktory ma +3kWh/100km tak OK, nebude to polovica casu, lebo bude potrebovat dobijat viac, ale stale to bude vyrazne, vyrazne rychlejsie vybavene nabijanie. Nad 1000km volim lietadlo aj ja ak to nie je poznavacka.
A teda je to o preferenciach, ale ak idem s rodinou tak nestoijm kazdych 100km na okno 0-30 percent. - 
	
	
	
milan84 nie, kurie oka nemam
 stale si mi neodpovedal na otazku, co v mojom pripade ziskam rychlejsim nabijanim. A ako bonusova otazka, povedzme, ze predam Teslu, zostane mi len Cupra. Moje pouzivanie auta zostane uplne rovnake, tzn. ze rychlonabijanie je pre mna stale precenovane. Budem od tej chvile slepy VW-radikal? Ci cim vlastne budem, ked uz nebudem slepym obhajcom Tesly, ktory nema vyuzitie pre rychlejsie nabijanie? Lebo ja osobne vzdy na dlhsom tripe posuvam SoC na 90-100%, lebo nestihame co potrebujeme. A to sa pachtime na pomalej a zastaralej Tesle… tak teraz neviem. Stale nechapem, v com to rychle nabijanie nema byt u mna precenovane.
			 - 
	
	
	
Wilo tvojim uvazovanim by vlastne auta nemuseli mat ani DC nabijanie, nie to este rychle. Lebo ty ho nevyuzivas a ked uz, aj tak nestihas co potrebujes.
Vies, hromadne nasadzovanie elektromobilov je do velkej miery o tom, aby to ludi nezdrzovalo. Tak im zacnem vysvetlovat, ze je jedno ci stoja 15 minut, alebo 45. Ze to vlastne nie je podstatne a 800V je vymysel bez vyuzitia
Myslim, ze staci na tuto temu. Ked chces, realizuj sa tu nadalej, ja idem testovat nejake poriadne nabijania
			 - 
	
	
	
milan84 povedal som svoj nazor, ze rychle nabijanie je precenovane, a to, ako pouzivam EV. Taktiez som povedal, ze ak to ma niekto inac, a rad travi svoj zivot na cestach, som za neho rad, ze ma na vyber. To ty si presiel do vysmesneho modu, “jasne Teslak”… 3 roky ma stale presviedca nejaka skupina ludi, vlastne su to vzdy majitelia Korejcov, ako by sa mi zlepsil zivot s rychlejsim nabijanim. Za 3 roky mi nikto nedal ziadny argument alebo vysvetlenie, ako by pri mojom pouzivani k tomu malo dojst. Stale dokola len urazky na slepeho Teslaka. Tak hej no, aj to sa da povazovat za kulturu prejavu… chod si teda testovat a hrat sa s nabijackami, nezabudni to dat do tabulky 😉 ja idem robit nieco produktivnejsie pre svoj zivot - 
	
	
	
Wilo tu mas moj priklad. Byvam v dome, nabijam auto primarne na DC, pretoze momentalne firma nepovoluje domace nabijanie. Denny najazd mam medzi 50-200km, nikdy neviem povedat na 100% kolko budem potrebovat. Nabijat chodim ked moje SoC klesne pocas dna niekde medzi 10-30% a nabijam do 75-85%. V 99% pripadov nepotrebujem ist ani na WC ani si nieco kupit (99% veci vcitane potravin kupujeme na internete). Minimalne 1x a vacsinou 2x do tyzdna musim v aute stravit ~25min pokial sa auto dobije. Samozrejme ze citam a odpovedam na pracovne maily, ale efektivita takejto prace je mizerna. Pri prechode na 800V architekturu sa moj cas straveny na nabijackach skrati minimalne o polovicu (a este aj o daco viac, pretoze novsie technologie budu nabijat rychlejsie). Z mojho pohladu je 800V pre mna klucovych a druha podmienka je co najplochejsia nabijacia krivka (aby som nemusel cakat na spodnu cast krivky, ale mohol vyuzivat celu nabijaciu krivku a auto ma neobmezovalo dhlsim nabijanim v hornej casti SoC spektra).
Presiel som zo stareho Hyundai Ioniqu 28kWh (kde som nabijanie vobec neriesil a auto bolo nabijane 99% doma cez noc) cez BMW i4 e35 (99% verejne nabijanie) na BMW i4 M50 (100% verejne nabijanie ale lepsia nabijacia krivka oprotui e35) a cakm na BMW i3 NK kombi prave z dovodu 800V systemu a kombi karoserie.
Neviem ci som specificky priklad, ale pre mna je 800V klucova vyhoda. Elektrinu z domacej fotovoltiky vyuzivam momentalne na 100% na pokrytie energetickych narokov domacnosti a ked do domacnosti pribudne druhy elektromobil ako nase 3. auto (pre deti) tak sa fotovoltika rozsiri aby pokryla nabijanie tohto vozidla. U tohoto druheho elektromobilu uz ale 800V pozadovat nebudem prave z dovodu domaceho nabijania.👍 2 - 
	
	
	
SKolja ano suhlasim, toto je pekny scenar, kedy to zmysel dava. Preto to neaplikujem celoplosne, ale tvrdim, ze kazdy nech si vyberie podla svojich potrieb. Je uplne zbytocne skatulkovat ludi na pomalych Teslakov a rychlych neTeslakov, lebo to nema absolutne nic s autom, ale s potrebami daneho vodica. - 
	
	
	
Wilo To predsa nikto nerobí. Väčšina ľudí vie s Teslou dobre fungovať, veď aj by nie, keď to prejde na plné prvé nabitie veľa
 
Len ty tu roky dokola spochybňuješ význam 800V, silnej krivky. Konštatuješ koncernom smrť, čínsku záplavu a pod. Je ťa tu toho plné fórum a vidím, že ťa stále baví rýpať, vyťahovať okrajové prípady, kedy je jedno koľko voltov máš
 
https://teslaclub.sk/node/87648/page...7341#post97372
https://teslaclub.sk/node/95753?pp=96931#post96960
Inak zaujímavé je to s odstupom času (posledné 2 roky) sledovať, že s príchodom nových motorov, veľkých aku, plochých kriviek čím ďalej viac a výraznejšie všetci pri veľkých diaľkách slušne a výrazne "lídrovy" uchádzajú. - 
	
	
	
áno, dlhé cestovanie, tam 400V architektúra stráca
 
   
nedá mi trocha podporiť Wilo, aby nemyslel, že má zlý názor, stotožňujem sa s ním
Bjornove 1000km testy:
Tesla 3 LR RWD (Highland). 9:10
Tesla 3 RWD (Highland). 9:30
Ioniq 6 LR RWD 9:30
Takže najlacnejšia Tesla so šmejdovou LFP baterkou s max.nabíjaním 170kW nám urobí čas ako skvelý Ioniq 6 RWD s NMC 82kWh a nabíjaním vo výšinách a krivkou plochou ako brucho modelky ?
a ešte zaujímavejšie porovnanie:
Tesla Y Juniper LR 9:25
Kia EV6 LR po facelifte s väčšou 84kWh batériou 9:40
Čakal by som úplné deklasovanie 400V Tesly s pomalým nabíjaním a padajúcou krivkou, vlastne len "fotografickým" 250kW nabíjaním, lebo človek nestihne ani odfotiť a už padá výkon.
A čo je smutné, za 4 roky od uvedenia e_GMP platformy Hyundai nedokázal navrhnúť tú ICCU vadnú jednotku tak aby vydržala. Môj známy s Ioniq 5 absolvoval výmenu ICCU naposledy vo februári tohoto roka, pred týždňom mi volal, že je auto zasa v servise s tou istou chybou a čaká na výmenu ICCU. Menia to častejšie ako chladiacu kvapalinu v batérií. Po oprave ho predáva a kupuje hocičo iné, aktuálne objednával BYD Seallion 7 v plnke. Síce je BYD rekordmanom v spotrebe a nabíja len 400V, ale podľa jeho slov oproti Ioniq 5 to nebude rozdiel, tam nabíjal stále, horšie to byť nemôže. - 
	
	
	
Miroslav Rojko Ty si mi tu chýbal
 Hej Bjorn, ktorý na IONIQ6 nezapol predohrev (opakujeme to tu stále) a autá v rôznych podmienkach a doprave.
Tu máš výslednú listinu SECC 2025 https://secc.se/secc-2025, kde máš 30 tímov súčasne... Pár nás išlo dlhšiu trasu, ale stále good
 
Tie tvoje M3/Y sú pozadu za všetkými.. (19. miesto +)
400 voltové systémy sa tiež držali dobre. Nie je to úplne pravda, že 400V stráca. Napr. ID7 400V ak má efektivitu (APP550) a silnú krivku, hravo drží krok.
Podobne TMS 2023. Aj keď nabíjať do 30-60% na X krát by som nechcel, ale využil to dobre.
Ja mám ICCU ok, aj brácho na EV6. Mením kvapalinu po 200 tis. Takže kľud.
Ale nepomínajme I6. Je kopec vhodnejších áut ako Ioniq6.Naposledy upravené nick.n17b; 04-11-2025, 12:27. - 
	
	
	
nick.n17b akoze nikto nerobi? Ved to tu nas cierne na bielom, kto tu hodil do placu prvy Tesla hejt, resp. narazku na ich majitelov. Mas to hned 5. komentar, staci precitat este raz. Netusim preco lezi ta podpriemerna Tesla stale tolkym ludom v zaludku, ze ju musia furt vytahovat, ale tak asi nejaky dovod maju. Zavolajte si a popytaj sa co je vo veci 🙈 na margo Ciny - ano, ved si staci pozriet Milanove videa, nezda sa mi, ze by ich nejak vyrazne kritizoval. Osobne mam k tym autam odpor, ale CZSK novinarska obec to tak cierno nevidi a nesetria chvalou. Predajne statistiky nasvedcuju kadecomu, aj ked ma to netesi a radsej by som videl silnejsiu EU produkciu a predaje. - 
	
	
	
Wilo Čítam 5 komentár .. Sa čuduješ, že si rypol, lebo píšeš stále také "polopravdy".
" ale ked ides na dlhsiu cestu tak nenabijas 10-80 😉 " --- nabíjam 10-80%, prečo by som nemal.
"bud ides v co najrychlejsom okne" -- no veď 10-80 mám najrýchlejšie okno 230kW pri 69%, 150kW pri ±78%
", alebo si robis dlhsie prestavky lebo proste nechces ist 3000km v kuse jak debil… " --- ok 3 tis je extrém. Ale 1200-1500 napr do DK/NL bežne, DE 150-190kmh. Prečo sa stále rieši nejaké HR/IT? Tam už to lieta výraznejšie
 
" A na kratsich trasach smer dovolenka do tych 800-1000km v ramci ITA / CRO sa na 1 hodinovy rozdiel nedostanes ani keby… tam to budes ratat v ramci stvrthodinky. " - Seriózne? Makarskú mám na 2x 15 min. Dáš malé okno, viac nabíjaní,+ zjazdy, + pomalé V2 s čakačkami, dáš dlhé... čas minieš v pohode o hodinu viac.
Nedokážeš pochopiť, že sú už aj o kus lepšie EV ako máme my dvaja. 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Skoro ma minule prekotilo ked mi kolegyna co ma teslu 3 povedala ze ved ona si rychlo nabije za 40 minut. Som si myslel, ze su na tom lepsie ale ta tabulka vo videu potvrdzuje ze Tesla s tym nabijanim zaspala dobu.
Wilo akoze v ramci 15 minut? Ved nech nabijam 4x po ceste a zakazdym je to 10-15 minut navyse tak je to ta hodinka (nemam to odskusane len narychlo som videl tabulku vo videu).Komentár
- 
	
	
	
V ramci nasho firemneho fleetu mame potvrdene (na rozlicnych typoch elektromobilov) ze na 1000km je rozdiel oproti spalovaku zhruba 1h. Aj ten spalovak musi zastat aspon raz. Jediny problem je v zime. Treba si strazit predohrev baterie. Pokial clovek nejazdi s navigaciou auta stale zapnutou, moze sa stat ze zabudne zapnut predohrev pred nabijanim a potom nabijanie trva naozaj vecnost.👍 1 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
- tak asi ked si chcem kupit auto mam vybrate a neporovnavam maly sedan a velke SUV. Samozrejme rovnaky typ karoserie, pohonu atd 

 
Komentár
 - tak asi ked si chcem kupit auto mam vybrate a neporovnavam maly sedan a velke SUV. Samozrejme rovnaky typ karoserie, pohonu atd 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Ty mozno nic, ale predstav si existuju aj ini ludia a ti mozno pouzivaju auto inac ako ty, pripadne nabijaju vacsinu na verejnych nabijackach. Prave pre nich je toto velmi dolezite a urcite nie precenovane
							
						Komentár
- 
	
	
	
To je uplne v poriadku, o tom je diskusia. Povedal som svoj nazor. Ja to mam tak, niekto to ma inac. Je skvele, ze mame volny trh a slobodu vyberu auta podla svojich kriterii. Kto chodi “okolo komina”, mu je ultramegahyper 1000V DC na prd. Kto beha kazdy tyzden tisicky km, ten to zuzitkuje. Len nemam rad, ked ma tu ide nejaky narcis, co sa rad pozera sam na seba presviedcat, ze vlastne aj ja potrebujem nieco, co len on vie najlepsie, ze potrebujem, aj ked to vobec nepotrebujem. A korunuje to posmesnymi komentarmi na majitelov “istej americkej znacky”. Inu, mame predajne statistiky, a potreby zakaznikov su vzdy dobre reflektovane prave predajmi. Asi nikto si proti svojej voli nekupi auto, co nesplna jeho potreby. Sused o dva domy vedla si kupil v 2023 Ioniq5, odvtedy bol najdalej asi 120km od domu, na DC nabijacke nebol este ani raz, nabija len doma z FVE. Vtedy zan zaplatil o 16tis€ viac ako ja za TMY. To su tie benefity vyhypovaneho 800V systemu. S autom je mimo servisu v zasade spokojny, ale dalsie chce po vyprsani lizingu buduci rok VW alebo Skodu. S tym hroznym zastaralym 400V systemom. Lebo jeho potrebam a vkusu viac vyhovuje koncern, a vie, ze auto nie je len o nabijani, ale o celkovom dojme a individualnych potrebach 😉 - 
	
	
	
Skoda, ze sa nemozem pozerat na teba. Netusim kto si, ved dar internetu je krasna anonymita. Mozes mi vsak poslat nejaku peknu fotku, nech sa nepozeram na seba. Este radsej by som si pozrel nejaku tvoju tvorbu, kde ides s kozou na trh, ale toho sa asi nedockam... - 
	
	
	
Ved samozrejme treba si kupit auto take ako cloveku vyhovuje. Ja som len pisal ze rychlost nabijania je asi dolezitejsia ako par centov usetrenych. Navyse ak chceme aby sa elektromobilita rozsirila tak toto je jeden z argumentov co pocuvam stale dookola. Za mna to je napriklad tiez velmi dolezity parameter ked si raz budem kupovat "rodinne" EV takze som rad, ze sa nieco deje v tomto smere.👍 1 - 
	
	
	
Presne tak Catchcash. Používam inak, lebo mám stále podmienky aké mám. Úsporné a zároveň 800V by som nemenil za nič. Mne to vy vymazalo diskomfort, ktorý vznikol po opustení dieslu. Väčšie diaľky jazdím v podobnom čase ako s ICE a bežné "domáce" nabíjanie na UFC ma nijako obťažuje.👍 4 - 
	
	
	
Bezni petrolheadi rozmyslaju inak. Oni (casto kvoli predsudkom) nevedia ze vacsina ludi EV nepotrebuje pouzivat ako spalovak. Nejde o to, aky ma teraz Tesla trh, ale skor o to, kolko vie este zobrat od zarytych odporcov typu "kupim si EV az ked prejdem 500km s 5 min nabitim". A to s 400V architekturou pojde tazko... Presne takito ludia siahnu po 800V+ ak sa tato meta dosiahne prip. po EV so solid-state bateriami a automobilky to vedia...Naposledy upravené MasterBlaster; 04-11-2025, 11:45. - 
	
	
	
MasterBlaster lenze tychto ludi nepresvedcis cez 800V. Oni chcu svoje 2-5 minutove tankovanie. Co vyriesi mozno SolidState. 800V je v tomto ponimani slepa vyvojova vetva, lebo aj 18 minut je pre nich na smiech. To je o nastaveni mysle, a tou tak lahko nepohnes. 
 - 
	
	
	
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
Modelovy priklad z ABRP Tesla Y vs nove BMW iX3. Ano v realnych podmienkach to moze byt trochu ine a uvidime ako na tom bude to nove BMW ale +- by to mohlo sediet (povedze ti, co pouzivate ABRP). 4 nabijania 69min vs 2 nabijania 26min.
Napriklad takychto 4x15 minut som myslel.
Celkovy rozdiel v case je dokonca este vacsi kedze castokrat treba zbehnut z dialnice kvoli nabijacke. Okrem toho je aj vacsia sanca ze niekedy bude obsadena (ked nabijam 2x tak casto).Pripojené súboryNaposledy upravené Catchcash; 04-11-2025, 09:23.👍 2Komentár
- 
	
	
	
Ale stále ťa bude niekto presviedčať, že to je ok len necelá hodinka voči inému EV. Spaľovákom po diaľniciach to dáš skoro o 2 hod skôr (nikto netvrdí, že to treba ísť na 1 záťah). Pritom necelých 1000km diaľníc nie je žiadna tragédia a sa dá prejsť celkom hladko a rýchlo s mikro prestávkami. Ja som rád, že je už toľko EV so silnou krivkou, veľkým aku a slušnou efektivitou pohonu.
"proste nechces ist 3000km v kuse jak debil… "
 Ale ja chcem, potreboval som byť napr. z Haparanda / SE (3100km) akútne v práci o 2 dni ráno. Celkom dosť mi pomohlo, že mám aspoň auto aké mám. S horšími parametrami, by ma pripravilo úplne o spánok, alebo by som problém nevedel skôr vyriešiť. Hej o nič nejde, je to len práca. Ale lepšie parametre EV - viac voľnosti, menej obmedzovania, únavy a prispôsobovaniu sa autu = viac radosti z EV.
Ale chápem, že niekto so svojím setup-om, domácim nabíjaním, inou prácou, si úplne vystačí aj s iným ev. Veď aj pomalšie nabíjajúce efektívne EV prejde pri nabití z domu v podstate naprieč štátom a pri občasnom sa to dá prežiť. Len pokrok nezastavíš
			 - 
	
	
	
nick.n17b ano, ty si dalsi priklad, ze 800V architektura ma pre niekoho vyznam. Ja by som volil na to letecku prepravu a trvalo by mi to cele 2 hodiny vratane spanku, ale ked je niekto dobrodruh, preco nie. Urcite vyuzije a bude rar. Ale to su rovnako individualne priklady ako moj pripad, ked DC skoro vobec nepotrebujem. Nema to nic s Teslou, je to cisto a individualnych potrebach daneho vodica. Mne nevadi rychle ci pomale nabijanie, vadi mi skatulkovanie, ktore je vycucane z prsta, a ktore zivi stale dokola rovnakych 20 ludi na CZSK Facebooku, a jeden modry tuna. Niekedy sa staci pozriet von zo svojej bubliny, a pozriet sa na typicke spravanie a navyky vacsiny vodicov. Lebo ti s malymi najazdami, co pomaly ani nevedia ako vyzera DC kabel, nejazdia len na Teslach. - 
	
	
	
Wilo Zvolíš leteckú dopravu na preteky EV do Švédska (https://secc.se/secc-2025). Šikulka...
 Čo takto prestať mudrovať?
Mne nevadí Tesla ani iné EV. Ani ti nevnucujem nič
 Len spústa ľudí ma 800V, alebo silné 400V krivky rôznych značiek. Nie je rok 2022 ak si si nevšimol. ;-D
			 - 
	
	
	
Wilo uz sme si s Lubosom zvykli, ze cim vacsi mudrlant na internete (idealne anonym ako ty), tym vacsi prd svojim prispenim k comukolvek v realnom svete EV.
Sprav si svoj kanal a mozes za seba hlasovat aj ty, ked zavidis😘
EDIT: aby si bol spokojny, odznacil som sa 👊Naposledy upravené milan84; 04-11-2025, 13:59. - 
	
	
	
milan84 Ja som už doprispieval. Ostal si sám :-). Na SECC som išiel, lebo ma chalani zo SE zavolali zo zvedavosti ako sa umiestni starý I6.
Ale tam presne vidno, že sú už aj schopnejšie autá ako tie čo máme
 Jasný líder nie je a všetko čo nemá kombináciu - veľa kwh aku, efektivitu, silnú krivku, tak už dosť zaostáva. Aspoň je viac na výber. A super, že to nie len o Číne.
			 
 - 
	
	
	
 

			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
			
			
		
Komentár