Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
- tak asi ked si chcem kupit auto mam vybrate a neporovnavam maly sedan a velke SUV. Samozrejme rovnaky typ karoserie, pohonu atd

Pridajte komentár:
- tak asi ked si chcem kupit auto mam vybrate a neporovnavam maly sedan a velke SUV. Samozrejme rovnaky typ karoserie, pohonu atd
-
milan84 nie, kurie oka nemam
stale si mi neodpovedal na otazku, co v mojom pripade ziskam rychlejsim nabijanim. A ako bonusova otazka, povedzme, ze predam Teslu, zostane mi len Cupra. Moje pouzivanie auta zostane uplne rovnake, tzn. ze rychlonabijanie je pre mna stale precenovane. Budem od tej chvile slepy VW-radikal? Ci cim vlastne budem, ked uz nebudem slepym obhajcom Tesly, ktory nema vyuzitie pre rychlejsie nabijanie? Lebo ja osobne vzdy na dlhsom tripe posuvam SoC na 90-100%, lebo nestihame co potrebujeme. A to sa pachtime na pomalej a zastaralej Tesle… tak teraz neviem. Stale nechapem, v com to rychle nabijanie nema byt u mna precenovane.
-
Wilo co som ti slapol na kurier oko? 😂
Uprimne ti hovorim, ze tuto hlasku, ako je 800V a rychlejsie nabijanie vlastne zbytocna blbost pocuvam vyhradne o tesla majitelov, tesla fanusikov, tesla oveciek. Nespochybnuje to nikto z BMW, VW ani Mercedesu, ktory uz prechadza na tieto volty tiez. 525kW z Xpengu vyuzit nevies, ale je sakra rozdiel prist s SOC 20 a mat tam hned vykon 300kW, alebo prist s takymi percentami a uz sledovat iba nekontrolovany pad vykonu.
Ak mam podobne auta s podobnou spotrebou a potrebujem na 1000km trip dve nabijania 10-80 /neber striktne, no ja jazdim najcastejsie prave tak/, tak je rozdiel 15-18min vs 30-35min. Alebo toto ideme popierat a nie je to tak? A ak si to prehodime na najuspornejsiu teslu z testu a zoberieme nejakeho cinana, ktory ma +3kWh/100km tak OK, nebude to polovica casu, lebo bude potrebovat dobijat viac, ale stale to bude vyrazne, vyrazne rychlejsie vybavene nabijanie. Nad 1000km volim lietadlo aj ja ak to nie je poznavacka.
A teda je to o preferenciach, ale ak idem s rodinou tak nestoijm kazdych 100km na okno 0-30 percent. -
milan84 pripadne polozim otazku inac, aby to nevyznelo tak utocne a civilizovanejsie… byvam v dome, nabijam z FVE. Moj denny najazd je do 100km(t.j. o 200-300% viac ako je bezny priemer v spolocnosti), DC nabijanie vyuzivam tak 1-3x rocne. Ako presne nema byt u mna rychlost DC nabijania precenovana? Resp co ako vodic v mojej situacii ziskam, povedzme prechodom na Cinana s 500kW nabijanim? A takisto, ked uz sme sa dotkli tych tabuliek, zaiste vies, ze v ramci statistiky je moj scenar aj typickym use-case scenarom pre 90% majitelov EV. Zaujima ma nezaujata odpoved, od cloveka, ktoremu preslo rukami viacero EV, co by som ziskal prechodom na 800/900/1000V architekturu (a tiez ta vacsina ostatnych vodicov). Ako sa zlepsi moj zivot s EV a co ma to bude stat, resp kolko usetrim? -
milan84 netusim, ako majitel Tesly, Cupry, kedysi aj Hyundaiu, BMW a Leafu, a s vyse 3000km najazdenymi aj na Mach-E a Ioniq5 sa mi nezda, ze by som na niektorom aute vyraznejsie usetril na prestojoch. Vsetky cesty v ramci dovolenky boli do 15-20 minutovej tolerancie, co je zanedbatelny cas. A to mam Taliansko aj Chorvatsko pochodene krizom-krazom. Ak si chces kopnut do Tesly, prosim, ja nie som zaslepeny fanatik, a chapem pozitiva aj negativa. Asi by som si nevybral aj non-Tesla auto do rodiny, ze jo? Zhodou okolnosti z rovnakeho koncernu ako mas ty. Nabijanie vsak v realnom svete k tym negativam vskutku nepatri, v tvojom teoretickom tabulkovom svete na papieri mozno 😉 Ak niekto potrebuje jazdit niekolko tisic km tripy na co najkratsi cas, prosim, nech sa nahana za kW, som rad, ze ma moznost volby. Ja si v takom pripade dovolim vybrat komfortnejsi variant cestovania lietadlom, kde nebudem po celej ceste rozobraty na kasu. Ak je niekto masochista, a nutne vyzaduje stravit 15 hodin za volantom, nebranim mu. Ale v tom pripade bude diesel so 150kmh na tempomate niekde uplne inde.
Vskutku nechapem tento vas ultra-radikalny pohlad. Clovek si povie nazor, ze rychlost nabijania je precenovana, a automaticky to ide do anti-Tesla modu, ociernovania alebo vysmechu. Tlieskam 👏 ako “influncer”, ktory v FB anketach uplne objektivne hlasuje sam za seba, by som cakal od teba vacsi nadhlad z realneho sveta, a nie len tabulkove konstatovanie. Ako zaiste vies, premavka je dynamicky organizmus, a tabulky nikdy nesedia. Ako spotreba, tak ani casy, a ani nabijanie. A do toto vsetkeho sa prida manzelka s plnym mechurom, alebo detske potreby, a cely svoj plan mozes roztrhat. To su tie male veci, co zistis vekom, ked sa prestanes hrat na piesku s kyblikom. Ale ano, kW su alfou a omegou. Uz mi to pripomina vecny boj medzi Apple vs Android, kto prinesie vyssie cisla z benchmarku. A na konci dna, pouzivaju ten telefon obaja uplne rovnako s rovnakym vysledkom. Ale ja mam vacsieho pindura lebo mam o 20Mpix viac 💪 ludia ludia, ze vas to furt bavi👍 2 -
V ramci nasho firemneho fleetu mame potvrdene (na rozlicnych typoch elektromobilov) ze na 1000km je rozdiel oproti spalovaku zhruba 1h. Aj ten spalovak musi zastat aspon raz. Jediny problem je v zime. Treba si strazit predohrev baterie. Pokial clovek nejazdi s navigaciou auta stale zapnutou, moze sa stat ze zabudne zapnut predohrev pred nabijanim a potom nabijanie trva naozaj vecnost.👍 1 -
Catchcash "radsej auto s o nieco vyssou spotrebou ale lepsim nabijanim" toto plati iba ked sa rozhodujes medzi vozidlami rovnakeho typu a nahonu (tak ako v tomto teste). Lebo porovnavat jednomotorovy sedan/liftback a nejake vacsie SUV, tak si kludne na 2 nasobku spotreby a tam uz to teda dava zmysel riesit aj spotrebu. -
Skoro ma minule prekotilo ked mi kolegyna co ma teslu 3 povedala ze ved ona si rychlo nabije za 40 minut. Som si myslel, ze su na tom lepsie ale ta tabulka vo videu potvrdzuje ze Tesla s tym nabijanim zaspala dobu.
Wilo akoze v ramci 15 minut? Ved nech nabijam 4x po ceste a zakazdym je to 10-15 minut navyse tak je to ta hodinka (nemam to odskusane len narychlo som videl tabulku vo videu).Pridajte komentár:
-
Catchcash ale ked ides na dlhsiu cestu tak nenabijas 10-80 😉 bud ides v co najrychlejsom okne, alebo si robis dlhsie prestavky lebo proste nechces ist 3000km v kuse jak debil… rozdiel 1 hodiny je pri extremnych trasach v zasade nepodstatny, nehrajme sa na supermanov. A na kratsich trasach smer dovolenka do tych 800-1000km v ramci ITA / CRO sa na 1 hodinovy rozdiel nedostanes ani keby… tam to budes ratat v ramci stvrthodinky. Rychlost nabijania je precenovana, stal sa z toho daky svaty gral, ale realny prinos je presne taky isty ako spotreba
-
Suhlasim, ze to zavisi od konkretnej situacie: kde a ako casto clovek jazdi + moznosti nabijania ale vo vseobecnosti to nema moc zmysel riesit pokial nema clovek nejake obrovske najazdy. A tie rozdiely v case nabijania 10-80 boli castokrat viac ako 10 minut co pri dlhsej ceste kludne spravi aj hodinu (nezvyknem obedovat na kazdej pumpe)
-
Jednoznacne sa potvrdilo to co uz davno pri EV hovorim kazdemu kto sa ohana spotrebou - radsej auto s o nieco vyssou spotrebou ale lepsim nabijanim (rychlejsie, lepsia krivka) aby vo vysledku to nabijanie trvalo kratsie. Ze to bude o 50 centov na 100km drahsie pri tej cene auta naozaj nema zmysel riesit. Staci ze idem na dialnicnu pumpu a tie rozdiely pri spalovaku su porovnatelne na liter paliva a nie ze 100km
Pridajte komentár: