Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    nick.n17b ano, ty si dalsi priklad, ze 800V architektura ma pre niekoho vyznam. Ja by som volil na to letecku prepravu a trvalo by mi to cele 2 hodiny vratane spanku, ale ked je niekto dobrodruh, preco nie. Urcite vyuzije a bude rar. Ale to su rovnako individualne priklady ako moj pripad, ked DC skoro vobec nepotrebujem. Nema to nic s Teslou, je to cisto a individualnych potrebach daneho vodica. Mne nevadi rychle ci pomale nabijanie, vadi mi skatulkovanie, ktore je vycucane z prsta, a ktore zivi stale dokola rovnakych 20 ludi na CZSK Facebooku, a jeden modry tuna. Niekedy sa staci pozriet von zo svojej bubliny, a pozriet sa na typicke spravanie a navyky vacsiny vodicov. Lebo ti s malymi najazdami, co pomaly ani nevedia ako vyzera DC kabel, nejazdia len na Teslach.

  • Wilo
    odpovedal
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_9012.png
Videní:	141
Veľkosť:263,6 KB
ID:	99350
    milan84 nie dakujem, nepotrebujem sa zviditelnovat, mam rad svoje sukromie 😉 to, ze sa rad na seba pozeras si povedal ty sam, to nie su moje slova, vid tvoja odpoved na jednoduchu otazku: “Koho povazujete za najvacsieho influencera a najviac sa vam paci a sledujete ho?”. Nesudim, len mi to pride usmevne… niekto pozera hole baby, niekto chlapcov, niekto hackuje a strikuje, niekto sleduje seba. Je to ok.

    Pridajte komentár:


  • nick.n17b
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo To predsa nikto nerobí. Väčšina ľudí vie s Teslou dobre fungovať, veď aj by nie, keď to prejde na plné prvé nabitie veľa

    Len ty tu roky dokola spochybňuješ význam 800V, silnej krivky. Konštatuješ koncernom smrť, čínsku záplavu a pod. Je ťa tu toho plné fórum a vidím, že ťa stále baví rýpať, vyťahovať okrajové prípady, kedy je jedno koľko voltov máš
    https://teslaclub.sk/node/87648/page...7341#post97372
    https://teslaclub.sk/node/95753?pp=96931#post96960

    Inak zaujímavé je to s odstupom času (posledné 2 roky) sledovať, že s príchodom nových motorov, veľkých aku, plochých kriviek čím ďalej viac a výraznejšie všetci pri veľkých diaľkách slušne a výrazne "lídrovy" uchádzajú.

  • MasterBlaster
    komentoval k 's odpoveď
    Bezni petrolheadi rozmyslaju inak. Oni (casto kvoli predsudkom) nevedia ze vacsina ludi EV nepotrebuje pouzivat ako spalovak. Nejde o to, aky ma teraz Tesla trh, ale skor o to, kolko vie este zobrat od zarytych odporcov typu "kupim si EV az ked prejdem 500km s 5 min nabitim". A to s 400V architekturou pojde tazko... Presne takito ludia siahnu po 800V+ ak sa tato meta dosiahne prip. po EV so solid-state bateriami a automobilky to vedia...
    Naposledy upravené MasterBlaster; 04-11-2025, 11:45.

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja ano suhlasim, toto je pekny scenar, kedy to zmysel dava. Preto to neaplikujem celoplosne, ale tvrdim, ze kazdy nech si vyberie podla svojich potrieb. Je uplne zbytocne skatulkovat ludi na pomalych Teslakov a rychlych neTeslakov, lebo to nema absolutne nic s autom, ale s potrebami daneho vodica.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    No to by si sa cudoval kolko ludi zacina s cenou a karoseriu a pohon riesi podla toho co je na trhu momentalne dostupne (hlavne ti co kupuju ojazdene vozidla)...

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo tu mas moj priklad. Byvam v dome, nabijam auto primarne na DC, pretoze momentalne firma nepovoluje domace nabijanie. Denny najazd mam medzi 50-200km, nikdy neviem povedat na 100% kolko budem potrebovat. Nabijat chodim ked moje SoC klesne pocas dna niekde medzi 10-30% a nabijam do 75-85%. V 99% pripadov nepotrebujem ist ani na WC ani si nieco kupit (99% veci vcitane potravin kupujeme na internete). Minimalne 1x a vacsinou 2x do tyzdna musim v aute stravit ~25min pokial sa auto dobije. Samozrejme ze citam a odpovedam na pracovne maily, ale efektivita takejto prace je mizerna. Pri prechode na 800V architekturu sa moj cas straveny na nabijackach skrati minimalne o polovicu (a este aj o daco viac, pretoze novsie technologie budu nabijat rychlejsie). Z mojho pohladu je 800V pre mna klucovych a druha podmienka je co najplochejsia nabijacia krivka (aby som nemusel cakat na spodnu cast krivky, ale mohol vyuzivat celu nabijaciu krivku a auto ma neobmezovalo dhlsim nabijanim v hornej casti SoC spektra).
    Presiel som zo stareho Hyundai Ioniqu 28kWh (kde som nabijanie vobec neriesil a auto bolo nabijane 99% doma cez noc) cez BMW i4 e35 (99% verejne nabijanie) na BMW i4 M50 (100% verejne nabijanie ale lepsia nabijacia krivka oprotui e35) a cakm na BMW i3 NK kombi prave z dovodu 800V systemu a kombi karoserie.
    Neviem ci som specificky priklad, ale pre mna je 800V klucova vyhoda. Elektrinu z domacej fotovoltiky vyuzivam momentalne na 100% na pokrytie energetickych narokov domacnosti a ked do domacnosti pribudne druhy elektromobil ako nase 3. auto (pre deti) tak sa fotovoltika rozsiri aby pokryla nabijanie tohto vozidla. U tohoto druheho elektromobilu uz ale 800V pozadovat nebudem prave z dovodu domaceho nabijania.

  • nick.n17b
    komentoval k 's odpoveď
    Ale stále ťa bude niekto presviedčať, že to je ok len necelá hodinka voči inému EV. Spaľovákom po diaľniciach to dáš skoro o 2 hod skôr (nikto netvrdí, že to treba ísť na 1 záťah). Pritom necelých 1000km diaľníc nie je žiadna tragédia a sa dá prejsť celkom hladko a rýchlo s mikro prestávkami. Ja som rád, že je už toľko EV so silnou krivkou, veľkým aku a slušnou efektivitou pohonu.

    "proste nechces ist 3000km v kuse jak debil… " Ale ja chcem, potreboval som byť napr. z Haparanda / SE (3100km) akútne v práci o 2 dni ráno. Celkom dosť mi pomohlo, že mám aspoň auto aké mám. S horšími parametrami, by ma pripravilo úplne o spánok, alebo by som problém nevedel skôr vyriešiť. Hej o nič nejde, je to len práca. Ale lepšie parametre EV - viac voľnosti, menej obmedzovania, únavy a prispôsobovaniu sa autu = viac radosti z EV.

    Ale chápem, že niekto so svojím setup-om, domácim nabíjaním, inou prácou, si úplne vystačí aj s iným ev. Veď aj pomalšie nabíjajúce efektívne EV prejde pri nabití z domu v podstate naprieč štátom a pri občasnom sa to dá prežiť. Len pokrok nezastavíš

  • nick.n17b
    komentoval k 's odpoveď
    Presne tak Catchcash. Používam inak, lebo mám stále podmienky aké mám. Úsporné a zároveň 800V by som nemenil za nič. Mne to vy vymazalo diskomfort, ktorý vznikol po opustení dieslu. Väčšie diaľky jazdím v podobnom čase ako s ICE a bežné "domáce" nabíjanie na UFC ma nijako obťažuje.

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    Ved samozrejme treba si kupit auto take ako cloveku vyhovuje. Ja som len pisal ze rychlost nabijania je asi dolezitejsia ako par centov usetrenych. Navyse ak chceme aby sa elektromobilita rozsirila tak toto je jeden z argumentov co pocuvam stale dookola. Za mna to je napriklad tiez velmi dolezity parameter ked si raz budem kupovat "rodinne" EV takze som rad, ze sa nieco deje v tomto smere.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Skoda, ze sa nemozem pozerat na teba. Netusim kto si, ved dar internetu je krasna anonymita. Mozes mi vsak poslat nejaku peknu fotku, nech sa nepozeram na seba. Este radsej by som si pozrel nejaku tvoju tvorbu, kde ides s kozou na trh, ale toho sa asi nedockam...

  • Catchcash
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od Wilo
    A preco by si cestou do CRO alebo IT nabijal 4x? Vacsina lepsich EV to zvladne na jedno DC nabitie na polceste… ked ides dalej tak ok, 1 a pol nabitia. Akych 4x15 minut?
    Modelovy priklad z ABRP Tesla Y vs nove BMW iX3. Ano v realnych podmienkach to moze byt trochu ine a uvidime ako na tom bude to nove BMW ale +- by to mohlo sediet (povedze ti, co pouzivate ABRP). 4 nabijania 69min vs 2 nabijania 26min.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	BMW.jpg
Videní:	87
Veľkosť:61,6 KB
ID:	99338 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	tesla Y.jpg
Videní:	65
Veľkosť:63,6 KB
ID:	99339

    Napriklad takychto 4x15 minut som myslel.

    Celkovy rozdiel v case je dokonca este vacsi kedze castokrat treba zbehnut z dialnice kvoli nabijacke. Okrem toho je aj vacsia sanca ze niekedy bude obsadena (ked nabijam 2x tak casto).
    Naposledy upravené Catchcash; 04-11-2025, 09:23.

    Pridajte komentár:


  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    To je uplne v poriadku, o tom je diskusia. Povedal som svoj nazor. Ja to mam tak, niekto to ma inac. Je skvele, ze mame volny trh a slobodu vyberu auta podla svojich kriterii. Kto chodi “okolo komina”, mu je ultramegahyper 1000V DC na prd. Kto beha kazdy tyzden tisicky km, ten to zuzitkuje. Len nemam rad, ked ma tu ide nejaky narcis, co sa rad pozera sam na seba presviedcat, ze vlastne aj ja potrebujem nieco, co len on vie najlepsie, ze potrebujem, aj ked to vobec nepotrebujem. A korunuje to posmesnymi komentarmi na majitelov “istej americkej znacky”. Inu, mame predajne statistiky, a potreby zakaznikov su vzdy dobre reflektovane prave predajmi. Asi nikto si proti svojej voli nekupi auto, co nesplna jeho potreby. Sused o dva domy vedla si kupil v 2023 Ioniq5, odvtedy bol najdalej asi 120km od domu, na DC nabijacke nebol este ani raz, nabija len doma z FVE. Vtedy zan zaplatil o 16tis€ viac ako ja za TMY. To su tie benefity vyhypovaneho 800V systemu. S autom je mimo servisu v zasade spokojny, ale dalsie chce po vyprsani lizingu buduci rok VW alebo Skodu. S tym hroznym zastaralym 400V systemom. Lebo jeho potrebam a vkusu viac vyhovuje koncern, a vie, ze auto nie je len o nabijani, ale o celkovom dojme a individualnych potrebach 😉

  • Wilo
    komentoval k 's odpoveď
    milan84 povedal som svoj nazor, ze rychle nabijanie je precenovane, a to, ako pouzivam EV. Taktiez som povedal, ze ak to ma niekto inac, a rad travi svoj zivot na cestach, som za neho rad, ze ma na vyber. To ty si presiel do vysmesneho modu, “jasne Teslak”… 3 roky ma stale presviedca nejaka skupina ludi, vlastne su to vzdy majitelia Korejcov, ako by sa mi zlepsil zivot s rychlejsim nabijanim. Za 3 roky mi nikto nedal ziadny argument alebo vysvetlenie, ako by pri mojom pouzivani k tomu malo dojst. Stale dokola len urazky na slepeho Teslaka. Tak hej no, aj to sa da povazovat za kulturu prejavu… chod si teda testovat a hrat sa s nabijackami, nezabudni to dat do tabulky 😉 ja idem robit nieco produktivnejsie pre svoj zivot

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    Wilo tvojim uvazovanim by vlastne auta nemuseli mat ani DC nabijanie, nie to este rychle. Lebo ty ho nevyuzivas a ked uz, aj tak nestihas co potrebujes.
    Vies, hromadne nasadzovanie elektromobilov je do velkej miery o tom, aby to ludi nezdrzovalo. Tak im zacnem vysvetlovat, ze je jedno ci stoja 15 minut, alebo 45. Ze to vlastne nie je podstatne a 800V je vymysel bez vyuzitia
    Myslim, ze staci na tuto temu. Ked chces, realizuj sa tu nadalej, ja idem testovat nejake poriadne nabijania
Pracuje...