Elektromobil - youtube

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Wilo
    Member
    • May 2019
    • 363
    •      

    #331
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_9012.png
Videní:	141
Veľkosť:263,6 KB
ID:	99350
    milan84 nie dakujem, nepotrebujem sa zviditelnovat, mam rad svoje sukromie 😉 to, ze sa rad na seba pozeras si povedal ty sam, to nie su moje slova, vid tvoja odpoved na jednoduchu otazku: “Koho povazujete za najvacsieho influencera a najviac sa vam paci a sledujete ho?”. Nesudim, len mi to pride usmevne… niekto pozera hole baby, niekto chlapcov, niekto hackuje a strikuje, niekto sleduje seba. Je to ok.

    Komentár


    • nick.n17b
      nick.n17b komentoval
      Upraviť komentár
      A potom sa čuduješ, že si občas niekto rypne do tvojej obľúbenej značky, keď si takto ostatných roznášate, celé roky okydávate a vysmievate. Poniektorí ste stále dobrá sekta ako kedysi

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ale no, ja som si nezacal, len sa naskytla prilezitost 😅 cele to mohlo skoncit tam kde to zacalo, keby niekto respektoval aj iny nazor a neznizil sa hned na vysmech 😉 ta udajna sekta je na oboch stranach, ako si si uz urcite vsimol, nikto nikomu nic nedaruje.
  • Miroslav Rojko
    Senior Member
    • Nov 2016
    • 1367
    •   

    #332
    Už pred 7-8 rokmi tu na fóre sa preberalo, že je podstatná rýchlosť nabíjania na km, nie na kW a poniektorí na to stále zabúdajú. Môžem auto nabíjať o 20% kratšie, keď s daným nabitím prejde o 20% menej a je to rovnako ako iné 400V auto s pomalším nabíjaním ale lepšou efektivitou - teda nie rovnako ale drahšie. A zoberme si Slovensko, kde je máloé HUB-ov, delenie výkonu a teda je lepšie efektívnejšie auto ako rýchlonabíjacéí žráč.
    Pekne to ilustruje Kozí Vŕšok, ktorý je ideálne umiestnený na trase D1 bez zachádzky ale pri plnom využití dvomi autami dáva 75kW -+ vtedy je lepšie sedieť s Tesle so spotrebou 15 kWh/100 pri dialničnj rýchlosti alebo Zeekri so 400kW nabíjaním ale spotrebou 26 kWh/100km ? Nie len peniaze ale ten čas nabíjania, o ktorý tu každému akože ide.

    A dovolím si ešte poznámku k hejtovaniu Tesla Supercharger - spočítal si niekto, koľko trvá autentifikácia karty a hand-shaking s vozidlom na Ionity nabíjačkách ? Trvá to minimálne pol minuty, niekedy musím sa presúvať k inému stojanu, zatiaľčo Tesla ide do 2-3 sekúnd. Toto nevadí tým naháňačom rýchlosti nabíjania, že im to 400kW nabíjanie zdrží takáto hlúposť a strávia o 5 % viac času pri 10 minútovom nabíjaní ? A to nehovorím, že niekedy človek nemôže nájsť nabíjacie kartičky, prípadne ich zabudne v druhom EV, ja už ani neviem kedy som ich použil.

    A ešte posledná poznámka : posledné dva roky chodím na dovolenky niekoľkokrát do roka s karavanom za EV, áno, niekto sa bojí so samotným EV, ja ťahám karavan a neviem si predstaviť to neustále odpájanie prívesu, keby nebolo priechodných Tesla Superchargerov. Dokonca sú tak husto, že dokážem v rozmedzí 200-250 km (čo je dojazd s karavanom) efektívne prichádzať s malým % SOC. Trasy do talianskych alebo chorvátskych kempov absolvujem bez jediného odpájania vďaka SCH, dokáže toto niekto absolvovať po Ionity alebo iných operátoroch ? To len na margo reálnej použiteľnosti, resp. počívania potrieb zákazníkov u Tesly a iných nabíjacích sietí.

    Praktickosť EV nie je len o jednom parametri "rýchlosť nabíjania v kW", je to o celej skupine parametrov a vlastností auta, ktorá tvorí celkovú použiteľnosť auta. A tá je zatiaľ najlepšia u mňa pre Teslu, inak by som už jazdil na niečom inom. A dokonca za najlepšie peniaze - Tesla je dnes najlepšia voľba čo sa týka ceny auta a použiteľnosti+výbavy, ani "lacná" Čína nedokáže cenovo konkurovať.
    [priezvisko]@me.com

    Komentár


    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Porovnavas neporovnatelne. Samozrejme dava logiku co hovoris, ale ja som reagoval na video kde bol rozdiel ovela mensi a nie extremy 15 vs 26...Co sa tyka handshake-u tak tych 30s je pri 20 minutach 2.5% zatial co pomalsie nabijanie kludne 50% (20 min vs 30min). Teraz neporovnavam Teslu voci ostatnym EV ale vo vseobecnosti rychlejsie vs pomalsie nabijanie. Ak mam spotrebu vyssiu povedzme o 10% a nabijam rychlejsie o 50% tak stale mam rychlejsie nabijanie na km co spominas. Ak ti vyhovuje auto, ktore si si kupil super tak by to malo byt. Ja za seba poviem, ze prichodom tejto novej generacie konecne mozem uvazovat aj nad rodinnym EV.

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      Nereagoval som na Teba ale píšem na základe debaty vyššie o nabíjacom výkone, že je podstatná rýchlosť nabíjania v km. Je jedno aký pomer - rozdiel uvedieme ako príklad, proste ak auto nabije za 15 minút viac km ako druhé auto, tak prvé auto je pri 15 minutových orestávkach na tom časovo lepšie na dlhé cestovanie bez ohľadu na to, či má 200kW alebo 300kW nabíjanie je napísané v parametroch. Tvoj príklad 50% - 10% len potvrdzuje, čo som napísal - je dôležitá rýchlosť nabíjania v km.

      So zrýchľovaním nabíjania ten handshake (a autentifikácia a prípadne možnosť Plug & Charge) bude viac a viac % z času nabíjania.

      Rodinné EV tu boli už dávno, aj keď pojem "rodinné" je tiež pre každého iný. Uvažovať sa dalo aj kedysi. Jazdím 8 rokov bez spaľovacieho auta a prišiel som vždy, kde som potreboval a s ľudmi a vecami, ktoré som potreboval.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Tak ja mam male EV do mesta tiez uz skoro 6 rokov a uvazoval som aj minuly rok ked som kupoval auto ale stale to nebolo akosi ono. Prist je jedna vec a prist komfortne a bez nervov je vec druha. Aj na Citigu by som prisiel do Svedska ale ako...Dalsie uz teraz viem ze bude EV lebo to uz bude prakticky bez nejakych obmedzeni.
  • milan84
    Senior Member
    • Jun 2015
    • 964
    •   

    #333
     

    Komentár

    • SKolja
      Member
      • Dec 2018
      • 300
      •      

      #334
      Pôvodne zverejnené od Miroslav Rojko
      Nereagoval som na Teba ale píšem na základe debaty vyššie o nabíjacom výkone, že je podstatná rýchlosť nabíjania v km. Je jedno aký pomer - rozdiel uvedieme ako príklad, proste ak auto nabije za 15 minút viac km ako druhé auto, tak prvé auto je pri 15 minutových orestávkach na tom časovo lepšie na dlhé cestovanie bez ohľadu na to, či má 200kW alebo 300kW nabíjanie je napísané v parametroch. Tvoj príklad 50% - 10% len potvrdzuje, čo som napísal - je dôležitá rýchlosť nabíjania v km.

      So zrýchľovaním nabíjania ten handshake (a autentifikácia a prípadne možnosť Plug & Charge) bude viac a viac % z času nabíjania.
      No keby sme to mali brat do dosledku podstatne je za aky cas je auto schopne prejst danu trasu. A ci je rychlost nabijania vyjadrena v kW, kWh/h alebo zjednodusene v km je uplne jedno, pretoze ziadne auto nema uplne plochu nabijaciu krivku a velku ulohu u vacsiny aut hra o akom rozsahu SoC pri nabijani sa bavime. Preto je najlepsi priklad simulacia cez ABRP ako tu uz postoval @Catchcash
      Ohladom plug and charge zalezi ci kolko nabijacich programov pouzivas. Pokial viac ako jeden, tak neviem o aute ktore toto podporuje. Tu v AT autorizacia kartou trva asi 5 sec (vcitane inicializacie nabijania medzi stojanom a autom). Normalne zastrcim konektor do auta, mavnem kartou na stojane (system pozna ktory konektor treba aktivovat) a nabijanie zacina. Pri autorizacii aplikaciou je to o poznanie pomalsie a trufam si povedat ze pri autorizacii autom to bude podobne.
      Nerozporujem ze autorizacia priamo z auta je komfortnejsia (v pripade ze pouzivas iba jeden program), ale z urychlovanim nabijania to nema nic spolocneho. Stale treba z auta vystupit vybrat konektor zo stojana a zapichnut ho do auta. Vybratie karty z penazenky ktoru mam stale u seba a mavnutie kartu pred stojanom je minimalne zdrzanie.
      Naposledy upravené SKolja; 06-11-2025, 10:24.

      Komentár


      • nick.n17b
        nick.n17b komentoval
        Upraviť komentár
        Presne tak. Jazdil som jeden čas s plug and charge. Teraz len kartou, alebo autocharge. Časovo zanedbateľné. Nijako to neobmedzuje ani pri diaľke a 8-10 nabíjaní za deň. Vôbec mi Plug&Charge nechýba. Na príjazde sa stratí oveľa viac, ak treba schádzať ku nabkám.

        Zareagujem ešte čo písal Miroslav Rojko:
        "že je podstatná rýchlosť nabíjania na km, nie na kW "
        - Načo to píše 800-1500km za hod. nabíjania, keď potom prudko padne krivka. Zbytočné zavádzanie zákazníka. A reálne dá bežné EV po diaľnici 80-10% aj tak len 300-350km.

        "Môžem auto nabíjať o 20% kratšie, keď s daným nabitím prejde o 20% menej a je to rovnako ako iné 400V ..."
        - Účelovo píšeš ... Mám len o 5% vyššiu spotrebu a skoro 50% kratšie nabíjam. To už znie lepšie nie?
        Ale chápem čo myslíš. Len doba starých áut, ktoré v zime na diaľnici žrali o 50% viac ako tesla je preč. Konkurencia už je o 1-4kWh/100 horšia, nie o 10-15. Aj aj kravy ako EV9, zas nabijú za 20 min, takže v tempe ani za bežnými crossover/suv nijako nezaostávajú. Len to jazdí drahšie, ale zas 7 miest, priestor... nemôžeme porovnávať s M3/Y

        - "Pekne to ilustruje Kozí Vŕšok, ktorý je ideálne umiestnený na trase D1 bez zachádzky ale pri plnom využití dvomi autami dáva 75kW -+ .."
        Nepochopil si to Na diaľke ak nemá stojan 200kW a nie je ich viac, ani tam nejdem. Ani na 150 a nieto na 75. Ty s Teslou na diaľke chodíš na 25-50 kW stojany?

        - "Minimálne pol minuty, niekedy musím sa presúvať k inému stojanu, zatiaľčo Tesla ide do 2-3 sekúnd. Toto nevadí tým naháňačom rýchlosti nabíjania, že im to 400kW ..."
        Nie, nevadí. Rovnako ako tebe nevadí, že pri TN SCH len pri schádzaní/vychádzaní zabiješ o 5-10 minút viac ako ja pri Ionity Dubnica. Ale hlavne že sa ti pustí za 2-3 sec

        - " A to nehovorím, že niekedy človek nemôže nájsť nabíjacie kartičky, prípadne ich zabudne v druhom EV, ja už ani neviem kedy som ich použil.".
        Vymýšlaš si už dobré kraviny. Mám jednu v SECRID mikro peňaženke. Len si páčkou vyhodím karty, líznem a idem od nabky.

        "neviem si predstaviť to neustále odpájanie prívesu, keby nebolo priechodných Tesla Superchargerov. "
        - Priechodné nabky a nabky pre kamióny stavajú už všetci. Tiež ich tu máš na 200km niekoľko. A SR máš na 200km tiež všetky SCH priechodné?
        Vyťahuješ normálne veci. Niekto ich má viac, niekto menej.

        "A dokonca za najlepšie peniaze - Tesla je dnes najlepšia voľba"
        - ak ti vyhovuje je to super. U mňa nepriechodné auto, čo nezabrzdí 10 cm pred stĺpikom, bojí sa aút v protismere, vypne udržiavanie pruhu pri pohnutí volantom a bolí ma v ňom chrbát po pár hod jazdy. A tá krivka je pre mňa slabá, pre denné nabíjanie (100kW pri 50%? 45kW pri 80%), keď mám na 2.5 ročnom aute 2.5-3x vyššie hodnoty.

        Vieš každému vyhovuje niečo iné. Netreba tu opakovať stále celé roky to isté ako je Tesla za najlepšie peniaze najlepšia voľba.
        A nie je to o peniazoch. Ak ti osobne nepripadá, že robíš kompomisy, tak je Tesla samozrejme super voľba pre časť ľudí.
        A to ako stále dokola o kW, plug and charge, efektivite, podkopávaním konkurencie, 800V, či silných 400V kriviek...
        pritom sami ako s Wilom hovoríte, mimo AC doma nabíjate len veľmi sporadicky.
        Čo je samozrejme ok. Úplne rešpektujem všetky EV aj názor, že ideálne nabíjať doma. Len nie všetkým je to umožnené

        Takže ako vidíš. Je úplne jedno aké EV, záleží na use case/podmienkach. Každý si už vie vybrať to ideálne pre seba, a tak to má byť.
        Naposledy upravené nick.n17b; 07-11-2025, 11:24.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Stačila mi prvá reakcia na "nabíjanie v km" a nemám asi dôvod reagoévať na ďalšie nepochopené veci. Samozrejme ide o priemerný výkon, nezáleží ako padá krivka ale na koľko km autá nabijú za rovnaký čas. Je úplne jedno ako padá alebo nie pri porovnávaní napr. na koľko km nabije jedno auto zua 15 min. a na koľko km nabije druhé za 15 min. alebo za 20 min. .

      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Ved ale ak mam rychlejsie nabijanie o 50% a lepsiu krivku (nepada tak prudko) tak asi nabijem viac km za rovnaky cas aj pri spotrebe o 10% vyssej. Nechapem comu na tom nerozumies.

      • nick.n17b
        nick.n17b komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko A čo ti to pomôže? Koľko km za 15 min nabíjania - v lete? V zime? Pri -10C? -20 celzia?
        Rýchlosť pri okreske? Pri diaľnici 130? Alebo v DE 180-190 km/h? Jazda 90-100 km/h po snehu/lade s trvalým 4x4 snow režimom v -15c?
        Len v rámci toho tvojho auta sú také obrovské rozdiely.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1367
      •   

      #335
      Hodím sem jednu tabuľku, predaje po modeloch za 1 -10 2025 v Európe. Samozrejme veľa kupujúcich sa o techniku nezaujíma, ale ide im o celkové vlastnosti a dojem z auta. Takže dalo by sa povedať, že je to zoznam modelov, ktoré vyhovujú väčšinovej klientele automobiliek v Európe:
      1. Volkswagen ID.4/ID.5 – 128 900 kusov (rast +38-40%)
      2. Volkswagen ID.3 – 88 800 kusov (rast +45-104%)​
      3. Tesla Model Y – cca 90 000-100 000 kusov (pokles -20 až -33%)​
      4. Audi Q4 e-tron – 65 700 kusov (nový model, silný štart)​
      5. Audi Q6 e-tron – 63 800 kusov (nový model 2025)​
      6. Škoda Elroq – 60 400 kusov (nový model, debutoval na #1 v júli)​
      7. Škoda Enyaq – 58 200 kusov (rast +46-134%, v októbri 2024 bol najpredávanejší BEV)​
      8. Volkswagen ID.7 – 55 500 kusov (obrovský rast +640%)​
      9. Tesla Model 3 – cca 50 000-55 000 kusov (pokles -28%)​
      10. Renault 5 – cca 45 000-50 000 kusov (nový model, Auto roka 2025)​
      ​Okrem 5. miesta Q6-etron tam nie je jediné iné 800V auto. Sú európski zákazníci tak prehliadajúci tento dôležitý parameter alebo tento parameter nem,á takú váhu pri rozhodovaní ? Európske predaje sú asi dostatočná vzorka.
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • Catchcash
        Catchcash komentoval
        Upraviť komentár
        Asi to bude tym, ze ich je zatial malo (ak neratam tie cinske...) a ludia absolutne netusia ake maju vyhody. A nejde ani tak o 800V vs 400V. Ked sa pozries na tu tabulku da sa to zobrat aj z opacnej strany - Tesla jedina klesla. Preco? Mozno preto ze s tym nabijanim nic nerobia? Mne by bolo jedno ake to ma napatie ak by to nabijalo rychlo kludne aj 230V Chcem o 2 roky vidiet taku istu tabulku. Velmi som zvedavy ako sa to pomeni

      • nick.n17b
        nick.n17b komentoval
        Upraviť komentár
        A niekto ti vnucuje 800V? Veď väčšine úplne stačí 400V, keď je teraz lacnejšie.
        Treba dať na výber. Navyše VW výrazne posilnil 400V nabíjaciu krivku. Tak to dosť kompenzujú.

        Nové motory APP550 od VW majú vinutia navrhnuté tak, že ich možno prepojiť na 800 V bez zmeny konštrukcie/vynutí.
        800V navyše vyžaduje meniče na báze karbidu kremíka - drahšie, ale zároveň efektívnejšie.

        Trvá to prejsť na 800V produkciu. KIA Žilina tiež nemá 800V produkciu (EV4).
        Ale to nijako nehovorí o tom, že 800V nemajú svoje výhody alebo zmysel.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Z predchádzajúcich diskusií som mal dojem, že poriadny elektromobil musí mať nabíjací výkon v kW v nebeských výšinách a to sa dá dosiahnuť jedine 800V architektúrou, tak som bol zvedavý, či takéto závery má aj väčšinový zákazník. To je všetko.

        Mne či niekto vnucuje alebo nevnucuje 800V, je úplne jedno, ja si vždy robím podľa seba. Samozrejme mám otvorené oči do všetkých strán a zvažujem všetky nové technológie, 800V mi prišlo ako aj vúčšine kupujúcich ako zbytočnosť, je to len pomocná barlička k poriadnemu nabíjaniu u žravých a menej efektívnych EV. Áno, samozrejme už je aj v CLA, tak to "žravých" platí len na 95%. Ale to by nebola prémia, aby nevymysleli, že nabíjanie na 400V je zbytočnosť ...

        A čo sa týka karbidu kremíka, Tesla to bez nejakej propagacie používa od nepamäti. Nemci sa zobudili až teraz - nemecká prémia v pofaceliftovom Porsche Taycane sa odhodlala minulý rok a tento rok to CLA, neue klasse od BMW.
        Vlastne z tých 10 najpredávanejších modelov len dve Teslya Q6 zasa majú túto drahú technológiu, ktorá zvyšuje účinnosť o 5% (ako uviedol Hyundai, keď po dvoch rokoch opravoval predný menič motora zrovna touto technológiou, aby im tá eGMP v AWD verzii aj kdesi dojazdovo došla).

      • nick.n17b
        nick.n17b komentoval
        Upraviť komentár
        Miroslav Rojko No jasné. Zrazu si mal dojem... Do konkurečných značiek rýpeš účelovo už slušne dlho. Ale chápem tvoje teslaslovakia sk záujmy.

        Viď ako teraz s karbidom. Vieš, že eGMP si odpája predný motor a či je 400V bez SiC alebo s ním, tak tých 5% na prednom nie je podstatných. 90% času je fyzicky od nápravy odpojený.

        Nič menej to nemení na fakte, že všetky tie tvoje aj tebou vychvaľované LFP SR, alebo aj 3/Y LR/P skončili na SECC na posledných miestach na úrovni Peugeot e-5008 SR MY25. Celý ten karbid ti tam už veľmi situáciu nezachráni.
    • Miroslav Rojko
      Senior Member
      • Nov 2016
      • 1367
      •   

      #336
      ""No jasné. Zrazu si mal dojem... Do konkurečných značiek rýpeš účelovo už slušne dlho. Ale chápem tvoje teslaslovakia sk záujmy."

      Ako väčšinou, keď chýbajú argumenty a nie je čo vymyslieť, ani škôlkárske argumenty ako vyššie, príde sa na "ad hominem" útoky a diskusia sa zdegraduje.

      Áno, urobil som stránku www.teslaslovakia.sk aby som radil ludom ako si doviesť novú Teslu bez sprostredkovateľov. Nikomu som nesprostredkoval dovoz za peniaze ja - od nikoho som nezobral euro za niekoľkoročné poradenstvo a dopisovanie si s komunitou. Teší ma, že sú s autami spokojní a napíšu, poďakujú, že pomohlo. Aké sú moje záujmy ? Že som dostal 10 referralov ročne (10000 km na SCH v hodnote čo je cca 80€ za rok) ? To sú tie moje záujmy, pre ktoré tu občas pripejem, aby toto forum bolo aspoň trocha vyvážené ?

      "Nič menej to nemení na fakte, že všetky tie tvoje aj tebou vychvaľované LFP SR, alebo aj 3/Y LR/P skončili na SECC na posledných miestach na úrovni Peugeot e-5008 SR MY25. Celý ten karbid ti tam už veľmi situáciu nezachráni." .

      Ak nebudú mať bežní užívatelia čo robiť a budú sa chodiť hrajkať na "pretekárov", tak možno to bude niekoho z nich zaujímať. Ale zatiaľ si podľa mňa vyberajú auto pre potreby bežnej prevádzky - že idú kam potrebujú a auto si rozvážme kupujú, aby dostali čo najviac relevantných vlastností auta za dobrú cenu. Bohužiaľ aj keď sa zaujímam o elektromobily dlhšie ako Ty, nepostrehol som v relevantných médiách zmienku o nejakej SECC, ktorá nie je zaštítená nijakou organizáciou (napr. aj malá česká "new energies rally" je pod FIA) a či má vôbec nejakých nezávislých komisárov.

      Takže asi SECC súťaž oponuje môjmu tvrdeniu, že karbid kremíka má Tesla už dávno a preto sú autá tak efektívne ? Dúfam že nie, lebo príspevok predtým si napísal, že " 800V navyše vyžaduje meniče na báze karbidu kremíka - drahšie, ale zároveň efektívnejšie".
      [priezvisko]@me.com

      Komentár


      • nick.n17
        nick.n17 komentoval
        Upraviť komentár
        Miro, všetci, čo sme tu na fóre, veľmi dobre vieme, aké sú tvoje záujmy a ako dlhodobo okydávaš iné autá – už od čias, keď si mal Hyundai Kona.
        Mne osobne nevadí, že máš svoje záujmy a svoj „kšeft“. Ale každý si predsa vie vybrať auto, ktoré mu vyhovuje – či je to Tesla, alebo akákoľvek iná značka.

        A prosím ťa, prestaň zo mňa robiť „pretekára“. Auto využívam primárne ako náhradu spaľováku, takže mám úplne iné požiadavky ako ty, keď nabíjaš hlavne doma z FVE. Ale to ty zjavne nedokážeš pochopiť – rovnako ako výhody inych EV.

      • Miroslav Rojko
        Miroslav Rojko komentoval
        Upraviť komentár
        Presne ako hovoríš, každý si vie vybrať auto aké chce. A pri diskusii o technike môže každý tiež napísať svoje skúsenosti a nie je to pretláčenie - sú to osobné subjektívne postrehy, ktoré každý tak berie. Tiež som si prešiel určitou cestou rôznych značiek (dovolím si povedať, že 4 x viac ako ty - keďže si mal dve EV z jedného koncernu zatiaľ) a mám svoje skúsenosti nielen z parametrov auta ale celkovo z plnohodnotného vlastníctva auta (nielen parametre ale celkovo prístup výrobcu k popredajným službám, možnostiam infraštruktúry, cenám popredajných služieb, záručných podmienok, kazivosti).

        A diskusia je aj o tom, že druhý nesúhlasí, lebo má inú skúsenosť a to je prínosom pre všetky strany. Ja rád čítam každého skúsenosť a zvažujem, kde sa mýlim alebo kde sa mýli on.

        Ja tiež využívam auto primárne ako náhradu spaľováku, dokonca plnohodnotnú - ako jediné autá v rodine máme EV, žiadny "náhradný" spaľovák a to ešte skorej o pár rokov skorej ako si Ty mal prvé EV, na rodinné dovolenky EV som chodil od 2017. Často používam prívesný vozík, dá sa povedať, že každý týždeň zapájam na prevoz traktora, materiálu okolo domov, na dovolenky chodím len EV, teraz aj s karavanom. Takže v čom ja nepoužívam EV plnohodnotne ? Myslím, že plnohodnotnejšie ako väčšina a preto môj výber áut zohladňuje o moc viac faktorov ako druhého výber áut.

        Preto neobracajme diskusiu na naše osoby, bola o technike. O tom je toto fórum, nie o napádaní a už vôbec si trafil vedľa nejakými "kšeftami", ja mám prácu podobnú ako Ty (programovanie) a z nej žijem, moje príjmy nepochádzajú zo žiadnej činnosti spojenej s autami, preto stále neviem aký "kšeft" spomínaš namiesto diskusie o tom, o čom bola.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 08-11-2025, 09:45.
    Pracuje...