milan84 nie dakujem, nepotrebujem sa zviditelnovat, mam rad svoje sukromie 😉 to, ze sa rad na seba pozeras si povedal ty sam, to nie su moje slova, vid tvoja odpoved na jednoduchu otazku: “Koho povazujete za najvacsieho influencera a najviac sa vam paci a sledujete ho?”. Nesudim, len mi to pride usmevne… niekto pozera hole baby, niekto chlapcov, niekto hackuje a strikuje, niekto sleduje seba. Je to ok.
Elektromobil - youtube
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
milan84 nie dakujem, nepotrebujem sa zviditelnovat, mam rad svoje sukromie 😉 to, ze sa rad na seba pozeras si povedal ty sam, to nie su moje slova, vid tvoja odpoved na jednoduchu otazku: “Koho povazujete za najvacsieho influencera a najviac sa vam paci a sledujete ho?”. Nesudim, len mi to pride usmevne… niekto pozera hole baby, niekto chlapcov, niekto hackuje a strikuje, niekto sleduje seba. Je to ok.-
A potom sa čuduješ, že si občas niekto rypne do tvojej obľúbenej značky, keď si takto ostatných roznášate, celé roky okydávate a vysmievate. Poniektorí ste stále dobrá sekta ako kedysi
👍 1 -
Ale no, ja som si nezacal, len sa naskytla prilezitost 😅 cele to mohlo skoncit tam kde to zacalo, keby niekto respektoval aj iny nazor a neznizil sa hned na vysmech 😉 ta udajna sekta je na oboch stranach, ako si si uz urcite vsimol, nikto nikomu nic nedaruje.
-
-
Už pred 7-8 rokmi tu na fóre sa preberalo, že je podstatná rýchlosť nabíjania na km, nie na kW a poniektorí na to stále zabúdajú. Môžem auto nabíjať o 20% kratšie, keď s daným nabitím prejde o 20% menej a je to rovnako ako iné 400V auto s pomalším nabíjaním ale lepšou efektivitou - teda nie rovnako ale drahšie. A zoberme si Slovensko, kde je máloé HUB-ov, delenie výkonu a teda je lepšie efektívnejšie auto ako rýchlonabíjacéí žráč.
Pekne to ilustruje Kozí Vŕšok, ktorý je ideálne umiestnený na trase D1 bez zachádzky ale pri plnom využití dvomi autami dáva 75kW -+ vtedy je lepšie sedieť s Tesle so spotrebou 15 kWh/100 pri dialničnj rýchlosti alebo Zeekri so 400kW nabíjaním ale spotrebou 26 kWh/100km ? Nie len peniaze ale ten čas nabíjania, o ktorý tu každému akože ide.
A dovolím si ešte poznámku k hejtovaniu Tesla Supercharger - spočítal si niekto, koľko trvá autentifikácia karty a hand-shaking s vozidlom na Ionity nabíjačkách ? Trvá to minimálne pol minuty, niekedy musím sa presúvať k inému stojanu, zatiaľčo Tesla ide do 2-3 sekúnd. Toto nevadí tým naháňačom rýchlosti nabíjania, že im to 400kW nabíjanie zdrží takáto hlúposť a strávia o 5 % viac času pri 10 minútovom nabíjaní ? A to nehovorím, že niekedy človek nemôže nájsť nabíjacie kartičky, prípadne ich zabudne v druhom EV, ja už ani neviem kedy som ich použil.
A ešte posledná poznámka : posledné dva roky chodím na dovolenky niekoľkokrát do roka s karavanom za EV, áno, niekto sa bojí so samotným EV, ja ťahám karavan a neviem si predstaviť to neustále odpájanie prívesu, keby nebolo priechodných Tesla Superchargerov. Dokonca sú tak husto, že dokážem v rozmedzí 200-250 km (čo je dojazd s karavanom) efektívne prichádzať s malým % SOC. Trasy do talianskych alebo chorvátskych kempov absolvujem bez jediného odpájania vďaka SCH, dokáže toto niekto absolvovať po Ionity alebo iných operátoroch ? To len na margo reálnej použiteľnosti, resp. počívania potrieb zákazníkov u Tesly a iných nabíjacích sietí.
Praktickosť EV nie je len o jednom parametri "rýchlosť nabíjania v kW", je to o celej skupine parametrov a vlastností auta, ktorá tvorí celkovú použiteľnosť auta. A tá je zatiaľ najlepšia u mňa pre Teslu, inak by som už jazdil na niečom inom. A dokonca za najlepšie peniaze - Tesla je dnes najlepšia voľba čo sa týka ceny auta a použiteľnosti+výbavy, ani "lacná" Čína nedokáže cenovo konkurovať.[priezvisko]@me.comKomentár
-
Porovnavas neporovnatelne. Samozrejme dava logiku co hovoris, ale ja som reagoval na video kde bol rozdiel ovela mensi a nie extremy 15 vs 26...Co sa tyka handshake-u tak tych 30s je pri 20 minutach 2.5% zatial co pomalsie nabijanie kludne 50% (20 min vs 30min). Teraz neporovnavam Teslu voci ostatnym EV ale vo vseobecnosti rychlejsie vs pomalsie nabijanie. Ak mam spotrebu vyssiu povedzme o 10% a nabijam rychlejsie o 50% tak stale mam rychlejsie nabijanie na km co spominas. Ak ti vyhovuje auto, ktore si si kupil super tak by to malo byt. Ja za seba poviem, ze prichodom tejto novej generacie konecne mozem uvazovat aj nad rodinnym EV. -
Nereagoval som na Teba ale píšem na základe debaty vyššie o nabíjacom výkone, že je podstatná rýchlosť nabíjania v km. Je jedno aký pomer - rozdiel uvedieme ako príklad, proste ak auto nabije za 15 minút viac km ako druhé auto, tak prvé auto je pri 15 minutových orestávkach na tom časovo lepšie na dlhé cestovanie bez ohľadu na to, či má 200kW alebo 300kW nabíjanie je napísané v parametroch. Tvoj príklad 50% - 10% len potvrdzuje, čo som napísal - je dôležitá rýchlosť nabíjania v km.
So zrýchľovaním nabíjania ten handshake (a autentifikácia a prípadne možnosť Plug & Charge) bude viac a viac % z času nabíjania.
Rodinné EV tu boli už dávno, aj keď pojem "rodinné" je tiež pre každého iný. Uvažovať sa dalo aj kedysi. Jazdím 8 rokov bez spaľovacieho auta a prišiel som vždy, kde som potreboval a s ľudmi a vecami, ktoré som potreboval. -
Tak ja mam male EV do mesta tiez uz skoro 6 rokov a uvazoval som aj minuly rok ked som kupoval auto ale stale to nebolo akosi ono. Prist je jedna vec a prist komfortne a bez nervov je vec druha. Aj na Citigu by som prisiel do Svedska ale ako...Dalsie uz teraz viem ze bude EV lebo to uz bude prakticky bez nejakych obmedzeni.
-

Komentár