Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 291
    •   

    #46
    Par poznatkov o VW ID 4 1st:

    1/ Jazda po vidieckych cestách bez a s klimatizáciou nastavenou na 22 st.C:
    Trasa................................Von.teplota.. ...km.....priem.rýchlosť.....priem spotreba
    TN-PN-Bojná-TN.................16st.C.......152........48km/hod.......14,6kWh/100km /bez klimy/
    TN-Myjava-PN-Bojná-TN...21st.C.......197........55km/hod........15,4kWh/100km /s klímou/
    Rozdiel s a bez klímy je 0,8 kWh/100km

    2/ Pneumatiky:
    VW ID 4 1st je vybavená pneumatikami s technológiou Seal. V skratke: pneumatika v prípade defektu sa sama zalepí až do priemeru klinca 6mm bez straty tlaku aj po vytiahnutí klinca alebo skrutky z pneumatiky a to opakovane. Ako to funguje si môžete pozrieť napríklad tu:
    https://www.youtube.com/watch?v=Q7oUbPSCrcw&t=1s

    3/ Multimedia:
    Na centrálnom displei idú prehrávať videá z USB-C klúča. V menu Multimedia si odkliknete Videa. To spustíte. Zvuk sa vám začne prehrávať okamžite, ale na obraz si počkáte presne 2 min. Potom už nasledujúce videa idú bez čakania. Je to tak vždy pri novom opätovnom aktivovaní auta a novom spustení videa. Video ide len počas státia vozidla. Ak sa pohnete obrazovka sčerná a vypíše vám hlášku o tom, že je obraz vypnutý kôli bezpečnosti.
    Naposledy upravené curgali; 02-05-2021, 21:54.

    Komentár


    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Ospravedlňujem sa za chybný výklad spustenia videa na displeji. Na spustenie obrazu nie je treba čakať 2 min. ale sa dá spustiť hneď jednoduchým prejdením dlane z prava do ľava a v prípade naspäť k menu z ľava do prava asi 5 cm od obrazovky. Ja som totiž až po 3 týždňoch používania auta zistil, že displej sa dá ovládať gestami..

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      skúšal som to gestami, mám to aj v nastaveniach zakliknuté, ale v reáli som neprišiel na to, ako to funguje

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker...Najbližšie keď budeme spolu tak ti to ukážem...
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 89
    •   

    #47
    Modifikovany ID.4 presiel 1000 mil pretekov NORRA Mexican 1000 bez jedinej zavady :-)
    VW’s ID.4 racer survived Baja, and the Rhys Millen Racing-prepared racer ran a stock powertrain and had no mechanical issues.

    Komentár


    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 ako jedna z modifikacii bol aj pridany monitor teploty baterii...
  • curgali
    Member
    • Jul 2014
    • 291
    •   

    #48
    Je ID 4 samo opraviteľné auto….alebo si zo mňa robí ,, prdel“ ?

    Už mám na aute odjazdených 3.000 km a chcem sa s vami podeliť o pár zaujímavých skúsenostiach. Chcem sa v tomto príspevku zamerať o chyby alebo závady, s ktorými som sa za tento malý čas stretol.

    1/ Hneď pri prvom nabíjaní na AC / DC som ešte neabsolvoval/ sa mi pri stlačení ikony ,, Ukončiť nabíjanie“ nechcel odomknúť konektor. Nabíjačka hlásila, že nabíjanie stále prebieha. Musel som požiadať prevádzkovateľa o diaľkové vypnutie nabíjačky. Po tomto mi konečne odomklo konektor / pod tapacírom v kufri napravo je otvor, v ktorom je lanko na odomknutie konektora v takomto núdzovom stave/. Odvtedy sa mi už tento problém nestal. Ukončenie nabíjanie už vždy fungovalo a konektor sa odomkol.
    2/ Asi o týždeň, sa mi počas jazdy objavilo hlásenie, že vozidlo nedokáže merať vzdialenosť. Dôsledkom toho sa mi vynulovali z palubného počítača všetky údaje, ktoré majú čo do činenie s prejdenou vzdialenosťou. Po asi 3 km som musel z auta vystúpiť, pretože som išiel niečo vybaviť do mesta. Vrátil som sa po 20 min, aktivoval auto a všetko, včetne merania vzdialenosti išlo tak, ako obvykle. Odvtedy sa táto závada neopakovala.
    3/ O nejaký čas som chcel ráno ísť na jazdu a nemohol som odomknúť auto. Išiel som po náhradné kľúče a ani tie nedokázali zobudiť auto. Začal som uvažovať, čo teraz. Asi budem musieť zavolať odťahovku s nakladacím ramenom a poslať auto do servisu. Keďže mi nebral predajca telefón, tak som čakal doma. Ten môj výjazd nebol tak súrny. Asi po hodine a pol som to išiel ešte raz skúsiť. Auto sa už dalo odomknúť, aktivovalo sa na jazdu, ako keby sa nič nestalo. Keď sa mi ozval predajca, tak som mu len povedal, že už je všetko v poriadku. Odvtedy sa táto závada neopakovala./ Vedľa vodičovho madla dverí je v pravo krytka, pod ktorou je klasický zámok na odomknutie. Kľúč je zasunutý v diaľkovom ovládači/.
    4/ Pred týždňom som sa chcel kamarátovi pochváliť, aké mám úžasné samo vysúvateľné ťažné zariadenie. Potiahnem tlačidlo, motorček zašušťal......a nič. Skúsil som ešte raz....a nič. Po piatich pokusoch som to vzdal. No nič, povedal som si, možno neskôr. Neskôr taktiež nič, na druhý deň zas nič. Tak som sa objednal do servisu a dostal som termín na budúci týžden. Predvčerom si hovorím, že to ešte raz skúsim....a auto opäť začalo vysúvať ťažné zariadenie. Odvtedy som to najmenej 6 x opakoval a všetko v poriadku. Tak som ten termín na opravu zrušil.

    Je VW ID 4 samo opraviteľné auto, alebo si zo mňa auto robí ,, p r d e l „ .
    Naposledy upravené curgali; 20-05-2021, 10:33.

    Komentár


    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Skôr samo mrznúce ako samo opraviteľné. :/
      Bod1, Niekedy mi na Nirovi nechce po ukonč. nabíjania uvolniť CCS. Diaľkovým odomknem auto a už ide. Skús príp toto. Lepšie ako volať na podporu, alebo dolovať lanko.
      Bod 3, ID4 nemá náhodou na strane vodiča zdierku na manuálny kľúč? U mňa stlačením kovovej časti na diaľkovom viem z neho vytiahnúť fyzický manuálny kľúč. Ak je napr. vybitá baterka, týmto otvorím vždy. Tam by to mohlo byť podobné. A viď tu https://youtu.be/ujZhC6T1c9A?t=42
      Naposledy upravené nick81; 20-05-2021, 09:44.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      Bod 1 Skúsim ak sa mi to opäť stane....Bod 3.. už som túto informáciu doplnil do textu..
      Naposledy upravené curgali; 20-05-2021, 09:50.

    • ICE666SVK
      ICE666SVK komentoval
      Upraviť komentár
      curgali a aky mas po tom vsetkom, co sa ti stalo celkovy pocit z auta? Mas moznost aj porovnavat, lebo uz si mal LEAFa 1. aj druhej generacie a teraz mas toto. Tie problemy co mas, su podla teba v SW? Teda nieje doladeny a je to proste problem novych aut a este niesu vychytane vsetky muchy?

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Ja mám zatiaľ iba 800 km. Nič vážnejšie som nepozoroval.
      K bodu 1/ - neviem akú ikonu máš na mysli, ale ja končím nabíjanie stlačením tlačítka otvorenia dverí na diaľkovom ovládači. Vždy to išlo.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      ICE...z auta mám ako celok dobrý pocit..tieto softvérove chybičky som mu odpustil. Určite bych to nevymenil za Leafa ani s tou najväčšou baterkou. To prehrievanie batérie bola katastrofa, čo sa s týmito chybičkami softvéru nedá porovnať.
      1fisker...ked nabíjaš tak na obrazovke kde máš aj percentá a časy kedy budeš mať nabité, je v hornom pravom rohu napísané: Teraz ukončiť ....tak toho nápisu sa dotkneš a auto ukončí nabíjanie a môžeš odpojiť konektor. Tam by sa malo ukončovať nabíjanie a nie kľúčom...
      Naposledy upravené curgali; 21-05-2021, 08:05.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      curgali u mna by auto ktore sa neda odomknut alebo odpojit od nabijacieho kabla ziadnu spokojnost nevzbudzovalo. Mam denne presne stanovene kedy kam musim ist. Ak mi auto zabrani vyrazit na cestu nacas, tak mozno raz za rok by som to odpustil, ale aj to by ma hnevalo. Predchadzajuce auto ma nechalo za 8 rokov 2x, raz baterka (vyriesene do 10 min startovacim kablom) a raz olej, tam som si musel pockat na odtahovku. Po druhej chybe islo z domu.
      Tebou spominane zavady su podla mna este horsie, lebo nepoznas pricinu ani sposob odstranenia, moze sa stat hocikedy znova.
      A to vynulovanie palubneho pocitaca vynulovalo aj celkovy ODO meter? To by bol inak velky pruser. Za to je momentalne aj trestny postih...
      Vyzera ze toto auto (aspon tvoj kus) potrebuje centralny reset pristupny z vonku. Bolo by dobre namontovat z vonku pristupny mechanicky odpajac 12V baterie, aby si mohol pri dalsej prihode cele id.4 natvrdo resetovat.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Bezne novorodenecke bugy. Ak to bude robit aj po roku, potom bude dovod na paniku ja som este nemal/nejazdil ani jedno auto, ktore by spociatku netrpelo nejakymi neduhmi. Tesla je teraz (zatial) prva, ale ta uz je na trhu nejaky ten piatok, tak som uz snad dostal vychytanu verziu.

      Najhorsi bol prave Ioniq, ten pravidelne sprajcol nabijaci port a nedal sa vytiahnut kabel. Na odomykanie auta to nereagovalo, na to tiahlo v kufri auta tak 50-50 uspesnost. Co to vzdy zarucene vyriesilo bolo zamknut auto a nechat ho odpocivat blizsie neurceny cas. Niekedy 5 minut, niekedy 30. Potom to samo od seba zacalo reagovat na odomykanie dialkovym. Vyriesila to az zvolavacka, vtedy neviem ci nemenili cely CCS port. Odvtedy to ficalo 110.000km bez zavahania. Ale boli to dost trapne chvile. Bola doba, ked boli v SR este len 3 kusy na ceste, a nase firemne jeden z tych troch, a vzdy ked sme ho chceli niekomu ukazat tak naschval zahaproval. Reklama jak svina 🙈

      Na Passate mi pravidelne padal Bluetooth. Prerusoval spojenie, tvaril sa ze tam nie je atd. Realne to bolo nepouzitelne prvy rok, kym v servise nezistili co s tym. Tiez tam bol daky problem s firmwareom.

      Na i3 mi zas vkuse blblo ABS, menili aj cely modul, trasovali kable, stale svietila kontrolka. To trvalo asi pol roka kym to vydumali. Odislo to pri rutinnej kontrole a aktualizacii navigacie 🤷‍♂️

      ID4 ma aspon OTA tak odpada vela zbytocnych navstev servisu, dajte tomu cas nech to dospeje

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo vsetko co pises ma utvrdzuje v tom ze treba kupovat minimalne auto po facelifte a nikdy nie prvu generaciu a uz vobec nie taku kde vyrobca priamo deklaruje ze zakaznici budu betatesteri (ako pri SW od VW). Vsetka cest tym ktori to robia a este platia plnu cenu vyrobcovi. Ja sa ale budem drzat nadalej mojej strategie :-).

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Ano no, v podstate to tak vzdy fungovalo. Ale vzdy sa najde dost ludi, u ktorych zvitazi “chtíč” nad rozumom, sam som bol z toho viackrat vinny. Zas vdaka tym ludom sa mozu vychytavat veci, niekto to vzdy musi otestovat v skutocnom svete mimo labaku 😂

      A zas kazdy problem musi vyrobca odstranit, a niekedy su to take prkotiny, ze to majitel ozelie a vozi sa o rok skor ono niekedy ani to cakanie nepomoze a chyby sa najdu na vozidlach aj po 2-3 rokoch. Vid korejske baterky a rozsah zvolavacky podla roku vyroby 🤷‍♂️ Tam je to o to horsie, ze tie zhorene auta uz nikto neopravi, a vacsina poistovni ma elektricky skrat vo vylukach. Takze ak majitelov neodskodnila priamo automobilka, bola to celkom draha skusenost s BEV.

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja..celkovy ODO meter nevynulovalo...len to čo som napísal...ale to sa opravilo vypnutim a zapnutim auta. Všetky chyby ktore boli, sa už neopakovali. Budem pravidelne informovať, ak by sa niečo s autom dialo. Prečo som si vybral toto auto som napísal v mojom blogu...a za tým si stojím aj naďalej. Softvérová počiatočná nedokonalosť bola už vtedy známa a neovplyvnilo to moje rozhodnutie.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      curgali OK, beriem, je to tvoje rozhodnutie. Mne sa id.4 celkom pozdava (az na nestastny SUV format). Prajem aby sa chyby neopakovali. Ja zatial cakam na mojho favorita. Mam na to min 2-3 roky este, Ioniq zatial sluzi a uvidim kde medzitym skoncim z firemnym autom. Zatial som medzi BMW e330 a iX3, bohuzial mozem vyberat iba u BMW oba su novinky, tak sa to zatial snazim oddialit, pretoze v sucanej produkcii ziadne auto pre mna nemaju ;-)

    • curgali
      curgali komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja...BMW i4 vyzera dobre, tak si na ňu počkaj. O rok budu opät dotácie. Tak ak dostaneš ich max.Fleet a DPH dole, budeš ju mať za cenu, o akej sa mnohým ani nesníva...
      Naposledy upravené curgali; 21-05-2021, 08:12.

    • Marcel Pavlík
      Marcel Pavlík komentoval
      Upraviť komentár
      potom, ako sa nemci nevedeli zorientovať v sw (aj pre spaľovák) mi to príde ako prielom. dovolil by som si tvrdiť, ža auto vyšlo z fabriky a predali ho oliverovi s dočasným sw a teraz sa postupne (ako to na základe hlásení od jednotlivých vozidiel) funkcie opravujú. napríklad to ťažné asi nik nehlásil, až keď ho niekoľkokrát skúšal v vlkohrade sa ním začali zapodievať. :-)
      súdim, že v poslednej vete je dvakrát pravdivé tvrdenie, akurát v opačnom poradí. urobí so prdel a opraví sa.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1456
    •   

    #49
    Najazdené 2750 km, auto má 3 mesiace. Chyba elektrického systému, odovzdané do servisu. Nájdená chyba vodného čerpadla, bude nutná výmena, objednané.

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      To je vodne cerpadlo k chladiacemu okruhu baterie? Zda sa, ze ta akurat trafilo jedno z tych prvych negativ 1st Edition aut

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      neviem čo to je, nie som vyučený
  • dango
    Moderator
    • Nov 2014
    • 459
    •   

    #50
    Nieco sa chysta...
     

    Komentár


    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      chystá sa väčšie ničenie batérie, ďakujem neprosím. Aj koli tomuto nieje moc vhodné kupovať jazdene elektromobily lebo ľudia dávajú zabrať tým batériám a pokial to výrobca neobmedzí tak "hlupák" spotrebiteľ tomu je to jedno.

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 to myslis ako uplne vazne? zdvihaju nabijaci vykon zo 125kW na 130kW. To je uplny armageddon pre baterku…

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      Wilo nevidel som video, ale zvysovanie vykonu malo byt:
      -auta s max 100kW na 130kW
      -auta s max 125kW na tusim 170?

      tvrdia tam nieco ine?

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 tu typek hovori o zvyseni 125kW —> 130kW a svoje tvrdenia opiera o updatnuty holandsky cennik Enyaqu, kde bol upraveny vykon nabijania na 130kW. Ci uz nedopatrenim, alebo je to chyba, tazko povedat. Ja som prvotne zachytil info, ze to vacsie zvysenie vykonu nabijania malo prist najskor na jesen 2021, ak nie neskor 🤔

      Ale tento update mi pride fajn, z vacsich veci je tam najma vylepsenie fungovania klimy a tepelneho cerpadla, co by malo mat pozitivny vplyv na spotrebu. Ale nakolko este nic nie je oficialne vydane, mi pridu tvrdenia o niceni baterie ako dost odveci. Ja hovorim, ze pockajme si

    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      milan84 plus este spomina, ze by sa mal objavit VW Car Shop po vzore Golfu 8, ale nevie ci to bude uz teraz alebo az neskorsi update. Tam by sa mal dat dokupovat vyssi vykon nabijania aj pre slabsie baterky. A imho ak to Volkswagenu trosku pali, tak slahnu tento 170kW charging upgrade do obchodu ako online dokupitelne prislusenstvo. Davalo by to absolutny zmysel, a uzivatel si sam vyberie, ci do toho ide alebo nie. A cosi aj zarobia.

    • Catchcash
      Catchcash komentoval
      Upraviť komentár
      Vcera som videl video kde Michal Karpat hovoril ze sa ma zdvihnut na tych 130 tusim a na jesen na 170 (alebo 175 nepamatam si presne) - to bol Enyaq ale tipujem ze to bude platit aj pre id4.
  • Andischo
    Junior Member
    • Jun 2021
    • 2

    #51
    Ahojte, som cerstvy majitel ID4. Ani za nic nedokazem prepojit auto s mobilom. Mam stiahnuty WeConnectID, auto som pridal do appky cez VIN/QR kod, ale ked sa ma auto pripojit s appkou nic sa nedeje. Neviete poradit co mam urobit alebo co robim zle? Treba este nejaku sluzbu objednat alebo ako to funguje? Diky
    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot_20210704-211327.jpg
Videní:	306
Veľkosť:33,2 KB
ID:	73784

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Spravili sme to ešte pri nákupe hneď a išlo to bez problémov. Kde sa nachádzaš?

    • Peter A
      Peter A komentoval
      Upraviť komentár
      poslal som ti link na navod na registraciu v sprave

    • Andischo
      Andischo komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker Som z BA. Riesim to uz s predajcom, je tam asi nejaky problem, ktory ja neviem vyriesit.
  • 1fisker
    Senior Member
    • Aug 2014
    • 1456
    •   

    #52
    Skúšal už niekto robiť nový upgrade softvéru?

    Komentár


    • Andischo
      Andischo komentoval
      Upraviť komentár
      Pokial viem tak este nie je vonku.
  • Andischo
    Junior Member
    • Jun 2021
    • 2

    #53
    Cez vikend som otocil BA-KE-BA (juhom) s priemernou spotrebou 17,9 kwh. Na spiatocnej ceste som chytil aj mnozstvo burok, mimo obce som siel +5kmh, dialnice okolo 125kmh. BA-KE by tym padom ID4 mala zvladnut v pohode bez nabijania a extra pomalej jazdy. Neskusal to niekto?

    Komentár


    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      myslíš cez Nitru, Zvolen a Rimavskú Sobotu? 404km to v pohode musíš dať.

    • mozeg
      mozeg komentoval
      Upraviť komentár
      Ak to dala touto trasou TM3 LR tak pri rovnakom spravani by to mala dat aj ID4. ale dialnicnym tempom 130km/h asi tazko hoc je dialnica len cca 200km.

    • Andischo
      Andischo komentoval
      Upraviť komentár
      Ano, 1romeo1 tak ako pises. Mna to milo prekvapilo, ze BA-KE dam bez nabijania. Uvidime, co bude ked bude chladnejsie.

      Aby som nezakladal novy prispevok, spytam sa tu. ID4 ma moznost znizenia nabijacieho prudu pri AC. V principe mi je jedno, ci sa mi auto nabije cez noc za 4 alebo 8 hodin. Ma nejaky zmysel povolit znizenie prudu aby som setril baterku? Predpokladam, ze ten vplyv na zivotnost bude minimalny, avsak ak mozem niecim pomoct baterii prezit dlhsie, tak mi to dava zmysel.

      Diky

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Andischo máš ID4? Mne ešte neprišiel. Ide v aplikácii znížiť výkon nabíjania AC poprípade DC? Ja som si nato zohnal už dva druhy AC káblov, lebo mám FVT elektráren a tak ostrovne môžem nabíjať cez manič max 5,8kW a nato mám jednofázovú nabijačku 24A/230V ale mám aj 3fázovu 11kW/16A/400V a magna dodavateľ má novú dodavateľskú tarifu pre elektromobily od 22-6hod za 2,1centa a cez víkendy 1,7centa bez DPH tak idem si ju dať na zimu aj pri D1 sadzbe to budem mať za 12centov/kWh s DPH cez víkendy. A kto má D2 sadzbu tak to je ešte menej.

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      ID4 (aj ID3) nabija 3x16A (11kw). Moznost znizenia nabijacieho prudu AC znamena 3x8A. Ak nabijate hoc aj pri 3x10 alebo 3x13A, moznost znizenia prudu znamena 8amperov (cize nie polovicny vykon, ako by sa mohlo zdat).
      ID4 pri 77kwh baterii a pri znizenom nabijani 3x8A = 4.9kW (po AC/DC konverzii) znamena 0.06C - co uz myslim nie je zdrave.
      ID4 by som nenabijal pomalsie ako tymi 11kW (3x16) - teoreticky sa da zist na 3x13A (7.9kW) - co je 0.1C

    • Miroslav Rojko
      Miroslav Rojko komentoval
      Upraviť komentár
      1romeo1 téma Magna je tu: https://teslaclub.sk/node/66171?pp=74370#post74404 majú virtuálnu batériu na ročnej báze, takže aj v zime sa dá nabíjať len za distribučné poplatky ak máš FVE a k tomu aby si nemusel mať dva rôzne káble, za cenu kábla môže byť rovno wallbox s dynamickým riadením výkonu: https://teslaclub.sk/node/57661

    • 1romeo1
      1romeo1 komentoval
      Upraviť komentár
      Miroslav Rojko tam nič nieje na tom linku. Aká je cena a ako dokáže znižovať výkon. No ja mám káble ktoré sú prenosne, wlllbox je neprenosný!
  • dango
    Moderator
    • Nov 2014
    • 459
    •   

    #54
    Priklady nabijacich vykonov po AC/DC konverzii; cize prikon do baterie. Pouzita elektronika od InchaNetu, napatie v sieti 240-242V:
    6A -> 3.5 kW (realny prud nemerany)
    8A -> 4.9 kW (realny prud nemerany)
    10A -> 5.9 kW (realne 9.7A)
    13A -> 7.9 kW (realne 12.7A)
    16A -> 9.8 kW (realne 15.5A)
    16A (realnych) -> 10.1 kW

    Komentár

    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1300
      •      

      #55
      Pôvodne zverejnené od dango Pozrieť príspevky
      ID4 (aj ID3) nabija 3x16A (11kw). Moznost znizenia nabijacieho prudu AC znamena 3x8A. Ak nabijate hoc aj pri 3x10 alebo 3x13A, moznost znizenia prudu znamena 8amperov (cize nie polovicny vykon, ako by sa mohlo zdat).
      No neviem ci je dobre, ked napises, ze znizenie prudu na polovicu neznamena znizenie vykonu na polovicu. Pretoze faktom je, ze znizenie prudu na polovicu vzdy jednoznacne znamena nizenie vykonu na polovicu. Nejake jemne odchylky, ktore auta vzdy robia smerom dole aby nechavali rezervu voci maximalnemu prudu daneho nabijacieho kabla na tom nic nezmenia. Pripadne by si mal presne vysvetlit co si textom "(cize nie polovicny vykon, ako by sa mohlo zdat)" chcel povedat.

      Komentár


      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        chcel som povedat, ze nastavenie v aute "znizenie nabijacieho prudu" znamena hodnota 8A. Pokial tahas do auta z nabijacieho kabla/wallboxu 16A - potom je to polovica. Pokial ale 10 alebo 13A, nie je to polovicny vykon Cize ak nabijam 10A a v aute tuknem na "znizit nabijaci prud AC", potom to zide na 8A

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        dango čiže stačilo napísať výkon nabíjania softvérovo sa dá znížiť len na polovičnú kapacitu nominálu (11kW)a nie aktualne dodávaného prudu. :-) Ako je to ale ked dobíjam jednou fázou trebars priemyslová zásuvka 32A, kolko mi softvér zníži tento výkon na aký výkon, prípadne ak tam budem tlačiť 24A pri 240V?

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        1romeo1 auto si vie zobrat max 16A - ci budes mat 16A na jednej, dvoch alebo 3 fazach. Tak ked auto pripojis k 1f/32A alebo 24A, stale pojde do auta 1x16A (3.6kW)

      • 1romeo1
        1romeo1 komentoval
        Upraviť komentár
        dango Si si 100% istý? Ale tá fáza je v konektore typ2 (vrchná časť, spodok nezapojený) rozdelená na dve fázy čiže je to 7,2kW nabíjačka. Kde a ako sa tu dá pridať obrázok?
        Naposledy upravené 1romeo1; 23-07-2021, 08:09.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        netrep blbosti. v inych vlaknach machrujes a este aj tu dokazujes svoju "odbornost"
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1300
      •      

      #56
      Pôvodne zverejnené od 1romeo1 Pozrieť príspevky
      Ale tá fáza je v konektore typ2 (vrchná časť, spodok nezapojený) rozdelená na dve fázy čiže je to 7,2kW nabíjačka.
      Co si chcel povedat tym, ze v konektore je rozdelena na dve fazy?
      Ked su zapojene len vrchne 3 silove piny, tak je zapojena len jedna faza, ostatne 2 piny su zemniaci a nulovy vodic.

      Alebo si chcel naznacit nieco take ako vraj funguje jednofazove 32A nabijanie pri e-up-e a jeho klonoch. Maju standardne dvojfazovu 16A nabijacku, pricom tvrdia ze sa da nabijanie prepnut z dvojfazovych 16A do jednofazoveho 32A nabijania, ked sa vstupy oboch nabijaciek vnutri v aute napoja na jednu fazu. tvrdi to napr. v tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=3mDaPudgsa0
      Samozrejme vzdy sa da urobit aj hack vonku - zapojit jednu fazu na piny prvej a druhej fazy v typ2 konektore, takze sa napoja obe 16A nabijacky z jednej fazy.
      Pre samotne nabijanie je jedno ci sa prepojenie faz udeje vonku auta alebo vnutri auta.
      Prepojenie faz vonku je bezna vec: Tesla mala prepojenie vonku pre S a X urobene formou "modreho 32A " adaptera pri gen1 nabijacom kabli, ktory bol primarne trojfazovy pri "cerevenom 3x16A" adaptere, a jednofazovy 13A pri shuko adaptere. Kedze modry adapter napojil jednu fazu z modreho 32A 3-kolika cez 3fazove vodice UMC gen1 na vstupy vsetkych troch nabijaciek auta, tak povodne 11kW trojfazova nabijacka funguje ako 7,2kW pricom vykon je rovnomerne rozdeleny na vsetky 3 nabijacky v aute.
      TM3 ma 32A jednofazove nabijanie urobene inak. Gen2 UMC je jednofazovy, no s modrym 32A adapterom moze nabijat jednofazovo 32A. TM3 ma pri jednofazovom nabijani bud fazy prepojene vnutri v aute, alebo jednoducho funguje na 32A len jedna z troch 16A nabijaciek - je na to stavana, ze ked funguje len jedna z troch , tak zvladne 32A.

      Komentár

      Pracuje...
      X