Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
VW ID.4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Zdá sa mi to, alebo Enyaq dizajnom/prevedením ID.4 valcuje? Alebo tá ID.4 bola nejaká základná výbava.
- Likes 1
-
cx je len koeficient, treba násobiť čelnou plochou automobilu, takže aj lepšie cx môže mať väčší odpor (a spotrebu) ako menšie cx
-
@Wilo... ved tam mas plochu v citateli aj menovateli... to sa len celna plocha oproti referencnej ploche pouziva pri vypocte sucinitelu odpotu vzduchu.
No to co nas zaujima je brzdna sila sposobenea odporom vzduchu.
Pri jej vypocte je jednym z parametrov celna plocha.
Fvz=p.v^2.cx.S/2 [N]
ρ - hustota vzduchu, [kgm-3]
v - rýchlosť vozidla [m/s]
cx - súčiniteľ odporu vzduchu [len cislo]
S - čelná plocha vozidla [m2]
-
V kontexte koeficientu odporu vzduchu nas nezaujima, ze pri jeho vypocte pouzili celnu plochu, - museli, no len v porovnani s referencnou plochou, takze v konecnom dosledku je cx cislo nezavisle od celnej plochy, no vyjadruje komplexne erodynamicke vlastnosti auta. Napriklad formule maju cx velmi velke, pretoze potrebuju pritlak.
-
Preco by nas nemalo zaujimat? Zmenis celnu plochu, zmenis hodnotu Cd. Keby sa Cd so zmenou celnej plochy nemenilo tak by to bol nepodstatny udaj. Ale ma priamy vplyv na hodnotu Cd.
Aj keby sme zobrali ze referencna plocha je to iste ako celna plocha, cim ti citatel s menovatelom vzajomne daju 1, mas celnu plochu zohladnenu este v Bejanovom cisle, kde sa ti to nema s cim sparovat.
Pre jednoduchost pouzime radsej ten zakladny vzorec Cd = (2.Fd) / (p.u^2.A). Celnu plochu tam mas priamo a nie nebude to 1.
-
Ides na to prilis sterilne a pocitas to teoreticky. Tvoja uvaha plati len ciastocne a len pre tvar gule alebo ineho jednoducheho tvaru. Pri komplexnych tvaroch ako su auta a lietadla je to zlozitejsie. Zvacsenim celnej plochy ovplyvnujes Reynoldsovo cislo a zmenis pomer medzi viskoznymi a zotrvacnymi silami. Dva modely roznej velkosti mozu mat rovnake Cx ale budes musiet zmenit rychlost. To je ak model zmensis a chces zachovat rovnake Cx potrebujes znizit silu vetra/prudenia. Ak model zvacsis potrebujes naopak pridat. Tym vsak zas ovplyvnis Eulerovo cislo.
-
Bohužiaľ z tejto debaty si nakoniec čitateľ urobí zlý záver na základe útržkov a nevýznamných vecí s malou váhou vytiahnutých zo vzorcov, Cx (v niektorých štátoch volané ako Cd) je to najpodstatnejšie porovnanie síl pôsobiacich ako "odpor zvduchu" pri autách.
Vo vzorci Cx je samozrejme čelná plocha automobilu na to, aby sa dali sily pôsobiace ako odpor prerátať na jednotku plochy, bez toho by to nebol koeficient. Vplyv Eulerovho čísla je veľmi zanedbateľný pri podobných tvaroch ako sú autá, má význam keby sa porovnávali zložité a rôzne tvary (geometrické obrazce - napr. obdĺžnik na zvislo s rôznymi preliačeninami vyvolávajúcimi turbulencie vzduchu oproti elipse na ležato) ale nie pri autách, kde sú tvary viac menej rovnaké. Vplyv takýchto vecí je menší ako zaokrúhlenie cx na dve desatinné miesta aj pri meniacej sa veľkosti objektu.
Ak chceme vedieť vplyv Cx na spotrebu auta, či je v kWh/100km väčší alebo menší, samozrejme vždy musíme násobiť čelnou plochou. Cx je na porovnanie "čistoty" dizajnerského návrhu.
-
Mna zaujalo hned niekolko veci:
Klucky su zapustene a nepotrebuju ziaden otvaraci mechanizmus, proste to spravili postarom. NICE.
Vsetky dielce krasne pasuju k sebe a to je predprodukcna verzia. Interier vyzera kvalitnejsie ako ID3. Priestoru habadej. Pre mna horuci kanditat potom ako budem chciet vymenit eNiro. Dovtedy vychytaju vsetky muchy a dojde aj 4x4 s 77kWh bateriou.
- Likes 1
Komentár
-
Komentár
-
V CZ cenníku je tepelne čerpadlo v 1 st....Kruci tak ID 4 je na SK o 3.000 € drahsia a ešte ani TČ nedaju ?....Skušaju čom si možu dovoliť...Ak by som uvažoval o kúpe ID4, tak bez poriadnej zlavy by som ho išiel kupit do CZ.Naposledy upravené curgali; 29-10-2020, 17:42.
-
všade kde sú dotácie, sú ceny EV vyššie, Slovensko nie je výnimkou, chce sa na dotácií nabaliť aj automobilka
pozrite si napr. Zoe koľko stojí v rôznych štátoch Európy
-
Model ID.4 1ST bude možné objednávať najneskôr do 11.12.2020, následne by mal byť zverejnený cenník ďalších verzií obdobne ako pri ID.3. Predpokladané dodanie vozidiel ID.4 1ST je koniec februára-marec 2021
Začiatok predaja modelu ID.4 v ďalších verziách, tzv. „Fast Lane“ je plánovaný na 10.12.2020, kedy bude zverejnený cenník a dostupný konfigurátor.
Pôjde obdobne ako u ID.3 Fast lane o vopred predkonfigurované verzie voľné dostupné pre objednávanie do výroby, pri ktorých je možné meniť iba farbu a disky kolies a pár položiek príplatkovej
výbavy. Produkcia týchto verzií začína v marci 2021
Sériová výbava týchto predkonfigurovaných verzií je oproti modelu, z ktorého vychádzajú (ID.4 Pro) rozšírená o doplnkové balíky výbavzahrnuté v cene, podrobné informácie o výbavách budú v cenníku.
Komentár
-
- Likes 1
Komentár
-
krivka je to krásna, do 86% pôjde na 50kW nabíjačkách plným výkonom ale bohužiaľ pre ID.4 pre čo najkratšie cestovanie rozhoduje rýchlosť nabíjania na km, nie v kW, takže pri ID.4 to také slávne nebude a tých 125 kW potrebuje ako soľ (ako e-tron) aby vôbec na tú žravú spotrebu nestáli ľudia hodinu na nabíjačke na hodinu jazdy diaľničnou rýchlosťou
-
X je ovela vacsie auto. Treba porovnavat s Y ked uz.
Inak sice hovori, ze isiel rychlo aby zohrial bateriu ale priemernu rychlost mu ukazuje 105 km/h. Ta spotreba je teda fakt katastrofalna, podobne ako u ID.3. Musia soudruzi z Nemecka este popracovat na vylepseniach.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-12-2020, 11:25.
-
Nič lepšie ako Konu (eNiro pre mladších s detskými sedačkami) nekúpiš. Ja som veľmi teraz vyberal, vyberal a nič lepšie nie je.
-
Toto cerstve video od BatteryLife ukazuje trosku viac, ako nabijaci test nemeckeho videa vyssie, lebo bolo vidiet ako jazdi, aku ma teplotu,....
Teplota 2st.C, kolesa zimne 20"
Rychlost 110kmh (100 kmh priemerna) spotreba 22.4 - predpokladany dojazd 310 km
Rychlost 130kmh (110 kmh priemerna) spotreba 25.3 - predpokladany dojazd 250 km
Verzia s tepelnym cerpadlom si brala 0.6 - 1.2 kw
ID4 uz ma software update, kde sa jednoduchsie nuluju pocitadla a vzali si priklad od EQC a okamzitu spotrebu zobrazuju v kwh/h
If you want to support the Channelhttps://www.patreon.com/batterylifeevhttp://paypal.me/batterylifeevMy music in my videos comes from Epidemic soundReferral ...
Komentár
-
Tuto v teste stacionárneho kúrenia v ID.3 vyšlo auto bez čerpadla s nižšou spotrebou. Čo to má byť?
https://youtu.be/Zf-ikz0wrls
Komentár
-
Ano aj auto s TC moze mat vyssiu spotrebu na kureni s porovnanim s autom bez TC. Bolo okolo 0C a auto s TC zaplo dohrev odporovymi kablami. A kludne sa tak moze stat ze docasne sucet odporovych kablov a TC prevysi spotrebu auta s iba odporovymi kablami.
-
-
Vsetko sa toci okolo nasledovneho: TC v aute je vlastne TC vzduch/vzduch ako klasicka klima doma. Zalezi ake chladivo sa pouziva, aky velky je vymennik, kedy a ako casto je nutne vymennik rozmrazovat a samozrejme kolko zvyskoveho tepla vyprodukuje kompresor a ostatne komponenty v aute -motor, invertory a pod.)Vsetko toto na konci dna spolu s povetornystnymi podmienkami ( vlhkost a teplota vzduchu)a dohrevom prichadzajuceho vzduchu da dokopy realnu spotrebu. Naozaj by to chcelo porovnat komponenty chladiaceho/vyhrevneho okruhu ID3/4 a povedme Kony alebo eNira.
-
Co este treba uviest je ze id3 evidentne blbo meria interierovu teplotu. Nastavene mali 23C a v aute 27C, museli nastavit na 21C aby bolo vvaute 24 real. Dalsi rozdiel bude v ohreve baterie. VW zohrieva az do 13C, BMW i3 na 10C a tusim Niro a Kona tiez do 10C. Rozdiel 3C je pri ohreve tak velkej baterie aj 2-3hodiny takze zjavne aj to zavazilo.
-
ivan32, rozmedzie teplot zavisi od viacerych faktorov ale povedzme ze najefektivnejsie to je ked nemusi rozmrzat vymennik. Ak teda povieme ze zo vzduchu si TC zoberie 4C tak do 5C je TC efektivnejsie, v aute podla praktickych skusenosti a spotrebuje o polovicu menej (700W TC vs 1500W kable).
Neviem ci z pohladu bezneho uzivatela auta je nutne ist do tychto detailov. Uzivatel chce uzivat a zvacsa nepotrebuje vediet ako to funguje.
Ale uznavam ze tvrdit ze zvacsi dojazd o 20-30% je zcestne. Resp. rad by som videl za akych podmienok.
Bohuzial na tomto marketingu okolo TC je vidiet ako sa cela debata okolo EV zvrtla na jednu jedinu polozku a to je dojazd. Nikoho nic ine nezaujima len dojazd.
-
mozeg - veľmi dobrá poznámka.
Podľa mna je na cestovanie na dlhé trasy trochu irelevantne, či má napr. Tesla TČ alebo nie.
Dám príklad zo včera.
Trasa Švajčiarsko-Slovensko - 850 km. Teoreticky by to mala TM3 dať na 2 nabitia ale to by som musel ísť 100-110 a na to fakt nemám nervy.
Takze 3 nabíjania, každé zhruba po 200-250 km podľa polohy SC. Cestovanie paráda, v Nemecku aj 160 km/h inak bežne 130-140. Celková doba cestovania 7:40, celková doba nabíjania 1:05.
Za tých 20 minút akurát stihneme záchod, kávu, niečo pod zub a poďme ďalej.
Načo mi je TČ ? Vôbec mi nechýba.
Oveľa podstatnejšie je MAT KDE RYCHLONABIJAT.
-
Mozem len potvrdit co hovori Jirko, ja z praxe som prisiel na nasledovne: kupit EV, ktore si clovek moze dovolit z pohladu obstaravacej ceny a prevadzkovych nakladov s co najvacsou bateriou a co najrychlejsim nabijanim. Tiez by som bral keby malo eNiro nabijanie 100kW, to by bolo fakt super. Ale aj 72kW je uspech. 😀
-
Iné je ísť dlhu trasu, tam TČ nemá až taký význam ale na kratšie trasy je dosť podstatne. Vidím to na malej Citigo, kedy kúrenie berie prvých 10 km aj 50% všetkej energie. Keď sa ide dlha trasa a auto sa nerozlučuje 5-krát za deň, ako môže to byt 5%. Ale pri scenári celodenného jazdenia po meste alebo okolo s prestávkami to je aj tých 30-30%. Keď aj Tesla, ktorá vie najlepšie čo je pre zákazníkov dobre, lepšie ako oni sami, uznala potrebu TČ, tak na ňom niečo bude.
-
Ak ma auto s TC vecsiu spotrebu ako bez, tak je to jednoznacne chyba navrhu, cidiel ci softveru. Ved ak by rozhodovanie softveru, ci pouzit TC alebo nie bolo spravne, potom by mala byt spotreba s a bez TC presne rovnaka, lebo funkcionalita klimy v rezime TC sa nemala vobec aktivovat.
Tesla nechcela montovat TC kvoli zlozitosti riesenia a nespokojnosti s rieseniami TC ktore ponukali vyrobcovia TC. Tiez pri S a X s velkymi bateriami by bol prinos TC relativne maly. Preto zacali nasadzovat TC az ked mali svoje riesenie systemu TC s octovalve a az u 3 a Y, kde je efekt TC pri mensich bateriach zrejme vecsi.
Moj nazor je, ze ak je technologia TC k dispozicii, treba ju mat, lebo v niektorych rezimoch moze byt velkym prinosom. Premena klimatizacie z funkcie "len chladenie" na "aj kurenie" znamena len ventily navyse a sofistikovane riadenie. Navysenie hmotnosti auta bude takmer nulove. No narast ceny verzii s funkcionalitou TC sa mi zda neprimerany - vyrobcovia vyuzivaju vidinu mantry dojazdu a za zopar ventilov a kus softveru pytaju prilis vela.
-
Tiež si myslím, že to iba vo VW zle navrhli. Na Orave boli dnes v noci -6C a keď som prepol na EV detail. Kúrenie malo cca bežný 0.72kW (22C in) .. Po chvíli 0kW, .. Teraz som sa vrátil po tých 1700km. Spotreby pre 300-400km úseky 50/90 boli cca 15.1 - 15.7kWh/100km,, bolo jedno aká teplota, alebo aké prevýšenie bolo.Naposledy upravené nick81; 13-12-2020, 17:22.
-
Miroslav Rojko MIro len po meste ma ta spotreba az tak netrapi, nabit ma clovek kde. V podstate za kazdym rohom. na dlhej trase je to inak.
-
Zbytocne sa tu rozobera nieco, co moze byt len primitivny SW bug. A vzhladom na dlhotrvajuce SW problemy co VW mal by som sa vobec nedivil, keby to onedlho fixli. A celkovo aj vsetky neprijemnosti spojene s vysokou spotrebou, efektivitou atd mozu byt len docasne. Tieto auta su pojazdne prototypy kde zakaznik robi kompletny beta-testing, a niekedy mam pocit, ze je to skor alfa verzia. Treba vyckat a dufat, ze to nebude trvat rok, dva, pat 🙈
Momentalne asi kazde jedno EV co bolo alebo je na trhu ma rovnaky scenar. Na zaciatku ma vyssiu spotrebu, casom pridu updaty a spotreba klesa smerom dole. Mala to Tesla. Mal to H/K. Mal to Jaguar. Mal to Mercedes. A takisto sa to bude tykat aj VW.Naposledy upravené Wilo; 15-12-2020, 09:45.
-
No veď to s tým H/K... VW sľubuje roky killera a má to horšie parametre v spotrebe ako prvé H/K :/ A tie sú medzičasom už ďalej. Latka bola vysoko nastavená už 2-3 roky dozadu. Tiež sa snažím veriť tomu, že to SW nejako vylepšia. Treba poriadnu konkurenciu.
-
Zrovna sa o tom bavíte a toť správa.
https://www.teslamagazin.sk/volkswag...janie-upgrade/
-
Rozpravok sme uz poculi dost od VW. Tak uvidime aka bude realita.
-
“VW už o tomto probléme zrejme vie, a tak by sme sa mohli v rámci vynoveného nabíjacieho systému dočkať upgradu systému správy batérie, ktorý by tento problém vyriešil či minimalizoval.”
Wow. To akoze doteraz ich nenapadlo, ze niekto bude chciet nabijat auto v zime? To je ako vtip toto.
-
head Nechcem sa VW zastávať. Ale aspoň to riešia. Hyundai/Kia má od užívateľov reportovaný coldgate od 2018 a nič s tým nespravili. Chladenie baterie medzi nabkami ID.3 vôbec nemá, pekne drží zahriatu baterku. Za to Niro bolo celých 1700km s baterkou na 9-11C. 30C baterku si po nabíjaní do 2 hod vychladilo na 10C. V ID.3 majú konečne plánovanie trasy cez X nabíjačiek. Toto doteraz okrem Tesly a Google Automotive OS nikto nemal. Android auto ide fullscreen, nie ako Kia predáva nový 10.25" širokoúhly display a podpru a AA a to je iba na 2/3 obrazovky. Reportujem to bez úspechu už rok. VW má u mňa veľké plus, lebo konečne nejaká dinosauria automobilka mení prístup, zbiera feedbacky a fixuje. Aj keď ľudia su beta testeri, ale ja osobne s tým nemám problém.
-
Miroslav Rojko hned prva zvolavacka Ioniqu, ktora sa tykala zamky nabijania, tak k nej prikvitol aj update firmwaru. Znizila sa tam spotreba mierne na ukor vykonu a upravilo sa spravanie klimy/kurenia. Tykalo sa to uplne prvych Ioniqov vyrobenych prve mesiace. Takisto posledny update pre Konu vam podrastol dojazd, takze tiez tam nieco upravili co sa tyka spotreby alebo velkosti buffera.
-
Komentár