VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick81
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od mozeg
    Pokles SOC do 10% po 450 cykloch.
    Posledný týždeň sa nám podarilo spraviť 2 testy kapacity 0..100% cez evDASH

    - curgali VW ID.4 77, 30 tis.km, nabíjane prevažne AC a max. do 90% SOC
    - Škoda Enyaq 80, 30 tis.km, novinárska - tu sa dá predpokladať, že dostávala viac DC, a zmýkania na 0 a 100%

    Výsledok je veľmi zaujímavý. Využiteľná kapacita v rozsahu 0..100% je 69kWh. Podla displeja auta max. 71kWh.

    Viac info bude potom od Milana v recenzií na YT https://www.youtube.com/elektromobil

    Rovnako ako dango VW ID.3 58 pri 0% má na článkoch 3.42V, tak to bolo rovnako aj tu pri oboch autách.
    Akurát 58kWh verzia má pod 0% "len" 3-3.6kWh a tu sa bavíme o 6-7.5kWh z "využiteľnej" ku ktorým sa šofér "nedostane". Lebo auto od 0% kričí hlášky o poškodení baterky, a nezobrazuje koľko je mínus. Len blázon by na tom jazdil pravidelne pod 0.
    V tomto má kórea výhodu, že jazdí do 3.32V... A šofér vie ísť bez stresu do 2-3%

    Tie 8-10% degradácie ala batterylife na 25tis KM sú bludy. Samozrejme je možné, že mal zničenú, alebo si on zničil baterku. To sa vylúčiť nedá.
    Autu nevadí novinárske zaobchádzanie. LG je teda v pohode ako SKinnovation.

    Uvidíme, čo s tým buffrom. Lebo prezentovať auto ako kapacitu A a nedať ju zákazníkovi je dosť smutné. -6 až 7,5kWh z využiteľnej nie je vôbec malo
    Hlavne, keď všetci potom prepočítavajú dojazd na plných 77kWh ... úplny nezmysel. Reálny rozdiel pri diaľnici je 30km pri mesto/oreska sa môže šplhať na 50-70km.

    Možno si to VW necháva na neskôr, že to uvoľní, alebo aby sa mohli hrať s rýchlosťami nabíjania.

    PS: Z oboch máme podrobné JSONY, ak by chcel niekto analyzovať dáta. Alebo má nejaký svoj projekt na výpočet a pod.
    Obe autá išli do ~0% na displeji.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	id4_enyaq.jpg Videní:	0 Veľkosť:75,3 KB ID:	79591
    Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 12:17.

    Pridajte komentár:


  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Peter A Tie priemerky zneju ako znacna uspora, ale na tej konkretnej ceste do prace ide o usporu 0,6kwh povedzme 6-15c a 25% dojazdu. To niekomu nestoji za vypinanie kurenia.
    Ja osobne z lenivosti (ze sa mi nechce vyzliekat ci len rozopinat, ciapku skladat ... pri kratkej jazde) volim iba vyhrievane sedadla/volant a bez kurenia, alebo s nstavenim na minimum ked potrebujem zapnut kvoli zahmlievaniu, alebo rozmrazeniu okien.

    Marcel Pavlík ved ja som mu to nevycital a tisko trpel, sofer je pan, sofer musi mat pohodu.

  • Marcel Pavlík
    komentoval k 's odpoveď
    Taur potreba ... možná zvyk zo sauny - nahreje sa a mráz mu nevadí. nechcem tu rozvíjať teórie o tom, ako človeku, ktorý má vrodenú schopnosť znížiť povrchovú teplotu chlad vadí menej. to on zrejme nemal, tak sa "dotoval" teplom.

  • Peter A
    komentoval k 's odpoveď
    Dnes som urobil kratky test, oprasil zom zvyk z malobaterkaca a isiel do prace 10km cca15 min vonku 5 C bez zapnuteho kurenia, okamzita spotreba zistena pocas statia na krizovatke bola 6,1 kW asi po 10 min spadla na 0,8 kW priemerna spotreba na tomto kratkom useku bola 23,7 kWh/100km ak mam zapnute kurenie TC tak priemerna spotreba je cca 29,6 kWh/100km

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    1romeo1 sli sme 200km trasu. Ja sa pri 2 hodinovych jazdach vyzliekam do tricka s dlhym rukavom alebo do mikiny. Zaroven detska vzadu spali tiez len v dlhom rukave. Medzi 22-24C mame v aute bezne. Nebudem sediet v zimnej bunde v aute 2 hodiny

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Marcel Pavlík To je jasne. No mne unikala pointa ked sme boli obleceny do mrazu -16C jeho potreba vykurovat kabinu na 25C. Mne stacilo v kabine minimum co digiklima dovolila 16-17C, aby som nemrzol a nemusel sa furt rozopinat/vyzliekat lebo mi je horuco...

  • Marcel Pavlík
    komentoval k 's odpoveď
    Taur je to veľmi individuálne. v niektorých povolaniach pracujú ľuda sošpecifickými vlastnosťami - líšiacimi sa od priemeru. napr. predavačky, poštárky výnimočne ochorejú, ... ja osobne som do určitého veku mohol chodiť, dokonca jazdiť na babete v košeli s krátkym rukávom (cca 6km) pri -5°C. eše dnes môžem bosky po snehu, aleb už to nie je ono.

  • 1fisker
    komentoval k 's odpoveď
    Jazdím väčšinou mesto a okolie, kúrenie mám nastavené na 17-19 st.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Catchcash Ja tiez po meste nekurim a nevyzliekam sa. No raz som bol na spolujazde s soferom rozvozu a ten pri vonku -12C a na korbe -20C mal v kabine nastavenu teplotu 25C a cely den 100x vystupoval nastupoval do takych teplotnych rozdielov.

  • Catchcash
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja ja napriklad ked viem ze pojdem 10min tak zbytocne by som sa vyzliekal a potom obliekal len stratim cas Na dlhu cestu samozrejme ze nebudem sediet v zimnej bunde a myslim ze vacsina ludi to riesi podobne. Na tych 10 min ti postaci aj vyhrievanie sedaciek keby si bol velky zmrzliak Ale sto ludi sto chuti ked niekomu vyhovuje sediet v zime v kratkom tricku v aute prosim nech sa paci, naozaj by to malo byt o tom komu je co prijemnejsie.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    OK, ja som nedoporučoval 24°C, treba nastaviť tak aby sa človek cítil komfortne a to je individuálne, ja mam nastavene 20,5°C, žena 24°C. Zaspávanie sa tiež nemá riešiť znížením teploty ale prestávkou a oddychom.
    Tie percenta pre na stupeň platia len vo veľmi malom rozsahu, pretože závisia od teploty prostredia a izolačných vlastnosti budovy.
    Teplotný šok sa dá vyriešiť oblečením po vystupeni.
    To som ale nechcel riešiť, chcel som len povedať ze jazdiť sa ma s teplotou nastavenou individuálne tak aby sa človek cítil komfortne bez zimnej výbavy ;-)

  • dango
    komentoval k 's odpoveď
    1 stupen je 6%

  • 1romeo1
    komentoval k 's odpoveď
    SKolja ja nemám na mysli jazdiť pri 5 stupnoch ale 15-18 stupnoch a to je rozdiel. Chceš mi hádam povedať, že potrebuješ v aute trenírkovú teplotu a ked z takejto teploty velezieš do -5stupnoch tak tvoj organizmus dostane riaden šok a tak isto aj čo sa týka večernej jazdy čím vyššia teplota tak tým skor zaspíš. V kurenárstve sa nenadarmo hovorí že čo stupen dole na kúrení to 2,6% úspora na kúrení a čím je rozdiel teplôt väčší a menší tepelný odpor čo v aute je tep odpor mizerný tak tá % úspora na jeden stupen celziový je vyššia. Takže 24stupnov resp 15 stupnov máš spotrebu min. o štvrtinu nižšiu a v 15 stupnoch v pohode sa dá šoférovať aj len vo svedri či mikine.

  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    1romeo1 u elektroaut by ten nezmyselny zvyk jazdit v zime obleceny v bunde a ciapke mal vymiznut. Kuria hned a daju sa dopredu vyhriat. Tepelny komfort je jedna z veci ktora vplyva vyrazne na koncentraciu a bezpecnost pri soferovani a nehovoriac o znizenej pohyblivosti v stuhnutej zimnej bunde.
    Samozrejme u malobaterkacov na dlhsich trasach sa oplati setrit na kureni koli dojazdu, ale toto je prechodny stav/extrem.

  • 1romeo1
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg to prečo kúriš až na 24 stupnov, ved to je trenírková teplota? Nestačilo by ti okolo 15-18stupnov ked si oblečený v aute?
Pracuje...