- curgali VW ID.4 77, 30 tis.km, nabíjane prevažne AC a max. do 90% SOC
- Škoda Enyaq 80, 30 tis.km, novinárska - tu sa dá predpokladať, že dostávala viac DC, a zmýkania na 0 a 100%
Výsledok je veľmi zaujímavý. Využiteľná kapacita v rozsahu 0..100% je 69kWh. Podla displeja auta max. 71kWh.
Viac info bude potom od Milana v recenzií na YT https://www.youtube.com/elektromobil
Rovnako ako dango VW ID.3 58 pri 0% má na článkoch 3.42V, tak to bolo rovnako aj tu pri oboch autách.
Akurát 58kWh verzia má pod 0% "len" 3-3.6kWh a tu sa bavíme o 6-7.5kWh z "využiteľnej" ku ktorým sa šofér "nedostane". Lebo auto od 0% kričí hlášky o poškodení baterky, a nezobrazuje koľko je mínus. Len blázon by na tom jazdil pravidelne pod 0.
V tomto má kórea výhodu, že jazdí do 3.32V... A šofér vie ísť bez stresu do 2-3%
Tie 8-10% degradácie ala batterylife na 25tis KM sú bludy. Samozrejme je možné, že mal zničenú, alebo si on zničil baterku. To sa vylúčiť nedá.
Autu nevadí novinárske zaobchádzanie. LG je teda v pohode ako SKinnovation.
Uvidíme, čo s tým buffrom. Lebo prezentovať auto ako kapacitu A a nedať ju zákazníkovi je dosť smutné. -6 až 7,5kWh z využiteľnej nie je vôbec malo
Hlavne, keď všetci potom prepočítavajú dojazd na plných 77kWh ... úplny nezmysel. Reálny rozdiel pri diaľnici je 30km pri mesto/oreska sa môže šplhať na 50-70km.
Možno si to VW necháva na neskôr, že to uvoľní, alebo aby sa mohli hrať s rýchlosťami nabíjania.
PS: Z oboch máme podrobné JSONY, ak by chcel niekto analyzovať dáta. Alebo má nejaký svoj projekt na výpočet a pod.
Obe autá išli do ~0% na displeji.

Na dlhu cestu samozrejme ze nebudem sediet v zimnej bunde a myslim ze vacsina ludi to riesi podobne. Na tych 10 min ti postaci aj vyhrievanie sedaciek keby si bol velky zmrzliak
Pridajte komentár: