VW ID.4

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg Mne tiez chciplo pri 3-4% Mohol mat viac vadny clanok .. Auto ide v pohode, nad 3V cell.
    Len ak sa nejaky dostane pod 3V BMS nenormalne zoseka vykon. Toto v zime a vysokych C je
    Pri 2.5-2.6V bol obmedzeny vykon na 1.5kW :-) Ani 30kmh sa s tym nedalo ist.
    Nebol to Kris Rifa z Norska? Tam v tych mrazoch sa necudujem.

  • jux
    komentoval k 's odpoveď
    Predsa paralelne zapojene clanky maju vzdy rovnake napetie, je jedno ci su 2ks alebo 100ks. Rozhadzat sa mozu len seriovo zapojene clanky, a je jedno aka technologia clankov sa pouzije.
    Seriove nerovnakosti su o to vecsie o co viac sa nabija velkymi vykonmi do maleho SoC, co sa zrejme robi na Teslach castejsie ako na inych autach. Ja ked chcem jazdit rychle, nabijam len do 60%. Ked tak jazdim dlhe trasy, je jasne, ze clanky sa musia rozhadzat.
    Na zrovnanie treba vzdy nejaky cas nabijania mensim vykonom.

  • mozeg
    odpovedal
    Velmi jednoduche zistenie. Opytame sa VW ci mame alebo nemame ako uzivatelia k dispozicii 77kWh alebo nie. nech mi teda povedia ako je nastavena BMS 0%-100% co ukazuje auto.

    Pridajte komentár:


  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 no neviem ako je nastavena pri eNIre BMS a ratanie ale uz sa stalo ze eNiro chciplo Youtuberovi z UK pri 8% a bolo vybite. Stacilo nabit na 100% vybalancovalo sa to a BMS zobrala veci do uvahy.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Miroslav Rojko Prosim na nikoho nekydat. Tie koeficienty v OBD2 apkach mozu byt zle. Nabuduce si na to lepsie posvietim.
    Hej do minusu len 0%.. jedine cez diagnostiku .. Dalej to planovanie multinabiek tiez treba zlepsit. nezobrazuje to zostatkove percenta a pod.. Zlate ABRP/Tesla/Polestar a pod. dufam ze to v nejakom update spravia. Tiez trochu viac multimedii si to pyta. Enyaq velky prasa displej a uplne mrhaju multimedialnym potencialom ako Kona/Niro. Aspon youtube, podporu MKV s lepsimi audio kodkmi ... A stale premiove auto a len stereo s priestorovym vyvazenim. True surround asi jedine tesla :-(

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Ale pri beznom jazdeni sa 2170 medzi sebou rozhadzuju. V ramci 1 bloku maju tie 2170 medzi sebou rozne napatia. A po case to vidiet ked ich zrovnavas na 100%.. ze ak su zrovnane posledne percento je hned ak nie su, trva dlho = tvrdenia vas niektorych teslakov. Neviem vyvratit/potvrdit. Pri nirovi a pouch taketo vobec nie je.. Every moment aj na ceste su stale pekne zrovnane. Do 100% sa chodi len preto aby BMS nehaluzila so SOH.

    Ako neviem, vy Teslaci odporucate obcas nabit do 100% aby sa upratali clanky. Toto pri pouch nie je nutne.

    Ucim sa spolu s vami, netreba v tom hladat nijake zavery.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    hudino Meriame dalej. vid nizsie post o pravdivosti dat SKolja Moze byt.. Clanok sa nici pod 3V... niro ma pri 0% 3.32V.. ale je pravda staci vadny, zima, vysoke C = rozumej 130-140kmh a ten clanok lezie pod 3V.. (2.78, 2.5V) .. Odchadza este viac.

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    Takže MEB platforma neukazuje baterku do mínusu ? To im dal Elon na schôdzi ešte málo školenia, musia doplniť v kopírovaní Tesly aj toto.

    Ale je to normálne klamstvo ako keď klamali s emisiami. Vyslovene uvádzajú použiteľnú kapacitu 77 kWh, čo aj viedlo medzičasom k obavám, že sú malé buffre. Takže sa nemusíme obávať, buffre sú dostatočné, len VW zasa klame v parametroch tak ako je zvyknutý.

  • nick81
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od mozeg
    Ale opat sklamanie pri kominikacii na zakaznika tvrdia 77kWh
    Treba tieto info brať s rezervou. MEB má šialené koeficienty v BMS. Vôbec neviem či sú dobre. Riadia sa tým OBD2 apky aj zahr. fóra. Treba viac meraní!
    Tu išlo skôr o porovnanie Novinárske vs šetrne hospodárené AC... .Že nie je rozdiel v kapacite..

    Koeficienty SOC
    BMS pri tom ako ukaze auto 0% ma udaj niekde 5-6% a pri 100% aute .. 9x%.. takze sa robi takyto prasa prepocet..
    liveData->params.socPercBms = liveData->hexToDecFromResponse(6, 8, 1, false) / 2.5; // SOC BMS
    liveData->params.socPerc = liveData->params.socPercBms * 51 / 46 - 6.4; // SOC HMI

    To iste pri total citacoch. Netusim co je to za cislo, ci su v tom straty alebo nie..
    liveData->params.cumulativeEnergyChargedKWh = liveData->hexToDecFromResponse(22, 30, 4, false) / 8583.07123641215; // beräkning av totalt accumulerat laddat
    liveData->params.cumulativeEnergyDischargedKWh = abs(liveData->hexToDecFromResponse(30, 38, 4, true) / 8583.07123641215); // beräkning av totalt accumulerat urladdat

    Prosim vsetko s rezervou brat a neobvinovat vyrobcu. Casom budeme mudrejsie.

    Nemam MEB doma, takze velmi tazko sa mi nieco vyvracia a potvrdzuje.

    PS: Treba zobrat 2 auta za sebou a vyjazdit 100->0%..
    Tu napr. sme sa tocili cca v tych miestach ako sa tocim z Nirom SC->PB. Akurat s Nirom idem BA->PB (lepsia spotreba, mensia baterka ~66 a idem do 5% , tu sa islo do 0%).
    Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 10:08.

    Pridajte komentár:


  • jux
    odpovedal
    Pôvodne zverejnené od nick81
    balancéry budú len na skupinu bateriek.
    Co si tymto chcel povedat? Je jedno ci mas jeden pouch alebo aj 100paralelne zapojenych jednotlivych clankov - vzdy na jeden clanok, ci uz je skutocne jeden, alebo jeden zlozeny paralelne z mnozstva jednotlivych clankov staci jeden balancer. Blancerov je v kazdej baterii vzdy tolko, kolko je seriovo zapojenych clankov.

    Pridajte komentár:


  • SKolja
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 Ja si myslim ze spodny buffer je naschval nastaveny vysko aby nedochadzalo pri poskodeniach v jednotlivych clankoch k situaciam ked dany clanok padne voltazou signifikatne pod ostatne a "zmizne kapacita". Zaroven bude takzsie odhalit chybne clanky a tym padom aj menej reklamacii ;-).
    A ak sa casom zisti ze clanky su kvalitne, tak sa spodny buffer da lahko posunut. Pripadne sa takto da zvysit kapacita, keby nahodou dochadzalo k tomu ze baterie bude mat pred koncom zaruky problem dosiahnut deklarovanu kapacitu. (ale to je len moja osobna uvaha, ziadne dokazy menam)
    Naposledy upravené SKolja; 23-11-2021, 09:55.

  • hudino
    komentoval k 's odpoveď
    nick81 ale na DC snad nikto nenabija do 100%, ci ano? Dalej nechapem ako teda beznym spotrebitelom vychadzal dojazd. 69 vs 77 ved to je o 10% menej, takze by to aj slepy aj hluchy a mozno aj nemy videl ze tam nieco nesedi.... nerozumiem tomu.

    ale kedze Vam verim tak vdaka bohu (nickovi81 ) za Vase merania.

  • milan84
    komentoval k 's odpoveď
    mozeg ja sa zacinam obavat, ze toto bude tema najblizsich rokov. S vynimkou korejcov, kde je ta kapacita vacsia (aj ked, nove auta asi nie su este zmerane), tak je rovnake podozrenie aj u oplu a zrejme vacsiny znaciek.
    Ja napriek tomuto zisteniu tvrdim, ze MEB platforma je spolu s teslou v tychto velkostiach a cenach najlepsia volba. Aspon, kym nevyskusam poriadne korejcov.

  • mozeg
    komentoval k 's odpoveď
    Wow skvela praca. Som zvedavy co ukaze evDash na EV6. Ale opat sklamanie pri kominikacii na zakaznika tvrdia 77kWh k dispo a nie je tomu tak.

  • nick81
    komentoval k 's odpoveď
    Ešte pikoška. Niro pri 100% necháva na článkoch 4.12-4.14V. VW group ide vyššie do 4.17-4.18V.
    Rýchle nabíjanie enyaq pri 100% spôsobuje že časť článkov sa prebije aj do 4.23V !!!!
    Po chvíli sa to po nabíjaní zrovnalo na 4.18V.

    Tu by som sa vyhol formátovaniu na 100% ako má Tesla.. U tesly je logické, tým že je tam tých bateriek mrte veľa.. balancéry budú len na skupinu bateriek. Takže sú po čase medzi sebou rozhadzané a treba ich zrovnávať na 100%. Pri pouch toto netreba vôbec riešiť. Napr. Niro zrovnáva články stále aj pri rekuperácií aj pri nabíjaní v každom percente. Tým že je tam 98 cells, každá má svoj balancér.

    Pri VW by som sa teda vyhol nabíjaniu do 100% ešte viac ako pri Kóreji ak neteba. Ak treba dobiť 100, tak hneď vyraziť.
    Prip.do 100 na AC a s menším prúdom, aby to nelozilo cez 4.2V
Pracuje...