VW ID.4
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
jux .. Pozri 2 posl prispevky v tomto vlakne.. 75.4kWh vs ~69.5 pre 0 do 100% nabitie a vybitie. Myslis ze pri 23C a 38-40C teplote baterky niekam zmizme 5-6kWh energie? Total citace nevykazuju taky rozdiel. To palenie energie na odporoch tu znie celkom relevantne :-)
Zvlastne je ze taketo pri Nirovi vobec nepozorujem. Ale je pravda ze Enyaq/ID4 tlaci do 100% desiatky kW este aj pri 100vke. Niro pri 100% pada posl.min na 1-2kW a to mal cell v 4.12 vs 4.17-4.23 na MEB. A celkovo aj samotne nabijanie 120kW nabijanie vs max 75.. je rozdiel.
Uvidime este EGMP na ioniq5 co budu robit tie 200kW ci maju lepsie balancery, alebo pojdu cestou "Tesly" nechat to viac nezrovnane.
PS: suhlasim ze je potom ist lepsie cestou rozbalancovania.. Ako to takto "spalit" ...Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 13:00. -
Toto je dobry gulas v tom MEB.. Aha auto nabite z -0.6% na 100% ukazuje cez BMS dodanu 75.4kWh.. Vyjazdenie 100 do -0.6% ukazalo BMS ~69.5kWh
Kde sa moze 5-6kWh len tak stratit? Pomer medzi total charged/discharged je v norme.. cize citace su nakalibrovane dobre.
Na trase mala baterka 23C, pri nabijani isla na 38-40C.. Zeby to robilo taky rozdiel?
-
Zrovnavanie, znamena, ze energia, ktora by prebijala niektore viac nabite clanky (resp. paralelne sekcie clankov) by sa spalila na balancnych odporoch. Myslis, ze to tak skutocne je? Energia navyse sa bohapusto spali na odporoch? Je otazne, ci radsej energiu spalit, alebo zachovat aj za cenu rozbalancovania.
Druhou moznostou je pumpovaci mechanizmus, ktory z viac nabiteho clanku prepumpuje energiu do menej nabiteho clanku - no zatial som nikde nevidel info, ze by sa mechanizmus aktivneho prelievannia energie z clanku do clanku pouzival v niektorom elektromobile. Chipy na to existuju, no zatial sa pouzivaju len na satelitoch, kde je zivotnost clankov dolezitejsia a pumpovaci mechanizmus udrzi v prevadzkovom stave aj relativne zly clanok. -
jux Aha mas pravda. Ved Tesla je tiez 400V.. takze tie sady su paralelne.. Nepovedal som ... ale vlastne logicky tam seria nie je ak je balancerov 96-110ks Preco to tam treba potom "zrovnavat" cas od casu. Alebo je mozne, ze tych balancerov tam nie je ~100.. ale len podstatne menej?Naposledy upravené nick81; 23-11-2021, 12:12. -
1romeo1 Prešiel som logy, potvrdzujem. Či pri jazde alebo nabíjaní sa to neustále zrovnáva. Rozdiel je max 0.01-0.02V medzi min/max. Tým, že dole je taký mega nárazník ani pri 0% sa tak nerozosypú ako pri kórejských. Stále sa pekne držia pri sebe.
Wilo Nehejtujem. Môže byť. Len si zdielame dáta a diskutujme si. Každá vec je na niečo dobrá .. aj ten buffer. Len treba s tým rátať pri kúpe, rozdiely medzi autami a pod. -
Toto je test enyaqa = rekuperacia 0.. Maros si dal zalezat, max 0.004 kWh
283km ..
25,2 * 283 / 100
Prenásob si tú spotrebu čo ukazuje displej .. Toto sa išlo z plných 100 do -0.5%
71,316 ...
bez toho pol % sme cca 71kWh .. Od 77 si hoooodne ďaleko.
Dash ukazuje pod priemerku, spotrebu ...
Kapacita je medzi 69.5-71kWh :-) pri 0...100%
Ak sú tie OBD2 koef zlé, potom aj auto ukazuje úplne zlé čísla :-) A spotreba nebola pri 110 25kWh/100 ale 27,20 :-) (ak beries 77kWh).
Pridajte komentár:
-
No ved ano len ja si zoberem ze idem na cestu mam k dispo 77 zeriem 20, vydelim a viem kolko asi dojde ale ze mi chyba 7kWh to netusim. Musim pozriet videa ze kolko prejde ID4 potom ako zasvieti 0%.
Za dalsie pre VW fyzika neplati. POzriem rozdiel napati max 100%SOC a 0% SOC a viem si vyratat dostupnu kapacitu. Zjavne to 77kWh nieje. -
Ale ono to nie je uplne klamstvo… ta kapacita vyuzitelna je, len nie kazdy sa odvazi ist pod 0%, a kazdy ma inac nastaveny pud sebazachovy, ze kolko km je este ochotny to pri 0% risknut. Tych 20-30km bolo uz odskusanych. To je ako mat maximalnu rychlost 250km/h, ale odvazi sa tam malokto, vacsina zostane plavat do 160km/h. Osobne si myslim, ze to teraz 1-2 roky potestuju, a ked budu mat dost dat zo spravania sa baterky, tak to s velkou slavou odomknu v nejakom velkom update. Dojazd cez update zvysovala Tesla, robil to Hyundai aj Jaguar, a urobi to aj VW. Samozrejme nezabudnu na patricny marketing, aby sa o tom kazdy dozvedel, akych maju super technikov, ze vyzmykali tolko extra km
pockajme si a uvidite.
-
jux Len Niro za 1. nerozhadzuje clanky pri jazde (s vynimkou vybitej baterie) a 2. automaticky zrovnava pri kazdej rekuperacii. Pointa bola ze niro netreba zrovnavat mensim vykonom a dlhsi cas, deje sa to priebezne. Treba si to skusit. Funguje to tu inak ako pri Tesle. Ale je pravda, ze nabijanie je mensie aj na DC a mensi vykon motora. Tak to tam tak netrpi. MEB pracuje podobne. To bola len poznamka ku tomu ako prebija Enyaq clanky :-), ze moc by som do 100% nechodil. Netreba to nejako prezivat.
Pridajte komentár: