Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

VW ID.3

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Rob72
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 20
    •      

    Ahojte, som zufaly. Uz 2 tyzdne mam nepojazdnu ID.3 1st Max. BOAT-BA si nevie radi. Stretol sa uz niekto s hlasenim na videu (Error: Drive system)? Auto nejde zaradit do D / R ani N. Ostatne vsetko funguje len akurat sa na nom neda jazdit. Obcas hlasenie zmizne ale na druhy den je spat. Nastastie som ho vedel vziat do servisu bez odtahovky.

    https://drive.google.com/file/d/17w8...ew?usp=sharing

    Pripojené súbory

    Komentár


    • Wilo
      Wilo komentoval
      Upraviť komentár
      Nam sa toto stavalo na firemnom Ioniqu asi prve 2 mesiace. Bud hlasil poruchu na parkovacej brzde alebo elektrickom pohone. Nepomohlo vypnut/zapnut, odpojit baterku, nic…. Vsetko ostatne tiez islo, ale s autom sa nedalo pohnut. Vacsinou stacilo pockat cca hodinku az dve a nasledne to nabehlo. Po 2 mesiacoch nahodnych incidencii to svojvolne zmizlo a uz sa to nikdy neprejavilo. Servis tiez nikdy nic nezistil 🤷‍♂️

      Bude daky elektricky fantom asi

    • milan84
      milan84 komentoval
      Upraviť komentár
      vyziadat si oficialne stanovisko, ziadat importera o riesenie problemu. Trochu na to zatlacit. Ak nevedia, tak nech si pytaju rady z nemecka, alebo proste zacnu menit diely.
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Pls. kto ma ID3 vedeli by ste odmerat velkost kufra a poskytnut data sem. Dik r

    Komentár

  • Rob72
    Junior Member
    • Jul 2019
    • 20
    •      

    Pôvodne zverejnené od Rob72 Pozrieť príspevky
    Ahojte, som zufaly. Uz 2 tyzdne mam nepojazdnu ID.3 1st Max. BOAT-BA si nevie radi. Stretol sa uz niekto s hlasenim na videu (Error: Drive system)? Auto nejde zaradit do D / R ani N. Ostatne vsetko funguje len akurat sa na nom neda jazdit. Obcas hlasenie zmizne ale na druhy den je spat. Nastastie som ho vedel vziat do servisu bez odtahovky.

    https://drive.google.com/file/d/17w8...ew?usp=sharing
    Bolo mi povedane, ze sa jedna o poruchu riadiacej jednotky umiestnenu niekde pod volantom. Material im pride v pondelok z Mladej Boleslavy, takze do konca buduceho tyzdna mam auto doma. Len dufat, ze sa to nebude opakovat, a ze to co tam vymenia je kvalitnejsie.

    Komentár

    • Wilo
      Member
      • May 2019
      • 337
      •      

      Vyzera to tak, ze sa mozno dockame aj sportovejsej ID.3.
      VW ukazal koncept ID.X s AWD, 245kW a 5.3s 0-100kmh. Baterka totozna s top verziou 82kWh.

      Komentár

      • Rob72
        Junior Member
        • Jul 2019
        • 20
        •      

        Pôvodne zverejnené od Rob72 Pozrieť príspevky

        Bolo mi povedane, ze sa jedna o poruchu riadiacej jednotky umiestnenu niekde pod volantom. Material im pride v pondelok z Mladej Boleslavy, takze do konca buduceho tyzdna mam auto doma. Len dufat, ze sa to nebude opakovat, a ze to co tam vymenia je kvalitnejsie.
        Problem je vyrieseny. Vymenili pocitac, co je vlastne zobrazovacia a riadiaca jednotka za volantom aj s packami. Je to vsetko jeden kus. Ma to aj trocha iny - matny - povrch, takze som happy. Mal som stastie, ze aj v samotnom servise im auto neslo, takze som nemusel nic dokazovat a maly kompletny zaznam z diagnostiky.

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Máme nejaké novšie info ohľadom buffera.
          dango zmeral svoje ID.3 58. Minule som postoval dáta od toho švéda. Tomu vyšla pre 0..100% kapacita 52.3kWh. Dangovi dnes 54.4kWh. Vyzerá, že spodný buffer je cca 3-3.5kWh. Švéd mal zimu a nižšia kapacita baterky mohla byť zapríčinená zimou. Údaje brať s rezervou, lebo sú tu rekuperácie a môže to o pár desatín kWh ulietavať.

          Prenásledoval som ID3 s Nirom, len začal som iba s 90%. SC-PB sme išli cca 110-115kmh. Spotreby cez OBD2 boli dosť vyrovnané. Späť rôzne, často 120-130 a tu ID3 získavalo. Cca o 2kWh bolo lepšie na spotrebovaných 41kWh ako Niro. Viac menej to sedí s tým testom TT-Tekovské-SC, kde tiež pri 130kmh ID3 bolo kúsok lepšie.

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	id3.jpg Videní:	0 Veľkosť:120,3 KB ID:	72448
          Naposledy upravené nick81; 22-05-2021, 06:48.

          Komentár


          • Pavol
            Pavol komentoval
            Upraviť komentár
            Takže tu máme najúspornejší stredne - veľký baterkáč? Alebo je to Kona?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Pavol Konu nemam vobec zmeranu. Neviem sa odpovedat. Ale konecne mame 2 rovnake sety 2x evDash (Core2/Gps/Sdkarta/Can kabel), tak snad raz sa podari dat do testu Kona vs Niro, ci Kona vs ID3.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Video https://www.youtube.com/watch?v=10xRpPE9UeM

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            No, bolo by fakt odveci aby osobak ID3 mal pri dialnicnej rychlosti s cx 0,26 spotrebu ako crossover Niro s cx0,29.

            ID4 ma cx 0,28.
            Naposledy upravené mozeg; 23-05-2021, 07:12.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Skôr kým si okúsite ID jazdu 10-20 km na tom buffery pod 0%. Tak od 1% auto (dashboard 0%) vypisuje auto hlášku, že hrozí poškodenie baterie. "Nabite vozidlo už teraz! inak by mohlo dôjsť k poškodeniu batérie". Odstavuje sa klimatizácia/kúrenie. Celkom by som sa bál ísť na tomto dojazd na diaľnici.

          Ešte skúšam zistiť, aká je rýchlosť/obmedzenie na buffer. Či to bude použiteľné, alebo sa to nejako rapídne obmedzí, napr. na 20-40km/h.
          Máte k tomu niekto nejaké info?

          Napätia:
          Niro 0 .. 100% , 3.3V a hore 4.12-4.14
          ID.3 ... 0% 3.42V a hore 4.2V

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image0.jpg
Videní:	1056
Veľkosť:115,4 KB
ID:	72478 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	0perc.jpg
Videní:	958
Veľkosť:81,5 KB
ID:	72479

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Ak tomu spravne chapem, ta rezerva nie je este buffer. Je tam spodny buffer + rezerva + vyuzitelna kapacita + buffer hore. V testoch isli na tej rezerve bez problemov 110kmh. K obmedzeniu rychlosti doslo az po cca 15km jazdy touto rychlostou. Ale bolo by fajn ak by to niekto otestoval aj tuna. To s poskodenim baterie su klasicke kecy aby si vyrobca kryl zadok.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo JJ, napätia sú v pohode, aby sa išlo do mínus SOC. Ak pustilo 110kmh potom ok. Tesla na 0% tiež takto plaší hláškami, či je to tam lepšie?

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            No, ja tomu rozumiem tak, že reálna použiteľná kapacita je v rozmedzi 3.42V a 4.2V. Neviem ktore presne clanky tam ma VW teda okrem toho ze ide o 712 sa len velmi tazko urcuje kde je ich prevadzkova hladina. VW to vsak nastavil tak ze ide doplna s nabitim a obmedzuje potencionalne vybitie. Ostava nam 0.12V*XY Ah a to nam da spodny vyuzitelny akoze buffer- ako sa nanho da spolahnut je otazne. Staci jeden update OTA BMS nastaveni a uz tam nebude alebo update OTA a zrazu bude vacsi dojazd, lebo pustia az na 3.3 V. VW tiez zbiera data a podla toho bude popustovat alebo uberat uzdu, ci uz v rychlosti nabijania alebo dostupnej kapacity.

            Korea to ma presne naopak, nechcedovolit potencionalne prebitie a ide na nizsiu hodnotu vybitia.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Btw dango mal pri 4% v IDLE 3.45V. Takže aj tých 0.12V do 3.3V je celkom dosť. Vieš čo je zvláštne pri 100% (4.2V) ID3 píše SOC BMS 96%.
            Naposledy upravené nick81; 25-05-2021, 11:41.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 nie neplasi VW je prve auto co vidim, ze dava taketo strasidelne vystrahy o poskodeni baterie.
        • Teq
          Teq
          Member
          • Nov 2017
          • 240
          •   

          wild id3 gathering spotted Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	IMG_20210611_162356.jpg
Videní:	914
Veľkosť:181,8 KB
ID:	73044

          Komentár

          • dango
            Moderator
            Gold Member
            • Nov 2014
            • 693
            •   

            Priklady nabijacich vykonov po AC/DC konverzii; cize prikon do baterie. Pouzita elektronika od InchaNetu, napatie v sieti 240-242V:
            6A -> 3.5 kW (realny prud nemerany)
            8A -> 4.9 kW (realny prud nemerany)
            10A -> 5.9 kW (realne 9.7A)
            13A -> 7.9 kW (realne 12.7A)
            16A -> 9.8 kW (realne 15.5A)
            16A (realnych) -> 10.1 kW

            Komentár

            • romiix
              Member
              • Oct 2015
              • 82

              Ak je tu majiteľ ID.3 (GA063..) parkujúci pred PSA, pls napíš.

              Komentár

              • Vilo
                Member
                • Sep 2017
                • 129
                •   


                Tak som si bol pred týždňom prevziať ID.3 Pro a prekvapilo ma, že plne nabité auto ukazovalo dojazd 523km (podľa papierov 425km). Myslel som si, že to je len nejaká finta, aby sa im to lepšie predávalo a realita taká nebude.
                Ale už týždeň jazdím, a pri aktuálnom počasí a štýle jazdy mám dojazd stále cez 500km. Som veľmi príjemne prekvapený dobrou spotrebou.
                Taktiež som veľmi príjemne prekvapený asistenčnými systémami. Nie som veľmi fanúšik výrazného zasahovania počítačom do riadenia auta, ale
                - line assist som mal možnosť skúsiť na Mercedese CLA 2020 a vždy keď zavibroval volant a trhlo mi s ním, som sa dosť vážne zľakol, bol to príliš náhly zásah do riadenia. ID.3 len jemne pohne volantom a nezaskočilo ma to ani raz
                - adaptívny tempomat - neviem či je to priamo funkcia adaptívneho tempomatu (keďže to funguje aj pri vypnutom tempomate), ale sleduje nie len vzdialenosť od auta predomnou, ale sleduje aj maximálnu povolenú rýchlosť, kruhové objazdy, zákruty a podobne. Plynule prispôsobuje rýchlosť aj keď je napr. 90km/h povolená rýchlosť, ale pred autom je prudká zákruta, auto plynule dopredu spomalí a zákrutu krásne bezpečne prejde, rovnako kruhové objazdy.

                Z čoho som na aute zatiaľ sklamaný:
                - Internetové rádio. Auto je stále pripojené na internet pre aktualizáciu SW, sledovanie dopravnej situácie a pod. Treba si priplatiť dátový balíček a potom sa dá auto použiť ako Wifi hotspot a zároveň je možné počúvať internetové rádio, ktoré je súčasťou infotainmentu auta. Avšak napriek zaplatenému dátovému balíčku internetové rádio stále nejde a hlási mi, že sa mám s autom pripojiť na wifi. Keď sa s autom pripojím na wifi, internetové rádio ide. Zjavne je tam chyba, že to nevie použiť existujúce pripojenie v aute určené na to. Volal som do VW a tí to berú ako nepodstatnú vec, ale že nech im auto na pár dní priveziem, pohrajú sa s tým.
                - LED maticové svetlá - vo všeobecnosti fungujú dobre, pri diaľkových vypínajú segmenty tak, že auto predomnou nie je oslepené, ale segmenty sú dosť veľké a neosvetlená oblasť okolo auta predomnou je obvykle podstatne väčšia ako je nutné. Možno som už sfajnovel a nezáleží na tom až tak, lebo porovnávam to čo som videl na Mercedesi CLA, kde boli segmenty veľmi malé a "vykrajovalo" autá úplne krásne.
                - akcelerácia z nuly - akcelerácia z nuly je "horšia" ako pri Mercedesi B250e, ktorý mal menší výkon. ID.3 sa sbaží akcelerovať komfortne, bez prešmyku a tak prvé sekundy sú pozvoľné zrýchľovanie až potom sa o to poriadne oprie. Ešte musím poskúšať iné jazdné režimy a nastavenie či sa to nedá zlepšiť.

                Celkovo:
                Auto predčilo moje očakávania.
                Naposledy upravené Vilo; 07-09-2021, 09:26.

                Komentár


                • milan84
                  milan84 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vilo nastav si rezimy. V tom sport to je o poznanie lepsie. Ale, zaroven to v sport neplachti a rekuperuje vzdy ked pustis pedal. Mas tam aj moznost individual??

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mám aj DCC, takže tam mám aj možnosť individuál, s tým som sa ale ešte veľmi nehral, skúsim to poladiť.
                  Tak potom možno sport mi bude vyhovovať, aj tak väčšinu času jazdím v B móde.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Jo, pri tych Matrixoch treba pocitat, ze to je ten koncernovy najnizsi a najlacnejsi model, ktory ma 48 modulov pre normalne svetla a 27 pre dialkove, ktore su jednotlivo zapinane/vypinane, takze realne mas na dialkovych rozlisenie 27 pixelov.

                  Mercedes ma pri tych zakladnych Multibeam LED 84 diod pre obe svietenia, takze hned to je 2-3x vyssie rozlisenie a menej stvorcekovania.

                  Pri tych najvyssich radach Matrixov co ma koncern k dispozicii napriklad v eTrone je to napriklad uz “len” 32 kombinovanych diod, ktore maju vsak 64 urovni svietenia kazda, a k tomu je tam este 1.3 miliona aktivne a individualne ovladanych mikro zrkadiel, ktore ten luc odrazaju a lamu podla potreby, takze mas rozlisenie vyse 2 miliony pixelov a to uz mas vyrezavanie v takej jemnosti ako HD telka ale bud rad, keby si nahodou musel menit svetlo, nemusis predavat oblicku 🙈

                  Btw, kolko si za ten tyzden najazdil km? Predpokladam, ze to bolo viac ako 25 ci?

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Dík za info, tieto číselka som k ID.3 som nevedel nájsť.
                  No Audi tam má už ako hovoríš HD DLP, to už je slušne povedané overkill.
                  Za ten týždeň som najazdil 850km.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Nepride ti zbytocne prikupovat autu internet len kvoli radiu? Osobne by som to radsej riesil cez net v mobile a audio cez BT do auta

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  dango Nevidím veľký rozdiel medzi platením internetu v mobile a v aute a keď mi to prinesie komfort spustenia rádia automaticky ako sadnem do auta, tak mi to stojí za to.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vilo internetove radio ide aj mne aj bez platenia netu autovi. Co som zistoval, platenie netu autovi prinesie benefit toho, ze si urobis v aute hotspot pre posadku. Kazdopadne neviem kolko ten net pre auto stoji, ale nevrazil by som do toho ani 1e mesacne uz len z principu

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  dango Tak ak to rádio ide aj bez netu, tak je to veru zbytočné, nepotrebujem z auta hotspot. Tak sa na to pôjdem spýtať do servisu prečo mi to nejde.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vcera som vyskusal prvy raz zo zvedavosti a int.radio mi slo, sice nie vsetky stanice co som skusil, ale slo. Dnes uz nie, ale ani ma to netrapi
              • stanley159
                Junior Member
                • Jun 2017
                • 10



                9% degradacia po roku 22600km,
                na konci zhrnutie ze za prve 3 mesiace najazdil 15k a nabijal to na ultranabijackach do maxima v 90% pripadoch

                Komentár


                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Dobré bludy :-( Namiesto odpočtu cez diagnostiku, kde má kWh oddelené spotrebované od rekuperovaného zas diletantsky cez kilometre :-( Časť spotreby - Klíma/svetlá/ai. a pod sú v kWh nie v km , v tom údaji je odpočítaná rekuperácia, navyše metodika kWh/100 neznáma. Nepresností viac ako dosť. Čo sme "narýchlo" merali s evDash ID3 58kWh je vrátane spodného buffra pod 0%. Netto pre 0...100% vychádzala okolo 53.5-54.5.

                • stanley159
                  stanley159 komentoval
                  Upraviť komentár
                  ​Tak pouzil rovnake metodiky ako pred rokom, nejaku vypovednu hodnotu to musi mat.
                  Druhy prepocet bol ztoho kolko kWh dodalo Ionity, tam bol ten rozdiel 9%.

                  V 9:39min mas 58,8kWh netto pred rokom a teraz 54,4kWh ako si nameral ty Nezamkli nejake kWh medzitym?​

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Tento pan mi pride taky jednoduchsi, videl som asi jeho 3 videa (ale musel som preskakovat pasaze ;-) nebral by som to ako bernu informaciu. Ako hovori kolega nick81, z dat ktore poskytol sa neda urobit realny zaver.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  stanley159 Nemá to žiadnu výpovednú hodnotu. Akurát poškodzuje meno VW IDx. :-( 9% pri 20tis je nenormálne veľa pri aute s tak veľkým buffrom. LGchem sú tu už dlho, žiadne nemá také degradácie. Moje testy neboli moje. Švéd čo spravil podporu IDx do evdash bol na 1000km tripe, resp. dango čo jazdil po SR, tak som si odtiaľ dopočítal (odčítal rekuperácie) preto píšem cca údaj. Všetky tie úseky sa hýbali okolo tých 53-54.5 - nové auto. Ak si chcete presne zmerať kapacitu, môžeme ísť s vašimi novými IDx moju trasu - BA-ZA-BA pri 110 kmh bez rekuperácie (100%->4.,9%) a budete mať presnú hodnotu na 0.1-0.3kWh (pre 0-100% rozsah SOC). Alebo garážový test. Stačí iba povedať. Logicky, ak by malo nové 20tis km auto 9% - je to koniec elektromobilty, teda VW.
                  Naposledy upravené nick81; 14-09-2021, 18:31.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  stanley159 Vezmi si Konu s LGchem... 66.5kWh available má brutto cca 70kWh. Buffer menší ako ID3. Akurát pod 0% neprejde Kona skoro nič a ID ešte ~20-25km. A tam je tá skrytá kapacita. 58kWh je dostupné, ale pomerne dosť veľa je pod 0%. V Nirovi mám stále 65.6-7 vs orig 66.3-4 po 75tis km/1.5 roku, prevažne všetko iba DC. Lgchem a Skinno sú prakticky zhodné baterky. ID3 má tiež coldgaty = chráni v zime baterku. Absolútne neverím tým 9% po 22 tis, keď ja mám po 80tis ~1.1%. Reálne to stále prejdem. Čumím na tie čísla stále a podľa toho plánujem nabíjania.

                • Taur
                  Taur komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 Mozno ma pan stastie na vadny kus a mal by reklamovat. Sice nemoze este malo na reklamaciu, ale ak mu to pojde takto dalej o 7 mesiacov moze reklamovat.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Taur Bude reklamovať, že mal na začiatku viac kapacity ako ostatní. :-)

                • romiix
                  romiix komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 Mne pri cca 32000 na Citigo-iV podali v Škoda protokol o ~11% degradácií. Ako-tak porovnateľne zlé.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  romiix Dosť, akou metódou to merali?

                • romiix
                  romiix komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 Iba nejaké primitívne odčítanie údajov z BMS. Žiadny laboratórny test.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  romiix Či tých tvojich 11% nie je len blud. Tiež mi okolo 20-30 tis písalo auto SOH aj 84%. Potom sa BMS upratala a už mám dlho SOH 100%. Neverím na tých 11%, ani Leaf baterky toto za tak krátku dobu nespravia. A ID3 má veľkú baterku, aktívny menežment, tam už vôbec na 9-10% pri ročnom aute. Hlavne keď pred rokom prehlasoval väčšiu kapacitu ako mi ukazovali diagnostiky na 2 nových ID.3. Ale zas pri takýchto výpočtoch cez skreslené údaje auta čo očakávať.

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja som mal na B250e po 70000km a troch rokoch degradáciu ~3% podľa diagnostiky v servise. Tam sa nabíjala batéria na 77% plnej kapacity.
                  Z príspevkov vyššie som vyčítal, že ID.3 má 4,2V na článok pri GUI SOC 100%, čo je aj 100% plnej kapacity.
                  Ak k tomu nabíjal väčšinou rýchlonabíjaním 100kW (1,6C) a často nabíjal na 100% tak degradácia 11% nie je vôbec nereálna.
                  Pri nabíjaní Li-ion článkov na 100% dochádza k degradácii 20% pri cca 300 cykloch čiste len vplyvom nabíjania. Nevhodná teplota skladovania (parkovanie) a rýchle nabíjanie pridáva ďalšie percentá.
                  Jeho 22500km je cca 60 nabíjacích cyklov. 11% degradácia sedí s teóriou Li-ion batérií.

                • Jiri GrandPa
                  Jiri GrandPa komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vilo - to by mohlo byt.
                  Ja mam po 100 000 km (Tesla 75 kWh bateria) cca 7% degradaciu - merane ciste amatersky podla max dojazdu (Tesla nema guess-o-meter ale fixnu spotrebu na km) a pri mojej priemernej spotrebe 20 kWh/100 km to odpoveda 20 MWh.
                  Moja bateria ma cca (teraz) 68 kWh vyuzitelnych, povedze priemerne 70 kWh za tych 5 rokov. To odpoveda cca 285 cyklom.
                  Nabijanie cez 50% na superchargorch ale na 100% iba 3-5x do roka.
                  Podotykam, ze moje auto je v porovnanich v podstate perfektny priemer.

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  To dáva zmysel, Jiri. Do koľko GUI SOC väčšinou nabíjaš?
                  Prípadne ak vieš reálne SOC, alebo napätie, ešte lepšia informácia pre mňa.
                  Naposledy upravené Vilo; 16-09-2021, 08:36. Dôvod: Doplnené

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  "To mi nevychádza" :-). Moje Niro 85tis, 200 cyklov a ~1.1% dole. Meriam odpočtom čítačov pri 100% a pri meraní jazdím ~0.2-0.5c až do 5%, s vylúčením a odpočtom rekuperácie. Robili sme aj statické meranie na dvore, kde bola hodnota vždy cca 0.3 kWh väčšia. Meriam od 15 ts km ODO, ale údaj sedí s iným novým nirom 2021, ktoré malo statický výpočet v garáži 66.6kWh a ja 66.3-66.4 pri 150000km/diaľničný test. Napätia pri 0 a 100% sú rovnaké ako na začiatku. Kia mi nijako neupravuje "parametre" batérie/nabíjania offline ani na diaľku.

                  V tých vašich výpočtoch bude problém. Spraviť kvalitný test trvá hodiny, statický pár dní. A nič presnejšie ako odpočty "elektromerov" zavesených priamo na baterke (BMS) pre nabitie a vybitie pri 100% a 0% nie je. Takisto porovnávať si napätia spätne, či sa náhodou nemenia buffre a pod.
                  Naposledy upravené nick81; 16-09-2021, 09:20.

                • palo47
                  palo47 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Súhlasím, že test degradácie z uvedeného videa je veľmi zjednodušený. Ale myslím však, že minimálnu degradáciu, ktorú deklaruje nick81 u jeho Nira sa nedá automaticky prenášať na VW produkty aj keď majú zhodné články.


                  Ja som po 11.700 km a 20 mesiacoch od výroby e-up otestoval kapacitu batérie po jazde z SoC 100% na SoC 0,4% 3 spôsobmi:

                  1. Energia dodaná pri nabíjaní (vyčítané cez OBD z BMS) z 0,4 na 100% (2,3 kW) SoH = 29,3 kWh - 7,3 %
                  2. Rozdiel energie vydanej/dodanej do batérie pri jazde zo 100% na 0,4% (vyčítané cez OBD z BMS) SoH= 29,6 kWh -8,4%
                  3. Cez PID "Disponibilná energia batérie" (vyčítaná cez OBD z BMS) po nabití z 0,4 na 100% (2,3 kW) SoH = 30,7 kWh - 8,1%

                  Pritom pred 4 mesiacmi 7.300 km som vyčítaním energie dodanej do batérie (z BMS) pri nabití z 1,4 na 100% mal SOH = 32,3 -0%

                  Jazdím relatívne často kopce na max výkon (cca 200 A z packu). Nominálna kapacita je definovaná LG Chem pri prúde 43,2 A (pack), LG Chem nominálna kapacita má toleranciu - 1,5% (po vyrobení).

                  Je tu ešte jedna vec. Napätie článku pri 1,3% pri 7300km bolo nižšie o 47 mV/článok ( 3,95 V celý pack) ako pri vybití na 0,4% pri 11700km , tj ako by sa zdvihol dolný buffer. (teplota približne rovnaká, merané cez OBD s rozlíšením 0,1 mV). Vždy som nabíjal výlučne AC max 7,5 kW., batéria nikdy nemala vyššiu teplotu ako 25 deg C.

                  Zrejme adaptačné algoritmy v BMS ktoré používa VW sú iné ako Niro, ten možno kompenzuje degradáciu znižovaním dolného buffra..

                  Ale sú tu aj iné indície že VW BMS firmvér ma viac nedostatkov. Napr. spotrebu udáva vozilo o cca 1 kWh/100km menej ako je realita (vyčítané energie z BMS). A nedávno po častejšom nabíjaní 20-50% (vysoké teploty okolia) klesla "Disponibilná energia" (PID cez BMS) o ďalší cca 1 kWh pričom 2 cykloch 20-100% (2,3kW) sa vrátila na hodnotu nameranú podľa bodov 1. 2. 3. Niekedy mám pochybnosti, či formula ktorú používam pri vyčítaní energii z BMS je OK ale vyčítanie cez VCDS bol presne rovnaké.

                  Ale zdá sa, že môj výsledok výraznejšej degradácie článkov LG Chem 622 vo vozidlách VW nie je ojedinelý.
                  Naposledy upravené palo47; 16-09-2021, 18:08.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  palo47 Nehádam sa :-) Ja nemeriam celkovú kapacitu, ale dostupnú kapacitu pre vodiča v rozsahu SOC 0..100%. To mňa ako šoféra zaujíma, koľko mám na jazdenie. Na 0% predsa nebudem bežne jazdiť. To isté vlastne robil aj Battery Life v jeho videu. Áno BMS môže meniť buffre. Ale ak si niekto nezbiera dáta od začiatku nemá s čím porovnávať.

                  Takže preto ponúkam, že zmerajme VW ID.3 úplne presne. Kto máte nové a čas pár hodín, spravíme môj test na D1 100->5% a tam uvidíme úplne, koľko je k dispo pre rozsah 0..100%. Evdash ID3/4 podporuje, bude zalogované všetko od CEC/CED po napätia článkov v každom momente. Opakovaním testu každých 10-15 tisíc km na tom istom aute porozumieme ako sa to presne správa (leto/zima, kilometre/roky) a nebudeme tu musieť tipovať.

                • palo47
                  palo47 komentoval
                  Upraviť komentár
                  @nick81
                  Však ja stanovujem presne to isté tj disponibilnú kapacitu dostupnú pre jazdenie pre SoC 0 -100%. Tá moja degradácia cca 8% za 20 mesiacov a 11700 km je ale dosť veľa. Divné je, že sa to vyrazne zhoršilo v posledných 4 mesiacoch. Uvidím čo sa bude diať ďalej.

                  Mne sa najviac pozdáva sledovať množstvo energie dodané do baterie pri nabijaní z 0 na 100% (prakticky cca 1% a prepočet na 0%) pri súčasnej kontrole Ubat pri 100% a cca 1% z ktorých sa dá usudzovať na buffre.
                  Ale mne súčasných 8% na e-up principialne nevadi, je to meské auto a aj tak ho pouźivam. Zistil som, že spôsob ako ho skutočne využivam, tak že by mi bohato stačil dojazd len cca 150 km (bežné okresky a mesto). Na dlhšie jazdy idem s ICE.

                  Okrem jazdenia mám e-up ako technické hobby preto tie merania a sledovanie.
              • klikar
                Junior Member
                • Feb 2020
                • 14

                01/2019 model 3 LR AWD, 71000km

                Komentár


                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Takto by som si informaciu o stave baterie predstavoval na kazdom aute :-). Otazne je ci Nominal Capacity je normovana kapacita baterie pre dany model, alebo terajsia kapapacita tejto specifickej baterie. Ja by som tam ocakaval "actual" namiesto "nominal".
                  Naposledy upravené SKolja; 16-09-2021, 09:37.

                • klikar
                  klikar komentoval
                  Upraviť komentár
                  Nominal full pack je aktualna celkova kapacita ktoru vidi bms na tejto konkretnej baterii. When new je fixny udaj zo statistik podobnych aut napevno definovany v tejto aplikacii.

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  klikar ok, rozumiem co tym mysleli, len ma zarazila terminologia :-)

                • klikar
                  klikar komentoval
                  Upraviť komentár
                  Suhlasim
              • dango
                Moderator
                Gold Member
                • Nov 2014
                • 693
                •   

                Predajcovia uz maju pripraveny papier ohladne nizsej ucinnosti tepelneho cerpadla a onedlho zacnu s vyplacanim dobropisu 285 eur s dph

                Komentár


                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mali by vracať všetko, lebo žiadne tepelné čerpadlo Vám nedali - dali len štvorcestný ventil na otočenie chodu klimatizácie. U Nissanu Leaf stál Zimný balík 670€ a to bolo vyhrievanie štyroch sedadiel + vyhrievanie volantu + tepelné čerpadlo.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  To je až také zlé?

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miro chces mi povedat, ze ine auta maju 2 nezavisle okruhy - jedno pre kurenie a jedno pre chladenie? Vzdy sa to robi otocenim ventilu. nick81 berie si viac, ako by malo - je tam prislub, co sa obajvil v tomto liste a zaznamenal som aj zo zahranicnej komunikacie priamo z VW, ze pracuju na odladeni softu a mal by byt OTA update ku tepelku. Ak to bude ozaj len v optimalizacii softu pre kompresor, ventily, ventilatory a nie blbo nadizajnovany HW, potom by to bolo fajn

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Jasne pisem ze Vam nedali tepelne cerpadlo ale len ventil. Nehovorim ze ine auta to maju inak - aj ked niektore to maju inak, lebo korejci a Tesla maju do okruhu zapojenych viac veci.
                  Lebo kompresor klimy ste tam mali tak ci tak. A uvadzam porovnanie z Leaf, ktory za to chcel 440€ (Ked odratam z 670€ cenu samostanycneho vyhrievania v inej polozke vybavy).

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Terminológia je trochu mätúca. Každá klimatizácia je v princípe tepelné čerpadlo. Klimatizácia, ktorá dokáže aj kúriť je konštruovaná trochu iným spôsobom. Je tam síce iba pár súčiastok navyše ale je tam viac komplikácií, nie je to len tak, že si to doma človek prerobí. Ale zároveň je pravda, že rozdiel medzi tepelným čerpadlom a tepelným čerpadlom s možnosťou otočenia toku tepla nie je určite 1000€, ale pravdepodobne okolo stovky.
                  Ďalšia vec je (ako už bolo poznamenané), že potom záleží ešte na tom ktoré okruhy dokážu kúrenie tepelným čerpadlom využívať.
                  Z videa kde Bjorn testuje ID.3 pri -20°C vyplýva, že kúrenie tepelným čerpadlom funguje iba pre interiér, batéria má svoj ~5kW odporový ohrievač, čo je obrovská škoda. V aute tepelné čerpadlo a batéria si kúri 5kW špirálou. Neviem ako je to konštrukčne, ale ak je tá "špirála" integrovaná v batérii, tak by to ešte mohlo mať zmysel (žiadne straty od TČ do batérie), ale či tomu tak je, neviem.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vilo Kona/Niro dokáže HVAC okruhom tiež iba chladiť baterku. Výhrev baterky takisto len cez 2kW PTC. Naozaj to nevie zohrievať? Lebo tu https://evflux.pro/id3-cooling-and-heating/ "The compressor that is used supports both the air con heating/cooling loop and the >>>> battery heating/cooling loop."
                  Naposledy upravené nick81; 16-09-2021, 16:17.

                • jux
                  jux komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vilo presne tak. Samotna funkcionalita tepelneho cerpadla je v podstate trivialna. Dolezite je ktore komponenty su v systeme vymeny tepla/chladu integrovane. V idealnom pripade sa vymiena teplo/chlad medzi vsetkymi komponentami tak aby to bolo energeticky co najefektivnejsie. Je jasne, ze spravne umiestnene cidla a softver riadiaceho systemu su klucove. Riadenie musi spravne reagovat na teploty vsetkych komponentov a chladit/ohrievat co je aktualne potrebne. Dolezite je tiez spravne rozhodnut, ci ma vyznam este pouzivat funkcionalitu tepelneho cerpadla, alebo uz ohrievat priamoohrevom.

                  Vsimol som si, ze nova tm3 s TC pri nabijani na SC talmer vobec nepouziva chladenie ventilatorom - je uplne potichu aj ked nabija vecsim vykonom ako vedlanabijajuca X-ka, ktora vtedy pouziva vetilator intenzivne. Mozno TM3-ka pouziva nadbytocne teplo z baterie na kurenie. Mozne je, tiez, ze LFP clanky sa zohrievaju pri nabijani menej ako LiIon.

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Toto je jediný dôkaz, ktorý mám: https://youtu.be/URzZjdE0hGY?t=539

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  TM3 má ten octovalve. A to je tajomstvo efektívneho využívania TČ, čo iní výrobcovia zatiaľ nemajú.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ma to Kia/Huyndai. Daval som tu pred nejakym casom aj odkaz na podrobny popis, mali to skorej ako Tesla.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko https://news.hyundaimotorgroup.com/u...800-237203.jpg
                  Nic moc. Krátky okruh má len PTC a Chiller, ktory je *iba* na studenych trubkach klímy. Ak sa otvoria ventily dlhý okruh ide vždy cez motor. Je tam sice jeden ventil, ktory bud prezenie kvapalinu cez predný chladic, alebo cez chiller pred kompresorom AC. Vtedy vie dostat teplo z baterky na kurenie v kabine. Ale stale to ide cez motor a OBC, takze je to skor na skodu. Potom nastava pripad, aky som mal po nabijani, ze vonku bolo -9C, baterka mala okolo 20C, a auto cez motor, ktory mal -9C, ochladilo nezmyselne podchladilo baterku do hlbšieho coldgate z 20C na 7-9C uz po 50-60 km jazdy. Octovalve takúto sprostosť nespraví. :-(

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Toz, treba radsej dlhsie vyvijat a poriadne premysliet, ako sa nahanat za tym, mat to prvy a nedomyslene

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Wilo Alebo si aspoň opraviť chybu v logike BMS a keď je odstátý/ľadový motor LTR nepúšťať. Ten zisk tepla z baterky pre HVAC absolútne za to nestojí, lebo aj tak je vďaka ľadovému motoru do polhodiny všetko teplo z baterky preč a auto zbytočne ide do coldgate 1-2.úrovne.

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Zostava dufat, ze nove modely budu mat moznost riesit to softwarovo aj cez OTA opravy.
              • dango
                Moderator
                Gold Member
                • Nov 2014
                • 693
                •   

                Chysta sa dalsie velky update:
                V elektromobilech ID. se formou bezplatné bezdrátové aktualizace objeví obchod s aplikacemi, Spotify nebo Apple Music. Novinkou bude výrazné zrychlení nabíjení aut. Mezi funkcemi přibude také automatická změna jízdního pruhu nebo lepší automatické parkování. Update dorazí na jaře 2022.

                Komentár


                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Vyborne VW. Hyundai Kia ber si príklad :-) Automaticka zmena pruhu aky hw chce? Nejake pridavne kamery? blind spot radary tam mas default nie?

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  a ja viem?

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  Aj tu je vidieť (bohužiaľ), ako aj ten VW, čo len nedávno maľoval skice (a stále je vrytý do pamätí niektorých s dieselgate), predbehol kórejcov. Lepšia efektivita, zaujímavé updaty, myslím, že po Tesle je to teraz druhý výrobca, čo sa približuje moderným očakávaniam zákazníkov a kórejci sú síce na peknom treťom mieste, ale už troška by mohli zapracovať. Samozrejme ešte ďaleko pred ďalšími rádoby výrobcami.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko mas like. :-)

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Mira ta Tesla dako prevychovala zrazu aky realisticky pohlad na Korejcov bez ruzovych okuliarov. Ale ano, neda sa nic ine len suhlasit. Ked pride 175kW nabijanie tak uz aj rozdiel v nabijani bude zas mensi, a VW bude do buducna stale tazit z OTA updatov a motivacie priniest majitelom experience porovnatelny s Teslou. Ioniq5 zostane predpokladam dalsich 5 rokov bez vacsieho updatu, max nieco na urovni starsich Hyundaiov, ze zmenia farbu UI, pridaju nove zvuky prirody a vylepsia navigovanie na kruhovom objazde. Vzdy som tvrdil, ze Korejci su nedorobeny polotovar, ktory tazi akurat z toho, ze konkurencia je na tom este horsie. Ale VW sa zobudil vcas, zjavne maju plan, a maju dobre nasliapnute byt svetovou dvojkou. Inspiracia Teslou a opisovanie domacich uloh sa pre nich ukazuje ako velmi spravne rozhodnutie. Diess bude raz mozno podobne silne meno, ako v minulosti Piech, rozmysla chalanisko

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Wilo Súhlasím, že sú pozadu, ale aj nie. Zásadná otázka čo treba na cestovanie. Kia - plánovač alá ABRP, vylepšiť grafiku navigácie, online stojany, aktivácia z auta (kiacharge - kľudne ručne namiesto appky v tel). Predhrev baterky .. Hotovo.. Nič viac netreba ku šťastiu. UI intuitívne, jednoduché, pekný font, ľahko sa ovláda aj zájazdy a svižné. Ak by som chcel byť puntičkár - P button na konzole okrem park senzorov zájazdy zobrazí rear kameru, pridať youtube cez moje wifi, spotify. Wifi AA /Carplay a hotovo... Kľudne aj bez OTA jedným updatom. Inak, ak pridajú do update.kia.com európu je to úplne ok si niečo updatnúť ručne.
                  Chalan s byv.Hyundai hovoril že UI Enayqa (rentnuté na dlho) je nenormálne pomalé, mal dlhodobo aj ID3. Kúpil nakoniec Ioniq5, to tiež nie je ok, ak je to prispaté a laguje lebo koncern stavia na 10 ročných zastaralých čipoch. Spätne to ľudom nevymenia :-(
                  Tesla má super UI, ale stále je tam napriek OTA kopec chýb - AA/Carplay nejde ani len cez kábel, chýbajúce waypointy/alt trasy v navigácií,...

                  EDIT. neberte to ako nejaké útočenie. Len každý z tých systémov má plusy aj mínusy. Hyundai aj Kia by sa mali viac venovať BEV UI a nie riešiť s updatmi primárne ICE veci, vedia dohnať krok ak chcú. Ten HW čo mám ja 10.25" z min roku má výkon, pekný obraz, wifi/esim atď.. HW má všetko, len sa treba viac dotiahnúť BEV veci ako robí teraz VW a Tesla a bude to ok.. To je všetko. Inak všetky tie systémy sú veľmi použiteľne a to by to ak malo byť.

                  Oni to pochopia... Teraz mali len Ioniq/Kona/Niro a mrte fosilov, BEV bola len okrajovka. Ale s Ioniq5/EV6/Kona/Niro/Ioniq6.... sa už logicky budú musieť viac
                  venovať.
                  Naposledy upravené nick81; 03-11-2021, 14:09.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 čo treba na cestovanie - pekne si to zhrnul ale všetko sú to úlohy na dlhé mesiace programovania a roky ladenia a niektoré ako online stojany aj nerealizovateľné najbližšie roky, takže hotovo ale nie skorej ako EV6 bude starý model už nahrádzaný niečím novým

                  A rozmýšľam, načo by bolo Tesle CarPlay aby som míňal svoje dáta v mobile v zahraničí, keď má všetko v svojom UI - satelitné mapy s online premávkou, Spotify bez reklám, webový prehliadač kde si spustím Plugshare, youtube s vlastnou SIM aj mimo EU idú videá, nie 2€ / 1 MB ako ma skáslo na mobile cez víkend v Chorvátsku (zrazu sa mobil prihlásil do Čiernej hory a behom 5 sekúnd prišlo niekoľko SMS o strhnutie kreditu a 40 € bolo v p... dokedy som vôbec zdvihol obočie).

                  A tie chýbajúce WayPoints - dám naplánovať cestu, rozdelí ju na niekoľko nabíjaní a naviguje do najbližšieho. keď tam dorazím, napíše koľko mám nabíjať a ponúkne pokračovanie Trip-u, kde zvolí ďalší SCH. Neukázuje trasu celú (len na začitku s bodmi zastavenia) ale nemusím znova zadávať alebo rátať, proste dám pokračovať. A ako bonbónik - presné % SOC pri dojazde, to je super vec aj počas jazdy, viem si regulovať rýchlosť aby som došiel ako potrebujem a nemusím mať permanentne v hlave kalkulačku s mapami s výškovým profilom.
                  Naposledy upravené Miroslav Rojko; 03-11-2021, 14:20.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko Prečo by bol Tesle Carplay je argument ako prečo by tam mala byť nastaviteľná rekuperácia. No lebo každy máme iné požiadavky.

                  Prečo Waze? Lebo radary, hliadky, výtlky (=waze komunita). Body prejazdu tiež používam, mám niekam ísť a s niekým stretnúť, a chcem zároveň vedieť zostatok dojazdu na nabku. Aj cez WAZE, aj ABRP to má. Napr. Švédsko sme chceli ísť inak ako nám plánoval default. Všetko sa dá workaroundovať. Aj waze, aj tie waypointy. Len ľahšie je povedať Tesla to má naj a je to tak dobré.

                  " dám naplánovať cestu, rozdelí ju na niekoľko nabíjaní a naviguje do najbližšieho. " Presne preto nám dalo BA-LM cez R1, a pridalo zdržanie na SCH kaskády. Pritom priamo cez ZA bez nabijania, bol príjazd s vyšším SOC (R1) 6% vs (ZA) 17%, ak by sa nestalo na tých Kaskádach. Ale veď prečo nepovláčiš Tesláka po viac nabíjačkách, nepridáš mu nejaké časové zdržanie, keď sa dá ísť priamo bez časovej straty a s dostatkom dojazdu s 2km a 2 min stratou, a ušetriť 6-7.7kWh.
                  Vy ste s týmto OK? Kým som si nenavolil ABRP k obrazu svojmu, odmietal som hrať takúto hru ABRP a pri Tesle tiež.

                  "A ako bonbónik - presné % SOC pri dojazde, to je super vec aj počas jazdy"
                  - si predstav, že to mám aj ja cez ABRP a LIVE napojením na auto. Plus veci naviac (vidím online koľko má stojanov každá zastavka, obsadenosť v reálnom čase), pre každý bod teploty/smer vetra/počasie (pohľadom vidím, či bude tam a tam pršať, alebo protivietor). Áno je to na dlhé cesty super vec.

                  PS: Mám nekonečné dáta v zahraničí a Carplay mi v Tesle chýbal. Na Split screen s tou default navigáciou by to bola bomba.
                  Naposledy upravené nick81; 03-11-2021, 15:02.

                • mozeg
                  mozeg komentoval
                  Upraviť komentár
                  Obcas mi to pride ako vojna aplle vs android. kazdy ma svoje vyhody a nevyhody. Ka H maju nepouzitelne cokolvek, vratane Android auta nakolko to pada jak prasa, raz sa pripoji a raz nie, potom riesit ten spravny kabel, potom povytiahnutie z USB-A, potom zasvinene konektory a pod. ja uz na to nemam nervy, proste to nefunguje ako ma a u mna skoncili. Takze ja osobne privitam ALL in One v aute a nie na externe device. aby som mal ABRB online musim sa nejako spojit s autom, to je dalsi device a dalsi device ktory ak nevypnem vycucne 12V baterku, proste komplikacia.

                  okrem toho cesta juhom do LM zozerie menej ako cez ZA takze aj teslacka navigacia povedala pakovinu. S Nirom beham vrchom spodom hore dole roznymi smermi a viem svoje, aj zima aj leto vyskusane. takze urcite by sa malo este ist s Y BA-LM cez BB.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 - u koho máš paušál s dátami, ktoré platia aj mimo EU ? daj tip, ja mám len v EU

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko nick81 - pridam este jeden detail s ktorym sa stretavam v IT "connected" svete dost casto, a to je vypnutie cloudovej infrastruktury na konci "moralnej" zivotnosti. Proste firma sa jedneho dna rozhodne nepodporovat svoje starsie produkty a proste "vypne" servery poskytujuce komunikacne kanaly. Pripadne vypne SIM/eSIM. Hyundai bude fungovat aj po tomto "zasahu" tak ako predtym (OK, bluelink aplikacia nepojde, ale vsetky funkcie v aute budu fungovat dalej), v Tesle si toto neviem predstavit.
                  Dufam ze sa tak nestane, ale zatial toto prebehlo u vsetkych vyrobcov elektroniky (Tesla=tablet na kolesach).
                  Zivotnost auta je predsa len niekde inde ako u elektroniky, dufam ze Elon ma toto premyslene. Zatial Tesla aspon poskytuje platenu vymenu MCU HW alebo AP HW, ale to sme "este" len 9 rokov od vyroby prveho modelu S.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  A čo je v Tesle na tom nepredstaviteľné ? Stáva sa že je mimo mobilného signálu a auto funguje ďalej. Samozrejme online služby nejdú (ak nemá nacachovanú napr. pesničku) ale to taktiež Hyundai neukáže online premávku.
                  Skôr je v Tesle hrozba poruchy a návštevy servisu horšia a štatisticky násobky pravdepodobnejšia ako vypnutie cloud. Ale s tým sa človek musel psychicky vyrovnať pred kúpou, že pri prvej poruche to bude slušne napísané "náročné"

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko - trocha som to prehal, ale pokial viem, tak tesla nema offline navigaciu (nemas signal, neda sa pouzivat a doda iba nacashovane data ktore stiahlo pri zadani navigacie online), zaroven sa neda na displayi pustit ina offline navigacia z mobilu. Tak isto odomykanie a zamykanie auta mobilom nefunguje, treba mat kartu (zevraj sa to nejako da obist aj androidom cez NFC). Dalsia otazka je za ako dlho sa zaplnia buffre vsetkych logov ktore sa v Tesle ukladaju a nasledne stahuju na centralny server pokial bude auto dlhsie funfovat offline a ci to neprinesie nejake problemy. Teslu nemam, tak ak sa mylim, tak ma opravte, pisem len to co som cital na rozlicnych forach.
                  Zo servisom mas pravdu, za tu cenu by som minimalne pocas zaruky uvital dovoz a odvoz auta od/k zakaznikovi v cene. Pokial je auto pojazdne, tak je to este v relativne v pohode, s nepojazdnym to uz je celkom slusna pakaren (vzdialenost, rychlost opravy a dostupnost nahradnych dielov)
                  Naposledy upravené SKolja; 03-11-2021, 16:31.

                • Miroslav Rojko
                  Miroslav Rojko komentoval
                  Upraviť komentár
                  výpočet trasy asi nebude fungovať ale teraz nova trojka má plochu bezdrôtového nabíjania priamo pod displejom naklonenú k vodičovi aby bolo vidieť a dal sa normálne ovládať displej mobilu, takže Waze môžem mať tam pustenú

                  odomykanie auta prebieha pomocou bluetooth - keď sa mobil priblíži k autu, pri chytení kľučky sa odomkne, nemá to nič s mobilnými dátami a tiež ide odomknúť priložením karty (namiesto kľúča), ktorú nosím v peňaženke, keby sa mi vybil mobil

                  o zaplnení buffrov som ešte nepočul, tak neviem povedať - skôr mali staršie Tesly s menšou MMC pamäťou problém s logmi - mnoho zápismi poškodená
                  MMC ale Tesla to nakoniec mení aj po záruke (bohužiaľ veľa ľudí si to pekne zaplatilo dokedy ich k tomu dokopal amrický úrad) ale to je záležitosť starých S-iek a možno X ale pri 3-ke som o tom ešte nečítal

                • Wilo
                  Wilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 vsetko co si napisal su veci obsiahnute v poriadne urobenom infotainmente. VW aj Tesla to tam vedia prakticky pridat/upravit/updatnut zo dna na den bez akehokolvek diskomfortu zakaznika. To ci chcu, kedy, ako, je druha vec. Ale je tam nakodovany aspon ten zaklad, na ktorom sa da stavat. Tesla uz ani nema velmi co zlepsovat, len detaily. Rano sa zobudis a mas novy soft. Korejec to tam doda ako? No tak, ze sa musis trtkat do servisu… a tam zistis, ze vlastne si sa tam trepal zbytocne, lebo tie veci sa nikto v H/K neunuva riesit, tak ti zmenia len farbu UI a poprehadzuju tlacitka nech citis tu novotu uz tam dali aspon nejaku novsiu verziu Androidu, alebo to stale fici na tej pravekej, co bola v povodnom Ioniqu? Sam mas Korejca, sam tu na ich pristup uz rok nadavas, a stale si optimista

                  SKolja ak by Tesla vypla svoje serveri, tak pochova e-mobilitu, a to dobre vies tych aut je na svete tolko, ze by to bolo velmi zle PR. Na druhu stranu, Tesla vie fungovat aj offline. Takisto si vies vymenit SIMku za vlastnu, a Tesla komunita je uz tak obrovska, ze keby hrozilo vypnutie vsetkych online sluzieb, garantujem ti, ze do pol roka od oznamenia tejto zvesti by sa objavilo viacero alternativ z ruk majitelov, ktori by to cele nakodili, a mozno este aj lepsie. Zrejme by uz bolo treba nieco prispiet, ale to by asi kazdy bez frflana spravil. Netreba podcenovat vernu komunitu, ukryva vela mozgoveho potencialu. Historia nam ukazuje vela pripadov, ked sa fanusikovia dlhe roky po ukonceni oficialnej podpory zasluzili o udrzanie projektu pri zivote. Stale su to len cisto ITckarske zalezitosti, nie je to podpora vesmirnej stanice alebo jadrovej elektrarne.

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Skúsme sa prosím vrátiť k téme... sme predsa vo VW ID.3. Zas sa to zvrhlo zbytočne na velebenie Tesly...

                  - Offline dáta mapy - vie to VW navigovať, keď nie je mobilné pripojenie? Kia má offline data. Prioritu má samozrejme online. Myslím, že ak to nevie, aký má problém VW/Tesla mať lokálne aspoň Openstreetmap dáta, podľa ktorých sa odnaviguje aspoň základne z "tmy". Tie dáta sú úplne bezplatné a fungujú dobre (ABRP ich napr. používa).

                  Miroslav Rojko Nepoužívam automatický výber siete, tým pádom nehrozí, že by ma preplo na vykrývač mimo EU. Človek sa popáli raz a už si dáva pozor :-)

                • nick81
                  nick81 komentoval
                  Upraviť komentár
                  Wilo Gen5W 10.25" nemá Android :-), ale beží na Linuxe. Na ostatné nereagujem, lebo by sme išli zas do offtopic a flame. Napriek OTA sú tam dlho neriešené niektoré veci. Ale toto nie je téma o Tesle. VW sa pekne rozbehol, dúfam že im to vydrží. Snáď motivujú viac aj Teslu aj Hyundai/Kia.

                • SKolja
                  SKolja komentoval
                  Upraviť komentár
                  Miroslav Rojko sorry za predchadzajuci offtopic, len som chcel povedat ze "connected car" ma aj svoje nevyhody. Palec hore VW za OTA updaty z pridanymi funkciami, a hlavne aby vydrzali minimalne tych 9 rokov ako Tesla doteraz.

                • dango
                  dango komentoval
                  Upraviť komentár
                  nick81 ano, navigacia funguje aj v offline rezime

                • Vilo
                  Vilo komentoval
                  Upraviť komentár
                  Ja to až tak ružovo s tými VW updatmi nevidím.
                  1. Vieceré základné veci, ktoré som mal v roku 2017 v MB B250e, ID.3 nemá a je otázne či a kedy OTA do ID.3 prinesie (napr. stav zamknutia/otvorenia v aplikácii, hodnoty tlaku pneu v aplikácii a aute a pod.)
                  2. Viaceré updaty, ktoré su teraz ohlásené nebudú funkčné na autách, ktoré už máme, pretože im chýba HW.
              Pracuje...
              X