
Hyundai Kona EV
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
"kvapalinu chladiča mi nenaúčtovali ani raz, takže sa to týka len nošovickej Kony,"
Odkud máte tuto informaci. Mám nošovickou a žádná výměna není předepsána. -
1fisker - zákon zachovania hmoty a energie?
Tak taký zákon skutočne nie je. -
Z hľadiska efektívnosti nie je princialny rozdiel či ide o TČ “Voda - Vzduch” alebo Vzduch - Vzduch. Podstatné je použité medium vo vysokotlakom okruhu a technické riešenie kompresora. Dobré systémy majú dnes už pomer medzi odovzdaným tepelným výkonom a prikonom elektrickej energie bežne nad 5. Ale Vzduch- Vzduch potrebuje rozmerný výmenník s ventilátorom ak má byť tepelný výkon dostatočne veľký. To by ale nemal byť podstatný problem ak sa umiestni vymennik na čele vozidla. Kombinacia s chladicim okruhom motora a elektroniky zvýši vykon a môže riešit aj problem s namrazou na vymenninniku pri teplotách okolo 0 deg C kedy sa musí zaradiť defrost cyklus ktorý zniži zásadne tepelný vykon.
Mne sa na dome osvedcil systém vzduch- vzduch. Obyčajnou 2,5 kW klimatizáciou s reverzácoiu chodu (ale kvalitnejšim modelom ktorý ide až do -20 deg C) vykurujem pol domu cca 70 m 2.
Pre tých čo majú dojem, žeTČ popiera zákon zachovania energie len toľko:
TČ odoberá na vstupe teplo z okolia a vydava ho na výstupnej strane. Aby teplo tieklo zo stany nižšej teploty na výstupnú stranu s vyššou teplotou je potrebné dodávat energiu - pohon kompresora prípadne ventilator výmenniku.
TČ sú aj chladničky a klimatizácie, tam sa tečie tepelná energia z vnutornych priestorov s nižšou teplotou na výstupnú stranu s vysšou teplotou. Zákon zachovania energie všade platí. -
Na zakladnu devatrocnu skolu si predpokladam chodil (ZDS), popripade za tie desatrocia aspon raz si si dofukoval koleso na bicykli klasickou pumpou a potom chytil vyustenie pumpy do hadickyak ti to nic nehovori, tak kasli na to, existuju a funguju aj veci za hranou tvojich zavitovych moznosti
-
ZDS? Neviem čo to je, kompresiu som nikdy neštudoval, do školy som chodil pred 60 timi rokmi, takž už si nič nepamätám. -
1fisker nie - kompresia a dekompresia, ci pre teba novy pojem? Fyzika ZDS. -
"Účinnosť znamená, že na 1kWh spotrebovanej energie Ti vyprodukuje 3 alebo 5 kWh tepla" - fúzna reakcia? -
dango Nemyslím, že by malo nejaký vplyv na spotrebu, ak by zatvorili tie 2 ventiy pri baterke a TČ voda - voda, by mal len kratší okruh cez OBC/motor. Jedna sa o ojedinelé prípady, kedy vieš že ideš dlhú trasu medzi nabkami a potrebuješ udržať 25C. Aj tak je vtedy spotreba trochu inde, nejaké kúrenie je nič. V BMS je chybná logika, lebo si prepína PTC/LTR/COOL pri rovnakých teplotách ako v lete, nezohľadnuje vonk.teplotu. Inak v posl. videách mám tie nové scrolovacie grafy, pekne tam vidno ako sa chová kvapalinový okruh https://youtu.be/vjqn0fsG7TU?t=423 -
Miroslav Rojko OKI, ale myslis, ze vsetky moje sledovania spotreby na mojom Leafe su nahoda? Pri ustalenej teplote v kabine sa motam kludne okolo 450-550W co u Kony a Ioniqa bolo velmi podobne, lepsie vsak v mojom kratkom case testu nie. -
Ano, a potom aby nick81 nebol nahnevany, ze na dlhsej trase nedosiahnes plnu nabijaciu rychlost, lebo zohriata baterka ti potom vykuruje kabinu. Tak ako to teraz spravili v TM3 (MY21). Je teda na zvazenie, ze co je lepsie. Tesla si nasledne baterku dohrieva statormi, podobne ako korejci spiralou. Cize v konecnom dosledku aj tak palis elektrinu na pomer s teplom 1:1 -
milan84 - koeficient účinnosti mysleli to asi to čo píšem ja 1:1,5 až 1:3 - pri domoch sa používa priamo ten pomer. Klasické čerpadlá vzduch - voda majú 1:3 - to znamená, že čerpá teplo zo vzduchu a ohrieva vodu do kúrenia. TČ voda - voda, na ktoré potrebuješ pri dome dva vrty a teplo berú z podzemnej vody, majú vyššiu účinnosť až 1:5.
Účinnosť znamená, že na 1kWh spotrebovanej energie Ti vyprodukuje 3 alebo 5 kWh tepla. Takže Opel s 1,5 je skoro ako priamovýhrev špirálou. Ak majú toho istého dodávateľa ako ID.3, tak to veľa vysvetľuje.
Práve tento článok je o tom, že Hyundai a Kia používajú vo svojich vozoch TČ nielen vzduch - voda ako ostatní (proste ostatní len pridali TČ a neprepojili ho s inými komponentami) ale aj voda - voda (získavajú teplo z chladiacej zmesy prechádzajúcej baterkou, motorom, internou nabíjačkou a invertorom) a tým majú aj vyššiu účinnosť a taktiež pri kúrení za jazdy ich neobmedzuje nízka teplota okolitého vzduchu, lebo teplo berú zo zohriatej baterky a motora a teda môžu používať TČ aj pri veľkých mrazoch. -
Tepelne cerpadla pri vhodnych podmienkach funguju efektivne aj ked je pod nulou, hlavne musi byt nizka vlhkost.
Prevadzka TC je komplexny mechanizmus s mnohymi vonkajsimi vplyvmi. V pohybujucom aute je to este podstatne zlozitejsie ako pri stacionarnom TC. TC v aute funguje dobre, ked ma dobre cidla a dobry softver. Zjednodusene mozno povedat, ze softver TC v aute musi spravne vyhodnotit, kedy odmrazovat vonkajsi vyparnik. Musi rozhodnut, ci sa este oplati minut energiu na odmrazovanie vo vidine jej ziskania naspet pri naslednom cykle behu TC, alebo ma uz nechat kurit len odporovo. Ako vidno u id.3, da sa to celkom uspesne pokazit.