Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Nissan Leaf
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
Toto je prilepená téma.
X
X
-
-
offtopic nepodarilo sa ti zistit, preco su pri plnom nabiti a dobalancovani vsetky/takmer vsetky clanky cervene?
A vidis rozdiel vo vyuzitelnej/zostatkovej kapacite SOC v poslednej zalozke leafspy ?
-
no, to presne som nasiel aj ja, asi na tom nieco bude ze 24 kWh baterie degraduju rovnomerne a 30 kWh baterie nerovnomerne / prve clanky pod zanmymi sedackami. Som rozhodnoty to dat buduci rok repasovat, kedze si auto nechame aj ked kupime ine, pojdem asi do Holandska, ak to tam robia
-
repasovat? fakt ti chyba tych terajsich 10 cisiel z SOH ? ja taham este aspon dva roky dalej, potom zvazim podla moznosti, potrieb a financii ci riesim nieco s baterkou. Auto ostane urcite ak nevyhram lotto. Cize to vidim na 40kWh box, ktory bude v lepsom stave ak nepribudne nejaka lokalnejsia firma, ktora to vie zrepasovat lacnejsie. Inak uz teraz sa da zohnat pekny Ioniq za peniaze co ta stal Leaf. Zvaz si rozdiel v cene za predaj Leafu, ci sa ti oplati cesta cez pol EU a platenie repasu.
-
repas by nemal stat viac ako 1000 eur, je to len vymenenie degradovanych clankov, buduci rok to budem mat isto pod 85%, takze sa to uz oplati, a ano chyba mi tych 10%, kedze 30 kWh bateria je dost odolna voci prehriatiu a ma dobru nabijaciu krivku
-
na druhu stranu na Slovensku pribudaju nabijacky aj na derave miesta, takze ani ja s mojou 1/5 kapacity v tahu, nemam problem niekam dôjst.
Uz sme tu rozoberali, ze vymena niektorych clankov len oddiali problem inych o dalsi rok-dva. Ved este mas cas, uvidime ci to bude aktualne alebo budu aj ine moznosti.
-
-
Vramci mojej nezodpovedanej otazky, ake velke su straty pri nabijani mojho auta standard kablom u mna doma som sa podujal na nasledovne:
Auto pri vyse 60 percentach zaparkovane v garazi po kratkej jazde. Teplota clankov +-17st. V garazi kurenim a svietenim som cakal kym klesne v Leaf Spy zostatkova hodnota kWh na 11,1.
Presne vtedy vypnute auto a zapojeny kabel nissan cez hobby merak spotreby energie.
Merak vynulovany, meral som kolko bude ukazovat Spy pri hlaseni meraku, ze pretieklo 1,00 kWh.
Cakal som, ze to bude viac ako hlasi auto.
Vysledok? Appka hlasila pri 1,00 na meraku, ze autu pribudlo 1,1kWh. Inak povedane, podla meraku uz pri 0,9 pribudlo do auta 1,00kWh.
Velakrat som popri tom pustil auta na kontroky, aby sa spojila appka s autom.
Tym padom by som ako laik povedal, ze merak elektriny ma ruzove okuliare a ukazuje nepresne-menej ako sa v skutocnosti minulo.
Co je ale pri appke tiez na zaciatku vynulovana hodnota -103Wh ??? To je ten rozdiel medzi 1 a 2 ukazovatelmi, ale tuto je to v minuse neviem preco. Cize nie spotreba, ale "pribudanie".
Co myslite? Ja som z toho trochu jelen. A aj keby ta desatina nasla vysvetlenie ako je mozne, ze som nedokazal namerat vobec ziadnu stratu? Za to, ze to bol iba 1kWh ?Naposledy upravené milan84; 26-09-2020, 18:34.
Komentár
-
Aku ma ten hobby merak presnost? Ja radsej pouzivam certifikovany elektromer.
Mam tento: https://www.schrack.sk/eshop/ovladac...skemh1001.html
-
to som nikde nevypatral. Ani na nom nie je nic.
Mam tento: https://www.conrad.com/p/basetech-co...ion-gui-125333
-
-
Tak dnesny rekord, studena bateria, 10 C, dazd, protivietor a 130-140 km/h po dialnici, spotreba 300 wh/hm, z PB som vychadzal s 62% a do ZA dosiel s 15%
Inac koho to zaujma, moja kalibracia baterie pomohla, nemam sice vacsiu kapacitu, ale clanky si udrzuju rovnake napatie, ci ma bateria 100% alebo 5 % a ubuduanie SOC je pocas jazdy linerarne a predvidatelne, pred tym som pod 14% mohol auto zastavit a odparkovat a do par minut som mal --- % aj ked auto stalo. Takze to urcite odporucam, aspon raz za rok, ja som to urobil tak ze som nechal auto vo dvore klimovat / kurit az dokym sa AC nevyplo.
- Likes 1
Komentár
-
si si mal odopnut ten karavan za sebou
Nechce sa mi verit, ze by tvoj BP bol tak zblbnuty. Naposledy som takto vybil baterku minuly rok a od tej chvile mi uz SOH neslo nad urcitu hodnotu Netusim, ci to mohlo mat na to vplyv, alebo sa len stretli viacere veci naraz.
Ja mam este cely sept. priemer 11,8 posledne dva dni uz aj s prikurovanim. Su v tom aj nejake male dialnicne useky, kym to bolo mesto, drzal som sa pod 11.
-
tak to mas velmi peknu spotrebu, moja priemerka sa drzi nad 160 wh/km, vacsina mojich jazd je po dialnici a velmi casto rychlonabijam, takze BMS potrebuje kalibraciu castejsie. Tak ci tak som spokojny, bol som teraz na garancnej prehliadke, auto je vo velmi dobrej kondicii (az na hrdzave brzdove kotuce). Prehliadka plus cistenie klimatizacie plus oprava hadicky do ostrekovacov ma stala 120 eur (Nissan Zilina).
Pytal som sa aj na Nissan connect, ale nevedeli mi pomoct s resetom hesla, dokonca sa uz ani neda najst aplikacia v obchode google play.
edit : SOH sa sprava tak isto ako pred tym, QCs mi zvysuju SOH ale po par dnoch statia / nabijania pomaly zas rychlo klesneNaposledy upravené Teq; 28-09-2020, 21:57.
-
stiahli appku z obehu? pred mesiacom som kupoval novy telefon, nainstaloval, heslo si pamatal a fungujem. Ak je to ako pises, tak som to stihol v hodine dvanastej.
Ja dialnicne rychlosti 110+ takmer nemavam. Velmi sporadicky a iba na kratky usek ked uz.
SOH rovnako ako pises, aj ked....viac mam odpozorovane zdvihanie SOH pri kludnejsej a dlhsej jazde. Vtedy nemusim mat ani DC nabijanie, ale dam takto dve aspon 50km trasy a mam par desatin v pluse.
Priemerku si merias cely rok alebo ako casto nulujes? ja vzdy na zaciatku mesiaca, aby som mohol poznacit. Po dvoch rokoch krasne vidim ako s klesajucou teplotou idu hore kWh
-
neviem ci mam stary telefon, ale europsku verziu nissan connect uz nevidim asi cely tento rok. Spotrebu moc neriesim, len teplotu a nabijacii vykon, Jazdis teda velmi kludne, ja bezne idem na VMAX, cize 145 km/h a spotreba je teda oproti tebe ovela ovela vyssia.
-
Teq ja to mam nainstalovane, tak neviem ci preto, ale je to tam...EU verzia dokonca s nejakymi vylepseniami.
Komentár
-
Hľadám OBDII,
Prosím poradiť, ktorý typ mám kúpiť, máte to odskúšané?
Ďakujem
Peter
https://www.sunnysoft.sk/zbozi/167PC...hoC15UQAvD_BwE
https://www.alza.sk/auto/bluetooth-a...2-d6154616.htm
https://www.alza.sk/auto/mobilly-obd...h-d5887801.htm
Komentár
-
Ahoj, skus ten 3. z alzy. Asi bude najviac kompatibilný. Ten prvý je nevhodný, mám podobný nevie poriadne komunikovať s OBD a zapisovať vôbec.
Si z Prievidze?
Komentár
-
Ja mám tento na predaj :https://m.alza.sk/auto/mobilla-obd-ii-bt-d4624328.htm
Ak chceš môžem Ti ho poslať.skúšal som ho v Kone aj Leaf 2 a fungije.
Skúšaný aj v Citroen Picasso Audi A6 a Superb.Všetko funkčné..
-
Ahááá ahoj, tak to ty si mi ho vyfúkol.
Akú spotrebu si mal cestou z Trebišova?
Reálny dojazd?
Ten Žilinský Leaf si bol pozrieť?
Edit: som myslel že si na ňom šiel, ja som plánoval ísť. To by dal na 4 zastávky v ZSE.Naposledy upravené Mico; 24-10-2020, 12:47.
Komentár
-
to sa bavime o tomto?
https://www.autobazar.eu/nissan-leaf...d17215903.html
Nedovolim si to hodnotit z malych fotiek, ale je tam po troch rokoch a 25000km zhasnuty prvy dielik baterie.
Su len dve moznosti: auto potrebuje nahrat novy software v nissane (nissan to nejaku upravil, lebo sa zistilo, ze ten pokles nie je tak dramaticky ako sa prepokladalo) alebo horsia moznost....ine kilometre. Nechcem strasit, snad to je prvy pripad.
Ale mame tu Teq ktory ma auto z 2016 3x tolko km a stale vsetky policka a aj ciselne bateria OK.
Dam sem vecer link na video, ktore prave uploadujem a venujem sa aj tomuto.
Komentár
-
Dajte pozor na svojich postarich leafov, moj dnes mal len 12.1V na malej bateri, tak som ho musel nechat 3h zapnuty vo dvore, teraz mal 12.3
Komentár
-
Leaf spy zahlasil, ze 11,8 ale v momente to vyskocilo. po par km uz bola v poriadku.
jux startovacie kable nosim. Uz som takto pomohol inym EV a aj spalovaku
Myslim si, ze vdaka trvalo pripojenemu OBD, ktore blika a zerie stavu, musi malu bat. moje auto dobijat castejsie a mozno prave to istym sposobom predlzuje jej zivotnost, ze vlastne ju nenecha dlho "volnu" aby sa vybijala. Ale neviem, mozno len moja hlupa dedukcia.
-
Nemyslim. Nezabudni, ze aj olovena bateria ma limitovany pocet cyklov (a ovela mensi ako lithiove). Skor to budu to, ako nizko necha (nenecha lepsie povedane) padnut jej napatie BMS.
a 2. - jej kvalita. Ja som menil v Audi TDI 3.0 (sest valec) bateriu az po 200 000 km a 10 (!) rokoch. Bola to kvalitna Varta.
V kazdom pripade pri vymene 12V baterie nesetrite a kupte si tam AGM bateriu
Tu je celkkom dobry popis.
https://technoluxpro.com/sk/akkumuly...ilnye/agm.html
Ja som kupil Vartu do Fiatky a tam musi vydrzat aspon 10 rokov, dufam.
A este jedna vec - ak mate bateriu klasicku s kyselinou a je tzv. "bezudrzbova" tak vedzte, ze 100% bez udrzbova nie je. Kazda bateria ma odvetravanie a casom klesa hladina elektrolytu. Ja vzdy pred zimou dolievam destilovanu vodu, minimalne do obidvoch krajnych clankov. VZDY je tam pokles. A casom samozrejme ten pokles hladiny sposobi znicenie krajnych clankov a bateria ide "do kytek".
Myslim, ze preto mi ta Varta z Audine vydrzala tak dlho.Naposledy upravené Jiri GrandPa; 24-11-2020, 11:33.
-
milan84 "musi malu bat. moje auto dobijat castejsie"
Treba to rozdelit na dva stavy - vypnute auto a zapnute auto.
Ak si mal ma mysli castejsie dobijanie pri vypnutom aute - tak potom ak mas zapojene stale nejake spotrebice co maju odber a auto dokaze analyzovat pokles napetia na 12V baterii, pricom ju nasledne dobije z hlavnej - potom mas pravdu ze dobija castejsie.
Inak je to pri zapnutom aute - vtedy vyraz "dobijat castejsie" nema vyznam, pretoze menic 400V/12V dobija bateriu pocas celej doby ked je auto zapnute.
Podobne ako na spalovaku ked bezi motor alternator dobija bateriu.
Na spalovaku je to spravidla tak, ze bateria sa nabija postupne, pretoze nabijaci vykon je obmedzeny vykonom alternatora. V case ked je este bateria vybita od startovania a alternator bezi len na volnobezne otacky motora, este dava maly vykon. Na spalovaku pri mensich otackach niekedy nestaci energia produkovana alternatorom - niekedy trosku pohasnu svetla a cast energie ide z baterie. Najokatejsie je to pri start/stop rezime - pri vypnutom motore samozrejme ide vsetka energia len z 12 baterie.
Na EV ma menic vecsi vykon, pricom hned a pocas celej doby zapnutia auta dodava tolko energie, ze zvladne napajat vsetky 12V spotrebice a este aj dobijat bateriu.
Preto v elektromobile sa takmer okamzite po rozbehnuti menica zvysi napetie na svorkach baterie na nominalne vystupne napetie menica co byva medzi 13,9V az 14,4V a to napetie ostava na svorkach baterie az do vypnutia auta. Takze hovorit o "castejsom dobijani" nema vyznam, lebo menic udrzuje pocas zapnuteho auta stale rovnake napetie, teda vlastne dobija bateriu stale ked bezi auto.
Co sa tyka zivotnosti baterie - castejsie, ci hlbsie vybijanie viac amortizuje bateriu ako menej caste a menej hlboke vybijanie.
-
jux v LEAF spy apke vidim ako hovoris, ze bateria ma napatie ked je auto nastartovane na 14.4V, ale nie vzdy, praveze niekedy po minute dvoch (v lete) napatie hned padne na 12.9V, vcera po troch hodinach padlo napatie na 12.9V, v tom pripade uz nie je bateria nabijana, alebo sa mylim?
-
-
Stary Leaf bol ponukany s volitelnym fotovoltaickym panelom pre dobijanie 12V baterie. Tak mozno len tie modely ju dobijaju.
Komentár