Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • cetan
    Junior Member
    • Jun 2020
    • 28
    •      

    Na sk stranke kia je cennik e-nira my 2021

    https://www.kia.com/api/bin/docDownl...2020_16.10.pdf

    Komentár


    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      Cize doplnili pripravu na tazne a opat do farieb pribudla YACHT BLUE, ktoru som mal vybranu a nasledne ju curaci z konfiguratora vyhodili - par mesiacov ma tahali za nos, az som nakoniec objednavku zrusil

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      čo to znamená, že systém tepelného čerpadla má až verzia platinum?

    • cetan
      cetan komentoval
      Upraviť komentár
      Tak to bolo aj pre my2020.. ze ked chces tepelne cerpadlo tak musis vziat platinum.. ked vezmes nizsiu vybavu tak nemas tepelne cerpadlo...

      mne by stacila gold, ale chcel som tepelne cerpadlo

      Inak v nemecku si vies priplatit za tepelne cerpadlo a vo francuzsku tusim ze sa neda nijako ziskat

    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      tie konfigurácie verzií sa mne osobne nepáčia, už vo verzii silver sú veci, ktoré nepotrebujem, naopak potreboval by som niektoré veci z gold a platinum

    • dango
      dango komentoval
      Upraviť komentár
      To je tak robene naschval, aby si vzal plnu. Logicky
  • mozeg
    Member
    • Dec 2015
    • 439
    •   

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	20201018_162448.jpg Videní:	0 Veľkosť:164,5 KB ID:	62839 Predne vzpery nainstalovane. Bohuzial servisna zasuvku musela ist dole z drziaku a je pripevnena na tom istom mieste s-paskami o 1cm nizsie. Teraz je to opat o cosi lepsie a jednoduchsie sa dostat do frunku.

    Komentár

    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Škoda, že nemá Niro prediktívny ako ID3 To by bol už iný luxus.

      Komentár


      • jeeff
        jeeff komentoval
        Upraviť komentár
        Vie to aj z cesty odbocit/riesit krizovatky, alebo sa to len drzi v pruhu?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jeeff Krizovatky, odbocky nevie, ale to mi velmi netreba,, lebo tych je iba par ks za trasu. Tie si dam radsej bezpecne sam a zvysok ma takto spolahlivo zastupi na 95-98% trasy. Pride mi to ako taky zlaty stred, aby sofer nezabudol riadit uplne :-D
        Teda pokial nechce mat clovek ovesane auto 100 radarmi/lidarmi/kamerami a zravym superpocitacom s umelou inteligenciou.
    • jurajsun
      Member
      • Jun 2020
      • 113

      Ahojte, nakoľko som v stredu riešil problém s infotaimentom na verzii Kia eNiro Silver edition, ktorý neobsahuje mapove podklady chcem sa spýtať či niekto nemá rovnakú výbavu. Ide o problém samovoľneho reštartovania infotaimentu po pripojení Android smartfonu, čiže android auto. Skúšal som viacero výrobcov telefónov, ale problém sa opakuje náhodne a nevyspitatelne a to tak že , po pripojení smartfonu nabehne android auto, ale cca. sa po 3- 4 minutách zruší pripojenie, reštartne sa infotaimanet a znova nabehne čítanie USB s tým že sa znova spustí android auto. Po 20 minútach nakoniec zamrzne samotný fon a musíte ho reštartovať (rovnaké správanie aj s iným výrobcom len s iným časovým intervalom reštartov a zamrznutia) Tieto nahodné reštarty sa dejú opakovane , ale v rôznych časových intervaloch. Skúšal som resetnuté čisté mobilné telefóny a to Samsung S20, One plus 8 Pro, Samsung A30, Xiami redmi 9, Xiaomi Note 5 - Android verzia 9, ostatne mali fresh inštaláciu Android 10. Mám 5 rôznych certifikovaných káblov od googlu na android auto, u niektorých sa tento jav dokonca začal prejavovať okamžite.V servise som nepochodil, nakolko Kia informovala servis že update dosatnú iba verzie s mapovými podkladmi čiže 10" verzie. Takže môj problém s reštartom infotaimentu je doteraz neporiešený. Predtým som využíval android auto , v predchadzajucom Hyundai Kona , kde tento problém som nemal a nemám (jazdí na nom polovička) , všetko ide O.K. Pri kúpe som preto bral verziu Silver nakoľko update sw Waze, Sygic, Google mapy su skoro na mesačnej báze, takže som mal pocit že integrované mapy po predchadzujúcich skúsenostiach nepotrebujem. Bohužial na moje prekvapenie som nečakal takýto postoj Kii k sw bugu. Teraz používam iPhone ten sa občas reštartne po pripojení na kábel, stabilne ide iba cez redukciu CPlay2air, sice nabeh trvá o 30 s dlhšie ale komunikácia drží. Viete mi niekto ak máte Kiu vo výbave Silver napísať či máte rovnaký problém? Ak máte ten istý voz akú verziu sw máte v infotaimante. Dakujem.
      Naposledy upravené jurajsun; 23-10-2020, 20:04.

      Komentár


      • mozeg
        mozeg komentoval
        Upraviť komentár
        No Android auto pada aj mne. A rovnako padal aj na BEV verzii.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Problem je ze Kia to ma .... Akoze ma islo rozhodit kupis drahe auto a potom povedia že podpora sw nijaka. Len pre model s mapou. Nič nepoviem keby to nemalo chybu a som ticho, ale proste tam maju chybu a nefunguje to tak ako ma.Pritom mozno staci vymenit ovladace pre ten ich linux co bezi na konzole, proste uplne jednoduchy sw zasah.V podstate ten 8 palcak je tam skor na chytanie prachu ako na informovanie pokial nemas iPhone, vtedy to ako tak bezi.
        Naposledy upravené jurajsun; 23-10-2020, 20:36.

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        chlapi AA mi padal v Sharane a v KIA SOUL EV nie. A bolo to kablom, je tam treba velky prenos. Prehodil som kable a fungovalo to opacne
        takze tento: https://www.alza.cz/alzapower-huawei...k-d5663796.htm
        mne ide, ak najdete este s vacsim prenosom pojde Vam to este lepsie. Potrebujete proste cernocha medzi kablami... na sirke zalezi

        narovinu, ano spadne to obcas, ale velmi velmi zriedka, skor pri nejakej nerovnosti na ceste,

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        hudino Hmm to až tak? Ale je divné, že 10.25" je ok a nepadá ide nonstop (obyč. kábel od xperie, proclip active, ..). . Nezaznamenal som žiadny výpadok ani na tej 50hod. nonstop jazde.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Tak potom máš zazračný kábel, mám tieto kupené:

        https://www.amazon.co.uk/dp/B088NRLM...dUnU77933YYwYg

        https://www.amazon.co.uk/AUKEY-Type-...=androcentr-21

        https://www.alza.sk/oneplus-warp-typ...m-d5800847.htm

        plus nejaka china a par kablov origoš Samsung, a proste viacemej ten istý výsledok

      • hudino
        hudino komentoval
        Upraviť komentár
        tak potom neviem, mne vsak zafungovala vymena kablov, ale samozrejme snazim sa mat aj AA v najnovsej verzii vzdy a update telefonu.. proste problemy presli. Ale jurajsun tie kable z amazonu by mali byt uplne v pohode... je to skoda ze to nejde, ja v meste vyuzivam Waze nonstop a na tom velkom displeji je to super.

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Tak zatiaľ to suplujem iPhonom, iné riešenie momentálne nemám, v servise s tým nevedia pohnúť, nový soft mi proste nenaprogramujú, Kia sa tvári že sa nič nedeje..., update nebude možno vôbec, na zahraničných fórach som toho veľa nenašiel, skôr podobné problémy značka auta vs. niektoré značky android fonov nekompatibilita.V budúcnosti už auto bez máp nekúpim.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun Inak nemas v tych miestach aktivny drziak (zvlast teraz ked su tie magneticke s QI) na tel. ze mat waze bez AA na tel. a vykaslat sa na cely infotainment. Proste nepotrebujes to. Ja napr. AA velmi nepouzivam. Aj tak to nic okrem map a hudby nevie. A hudba sa prehra aj cez BT.. a ovladat sa da hlasovo cez google assistent. A ci waze bezi cez AA, alebo priamo na displeji tel. je to jedno. Das si na drziak NFC tag, ze sa ti pusti rovno Waze..

      • jurajsun
        jurajsun komentoval
        Upraviť komentár
        Skor tu ide o princip, ked som si nieco kupil, je to tam , zaplatil som za to nemale peniaze tak nech to aj funguje. To je ako s mobilom, mozes volat ale, nahodne ti padne hovor, niekedy 3x po sebe , niekdy volas 10 minut, potom ti po pol hodke zamrzne celkom fon. Budes spokojny s týmto pekným drahým fonom , ale proste občas nejde? Výrobca sa bude tváriť že si si mal kúpiť vyššiu verziu s krajším pásikom a par blbovinkami navyše, o lite verziu nemá záujem ju vôbec riešiť, nemyslím že to je správny prozakaznícky prístup, keď budem meniť auto velmi sa zamyslím či im na druhý krát nechám peniaze, dôležité su pre mna aj detaily a komfort, a aj skúsenosti pri riešení problémov. Čo keď budem mať problém s chodom celého auta? To mi povie Kia že som si mal kúpiť vyššiu výbavu lebo sa auto občas samé vypne? Sa hrozím toho že príde aj na horšie veci... To keď ma potom takto odpinkajú tak ďakujem...
        Naposledy upravené jurajsun; 23-10-2020, 21:51.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jurajsun To ano ..

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        No mne začalo AA tiež padať zhruba po poslednej aktualizácí infotainmentu.Myslel som že mám zalomený kábel z aliexpresu. Chcem vyskúšat iný,ale toto je pre mňa nové info,možno v kábli problém nebude...
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Battle eNiro vs eTron ..

      15:00 minúta ako sa vysporiadať s coldgate.. Podobne ohrievam na R1 Nitra - Beladice ..
      Akurát nemám L3 - rekuperáciu ale iba L1, vtedy brzdy nesvietia... a toto "jojo" si rozložím na 20-30km.

      Neviedli si zle.. 11:50 je cca čas pre fosil.. A mali 13:20 hod.

      Naposledy upravené nick81; 02-11-2020, 11:14.

      Komentár


      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        nevies ako dlho robil jojo Bjorn na zvysenie 6 stupnov?

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        cetan Zial neviem. Treba sa ho asi spytat v komentaroch. Pri nabijani na DC 40-50kW trva ohriatie bateky o 6 stupnov cca 20 minut. Ale ak idem z PK na Beladice (90km). Mam napr. na Baterke 9C, tak po Nitru len zivsou jazdou zohrejem cca na 15, a potom do Beladic na 25C.
        Medzi 0 - 25C je auto v LTR mode, tj. baterka kvapalina baterky prechadza cez On board charger + motor + medzi tym je silova elektronika. Tak nekuri iba velky prud, ale aj chladivo cez LTR okruh. Preto dost pomaha robit aj kick-downy ako robil on.

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        pozrel som to miesto v zazname livestreamu ... bolo to 18 minut a 20km co robil jojo .. vysledok +6 stupnov

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Dost hmm. Ja som na Beladiciach. Isiel som o 13-14 stupnov hore. Z PK som mal 10C na baterke, vonku 14C. Asi si drzala este z rana. Cez Sladkovicovo po starej na sered. Na okreske sa da dynamickou jazdou dostat cca na 15C. A potom pozvolna na useku 20-30 km kick downy, ale rekuperaciu som dal na L0 a nechal ho samo padnut napr na 115 ... potom na kickdownom na 135, ale dlho to trvalo a vela toho bolo. Prisiel som tak ze jeden modul mal 25 a klasika MO2 iba 23. A tu trvalo od 16-28% SOC (cca 10 min) kym sa zohrial ten MO2 na 25C. Masovka 3EV tu nabijame a 4 stojan podla ZSE out
    • nick81
      Senior Member
      • Nov 2019
      • 534

      Dnes ráno vymlátená 12V baterka.. Auto sa ešte otvorilo a potom úplne zdochlo. Jediné čo som spravil, že som dashboard prehodil na druhé USB, to kde je android auto .. Zjavne to USB je pod šťavou ešte o kúsok dlhšie po vypnutí auta. Vysvetlujem si to tak, že dashboard išiel stále a tým že OBD2 bežalo neuspalo sa IGPM(SJB), resp. aj niečo iné.

      Postrehy. Otvorené dvere sa dajú zatvoriť tými páčkámi na dverách (centrál ich neotvára ako obvykle) a zabuchnúť dvere. Otvoriť dvere cez šoféra manuálnou časťou kľúča.
      Blbé je, že kufor je úplne odstavený, treba ísť do neho cez zadné sedadlá. Kľúče na odmont. baterky, nab.káble je teda lepšie držať vpredu vo frunk boxe.
      Premýšľam, že tam prihodím aj nabíjačku aku, veď nech si ju auto vozí aj keď budem na cestách.


      Doma mala baterka bez záťaže 11.19V. Nevedel som nájsť nabku AKU, tak ma nakoniec štartoval dinosaurus. Pripojenie baterky - opäť nejaký základ nabehlo, central išiel, ale pri pokuse o engine ON to zas na totálku zdochlo. Po nahodení cez káble sa to už rozbehlo. AUX bat.saver (DC-DC) som mal aj predtým zapnutý, nezabránilo to vybitu.

      Komentár


      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        aby to AUX bat.saver (DC-DC) nebola opacna funkcia... chranit velku bateriu... radsej obetovat 12V bateriu ako 400V uplne vymlatit.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        jux. Napr. Kona má na prednej maske LED svetlo, že beží .. V návode je to popísané, ak je to zapnuté, automaticky sa dobíja 12V aj pri odstavenom aute. Ale skôr mi to príde, že musia byť podmienky splnené. Tj. auto je komplet v suspend móde. A toto je nejaký neošetrený medzistav kedy auto nie je suspend ani trakcia pripojená, viď. ako Roman-ba prípad s nedovretým kufrom na Kone.
        Naposledy upravené nick81; 03-11-2020, 10:53.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Ja som tento vikend riesil opacnu situaciu, vyslahana bateria na spalovaku znamej. Neodvazil som sa nahadzovat ho kablami z mojho auta, nebol som si isty ci by to Ioniq s tou malou baterkou potiahol, ale nastastie sa v garazi nasiel sused s SUV, ktory jej to nahodil. Skusal to uz niekto?

      • 1fisker
        1fisker komentoval
        Upraviť komentár
        Ako bolo už spomínané v inej téme, ak je 12V vybitá, dá sa elektromobil nabiť z hocakej baterky štartovacími káblami, ani k tomu netreba iné auto. Je to úplne jednoduché, žiadna veda. Potom stačí nechať auto zapnuté 20-30 min a veľká baterka dobije malú. V prípade fakt že nutnosti treba malú baterku dobiť klasickou nabíjačkou. Kolegovia, idete na moc vedecky, pritom stačí sedliacky rozum.

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Na nemeckom fore sa opakovane objavuje takyto problem .. a aj ID.3 ma podobny problem .. a nieje to vzdy tym, ze mas zapojene nejake veci pri vypnutom aute (fantom drain)
        Podla viacerych vyjadreni je to velmi nekvalitnou 12V baterkou kvoli setreniu ... staci ze sa ochladi a baterka zdochne

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        ako píše cetan , vraciame sa o 30+ rokov späť, čias absolútneho nedostatku čohokoľvek, olovenných autobatérií zvlášť - kto mal garáž a elektrickú zásuvku mal "udržiavač" :-(
        problém môže nastať, ak pri vypnutom aute je vypnutá aj "12V" zásuvka.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        cetan Toto nie je phantom drain. OBD2 + dashboard nie je standardna sucast auta. Inak s drain neevidujem absolutne ziadny problem. Vecer som isiel 250 km, baterka bola ok. Cize to bolo tym ze OBD2 zablokovalo prechod auta do sleepu. Len som chcel dat vediet, ze pozor na to druhe USB ktore, je pod napatim dlhsie a moze tu nastat tento problem. 1fisker Viem ze z hocijakej 12V napr. z UPSky, jux tusim to tu uz viac krat pisal. Len moja smola, ze som doma ziadnu taku bat nemal. Ziadna tragedia sa nekona, par km do prace. Musi sa dobit sama na pozadi, nemam na to cas

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Problem su nekvalitne baterie.. ked sa tam da "normalna" tak taketo neprijemnosti sa zredukuju

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Marcel Pavlík Auto ma battery saver. 12V neriešim, auto si ju vie dobiť samo. Toto bol len špeciálny prípad, na ktorý som chcel upozorniť, ale nečakám že by veľa ľudí malo nonstop pustený ODB2.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        cetan UVO inak zobrazuje či je baterka 12V ok.. Ak bude zničená možno pošle notifikáciu. Pridali to tam nedávno.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Aj ja si myslim, ze to nie je nekvalitou baterie.
        Ako pise nick81 je to zrejme jeho "jemne nestandardne" pouzivanie druheho USB portu... No myslim, ze spravne by bolo, aby pri uplne kazdom poklese napetia 12V baterie riadiaca jednotka auta spustila menic 400/12V a dobila 12V bateriu. Mohla by pritom vysvietit nejake varovanie, no nemala by dopustit vybitie 12V a znefunkcnit tak auto.

      • Marcel Pavlík
        Marcel Pavlík komentoval
        Upraviť komentár
        dávnejšie niekto písal, ako "vyviedol 12V z OBD" a ako ho v (tesla) servise (zabudol odobrať) nemali radi.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Marcel Pavlík Mám v aute celú inštaláciu comma2, časť dávam preč, ale časť nechávam. Vedia o dashboarde, obd2. Ak moje zasahy spôsobia nejaký problém za to si zodpovedám v záruke ja. Ale zatiaľ nič nenamietali. Dashboard každú sekundu cez od osloví viacero jednotiek (BMS/TPMS/cluste/VMCU) .. ide mi nonstop od apríla. A auto ide pekne, žiadne problémy. Aspoň sa to poriadne otestuje.

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Chlapi. Ja nemam do dnes realnu skusenost, len pisem co som cital inde, kde su tiez fandovia a majitelia na fore.. takze nevravim ze nemate pravdu..

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        cetan Všetci sa učíme na týchto zázrakoch. Uvídime koľko rokov reálne vydržia na Nirovi baterky. Tu som vedel, že som na vine ja. Máme tu stále 10 celzia, bolo by to dosť podozrivé. Skúsim nájsť nejakú malú 12V baterku a tu v aute vybiť ešte raz, aby sme vedeli s akou vieme Nira v núdzi oživiť.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Na i-MiEV-e mam povodnu, teda 7-rocnu 12V bateriu. Este dolievaciu, no netrati sa z nej za 2 roky co ho mam takmer nic. Asi si dam tu robotu a pocas dlhych zimnych veceroch zmeram jej realnu kapacitu - povedzme vybijanim 1C.

      • dango
        dango komentoval
        Upraviť komentár
        Popripade si kup tu malu 12V powerbanku. Uz som videl par ludi to mat v zalohe, dokazalo to roztocit benzinovy 3liter (sice v lete, ale funguje to)

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        Tak ja som na Kone riešil batériu pred 3-mi týždňami. Prišiel som ráno k autu (18 stupňov v garáži) a nič.. Batéria mala 6,1V. Tak som ˇštartkáblami auto "oživil". Stačilo pripojiť malú batériu z motocykla aby sa oživila elektronika a relé ktoré pripája trakčnú batériu. Tak som to nechal pripojené cca 30 sekúnd a to stačilo na to, aby sa to už celé udržalo a mohol som vyraziť na cesty. Batéria sa samozrejme jazdou dobila a tak nebol problém. Lenže toto sa mi začalo diať čím ďalej tým častejšie, až som si povedal že idem objednať novú batériu. No a na hanbu sveta som pred predajňou po troch minútach ostal nepojazdný.. Našťastie som už mal u seba štartkáble, ktoré mimochodom vozím pod kapotou ako "povinnú výbavu". Osobne si myslím že bude niečo na tom, že origo batéríe sú šmejdy, lebo po dvoch rokoch v nej odišli tri články do skratu. ďalej som bol prekvapený z toho že origo batéria mala kapacitu len 44 Ah, to mali kedysi 105-ky škodovky, ktoré od výroby nemali žiadnu výbavu. Tak som teraz dal BOSCH batériu 54 Ah mám tak v podstate o cca 20% väčšiu kapacitu. Tiež ma zarazilo, že keď som meral dobíjacie napätie pri naštartovanom aute, bolo tam len 13,2 V. Až po vypnutí zapaľovania stúplo napätie na 13,8 V. Kladiem si preto otázku, či vďaka nízkemu napätiu tá batéria neodišla, aj keď tých 13,2 V tam bolo vždy aj keď som v aute pozapínal všetky možné spotrebiče. Inak pri otvorenom kufri alebo dverách je spotreba auta cez 6A. Otvorená kapota má "spotrebu" 5A.
        Čas ukáže, či to bolo vadnou alebo nekvalitnou batériou alebo odíde po dvoch-troch rokoch aj kvalitná, značková. Niekde som už narazil na článok, kde sa písalo o tom, že 12V batérie v elektromobiloch dlho nevydržia..Tak uvidíme.

      • jux
        jux komentoval
        Upraviť komentár
        Ak ti dobija len 13,2V, tak je chyba v menici, alebo je bateria uplne znicena a menic nedokaze dvihnut jej napetie. Klasicke olovenne baterie sa dobijaju na 14,2V, AGM este viac. Moja TMX udrzuje 13,9V, na i-MiEV-och menic udrzuje 14,2V.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Btw po práci auto úplne dead .. Ani dvere som neotvoril tlačidlom. Dashboard som mal cez den v office, takže ten to nebol. Ráno som nechal zapnuté svetlá, že však sa vypínajú. Teraz neviem čo to zahaluzilo, či obd, alebo comma2. Dosť inak smutný stav. Auto čumákom o plot, elektronická parkovačka zakusnutá, vedľa mňa autá. Káble na šéfov superb nedosiahli, musel ísť domov ešte po svoje, zabitá ďalšia polhodina.. Rovno som objednal z Alzy Lifepo4 starter, nechcem sa s tým babrať a zažívať tieto situácie. Ak nemáte štartér/zál.baterku, myslite na to a dlhšie káble pre takúto situáciu.

      • Roman-ba
        Roman-ba komentoval
        Upraviť komentár
        nick81 Asi si ďalší v poradí na výmenu nekvalitných kórejských autobatérií. Večer som bol v Hyundai servise a tam mi povedali že za posledné obdobie museli meniť niekoĺko batérií ktoré mali 1-2 roky. Ja vozím pod kapotou štart káble, odkedy som v meste nevedel naštartovať. Nemeral si náhodou napätie pri vybití? Ja som mal 6V takže tri články boli vybavené. No a samozrejme 44Ah batéria v dnešnom aute je na smiech, to mali 105-ky škodovky väčšiu kapacitu. Tak som dal 54Ah. Rozmerovo rovnaká a kapacitou neporovnateľne väčšia.

      • nick81
        nick81 komentoval
        Upraviť komentár
        Roman-ba Nemal som merák pri sebe, tak neviem :/. Inak mám od včera nonstop pustený utility mode, nech sa dobije. Ale divné, že dashboard hlási stále aj dnes 255% (rovnako ako po vybití). Je možné že je K.O.

      • cetan
        cetan komentoval
        Upraviť komentár
        Je mozne ze ten update co spominam nizsie nebude o vysokonapatovej baterii ale o tej 12V. Mozno je tam problem v logike a parametroch udrziavania tych 12V baterii a to chcu fixnut. (https://teslaclub.sk/node/13193?p=64053#post64053)
    • jux
      jux
      Senior Member
      • Apr 2015
      • 1378
      •      

      Pôvodne zverejnené od Roman-ba Pozrieť príspevky
      Niekde som už narazil na článok, kde sa písalo o tom, že 12V batérie v elektromobiloch dlho nevydržia..
      Na tesle mam povodnu vyse 4-rocnu 12V bateriu, na jednom i-Mieve 7-rocnu, na druhom 6-rocnu. Nevidim ziaden technicky dovod, preco by mala 12V bateria na EV vydrzat menej ako v spalovaku. Problem moze nastat len vtedy ak elektronika auta nesleduje uroven 12V a bateriu pri poklese nedobije. Lenze to nie je problem baterie, ale elektroniky auta - teda hlavne softveru.

      Komentár

      • cetan
        Junior Member
        • Jun 2020
        • 28
        •      

        A uz je doma aj moje niro.. vidime sa niekde na nabijackach
        Pripojené súbory

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Gratulujem. Nech dobre slúži. Prvá MY21 v skupine? Infotainment máš upgradnutý? Lebo vyšiel v čase, keď už si mal auto asi na lodi.

        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Dik
          Ano my2021 neviem ci prva
          Infotainment som musel poziadat aby upgradli.. neverili ze je nieco nove, ale presvedcil som ich a za hodinu a pol to zmakli

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Toto je smutne.. Ze zakaznik sa ma odkial dozvediet o novej verzii .. Ked nikde nie je info a oni o tom ani len netusia

        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          Na to mame skvele fora

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Gratulujem vela štastných km, snad sa uvidimíe niekedy v KE
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Niro EV MY20 na Geilo teste (16.1kWh/100). Relatívne krátke video a dosť tam upozorňuje na coldgate (Kia could fix it...). Snáď sa už konečne aspoň jemu podarí spraviť cez ľudí na Kiu tlak, aby to fixli.

        Naposledy upravené nick81; 04-11-2020, 10:25.

        Komentár

        • Sly
          Sly
          Junior Member
          • May 2020
          • 20
          •   

          Dnes poobede som stretol na Horehroní krásne biele e-niro na zelených NZ značkách (niečo medzi perleťovou a metalízou, možno sa trochu s odtieňom mýlim, míňali sme sa v asi v 100km/h) . Spoznávate sa niekto? 😉

          Komentár

          • nick81
            Senior Member
            • Nov 2019
            • 534

            Nejaké doplňujúce info ku coldgatu. S brachom sme boli teraz 5x UFC pri vonk. teplote 3-4C. PK baterka okolo 11C, vonkajšia 9C, na Beladice sme prišli s 24C (cez kickdowny). Pri nabíjaní sa zohriala. Potom sme sa ju snažili udržať do LC na ZSE hypercharger. Po ceste sa ochladilo vonku na 3-4C. Nasledovala Budča, potom zas Beladice a nakoniec Senec. Pri 3-4C ak bola rýchlost 130 tacho / 123 gps tak baterka predým zohriatá napr. na 29-33C, postupne stále padala. Teplota 25C+ sa držala len keď rýchlosť bola 140tacho / 133 gps. Keď sme zišli pri Seredi po starej na SC, cca každých 10km pri 95 tacho / 90 gps padla teplota o 1C. Takto sme sa dostali z 27C do colgate na 24C, vonkajšia stále 3C. Takže na udržanie 25C treba pekne valiť. :-)
            Aj coldgate o 1 stupeň je celkom masaker, Zohriať pri nabíjaní z 24 na 25C trvá aj 5 minút. Inak slabé miesto je modul 2.. to je asi ten vpredu v strede, kde vedú káble, chl.kvapalina z auta.. Ten vždy trpí najviac.
            Naposledy upravené nick81; 07-11-2020, 01:41.

            Komentár


            • cetan
              cetan komentoval
              Upraviť komentár
              Nakoniec mozno prides na to ako ho na zimu zaizolovat aby sa to zlepsilo. Nieco na sposob zakrytia masky na spalovakoch.. napriklad kartonom

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              nick81, ono si treba aj uvedomit ake su moznosti ohrevu. Ohriat treba velku masu a 2kW dohrev (chladiacej kvapaliny) s tym moc nespravi. Pocas jazdy sa este aj ochladzuje bateria z vonku. Takze ohriatie takej velkej masy bude trvat pridlho. V Garazi 3hod., za jazdy povedzme s pomocou vlastneho zahrievania 1-2hodiny. Preto ak nieco budu tiesit tak hardverovo s pridanym dohrievacom 4kW+ na priamo odporovymi kablami v batterypacku. Si fakt zober kolko to trva kickdownami a to sa do baterky a z baterky tlacia/tahaju desiatky kWh. Co zmoze 2kW ohrev oproti tomu.

              Napr. BMW i3 60Ah baterku auto predhrievalo 2-3 hodiny na 10°C, i3 ma 1kW vyhrevne kable v baterke. Na ceste udrziavala resp. Sa auto snazilo baterku udrziavat na 25°C, v Zime dojazd aj napriek TC klesol dramaticky.

              Hlavne museli zabezpecit aby sa bateria nepriehrievala, to bolo najdolezitejsie, a to dokazali. Coldgate sa da riesit, proste budeme pred nabijackami valit 130-140km/h zopar km predtym a bude.

              Zaroven je rovnaky okruh pre chladenie aj kurenie. Predstav si ze zohrejes chladiacu kvapalinu prilis a namiesto ohrevu potrebujes rychlo chladit, pri vykone kompresora a chladiva skoro nemozne a energeticky narocne. Teplejsie medium vzdy odovzdava teplo studensiemu a teda ak ti tam prudi chladiaca kvapalina tak v zavere este odobera teplo clankom a bude trvat sakra dlho 2kW odporovym kablom(ktore zohrievaju kvapalinu chladiaceho okruhu) zohriat chladiacu kvapalinu na 25°C. Vyzera to tak ze je lepsie ak ma battery pack vlastny okruh chladenia a kurenie odporovymi kablami, ma to Tesla aj BMW i3. KIA/Hyundai sa vydali inym smerom. Uvidime co bude neskor.

              Za mna inak povedane je uplne jedno ci tie 2kW v NIRE zapnes alebo nie. Trvat to bude pridlho a este je riziko ze ak bude potrebovat chladit tak to nestihnes.

              Vsetko vyssie uvedene sa da samozrejme aj riadne vypocitat, no myslim ze vysledok bude viac menej rovnaky.
              Naposledy upravené mozeg; 07-11-2020, 09:51.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Len som chcel zdielať postrehy. Že, ak sa ide 130gps udrží si 25C, ak sa predtým napr. nabíjalo a vonku je 0-5C. mozeg Ten ohrev je celkom učinný. Vidím to na grafoch, keď sa spustí, ok 5-6C trvá cca 20 min. Ale zas na dlhej trase je čas a 2kW za hod. sú nič v porovnaní s kickdown-ami, kde zahučí zbytočne aj 10kWh za 30 min. Aspoň na priblíženie ku 20-25 alebo udržanie 25 by nemuselo byť na zahodenie.

            • mozeg
              mozeg komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 tvoje postrehy su skvele a pomahaju pochopit ako na to, teda co s coldgatom. Len by som bol opatrny s pripadnym prestavenim 2kW dohrevu.

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              mozeg Nie je zatial ziadna moznost ako PTC aktivovat rucne, v tomto smere som dost opatrny nechcem znicit auto. Zatial len zistujem co zabera na trasach, ake rychlosti, styl jazdy, treba robit na dosiahnutie a udrzanie 15C a 25C.

            • Roman-ba
              Roman-ba komentoval
              Upraviť komentár
              Myslíš si, že má význam cez Kickdowny batériu pred príjazdom na nabíjačku zohrievať? Veď tú energiu čo na to spotrebuješ, musíš potom nabíjaním doplniť a o to dlhšie stáť na nabíjačke. Nestráca sa tak zmysel zohrievania batérie len aby si dosiahol vyššiu rýchlosť nabíjania?

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Roman-ba Ak je auto teplotne cez 2 coldgaty (bat ma 8C ku 25C .. su az 2 - 15C a 25C), tak to zmysel ma. 6kWh = strata 6 min, ale celkova na nabijani (5-75%) je +30-40 min. Vcera sme napr. kickdowny robili len ku prvej a potom sme ho uz drzali na 25C bez kickdownov. Ma to tiez zmysel pri dialkovej trase po dialnici, ked sa nabija na viac UFC po sebe. Ale je to samozrejme na zvazeni. Ja osobne radsej pojdem 130+ ako niekde namiesto 45min trcat 1:15-1:30 hod. (5-75%)

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              Zostrihal som ešte dáta s nab.grafmi.
              https://www.youtube.com/watch?v=7SSTWaTNYPg
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	image_6473.jpg Videní:	2 Veľkosť:93,7 KB ID:	63691

            Tak aj KIA/HYUNDAI uz ma vlastnu EV platformu.

            zdroj: https://thekoreancarblog.com/2020/11...tform-details/

            Komentár


            • cetan
              cetan komentoval
              Upraviť komentár
              "In the case of the Hyundai Ioniq 5, which will be released next year with up to 72㎾h large-capacity battery. The body length (4635 mm) and body width (1890 mm) are similar to the mid-size SUV Santa Fe, but the interior space will be comparable to the Palisade."

              vyzera to velmi slubne ...

            • dango
              dango komentoval
              Upraviť komentár
              Tym razvorom a velkostou baterky je to "totozne" s Nirom

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              dango Creva na stlpikoch .. Ale nevadi, radsej takto a mat lepsiu spotrebu. Hmm konecne bude velky frunk :-)

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              Motor vpredu. Preco? :-(

            • nick81
              nick81 komentoval
              Upraviť komentár
              SKolja AWD
              https://thekoreancarblog.com/wp-cont...rm-2.jpeg.webp

            • cetan
              cetan komentoval
              Upraviť komentár
              https://thekoreancarblog.com/wp-cont...latform-2.jpeg

            • SKolja
              SKolja komentoval
              Upraviť komentár
              nick81 tak to som si oddychol, z tej prvej fotky nebolo ten zadny motor vidno... :-)
              Naposledy upravené SKolja; 09-11-2020, 13:36.

            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              dango eNiro je o 27 cm kratšie (4375 vs 4635) a navyše má spaľovaciu platformu - veľké previsy karosérie za kolesami, takže určite to nie je porovnateľné s eNirom

              nick81 - Tesla hovorí ako ide v Berlíne vkladať komponenty do karosérie a hľa - Hyundai to už ukázuje a testuje v ioniqu 5

            • Wilo
              Wilo komentoval
              Upraviť komentár
              Sem s tym, uz aby to bolo. Vyzera to velmi dobre, hlavne konecne podpora AWD tak sa dockame aj nejakych vykonov konecne 2021 vyzera, ze bude velmi zaujimavy rok na EV novinky.
          • mozeg
            Member
            • Dec 2015
            • 439
            •   

            Postavia na tom skoro celu EV flotilu. Podla kolies to vyzera na Sorento/SantaFe.

            Komentár

            • nick81
              Senior Member
              • Nov 2019
              • 534

              Trochu vylepšujem dashboard. Neviete aký zmysel by mohol mať údaj izolačný odpor (kOhm)? Či sa to vie zísť, alebo je to zbytočnosť?

              Do speed obr som pridal max.available regen a power - malo by ukázať koľko auto vie max. rekuperovať pri danej teplote.
              A do grafu, som pridal údaje ventilátora, mal doteraz iba ioniq. Aj keď hm vodné chladenie? Ale možno to zobrazí údaje z čerpadla v okruhu.
              + Čas nabíjania, keď zrýchlujem videa, vôbec nebolo vidno koľko sa nabíjalo. A už sa kreslí do grafu aj heater, bude pekne vidno keď sa zapne.

              Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	ir.jpg
Videní:	621
Veľkosť:114,0 KB
ID:	63739

              Komentár


              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Izolacny odpor je parameter, ktorym auto sleduje pripadnu poruchu izolacie medzi VN bateriou a karoseriou. Aby mohlo odpojit bateriu v pripade nejakeho porusenia izolacie, zaplavenim auta apod aby auto nezabilo posadku. Podla mna to nemusis zobrazovat, lebo ked to spadne pod urcitu uroven tak auto zacne kricat aj tak.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Jiri GrandPa Ďakujem, dám tam teda niečo užitočnejšie.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                No ak sa izolacny odpor meni - zhorsuje (t.j zmensuje) informacia moze byt uzitocna.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Celkom zaujimave zistenie .. Nahodil som BMS max.regen available, a max.power available. A pocas jazdy je to 0... Aspon pri teplote 10C.. Vyzera ze je to uz nas pri jazde bez limitu a vyuzivaju to ze kratkodobo vedia dat do baterky viac aj pri nizsich teplotach. Ostatni niraci pozorujete nejake obmedzenia vykonu v zime? A potom na nabke to zobrazovalo 42kW / 6kW .. akurat som mal 9-10C takze aj nabijalo 42kW.. Toto bude v nab.grafe fajn udaj. jux pri stani/nabijani staticke 3kOhm. Pri jazde to lietalo, ale mozno som to napojil na sekvenciu bajtov.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 to bude nieco ine: izolacny odpor 3kOhm by bol velmi zly stav, auto by nemalo fungovat...
                na fiate 500e su taketo hodnoty : pod 200kohm je auto nefunkcne, medzi 200 az 500kohm je warning, no auto funguje, medzi 500kohm a 1Mohm je vsetko OK, nad 1Mohm je OK - nad specifikaciu.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Bude to nie 3kohm ale asi 3Mohm.... fiatka ma v idealnom stave izolacie 2,6Mohm.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                jux asi som len sekol poziciu. Ale dík za info, aspoň mám predstavu akú hodnotu cca hľadať.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                V servisnom manuali i-MiEV-a pisu, ze izolacny odpor ma byt viac ako 10MOhm.
            • mozeg
              Member
              • Dec 2015
              • 439
              •   

              nick81 pls. aku mobilnu nabijacku si vzal namiesto seriovej "kocky"? Inchanet s adaptermi? Seriovu kocku sa ri podarilo predat? Dik R

              Komentár


              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Inchanet 22kW + Adaptéry schuko -> CEE32, CEE16 -> 32 (5 kolíky). Pozerám, že už majú aj 3p modré. Pôvodne som chcel kúpiť 11kW verziu, ale pán tvrdil, že redukcia 22kW na 11kW nesmie byť, že sa nemôže ísť z väčšieho istenia na menšie. Po zvážení, že by som si musel vyrábať redukciu, resp. niekde by my nemuseli dovoliť nabiť, tak som išiel do 22kW verzie.. A raz keď bude auto s OBC 22kW, tak sa to zíde.

                Starý kábel nikto nechcel, ale nechal som to v aute s inchanetom. V podstate mi nevadí mať aj 2. Ak budem musieť na cestách nabíjať cez schuko, kde bude väčšie riziko krádeže, použijem základný kábel. Nemusím tam vystavovať Inchanet.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Redukcia 22kW na 11kW moze byt, ale oficialne musi obsahovat istic. Ja ju mam samozrejme bez istica.

              • Roman-ba
                Roman-ba komentoval
                Upraviť komentár
                To počujem prvý krát, že nesmieš ísť z väčšieho istenia na menšie. Pekná blbosť. Prečo má potom každý objekt na vstupe 25 - 32A istenie a následne za tým sú 16A ističe na zásuvky a 10A na svetelné okruhy? Opačne - z menšieho istenia na väčšie to dáva logiku..

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Roman-ba Vezmime si tento prípad. Som niekde ubytovaný. CEE32 zásuvka.. cez Inchanet 11kW ... nabíjam si auto s 11kW .. Lenže do 3 hod sa mi nabije a zabudol som si v aute zapnúť lockovanie konektora.. Pride ZOE, prázdno.. aha má dobité, "požičia" si môj type 2..
                Aký prúd pôjde cez inchanet 11kW, keď má 22kW podporu AC ? - lebo 11kW verzia inchanetu má CEE16 5 kolík, tenší prívodný kábel, dnu tenšie káble.
                Naposledy upravené nick81; 11-11-2020, 09:37.

              • mozeg
                mozeg komentoval
                Upraviť komentár
                Roman-ba, nie, je to spravne napisane.Nakolko by do 11kW redukcie mohlo ist az 22kW a to nezvladne-na to nie je nadimenzovana redukcia. Preto by ta redukcia ako pise jux musela mat prislusne istenie. Opacne to nemusi byt lebo ak das 22kW redukciu do 11kW tak sa nic nestane.

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Uz sme tu o tom debatovali, existuju aj take hotove redukcie s isticom. Ja ako elektrikar viem co robim, tak 16A istic v redukcii z 32A na 16A nemam.
                Pouzivam ju minimalne. No, ked budem mat cas, mozno tu redukciu prerobim - napajkujem dovnutra do 32A vidlice do cesty fazovym vodicom trubickove 16A (alebo radsej 20A) poistky - tie s pomalou reakciou. Kable su dostatocne dimezovane aj na 25A, pricom poistky zapracuju len pri fatalnej poruche kusku kabla redukcie, nabiajcieho kabla alebo riadiacej elektroniky v aute - takze skutocne malokedy. A ked uz zapracuju a znefuncnia nabijanie, tak aj tak bude treba riesit vaznejsiu poruchu.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                jux Zaujímavé info. Chcel som ku inchanetu ešte 7-10m predlžovačku. Keďže auto mám max. 11kW.. a všetky redukcie sú CEE32 5kolíky, je ok dať takto poistky? Príp. plus označiť kábel?

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Predlzovak pre teba:
                https://www.kabel-licht.de/Starkstro...m-H07BQ-F.html
                ja ho mam ale prisiel som po 4 rokoch k zaveru ze je zbytocne kupovat veci na 32A.
                Vsetko na 11 kW (16A) bohate staci, lebo:
                A. Nove auta aj tak nemaju silnejsiu palubnu nabijacku.
                B. Na ceste nabijam na DC, cez noc 11 kW staci bohate.

                Lege artis redukcia 5 koliku 32A na 16A je tu:
                https://www.kabel-licht.de/Stromvert...16-A-C16A.html
                tiez ju mam a pouzil som ju mozno 3x.
                Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-11-2020, 16:44.

              • Roman-ba
                Roman-ba komentoval
                Upraviť komentár
                mozeg pripúšťam tak ako si to napísal to má niečo do seba. Preto by tam malo byť samozrejme 16A istenie. Vtedy by to bolo asi urobené ku spokojnosti všetkých. No neviem či to niekto dodržiava..

              • cetan
                cetan komentoval
                Upraviť komentár
                Ja mam 16A inchanet a na stene 16A 5 kolik.. pre pouzitie na cestu som spichol redukciu, pre nudzove pripady
                Tiez mylim ze 11kW je dost

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 neviem co na to hovori legislativa, no ked nieco poskladam spravne z homologovanych komponentov, malo by to podla mna byt v poriadku. Keby to tak nebolo, nemohol by si si ani vyrobit predlzovacku na kosacku z vidlice, zasuvky a kabla. Naco by potom tie komponenty predavali. Alebo treba na vsetko reviziu? .... :-(((

              • Roman-ba
                Roman-ba komentoval
                Upraviť komentár
                Áno na všetko by si v tomto našom bananistane mal mať revíziu. A hlavne ani predlžovací kábel by nemal vyrobiť niekto kto nemá skúšky z príslušnej vyhlášky..

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                jux Pohoda.. ja nie som elektrikár, tak radšej pýtam :-) Jirko ma nalomil na 32A kábel. Zas pri 10m asi nebude veľký rozdiel medzi 2.5 a 4mm. Teda frunk odnesie ... Len hľadám niečo v SR e.shope, tí nemci nemajú Slovakia v zozname.. Napr. http://jimmymarket.eu/product/14098

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Mal som 23-ku no uz je neplatna...

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                nick81 - ja som im napisal a v pohode mi to poslali. Na firmu mi dali fakturu bez DPH.
                Ak chces tu mas nemecky text pre firmu ale urcite vedia aj anglicky.

                Hallo, ich möchte gerne Artikel Nr. CEE_VERL_PUR_5G4_10m, Einzelpreis: 49,48 €, kaufen. Wir sind slowakische Firma mit MwSt. Registratur. Liefern Sie auch nach Slowakei und verrechnen Sie in diesem Fall ohne D MwSt.? Danke, MFG, PODPIS
                Naposledy upravené Jiri GrandPa; 11-11-2020, 20:35.

              • nick81
                nick81 komentoval
                Upraviť komentár
                Jiri GrandPa Super, potom odtiaľ. Posledná vec do auta :-DDD

              • jux
                jux komentoval
                Upraviť komentár
                Na 32A by podla mna na dlhodobe pouzitie mal byt 5G6, 5G4 sa bude pri 32A dost hriat. 4mm2 su ani ryba ani rak, na 16A zbytocne vela, na 32A zas malo.

              • Jiri GrandPa
                Jiri GrandPa komentoval
                Upraviť komentár
                Nebude. Ja mam 2.5 mm2 a testoval som to s 24A a bolo to sice teple ale ziadna katastrofa.Je to polozene na zemi na vzduchu takze odvetravane. Ona ta zlta izolacia je nejaky lepsi material nez cierna guma.
            Pracuje...
            X