KIA NIRO
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť

Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Komentár
-
take kriticke to nebude. Vie niekto lepsie ako google prelozit, preco to vyzaduje castejsiu vymenu?
Bavime sa o spolocnej kvapaline vo vyrovnavacej nadrzke alebo je to nejaky samostatny okruh?
Aj v spalovakoch sa ma menit kvapalina. Len starsie G11 uvadzali 3 roky, cervena 5r ale napr. Ford mal "svoju" cervenu a stacilo po 10r.
Takze ak to ma byt len snaha o castejsie prilakanie do servisu, tak s tym oblbnu cast ludi. Ani tu chladiacu v smradlakoch ludia nemenia podla intervalov a vsetko funguje.Komentár
-
Pre budúcich eNirákov zdieľam nejaké dáta o spotrebách a pod z 24h tripu / 1200 km. Neišli sme na rýchlosť, iba sme sa 24hod. "túlali". Auto, ak má na trase trase dosť nabíjačiek, dá sa ísť absolútne komfortne/veľmi rýchlo aj na dlhé vzdialenosti.O tom netreba mať žiadne pochybnosti. Klima ukazovala spotrebu pri 20C IN a 0 OUT celú cestu okolo 0.3-0.49kW. Neoplatí sa prerušovane vypínať / zapínať, ani mrznúť :-D
Pozn: Čo sa týka korony - boli sme len v aute a na stojane sme pred aj po použili vždy čistú gumovú rukavicu a ruky dezinfikovali 60% liehom, ktorý sme dali do rozprašovača, atď. 0 kontakt s inými, žiadne obchody/pumpy/atď. Tak, aby sme nič nepriniesli domov. Späť ku trase...
Tu je mapa (po kliknutí na bod sa zobrazí rýchlosť, akú sme mali v danom úseku). Treba počkať kým načíta interaktívnu trasu, je tam veľa bodov (10sec interval)
Detailed cycling, hiking, cross-country skiing and equestrian map of Central Europe (Slovakia, the Czech Republic, Hungary, Croatia, Slovenia, Romania, Bulgaria, Bosnia and Herzegovina, Austria, Switzerland in northern Italy and Carpathian Ruthenia). The map contains marked hiking, biking, cross-country and riding trails. It is based on the OpenStreetMap database and is therefore constantly updated. Various backgrounds such as Strava heatmap, NLC forest roads, aerial imagery, public transportation, wikipedia, photos. Functions such as search (by name or POI by category), route planning (walking, cycling, pram, trolley, ...), map annotation (drawing, points / markers on the map), measurement (distance, height, area, position), GPX records viewer, own maps, live tracking, export to or GeoJSON, PDF map export for printing. Insert a map into your own page. An alternative to maps such as hiking.sk, mapy.com or maps.google.com.
Tu sú údaje z jednotlivých úsekov a nabíjaní:
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
EDIT: Fotoalbum tu...
Pozn.- SC-KE sme sa rozhodli ísť spodom, kde nie sú DC. Hneď v SC navigácia kričala, že nemáme dosť energie do cieľa. Bratovi som dal auto v SC s 91%
. Tým, že sme išli na noc a nebolo veľa áut, tak sme išli preto pomalšie tak, aby sme nikoho nebrzdili a pustili sme keď bolo treba. V strede trasy na kopcoch prepínal na neutrál, auto krásne svojou váhou/zotrvačnosťou valilo kilometre bez toho aby stratilo pár kmh z rýchlosti. EVODB zobrazoval -1.5 až -1.8kW (klima/elektronika/..). Tu poznámka .. Rozdiel oproti prepnutiu na Level0 rekuperáciu -- vtedy tiež auto valí, ale stále trochu rekuperuje (aj keď veľmi málo), ale "brzdí"... obe majú svoje plusy. Teploty boli okolo 0, bratovali sa podarilo spraviť ku koncu ešte plus cca 33 km oproti aktuálne odhadovanému dojazdu auta. Nemuseli sme teda dobíjať na žiadnom AC (Lučenec) po ceste.
- KE - Čierna nad Tisou - pomalá jazda, lebo bola hustá hmla a veľa zvierat v noci. Hmla bola v podstate až po Prešov, potom už slnečno.
- Pod Tatrami sme neišli D1, ale vybehli sme si hore Vysoké Tatry/Štrbské pleso. Autu sa nedá nič vytknúť, stabilné/svižné/rekuperácia parádna. Vonku 0C. Na tomto úseku Prešov - Tatry - Martin ... 16,9kWh/100.
Naposledy upravené nick81; 15-03-2020, 12:01.Komentár
-
1fisker nikde sme nenabili medzi SC a KE :-) Na začiatku auto revalo, že nemáme dosť baterky, asi deficit -10km sme mali odhad.dojazd auta voči waze. A to bol odhad pri 10C v SC. Na trase teplota lietala reálne 3-5C, pred KE 0-1. Začiatok bez klimy len potom mi bola už kosa, a sme zistili, že 20C žerie max 0.5kWh, tak sme ju už potom mali ON. Maroš tam šachoval dost s tým neutrálom (aj na rovinách, auto celé kilometre valilo na prázdno). Resp. do kopcov išie výrazne pomalejšie ako napr. 90kmh (ak poznáš terén, v mape keď si klikáš vidíš aktuálnu rýchlosť z GPS). V druhej polke trasy bol už v pluse +31 az +35 km dojazd v aute voči navigácií. Priznám sa, že ja tak efektívne jazdiť neviem a museli by sme v Lučenci zastaviť na AC. Cesta trvala iba o hodinu dlhšie 6:10, voči waze 5:05. Dal tú trasu teda s 87% baterky / 380 km / 6:10 hod.
V tom DOCS sú všetky info, aj s checkpointami čo sme zaznamenali. Resp. v mape z LIVE trackingu sú každých 10sec aktuálne rýchlosti auta a čas. -
Taur eNiro ukazovalo v SC dojazd 370km pri 10C a vyputej klíme. V lete by to bolo v pohode. Dosť tam boli kopce v strede aj pred KE (nikdy som tú trasu nešiel), na úsekoch sa striedali 3 až 5, plus potom sme zapli klímu. Ja by som to bez dobitia v LC v týcho podmienkach určite nedal. Ale povedal som mu na začiatku, že ked v LC bude mať aspoň +20 dojazd auta voči navigácií, že nemusíme. Všetko teda prispôsobil tomu. -
nick81 Keby si nabil na 100% nie iba na 91 na zaciatku dal by si aj ty.
Kopce niesu taky problem, ked rekuperujes potom z nich oproti dialncici ked nic nerekuperujes. Ja takmer neustale vyuzivam tempomat, Volnou nohou nedokazem tak efektivne ist.
Ale zaujimala by ma seriozna studia ci je lepsie plachtit na neutrali, alebo rekuperovat na tempomate dole miernym kopcom a ako dole prudsim.
Ja sice vcelku prd o tom viem, jazdil som zatial len 5 dni s EV nejakych 1700km dokopy, ale mimo dialnice mi vychadzala o dost lepsia spotreba ako na dialnici vdaka rekuperacii pri mojom jazdnom style ked hojne vyuzivam tempomat (aby som prekracoval rychlost v norme) a brzdim prakticky len rekuperaciou. -
Taur Áno, na 100% by som to asi dal. Len som trochu stress man, ak je baterka pod 10% :-) Ešte som si na to nezvykol. Radšej by som si aj tak dobil počas trasy. Tempomat, súhlas. Ale merali sme to, a na Nirovi sú podstatne nižšie čísla bez tempomatu ak mal šofér ľahkú nohu. Napriek tomu ja jazdím iba s ním. Veľmi mi vyhovuje adaptívny, LFA/LKAS, a všetko keď je ONNáš kolega počas trasy písal, že máme dať Level 0, že je to to isté. Ale nebolo. Pri L0 to trochu chvíľami trochu rekuperuje (0 - nejaký kW). Pri neutrály nič, auto síce žerie 1.5-1.8kW, ale celé kilometre to na rovine rolovalo a rýchlosť napr. padla len o 3 km, potom ak začala rýchlejšie, tak zaradil. Tiež potom do kopca, keď videl že už je skoro hore, nechal ho doplachtiť hore s N, prehuplo sa cez kopec a potom naberalo rýchlosť. Toto tempomat nerobí, lebo nevie že kopec končí a stále tam rve šťavu a udržuje rýchlosť. Neviem či má zmysel robiť štúdiu, zavisí od auta (iné majú možno inak), od pneu, počasia atď. Možno aj od šoféra. Ja ostávam pri tempomate
radšej si niekde dotankujem. Toto bol čisto len taký test, či to dáme s tým čo je, alebo nie. Malý zisk a veľká námaha, aspoň pre mňa by to bola
-
My mame eNiro 2019 bez TC. Spotreba kurenia v Zime pri 23°C v kabine od 0,7-2kWh. Vela zavisi od pocasia a ci clovek vali 130km/h po dialnici. Pri 90km/h sa da prejst okolo 450km. To aute je super mal som ho v hybride a teraz ho mam v EV verzii. Nie je co vytknut.
- SC-KE sme sa rozhodli ísť spodom, kde nie sú DC. Hneď v SC navigácia kričala, že nemáme dosť energie do cieľa. Bratovi som dal auto v SC s 91%
-
Potvrdzujem to co pise mozeg tiez mam my 2019 bez TC a tak to priblizne vychadza.super auto aj ked trochu ziarlim na my 2020😆Komentár
-
Komentár
-
milan84 Dosť to lieta od štýlu jazdy, terénu, teploty, rýchlosti,...Napr. Častá - Pezinok s neutrálom za 8.5kWh/100, tempomat ~12, ale dá sa aj za 16
keď idem ako kretén. Na diaľnici SC-TN, s tempomatom na GPS 112/130kmh som mal teraz 23kWh/100 pre 15 stupňoch :-D
-
No preto. To uz su normalnejsie cisla. Uz som myslel ze eNiro popiera zakony fyziky. Lebo s takou krabicou mat spotrebu 15 kWh/100 km na dialnici... asi tazko (skoda).
nick81 - na zimnych gumach alebo uz letnych? -
Konektor OBD v aute je stale pod napatim. Ten ODBII BLE adapter, co pouziva nick81, sa po par minutach bez komunikacie na bluetooth prepne do sleep modu s minimalnou spotrebou. Ja mam v Ioniqu uz cez dva roky trvalo zapojeny "obycajny" adapter OBDII, ten sa nevypina (trvalo na nom svieti cervena LED) a v "klude" odobera 30mA. Doteraz som ziaden problem s 12V bateriou nemal.. ale je pravda, ze auto viac ako 2-3 dni nestalo. Na druhej strane pokial viem, EV v nejakych casovych intervaloch kontroluje napatie 12V baterie a v pripade potreby ju dobije z hlavnej.
Ono samotna spotreba OBD adaptera je zanedbatelna, problem nastava pokial viem iba vtedy, ak sa stale dotazuje na hodnoty z riadiacich jednotiek, tie sa potom nevypnu a ich dlhsi odber robi 12V baterii problemNaposledy upravené Peterka; 22-03-2020, 10:10. -
Roman-ba Ten BLE4 adapter po vypnutí auta úplne zjasne, ale či niečo žerie to neviem. No popravde baterka ešte nedostala šancu sa vybiť. Auto 2 týždne a má po včerajšku 4000 km. Pomaly môžeme overiť ten limit 4500 a výmenu to chladiva batérie :-D -
Ano vybitie do 0 % využitelnej kapacity. U e-up je 0 % využtelnej kapacity ešte niekolko % nominalnej kapacity. Pre sledovanie trendu znižovania SOH je možné vybijat aj do nejakeho nižšieho vybitia - definovane napätím baterie aby nebol problém s dojazdom k nabíjačke.
Konkrétna implementácia numerickej integrácie by bola závislá od toho k čomu sa bude možné cez ODB dostať a aký rýchly bude môcť byť refreš údajov. Ideálne ak by bol k dispozícii okamžitý výkon z/do baterie pričom by mal aj znamienko. Meral by sa teda len výkon z baterie. Refreš by bol tak rýchly ako je to možne. Ak by nebol K dispozícii výkon, tak samozrejme súčin prúdu a napätia. To v akej bitovej širke sú k dispozicii udaje závisí od konkrétneho riešenia OBD. Obbykle sú však ADC prevodniky 16 bitove, to čo ide na OBD je otázne. Na trhu je rad rokov rad špecializovaných IO ktore dokážu merať tok energie do LiIon su súčasťou aj každého trochu normálneho mobilu. Žial VW to v e-up zamkol. Ak by sa ziskalo heslo, nič by nebolo potrebné numericky integrovať, stačilo by použiť vhodný PID.
Opakujem ide o aspoň nejaké informatívne meranie trendu s presnostou aspoň +- 1 kWh napr raz za 6 mesiacov, vybitie blízko 0% 2 x do roka má na degradáciu minimálny vplyv. Ak je riadiaca jednotka baterie e-up zamknutá tak iná možnosť asi dlho nebude.
Je to však je zatial len hypotetické pretože výroba e-up v BA stojí a bohvie kedy sa znova rozbehne a koľko z produkcie sa dostane na SK. (dosial to boli 2 ks týždenne)
Ja túto diskusiu uzátváram a ozvem sa keď to bude aktuálne, myslím najskôr na konci roku 2020
-
Komentár
-
palo47 Veď vyššie som dával link na tú T4, aj vo videu je.. Ešte raz sem - je to takto komplet aj s krabičkou
Má to ESP32 jednočip (wifi, 4MB, slot na SD, bluetooth 4),, kódujem to cez Arduino IDE a len cez kábel tam pošleš firmware. Resp. na expresiff (výrobca ESP32 je uploader, čiže EXE keď dáť firmware ako HEX a ono to do toho ESP32 natlačí).
PID sú zatiaľ len na eniro/kona. Dokonca aj Ioniq ma už uplne iné. e-UP netuším, rozkódovať eNiro ma stálo x dní a veľa hodín, kým sa k jednotlivým údajom dostal. Neviem či to budem robiť pre iné autá, lebo vývoj je dosť nákladný. Toto ako vidíš ma stálo cca 1.5 týždennú mzdu.
Momentálne tam musím ešte spraviť párovanie s BT, lebo teraz mám natvrdo v kóde MAC a 3 UUID na moje OBD. Pri BLE je to podstatne zložitejšie, lebo tam treba mať aj tie UUID pre zápis a notifikácie atď.
Momentálny roadmap 1. párovanie BLE aby to vedeli použiť iný eNIRO/kona, 2.zobrazenie kWH/100 namiesto kW v strede, 3, ďalšie screeny s maticou článkou /teplôt tam je asi 8-10 aťd), 4. ukladanie údajov o trase (Štart/cieľ), checkpoint, graf nabíjania a synchronizáciu cez wifi atď..
Len musím trochu spomaliť, lebo musím už aj robiť do práce :-D -
palo47 Odkiaľ si? Že by sme sme napojili moj OBD a LILYGO T4 na eUp a odchytili čo to dá. Príp pozrieme torque PIDY a oskenujeme aj tie. Potom namapujeme tie kódy a mohlo byť to ísť. A údaje tam chceš aké? Takéto, či nejaký iný layout by si potreboval: -
Ja som z BB ale len čakateľ na e-up. Teraz je termín vo hviezdach. Ale mám dosť podrobnú dokumentáciu PID k e-up. Zatial neviem, či je plne zhodná aj s e-up 2020.
Som sice zaťažený na meranie všetkého okolo elektroniky ale mňa by predovšetkým zaujímalo meranie teploty baterie, stav vybalancovania baterie a hlavne State Of Health. A s tým posleným bude najväčší problem, lebo VW má podľa neoverených info zamknutý pristupk k riadiacej jednotke baterie, resp jej časti kde by sa mohlo dať SOH vydolovať. Asi sa v dohľadnom čase nepodarí zlomiť nejakého servismana zo značkového servisu aby poskytol heslo. A možno prístup bude viazaný aj na nejaký HW kľúč dedikovaneho VW testera.
Predbežne to vidím tak, ze by sa v LILY GO 4 implementovala rutina na integráciu okamžitého vykonu dodávaneho bateriou v inkremente cca 1 sekundy. Rutina na by sa spustila pri 100% nabitej baterii a vypla vy sa pri úplnom vybití baterie.,Čo si o tom myslíš?
Inak SOH ma zaujíma aj preto, že za objavili podozrenia, že VW bude rozdiel medzi nominálnou enegetickou kapacitou cca 36 kWh a využitelnou cca 32 kWh využivať pri starnutí batérie na udzržiavanie energie počas záruky nad zaručnou hodnotou. Osobne si myslím, že to nie je pravda ale SOH je veľmi užitočne počas záruky sledovať a najlepšie hned od nova aby bol zrejm hlavne trend lebo pre stanovenie SOH je určite definovaná presná procedúra. -
palo47 Príp. skús potom torque. Čo získaš s ním, tak to budeme vedieť tiež nasnímať (SOH, teploty). Zas sme eNiro Dashboard trochu vylepšili. V strede pri státi zobrazuje ampére a pri pohybe kWH/100km. Konečne sa podarilo rozparsovať rýchlosť a nakalibrovať podľa GPS..Naposledy upravené nick81; 22-03-2020, 17:21. -
Ja použivam ruský Car Scaner Pro. Zatial som neskúšal editovat uživateľské PID lebo nemám e-up. Na Tiguane použivam Carly VAG hlavne na kontrolu zaplnenia a vypalovania DPF ak občasnú kontrolu diferencialnych snímačov tlaku DPF a obćas aj strekovače.
Vidíš realne meranie SOH? Mal som na mysli numerické integrovanie energie dodanej z baterie. Odčitať prúd z baterie, odčítať napätie baterie a všetko vynasobit s časovym intervalom a nasumovať do pamäte. V pamäti bude dodaná energia z baterie od začiatku merania. -
Musím uznať, oproti prvej verzii s malinkým displayom to vyzerá super. Ja používam v mobile Torque Pro, ktorý mne osobne zatiaľ vyhovuje. Videl som niekde video, kde to maník nainštaloval priamo do Infotainmentu. Chcel som to skúsiť, no ja sa neviem do toho dostať. Apropo: nenašli ste niekto návod ako sa dostať do engineering modu v infotainmente Kia / Hyundai? Internet je plný návodu, ktorý ale v posledných firmwerových verziách nefunguje. Ak by niekto vedel pomôcť, bol by som rád. -
palo47 V princípe nie je problém spraviť hocičo. Len vývoj je veľmi nákladný. Najskôr musím poriešiť čo bude ďalej. Akým spôsobom financovať vývoj, lebo tých nápadov na rozšírenia je nekonečne veľa. Alebo to uzatvoriť v nejakom "stave" a dať to von nech si s tým ľudia robia hocičo a mne dajú pokoj :-D -
palo47 S tou integraciou si to ako predstavujes? Ze zo 100% vybijes auto do SOC% = 0? Nie je to umyselne znizovanie SOH v dosledku nicenia baterky pri 0%. Potom este co mi nesedi, ta sekundova tarifikacia - tj. skreslenie je dane hustotou vzorky (ci je 1sec dost) resp. presnostou udajou z OBD (power Amp ma presnost 0.1A a je v tom zamiesana rekuperacia). Ampere su ti nanic lebo tie musis nasobit voltami aby si dostal kWH - dalsie skreslenie. Co by som skor navrhol jej toto .. Napr. eNiro ma priamo 2x 4 bajtove registre. Rata si to priamo auto - total kWh spotrebovanych a total nabitych (stojan + rekuperacia) od kupy auta. Cislo sa deli 10 .. cize prenost je 0.1kWH .. Pri SOC 100% by sme odpamatali oba.. SOC% ma ako bajt (0.255) delene 2 .. cize presnost 0.5% soc .. Ten cicik by si mohol automaticky odpamatat stav pri SOC100%.. jazdis jazdis, dostiahnes napr. 20% SOC .. hned v tej sekunde ako sa 20.5% prepne na 20% sytem vezme kWh registre a odpocita...100%-20% .. a budes vediet kolko kWh si vybil a zrekuperoval. Porovnavanim tychto 80% rozdielov by si casom mal dostat nejaku hodnotu, ktora by mohla casom klesat. Aj ked tu mam obavu, lebo eniro ma 67kWh baterku a mozno ten 4kWh rozdiel (67-64) pouziju prve roky auta na "tvarim sa" ze SOH = 100%, resp. na eliminaciu toho najvacsieho prepadu, kedze potom dalsie roky klesa ovela pomalsie .. Treba to vyskusat. eNIro register SOH je inak s presnostou 0.1%, mozno aj ten sledovat - ako doplnkovy udaj.Naposledy upravené nick81; 23-03-2020, 11:54. -
Omylom som komentoval na nesprávnom mieste, takže opakujem.
Ano vybitie do 0 % využitelnej kapacity. U e-up je 0 % využtelnej kapacity ešte niekolko % nominalnej kapacity. Pre sledovanie trendu znižovania SOH je možné vybijat aj do nejakeho nižšieho vybitia - definovane napätím baterie aby nebol problém s dojazdom k nabíjačke.
Konkrétna implementácia numerickej integrácie by bola závislá od toho k čomu sa bude možné cez ODB dostať a aký rýchly bude môcť byť refreš údajov. Ideálne ak by bol k dispozícii okamžitý výkon z/do baterie pričom by mal aj znamienko. Meral by sa teda len výkon z baterie. Refreš by bol tak rýchly ako je to možne. Ak by nebol K dispozícii výkon, tak samozrejme súčin prúdu a napätia. To v akej bitovej širke sú k dispozicii udaje závisí od konkrétneho riešenia OBD. Obbykle sú však ADC prevodniky 16 bitove, to čo ide na OBD je otázne. Na trhu je rad rokov rad špecializovaných IO ktore dokážu merať tok energie do LiIon su súčasťou aj každého trochu normálneho mobilu. Žial VW to v e-up zamkol. Ak by sa ziskalo heslo, nič by nebolo potrebné numericky integrovať, stačilo by použiť vhodný PID.
Opakujem ide o aspoň nejaké informatívne meranie trendu s presnostou aspoň +- 1 kWh napr raz za 6 mesiacov, vybitie blízko 0% 2 x do roka má na degradáciu minimálny vplyv. Ak je riadiaca jednotka baterie e-up zamknutá tak iná možnosť asi dlho nebude.
Je to však je zatial len hypotetické pretože výroba e-up v BA stojí a bohvie kedy sa znova rozbehne a koľko z produkcie sa dostane na SK. (dosial to boli 2 ks týždenne)
Ja túto diskusiu uzátváram a ozvem sa keď to bude aktuálne, myslím najskôr na konci roku 2020
-
Ake aplikacie pouzivas? Tie, ktore pouzivam pre teslu aj i-miev pracuju len v pasivnom rezime. Citaju len to co lieta na zbernici, nijako aktivne nezasahuju do cinnosti zbernice, teda nemozu sposobit zotrvanie riadiacich jednotiek v aktivnom stave.Komentár
-
Tiez iba take, co pracuju v pasivnom rezime. Ak je moje auto vypnute a nenabija sa, odpoved adaptera je "NO DATA". To so zotrvanim riadiacich jednotiek v aktivnom stave som cital na viacerych miestach od ludi, ktori tym vysvetlovali vybitie 12V baterie. Ale kludne to moze byt hoax.... -
Mám s tým osobnú skúsenosť: ak na Kone nedovrieš kufor, v aute ostanú riadiace jednotky strážiť stavy a v zime pri O stupňoch som po 12-tich hodinách mal batériu vymlátenú. Najskôr som si myslel že je to žiarovkou, ktorá svieti v kufri, aj som ju vymenil za LED, ale potom mi v Hyundai servise povedali ako to celé je. Teraz testujem čo spraví trvalé zapojené OBD. Svieti tam tiež jedna LED tak uvidím..
-
-
Včera sme sa vracali z Budce do Trnavy. Budca smer BA dávala len 55kWh, tak sme nabili len nutne minimum. Do Trnavy sme prisli so SOC 3%. BMS standardne dava pocas jazdy stav medzi min / max. clankom 0.00 až 0.02 V. Keď sme boli <10% SOC, lietalo to uz rozne 0.04 - 0.06. Zastavili sme pri kaufe na 3%, vtedy bol rozdiel uz 0.2V ...
Chapem to teda spravne, ze nechavat auto dlho stat pod 10-15% kedy su clanky najviac rozhadzane nici zbytocne baterku?
Komentár
-
Presne tak. Tesla hovori, ze ak sa da, nevybijat bateriu pod 10% a ak hej, hned nabit. Ja to robim tak, ze vzdy ked pridem s SOC pod 20%, hned nabijam minimalne na 25%. (Nenabijam hned do plna lebo a) v noci je sustava menej zatazena a teda tepelne elektrarne idu na minimalny vykon a za b). teraz od marca uz nabijam velmi casto len zo slnka.) -
Nabijam radsej v noci lebo to nabijanie nepotrebuje energiu z tepelnej elektrarne (uholnej, plynovej, olejovej) ale ide to na prud z atomky. Pozri si to na electricitymap.org.
A samozrejme najradsej zo slnka ako napr.dnes. -
Sú aj pomerne dôveryhodné informácie, že časová degradacia LiIon článku rastie s rastúcim stupňom nabitia a samozrejme rastúcou teplotou. Pod časovou degradáciou myslím, že bateria s daným stupňom nabitia je skladovaná. Ak niekto jazddí len napr 1 x týzdenne, tak by mal nabíjať až kratko pred jazdou
A tiež, že počet cyklov klesa s klesajúcou hĺbkou vybíjania. . Rovnako sa skracuje počet cyklov pri rastúcom stupni nabitia.
Ak sa jazdí každý deň na trasách cca 50% dojazdu tak asi je optimálne sa pohybovať medzi 25 - 75 % nabitia.
Ale zázraky sa nedejú, baterie nenavratne starnu ako starneme aj my. Ak máš dobré geny alebo dobru, šaržu, tak pomalšie. Životospráva - údržba má istý vplyv ale citelne menší.Naposledy upravené palo47; 24-03-2020, 16:11.
-
-
No ja nabijam vacsinou od 50 na 100 7.4kwh z fotovoltaiky tak mi odporucil kamarat co ma nissany par rokov.tak teraz neviem co je spravne🤣🤣🤣
zajtra mi idu montovat konecne tazne co som si kupil v Augsburgu dufam ze to dopadne dobre🥴Komentár
-
Uvoľnil som KIA ENIRO DASHBOARD 1.0 zdrojové kódy pre verejnosť. Napriek tomu, že vývoj tejto prvej verzie stál dosť veľa prostriedkov, tak nechcem na tom zarábať ako to robí EVOBD2. Skôr uvítam, aby sa chytila aj komunita a prípadne tento alebo modifikovaný dashboard preniesla aj na iné autá (Tesla, eup). Na KONE by to malo fungovať bez úprav (ak byť niečo nešlo s dotyčným to doladíme). IONIQ má iné PID, ale ku KONE a ENIRO je asi najbližšie z iných značiek, to ešte viem pomôcť.
Repozitár je tu na githube https://github.com/nickn17/enirodashboard
Vyzdielal som to aj pre zahraničie, takže môžu sa potom objaviť aj iné forky. Podpora je robená cez Buy me a beer (paypal), ak bude chcieť podporiť firma, viem vystaviť FA. Samozrejme dobrovoľne, nie je nutné. Náklady na hardvér cez ebay sú 25+30$
Táto verzia má zatiaľ natrvdo v sebe MAC a 3x UUID na môj BLE adaptér. Ak by ste to niekto chceli na svoju Konu/Eniro/Ioniq. Kúpte si len to TTGO T4 (30$ je verzia s krabickou), ako je v odkaze a OBD BLE4.0 adaptér (~25$). Ja vám to rozbehám osobne, aby ste si nemuseli inštalovať Arduino a konfigurovať knižnice. Časom spravím párovanie na BLE cez obrazovku T4, a budete si len prepalovať HEX firmware cez kabel a utilitku z Expresiff (to potom už zvládne každý). Len momentálne chcem radšej posunúť featury ako nové obrazovky - články batérie a teploty a ďalšiu - graf pri nabíjaní auta, vypínanie dashboard kamery cez ext.relé po odparkovani auta, logovanie na sdkartu a pod.
Darujem ten kanadský EVOBD2 (https://evobd2.com/). Už nemá pre mňa využitie. Chcel som predať za nákup bez dopravy, ale nikto nič. Tak ak ho vie niekto využiť ako darovaný, aspoň mi nebude zavadzať.. Chodí na eNIRO 2020 aj KONA 2019, čo sme skúsili.. Peterka Rasto Danada Roman-ba máte prednosť pred príp. záujemcom.
Naposledy upravené nick81; 23-03-2020, 18:02.Komentár
-
Ta MY 2020 je krasna a ma aj to TP no parada mohol som vydrzat 3 mesiace len bol som nazhaveny na vystave v Nitre v oktobri.Aj tak mi ho dodali az v polovici januara.😆Co uz....ale mam tazne🤣Komentár
-
Bez UVO sa dá žiť, bez 10.25 infotainmentu a bez TP tiež. O veľa si neprišiel. Mňa ako bývalého dízláka trápia diaľničné rýchlosti na dlhých trasách .. Žerie to ako prasa pri 130-140. To skrátenie dojazdu je desivé. Musím vymyslieť na to nejaký workaround
-
mozeg Neviem či je to priechodné. Ak sa chceme hrať na to, že EV sú alternatíva fosilu... Všetci z víkendu po R1 v nedeľu večer valia 130 a viac.. Kúpte si EV za 2 násobok ceny, tankujte ZSE Drive kilometre za cenu nafty a viac, aby ste chodili domov 105kmh ... Kašlať na tú cenu, nechodím tak každý víkend. Ale úplne by stačilo, aby UFC chodili normálne. Nie, že dávajú 42kW a potom ledva vylezú na 55kW, alebo sú odstavené. Ohrozovať decká 105kmh, keď okolo lietajú všetci ako blázni to veľmi žene nevysvetlím.
-
-
Začínam ďalší projekt. HUD displej pre eNIRO premietaný priamo na čelné sklo. Robil som pokusy cez mobil, obraz nebol veľmi skosený, jasný a v dobrej výške. Adafruit robí I2C displej s rozmerom segmentu 1.2" (red/yellow/green). Skúsim na úvod červený. Cez I2C sa napojí na edashboard, resp. iný variant, že bude ESP32 v rámci displeja a priamo sa pripojí na OBD adaptér. Ak by ste niekto chceli pomôcť s vývojom, uvítam.
Zobrazovať sa dá rýchlosť (reálna), spotreba kWh/100km, .... Pôvodne som chcel obe naraz, len 8 segmenty robia len 0.56". Ak nebude na I2C protestovať druhý display, príp. zdvojím.
Komentár
Komentár