Odložím si sem poznámky z dneška, priebežne si ich budem dopisovať. Cca 10 hod. jazdenia na 145kmh tacho ~132-135 real. a UFC nabíjanie iba vo fáze max. výkonu. Vybratá UFC Beladice, dobíjanie do 53% kým to nepadne na 53kW, potom na TT otočka na exitD1 a späť. Cieľom je prevetrať auto pod dlhotrvajúcou vysokou záťažou tj. max. rýchl. nabíjania, a max. dovolená cestovná rýchlosť. Takýto test som ešte nerobil. Simulácia nejakého long tripu do Nemecka po diaľniciach pri 130+. Auto bude celý čas v ECO a klíma driver only 21.5C
Ak sa idú stovky km, asi lepšie bude isť napr. tou 120.
Dúfam, že HK zamaká na tých predhrevoch/chladení. Bola by to pecka, ak by to bolo v rámci upgradu firmware.
Spravím potom video, mám šialene moc dát. Pred nabitím, video grafou, po nabití všetky stavy, keď som sa otáčal na D1 exit aj tam som všetko pofotil.
Gramatiku pls ignorujte
- Presun PK na beladice, SOC mám okolo 60%, TT-Beladice zdvíham rýchlosť na 145kmh tacho, dosť fučí
- Príchod na štart s SOC okolo 35, dobíjam cca do 55. Neviem či bude 55 dosť na 1 kolečko. Potom zo ZSE doplnim aky cas som nabijal
- Round 1, smer TT - 20% minuté z baterky, 1x malá zástavka. otočka TT, reštartol sa mi dash, nejaký problem s power
- cesta späť 28% minuté, príchod z 8% SOC, rýchlosť stále rovnaká 145 tempomat, tiež 1x malá zástavka. Z tohoto smeru veľmi fučí protivietor. Baterka už má 35 stupňov a viac
- Nabíjanie 2.. kvôli teplote bat. obmedzenie 180A, vonku je 25C, pri 28%, stále obmedzené, teplota chladiace kvapaliny baterky 21% - pridal som ďalšie údaje do grafu. Ale nevie to zraziť na 35, tak stále iba 180A. Pripomienka: Tu by sa hodilo nejaké predchladenie na trase Okruhy aircond, majú 46 a 72C nejako moc, idem skontrolovat kapotu Či frunk dnes radšej nevyložím. Je to tam ok. OBC je štandardne dosť teplý, ono to vyzerá tak, že zo sendviču OBC, Výkoná elektronika, a pod ňou motor, ide chladiaci/ohrievací okruh len cez OBC a motor. V časti s výkonovou elektronikou nevidím hadičky, ale možno som len slepý.
- Ešte poz. celý prvý round pískala výkonová elektronika, bežne to robí v športe a vyšších rýchl. Sem som prišiel už 145 a nabíjal som 200A 75kW. Tak aj tento prvý celý prechod v ECO už pískal.
- Round 2: smer TT -v TT opäť 36%, späť na Beladice na SOC 9%, teraz bez 2 krátkych ozástavok. Celú cestu opäť pišťali výkonové prvky. Chvíľamid menej, chvíľami viac. Po 240 km som z toho celkom ohučaný, taký vf tón. Skúsim ísť ďalšie kolo o 5kmh menej, a tak postupne znižovať. Teplota na TT bola na baterkach 40/41, pri točení 33/36, podarilo sa cestou trochu schladiť
- Nabíjanie. Inak to predtym vypísalo nejakú chybu, pomohlo auto off/on . Teraz som ho rovno vypol, nabehlo bez problémov. Výkon opäť len 180A 66kW, škoda nejaké predchladnie na trase by sa hodilo. Okruh chladenia mal 25C na trase, že by sa tam nastavilo 20C, ak vie šofér že ide long trip v takýchto podmienkach.Predtým nabíjanie držalo až do 55% SOC 180A, väčšinou padá okolo 52-53.
- Round3: smer TT, znižujem tempomat na 140kmh t./cca 132 gps. Hustejšia premávka, časté brzdenie/rozbeh, tam na 37%, a späť som prišiel z 12% soc, cca 3% soc úspora pri o 5km menej. VF tón už nebolo počuť pri 140 t.
- Nabíjanie, auto som nevypínal, charger nabehol. opäť iba 180A 65kW
- Round4: opäť 140, v smere na TT časté brzdenia a rozbehy. Údaje soc ako minule, už tak veľmi nefúka ako pri prvých 2.
- Nabíjanie: 180A 66kw, plné parkovisko pri McD. A tým, že nemôžu byť dnu a všetci pri autách ta hučiaca bedňa púta dosť pozornosť, minule. v polovici ešte pustil naplno na nej vetrák, Horší od toho je už prúdový motor. Ja si zaleziem do auta a je ticho a nezávidím tým čo sú vonku. Ak bude "raz" 8 stojanov a všetky pôjdu, no comment. Na 70kW je to až moc hlučné. Všetko ostatné bez problémov. Auto nemá žiadny problém, okrem toho obmedznenia na 35C (180A).
- Round 5: Free style, rôzne rýchlosti, príchod z 55->7% SOC, moduly baterky 37, 34, 37, 37 .. Tá 2 býva najchladnejšia, či je tam najmenšia izolácia, neviem. Pred D1 exit sa asi 1km stálo.
- Nabíjanie, klasicky iba 180A, ale som na stojane 1, doteraz na 2, ..
- Round 6 asi posledný. Musím to už pomaly zabaliť, skúsim nižšiu rýchlosť. Takže 120, tam to veľmi zo začiatku nešlo, bolo husto, potom už aj hej, od D1 tempomat 120 bez problémov. Cca 5 min strata je na 140, resp, 10 na 145, Čo je plus, ochladilo sa z 27 na 22 a pri 120 sa stihla baterka ochladiť pod 35,, ale iba prvých pár minút išlo na plných 200A .. potom to zas kvôli teplote padlo. Na tomto by mohol HK zapracovať, ohrev na 15, ohrev na 25 a predchladenie na ceste. Kvapalinový okruh bol off, zbytočne mal 30 stupňov, mohol krásne sťahovať teplotu na 20C.
- Oveľa zaujímavejšia je spotreba, prišiel som sem z 55->23% (sa mi marí) soc čo voči 140kmh .. 55->9, alebo 145 55->8 je už dosť značné. Ale už posledné kolá nebol vetrisko.
- Nabitie v tom obmedzenom UFC, z 8 na 55 = 47% kapacity je presne 30 min. 50 kw stojan nabíja cca 30% na 30 min.
Ak sa idú stovky km, asi lepšie bude isť napr. tou 120.
Dúfam, že HK zamaká na tých predhrevoch/chladení. Bola by to pecka, ak by to bolo v rámci upgradu firmware.
Spravím potom video, mám šialene moc dát. Pred nabitím, video grafou, po nabití všetky stavy, keď som sa otáčal na D1 exit aj tam som všetko pofotil.
Gramatiku pls ignorujte
Komentár