Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Zaujimavý battery monitor. 31dní pamäť. Na ebay je za cca 18eur.
     

    Komentár


    • 1fisker
      1fisker komentoval
      Upraviť komentár
      Inak nám skončia lacné nákupy z ebay. Od 1.júla sa bude platiť clo a DPH aj z drobných nákupov mimo EÚ

    • Apos
      Apos komentoval
      Upraviť komentár
      cina to uz ciastocne obisla teraz... robi sa to tak, ze si das "redistribucne centrum v EU", do neho to "nejak" dostanes (otazne ako a ci uplne legalne), ale spotrebitel to "kupuje" uz priamo v EU... toz to iste spravi Ebay, amazon, ... vsetci, pravdepodobne.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      1fisker Konecne sa normalizuju ceny v EU, pretoze doteraz bol vsetok takyto lacny material kupovany priamo z Ciny bez dane a tych par kusov co sa doviezlo legalne do EU a zdanilo bolo predavanych velmi draho.
      Som plne za to aby sa vsetko zdanovalo, potom prestane ten nezmysel nechat si posielat z Ciny jednotky kusov kde logisticke naklady (a aj emisie) neunosne rastu. Ked sa vozia optimalne nabalene kontainery, tak cena a uhlikova stopa je zlomkovova oproti posielaniu jednotkovych mnozstiev. Cim je distribucia blizsie k nam, tym je to ekologickejsie. (samozrejme za predpokladu ze vsetky dovezene kusy skoncia u zakaznikov)

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Vyzera to tak, ze Hyundai/Kia dobija cez AUX battery saver 12V len v nejakom case (20 min kazdych 24hod). Preto akakolvek anomalia ako dopytovanie cez OBD pri vyp. aute, alebo otvoreny kufor na Kone vymlati baterku aj ked je AUX bat.saver zapnuty. Po par vybitiach je baterka vhodna na vymenu. https://www.youtube.com/watch?v=CRMNKi84_yw

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 No ja som v pozoroval že po výmene 12V batérie na jeseň sa oveľa častejšie zapína dobíjanie Aux batérie. Neviem či je to po nejakom Upgrade alebo tým, že elektronika v aute má nejakú skokovú hranicu cca 11,9V pod ktorú už nedokáže dobíjanie aktivovať. Teraz mám batériu s väčšou kapacitou len tak sa nevybije. Pred dvomi týždňami som dokonca nechal celý deň pootvorené dvere a v pohode som naštartoval.. Stará batéria bola už po dvoch hodinách mŕtva,.

    • cetan
      cetan komentoval
      Upraviť komentár
      Roman-ba aku bateriu tam mas teraz? Vymenil si si ju sam vo vlastnej rezii, alebo v servise ti taku dali pri vymene?

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      Inak ak je sd karta v core1/2 a ina3221 + deepsleep. Martin tam spravil ze sa kazdych 5 sec loguje na sdkartu. Cize netreba ani kupovat ten loger. Core2 ma zalohovane RTC, nastavene cez GPS. Takze v tom pripade je to este aj s casom.
      cetan Ja som dal VARTA Silver Dynamic C6 12V 52Ah 520 A, 552 401 052
      Ale je o 1.5 cm nizsia, kludne sa moze dat aj ta 54Ah namiesto tejto 52Ah.

    • Roman-ba
      Roman-ba komentoval
      Upraviť komentár
      cetan ja som si ju menil sám a dal som Bosch 52Ah /470A.
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Včera som bol na 60tis. prehliadke. Koho zaujíma, čo sa robilo viď príloha. Cena štandardná pre "veľkú" prehliadku (30/60/90). Ale je tam navyše výmena pneu.

    Potvrdili mi, že v marci má výjsť nová verzia infotainmentu. Len ešte nebola.

    Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_6988.jpg
Videní:	726
Veľkosť:164,1 KB
ID:	69258 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_6989.jpg
Videní:	584
Veľkosť:308,8 KB
ID:	69259 Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	image_6990.jpg
Videní:	670
Veľkosť:70,7 KB
ID:	69260

    Komentár


    • EV_Future
      EV_Future komentoval
      Upraviť komentár
      nevraveli nic o nejakej zvolavacke? Ja som bol na prvej 15-tis. prehliadke pred tyzdnom, a vraj sa mali robit 2 ukony - jeden zvladli pocas servisu, ale kvoli druhemu mi este budu volat a budem sa musiet dostavit este raz. Nespecifikovali presne, o co ide.

    • SKolja
      SKolja komentoval
      Upraviť komentár
      nick81 zaujimave ze pri vymene brzdovej kvapaliny ti ju nauctovali a chladiacu kvapalinu baterie nie. Ze by to sponzorovala KIA?.
      Inak cena ze velku prehliadku super.

    • nick81
      nick81 komentoval
      Upraviť komentár
      SKolja Chladiacu batérie menia každých 45 tis km. Minule som cvakal za ňu dosť (3 kilá) EV_Future V januári keď som tam bol za niečo iné som dostal fix OBC chargera. Teraz nespomínali nič, ale zas aj ten upgrade OBC bol na papieri len rukou napísaný. Čiže jednotky môžu upgradnúť a nič nepovedia. Nie je ku tomu žiadny tlačený protokol.
      Naposledy upravené nick81; 04-03-2021, 16:36.
  • Rafo
    Member
    • Nov 2019
    • 68

    https://techcrunch.com/2021/03/08/ki...odaJD7yQVpVwrY

    Komentár

    • Rafo
      Member
      • Nov 2019
      • 68

      800V prichadza😁

      Komentár

      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        eNiro MY21, odo 9000 km. Meranie v garáži (27hod). .... 66.6kWh.

        Komentár


        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          nova hodnota pojmu 100 % ??
          Ty si mal 66,4 ?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Hej 100% pri 2-3kW.
          Moje testy sú pri ~20 kW odbere (~110-120kmh)
          Pri 15000 66,3 a 66,4
          Pri 45000 66,3
          Zimné testy 55tis a -5C a -12C 64,8
          Zopakuje, keď bude teplejšie na ceste. A ja detto chcem vedieť, či sa kapacita po zime vráti.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
        eNiro MY21, odo 9000 km. Meranie v garáži (27hod). .... 66.6kWh.
        Spravil som aj ja statické meranie pri wallboxe (47hod.). 1 rok / 61200km eNiro MY20 .... 65.0kWh. Podotýkam, že je nabíjané takmer výlučne DC, dostalo dosť zabrať s JO-JO testami, v zime si odkrútilo 15000km a pod. Degradácia sa hýbe na úrovni cca 2.4%.

        Garážové merania Aleš 66.6 (9000km) vs Ja 65.0 (61tis).
        Na D1 110km test 66.3-4 (15tis) vs 64.7-8 (55tis).
        Všetky vychádzajú rovnako na tých ~2.4%. Prvý krát som vybil auto zo 100% do 0%. Najslabší článok mal 2.88V, a hneď nabil. Aby som potvrdil presnosť 100->4% algoritmu. Sedí úplne presne.

        Kde vidím zásadný problém Kony/Nira je battery menežment. Ak niekto nemá AC, tak štartuje celú zimu s baterkou okolo nuly. Auto ju počas jazdy prakticky vôbec nezohrieva. A hlavne nijako sa neobmedzujú rekuperácie. Pri 1°C baterke nabíja coldgate 23kW, ale na ceste v pohode rekuperuje 80-100kW. Švéd písal ak mali -20°C, auto malo baterku -15°C a tiež tam mal okolo 80kW rekuperáciu. Toto zlé zimné správanie sa myslím na tej baterke zbytočne podpisuje. Samozrejme iné je ak má majiteľ AC a zohrieva si ráno cez plánovač auto a tým aj baterku.

        Voči TM3 je to stále lepšie, ale zas tá má o kus vykonnejšie motory a nabíjací výkon. Ale tu som dosť zvedavý či tu BMS konečne fixnú pre Ioniq5/EV6 (s tým 230kW nabíjaním).

        Ak porovnáme MID/LR seqment tak spomedzi VW/PSA/Tesla má Kona/Niro zatiaľ jednoznačne najhorší Winter care (nezohrievanie na trase, žiadne obmedzenie rekuperácie, vychladenie teplej baterky po nabití, bez možnosti predhrevu baterky,...).
        Naposledy upravené nick81; 25-03-2021, 10:59.

        Komentár


        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Čo myslíš tým že je to voči TM3 lepšie?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa Degradácia čo sme rozoberali tu https://teslaclub.sk/node/1256/page8?pp=68450#post68575
          Medzičasom sa objavili ďalšie merania, resp. aj dáta cez scanmytesla.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Na degradaciu ma vplyv vela veci: chemia, sposob nabijania a vybijania, vonkajsie teploty, prevadzkova teplota baterie a pod. Za mna je vsak logicke ze auta ktore laduju do baterie 3C a nasledne beru vysoke vykony spat pretoze maju 300k+ tak proste clanky nicia viac, nehovoriac o tych EV ktore laduju 2C bez aktivneho chladenia clankov. Niro/Kona laduju 1,2C a zvacsa ani to nie, takze degradovat z tohto pohladu budu menej. Zlata stredna cesta je asi ta najlepsia.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Súhlas. Inak zaregistroval si update na Taycana ? Battery-Saving Charging obmedzi 270kW na 200kW To už muselo byť inak zlé, keď takéto niečo pridali :-)
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        e-Niro má potom nový infotainment. Dátum vydania je 3.3.2021. Neplatil som nič za update. Má to byť na 35min ale bol som tam hodku.
        • Vizuálne je to zhodné, minimálne zmeny
        • Naj zmena: Android Auto aj Apple Carplay má v options kvačku split screen mód - takže dá sa zobraziť ten side widget s mapou/počasím, alebo SOC panel
        • AA bez splitu nie je stále fullscreen móde (iba 2/3obr)
        • V menu je nová položka Valet mode.. http://webmanual.kia.com/STD_GEN5_WI...valetmode.html
        • V UVO sa dá zapnúť synchronizovanie Google/Icloud kalendára (https://www.youtube.com/watch?v=2srWWoYumms&t=2s)
        • Updatované mapové podklady, napr. vo výstavbe D4 pri Rači..
        OTA - neviem zatiaľ potvrdiť či to tam je.. https://www.youtube.com/watch?v=_un1mK0qMgA
        Hlasové ovládanie auta ešte overím https://www.youtube.com/watch?v=Dx-MWpt_Y6Q&t=3s

        Sú indície, že mal byť v rámci updatu aj update BMS. Ale to bude treba odsledovať. Žiadny manuálny ohrev, možnosti wintermódu v menu.

        Cca o hodinu sem ešte hodím odkaz na video - prechod cez menu.
        Engineering móde vyzerá byť zhodný.

        Naposledy upravené nick81; 14-04-2021, 11:19.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Beladice, graf UFC vyzerá bezo zmeny. Hlasové ovládanie stále nič. OTA asi tiež nič. Info od kolegu zo severu: Kia Nórsko tvrdí, že až bud.rok bude OTA :-/ To že po 2 rokoch nevedia spraviť plánovanie multinabiek pri dlhých trasách, po roku fixnuť AA na fullscreen... Ioniq5/EV6 začína v mojom rebríčku očakávane klesať za TMY/ID4.

        • jeeff
          jeeff komentoval
          Upraviť komentár
          A to teprv bude parada, ked pribudnu nejake dalsie 2-3 SC na SK... Nemusis riesit nefunkcne beladice/stojany, cold gate atd. Mozno aj ten servis raz bude. Teraz som pozeral teslamate (to by sa tebe ako data geekovi pacilo - https://github.com/adriankumpf/teslamate) a svieti mi tam 27 OTA aktualizacii za posledny rok. Funguje voice commands, predhrev baterie a podobne somariny co ta trapia. Jedine o co prides je AA, ale zas ta navigacia v Tesle funguje v podstate dobre, planuje co ma planovat, takze mne to vyhovuje.

          Tesla je proste auto, kde sadnes pri akomkolvek SOC, kliknes kam chces ist a ona si to sama spocita a povie kde a kolko mas nabijat (a je v tom pomerne presna). Ziadne planovanie vopred nepotrebujes.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          jeeff Ako hej. Len to SOC a kde koľko nabíjať už má VW ID. Pred rokom som to všetko reportoval do Kia. Nie lebo to má Tesla, ale preto že je to logické pre EV. Len oni ti predajú auto a koniec - žiadna starostlivosť. Ako pri spaľováku. Ak by bol ten SW na úrovni od začiatku, tak som ticho. Pridajú split pre AA, kalendárik - veci čo použijú v spaľovacích verziách a na EV serú. Veci, ktoré ID3 napr. do pár mesiacov dostala, resp. dostane. OTA bude na Hyundai/Kia -- ale či to má význam, keď updatujú len blbosti a mapy.

          Takže toľko ku Ioniq5/EV6. Nevyhodím, ďalších 50 tis za ten istý scenár so SW. Žiaľ Tesla aj ID majú tiež svoje muchy, tak to bude ešte ťažký výber.

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Len jeden komentar k tomu vypoctu SOC pozdlz trasy, ako doplnok k info co som pisal pod ID4.
          Vcera ma zase prekvapila ta presnost odhadu dojazdu, napriek tomu, ze po ceste fucalo z roznych smerov a teplota lietala hore dole. chyba pri dojazde bol vzdy +- 1%.
          prisiel som tiez na to, ze Tesla berie do uvahy predchadzajuci styl a rychlost jazdy. V Rakusku, kde som isiel 130 predikovalo inu "spotrebu" ako v Nemecku, kde som zrychlil na 150. Nejake je to auto mudre sa mi zda.. big brother watching...

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Jiri GrandPa S tým algoritmom sa dá do nekonečna hrať. Bjorn raz robil test medzi Tesla plánovačom, jeho odhadom a ABRP. A kupodivu ABRP vyšlo úplne presne a zvyšok trochu mimo. Ale možno to už Tesla zas vylepšila. Nič nebráni VW a pod mať to rovnako dobré alebo lepšie. Je to len o tom sa s tým vyhrať a tam poslať maximum dát. Alebo aj Kia ak by chcela, už to mohla mať.. Treba len chcieť. Tesla to má presne, ABRP je presné a VW ak nie je, je to len otázka času kým to doladia. Predsa je to ešte dosť čerstvé auto.

          Čo sa týka Nira. Hlavne čo mi chýba opravený zimný BMS a button na manuálne vykúrenie baterky. Toto ak by bolo ani nemením zopár rokov auto. Bez všetkého ostatného viem žiť. Hlasové príkazy netreba, tlačidiel je tam dosť Aj to plánovanie by som oželel.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Coldgate pri ID komunikoval aj Bjorn, len je na urovni 60-80kW zo 125kW. :-)

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Mna pri I.D. hneva ta vaha. Munro uz pomaly aj odhaluje kde a preco to je take tazke. Proste sli takou Nemeckou cestou a prekomplikovali to az moc. Naproti tomu Munro hovori ako to ma BMW a aj Tesla. Dalsie auto (uplynie dotacna povinnost vlastnit auto 2 roky) bude hoc jazdenka TM3 LR a uz ho chcem nadlho. Ako hovori Bjorn: "always buy Tesla".
          Naposledy upravené mozeg; 15-04-2021, 08:51.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 mne sa zvacsa ABRB sekne o 5-10% prijazdu k nabijacke v prospech-teda mam viac. A to davam aj rychlost,, pocasie, extra vahu. Mne pri eNire chybau dve veci: 1. moznost predhriat baterku pred nabijanim, 2. rychlejsie DC nabijanie pri tejbaterke 100kW by mohlo ist uplne v pohode, inak som spokojny.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg ID 125kW pôjde cez rok na ~170kW, ručný predhrev im nič nebráni pridať. V tom nevidím problém. Enyaq má dostať na ďalšiu zimu optimalizácie, tak snáď aj IDčka. Vôbec by som to nezatracoval tú váhu. Ak sú rozbehnutí a majú zdroje na vylepšovanie tak je to presne to čo robí Tesla.
          Nič proti Tesle a napriek OTA sa tiež veľmi nehrnie do fixovania - možnosť vypnúť predhrev baterky pri rozmrazení, to prekurovanie na 50kW stojane. Jednoduché veci tiež dlhšie neriešia. Ale kiež by kórea alebo PSA sa do tohoto takto opreli ako Tesla/VW.

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ani zeny nemame dokonale, a aj tak ich prasime

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          dango A to ti ktora povedala ze nieje dokonala?
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Včerajšia jazda 820km okolo SR. V hornej časti obr sú sumáre pre jazdu, nabíjanie. 9:15 jazda, 3 hod dobíjanie. Rýchlosti na D/R boli 105-120kmh, až posledný úsek MNnV -> SC 130kmh. Inak Gmaps písal 9:01. Cesta bola 9:15 aj so všetkými záchadzkami k nabkám, vyloženie tovaru vo ZV, a pomalšou jazdou na diaľnici.

        Asi 40-50min z nabíjania padlo na to, že sme štartovali PK-Beladice s iba 36% baterky. Takisto po návrate bolo treba nabiť. Nie je nad to mať doma/pred bytovou zásuvku na nabitie pred jazdou na full, resp aj dobitie po jazde.

        Rýchlosť nabíjania. Vonku bolo na juhu 5-6C resp. východ a sever 2-3C. Po každom nabíjaní auto vyhodilo cez LTR nejaké teplo z baterky a vždy sme mali coldgate (aj keď slabší, ale kým sa ohreje pár C, 10-20 min padlo). Takisto v zimnom režime končia skor prvé 2 skoky na nižší nab.výkon 51 a 71% namiesto 58 a 78%. Takže určite ďalšie auto by som volil také, ktoré má krivku čo najdlhšiu, a dobre vyriešený coldgate. A určite čo najväčšiu baterku a najlepšiu spotrebu, aby sa ušetrilo časté nabíjanie a odklon z trasy.

        Ešte pridám odkaz na video z dátami.

        Komentár


        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 niro je velmi dobre auto. Velky priestoe, dobry kufor, fajn baterka, nabijanie od 70-80kW mimo coldgate. Na svoju dobu kedy vyslo velmi dobry stroj. Ano uz tazko v nabijani konkuruje autam ktore vychadzaju teraz ale napriek mensiej baterky ma rovnaky dojazd.

          A za mna je volba do buducna jasna, urcite Tesla s co najvacsou baterkou lebo SCH. Uzavrety ekosystem nabijacej infrastruktury bude vzdy fungovat lepsie a spolahlivejsie, handshake zaruceny a siet funkcna.

          Zaroven sa opytaj na coldgate Tesly ak sa nepredhrieva lebo nejde na SCH, mozno budes prekvapeny ake su hodnoty.
          Naposledy upravené mozeg; 17-04-2021, 18:22.

        • Miroslav Rojko
          Miroslav Rojko komentoval
          Upraviť komentár
          Coldgate má väčšina aj nových tohtoročných modelov, nie je to nič neobvyklé. Aj ID.3 a ID.4 má.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Miroslav Rojko Nejde len o coldgate. ID3 nechladí baterku po nabíjaní, ani na ňu nekašle (automaticky dohrieva na min. ~10C). Kona/Niro nerobí vo winter móde u nás prakticky skoro nič a jazda na -2 až 2C baterke v zime bez obmedzenia rekuperácie je bežná. A to chladenie po nabíjaní .. cez napr. -9C blok motora je čistý nezmysel. Nikto nemá v BMS také hrubé chyby v logike ako Kórea, ak berieme autá z aktívnym menežmentom (ani VW, ani PSA).

        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Áno a v servise tiež poznajú tú zubnú pastu 😀

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 no vidis a napriektomu ani po 60k km nemas meratelnu degradaciu, nieco len predsa musia robit dobre.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Mám merateľnú 2.5% po 1 roku a konkrétne vznikla za tú zimu (15tis km). Pred zimou po 45tis bola prakticky žiadna Ďalšiu zimu ti poviem viac, ale toto vôbec nemuselo byť ak by tam bol aktívny menežment spravený poriadne.

          A tu nejde len o degradáciu. Na ľadovej baterke sú veľké rekuperácie nebezpečné z pohľadu zničenia baterky, resp. rizika skratu. Coldgate obmedzuje nabijanie a tým ju chráni = čo je úplne dobre, ale rekuperácie pri jazde nie sú vôbec obmedzené ako na všetkých iných modeloch EV.
          Príklad 0C baterka, 0C vonku, brzdenie pred kruhovým rve do baterky 80kW, ale nabíjaš max 22kW (coldgate ochrana). A prudké brzdenie nemá problém tam rvať do 0C 150kW. Toto zabíja tu baterku.

        • Apos
          Apos komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 dobrou otazkou by mohlo byt, ze ci kratkodobo aj vyssia rekuperacia, ale kratka, nevadi aj studenej baterke, alebo akykolvek vacsi vykon dobijajuci co i len zopar sekund je problem pre studenu baterku. Lebo ked baterka kratkodobo vie dodavat radovo vacsi ako nominalny prud, neovladam chemiu/fyziku bateriovych clankov ani zdaleka natolko, aby som isto vedel povedat, ci to je alebo nie je ok, ked je to kratkodobe.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Apos Čas ukáže. Máme tu Kony/Nira/IDčka s menšími nájazdami. Aleš robí na jeho Nire (AC prevažne, 4-5x menší nájazd). O pár mesiacov, a ďalšie roky bude viac dát. Ten "vadný" článok čo mám dostal tiež cez zimu celkom šupu. Pri 130kmh a pri 8% soc už išiel pod výrazne pod 3V a baterka mala 20C. Je stále čo učiť.
          Naposledy upravené nick81; 17-04-2021, 20:10.

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Apos Tusim ked je bat studena, alebo velmi nabita, tak sa vykon rekuperacie obmedzuje. Hadam to tak kazde auto ma.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Taur Veď toto ... Každé auto okrem Kony/Nira.. Niro - náš kolega zo švédska -20C, mal baterku -15 a rekuperoval tam 80kW :-)
          Pritom nabíjanie pod -1C bat. je už obmedzené na max. 15kW. Ja čo som testoval na diaľnici do 2C baterky 150kW v pohode ...

        • Apos
          Apos komentoval
          Upraviť komentár
          Taur ano to viem, ze sa obmedzuje vykon, ktory sa dlhodobo umozni dodavat z baterie. Narazal som skor na to, ze v specifikacii litiovych clankov, sa uvadzaju 2 hodnoty, vyska nominalneho prudu, a maximalny kratkodoby prud, napr na 30 sekund, alebo na 5 sekund, alebo nieco podobne. Co sa tyka nabijacich prudov, nepamatam si ze ci som videl nieco obdobne. Ale viem si predstavit, ze na kratky moment, i vyssi nabijaci prud, nemusi byt problem. Otazkou je, ci je to tak, a ak ano, tak ake nasobky (za studena) nominalneho nabijacieho prudu (aky by auto dovolilo na nabijacke v danom momente) su ok pri rekuperacii, alebo ci je to ze korejsi inzinieri "sa zabudli zamysliet" ze rekuperacia je tiez nabijanie...

        • Taur
          Taur komentoval
          Upraviť komentár
          Apos Asi sa korejci zabudli. Iny v navodoch laicky (skor ako bezpecnostne varovanie) pisu, ze pri studenej a bat s vysokym SOC treba ratat s mensim brzdnym ucinkom rekuperacie. Z toho mi vyplyva ze v tych stavoch nerekuperuju naplno a pustaju do bat len primerane zlahka...

        • Jiri GrandPa
          Jiri GrandPa komentoval
          Upraviť komentár
          Ak je Li-Ion článok zmrznutý a skúsiš ho nabíjať, tak ho spoľahlivo zničíš. Ale môžeš z neho odoberať prúd, a to aj celkom veľký. To je práve ten rozdiel v chemickej reakcii pri vybijani a nabíjaní.
          Pokial do studeného článku valia 80 kW tak to nemoze dlhodobo vydržať.
          Preto Tesla u starších vozov ( väčšinou nad 5 rokov) takmer úplne obmedzí rekuperáciu pokial je vonku pod 5-10 st keď batéria vychladne.

        • jux
          jux komentoval
          Upraviť komentár
          Myslim, ze tesla pri vsetkych, nielen pri starsich obmezdi rekuperaciu podla teploty baterie. Byvam na kopci, uz pri +10 znizi rekuperaciu, pri 0 uz nerekuperuje takmer vobec. Znizenie vykonu od teploty som si nevsimol.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81, ak sa da spolahnut na to co ukazuje displej, kludne moze byt ze rekuperuje ale do baterky to cez BMS nakoniec nejde di baterky, tak je hack velmi jednoduchy v zime jazdit na max 1. Stupni rekuperacie. Tie velke prikony vznikaju aj tak iba na dialnici pri 130km/h.

          Zaroven uz 5 rokov su na trhu niro hybridy s 1,5kWh baterkou a tlacia do toho aj 50kW cez rekuperaciu. Jazdia stale, drobna vyhoda je ze baterka je v interieri pod zadnymi sedadlami.

          Myslim ze inzinieri vedeli co robia a mali aj skusenosti s Ionique. Obcas su aj biznis rozhodnutia a toto bolo prave to, chladit musime inak to bude fail ako sfina, ohrev dame z nudze cnost.

          Ono ked zacneme ratat kolko by auto spotrebovalo na vlastny ohrev baterie na odporucanu prevadzkovu teplotu, tak by sme sa na tych autach nikam nedostali.

          2,5% degradacia pri 60k km je velky uspech. To su u mna 3 roky jazdenia.

          Ja som zvedavy kolko bude u mna po tejto zime s najazdom 22k km. Pretoze zapnutie battery caru som vobec nezaznamenal.

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          Velmi zaujimave bude vsak do buducna sledovat ci sa k nam nedostali aj eNira urcene pre teplejsie podmienky, napr. spanielske verzie a pod. Ako sa zachovaju ked to clovek zisti a povie ze sa citi oklamany a ze chcel auto aj s ohrevom baterky a nebol oboznameny ze auto je urcene na iny trh. Degradacia moze tympadom byt na uplne inej urovni aj po mensom najazde.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Je to problém všade, nie len diaľnice. Niro prakticky všetko brzdí motorom. Brzdy sa nedostavajú veľmi ku slovu. Inak ako meriaš? 2.5 je cez odpočet bms, soh stále ukazuje 100%. Aha 6 ročný soul a 20% ... https://youtu.be/DBmVf225ROQ?t=593
          Inak čo môžem, nič. Chcel som mať auto 10-15rokov. Len stačila mi táto zima a na tie lepšie degradácie ako 5-6% pri 250tis/8r. môžem zabudnúť.
          Prečo spraviť auto poriadne, keď sa to dá odfláknuť. Ešte aj Citigoe obmedzí rekuperáciu.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg Rafo má francúzku verziu bez PTC. Ale aký je rozdiel ak mám PTC a auto ho nepoužíva vs ak ho nemám. PTC sa používa vo winter len pri tak šialených podmienkach (-15C), že u nás si neškrtne - chráni len pred zamrznutím elektrolytu a zohriatie na 5-15C pri pripojení na nabku. Jediný rozdiel je pri nabíjaní na DC, ak je baterka pod 5C a mrazy, auto nemá šancu nabíjať rýchlejšie ako ~22kW...

        • mozeg
          mozeg komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 ja mam zapnuty druhy stupen rekuperacie nakolko aj tak auto nerekuperuje do uplneho zastavenia. V Zime budem teda zapinat iba prvy stupen, pri mrazoch vypnem uplne.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          mozeg To máš jedno. Keď použiješ brzdu, rekuperuje sa... Mal som celú zimu ECO, a jazdil čo najmenej ako kretén (dynamicky jazdenie). Viac neviem spraviť.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
        Ešte pridám odkaz na video z dátami.
        Tú sú potom video dáta https://youtu.be/Jhjwzy8pc9g?t=500

        Colgate na každom UFC. Prvý Beladice je logický, ale Lučenec, Galeria Kosice vôbec nemuseli byť, ak by nechladili cez motor a nevyhodili z baterky teplo. Vonku 6-8C a aj z prech UFC sa baterka ochladila pod 25C.. Kým sa pri nabíjaní zohriala na 25C, prešlo dosť času.
        Naposledy upravené nick81; 18-04-2021, 10:58.

        Komentár

        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Spustili sme peticiu na Kia Motors and Hyundai Motor Group s prosbou na pridanie manuálneho predhrevu do Kia eNiro/eSoul a Hyundai Kona Electric.

          Ak vám táto funkcia chýba, môžete podporiť rozbeh peticie svojim hlasom. Neskôr to vyzdielame všade, aby to malo celosvetový dosah (chýba to všetkym všade). Ak máte iné auto, môžete tiež podporiť. Ak pridá z bežných značiek prvá túto funkcie, ostatné asi nebudú váhať.

          Pôvodne bolo bodov viac - opraviť chovanie BMS a pod. Ale nakoniec sme to skresali tak, lebo s touto jednou funkciou sa dá riešiť aj ten zvyšok. Nejako treba začať a toto je jasné a prehľadné.

          http://chng.it/MkYRgf4XdF

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	niro_coldgate.jpg
Videní:	809
Veľkosť:65,7 KB
ID:	71116

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Podpisane. Myslim, ze to netreba cielit len na H/K, tuto funkciu uvita asi majitel kazdeho EV, mala by to byt standardna funkcionalita. Ak to ma priniest zmenu alebo nastartovat aspon nejaku vacsiu debatu, tak by to mal podpisat kazdy

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo praveze treba cielene, aby sa tam tie firmy nasli a aby si to vsimli media ak bude dostatocny ohlas. Podpisane takisto. Ostatni sa mozu inspirovat.

          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            Podpisane.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Ďakujeme. Skúsime zatiaľ cielene. Celý rok vypisujem na servis a import zložité materiály, grafy. A rok majú podklady ku coldgate aj chybám infotainmentu, a oni menia len farby v infotainmente.

            Náš český kolega ako tu naháňal pre 22kW OBD na Teslu hlasy a nevedel chytiť 100 ľudí... Tak už má 500.
            https://www.change.org/p/tesla-i-wan...-3-y-in-europe

            Toto je teda pokus, či to nebude priechodné inak. Vďaka YT cieleného na Nira a EV dash discordu, máme ľudí prakticky v každej krajine. Ak sa potom obrátime všetci na zastúpenia/importy v krajinách. Snáď sa ľady pohnú. Aspoň budeme vedieť čo funguje. Potom môžeme riešiť aj iné automobilky, resp. zas nejaké iné vylepšenie a opravy. Pekne postupne.

          • Sly
            Sly komentoval
            Upraviť komentár
            Podpora od malobaterkáča.. 😉

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Sly Ďakujeme ... Nečakali sme, že to bude do pár hodín atakovať stovku (87 teraz).

          • cetan
            cetan komentoval
            Upraviť komentár
            Podpisane.. dobra aktivita

          • Sly
            Sly komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 som za každú podporu elektromobility v "nenásilnej" podobe. A hlavne v takejto forme keď to môže pomôcť rozvíjať technológie ako také, síce ja z mojej pozície môžem len takto, nie technicky.
            Apropo.: Po e-nire som poškuloval v 2019 tom..
            Naposledy upravené Sly; 19-04-2021, 20:29.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja nepochopili sme sa. Ja som myslel, ze to netreba cielit len na H/K majitelov, ale na vsetkych. Nehovoril som o vyrobcovi. Tu je samozrejme nutne cielit to na konkretnu automobilku

            Lebo nick81 to v teme ku Kone cieli na majitelov Kony
            Naposledy upravené Wilo; 19-04-2021, 22:50.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Ak mi niekto vnucuje petíciu čo sa ma netýka, mi to dosť vadí. Aj veľa Niro/Kona/iných ev majiteľov toto neberie až tak vážne. Lebo nabíjajú doma a mimo dosah idú ojedinele = rozumej pár jázd cez rebubliku prežijú, alebo majú BEV čo si nechladí baterku. Nemal som veľké očakávania, dával som to sem s hlavou dole, že dostanem od niekoho vynadané...
            Ale celkom sa to samé rozbehlo. Dík! Po 10 hod. 150 ľudí .. samo sa to zdieľa po zahr fórach. Dúfam, že sa to dostane poriadne aj do UK, US/CA a Kórei. Inak veľa mien (zahr.) poznám a sú to ľudia, ktorých to reálne trápi. Takí to sami sharujú vo svojom okolí..

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Uhol pohladu, kto je schopny vystrcit hlavu z piesku tak pochopi, ze sa to tyka vacsiny EV, a niekto musi s tou zmenou zacat. V kazdom pripade, niet co stratit, da sa len ziskat alebo udrzat status quo, takze iniciativa super 😉 snad si toho vsimne niekto v pozicii schopnej implementovat tieto poziadavky.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Aj keď nemám auto, ktorého sa to týka a nabíjam doma, to neznamená že by som nemohol podporiť aktivitu, ktorá sa snaží doplniť funkcionalitu, ktorá je dôležitá hlavne pre tých čo nemôžu nabíjať doma či v práci. Navyše keď ju rozbehnú ľudia, čo evidentne rozumejú problému. Už za opakujem, no znova skladám klobúk pred majiteľmi ktorí si kúpia elektromobil aj keď nemajú možnosť nabíjať doma či v práci. Jedná sa cca o polovicu populácie. Výrobcovia EV by mali na nich myslieť.

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            eNiro/eSoul/Kona EV vedia 75kW+ ?
            Inak dá sa ako alternatíva tejto funkcionality považovať predohrev batérie ak je v navi zadaný cieľ DC? Myslím, že ID to má a Tesla predpokladám tiež.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Priusák To je výkon nabky nie možnosti auta. Áno ohrev podľa nabky by bola alternatívna, Kia dostala odo mňa reklámáciu presne s týmto návrhom už v 04-2020. A nič. Neexistuje možnosť ručneho ani automatického predhrevu. S výnimkou možností Winter modu - to je len na ochranu baterky, nie na opt. teplotu pre plnú rýchlosť.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Nie je to celkom dobre, lebo veľa nabijaciek v navigáciách chýba. Ideálne je to manuálne zapínanie.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            To by najprv navigacia musela tie nabijacky poznat.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Hlavne potom najskôr by mali spraviť poriadnu podporu pre cestovanie, aby ľudia používali základné mapy pre cestovanie. To je tiež na petíciu
            A zobrazovať aj iné stanice ako "svoje" v DCS, tak ako to má Chargemap. Ale nekomplikujme to, začnime najjednoduchším - ručným predhrevom. Nič im nebráni sa hecnúť a spraviť všetko poriadne. Aj tak to budú potrebovať do Ioniq5, EV6, ...

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            Tiež som podporil, aj keď mne zatiaľ s Konou tento problém moc nevadí-90% nabíjam doma. Ale možno to do pomôže k tomu aby sa pomenili aj ďalšie veci v infotainmente.. Takže držím palce.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Nezufajme BMW iX3 coldgate jak prasa, max. 50kW. 😄. A to este ak nevylepsili technologiu z i3 tak kapacita baterky klesa pravidelne a potom treba hardreset baterie aby sa ro vratilo spat. Predpokladam ze nema aktivne prelievaci pumpy medzi clankami. Ohrev baterie ak je to akk v i3 tak odporovymi kablami tiez len do 10C, preto ten coldgate.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Ktory elektromobil ma aktivne prelievani el. energie medzi clankami?

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            jux neviem ako to robia ostatni ze nemusia chodit kazdych xy tisic km na hardreset baterie, v podstate nanovo naformatovanie clankov a vybalancovanie. Majitelia i3 vedia o com hovorim. Raz rocne alebo povedzme po kazdych 20k km kedy klesne kapacita baterie o 2-4kWh pri 60Ah baterke a pri ostatnych viac tak pekne naklusat a hard reset. V BMW servise to robia automaticky pri secondhandovych i3.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg - to sa mi nechce veriť že by i3 nemala balancovanie článkov a museli to robiť ručne. To bude skôr zabudované kurvitko aby majiteľ prišiel a caloval.

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Jiri GrandPa mozno robia reset malej 12V baterie ;-) alebo poctivu diagnostiku kompletneho nabijacieho/vybijacieho cyklu (mozno sa boja ze im budu odchadzat jednotlive clanky)

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Balancovanie ma urcite bateria kazdeho EV. No treba si uvedomit, ze na balancovanie treba urcity cas a pri castom DC nabijani je casu malo, takze clanky sa mozu rozhadzat, co znamena mensiu pouzitelnu kapacitu. Problemom i3 bude zrejme nedokonale BMS, ktore nedokaze po mnozstve nekompletrnych vybijani/nabijani spolahlivo indikovat aku ma vlastne bateria kapacitu. Vybitie blizko k minimalnej kapacite a pomale nabitie na plne napetie clankov by malo kazdemu BMS stacit na spolahlive urcenie kapacity. Je jasne, ze to nikdy nebude uplne presne, kapacita baterie, ktoru vypocita BMS sa meni podla sposobu vybijania, nabijania a samozrejme teploty.
            Pri divokej jazde a naslednom rychlom DC nabijani BMS indikuje mensiu pouzitelnu kapacitu ako pri kludnej jazde a naslednom pomalom AC nabijani.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Pôvodne zverejnené od nick81 Pozrieť príspevky
          Spustili sme peticiu
          Po 3 dňoch 354 ľudí. Ďakujeme za super čísla za Slovensko. Pokračujeme ďalej...
          Inak stále nemáme nikoho z Kórei. Prvých 296 podľa krajín:

          42 Sweden
          40 France
          36 Canada
          35 Norway
          31 Slovakia
          26 Finland
          12 Czech Republic
          12 Hungary
          10 Denmark
          10 United States
          9 United Kingdom
          8 Germany
          6 Spain
          3 Austria
          3 Portugal
          3 Ireland
          2 Switzerland
          2 Australia
          1 Belgium
          1 Iceland
          1 Bulgaria
          1 Romania
          1 Netherlands
          1 Bahrain

          Komentár


          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            V Bahraine maju vobec elektricke Hyundaie

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Wilo Kolega z Francuzka tam mal pri mene Australia, mozno Bahrain anonymizer

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            513
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Dnes to bola iná magorina. 7.5 hod. nonstop jazdy.
          Auto nabite do 100% a jazdenie okresiek Bratislava -> Žilina -> Bratislava -> Horná Potôn -> Bratislava. Okresky 90kmh GPS, obce 50-55.
          Napriek tomu, že bolo 12-17st, tak si auto splnilo WLTP :-) Takto si to predstavujem, že WLTP nebude realita iba pre leto alebo okresky 80kmh rovinka.

          Minul som 75.4 kWh :-) na 64 kWh baterke. Až 11.4kWh sa narekuperovalo. Čo je celkom mazec na to aké dlhé úseky sú tam 90tky. Skončil som s 2%.

          Display v aute inak ukazuje celkom bludy. Spotreba 13.0kWh/100. Ale reálna je 14.0 (po odrátaní rekuperácie), alebo bez rekuperácie (16.5).
          Sledoval som to celú cestu, ale lietalo do oboch strán. Neviem čo všetko do toho zarátavajú.

          A test kapacity vyšiel 65.7kWh (0.9% degr.) Toto ma potešilo. Zimné 64.7kWh potom nebola asi čistá degradácia (2.5%). Uvidím v lete, či sa to vráti úplne späť.


          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	okresky.jpg Videní:	0 Veľkosť:92,3 KB ID:	71485
          Naposledy upravené nick81; 25-04-2021, 20:15.

          Komentár


          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            Ta baterka je nastavena velmi dobre. Nabija sa max 1,2 C, coldgate obmedzuje nabijaci vykon v Zime. Problemom je len plna rekuperacia pri chladnej baterke a to zjavne kratkodobo zvlada. Aj keby sme pripustili ze bude degradacia na rovnakej urovni ako eSoul 30kW-20% (Bjornovo video-5/6 rocny eSOUL) tak pri eNire bude pocet cyklov polovicny a teda max 10% a k tomu este treba brat do uvahy rozdiel v DC nabijani 1,6C eSOUL vs 1,2C eNIro. To auto je fajn treba vsak brat ako holy bosy fakt ze je tam coldgate a preto v SR clovek jazdi 6mesiacov v coldgate a 6 mesiacov bez neho.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Presne tak. Uvidime letne meranie. Tu to bola len bokovka, pri merani kapacity som mal vzdy rekuperacie 0kWh.

          • ICE666SVK
            ICE666SVK komentoval
            Upraviť komentár
            Podla toho co je na obrazku a toho co pises vsetko sedi. Preco pises, ze displej v aute ukazuje bludy? Mas 64kWh baterku a za jadzu si minul 75,4 - 64 = 11,4kWh narekuperovane. Aj toto sedi. Pekna ukazka, co dokaze EV oprosti spalovaku. Pri spalovaku viac benzinu ani nafty nedostanes. Spotreba 13kWh je podla toho co pises realna po odjazdeny 7:25hodiny a presiel si 456km. Vsetko sedi. To je celkova spotreba realna za 7:25hod a odjazdeny 456km. Co ti ukazuje behom jazdy je momentalna spotreba.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            ICE666SVK Nie nie. To je akumulovaná za trasu ... Pridaj kúsok, 64kWh to bolo ešte v 2.5% SOC (log....alse,"socPerc":2.5,"socPer......)
            Ak by bola 13kWh/100 = dojazd 65,7/13 by bol 505 km. Pri 14kWh/100 = dojazd 469km Čo znie reálnejšie. S 2.5% by som ledva 469, 505 ani vo sne. Inak mal som už dobré nervy aj pri 456km, bral som prvé čo bolo po ruke. :-)
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Ak by ste potrebovali umlčať VESS navždy ... HowTo

          Komentár


          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Az na to ze ukazovala na radar a hovori ze tam je reproduktor a potom odpaja uplne iny box ktory je reproduktor je to celkom schopny navod...
            Ale pekna pakaren na demontaz.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            SKolja Dobrý postreh. Veď to tá demontaž. Škoda, že nie je nejaký device na výmenu. Aby som mal možnosť si vybrať iný zvuk, alebo aspoň na úrovni Porsche Taycan VESS :-)

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ja som na i-MiEV-e nielen odpojil konektor, ale aj demontoval reproduktor a odlozil do skrine, auto je o pol kila lahsie:-)))

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Uz vieme ako sa to da umlcat navzdy. Teraz prichadza otazka, da sa tam nahrat/vymenit vlastny zvuk? Niekde to musi byt v nejakej forme ulozene, ci? 🤔 by mohlo byt celkom zaujimave sa s tym vyhrat. Auto by nadalej splnalo homologaciu, ale s menej otravnym zvukom

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jux Odpájať nechcem. Na sídlisku ráno úzke uličky a decká. Používam to dosť často.
            Wilo Týpek dekódoval CAN pre VESS. Ale pripojil na to z lokomotívy Ešte horšie .. https://www.youtube.com/watch?v=8jXlDHZWnCQ
            Dalo by sa spraviť vlastné. Ale keď to vyrobcovia nevedia dobre spraviť. To by zas padlo hodín. Hlavne to spraviť odolné a bezúdržbové.
            Porsche sa s tým tiež pekne natrápilo https://www.youtube.com/watch?v=GyEEWhL0gS8

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 na upozornenie okolia mam zvoncek. myslim, ze si ho uz pocul v akcii.. Zvoncek funguje podstatne lepsie ako tie vesmirne zvuky co produkuje VESS i-MiEV-a. Inak VESS ma z mitsu trojciat len i-MiEV, Zero ani Ion ziadny VESS nemaju.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Dnes som neplánovane robil test kapacity baterky. Result 65,8 kWh, 2 týždne dozadu čo som išiel tých 456km 50/60 s 11kWh rekuperáciou, tam to vyšlo 65.7kWh (v logoch som to ručne odpočítal). Je to teda 2x potvrdený údaj.

          Dá sa povedať, že Niro MY20 po 14 mes / 65000 km má degradáciu na úrovni 0.8-0.9% (nová 66.3-66.4kWh). Ak ešte v lete nebudú lepšie čísla.
          V zime je teda dispo cca o 1.6% kapacity menej (64.7-64.8kWh).

          Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu  Meno:	degradacia_14mes_65000.jpg Videní:	0 Veľkosť:93,4 KB ID:	71989
          Naposledy upravené nick81; 08-05-2021, 21:22.

          Komentár


          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            nick81 Lubos ved toto popiera fyziku nie? nie je divne, ze to su lepsie cisla ako najodolnejsie BP z Tesly?
            Zeby na to mal vplyv ten nestastny coldgate, ktory nepusta vysoke prudy do baterky? Sam so zvedavy tak o rok, dva ked budu prve podobne hodnoty u nastupu EV, ze "co to povie".

          • Apos
            Apos komentoval
            Upraviť komentár
            milan84, tie cisla su adekvatne a vobec nie su "prilis" dobre, nakolko KIA ma buffer a realna velkost baterky je tusim cca 70kwh, nie 64kwh (co je pouzitelna kapacita, co aj sedi). Dobrou otazkou je, kolko je zostatok toho buffera. Coldgate nie je o nepusteni vacsieho prudu do baterky (to by bola hlupost a nerobi to ani tesla), ale o tom ze nevie/nechce/nedovoli zohriat baterku pouzivatelovi manualne/vcas pred nabijanim... Ano ma to suvis, ale nie pricinny vztah.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            milan84 sediet to bude nakolko je sakra rozdiel co sa tlaci do baterky, ci 1,2C eNiro, Kona alebo 2C a viac Tesla. Jednoducho sa to musi prejavit. Ja by som do buducna bral jednoznacne mat v aute moznost nastavenia rychlosti DC nabijania.

            Apos tie bufre v pripade vacsiny EV su porovnatelne, Celkova kapacita, vyuzitelna a najnovsie VW realne vyuzitelna.

            Zaroven je rozdiel do akej vysky sa pusta celkove nabitie. Clanky vydrzia viac cyklov ak sa cykluju medzi 20-80% a nie 0-100%. Takze znizenia voltaze napr. o 0,1V na clanok prinesie predlzenie zivotnosti.

            Celkova kalacita eNira by mala byt 67,5kWh.
            Naposledy upravené mozeg; 09-05-2021, 08:40.

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            Apos Od prvých testov, čo som začal robiť pred rokom až doteraz je 100% stále 4.12 až 4.14V na článkoch a pri vybitých na 0% je 3.38V (nerátam ten 1 vadný, ktorý je na tom horšie. Tj. s buffrom sa nič nerobí.

            Coldgate je ochrana - ok, ale Niro neobmedzuje rekuperácie na ľadovej baterke vôbec a včera som išiel zo 100% z kopca, ani tam to nijako neobmedzuje. Tu ako prakticky jediné auto s aktívnym menežmentom, ktoré na to úplne kašle.

            Ako píše mozeg - Tesla - nabíjacie prúdy, takisto aj vybíjacie (silné motory). Asi to náhle zohrievanie stoviek kilo na 40-50C nerobí dobre. Možno chémiu ma SKinnovation lepšiu (tesla tam má prísady, kvôli tomu zohrievaniu), alebo pravidelne SW obmedzujú . Ťažko povedať. Necítim sa expert ani na eniro, a iné auta nemám veľmi ako merať. Berme to teda s rezervou. Musí prejsť ešte pár rokov :-)

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg 67,5kW je zas iba o tom ako to niekto rata. Chcelo by to odmerat ID3 pri 0 a 100% aka bude voltaz na clanok. Napr. 100% uz mam. Udaj cca 4.16 maju pri 100%. niro 4.12/4.14, cize 100% beru rovnako a ID ti este povie ze hore je 4-5kWh buffer.. Cakam este na udaj pri 0%.
            Len z tohto pohladu ID3 62kW .. realne na jazdu 52-55? a voltaze clankov su rovnake ako Niro 64, kde je realne na jazdu 66.3 pri novom. Podla tejto logiky je potom Niro 75kW a nie 67.5.
        • tommik
          Member
          • Jun 2021
          • 96
          •   

          Zdravím všetkých.
          Možno mi budete vedieť poradiť. Zvažujem ísť do predvádzačky eNira 64kWh MY 2020 Gold.
          Bude sa jazdiť trasa D1 ráno BA>ZA a večer zasa späť ZA>BA. Takto pár krát do týždňa. Chcel by som to celoročne robiť bez nutnosti zastavovať kvôli nabíjaniu.
          Výhodou je, že v noci aj cez deň v ZA mám prístup k 3x16A zásuvke. Preto práve auto s 11 kW onboard nabkou.
          Mimo tohto režimu viac menej len okresky cez víkendy, možno nejaký letný trip do 1000km, v zime skôr nie.
          Tiež by som sa chcel pokiaľ to bude čo i len trocha možné vyhnúť DC nabíjaniu čím sledujem predĺženie životnosti batérie. Ako to tu ale čítam tak DC eNiru moc neubližuje, tak neviem.

          Otázka je či je eNiro vhodné na takýto režim, resp. poraďte niečo. Strop je cena ID.3 77 kWh do ktorého by som šiel len ak by sa nič iné nenašlo.
          Jo a v EV svete sa pohybujem od doby kedy najrozšírenejšou DC nabkou u nás bolo DBT čo ale neznamená, že som mal možnosť vlastniť/dlhodobo jazdiť všetky u nás dostupné BEV, preto si rád nechám poradiť.

          Komentár


          • Pavol
            Pavol komentoval
            Upraviť komentár
            Podmienkam vyhovuje napríklad aj moja Kona. Vrelo odporúčam, podelím sa so skúsenosťami...

          • milan84
            milan84 komentoval
            Upraviť komentár
            Ako pise Pavol, aj Kona tam spada a bude mat na tej dialnici o chlp lepsiu spotrebu.
            U Nira Gold nema tepelne cerpadlo, ak si dobre pamatam. V zime by to pri dlhsich presunoch mohlo pomoct. Zvaz to.

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Áno, Niro Gold by bolo bez TC.
            Konu ako trebárs predvádzačku alebo ľahkú jazdenku je s 11kW umenie nájsť.
            Ako novú ešte teoreticky tú pred FL ale tá po FL, to sme už na cene spomínaného ID.3, ktoré by síce bolo bez TC oproti Kone no s 13 kWh navyše, čo si myslím, že TC v zime plnohodnotne vynahradí. Alebo je podľa vás reálne minúť z jednej "nádrže" o 13 kWh viac pri aute bez TC oproti s TC? Teda len na kúrenie?
            Čiže ak by sa objavila Kona pred FL s 11kW (nie dovoz) určite by som zvážil.
            Každopádne ďakujem za tipy a budem rád za ďalšie. Predsa len na stole "leží" 40 k€ tak snáď bude z čoho vyberať, nemyslím si, že mám uletené požiadavky.

          • mozeg
            mozeg komentoval
            Upraviť komentár
            No, Ja ak by som mal parkrat do tyzdna chodit BA ZA na otocku, povedzme 3-4x, tak si kupim hybrid, pluginhybrid alebo usporny diesel. Trasa o ktorej hovoris vie spapat aj 80-90% baterky na jednu cestu pri 130km/h. To je povedzme 6400km mesacne, takze za rok spolu s behanim okolo aj 90k km, ak zoberiem pocet cyklov tak za dva roky uz nedas ani trasu jednym smerom-urcite nie v zime. 300 cyklov rocne spravi svoje. Pritom treba pripocitat tak 15x sa ti auto nenabije lebo error pri AC nabijani. Preco by sisi toto robil. Za mna odpoved jasna treba ine auto ako elektriku. Ale ak niet pomoci ber co najvacsiu baterku a najrychlejsie nabijanie.
            Naposledy upravené mozeg; 05-06-2021, 22:22.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            Kona mierne jazdená napr. tu
            https://www.autobazar.sk/23216088/hy...-electric-150/

          • Priusák
            Priusák komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg Tak sa mi práve zrútil svet . Ak je to teda ako píšeš, potom jedine ozaj čo najväčšia batéria a možno znížiť rýchlosť na 110 a dosiahnuť tak povezme 70% vybitie. Každopádne vždy vyrážať so 100% kdyby něco.
            Momentálne jazdím EV a nerád by som sa vracal späť len kvôli tomu, že človek potrebuje jazdiť diaľnice.

            Miroslav Rojko vďaka za tip, zvážim ale vyzerá dobre. Prípadne dohodneme cez tlf.

          • Pavol
            Pavol komentoval
            Upraviť komentár
            Táto trasa je jazdená veľmi často. Pokiaľ pôjdem ja, tak nabijem v Žiline na 90% na SC Greenway Dubeň a vynulujem počítadlá. V Blave urobím foto pri Avione. Pri ceste z Blavy nabijem na 90% na GW Avion a zdokumentujem v Žiline na SC GW Dubeň. Výsledky tu postnem. Mohla by sa z toho zrodiť porovnávacia tabuľka EV pre diaľničné použitie. Je to cca 192km, čo je môj bežný nabíjací cyklus.

          • Roman-ba
            Roman-ba komentoval
            Upraviť komentár
            mozeg : Osobne by som sa nebál takej degradácie batérie. Ja mám teraz 83 tis. km a degradáciu niekde okolo 0.8 % (Kona 64kW) . Na dojazde nepozorujem zatiaľ žiadny úbytok. Ak by aj najazdil cca 90 tis. km ročne napr po piatich rokoch nebude úbytok kapacity viac ako 7-8 % čo urobí na dojazde možno 40 km. Čiže Žilinu bude točiť stále v pohode. Otázne je, či to auto ešte bude mať a hlavne v akom stave bude zvyšok auta (hlavne podvozkové časti a nápravy.)

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            Pavol Ďakujem, budem rád.

          • Wilo
            Wilo komentoval
            Upraviť komentár
            Takym najazdom prides o zaruku na bateriu za 1 a pol roka, celkom masaker. Rad by som videl cenu pri naslednom predaji po 4 rokoch ked to bude mat 360.000km 🤔

            Ako pri vsetkom eko-citeni a odporu voci spalovakom by som asi volil podobne ako mozeg . A vzhladom na taky brutalny najazd urcite diesel. Mozes ist 140kmh na tempomate bez ohladu na teplotu, vietor alebo dazd, bez spoliehania sa na funkcnost nabijacky v destinacii atd atd. Najst nejaky stredne vybaveny “jahres Wagen” za dobru cenu. Cenovo ta to za tie 4 roky vyjde podobne ked budes pocitat rozdiel v nakupnej cene voci BEV. A casovo usetris, to mas neobnovitelny zdroj. Rocne usetris minimalne 4 dni, za 4 roky to mas 2 tyzdne zivota. Raz budes spominat

          • tommik
            tommik komentoval
            Upraviť komentár
            No verím, že ten nájazd nebude viac ako 50 tis diaľničných km,
            Časovú úsporu chcem dosiahnúť práve tým, že budem nabíjať cez deň v ZA a v noci v BA. Tým pádom by som sa do 2 hodín mohol zmestiť, čo je už porovnateľné so spalovákom.
            Uvidíme, treba tomu veriť
            Naposledy upravené tommik; 06-06-2021, 20:23.

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Ja sadam do spalovaka, uz len ked skutocne nie je moznost ist elektromobilom - hlavne kvoli velkosti ci vahe nakladu.
            Pripadny maly obcasny diskomfort s nabijanim na dlhych trasach bohate vykompenzuje mnozstvo pozitiv jazdy elektromobilom.
        Pracuje...
        X