Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

KIA NIRO

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • nick81
    Senior Member
    • Nov 2019
    • 534

    Tepelné čerpadlo ÁNO vs NIE. Vďaka Rafo sme v polke januára porovnávačku 2x Niro na trase PN-ZA a späť. Konečne sa podarilo ako tak spracovať dáta a video.
    Chcem ešte zdôrazniť, že moja TČ verzia bola vo výhode - trochu predhriata baterka nabíjaním v TT a o 0.5 bar viac na pneu (nezladili sme to).
    Verzia bez TČ si viedla mimoriadne dobre. Počas trasy sme si volali rozdiel na kúrení bol cca 1-1.5kW. Motor bol cca rovnako. Vo finálne verzia s TČ v smere do ZA bola len o 0.2kWh/100km lepšia, a cestou späť to bolo cca do 1kWh/100km. Rafo prosím oprav ma, ak si to zle pamätám.

    Na nejaké mestské jazdenie (kedy sa dá dobiť pravidelne doma) alebo diaľnice pri spotrebe cez 20kWh/100 tam je TČ zbytočné, ak nie je v cene. Dobije sa, keď treba a prínos je minimálny. Kde si myslím, že má malý prínos je pri prespávaní v aute, resp. diaľkové trasy po okreskách. Obe sú pre väčšinu dosť minoritné prípady. Toto platí v prípade eNira, kde sa TČ používa len na kúrenie. Samozrejme pri TM3, kde octovalve vie TČ použiť aj na dohrev baterky to je iná vec. VW ID.3 neviem ako to má zapojené.

    Čo je zaujímavé v SR máme pár kúskov verzií pre francúzko/španielsko aj bez PTC výhrevného telesa. Pri nabíjaní okrem prúdu teda nemá čo zohrievať baterku.
    Vo veľkom minuse, sa nabíjanie na DC môže dosť slušne natiahnúť.

    Naposledy upravené nick81; 30-01-2021, 00:20.

    Komentár

    • Rafo
      Member
      • Nov 2019
      • 68

      Super to je ako akcny film👍diky

      Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        Super porovnanie. Tu je pekne vidiet ze pri minusovych teplotach sa rozdiely stieraju. Zaroven si vsimnite teplotu motora a invertora. TC verzia z toho berie obrovske mnoszstvo tepla. Nahustenie pneumatik tiez zohralo rolu. Rafo ma vsak verziu silver,opravte ma ak nie, takze je tu este rozdiel vo vahe aut bude okolo 80kg vzhladom na vybavu. Rozdiel medzi TC a bez TC bude najviac vidiet na jar ked budu teploty okolo 10C. Ale inak skvele a potvrdzujuce to o com sa tu stale bavime dokola TC je super ale ked udru mrazy tak je to jedno, pri dlhej trase bude rozdiel max 1kWh co pri 400km bude rozdiel cca 20km v dojazde.

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Pri 10°C je síce rozdiel najväčší ale bavíme sa napr. O 0.25kW vs 0.8kW. .. čo je napr. len 0.5kW. Na final dojazd to nebude mať takisto vplyv. Ak sa nejde 6 hod za kamiónom 90kmh, je to len zas iba pár km naviac. Iné je to v autách čo majú TČ aj na kúrenie baterky, a je tam inak 5kW ohrev. Vtedy to môže veľmi výrazne. Nesmieme teda s/bez TČ generalizovať aj na iné autá. Niro vôbec na trase neohrieva baterku.
          Čerpadlo vyzerá, že pracuje dobre aj v -12°C. Pozrel som si staršie video v -12°C na C1 okruhu klími bolo stále 35°C, a počas jazdy žralo 1.2-1.8kW (podľa teploty, prekurujem). Voči bez TČ je to zas "len" 1.5kW rozdiel.

        • Rafo
          Rafo komentoval
          Upraviť komentár
          Mam verziu platinum my 19 nie silver
      • Miroslav Rojko
        Senior Member
        • Nov 2016
        • 1311
        •   

        Pri prvej jazde som si všimol, že MY 2019 bez TČ kúrilo skoro celu cestu na 16 stupňov a MY 2020 s TČ na 20 stupňov. Je to údaj “indoor temp”. To ale pri teste spotreby kúrenia úplne mení závery čo tu píšeš, nie ?

        je to od 1:17, dokonca na 16 st. kúril po polke cesty, prvú polovicu je tam okolo 12.
        Naposledy upravené Miroslav Rojko; 30-01-2021, 07:17.
        [priezvisko]@me.com

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Mali sme nastavené rovnaké hodnoty. Začali sme s 19.5°C myslím. Rafo, tak to bolo? Ja už mám okno Počas cesty sme pre lepší komfort zvýšili o 1°C a zapli si vyhrievaný volant a sedačku. Je to divné že je ten indoor temp taký uletený voči nastaveniu v aute. C1/C2 teploty mal až 87°C, zjavne problém s generovaním tepla u neho nebol. Čerpadlo malo na C1 iba 45°C.
      • Rafo
        Member
        • Nov 2019
        • 68

        Nick vsetko je presne ako si napisal a porozmyslaj ci nezacnemem natacat bondovky😆

        Komentár

      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        Ahojte kto ide kupovat EV tak eNiro zacina byt horuci kandidat v pomere cena/vykon. V SR sa daju zohnat za 38k s DPH, k tomu 8k dotacia a odpocet DPH a je to za 24k. WOW.

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Pozor na verziu Silver ma nerieseny SW problém môj prípad.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          1) 25 bez DPH.
          2) a ako teraz ziskas 8k dotaciu?

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          ID3 v lepsej vybave sa da zohnat za 39 s DPH, k tomu 8k dotacia a odpocet DPH a je to za 25k. WOW.
      • mozeg
        Member
        • Dec 2015
        • 439
        •   

        dango pls. to ma zaujima vies poslat zopar odkazov. Dik.

        Komentár


        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          inac neviem odkial si bral, ze Niro je za 38, kedze Silver zacina na 39 800. No k takej cene sa dostanes, ked si v ID3 urobis v konfiguratore zostavu a das dole 10% (spolu s importerskym bonusom)
      • vladoh
        Junior Member
        • Feb 2021
        • 10

        my21 platinum za 38k s dph je realne

        Komentár


        • jurajsun
          jurajsun komentoval
          Upraviť komentár
          Zatial som nasiel inzeraty iba Gold verzie za 38 900 s DPH na autobazare.eu

        • dango
          dango komentoval
          Upraviť komentár
          vlado, ale treba brat do uvahy cennikove ceny - u kazdeho su fleet zlavy individualne
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Fínske e-Niro roadtripy

        Komentár

      • jurajsun
        Member
        • Jun 2020
        • 113

        A takto sa dá tankovať na Slovnafte

        Komentár


        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Keď musíš, tak musíš :-D

        • milan84
          milan84 komentoval
          Upraviť komentár
          tam je nabijacka, ci to tahas 230V z predajne?

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          milan84 230 mali pri dverách zvonku. Žiaľ nemali 3 fázku
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Vyhodil som video zo včerajšieho trapasu, ako sme ťahali eNiro.. https://www.youtube.com/watch?v=GR41m10DfP4 Ťahali sme na N cca 17km, dole kopcom sa ťahané auto dosť rozbiehalo, tak sme sa odpojili a zišli sme väčšie kopce sami. Ak nemáte pružné ťažné. Určite si ho zaobstarajte. Ideálne je ťahaniu predísť, napr. niekde na pumpe ich poprosiť a dobiť. Ideal 11kW Ťahanie pri takej rýchlosti je večnosť.

        jurajsun Pozrel som JSONy, ako sme zabudli prepnúť na N a ťahal si D. Normálne si ťahal cca 17-20kmh, a tu bolo len 6-7, chvíľami 10kmh.
        Ťahalo sa tak 90 sekúnd, kým sme zistili príčinu . Cesta bola zľadovatelá a predné auto prešmykovalo. Do baterky sa dostávalo cca 3-6kW, dobili sme za ten čas 0.1kWh. Nič moc

        Komentár


        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Celkom zaujimavy experiment :-). Mohli by z takychto testov byt 2 dalsie vystupy: Mapa lokalit kde je nutne dobudovat nabijaciu infrastrukturu pre dialkove trasy a navod ako sa zachovat pri SoC blizko nule.
          Zaroven sa potvrdilo ze pri tahani je mozne dobijat rekuperaciou.
          Celkom uspech, len tak dalej!

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja Pre Niro to tam netreba dobudovať. Ak by som išiel normálne, dobil by som si Budča-Lučenec a je to ok. Tlačilo sa tu veľmi na pílu . ZSE tam ide tento rok niečo stavať. Pri ťahaní na D - treba určite odstaviť front radar (prelepiť), aby AEB nezdetekoval 4m na nejako úseku brzdiace auto ako kolíziu. Rozpísal som to tu.. https://teslaclub.sk/node/67045?p=68355#post68355

        • SKolja
          SKolja komentoval
          Upraviť komentár
          Pre eNiro netreba, ale pre malobaterkacov by bolo vhodne mat UFC kazdych 50-100km a pomedzi aspon 50kW nabijacky (vlaste pre vacsinu by stacili tie 50kW nabijacky keby boli ;-))

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          SKolja To áno. Toto je taký asi najžiadanejší úsek, kde to chýba.

        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          a v zime by pre vacsinu aut stacili aj 30kW nabijacky
          Naposledy upravené hudino; 11-02-2021, 17:02.
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Ak by ste niekto potrebovali upgradnúť infotainment bez servisu. Mám 22G ZIP EU verzie pre 10.25" Niro (nahrá sa to len USB kľúč). Je to tá posledná verzia z 23.9.2020.

        Komentár


        • cetan
          cetan komentoval
          Upraviť komentár
          tento?
          https://drive.google.com/file/d/1J0i...tnPv2xNyq/view

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Z ineho zdroja, ale asi to bude to iste.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          cetan Porovnal som, je to to isté.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          Dik za link, skusim stiahnut a nainstalovat k veceru. Neviete niekto ci pocas updatu moze bezat.v aute klima? Nechcem zamrznut na parkovisku

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          EV_Future Jasne moze. Ja som skusal v lete US/CA verziu co po 50 min vyhlasila chybu ..
          Tych 40-50 min to len rozpakovava a kopiruje.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          Tu je FR how to, len si treba zapnut translate
          https://forums.automobile-propre.com...hyundai-29312/

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          nick81 dik, dam potom vediet ako to dopadlo.

        • EV_Future
          EV_Future komentoval
          Upraviť komentár
          update sa podaril, pouzil som tu verziu z Google Drive od cetan, aktualizacia trvala cca 25 minut.

        • nick81
          nick81 komentoval
          Upraviť komentár
          EV_Future Bezva Nie je to OTA, ale nechápem prečo to nenechajú robiť ľudí samých.
          https://update.kia.com/ Už povoľuje skoro všetky lokácie, Európa tam stále chýba.

        • Roman-ba
          Roman-ba komentoval
          Upraviť komentár
          Pre Konu 2019 so 7" displejom nieje nč nové?
      • nick81
        Senior Member
        • Nov 2019
        • 534

        Pre zaujímavosť Kia vo Francúzku.... FR verzia 2020 Premium (najvyššia výbava) nemá ani PTC ohrev baterky ani čerpadlo = cena rovnaká ako v susednom Belgicku s PTC aj TČ. 2C vonku (lokácia cca na úrovni Bratislavy, mesto na západnom pobreží). Toto mal po 40km 50/90 jazdy. Kúrenie si stále bralo 3.42kW a pomer jazda vs kúrenie ... je nenormálny.

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	frverzia.jpg
Videní:	473
Veľkosť:75,5 KB
ID:	68405

        Komentár

        • mozeg
          Member
          • Dec 2015
          • 439
          •   

          Tak nieco k degradacii. 50000mil a stale 100 %SOC.

          https://youtu.be/oJx0bCWyabs

          Komentár


          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            SOC?

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            SOH 100% mam aj ja pri 60tis. Akurat teraz v zime mam dostupnu kapacitu o 2.5-3% nizsiu .. Stale to bolo nad 64kWh .. = 64.8, a ale uz nie 66.4kWh. Takze tak. Dokonca kvoli vadnemu clanku bolo posledne meranie v -12C vtedy cca este o 2kwh menej = nedostal som sa ku plnej 64.8. Teraz na vychode ked sme tahali bolo total dokonca len 63 aj nieco. Ale to nebol moj oficialny test na D1 pri 110 bez rekuperacie. Vidiet len SOH 100% ma nejako neuspokojuje, ked co da baterka si lieta hore dole podla pocasia. Budem robit dalsie meranie ked bude teplo. Cisto zo zvedavosti a zaujmu. Ale uz opatrenejsie, lebo nechcem ten vadnejsi clanok v dolnych % zabit.

          • 1fisker
            1fisker komentoval
            Upraviť komentár
            Mne na Zoe zmerali 100% po 84 tis.km. Moc sa mi to nechce veriť, ale tak to vyšlo.

          • Jiri GrandPa
            Jiri GrandPa komentoval
            Upraviť komentár
            To su take hracicky s cislami. Kazda Li-ion bateria ma po 1 roku pokles capacity minimalne 3%, v dalsich rokoch je to tak 1% iba kvoli casu. Jednoducho vyrobca si nechal dostatocnu rezervu a postupne posuva tych 100% tak, ze posuva dole 0% hranicu podla minimalneho napatia.
            Nehovorim ze je to zle...

          • jux
            jux komentoval
            Upraviť komentár
            Prave pri Zoe sa tym posuvanim vyrobca chvali. Cize postupne kradne z ochranneho pasma clankov a navonok to vyzera tak, ze pouzitelna kapacita neklesa aj ked realne klesa ako hovori jirko. Zazraky sa deju len v rozpravkach.
        • nick81
          Senior Member
          • Nov 2019
          • 534

          Presne aj pre toto som si kupoval BEV. 10 min. pred odchodom klik. Obetovaných 600-1000Wh (~1% SOC) a žiadne oškrabávanie okien. Auto vyhriaté a pripravené na jazdu. Ešte ak by vedelo predhriať sedačku vodiča, bolo by to dokonalé.
           
          Naposledy upravené nick81; 15-02-2021, 12:36.

          Komentár


          • jurajsun
            jurajsun komentoval
            Upraviť komentár
            hmm tu som sa ja popalil , skoda ze nemam UVO

          • nick81
            nick81 komentoval
            Upraviť komentár
            jurajsun Ak by sa s tym niekto pohral. Myslim, ze by to islo pridat do evDash. Zapnut vyhrev volantu vieme, aj rozmrazenie zadneho okna. Treba sa len pohrat s kodmi na zapnutie trakcnej baterky a zlomit ovladanie A/C. Len ja to momentalne nedam, neviem sa uz uvolnit na par desiatok hodin.
        Pracuje...
        X