Našťastie veľmi ďaleko od pravdy :-) podarilo sa podstatne viac
Oznámenie
Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.
Hyundai Ioniq (H, PHEV, BEV)
Zložiť
1000,- € zľava na Model S, X
Zložiť
Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.
teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie
Zložiť
Tag Cloud
Zložiť
X
-
Ioniq zle pocita priemernu rychlost, niekde urobili soudruzi z korei chybu... nap. dnes som dal 300km za 3,5h co je 85,7km/h a ioniq ukazuje 91km/h.
Druha vec, ktoru som si vsimol, ked dam v Sport mode akcelerator na podlahu, rucicka co ukazuje % vykonu by mala ist na 100%, ako v Lubosovom videu vyssie. Mne sa ju nepodarilo dostat cez 90%, pritom OBD diagnostika ukazovala vykon 90kW a prud 278A. A to som mal za sebou 100km a teplotu baterie 25°C, tak neviem, co robim zle....
Nejde mi nahrat priloha..
Komentár
-
Ako som tu písal kedysi ako oklamávajú výrobcovia áut (nielen Hyundai, aj BMW) pri priemerných spotrebách, s priemernou rýchlosťou je to rovnako. Nepočíta sa čas, kedy stojíš napr. na semafóre alebo v kolóne. Rátajú len čas, kedy auto má impulz od kolies, že sa točia. Preto potom vznikajú rozdiely v priemernej rýchlosti (tiež spotrebu rátajú len keď sa auto hýbe, u BMW to robí aj pol litra na 100 km).
Kvôli kontinuite od spaľovákov to výrobcovia asi prebrali aj do elektromobilov.
-
Bral by som, ze nesedi zobrazovana priemerna rychlost s realnou. Cisla, co som pisal vyssie, su z displeja auta (neslo mi pridat obrazok). Takze pri 300km a 3,5hod by nemalo ukazovat priemernu 91km/h. Normalne by mi nenapadlo to prepocitavat, zistil som to tak, ze cez Torque Pro vidim dve priemerne rychlosti- jednu ked sa auto hybe a druhu za celu cestu aj so statim a obe boli nizsie a spravne.
-
To je normalne, ani si nepamatam ci som vobec za svoj zivot mal auto, ktore ukazovalo realne udaje ci uz priemernej rychlosti alebo spotreby, a ze tych znaciek bolo treba pocitat v hlave vzdialenost/cas a spotrebu pri tankovani/nabijani, inac to nejde. Mne sa casto stava, ze mi na Ioniqu palubak ukazuje spotrebu klimy 0.3kW, ostatna elektronika 0.2kW a motor 7kW, a potom mi vypluje priemerku 13kWh/100km, a pritom som za celu jazdu neprekrocil 10kW na motore. Detto ten prehlad “Jazdny rezim EKO” kde mas EKO uroven. Mam tam 6, potom idem 3 minuty dole kopcom a po dokonalej rovine sposobom, ze len rekuperujem a plachtim, do plynu ani nebrnknem, a on mi v priebehu toho useku znizi uroven mojej eko jazdy na level 4, t.j. mi ju zhorsi. Netusim ake kalkulacie tam prebiehaju, ale je to uplne mimo
-
Myslim, ze som prisiel na to, ako to moze byt: priemernu rychlost nepocita ako draha/cas, ale nacitava rychlost a robi aritmeticky priemer z hodnot. Tym, ze merana a zobrazovana rychlost je v aute voci realnej (meranej cez GPS) vyssia, tak potom vyjde aj vyssia priemerna.
-
Spotreba paliva pri spalovakoch sa posledne zistuje tak, ze prides na cerpacku, vynulujes kilometre, vypnes motor, natankujes po hrdlo a jazdis pokial nebude treba tankovat znova a vies ako si siel a kolko si presiel a to natankovane palivo znova po hrdlo je tvoja spotreba za uvedenu vzdialenost. potom to len preraces na peniaze ak sa medzi tankovanim a jazdenim zmenila cena. Toto je podla mna asi napresnejsie.
Neviem ako by sa to dobre ratalo pri nabijani.
-
Peterka kde je možné vidieť na Ioniq teplotu akumulátora ? Auto mám no o tomto neviem. A to že ručička nejde na 100% aj napriek tomu že máš pedál na podlahe úplne zatlačený to bude dáka technická chyba. A cez čo vidíš odber v A ?
Komentár
-
Ahoj Lubos, dlhsie si tu neprispieval... tesim sa, ze si naspat. Mam OBDII bluetooth interface a na mobile aplikaciu Torque Pro. Tam je vidiet vela roznych parametrov. Jeden z obrazkov som dal tu na 19stej strane, pozri.
Dnes rano cestou do prace som zistil pricinu, preco mi rucicka ide iba do 90%- myslel som, ze mam akcelerator na podlahe, kedze sa "zvacsil jeho mechanicky odpor". Zatlacil som silnejsie, pedal este trochu klesol a potom uz bolo 100%. To bude zrejme nejake zle mechanicke nastavenie, az pojdem do servisu, dam to skontrolovat. Druha vec je, ze podla OBD diagnostiky uz elektricky vykon pri zmene z 90 na 100% viac nenarastol. To ma privadza na myslienku, ze ta rucicka sleduje polohu akceleratora, nie vykon. Naviac je ten displejovy rozsah 0-100% dost nelinearny. Ak vezmem, ze 100% je cca 90kW, pri ustalenej rychlosti je napr. rucicka na 10% a vykon je 20kW...
-
-
Inak pre teba Lubos by ta aplikacia mohla byt zaujimava, ked robis videa. Je k nej plugin Track Recorder, do zaznamenavaneho obrazu z cesty mozes vlozit ukazovatele parametrov, ktore chces.
Pozri tu: https://www.youtube.com/watch?v=JnlhHhDHx5M
Ja som vlastne z tohoto videa prisiel na to, ako sa da z ioniqu vycitavat rozne zaujimave parametre- teploty, napatia, prud, vykon, energia...
Komentár
-
Ako sa dá napísať odpoveď priamo na tvoju odpoveď ako si to spravil ty ? Nevidím možnosť - chcelo by to trošku zlepšiť platformu fóra. To s tým pedálom nieje chyba je to v poriadku. Rozdiel v kw nevidíš no Nm pridá asi 20-30. A najväčší rozdiel zbadáš v ECO a normál režime tam to z cez 60kw vybehne na max. Je to kic down
Komentár
-
Pôvodne zverejnené od Ľuboš Geleta Pozrieť príspevkyAko sa dá napísať odpoveď priamo na tvoju odpoveď ako si to spravil ty ? Nevidím možnosť - chcelo by to trošku zlepšiť platformu fóra. To s tým pedálom nieje chyba je to v poriadku. Rozdiel v kw nevidíš no Nm pridá asi 20-30. A najväčší rozdiel zbadáš v ECO a normál režime tam to z cez 60kw vybehne na max. Je to kic downAko zdieľať odkazy na príspevky, Ako pridať obrázok, Ochranná fólia Xpel Ultimate
Moje príspevky sú mojim duševným vlastníctvom chránené autorskými právami a NESMÚ byť použité/citované mimo teslaclub.sk bez môjho súhlasu.
Komentár
-
Komentár
-
To je standardna funkcia aut uz asi 20 rokov vola sa to “kick-down”, pri spalovakoch s automatom to da autu pokyn aby podradilo aj o 2-3 stupne, pri autach s manualnou prevodovkou to vacsinou aktivuje “over-boost” (nemaju to vsetky auta, skor sportove hatchbacky) co kratkodobo zvysi vykon motora o cca 20k a 20-40Nm tym, ze zvysi plniaci tlak turba, vstrekne bohatsiu zmes alebo upravi vyssi zdvih valca/vacky. Na EV nevidim pre to velky vyznam, snad len na zobudenie auta v Eko rezime.
-
- Likes 2
Komentár
-
Ešte nie je k dispozícii video aj v HD rozlíšení - youtube to asi stále spracuváva. V aktuálnej kvalite je to hrôza.
-
Az teraz som dopozeral cele, to cuvanie hore dole na dvore, som sa z chuti zasmial btw som si vsimol ze si mal cely cas zapnute svetla. Viem, ze to je zanedbatelne, ale cisto s dennym svietenim by si este usetril cca 0.05kWh... este mozno take kraviny ako znizit jas displejov atd, babka k babce mozno by aj 415km bolo. Ale palec hore fakt, ja by som na to nervy nemal a popravde som ani neveril, ze Ioniq je schopny prekrocit 400km metu.
-
Tak to ti gratulujem. Asi nazabavnejsia cast bola jazda po dvore v zavere. Psy mali z teba asi hokej. Nebal si sa, ze ti dojde stava prave na otacke, teda mimo domu? Samotnych 10 hodin jazdenia to uz je vykon si myslim. Inac ti tam na YT kanali gratulovali nejaky zahranicny.
-
Neuveriteľné číslo, směkám. Moje výletné plány do západnej EU sú hneď reálnejšie Btw. skokový rozdiel v dojazde medzi bežným a šetriacim jazdením som neplánovane vyskúšal cez víkend: Na dialnici do VIE som minul odbočku na dobíjačku pri dojazde 15 km. Navigácia mi s obrátkou písala trasu 18,5 km. Na predýchanie bol parkplatz po 3 km a potom som si povedal, risknem to. S 70-80 km/h rýchlosťou (aj v turtle mode!) v ECO Reg2 som to dal s rezervou 3 km. Viem, odhad je približný, ale aj tak, skvelé auto
-
uz je to aj v novinach
http://www.hybrid.cz/svetovy-rekord-...a-jedno-nabiti
-
Komentár
-
Zaujímavé čísla no z 0-100 Ioniq môj dokáže určite pod 10s a číslo u Nissanu je príjemne prekvapujúce. A žiadam doplniť updaj na 1/2 mile u Nissanu - prehral ?
-
Vsak toto, ja som dal s Ioniqom 0-100 za 9.6s a uplne najhorsi cas 9.9s a to bolo s polo-profesionalnym meracim zariadenim, navyse na zimnych gumach, ktore su sice maksie, ale maju mensiu stycnu plochu kvoli hrubsiemu dezenu. 10.4s mi pride dost vela... preto sa pytam na metodiku merania a obutie oboch aut
-
Metodika merania bola taká, aby obidve autá mali rovnaké podmienky. Odštartovali v každom smere presne rovnako, bola zapnutá klíma u obidvoch, obe majú letné Michelin 205/55 R16 pneu. Jednu jazdu som mal 9,4 ale v opačnom smere o dosť viac, toto sú priemery. Aj keď sa cesta javí ako rovina, pár metrov prevýšenia nie je vidieť a preto som išiel z oboch smerov.
Tu od značky nosnosti mosta bol štart:
https://www.google.sk/maps/@48.77919...7i13312!8i6656
Na porovnanie dvoch áut to boli dokonale rovnaké podmienky, na meranie zrýchlenia jedného tam mohol mať vplyv vietor, sklon cesty ale keďže to bolo v oboch smeroch, tak sa tým rozdiely eliminovali.
Protišmyk bol zapnutý ale ani jedno auto nechcelo prešmykovať. Naschváľ som našiel drsný asfalt, kde nešmýka. Leaf bol v ECO móde (čo som si všimol až potom doma ale nemalo by to mať vplyv - noha na podlahe, kickdown ako v diskusií vyššie som dal u oboch), Ioniq v móde SPORT.
Meranie bolo automatické pomocou GPS meradla s akcelerometrom, zapínalo čas pri začiatku pohybu, takže oneskorenie vodiča po štarte nenastalo.
-
0 - 150 km/h u Nissanu nie je, lebo Nissan má obmedzenie do 144.
Preto aj 1/2 míle, lebo by bolo až po dosiahnutí 120 km/h, kedy mi prístroj pípol hotovo. Preto údaj nemám, lebo som už spomalil. Údaje o 1/8, 1/4 míle a 1/2 míle som až doma vytiahol z merača, nebol som tam kvôli tomu.
Ioniq mal na 1/2 míle pri rýchlosti 147 km/h.
Podľa turistickej mapy s kótami nadmorskej výšky bol rozdiel na 1 km 15 m nadmorskej výšky, ale ako hovorím je to priemer z oboch smerov. Nájsť rovnú a vodorovnú a voľnú cestu je problém pri NM.Naposledy upravené Miroslav Rojko; 24-04-2018, 15:12.
-
Čo to meranie na 1/2 mile u Leafa ? Prečo nie sú údaje ? Chcem ich vedieť. Je možné ich poskytnúť ?
-
Zaujimave, ja som pouzil rovnaku metodu jazdy v oboch smeroch, a cez 10s som nepreliezol, na YouTube maju tiez vsetci do 10s. Niezeby bol rozdiel 0.5s v realnych podmienkach poznatelny, do 1s malo ludi eviduje rozdiel, ale aj tak je to zvlastne ze bol taky lemravy.
-
Priznám sa, že som nevypínal klímu (slnko dosť pražilo) a bol drsnejší asfalt, tieto dve veci ma napadajú ako dôvod. Keďže sa neradí a štart bol podľa pohybu auta, moje reakcie a zručnosti by som nebral ako ovplyvňujúce. Ale je to porovnanie dvoch áut za rovnakých podmienok, nie presné meranie na 0,1 s jedného a pre porovnanie mali obe rovnaké podmienky.
-
Protipreklz by som este vypol, ten je nastaveny na kazdom aute inac. A moze uz preventivne odrezat vykon, aj bez samotnej signalizacie kontrolky. Plus je tu faktor samotneho auta - ziadne auto rovnakeho typu nema rovnaky vykon. Viackrat bolo potvrdene, ze ked testovali totozne modely na valcovej brzde, jednemu autu namerali o 10k viac, inemu o 30k viac, niektoremu o 15k menej. Je tam nejaka norma ktora pocita s odchylkou. Za normalnych okolnosti by mal byt Leaf vzdy o nieco rychlejsi kvoli vyssiemu vykonu motora, ale moze sa stat, ze clovek trafi lepsieho Ioniqa a horsieho Leafa a zrazu sa to vyrovna, alebo najlepsieho Leafa a horsieho Ioniqu a mame rozdiel aj 3s. Ale za brzdu uz asi platit nebudes Pred zvolavackou mal Ioniq pod 9s, skoda ze to fixli, zjavne mal potencial byt porovnatelne rychly.
-
Elektromobil rovnakeho typu a modelu s rovnakym softverom s rovnakymi gumami a rovnako nabitou bateriou bude mat velmi podobne dynamicke vlastnosti. Spalovaky maju na motore podstatne viac moznosti ako priebeh vykonu presnostou, ci nepresnostou dielov a nastavenim vylepsit alebo zhorsit.
-
Denné svietenie bolo zapnuté čiže svietili len denné led. A jas bol tiež stiahnutý od asi 2-3 h jazdy. No nech rátam ako chcem kapacita akumulátora sa už asi trošku pohla. Ak mal reálne 28 na začiatku tak teraz mu ostáva max 26,5 až 27 kWh.
Komentár
-
Na Leafe som absolvoval ďalšie dve merania kvôli chýbajúcemu času na 1/2 míle, takže hodnoty sú priemer z dvoch meraní Ioniq a štyroch meraní Leaf. Čo ma upokojuje že merač nemerá od buka do buka je, že časy Leafa sa po štyroch meraniach nezmenili ani o desatinu sekundy, rozdiely boli v stotinách. Leaf tento raz nešiel v Eco móde a výsledky sú rovnaké, takže pri zrýchlení "na podlahe" nemá nastavený režim jazdy u Leafa žiadny vplyv.
[priezvisko]@me.com
Komentár
Komentár