Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pár otázok ohľadom kúpy jazdeného S-ka

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • SKolja
    Member
    • Dec 2018
    • 275
    •      

    #16
    ako pise jeeff, pri nabijani cez klasicku domovu zasuvku by som nesiel cez 10A. Ak predlzovacku tak vonkajsu (IP44) s prierezom dratu 2,5mm2 a tepelnou poistkou. Napriklad:
    https://www.amazon.de/HANGER-600005-...ps%2C92&sr=8-8
    Vzdy plne rozvinut.
    Na dome by som vymenil zasuvku za priemyselnu, napr:
    https://www.amazon.de/Legrand-Elektr...35&sr=8-5&th=1
    pri vymene zasuvky treba skontrolovat ake su kable v stene, ak len 1,5mm2 tak by som iba nabijal do tych 10A, ak 2,5mm2 tak s priemyslenou zasuvkou 13A a kratkodobo aj 16A.
    Ono aj v dnesnej dobe sa na stavbach setri a davaju sa vodice z mensim priemerom a lacnejsie istice. Minimalne vonkajsie okruhy zasuviek by mali mat silnejsie vodice (na pripojenie cinkularu/miesacky/drtica/...)
    Naposledy upravené SKolja; 17-10-2024, 10:48.

    Komentár

    • Zelene Lietadlo
      Member
      • Apr 2014
      • 47

      #17
      OK, ale pokial by som to rovno obmedzil na tych 10A, tak som safe aj s tym co posielal head? Resp. 20m verziu - https://www.hornbach.sk/p/predlzovac...-20-m/7569711/ ? Alebo aj tak budem potrebovat silnejsiu?
      Co tak toto:
      https://www.hornbach.sk/p/predlzovac...-25-m/7709280/
      Tento kabel ma tych ziadanych 2.5mm. Ale pozeram ze max zatazenie maju oba 3500W. To je prosim vas kolko amperov? Ja sa v tom nevyznam. Nasiel som nejaku online kalkulacku, ale ta chce nejaky power factor a ja netusim co to je.

      Mne staci na zaciatok aj uplne pomale nabijanie, len aby nejake bolo. Ak to nastavim na zaciatku na tych 10A a necham to tak, bude to predlzovacka a rozvody v dome zvladat aj dlhodobejsie, alebo aj tak musim spravit upgrade?

      Edit: Na tu zasuvku na terasu mam 16A istic (resp je to na 2 zasuvky, ale jednu nebudem pouzivat) takze 10A konstantnych by to mohlo utiahnut nie?

      Click image for larger version  Name:	image.png Views:	0 Size:	127.9 KB ID:	97204
      Naposledy upravené Zelene Lietadlo; 17-10-2024, 13:39.

      Komentár


      • head
        head komentoval
        Upraviť komentár
        Ja si myslim, ze 10A bude v pohode. Ked sme kupili prve EV a este sme nemali wallbox, tak sme pravidelne nabijali z obycajnej zasuvky co sme mali na terase. Neviem aky presny prud to bol, ale bol to adapter z Hyundai Ioniq (prvy model) a nabijali sme max vykonom, tak tipujem, ze to bolo min. 10A.

        Okrem toho, ked to das prvy krat nabijat, tak pre pokoj duse po nejakej polhodine/hodine, mozes skontrolovat ci sa zasuvka nezohrieva. Normalne vyberies kabel zo zasuvky a skusis ci nie je teply. Ja som tak zistil, ze sa zohrievala zasuvka v asi 50 rocnom dome u starej mamy, tak som obmedzil prud na 8A a potom to bolo OK.

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Istic na 16A je tiez iba dimenzovany na kratkodobu zataz plnym vykonom. Dlhodoba zataz nema nikdy prekracovat 80% z jeho hodnoty co vychadza na 12,8A. 10A dlhodobe nabijanie je to OK aj ked budes mat kable iba 1,5mm2, 12A je uz na hrane pre kable. Ale vokajsiu zasuvku by som vymenil za tu priemyselnu stavanu na vacsie zataze. Ma lepsie konektory a silnejsie pritlaky, tak sa ti nestane ze po case pravidelneho zastrkavania predlzovacky/mobilnej nabijacky sa ti spoje vychodia a zvysi sa prechodovy odpor a zacne sa to zahrievat.
        Oba kable znesu 3,5kW, rozdiel je v dlhodobej zatazi, kde sa kabel z mensim priemerom zacne viac zahrievat, cim moze dojst az k roztaveniu izolacie a skratom.
        P.S.: Na elektromobil by sa partilo mat "C" istic s predradenym prudovym chranicom namiesto "B" ak to chces pouzivat dlhodobo. Obycajne prenosne nabijacky nabijacky nemaju postupny nabeh, spinaju hned pozadovany vykon.

      • Zelene Lietadlo
        Zelene Lietadlo komentoval
        Upraviť komentár
        Otazka je co je to "dlhodobo". Urcite planujem wallbox, ale par tyzdnov to urcite potrva. Zavisi to od penazi a kedy budem mat cas to riesit. Vidim to tak mozno na zaciatok buduceho roka. Myslis ze s tymto setupom (pri 10A, kupil som ten hrubsi kabel) by som vydrzal dajme tomu do jari keby bolo treba?

      • SKolja
        SKolja komentoval
        Upraviť komentár
        Ja mam elektromobil od 2018 a wallbox stale nemam, z predchadzajucim autom som nabijal cez priemyselnu Schuko (240V) zasuvku denne. Teraz mam cervenu trojfazovu 16A, ale kedze kapacita baterie je dostatocna, tak nabijam na 99% v praci alebo po ceste. Do wallboxu pojdem iba vtedy ked budem mat plne riadeny obojsmerny wallbox (riadenie vykonu podla aktualnej kapacity uloznej baterie a fotovoltiky).
        Treba si uvedomit ze wallbox bude treba menit casom tiez, jeho spinace podliehaju opotrebeniu. Prenosnu nabijacku menis z autom vzdy a pokial wallbox neponuka ziadne vyhody oproti prenosnej nabijacke (ktora sa da takisto namontovat na stenu) tak su to iba vyhodene peniaze. Ja na tvojom mieste by som si nechal urobit elektricky rozvod prisposobeny na nabijania auta az k miestu ke by si chcel umiestnit Wallbox, ale namieto wallboxu by som osadil iba priemyselnu 3F/16A zasuvku a pod nu priemyselnu schuko 240V. Na nu si potom pripojis to co budes potrebovat, wallbox alebo obycajnu prenosnu nabijacku.
    • head
      Member
      • Oct 2017
      • 146

      #18
      Pôvodne zverejnené od Zelene Lietadlo Pozrieť príspevky
      Ale pozeram ze max zatazenie maju oba 3500W. To je prosim vas kolko amperov?
      To je zhruba 15 amperov pri napati 230V.

      3500W / 230V = 15,22A
      Naposledy upravené head; 17-10-2024, 18:21.

      Komentár

      • Zelene Lietadlo
        Member
        • Apr 2014
        • 47

        #19
        Neska si idem po auto do Galanty, prave som sa dozvedel ze auto sice ma prenosnu nabijacku, ale ma len 5-kolik. Pozeral som adaptery, su na e-shopoch. Ale chel by som to mat uz neska doriesene, lebo chcem cez noc nabijat a zajtra byt dobity. Z e-shopu to dojde tak v pondelok najskor. Tak sa chcem spytat, ci poznate niekde v BA alebo okoli kamennu predajnu, kam by som mohol zajst a kupit adapter.

        Pripadne nie je tu v okoli niekto kto taky adapter ma a vedel by ho na par dni pozicat? Pripadne ho ma navyse a chcel by ho predat?
        Naposledy upravené Zelene Lietadlo; 18-10-2024, 13:31.

        Komentár

        • Zelene Lietadlo
          Member
          • Apr 2014
          • 47

          #20
          Kúpil som si adaptér z "5-kolíka" na SCHUKO. Nepasuje. Teslácky 5-kolík je menší než ten na adaptéri. Mohol by mi prosím niekto poradiť, aký adapér si mám kúpiť, aby som už konečne mohol nabíjať? Ďakujem.


          Click image for larger version  Name:	5kolik vyjebany.jpg Views:	0 Size:	42.0 KB ID:	97245

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            Su dva druhy cervenych 5 kolikov - na 16 amper a na 32 amper, asi si kupil na 32 amper. Cize potrebujes nieco ako toto:

            https://www.alza.sk/sectron-redukcia...-d12629293.htm

            odfot pripadne ten co si kupil z boku, ci tam je skutocne napisane, ze 32A.

          • Zelene Lietadlo
            Zelene Lietadlo komentoval
            Upraviť komentár
            Pravdu mas je to 32A

          • Zelene Lietadlo
            Zelene Lietadlo komentoval
            Upraviť komentár
            Naozaj neviete niekto o nejakom fyzickom obchode kde by som mohol dojst a kupit to? Lebo ked to teraz objednam tak budem zas cakat dalsi tyzden. Aj alza ma dorucenie buduci utorok.

          • Miroslav Rojko
            Miroslav Rojko komentoval
            Upraviť komentár
            v každej predajni s elektroinštalačným materiálom, veď je to štandartná motorová zástrčka

          • SKolja
            SKolja komentoval
            Upraviť komentár
            Najrychlejsi mas tu: https://www.kaufland.sk/product/507388933/
            Ked si rozkliknes info o predajcovi, tak je to Olomouc, podla mna si mozes po neho zajst.
            Alebo tu: https://www.acnabijacka.sk/redukcia-...6a-schuko-16a/
            Vyrobca nabijaciek v Ostrave

            Vsetko ostatne co som nasiel je cez Prahu.

            Najrychlejsie mas ist do hociktoreho stavebneho obchodu, kupit tie 2 konektory a k tomu 1-2 metre 2,5mm2 1 fazoveho kabla (3 drat) a hociktory elektrikar ti to da za 15 min dohromady
        • Zelene Lietadlo
          Member
          • Apr 2014
          • 47

          #21
          Tak mam za sebou prvy tyzden s autom, je fantasticke. Radost z kazdej jazdy. Chlapik v miestnom elektro obchode mi zmontoval adapter na pockanie, za 12e aj s pracou. Eshopy za to pytaju tak 35 s dopravou.

          Po prvom tyzdni mam zas niekolko zaciatocnickych otazok:
          1. Auto na mna obcas zacne revat "Take control of the car immediately!" Je to spravidla ked nemam pusteny autopilot (ten som zatial skusal asi dvakrat dokopy a len na chvilu). Niekedy je to upozornenie da sa povedat opodstatnene, ked si nedavam na 100% pozor a zacne ma trochu unasat povedzme k pravemu okraju jazdneho pruhu. Ale dost casto je to vyslovene v situacii ze drzim volant oboma rukami a idem rovno po strede jazdneho pruhu. Neviete cim to je? Je to nejaky bug, ktory vyriesi softverovy update? Alebo mam vypnut nejaky setting?

          2. Od vcera vecera mi auto zacalo generovat notifikacie typu "okno spolujazdca nie je plne zatvorene", alebo "viacere okna nie su plne zatvorene". Avsak ja som tie okna neotvaral, a ked som ich skontroloval tak boli zavrete. Mate s tym niekto skusenosti? Je to porucha ktoru treba dat opravit?

          3. Ako je to so Sentry modom, dashcamom a USB klucom? Ja som si najprv zapol Sentry mod, potom som chcel aj dashcam, tam mi napisalo "vloz USB kluc". Tak som si kupil USB kluc. Ale po preskumani jeho obsahu po prvom dni som zistil ze na USB kluc nahrava aj dashcam aj sentry videa. Tak jakto ze na to predtym nepotreboval USB kluc? Co s tym robi ak tam USB kluc nie je? Dava to na cloud?
          3.a) Ako je to s tym nahravanim dashcamu? Ja mam cervenu ikonu ze je dashcam zapnuty, ale na kluci som nenasiel ziadny zaznam zo vcerajsej cesty domov. Chapem ze on to asi maze, ale po akom intervale? Ked vecer dojdem domov, dam kluc do pocitaca a zazanm z cesty tam nie je?
          3.b) Dashcam mam nastaveny na "auto", znamena to ze a automaticky spusti ked sa auto zacne hybat? Alebo si mam dat manual a zakazdym to pustat?
          3.c) Kolko baterky zozerie dashcam a sentry mode? Predtym mi auto zozralo tak 1% za noc, kym som nenabijal (neviem ci je to normalne) Teraz som nechal auto 2 a pol hodiny na parkovisku, zozralo tak 2-3%. Jedine co sa zmenilo je ze som zapol dashcam a sentry. Je to normlane spravanie, alebo je nieco v neporiadku?

          Dakujem.

          Komentár


          • jeeff
            jeeff komentoval
            Upraviť komentár
            1. Pravdepodobne lane assistant, ktory ako pises pinda ze ides k ciare a neriesis to.
            2. Skus otvorit/zatvorit, ak nepomoze, tak servis. Mozno v servisnom menu je kalibracia okien.
            3. Asi by si si mal precitat navod a zistit co je sentry mod a co je dashcam a ako funguje. Kazdopadne dashcam prepisuje zaznamy (tusim po 10 minutach), ked mas nastavene na zatrubenie, tak ulozi po zatrubeni, respektive pri buracke. Sentry nahrava okolie, permanentne bezi pocitac, zere to asi 300W, takze ano, ubudne ti za noc dost percent z baterie. Ja to pouzivam len na kratkodobe veci, ked parkujem v nebezpecnom prostredi.
        • matchke
          Member
          • Apr 2015
          • 359
          •   

          #22
          Zelene lietadlo. Možno by sa ti skôr hodila jedna z tychto koncoviek



          Komentár

          • Zelene Lietadlo
            Member
            • Apr 2014
            • 47

            #23
            Čaute, auto mám dva týždne, zároveň som včera absolvoval prvú dlhšiu jazdu (obligátna cesta na hroby).
            Chcel by som sa poradiť ohľadom suverénne najhoršieho nedostatku auta. Je ním ergonómia bezpečnostných pásov, ktorá je mimoriadne zlá. Zavesenie pásov na stĺpiku je príliž vysoko, a z nejakého nepochopiteľného dôvodu sa nedá výškovo nastaviť.

            Ja mám 185cm, nie som zrovna nízky. Napriek tomu miesto toho aby mi pás išiel cez rameno, tak mi ide šikmo cez krk a reže ma do krku. Skúšal som si nastaviť sedadlo tak aby k tomu nedochádzalo. Nakoniec som našiel nejakú polohu kde je to tolerovatelné. Nechcem ísť so sedadlom vyššie, lebo už takto mám ťažkosti poskladať nohy pod volant keď nastupujem. A nehcem s ním už ísť viac dozadu, lebo už by som nevedel pohodlne ovládať touch screen. Teraz mám takú polohu, že keď sedím úplne vystretý a ani na chvíľu nepovolím, tak môj krk neprichádza do kontaktu s pásom. Tiež pomáha keď chytím kus mikiny ktorú mám na sebe a pricviknem ju medzi pás a krk. (čo budem robiť v lete, to neviem)

            Na sedadle spolujazdca však sedela moja mama, ktorá je výrazne nižšia než ja. Ju ten pás škrtil. Bolo jedno ako sme nastavili sedadlo, vyššie/nižšie, ďalej/bližšie, skloniť operadlo, nič nepomohlo. Aj keď som jej dal sedadlo tak vysoko, že mala problém s nastupovaním, stále ju to škrtilo. Nielen že to bolo krajne nepríjemné, ale keby sme nebodaj narazili, tak ten pás miesto toho aby jej zachránil život, tak by jej pravdepodobne zlomil väzy. Po chvíli jazdy mi povedala že už to nevydrží, a odopla sa. TU som mal možnosť oceniť, aká vytrvalá je zvuková výstraha že pasažier nemá zapnutý pás. Nakoniec sme zastavili na pumpe, a mame sa nejak podarilo vopchať kabelku medzi seba a pás, čím si pás oddialila od krku. Zvyšok cesty sme išli s týmto dočasným "riešením".

            Cítil som sa ako úplný debil, že čo som si to vybral za sprostosť. Mama mi už druhý krát do auta nesadne, pokiaľ to nebudem mať nejako vyriešené. Problém je že netuším ako to riešiť. Nevyzerá to že by sa tam dal spraviť nejaký jednoduchý retrofit. Jedine že by vymenili celú vnútornú časť stĺpika. Neviem či by to bolo vôbec možné, a nechcem si predstavovať koľko by to stálo. Pozeral som aj rôzne pomôcky ako napríklad toto
            https://www.amazon.com/OORAII-Protec...0576740&sr=8-3
            ale nakoľko s nimi nemám skúsenosti, tak neviem ktoré z nich sú dobré a ktoré nie. A či by takto "zmanipulovaný" bezpečnostný pás stále dobre plnil svoju funkciu.

            Stretol sa niekto z vás s takýmto problémom? Viete mi niečo poradiť?

            Tiež by ma zaujímalo, ako toto prešlo homologizáciou. Bezpečnostné pásy, ktoré sa nedajú nastaviť tak aby sedeli väčšine populácie, sú predsa nebezpečné. Ja som niekde pri hornej hranici bežnej výšky človeka, a moja mama je niekde pri spodnej. Keď to nevyhovuje ani mne ani jej, tak potom pre koho to bolo robené? Chápem že Tesla robí veci narýchlo, a nie vždy to trafia na prvú. Ale pokiaľ viem tak tie nedostatky potom aj relatívne rýchlo fixujú. Toto auto bolo vyrobené 6 rokov po tom čo Model S uviedli na trh. Išiel som do Tesly s tým že som vedel, že má svoje špecifiká. Ale toto ma fakt zarazilo.


            ​​Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	pas.png
Videní:	197
Veľkosť:682,8 KB
ID:	97386

            Komentár


            • Taur
              Taur komentoval
              Upraviť komentár
              Zelene Lietadlo To si vazne vyplacol neviem kolko za auto bez toho aby si si donho aspon raz sadol??? Mozno preto Tesla predava prioritne online aby ludia ne to neprisli. Ale je divne ze si prvy koho sa na toto pocujem stazovat. Tak bud vasa rodina divne sedi, alebo su vsetci ostatni masochisti.
              Pozrel som ten link na riesenie, ale urcite by som pouzil radsej tie makke kozene nez aby sa mi pri nehode zaryval tvrdy plast do brucha.

            • Zelene Lietadlo
              Zelene Lietadlo komentoval
              Upraviť komentár
              Nie, soferoval som dve rozne verzie tohto auta. Ale bolo to davnejsie a nespominam si ze by som mal problem s pasom. Mozno tam nejaky bol, ale na tu hodinovu jazdu som to moc neriesil. A hlavne u mna to nie je zdaleka take vazne ako u nizsich ludi ako moja mama. A tym ze toto auto je dovezene z Nemecka a muselo byt kupene nez ho doviezli, tak som ho nemal ako vyskusat.

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Zaujimave. Ktorý to máš ročník?
              Ja nám 2016 po facelifte a za takmer 8 rokov čo to mám som sa s takýmto problémom nestretol.
              Inak keď sa nechceš zapasať a nechceš počúvať písanie tak ho predsa zapneš bez pasažiera a on si sadne na neho.
              S tou výškou sedenia by možno pomohol širší detsky podsedák.

            • Zelene Lietadlo
              Zelene Lietadlo komentoval
              Upraviť komentár
              Mam rocnik 2018. Ale vcera som pozeral fotky interierov, ani nove S-ka s novym interierom (yoke, horizontalny displej) to nemaju vyskovo nastavitelne. Je to zvlastne, lebo 3 aj Y to zjavne vyskovo nastavitelne maju.
              To ze si pasazier sadne na pas, to nas nenapadlo. Je to pekny napad, pokial ti ide len o to aby to nepipalo. Ale bezpecnostny pas tam predsa nie je pre srandu kralikom, ani pre policajtov aby mali co pokutovat. Je tam primarne od toho aby pasazier pri naraze nepreletel celnym sklom.
              Pozeral som vseliake tie "adjustery" (vacsinou ich volaju "adjusters" na anglickych shopoch), zrejme ich budem musiet niekolko kupit a vyskusat.
              Ale tu vyvstavaju dalsie otazky. Napriklad, ak si kupim plastovy alebo kozeny adjuster, bude to este stale bezpecne? Viem si predstavit ze dojde k narazu, pasy sa sice zalockuju, ale adjuster neudrzi napor 100 kiloveho tela, povoli, a pas bude mat zrazu volu niekolko desiatok cm. Ked si kupim kovovy, nebude to tlacit?
              Potom tu je otazka pohodlia pouzivania. Ten plastovy co som dal link, ten vyzera ze ho len raz nastavis a potom druhy krat uz len zahaknes. Tie kovove a kozene mi pridu ze ich zakazdym treba komplikovane nasadzovat. Myslim ze by ma to velmi rychlo omrzelo.
              Potom je tu este ta hlavna otazka: Automobilka to nejak navrhla a postavila, prislusna autorita na to v tej forme spravila crash testy. Ja to teraz cele posuniem nejakym 3rd party nastavcom. Do akej miery to este plni svoj ucel?
              Som si vedomy ze toto je klasicky "over-thinking". Zial, mam to v povahe. Ale trochu ma skrie ze musim vobec nieco taketo riesit.

            • jeeff
              jeeff komentoval
              Upraviť komentár
              Ja mam 174, manzelka tak 165 a nemal som problem v starom 2016 S a ani v novom. Ano, mozno pas nejde idealne, ale nemam pocit, ze by nejako skrtil, manzelka sa tusim nikdy tiez nestazovala. Skus pripadne sedadlo posunut viac dozadu, mozno ho mas prilis vpredu.
          • Zelene Lietadlo
            Member
            • Apr 2014
            • 47

            #24
            Caute, uz sa to tu urcite pretriasalo, ale viete mi poradit aky by som mal mat tlak v pneumatikach? Auto mi vcera vecer zacalo hlasit nizky tlak. Ukazuje mi niekedy 2.6 bar, niekedy 2.8 bar (asi podla toho aka je zrovna vonkajsia teplota). Zaujimave ze aj predne aj zadne kolesa ukazuje rovnako, ale oranzovou su vyznacene len predne. Treba to dofukat? Kolko davate vy?

            Komentár


            • Miroslav Rojko
              Miroslav Rojko komentoval
              Upraviť komentár
              nevidíš stotiny, takže preto niektoré oranžové a niektoré nie pri "rovnakom" tlaku na desatiny

              odporúčal by som si na displeji otvoriť návod k autu a všetky takéto informácie pre konkrétne Tvoje auto nájdeš tam, keď už nevieš pozrieť na stĺpik vodičových dverí, kde každé auto (nielen Tesla ale každé) má povinne nalepený štítok s predpísaným tlakom pneu

            • Zelene Lietadlo
              Zelene Lietadlo komentoval
              Upraviť komentár
              Skusal som citat manual, je strasne dlhy

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Tlakuj na 3.0 baru. Nezabudni utahovaci moment skrutiek kolies je u Tesiel 175 Nm, nie 140 ako i inych aut.

            • Zelene Lietadlo
              Zelene Lietadlo komentoval
              Upraviť komentár
              OK, uznavam ze co sa tyka aut som lama. Nikdy ma tieto technicke detaily nezaujimali, a nikdy som sa tym netajil. Ale co ma prosim ta utahovaci moment skrutiek kolies s dofuknutim vzduchu do pneumatik?

            • Jiri GrandPa
              Jiri GrandPa komentoval
              Upraviť komentár
              Nic. To bolo len dodatocne info keby si menil na zimne kolesa.

            • Zelene Lietadlo
              Zelene Lietadlo komentoval
              Upraviť komentár
              Dakujem. Myslel som si ze v pneuservise taketo veci vedia, ale pre istotu im to spomeniem.
          Pracuje...
          X