Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pár otázok ohľadom kúpy jazdeného S-ka

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky
  • Zelene Lietadlo
    Member
    • Apr 2014
    • 47

    Pár otázok ohľadom kúpy jazdeného S-ka

    Zdravím,

    vyzerá to že sa po rokoch konečne aj na mňa usmialo šťastie, a v dohľadnej dobe budem kupovať Teslu. Vzhľadom na môj rozpočet to vyzerá na Model S 75D, ročník 2018. V súvislosti s týmto by som sa rád spýtal zopár otázok. Som si istý že niektoré z nich sa tu už mnohokrát pretriasali, tak mi prosím nemajte za zlé ak sa pýtam duplicitne. Budem rád aj ak ma prípadne nasmerujete do správnej diskusie.

    Moje otázky:
    1. Teslu zatiaľ plánujem kúpiť na Slovensku, s odpočtom DPH. Pozerám stránky ako autobazar.eu, autovia.sk (kde je ale prevažne to isté ako na tej prvej). Viete mi odporučiť ešte nejaké iné stránky? Mal by som sa podľa Vás poobzerať v blízkom zahraničí? Ako to v tomto prípade funguje s DPH? (podotýkam že si nechcem komplikovať život dovozom z auta odniekiaľ z Holandska a podobne)

    2. Viem počas obhliadky zistiť SOH batérie? Alebo treba auto zobrať do nejakého špecializovaného servisu ktorý to vie skontrolovať? Aké hodnoty SOH by som nemal akceptovať? Je niekde nejaká tabuľka, ktorá mi povie aké percento degradácie je v norme pre daný rok výroby a najazdené kilometre?

    3. Auto by som tak či tak chcel dať pred kúpou skontrolovať. Lenže kam? Viete mi odporučiť servisy ktoré sa na to špecializujú? Inzeráty pozerám prevažne tu v Bratislave a okolí, ale jedna čo sa mi páči je aj v Trenčíne. Viete mi odporučiť kam s tým mám ísť v týchto dvoch mestách?

    4. Okrem SOH, na čo si ešte mám dať pozor? Je nejaký checklist, čo by som mal pri obhliadke skontrolovať?

    5. Akékoľvek ďalšie rady a skúsenosti sú vítané (okrem rád typu "kúp si radšej trojku" alebo "kúp si radšej Y" a podobne)

    Ďakujem.
  • jeeff
    Member
    • Nov 2015
    • 203
    • lubos1519
    •   

    #2
    Byt tebou by som sa spojil s drivetesla.sk a overil, ci nieco vhodne nemaju aj oni. Co sa tyka SOH, tak ja som mal volakedy kabel na OBD ale uz som ho predal. Na pripojenie bolo potrebne odmontovat suflik pod displejom a tam to pripojit. Zistis tak orientacnu degradaciu/kapacitu baterie. V zasade ale tie starsie baterie boli lepsie ako dnesne, mali viac kobaltu a degradacia bude podla mna okolo 10%.

    Co sa tyka kontroly tak https://www.teslaservis.sk/kontakt/ mozno vie spravit aj nejaku vzdialenu diagnostiku na zaklade VIN a povolenia pristupu cez aplikaciu.

    Na S je potrebne skontrolovat podvozok, cize zavesenie, poloosi atd.

    Treba skontrolovat, ci uz ma spraveny upgrade na CCS a overit, ci uz je spraveny upgrade MCU z Tegra na Intel.

    A ano, radsej si kup 3/Y ako staru S. Mal som, auto je v podstate uplne v pohode, ked vymenis MCU za Intel tak aj relativne aktualizacie mas. Co som mal najvacsi problem bola rychlost nabijania, na tej 75D to nebude mozno este horsie ako na starej 85D. Skus ju dostat pod 10% a potom ist na nejaku rychlo nabijacku a overit si dlzku nabijania povedzme do 80%. Myslim si, ze budes rad ked dosiahnes 110kW a nabijes sa za 40 minut. Toto je peklo na dlhsej ceste.

    Komentár

    • Zelene Lietadlo
      Member
      • Apr 2014
      • 47

      #3
      Dakujem za rady.

      Pôvodne zverejnené od jeeff Pozrieť príspevky
      A ano, radsej si kup 3/Y
      https://www.youtube.com/watch?v=AfIOBLr1NDU

      Komentár

      • milan84
        Senior Member
        • Jun 2015
        • 906
        •   

        #4
        Ja ti na rozdiel od Jeff-a odporucim poradit sa v https://www.teslastore.sk/ nech vies, ktorym smerom a co vyberat. Ak si poviete, co chces, nepochybujem ze ti najdu pekny kus. Nepises sice dovody preco, ale z tesiel by som tiez kupoval S-ko. Spolupracuju s Lukasom z teslaservis.sk, takze aj o tuto vec je na Slovensku postarane.
        Aj na servis aj na teslastore mam len pozitivne referencie od zakaznikov a aj z vlastnej skusenosti. ...na rozdiel od Bratislavskej konkurencie.

        Komentár


        • esp
          esp komentoval
          Upraviť komentár
          Súhlasím s Milanom a ja za seba môžem tiež odporučiť teslastore.sk
          Odborný, ľudsky a priateľsky prístup k zákazníkovi budeš mat ako bonus k tvojej spokojnosti ako ja.
      • Jiri GrandPa
        Senior Member
        • Dec 2016
        • 717
        • viera8131
        •      

        #5
        Mám take auto. Ročník 2017.
        Ročník 2018 už je AP2, Cize máš aj bočné kamery a kamery v stĺpikoch.
        Neber auto ktoré nemá upgrade ma MCU2, lebo tie MCU prvej verzie su tak pomalé, že su takmer nepoužiteľné (myslim odozvu displeja napr. pri zadávaní cieľa a výpočet trasy).
        To auto stále bude mat najnovší soft, aktuálne 2024.32.3.
        Bateriu vieš skontrolovať aj laicky takto (keďže mám rovnaku tak to mám overené):
        Pozri aky dojazd km ukazuje auto, potom prepni na zobrazenie % nabitia batérie. Podel ukazany dojazd km tým % batérie (napr. Pri 80% mám 302/0.8).
        To ti ukáže zhruba km dojazdu pri 100% nabití. Keďže Tesla používa pri výpočte dojazdu z nabitia batérie fixný prepočet, je tento vzorec zhruba platný.
        Mne ukazuje cca 350 km co odpovedá degradácii okolo 8%. Nové auto ukazovalo 385 km.
        Najazdených mám 175000 km.
        S tým pomalým nabijanim ma Jeef pravdu. Auto síce nabíja max 120 kW do nejakých 30% ale potom znižuje sz na hodnoty cca:
        70 kW pri 50%
        60 kW pri 60%
        50 kW pri 70%
        40 kW pri 80%
        Čiže z 10-80% to tých 40 minút je. Ale nejako mi tých 10 minút navyše žily netrhá.
        Na druhej strane je to oveľa pohodlnejšie auto než TMY na tých našich tankodromoch.
        Tož tak.

        Komentár


        • hudino
          hudino komentoval
          Upraviť komentár
          na TMY je potreba upustit tlak z pneu o 2 desatinky a je to v pohode , aj kávičku do obyčajného hrnčeka si možes vziat dnu
      • nemo
        Senior Member
        • Oct 2015
        • 592
        •   

        #6
        V mobilnej appke moja S70 ukazuje odhad dojazdu aj vampire drain. Robi to nejakou analyzou baterie co trva 24 minut. V menu "Service":

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot from 2024-10-03 21-34-33.png
Videní:	268
Veľkosť:200,8 KB
ID:	97036

        Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	Screenshot from 2024-10-03 21-39-36.png
Videní:	183
Veľkosť:142,8 KB
ID:	97037

        Komentár

        • Zelene Lietadlo
          Member
          • Apr 2014
          • 47

          #7
          Ešte mám jednu otázku pre ľudí čo s S-kom reálne nejaký čas jazdia alebo jazdili: Ako sa vám s tým parkuje?
          Ja som bol uzrozumený že je to veľké auto, neprekážalo mi to. Ale nedávno som ho na carsized.com porovnal s tým na čom jazdím teraz, a zistil som že je o 50cm dlhšie, a o 23cm širšie. To mi príde celkom dosť. Odvtedy keď vidím na cestách alebo na parkovisku nejaké auto ktoré sa mi zdá veľké, tak sa pozriem aký je to model a porovnám to s S-kom. A väčšinou mi ukáže že S-ko je väčšie, hlavne na šírku. Dokonca sú na cestách pickupy, ktoré sú výrazne dlhšie, ale S-ko je kupodivu širšie. Pár krát som S-ko šoféroval, na cestách mi tá veľkosť nevadila. Ale s jeho parkovaním moc skúseností nemám. Nemáte problém zaparkovať, napríklad v nákupnom centre, keď je jedno voľné miesto a z oboch strán autá? Alebo otvoriť dvere a vystúpiť?

          Komentár

          • Jiri GrandPa
            Senior Member
            • Dec 2016
            • 717
            • viera8131
            •      

            #8
            Parkuje sa s tým na houno. Ja mám na 3 stranách blatníky odraté. Hlavne v zime keď máš zahmlene okna je parkovanie v nákupnom centre dobrodružstvo.
            Problém zhoršuje to, že USS senzory pípajú ako strhané už keď si nejakých 15-20 cm od prekážky. Takze sú ti vlastne na nič lebo ty potrebuješ ísť tak 5-10 cm od okraja vedľa parkujúceho auta.
            Ale to je dan za veľké auto a keď si dáš bacha tak sa s tým po roku naučíš

            Komentár

            • jeeff
              Member
              • Nov 2015
              • 203
              • lubos1519
              •   

              #9
              Ano, je to zlozitejsie, auto je siroke, napr. v zuzenych pruhoch ako su teraz za BA smer SC jazdim vzdy v pruhu s kamionmi, lebo inde sa nezmestim, respektive sa bojim, ze to odrem o zvodidla. Postupne si zvyknes. V nakupnych centrach hladam miesta pri stlpe, aby ma obuchali ked tak len z jednej strany, respektive parkujem niekde dalej od vchodu. Problemove su aj vjazdy/vyjazdy, hlavne v Eurovea kde nejaka mudra hlava navrhla tie vysoke obrubniky ktore absolutne nevidis.

              Na novej S mam aj problem so svetlou vyskou. V praci v nadzemnom parkovisku bezne chytam pri pribrzdeni na zjazde dole predkom podlahu, na starej S to nikdy problem nebol. Neviem ci nova je proste maksia, alebo sa nieco ine zmenilo. Treba vzdy zdvihnut podvozok. Problem je, ze pri zaparkovani postupne same klesne na standard a za toho otca ho neviem presvedcit aby aj hore v parkovacom dome sa po nastartovani auto dalo do vyssej pozicie. Ked je zatoceny vyjazd (konkretne v Sibenik/HR) tak pri vyjazde kde sa zataca doprava ja musim ist uplne do protismeru, inak odrem spodok auta (aj ked je na najvyssej pozicii). Znova stare S tam nemalo problem. Proste razvor kolies je sialene velky a teda neviem aky je rozdiel medzi starou a novou S ale zjavne tam nejaky rozdiel je. Mozno zavesenie kolies, alebo nieco.

              Ale urcite ak mas peniaze, tak S je za mna super auto.

              Komentár

              • Ruido
                Junior Member
                • Oct 2024
                • 2

                #10
                Ahojte,

                tiez zvažujem kúpu jazdenej S. Chcem sa ale spytat. Je tu nejaký majiteľ Tesla model S ročník 03/19 do 06/19 ? Údajne v tomto dátume bola spustená bezplatne nabíjanie na Supercharger. Ako si túto info viem overiť pri kupe vozidla ?
                ako si dopadol s kúpou vozidla zelene lietadlo ?

                Komentár

                • Zelene Lietadlo
                  Member
                  • Apr 2014
                  • 47

                  #11
                  Pôvodne zverejnené od Jiri GrandPa Pozrieť príspevky
                  Problém zhoršuje to, že USS senzory pípajú ako strhané už keď si nejakých 15-20 cm od prekážky.
                  To znamena ze uz 15-20cm od prekazky pipa plny ton? Neda sa to nakalibrovat na europske pomery?

                  Komentár

                • Zelene Lietadlo
                  Member
                  • Apr 2014
                  • 47

                  #12
                  Pôvodne zverejnené od jeeff Pozrieť príspevky
                  V praci v nadzemnom parkovisku bezne chytam pri pribrzdeni na zjazde dole predkom podlahu, na starej S to nikdy problem nebol.
                  Nepomaha zdvihnut podvozok? Nova S verzus stara S su ktore rocniky?

                  Komentár


                  • jeeff
                    jeeff komentoval
                    Upraviť komentár
                    Pomaha, citaj s porozumenim co som napisal. Co sa tyka senzorov, ja som nikdy necuval na senzory. Respektive teda dolezite, pri parkovani VZDY cuvam, takze v zrkadlach presne vidim rozostup od vedlajsich aut, na zadne doklepnutie pouzivam kameru. Senzory mne osobne ziadno nepomahaju, respektive nepocitujem ich zmysel v tom, ze by presnejsie navadzali.

                    Staru S som ma 2016, nova je 2023, este som stihol aj parkovacie senzory (ale zial HW3). Senzory uz mam vypnute, prepol som na pouzivanie Vision, pretoze ten zobrazuje aj poziciu ciar pri parkovani. Pri cuvani uz ked si polo v boxe, tak samozrejme ciary na zemi nevidis, ale Vision ich pekne zobrazuje, takze vies ako si v parkovacom mieste zasunuty.
                • Ruido
                  Junior Member
                  • Oct 2024
                  • 2

                  #13
                  Pôvodne zverejnené od Zelene Lietadlo Pozrieť príspevky
                  To znamena ze uz 15-20cm od prekazky pipa plny ton? Neda sa to nakalibrovat na europske pomery?
                  Ahoj, kúpil si tu jazdenku ? Ak hej vieš dať nejaké info?

                  Komentár

                  • Zelene Lietadlo
                    Member
                    • Apr 2014
                    • 47

                    #14
                    Kde to prosim vas poistujete? Ja som zacal riesit havarijne poistenie, a prisli mi take palky z poistovni ze ma skoro pretocilo.

                    Komentár


                    • jeeff
                      jeeff komentoval
                      Upraviť komentár
                      Pre Model S rataj cca 3k (uniqa) az 5k (allianz) ak si firma z BA.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Vys…l som sa na celu poisťovňu z havarijným a dal som len rozšírené PZP kde mám všetko okrem havarije ktorú spôsobím ja za 650€.
                      Lebo mi dali ponuku na 6 rokov staré auto za 3.5 tis € (Allianz).

                    • Zelene Lietadlo
                      Zelene Lietadlo komentoval
                      Upraviť komentár
                      Jiri, to rozsirene PZP mas kde? V Allianz?

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ano

                    • jeeff
                      jeeff komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ja mam aj info, ze dost pomoze vylucit z poistky kradez, myslim si, ze Tesly sa prakticky nekradnu.

                    • Jiri GrandPa
                      Jiri GrandPa komentoval
                      Upraviť komentár
                      U Allianzu sa nedá. Ak chceš havarijnú poistku musíš mať aj krádež.

                    • Taur
                      Taur komentoval
                      Upraviť komentár
                      Nielen Tesly ale vseobecne EV sa asi moc nekradnu, aspon u nas, takze ja som u CSOB vylucil kradez a o tretinu nizsia cena.
                  • Zelene Lietadlo
                    Member
                    • Apr 2014
                    • 47

                    #15
                    Ešte mám jednu takú začiatočnícku, ohľadom domáceho nabíjania. Časom určite plánujem wallbox, ale nestihnem to kým príde auto, takže nejaký čas budem nabíjať tou prenosnou nabíjačkou čo ide do normálnej zástrčky. Problém je že zástrčky mám zozadu na dome, a auto bude parkovať vpredu. Chcem to vyriešiť predlžovačkou. Je to nejakých 15m, takže 20m predlžovačka by mala bohate stačiť. NIekde tu na fóre som kedysi čítal že bežná domáca predlžovačka nestačí, že treba kúpiť silnejšiu (tuším oranžovú?). Už si nepamätám v ktorej diskusii to bolo, takže ju neviem nájsť. Akú predlžovačku si mám kúpiť? Čo by mala spĺňať? Mám si v aute nastaviť nižší výkon nabíjania, aby som nadmerne nezaťažoval dom? Dom bol postavený v 2022, tak hádam nejaké zastaralé rozvody nehrozia.

                    Komentár


                    • head
                      head komentoval
                      Upraviť komentár
                      Ja mam 10m dlhu predlzovacku z Hornbachu. Treba nejaku na vonkajsie pouzitie a taku co zvlada dlhodobo vyssi prud ako ten ktorym planujes nabijat. Zda sa mi ze mam tuto: https://www.hornbach.sk/p/predlzovac...-10-m/8356633/. Uz som cez nu par krat nabijal, ale inac ju nosim len ako zalozny plan.

                    • jeeff
                      jeeff komentoval
                      Upraviť komentár
                      Pri predlzovacke je dolezity prierez kabla/vodica, hore uvedena ma 1,5mm co by som pri dlzke kabla 10m nepouzival na vyssi prud ako 13A (typicky ti pri pouziti schuko zasuvky aj tak nabijacka nedovoli viac ako 13A). Technicky 1,5mm zvladne aj 16A ale pri tej dlzke to uz je na hrane. Ak to mas 20m urcite hladaj kabel s 2,5mm prierezom, ale myslim si, ze taky nenajdes. Najlepsie riesenie je kupit v elektro obchode kabel 2,5mm a nechat si tam spravit priemyselne zasuvky.

                      CO ESTE je potrebne dat pozor, ak mas na dome obycajnu zasuvku, tak ta nie je dimenzovana na dlhodobe zatazenie, takze v takom pripade by som isiel rovno na max 10a. Existuju aj specialne zasuvky na dlhodobe zatazenie, ale pochybujem, ze taku mas.

                      HLAVNE CO JE DOLEZITE kabel je potrebne rozmotat, nesmu tam byt slucky, tam totiz vznikne impedancia a kabel sa zahreje. Najhorsie su kable navinute na bubne, ktore nerozvinies cele (lebo sak naco), to ti pri dlhom nabijani zarucene zhori.

                    • SKolja
                      SKolja komentoval
                      Upraviť komentár
                      head kabel s prierezom dratu 1,5m2 by som pouzival iba ako zalozny a max do 10A.

                    • head
                      head komentoval
                      Upraviť komentár
                      Tak to aj pouzivam. Max 10A, a ked som si nie isty isticom/instalaciou, tak aj menej.
                  Pracuje...
                  X