Oznámenie

Zložiť
Zatiaľ žiadne oznámenie.

Pár otázok ohľadom kúpy jazdeného S-ka

Zložiť

1000,- € zľava na Model S, X

Zložiť


Objednajte si nový Model S, alebo Model X cez tento odkaz a získajte zľavu 1000 eur! Zároveň získate osobnú konzultáciu s majiteľom Tesly a zážitkovú jazdu na Tesle Model S P85D zadarmo (kdekoľvek na SK/CZ). Pre viac info nás kontaktujte.

teslaclub blog bok vrch detaily konverzacie

Zložiť
X
 
  • Filter
  • Čas
  • Ukázať
Vymazať všetko
Nové príspevky

  • Zelene Lietadlo
    komentoval k 's odpoveď
    Dakujem. Myslel som si ze v pneuservise taketo veci vedia, ale pre istotu im to spomeniem.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Nic. To bolo len dodatocne info keby si menil na zimne kolesa.

  • Zelene Lietadlo
    komentoval k 's odpoveď
    OK, uznavam ze co sa tyka aut som lama. Nikdy ma tieto technicke detaily nezaujimali, a nikdy som sa tym netajil. Ale co ma prosim ta utahovaci moment skrutiek kolies s dofuknutim vzduchu do pneumatik?

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Tlakuj na 3.0 baru. Nezabudni utahovaci moment skrutiek kolies je u Tesiel 175 Nm, nie 140 ako i inych aut.

  • Zelene Lietadlo
    komentoval k 's odpoveď
    Skusal som citat manual, je strasne dlhy

  • Miroslav Rojko
    komentoval k 's odpoveď
    nevidíš stotiny, takže preto niektoré oranžové a niektoré nie pri "rovnakom" tlaku na desatiny

    odporúčal by som si na displeji otvoriť návod k autu a všetky takéto informácie pre konkrétne Tvoje auto nájdeš tam, keď už nevieš pozrieť na stĺpik vodičových dverí, kde každé auto (nielen Tesla ale každé) má povinne nalepený štítok s predpísaným tlakom pneu

  • Zelene Lietadlo
    odpovedal
    Caute, uz sa to tu urcite pretriasalo, ale viete mi poradit aky by som mal mat tlak v pneumatikach? Auto mi vcera vecer zacalo hlasit nizky tlak. Ukazuje mi niekedy 2.6 bar, niekedy 2.8 bar (asi podla toho aka je zrovna vonkajsia teplota). Zaujimave ze aj predne aj zadne kolesa ukazuje rovnako, ale oranzovou su vyznacene len predne. Treba to dofukat? Kolko davate vy?

    Pridajte komentár:


  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    Ja mam 174, manzelka tak 165 a nemal som problem v starom 2016 S a ani v novom. Ano, mozno pas nejde idealne, ale nemam pocit, ze by nejako skrtil, manzelka sa tusim nikdy tiez nestazovala. Skus pripadne sedadlo posunut viac dozadu, mozno ho mas prilis vpredu.

  • Zelene Lietadlo
    komentoval k 's odpoveď
    Mam rocnik 2018. Ale vcera som pozeral fotky interierov, ani nove S-ka s novym interierom (yoke, horizontalny displej) to nemaju vyskovo nastavitelne. Je to zvlastne, lebo 3 aj Y to zjavne vyskovo nastavitelne maju.
    To ze si pasazier sadne na pas, to nas nenapadlo. Je to pekny napad, pokial ti ide len o to aby to nepipalo. Ale bezpecnostny pas tam predsa nie je pre srandu kralikom, ani pre policajtov aby mali co pokutovat. Je tam primarne od toho aby pasazier pri naraze nepreletel celnym sklom.
    Pozeral som vseliake tie "adjustery" (vacsinou ich volaju "adjusters" na anglickych shopoch), zrejme ich budem musiet niekolko kupit a vyskusat.
    Ale tu vyvstavaju dalsie otazky. Napriklad, ak si kupim plastovy alebo kozeny adjuster, bude to este stale bezpecne? Viem si predstavit ze dojde k narazu, pasy sa sice zalockuju, ale adjuster neudrzi napor 100 kiloveho tela, povoli, a pas bude mat zrazu volu niekolko desiatok cm. Ked si kupim kovovy, nebude to tlacit?
    Potom tu je otazka pohodlia pouzivania. Ten plastovy co som dal link, ten vyzera ze ho len raz nastavis a potom druhy krat uz len zahaknes. Tie kovove a kozene mi pridu ze ich zakazdym treba komplikovane nasadzovat. Myslim ze by ma to velmi rychlo omrzelo.
    Potom je tu este ta hlavna otazka: Automobilka to nejak navrhla a postavila, prislusna autorita na to v tej forme spravila crash testy. Ja to teraz cele posuniem nejakym 3rd party nastavcom. Do akej miery to este plni svoj ucel?
    Som si vedomy ze toto je klasicky "over-thinking". Zial, mam to v povahe. Ale trochu ma skrie ze musim vobec nieco taketo riesit.

  • Jiri GrandPa
    komentoval k 's odpoveď
    Zaujimave. Ktorý to máš ročník?
    Ja nám 2016 po facelifte a za takmer 8 rokov čo to mám som sa s takýmto problémom nestretol.
    Inak keď sa nechceš zapasať a nechceš počúvať písanie tak ho predsa zapneš bez pasažiera a on si sadne na neho.
    S tou výškou sedenia by možno pomohol širší detsky podsedák.

  • Zelene Lietadlo
    komentoval k 's odpoveď
    Nie, soferoval som dve rozne verzie tohto auta. Ale bolo to davnejsie a nespominam si ze by som mal problem s pasom. Mozno tam nejaky bol, ale na tu hodinovu jazdu som to moc neriesil. A hlavne u mna to nie je zdaleka take vazne ako u nizsich ludi ako moja mama. A tym ze toto auto je dovezene z Nemecka a muselo byt kupene nez ho doviezli, tak som ho nemal ako vyskusat.

  • Taur
    komentoval k 's odpoveď
    Zelene Lietadlo To si vazne vyplacol neviem kolko za auto bez toho aby si si donho aspon raz sadol??? Mozno preto Tesla predava prioritne online aby ludia ne to neprisli. Ale je divne ze si prvy koho sa na toto pocujem stazovat. Tak bud vasa rodina divne sedi, alebo su vsetci ostatni masochisti.
    Pozrel som ten link na riesenie, ale urcite by som pouzil radsej tie makke kozene nez aby sa mi pri nehode zaryval tvrdy plast do brucha.

  • Zelene Lietadlo
    odpovedal
    Čaute, auto mám dva týždne, zároveň som včera absolvoval prvú dlhšiu jazdu (obligátna cesta na hroby).
    Chcel by som sa poradiť ohľadom suverénne najhoršieho nedostatku auta. Je ním ergonómia bezpečnostných pásov, ktorá je mimoriadne zlá. Zavesenie pásov na stĺpiku je príliž vysoko, a z nejakého nepochopiteľného dôvodu sa nedá výškovo nastaviť.

    Ja mám 185cm, nie som zrovna nízky. Napriek tomu miesto toho aby mi pás išiel cez rameno, tak mi ide šikmo cez krk a reže ma do krku. Skúšal som si nastaviť sedadlo tak aby k tomu nedochádzalo. Nakoniec som našiel nejakú polohu kde je to tolerovatelné. Nechcem ísť so sedadlom vyššie, lebo už takto mám ťažkosti poskladať nohy pod volant keď nastupujem. A nehcem s ním už ísť viac dozadu, lebo už by som nevedel pohodlne ovládať touch screen. Teraz mám takú polohu, že keď sedím úplne vystretý a ani na chvíľu nepovolím, tak môj krk neprichádza do kontaktu s pásom. Tiež pomáha keď chytím kus mikiny ktorú mám na sebe a pricviknem ju medzi pás a krk. (čo budem robiť v lete, to neviem)

    Na sedadle spolujazdca však sedela moja mama, ktorá je výrazne nižšia než ja. Ju ten pás škrtil. Bolo jedno ako sme nastavili sedadlo, vyššie/nižšie, ďalej/bližšie, skloniť operadlo, nič nepomohlo. Aj keď som jej dal sedadlo tak vysoko, že mala problém s nastupovaním, stále ju to škrtilo. Nielen že to bolo krajne nepríjemné, ale keby sme nebodaj narazili, tak ten pás miesto toho aby jej zachránil život, tak by jej pravdepodobne zlomil väzy. Po chvíli jazdy mi povedala že už to nevydrží, a odopla sa. TU som mal možnosť oceniť, aká vytrvalá je zvuková výstraha že pasažier nemá zapnutý pás. Nakoniec sme zastavili na pumpe, a mame sa nejak podarilo vopchať kabelku medzi seba a pás, čím si pás oddialila od krku. Zvyšok cesty sme išli s týmto dočasným "riešením".

    Cítil som sa ako úplný debil, že čo som si to vybral za sprostosť. Mama mi už druhý krát do auta nesadne, pokiaľ to nebudem mať nejako vyriešené. Problém je že netuším ako to riešiť. Nevyzerá to že by sa tam dal spraviť nejaký jednoduchý retrofit. Jedine že by vymenili celú vnútornú časť stĺpika. Neviem či by to bolo vôbec možné, a nechcem si predstavovať koľko by to stálo. Pozeral som aj rôzne pomôcky ako napríklad toto
    https://www.amazon.com/OORAII-Protec...0576740&sr=8-3
    ale nakoľko s nimi nemám skúsenosti, tak neviem ktoré z nich sú dobré a ktoré nie. A či by takto "zmanipulovaný" bezpečnostný pás stále dobre plnil svoju funkciu.

    Stretol sa niekto z vás s takýmto problémom? Viete mi niečo poradiť?

    Tiež by ma zaujímalo, ako toto prešlo homologizáciou. Bezpečnostné pásy, ktoré sa nedajú nastaviť tak aby sedeli väčšine populácie, sú predsa nebezpečné. Ja som niekde pri hornej hranici bežnej výšky človeka, a moja mama je niekde pri spodnej. Keď to nevyhovuje ani mne ani jej, tak potom pre koho to bolo robené? Chápem že Tesla robí veci narýchlo, a nie vždy to trafia na prvú. Ale pokiaľ viem tak tie nedostatky potom aj relatívne rýchlo fixujú. Toto auto bolo vyrobené 6 rokov po tom čo Model S uviedli na trh. Išiel som do Tesly s tým že som vedel, že má svoje špecifiká. Ale toto ma fakt zarazilo.


    ​​Kliknite na obrázok pre väčšiu verziu

Meno:	pas.png
Videní:	197
Veľkosť:682,8 KB
ID:	97386

    Pridajte komentár:


  • jeeff
    komentoval k 's odpoveď
    1. Pravdepodobne lane assistant, ktory ako pises pinda ze ides k ciare a neriesis to.
    2. Skus otvorit/zatvorit, ak nepomoze, tak servis. Mozno v servisnom menu je kalibracia okien.
    3. Asi by si si mal precitat navod a zistit co je sentry mod a co je dashcam a ako funguje. Kazdopadne dashcam prepisuje zaznamy (tusim po 10 minutach), ked mas nastavene na zatrubenie, tak ulozi po zatrubeni, respektive pri buracke. Sentry nahrava okolie, permanentne bezi pocitac, zere to asi 300W, takze ano, ubudne ti za noc dost percent z baterie. Ja to pouzivam len na kratkodobe veci, ked parkujem v nebezpecnom prostredi.

  • matchke
    odpovedal
    Zelene lietadlo. Možno by sa ti skôr hodila jedna z tychto koncoviek



    Pridajte komentár:

Pracuje...
X